Sundsvall: Verksamhetsarkitekt

Hitta ansökningsinfo om jobbet Verksamhetsarkitekt i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-07 // Varaktighet: Heltid

Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och skapa förutsättningar för och arbeta med Bolagsverkets digitala förflyttning?

Vi erbjuder dig en utvecklande roll där du tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor bidrar till förenklat företagande som en del av vår strategiska förflyttning mot ekosystem. Behovet av verksamhetsarkitektur är växande och vi söker nu en verksamhetsarkitekt med fokus på informationsarkitektur till enheten styrning och ledning digital transformation.

Som verksamhetsarkitekt skapar du förutsättningar för och arbetar med Bolagsverkets digitala förflyttning. Verksamhetsarkitektens huvudansvar är att genom centrala verksamhetsmodeller och beskrivningar säkra kunskap om Bolagsverkets verksamhet över tid samt att skapa förutsättningar för effektiv verksamhetsutveckling, som ligger i linje med Bolagsverkets färdplan och målarkitektur. En viktig del av arbetet är också att tillsammans med övriga verksamhetsarkitekter leda och styra Bolagsverkets verksamhetsarkitektur.

En central del i vår arkitekturstyrning är vår övergripande informationsarkitektur där du arbetar tätt ihop med verksamheten för att förstå användarnas behov och verksamhetens krav och omsätter detta i olika typer av informationsarkitektur. Du agerar bro mellan verksamheten och IT och ansvarar för att beskriva och visualisera verksamheten med hjälp av olika arbetssätt och modeller. Som verksamhetsarkitekt ser man alltid till helheten i de sammanhang man verkar.

I rollen som verksamhetsarkitekt kommer du till exempel att arbeta med Bolagsverkets begrepps- och informationsmodeller, verksamhetsförmågor, verksamhetskrav, konceptuell lösningsarkitektur, workshopledning samt att ta fram och underhålla diverse andra typer av verksamhetsmodeller från strategisk till operativ nivå.

Arbetet innefattar såväl myndighetsinterna som myndighetsövergripande aktiviteter vilket innebär en del resor i tjänsten.

Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans. Vi har kontorsplatser både i Sundsvall och i centrala Stockholm, du förväntas dock att på regelbunden basis arbeta på plats i Sundsvall.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du är dessutom certifierad verksamhetsarkitekt eller har motsvarande erfarenhet och har du även utbildning inom agila metoder och agilt arkitekturarbete är det meriterande.

Vi behöver dig som har flera års erfarenhet av verksamhetsutveckling i ledande roller på både strategisk och taktisk nivå som verksamhetsarkitekt eller motsvarande roll. Vidare har du erfarenhet av informationsmodellering/ informationsarkitektur. Det är önskvärt om du dessutom har erfarenhet av att leda arkitekturrelaterad förflyttning.

Du behöver kunna uttrycka dig obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du den som lyfter blicken, kan se ett större perspektiv och har förmåga till helhetssyn. Du tar hänsyn till verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du gillar att analysera och lösa komplicerade problem och du ser logik och samband i komplex information eller miljö samt sätter dig snabbt in i olika frågor.

Ditt arbete driver du framåt på ett strukturerat och organiserat sätt. Du är den som ser möjligheter och motiveras av att arbeta med utveckling och förändring tillsammans med andra. Du har ett prestigelöst fokus och lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Du är bra på att leda, motivera och coacha andra och du kan skapa engagemang och delaktighet i det gemensamma uppdraget.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen den vi söker. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Verksamhetsarkitekt

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Verksamhetsarkitekt.

Enterprise arkitekt

Läs mer Apr 20
Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor ligger i Sundsvall.

Var med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Det ger ju också en härlig gemenskap.

Vi söker nu en enterprise arkitekt till oss på SPV som kommer tillhöra vårt team för arkitektur och information.

ARBETSUPPGIFTER
Vi utvecklar vår verksamhet och har flera pågående omfattande uppdrag som kräver god arkitekturkompetens på hög nivå. I rollen som enterprise arkitekt vill vi att du arbetar brett - från att fånga verksamhetens behov till att skapa förutsättningar för tekniska lösningar.

I din roll kommer du bland annat:
• Ta fram olika typer av underlag som beskriver verksamhetens arkitektur.
• Omsätta verksamhetens behov till faktiska leveranser, exempelvis genom lösningsmönster och tekniska krav.
• Samverka i externa nätverk och leda andra arkitekter i arbetsgrupper.
• Bidra i myndighetens strategiska utveckling och ansvara för att skapa bra helhetslösningar i verksamheten.
• Omsätta din omvärldsbevakning till arkitekturell innovation och förbättringar på SPV.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen inom relevant område samt aktuell erfarenhet av olika integrationsmönster och tjänstebaserad arkitektur eller erfarenhet och kompetens som vi bedömer likvärdig. Du har minst tre års aktuell och relevant erfarenhet av arkitektur på strategisk och taktisk nivå, dvs på enterprise nivå samt flera års aktuell erfarenhet av att använda modeller, för att analysera och dokumentera arkitektur. Du har även mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• förändringsledning som bidragit till högre effektivitet för organisationen
• att presentera både muntlig och skriftlig information såväl internt som externt.

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.

Som person:
• är du initiativtagande. Du tar eget initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.

• har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

• har du en problemlösande, analytisk förmåga. Du arbetar bra med komplexa frågor. Du har förmågan att analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar och lösa komplicerade problem.

• kommunicerar du på ett tydligt sätt. Du talar välformulerat och engagerat i enskilda möten samt i såväl små som stora grupper. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen.

Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 2) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Du måste också ha svenskt medborgarskap för att kunna få den här sortens säkerhetsklassade tjänst.

Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här på Säkerhetspolisens webbplats:
https://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet.html

Kandidater i rekryteringsprocessen kan komma att få utföra arbetsprov som en del av urvalsprocessen.

ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en pingismatch i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att du som kandidat kan bli kontaktad innan sista ansökningsdag.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Bolagsverket

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Bolagsverket .

Spontanansökan IT-jobb

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Nov 2
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nya medarbetare!

Vi söker många olika kompetenser och störst behov har vi just nu av
• systemutvecklare (både front-end och back-end)
• infrastrukturutvecklare

Vad är viktigast för dig? Att utvecklas, att ha kul på jobbet, att ha möjlighet till distansarbete eller att skapa värde för samhället? På vår it-avdelning erbjuder vi dig allt detta och mycket mer.

Vi är mitt inne i en spännande utvecklingsresa där vi förnyar stora delar av it-stödet och utforskar nya tekniska möjligheter och innovationer för att bidra till Bolagsverkets utveckling framåt för att möta våra kunders framtida behov.

Vår arbetsplats präglas av en positiv attityd där vi hjälper varandra och har kul på jobbet. För oss är det viktigt att vi kan utvecklas och utmanas i våra roller och samtidigt kunna hitta en bra balans mellan jobb och fritid. Gillar du teknik, samarbete och är intresserad av människor och bra lösningar? Då kommer du att trivas hos oss!

Självstyrande agila team
Vi tror på att vi blir bättre när vi arbetar tillsammans och därför präglas vårt arbete av samarbete och dialog. Du kommer vara en del av ett självstyrande agilt team som har stort ansvar och utrymme att vara med och påverka tekniker, verktyg och arbetssätt.

Att arbeta med teamets åtagande oavsett arbetsuppgift är nyckeln för teamet. I tät dialog med kund och verksamhet blir du delaktig i hela utvecklingsprocessen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en prestigelös lagspelare och som gillar att jobba ihop med andra. Det nära samarbetet med verksamheten och de frekventa leveranserna gör att även flexibilitet och nyfikenhet att hitta nya lösningar och angreppssätt är viktiga egenskaper. Du tycker också att det är riktigt kul att följa med i teknikutvecklingen. Du har akademisk utbildning inom it och minst ett års relevant arbetslivserfarenhet alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig.

Du har också god kommunikationsförmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Stämmer detta på dig? Skicka in en spontanansökan redan idag!

Du är varmt välkommen att kontakta oss för en fortsatt dialog. Kontaktpersoner: 
Systemutvecklare: johnny.svelander@bolagsverket.se
Infrastrukturutvecklare: hakan.linder@bolagsverket.se

ÖVRIGT
Så här jobbar vi med spontanansökan:
Vi går löpande igenom de spontanansökningar vi får in. Om vi bedömer att din profil matchar it-avdelningens kompetensbehov kommer vi att kontakta dig. Eftersom vi utannonserar alla anställningar kommer du att behöva söka det lediga jobbet när det annonseras ut. Att göra en spontanansökan är inte detsamma som att skicka in en ansökan till en utannonserad anställning.

Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Rättschef till Bolagsverket

Avdelningschef, statlig
Läs mer Feb 2
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

Rättsavdelningen har det övergripande ansvaret för den rättsliga styrningen på Bolagsverket och ger förutsättningar för att myndigheten bedriver en rättssäker verksamhet. Tillsammans ska avdelningen driva och samordna verksamhet och utvecklingsinsatser mot Bolagsverkets vision på ett sätt som skapar engagemang och utveckling för att möta dagens och framtidens krav och behov. Som rättschef rapporterar du direkt till generaldirektören. Avdelningen består av två enheter, med varsin enhetschef.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som rättschef ansvarar du för att styra och driva rättsutvecklingen på Bolagsverket, omvärldsbevaka och samverka i juridiska frågor med olika aktörer samt ge stöd i juridiska frågor till generaldirektören, ledningsgruppen och övriga verksamheten. Du har en strategisk roll med ansvar för verksamheten, personal, budget och resultat. Du ansvarar för planering, uppföljning och utveckling av rättsavdelningens uppdrag och för att skapa förutsättningar för att verksamheten bedrivs på ett effektivt och rättssäkert sätt.

I takt med att digitaliseringen ökar hamnar frågor om teknikens relation till juridiken och juristens roll i teknikutvecklingen alltmer i fokus. Du behöver därför ha juridisk kompetens och goda ledaregenskaper samtidigt som du har ett intresse för tekniska möjligheter, utvecklingsfrågor och att skapa rättsliga förutsättningar för digitalisering. Aktuella frågor inom Bolagsverket och områden som är i snabb utveckling är exempelvis blockkedjor, AI, digitala plånböcker, digital identitet och utvecklingen av ekosystem för företagande.

Bolagsverket har en viktig roll att, tillsammans med andra brottsbekämpande myndigheter, agera brottsförebyggande i ett tidigt skede. Ett viktigt uppdrag under utveckling där möjligheter med bland annat dataanalys och urval är viktiga steg framåt.

Du kommer att vara Bolagsverkets talesperson i juridiska frågor och att företräda myndigheten externt, nationellt som internationellt samt företräda Bolagsverket vid förhandling i domstol.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en jur.kand. eller juristexamen. Du har flerårig erfarenhet av rättstillämpning, kvalificerat juridiskt arbete och juridiskt arbete inom associationsrätt. Vidare har du erfarenhet av arbete i ledande befattning och dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda utvecklingsarbete. Du är en god kommunikatör, van att hantera mediefrågor och har lätt för att uttrycka komplicerade juridiska frågeställningar på ett målgruppsanpassat, klart och tydligt sätt. Du har utmärkta skriftliga och muntliga kunskaper i både svenska och engelska.

Vi ser det som meriterande om du har:
- dokumenterad erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete inom utveckling- och digitalisering
- goda kunskaper inom förvaltningsrätt, personuppgiftslagstiftning och OSL
- ett stort intresse för teknik och digitalisering
- en förmåga att sätta dig in i och skapa rättsliga förutsättningar för olika digitala lösningar
- chefserfarenhet med ansvar för personal, resultat och budget

Som person har du en god helhetssyn och en strategisk förmåga att utveckla verksamheten. Du är analytisk och löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna. Du har mod att fatta beslut, vågar testa nytt och utmana juridiken för att hitta nya lösningar. Du drivs att leda, utveckla och motivera medarbetare och kollegor. Din förmåga att strukturera, organisera och prioritera gör att din avdelning når målen inom uppsatta tidsramar. Du har lätt för att samarbeta och skapa kontakter inom och utanför Bolagsverket.

Utöver dessa kvalifikationer arbetar du i enlighet med vår ledarskapspolicy: Chefer på Bolagsverket:
• beaktar helheten
• agerar medvetet i vardagen
• kommunicerar kontinuerligt
• skapar förutsättningar

Befattningen ingår i den lokala chefskretsen och omfattas av chefsavtalet.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att slutkandidaten till tjänsten kommer att säkerhetsprövas.

Placeringsort: Sundsvall eller enligt överenskommelse. Förutom vårt kontor i Sundsvall har Bolagsverket även kontorsplatser i centrala Stockholm, men du behöver på regelbunden basis kunna arbeta i Sundsvall.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Informationssäkerhetsspecialist

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Feb 5
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Bolagsverket står inför spännande utmaningar då vi bland annat är en del i det viktiga civilberedskapsarbetet som beredskapsmyndighet. Nu söker vi dig som vill vara med på vår spännande resa.

För att öka Bolagsverkets säkerhetsnivå samt för att lyckas i uppdraget som beredskapsmyndighet på ett tillfredställande sätt förstärker vi nu med en Informationssäkerhetsspecialist till enheten för Styrning och uppföljning. Enheten ingår i staben och i dagsläget arbetar 10 medarbetare inom enheten.

Du kommer att ingå i ett team som tillsammans utvecklar myndighetens förmåga inom säkerhetsområdet. Säkerhetsfunktionen har en ledande roll inom myndighetens säkerhetsarbete och leder olika uppdrag inom området.

Inom Bolagsverket är information en nyckelresurs och därför är det viktigt att informationen får det skydd den behöver. Ett viktigt område inom myndigheten är försörjning av företagsinformation till samhället, vilket ställer krav på att informationen är både korrekt och tillgänglig.

I rollen som informationssäkerhetsspecialist kommer du att samordna och stödja vårt informationssäkerhets- och kontinuitetsarbete. Arbetet innebär också att förstärka informationssäkerhetsarbetet för att vi ska lyckas med det viktiga uppdraget som beredskapsmyndighet. Du behöver hålla dig uppdaterad om aktuella hot och risker och använda din kunskap till att formulera både interna och externa krav. Du kommer även att ge din syn på underlag avseende olika säkerhetsgranskningar.

Ditt ansvarsområde blir även att normera och stödja verksamheten i informationssäkerhetsfrågor. Du kommer att arbeta i nära samarbete med säkerhetsansvarig, it-säkerhetsansvarig, övriga säkerhetsspecialister och medarbetare inom säkerhetsområdet samt med chefer och medarbetare inom myndigheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning alternativt flerårig erfarenhet inom området som vi bedömer likvärdig för att klara arbetsuppgifterna. I rollen behöver du ha bred kompetens inom informationssäkerhetsområdet och aktuell erfarenhet av arbete inom normering och uppföljning inom området. Du har också arbetat med riskarbete och informationsklassning samt med ledningssystem för informationssäkerhet.

Det är meriterande om du har:
- CISSP, CRISC eller CISM certifiering.
- Erfarenhet eller certifiering inom dataskydd.
- Erfarenhet eller utbildning inom säkerhets- och signalskydd.
- Erfarenhet av arbete med dataskydd.
- Flera års erfarenhet av arbete med ISO/IEC 27000 serien.

Som person är du strukturerad och organiserar och planerar ditt arbete väl samtidigt som du är resultatorienterad och tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att nå resultat. Du har en god förmåga att förmedla budskap och bli lyssnad på. Du har lätt för att samarbeta och har en förmåga att leda uppdrag, något som är viktig då säkerhetsfunktionen har en ledande roll i myndighetens säkerhetsarbete.

Du har mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

ÖVRIGT
Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket. Befattningen Informationssäkerhetsspecialist är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning kommer att ske.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Informationssäkerhetsspecialist och beredskapshandläggare

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Feb 5
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Bolagsverket står inför spännande utmaningar då vi bland annat är en del i det viktiga civilberedskapsarbetet som beredskapsmyndighet. Nu söker vi dig som vill vara med på vår spännande resa.

För att öka Bolagsverkets säkerhetsnivå samt för att klara uppdraget som beredskapsmyndighet på ett tillfredställande sätt förstärker vi nu med en Informationssäkerhetsspecialist och beredskapshandläggare till enheten för Styrning och uppföljning. Enheten ingår i staben och i dagsläget arbetar 10 medarbetare inom enheten.

Du kommer att ingå i ett team som tillsammans utvecklar myndighetens förmåga inom säkerhetsområdet. Säkerhetsfunktionen har en ledande roll inom myndighetens säkerhetsarbete och leder olika uppdrag inom området.

Inom Bolagsverket är information en nyckelresurs och därför är det viktigt att informationen får det skydd den behöver. Ett viktigt område inom myndigheten är försörjning av företagsinformation till samhället, vilket ställer krav på att informationen är både korrekt och tillgänglig.

I rollen som informationssäkerhetsspecialist kommer du att samordna och stödja vårt informationssäkerhets- och kontinuitetsarbete. Arbetet innebär också att förstärka informationssäkerhetsarbetet för att vi ska kunna klara det viktiga uppdraget som beredskapsmyndighet.

Inom beredskapsområdet kommer du att bidra med informationssäkerhetskompetens i de olika arbetsgrupper som finns inom beredskapsområdet. Du representerar Bolagsverket på de olika handläggarmöten som anordnas av beredskapssektorsanvarig myndighet (Skatteverket) samt MSB. Du jobbar även operativt med beredskapsuppgifter inom Bolagsverket.

Du håller dig uppdaterad om aktuella hot och risker och använder din kunskap till att formulera både interna och externa krav. Du ger även din syn på underlag vad avser olika säkerhetsgranskningar.

Ditt ansvarsområde blir även att normera och stödja verksamheten i informationssäkerhetsfrågor. Du kommer att arbeta i nära samarbete med säkerhetsansvarig, it-säkerhetsansvarig, övriga säkerhetsspecialister och medarbetare inom säkerhetsområdet samt med chefer och medarbetare inom myndigheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning alternativt flerårig erfarenhet inom området som vi bedömer likvärdig för att klara arbetsuppgifterna. I rollen behöver du ha bred kompetens inom informationssäkerhetsområdet och aktuell erfarenhet av arbete med normering och uppföljning inom området. Du har också arbetat med riskarbete och informationsklassning samt med ledningssystem för informationssäkerhet.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med beredskapsarbete, framför allt med koppling till informationssäkerhet
• CISSP, CRISC eller CISM certifiering
• Erfarenhet eller certifiering inom dataskydd
• Erfarenhet eller utbildning inom säkerhets- och signalskydd
• Flera års erfarenhet av arbete med ISO/IEC 27000 serien

Som person är du strukturerad och organiserar och planerar ditt arbete väl, samtidigt som du är resultatorienterad och tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att nå resultat. Du har en god förmåga att förmedla budskap och bli lyssnad på. Du har lätt för att samarbeta och har en förmåga att leda uppdrag, något som är viktigt då säkerhetsfunktionen har en ledande roll i myndighetens säkerhetsarbete.

Du har mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

ÖVRIGT
Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

Tjänsten Informationssäkerhetsspecialist och beredskapshandläggare kommer att placeras i säkerhetsklass.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Arkivarie

Arkivassistent
Läs mer Jan 24
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Bolagsverkets elektroniska arbetssätt ställer krav på en effektiv och säker informations- och arkivhantering. Arkivområdet är inne i ett spännande skede där du kommer att ha en viktig funktion och ha stora möjligheter att påverka utvecklingen.

Som arkivarie kommer du att ha en mycket viktig roll i Bolagsverkets tvärfunktionella arkivteam. Teamet består av olika roller och kompetenser. Med din nyfikenhet och kunskap kommer du att kontinuerligt jobba med att förbättra arkivfunktionens erbjudande genom både taktiska och operativa arbetsuppgifter. Du kommer att vara placerad på enheten för gemensamma funktioner. Vill du vara med och skapa förutsättningarna för detta är det här jobbet för dig!

Du kommer att fokusera på arbete med löpande arkivvård samt att skapa förutsättningar och upprätthålla struktur och ordning på Bolagsverkets handlingar. Registreringen av handlingar sker både digitalt och via pappersdokument.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer exempelvis att vara:

- skriva kunskapsartiklar och nyheter på Bolagsverkets intranät
- ge råd och vägledning i arkivfrågor till medarbetare och chefer
- vidareutveckla utbildningspaket för medarbetare och tillhandahålla både lärarledda utbildningar samt digitala kurser
- arkivförvaltning av analog information
- koordinera arkivleveranser
- ordna och förteckna arkivbestånd
- hantera inkomna ärenden och förfrågningar
- genomföra bevarande- och gallringsutredningar
- vidareutveckla arbetssätt och metodik
- genomföra adekvat omvärldsbevakning och kunskapsinhämtning och spridning

KVALIFIKATIONER
Som arkivarie behöver du ha lätt för att bygga relationer och samverka med andra på ett bra sätt. Du har lätt för att lära dig nya saker, kan anpassa dig till förändringar och ser vad som behöver förbättras. Du är självgående, strukturerad och van att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt mot uppsatta mål. Du är pedagogisk i din kommunikation och kan formulera budskap till olika målgrupper och med olika fokus. Arbetet är omväxlande och arbetsuppgifter kan förändras över tid vilket du behöver trivas med. Du behöver vara lösningsorienterad, nyfiken och intresserad av att hålla dig uppdaterad inom området.

Vi söker dig som har:
- genomfört 60hp universitet- eller högskolestudier inom arkivvetenskap, eller annan utbildning med relevant yrkeserfarenhet
- minst ett års aktuell yrkeserfarenhet av arbete som arkivarie eller inom informationshantering
- erfarenhet av arbete med systemlösning för arkivredovisning
- mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift och goda kunskaper i engelska

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av:
- ordnande och förtecknande av pappersarkiv inom offentlig sektor
- att utbilda och vägleda inom arkivområdet, leda workshops och utbildningar samt att kommunicera i olika utbildnings- och informationssyften
- publiceringsverktyg (CMS) för att kunna skriva artiklar på intranät
- e-arkiv
- digitalt bevarande och digital arkivförvaltning
- gränssnitt för att tillgängliggöra digitalt arkiverad information
- modelleringsverktyg, ex Archimate, Sparx Systems Enterprise Architect, MS Visio.
- att driva mindre och större projekt

Vi ser också gärna att du har annan relevant utbildning som kan vara relevant för tjänsten, exempelvis informatik, digitalt bevarande, datavetenskap, verksamhetsutveckling, verksamhet- eller informationsarkitektur.

Placeringsort: Sundsvall eller enligt överenskommelse. Förutom vårt kontor i Sundsvall har Bolagsverket även kontorsplatser i centrala Stockholm, men du behöver på regelbunden basis kunna arbeta i Sundsvall

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Sommarvikarier - post- och ärendehantering

Servicehandläggare
Läs mer Feb 9
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

Företagsavdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring av företagsuppgifter. Vi ger information och service till våra kunder via telefon och e-post i våra direkta kundmöten.

Bolagsverket har som mål att inkommande post så långt det är möjligt ska vara inskannade och diarieförda samma dag som de kommer in.

ARBETSUPPGIFTER
Pluggar du på gymnasiet eller har du nyligen tagit studenten? I så fall kan vi erbjuda sommarvikariat som kan ge dig användbar och värdefull erfarenhet och en första inblick i vår verksamhet. Dessutom bidrar du till samhällsnyttan! Bra va?

Du kommer att vara semestervikarie för vår ordinarie personal och hjälpa oss i en intensiv period då vi får mycket post. Därför vill vi att du ska kunna jobba från mitten av juni till början av augusti.

I den här annonsen söker du vikariat till vår post- och ärendehantering.

*Vad kommer du att göra där?
Du kommer först och främst jobba med att öppna post som innehåller årsredovisningar och förbereda ärenden inför skanning och diarieföring. Du kommer också kunna få jobba med att handlägga vissa ärenden eller med e-posthantering och skanning.

KVALIFIKATIONER
*Vad behöver du för att gå vidare i rekryteringsprocessen?
Vi vill att du som lägst har en pågående gymnasieutbildning.

Du behöver vara bra på svenska, både muntligt och skriftligt, så att du kan förstå instruktioner och på ett tydligt sätt kommunicera med dina arbetskamrater.

*Vad ökar dina chanser?
Vi ser helst att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter och kan använda en pc och Microsoftprogram, men det är inget krav.

Har du nyligen gått klart gymnasiet och kanske till och med läser vidare ser vi det som positivt. Har du tidigare haft sommarvikariat hos oss så är det också ett plus.

*Hur är du som person?
Du är noggrann och tycker om att lära dig nya saker och vill göra ett bra jobb. Du kan ta ansvar och kan behålla fokus även när det är mycket att lära sig eller mycket att göra. Du är bra på att ställa frågor och tycker om att samarbeta med dina arbetskamrater för att få ett bra resultat.

Du kommer att arbeta på plats i Bolagsverkets fina lokaler i hamnen. Du kommer att få introduktion som hjälper dig att komma in i arbetsuppgifterna.

Vi tar emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg och senast 3 mars. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av ett sommarvikariat skicka din ansökan redan idag! Du behöver bifoga CV och personligt brev.

Välkommen att söka till oss!

ÖVRIGT
Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu