Sundsvall: Kundservicemedarbetare som talar och skriver på tyska och svenska

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundservicemedarbetare som talar och skriver på tyska och svenska i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-07 // Varaktighet: Heltid

Dynava är ett tjänsteföretag som förmedlar kundservice till den nordiska marknaden. Vi är ett internationellt bolag med ca 1000 medarbetare som är verksamma i Finland, Sverige, Moldavien, Estland och Senegal.
Vi söker nu kollegor till vår kundservice som talar och skriver på tyska, förutom på svenska.
Personalen som ger service till våra kunder är hjärtat i vår verksamhet, och vi arbetar kontinuerligt för att vara en attraktiv arbetsgivare där man är stolt över både företaget och den egna insatsen. Vi har lyckats få medarbetare som trivs och stannar länge inom organisationen- och söker nu dig som vill vara en del av vårt team framöver.
Är du en noggrann och serviceinriktad person som är nyfiken på att lära nytt - då har vi jobbet för dig! Är det dina erfarenheter och kvalifikationer som beskrivs i denna annons - då hoppas få en ansökan från dig!
Vad förväntar vi oss av dig?
Att du har serviceanda och en vilja att lära dig nytt.
Att du är stresstålig då arbetet periodvis är snabbt och intensivt.
Att du har kunden i fokus i alla lägen.
Att du är bra på att hantera människor i olika situationer och har förmågan att arbeta självständigt
Att du har hög närvaro och ser det som en självklarhet att hålla arbetstider
Att du har ett driv att utvecklas och förbättras

Arbetet innebär:
Kundservice via inkommande och utgående telefonsamtal, chattar och mejl
Varierade arbetstider - schemalagda arbetstider med varierad arbetstid, där även kvällar och helger förekommer.
Lön samt villkor enligt kollektivavtal

Vi söker dig som:
Vill bli en del av vårt team inom kundservice
Värderar noggrannhet, pålitlighet och positivitet
Och till slut, tidigare erfarenhet från ett serviceyrke med kundmöten är meriterande, MEN det viktigaste är de personliga egenskaper du har – allt annat kan vi lära ut.

Skallkrav:
Har god kommunikationsförmåga i tal och skrift i både tyska och svenska.

Extra meriterande är:
Erfarenhet av kundtjänstarbete
Språkkunskaper i samtliga nordiska språk efterfrågas löpande, men även andra språkkompetenser är meriterande, så som engelska, italienska, turkiska, holländska mm. Ange i ansökan de språkkompetenser du har så tar vi det därifrån.
Erfarenhet av merförsäljning eller utgående försäljning via telefon

Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Välkommen!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Kundtjänstmedarbetare.

Talar du flytande finska och vill arbeta med service?

Läs mer Mar 5
Nytt
För direktrekrytering till vår kund i centrala Sundsvall söker vi nu dig som både pratar och förstår finska.

Om tjänsten
I rollen som kundtjänstmedarbetare hos vår kund blir du direkt en viktig del i ett familjärt företag. Jobbet är för dig som trivs med kundservice, är lösningsorienterad och har en positiv inställning. Du kommer att vara behjälplig till inringade kunder via telefon där du med ditt sinne på service skapar en bra helhetsupplevelse för kunden. För att trivas i rollen är du bekväm med att kommunicera över telefon på såväl finska som svenska. Du kommer att tillhöra ett härligt gäng om ca 10 personer som hela tiden peppar och stöttar varandra för att nå målet med att ha 100% nöjda kunder.

Din inställning kommer vara direkt avgörande för hur väl du matchar rollen och vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Start sker enligt överenskommelse. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då dessa behandlas löpande.





Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Malin Persson på Nordic bemanning & rekrytering. Tel 072-403 07 73 alt. malin.persson@nordicbemanning.se
Vi ses!

Om oss
Nordic Bemanning & Rekrytering Norr är det personliga, engagerade och flexibla bemanningsföretaget som är verksamma inom de flesta branscher. Vi har lång erfarenhet av att hitta rätt person till rätt plats oavsett om det gäller ett kortare eller ett längre uppdrag. Vi har vårt huvudkontor i Sundsvall men vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med noggrannhet och träffsäkerhet.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Arbetstider: Vardagar/Dagtid

Placeringsort: Centrala Sundsvall







Känner du någon som passar för rollen? Tipsa gärna!

Ansök nu

Talar du flytande finska och vill arbeta med service?

Läs mer Feb 6
För direktrekrytering till vår kund i centrala Sundsvall söker vi nu dig som både pratar och förstår finska.

Om tjänsten
I rollen som kundtjänstmedarbetare hos vår kund blir du direkt en viktig del i ett familjärt företag. Jobbet är för dig som trivs med kundservice, är lösningsorienterad och har en positiv inställning. Du kommer att vara behjälplig till inringade kunder via telefon där du med ditt sinne på service skapar en bra helhetsupplevelse för kunden. För att trivas i rollen är du bekväm med att kommunicera över telefon på såväl finska som svenska. Du kommer att tillhöra ett härligt gäng om ca 10 personer som hela tiden peppar och stöttar varandra för att nå målet med att ha 100% nöjda kunder.

Din inställning kommer vara direkt avgörande för hur väl du matchar rollen och vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Start sker enligt överenskommelse. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då dessa behandlas löpande.





Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Malin Persson på Nordic bemanning & rekrytering. Tel 072-403 07 73 alt. malin.persson@nordicbemanning.se
Vi ses!

Om oss
Nordic Bemanning & Rekrytering Norr är det personliga, engagerade och flexibla bemanningsföretaget som är verksamma inom de flesta branscher. Vi har lång erfarenhet av att hitta rätt person till rätt plats oavsett om det gäller ett kortare eller ett längre uppdrag. Vi har vårt huvudkontor i Sundsvall men vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med noggrannhet och träffsäkerhet.

Detta är ett rekryteringsuppdrag där Nordic bemanning & rekrytering ansvarar för hela rekryteringsprocessen men du blir anställd direkt hos vår kund.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Arbetstider: Vardagar/Dagtid

Placeringsort: Centrala Sundsvall







Känner du någon som passar för rollen? Tipsa gärna!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare inom förmånshantering

Läs mer Mar 1
Är du redo för ditt nya äventyr och vill arbeta i en kundorienterad roll där du får utveckla dina kunskaper? Söderberg & Partners Benefits AB söker en kundtjänstmedarbetare inom förmånshantering till vårt kontor i Sundsvall.

Du erbjuds:

-
Arbeta varierat med en marknadsledande förmånstjänst, här kan du läsa mer om Benefits,

-
En härlig teamkänsla där alla är med och bidrar och stöttar varandra,

-
Möjligheten att vara med och bygga teamet mot fortsatt framgång.


Som kundtjänstmedarbetare arbetar du med att ge service till både kunder och leverantörer. Du behöver därför vara tillmötesgående, tycka om att ge service och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, på både svenska och engelska. I arbetsuppgifterna ingår support per telefon och mail till användare av vår plattform Wellnet, samt löpande administration. Det närmaste teamet består av medarbetare som arbetar i Stockholm, vilka i sin tur är en del av ett större team som arbetar både i Sundsvall och Stockholm. Som person har du lätt för att samarbeta med andra, men också en förmåga att arbeta strukturerat och ansvarsfullt driva dina arbetsuppgifter framåt.

Vi söker dig som:

-
Har erfarenhet av kundsupport per telefon och mail

-
Bekväm med att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift


Det är meriterande om du även har erfarenhet av att arbeta med administration eller ekonomi, men lika viktigt är att du är engagerad och har viljan att lära dig nya saker.

Tjänsten är en visstidsanställning om 12 månader från tillträdesdatum, med god möjlighet till tillsvidareanställning efter det. Tillträde sker efter överenskommelse.


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Extrajobba som receptionist i Sundsvall!

Läs mer Mar 1
Brinner du för att leverera hög service och har ett genuint intresse för att hjälpa människor? Har du ett högt engagemang och ett positivt förhållningssätt till arbetsuppgifter du sätter dig in i och utför?

Vi söker nu dig som vill arbeta extra som receptionist och som har studier eller ett annat arbete på minst 50%, du måste kunna uppvisa intyg på detta. Du har ett flexibelt studieschema och kan arbeta mellan en och tre dagar / vecka, beroende på kundens behov.

Som receptionist erbjuds du möjligheten till att arbeta och utvecklas i ett innovativt företag med en hög ambitionsnivå där service till kunden är det viktigaste av allt. Du blir en del av ett team som tillsammans hjälper varandra med att skapa den bästa möjliga arbetsplatsen för kunden.

Rollen som receptionist är oerhört varierande. Du ska uppskatta att arbeta i ett högt tempo och kunna arbeta efter eget beslutsfattande och ägarskap, men du ska också kunna trivas i ett lugnare arbetstempo. I denna roll får du vara en del av ett team som strävar efter att förenkla kundens arbetsdag genom att se deras behov och åtgärda problem innan de uppstår, för att ge den bästa möjliga servicen.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting men hyrs ut till vår kund.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Välkomna besökare och kollegor i receptionen med en service på hög nivå
• Ta emot beställningar av kontorsmaterial, frukost och catering
• Svara i telefon, hantera mejl, boka mötesrum, skriva in besökare och producera passerkort/lånekort
• Hantera felanmälningar och alltid ligga steget före kunden
• Vara behjälplig och lyhörd gällande den dagligen driften i kontakten med kunden.
• Säkerställa att lokalerna är i toppskick samt att konferenstekniken fungerar optimalt.

Din profil
Vi söker dig som har minst en gymnasieutbildning, gärna med arbetslivserfarenhet av arbete inom servicebranschen. Du behärskar både det svenska och engelska språket helt obehindrat i såväl tal som skrift. Det är viktigt att du - både för din egen och andras säkerhet - kan göra dig förstådd i kontakt med andra samt att du kan läsa och förstå skriftliga instruktioner på både svenska samt engelska. Vidare behöver du ha datorvana med kunskaper i Officepaketet.

Som person ser vi att du är lyhörd, trygg i dig själv och har en positiv inställning till livet. Du är i grunden en serviceinriktad person med en god förmåga till att bygga såväl relationer som att skapa en trivsam och välkomnande atmosfär. Du strävar efter att hålla ordning och struktur i ditt arbete, har ett prestigelöst förhållningssätt och ser utmaningar som möjligheter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Observera att urval sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart vi hittat rätt kandidater. För mer frågor om tjänsten vänligen kontakta team Sundsvall! Varmt välkommen!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till Anticimex för sommaruppdrag i Sundsvall

Läs mer Feb 28
Förebygger och skyddar sedan 1934. Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen.

Just nu söker vi på Lernia dig som är intresserad av ett sommaruppdrag som Kundservicemedarbetare för vår kund Anticimex i Sundsvall. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!

Om företaget

Anticimex har sedan 1934 arbetat mot skadedjur. Det är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar de hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen

Besök gärna Anticimex hemsida https://www.anticimex.se/ för att få reda på mer om deras verksamhet.

Om jobbet

I rollen som kundservicemedarbetare är du företagets ansikte utåt där du hanterar inkommande telefonsamtal mot kunder som visat intresse för Anticimex och deras tjänster. Du kommer även att hantera kundförfrågan via mail och webbportaler samt ta kontakt med kunder för att boka in jobb. Man skapar arbetsorder och bokar in jobb på tekniker. Som kundservicemedarbetare blir du kundens första kontakt i olika typer av frågor och det är därför viktigt att du är trygg med att hantera kunder och håller en hög servicenivå.

Formell kompetens

• Grundläggande datorhantering

Meriterande (men ej krav):

• Samtalsvana och hantering
• Datavana
• Erfarenhet från servicearbete
• Flerspråkighet


Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du som söker är en problemlösande person som inte är rädd att arbeta i olika högt tempo, mån om att ge gott kundbemötande och vara trygg i att hantera alla typer av kunder.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning som konsult hos oss på Lernia, heltid, Sundsvall

Tillträdesdag

V 23-V 34, enligt överenskommelse.
Arbetstider 07:30-16:30.

Information

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan så redan idag! Observera att alla ansökningar ska ske via vår hemsida, lernia.se.

Forma framtiden med oss!

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Samres AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Samres AB .

Kundservicemedarbetare som talar och skriver norska och/eller danska

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 31
Dynava är ett tjänsteföretag som förmedlar kundservice till den nordiska marknaden. Vi är ett internationellt bolag med ca 1000 medarbetare som är verksamma i Finland, Sverige, Moldavien, Estland och Senegal.
Vi söker nu kollegor till vår kundservice som talar och skriver på norska eller danska, förutom på svenska.
Personalen som ger service till våra kunder är hjärtat i vår verksamhet, och vi arbetar kontinuerligt för att vara en attraktiv arbetsgivare där man är stolt över både företaget och den egna insatsen. Vi har lyckats få medarbetare som trivs och stannar länge inom organisationen- och söker nu dig som vill vara en del av vårt team framöver.
Är du en noggrann och serviceinriktad person som är nyfiken på att lära nytt - då har vi jobbet för dig! Är det dina erfarenheter och kvalifikationer som beskrivs i denna annons - då hoppas få en ansökan från dig!
Vad förväntar vi oss av dig?
Att du har serviceanda och en vilja att lära dig nytt.
Att du är stresstålig då arbetet periodvis är snabbt och intensivt.
Att du har kunden i fokus i alla lägen.
Att du är bra på att hantera människor i olika situationer och har förmågan att arbeta självständigt
Att du har hög närvaro och ser det som en självklarhet att hålla arbetstider
Att du har ett driv att utvecklas och förbättras

Arbetet innebär:
Kundservice via inkommande och utgående telefonsamtal, chattar och mejl
Varierade arbetstider - schemalagda arbetstider med varierad arbetstid, där även kvällar och helger förekommer.
Lön samt villkor enligt kollektivavtal

Vi söker dig som:
Vill bli en del av vårt team inom kundservice
Värderar noggrannhet, pålitlighet och positivitet
Och till slut, tidigare erfarenhet från ett serviceyrke med kundmöten är meriterande, MEN det viktigaste är de personliga egenskaper du har – allt annat kan vi lära ut.

Skallkrav:
Har god kommunikationsförmåga i tal och skrift i både svenska/norska eller svenska/danska samt engelska.

Extra meriterande är:
Erfarenhet av kundtjänstarbete
Språkkunskaper i samtliga nordiska språk efterfrågas löpande, men även andra språkkompetenser är meriterande, så som tyska, italienska, turkiska, holländska mm. Ange i ansökan de språkkompetenser du har så tar vi det därifrån.
Erfarenhet av merförsäljning eller utgående försäljning via telefon

Vi har löpande intag och startar en utbildning så fort vi har en grupp redo. Så vänta inte, sök redan idag.

Ansök nu