Sundsvall: Fältsäljare Distributionsuppdrag DVH, distrikt Sundsvall - Best Friend

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fältsäljare Distributionsuppdrag DVH, distrikt Sundsvall - Best Friend i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-07 // Varaktighet: Heltid

Instore Business AB - ett företag grundat 2005 av människor, för människor och organisationer i leverantörsledet inom FMCG och Dagligvaruhandeln. Vårt mål är att vara våra kunders självklara val då de har behov av extern branscherfarenhet inom försäljning, säljledning, organisationsutveckling och kompetensförsörjning. Vi hjälper till att verkställa våra kunders strategier - kort och gott.


Vi på Instore Business AB får löpande in nya spännande projekt från våra kunder. Till dessa tidsbegränsade uppdrag söker vi löpande nya fältsäljare inom Dagligvaruhandeln och Servicehandeln över hela Sverige. Uppdragen varierar stort i karaktär och syfte t.ex. nyhetslanseringar, kampanjer, kategori eller distributionsprojekt. De varierar också stort i tid - allt från en vecka till ett halvår, men oavsett längden på uppdraget är tjänstens omfattning alltid heltid.


För distributionsprojekt inom kategorin Husdjur/djurfoder söker vi nu: Fältsäljare till distrikt Sundsvall.


I din roll som fältsäljare på Instore Business AB representerar du alltid den aktuella uppdragsgivaren och dess varumärken ute i butikerna. I just detta uppdraget är vår kund och uppdragsgivare Best Friend. Du är uppdragsgivarens ambassadör på fältet. Ditt uppdrag är tids och resultat bestämt, och syfte och mål med besöken i butikerna är tydligt. 



I detta uppdrag är det fokus på distribution, breddning av befintligt sortiment samt uppföljning av planogram i kategorin Husdjur.


Du planerar och genomför dina besök på givet distrikt - allt för att hålla tidsramarna och nå resultaten. 


Ditt engagemang och din personlighet lägger grunden för goda relationer mellan dig, butikerna och uppdragsgivaren och deras varumärken.


Uppdraget omfattar heltid måndag-fredag, från 8/4-2024 till och med 14/6-2024.


Du kommer arbeta med marknadsledande varumärken inom kategorin. Uppdraget är att besöka ett antal förutbestämda butiker för att säkerställa att vår uppdragsgivares "storsäljare" finns i butikernas sortimentet, allt för att öka distributionen på vår uppdragsgivares produkter.


Din bakgrund


Vi tror att du är i början av din karriär och är nyfiken på, eller vill vidareutveckla dig i rollen som fältsäljare.


Att du tycker om Service och Försäljning tar vi för självklart, och att du har någon sorts erfarenhet av försäljning och/eller service. Det är självklart meriterande om du arbetat inom svensk Dagligvaruhandel tidigare.


Du har genomfört gymnasium i ryggsäcken, och B-körkort är ett krav för att du ska kunna ta dig an en tjänst som denna.


Som person är du utåtriktad och du tycker om att knyta nya kontakter. Du gillar att ha ordning och reda, och du har förmågan att strukturera och planera din tid och dina arbetsuppgifter.


Vi erbjuder


Anställningen påbörjas med en två dagar lång introduktion i Stockholm där Du får också bekanta dig med företaget och de produkter som du ska representera. Genom hela uppdraget får du coachning av uppdragets ansvariga säljledare.


Vi går igenom det aktuella uppdragets karaktär, syfte och mål. 


Du utrustas även med alla verktyg som behövs för att kunna genomföra uppdraget på allra bästa sätt såsom:

Tjänstebil, Ipad med säljstöd och rapporteringssystem och sälj och marknadsmaterial.


Ansökan och kontaktperson


Har du frågor gällande tjänsten kontakta ansvarig rekryterare:

liselott.hallstensson@instorebusiness.se 



Observera att vi inte tar emot några ansökningar via post eller mail, ansökan skickas genom att ansöka via Sök-länken kopplad till annonsen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Utesäljare.

Celsius söker säljare till Sundsvall

Läs mer Okt 6
Vår ambition är att ta Celsius till nya höjder!

För att lyckas med vårt mål att ta marknadsandelar genom att nå fler konsumenter kommer Celsius behöva stärkas upp. I ett led att säkerställa detta har vi stärkt upp säljkåren genom att rekrytera fler säljare och dedikerade merchandiser.

Arbetsuppgifter

I rollen som säljare kommer du att vara ansiktet utåt för Celsius i syfte att stärka och besvara dess varumärke. Du kommer att ha ett eget distrikt som är Sundsvall, Östersund, Åre, Hudiksvall, Bollnäs, Söderhamn där du dagligen kommer att bygga relationer, presentera kampanjer och föreslå nya exponeringsmöjligheter. Utöver att arbetet i huvudsak innefattar försäljning, kommer arbetsdagarna även bestå av behovsanalyser, budgetarbete, varuplock och driva diverse kampanjer.

Vem är du?

Vi söker dig som brinner för försäljning och relationer. Du bör ha tidigare säljerfarenhet, gärna inom dagligvaruhandeln, men kan även befinna dig i början av din säljkarriär. Då arbetet innebär mycket självständigt arbete så söker vi efter dig som är bekväm med att axla eget ansvar. Vidare ser vi att du som person är självgående, engagerad och mål-och resultatinriktad. Du har även en god samarbetsförmåga och kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Du är en trygg och ansvarsfull person med stor känsla för service. Du behärskar svenska obehindrat både i tal och i skrift. Grundläggande kunskaper i engelska är meriterande. Då rollen är utåtriktad så behöver du ha fallenhet för att skapa kontakter och goda relationer.

För att du ska vara aktuell för tjänsten krävs det att du har körkort.

Anställningsform

Du kommer att vara anställd hos Celsius på heltid. Det är en bra möjlighet att få arbeta för ett välkänt företag. I tjänsten som säljare ingår bil, mobiltelefon, dator och andra nödvändiga arbetsredskap.

Ansökan

Du blir anställd av Celsius Sweden AB som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport.
Är detta rätt utmaning för dig?

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt ök.
För frågor kontakta

Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.



Celsius är den ursprungliga funktionella energidrycken som skapades av människor som lever ett hälsosamt och aktivt liv. Den lanserades för första gången i Sverige 2009, vilket blev en enorm framgång som förvandlade den svenska kategorin av funktionella drycker och energidrycker. Att vara hälsosam innebär inte bara att träna, det är ett tankesätt, en beslutsamhet och en livsstil. Det är för den livsstilen som Celsius är den perfekta drycken. Celsius är, och har alltid varit, helt vegansk, fri från kolhydrater och innehåller bara naturliga smak-och färgämnen. De strävar efter att erbjuda den bästa smakprofilen av alla funktionsdrycker och att ge den perfekta mängden energi för att prestera bättre under både träning och i vardagen


Celsius Sweden AB är ca 40 anställda i Sverige med en global omsättning på över 1 miljard. Varumärket finns representerar ipå kontinenter. Företaget marknadsför och säljer, med stor framgång, varumärken som bl.a. FAST och Celsius till dagligvaru-, service-, fackhandeln samt gym.

På Celsius Sweden AB brinner medarbetarna för att inspirera och motivera andra människor till en hälsosam livsstil. Därför har företaget valt att distribuera en innovativ hälsoprodukt. Värderingar är att produkterna som distribuerar skall vara hälsosamma, smaka gott och fylla en funktion. Vänligen läs mera på www.celsiussverige.se (http://www.celsiussverige.se/).

Ansök nu

Celsius söker säljare till Sundsvall

Läs mer Okt 19
Vår ambition är att ta Celsius till nya höjder!

För att lyckas med vårt mål att ta marknadsandelar genom att nå fler konsumenter kommer Celsius behöva stärkas upp. I ett led att säkerställa detta har vi stärkt upp säljkåren genom att rekrytera fler säljare och dedikerade merchandiser.

Arbetsuppgifter

I rollen som säljare kommer du att vara ansiktet utåt för Celsius i syfte att stärka och besvara dess varumärke. Du kommer att ha ett eget distrikt som är Sundsvall, Östersund, Åre, Hudiksvall, Bollnäs, Söderhamn där du dagligen kommer att bygga relationer, presentera kampanjer och föreslå nya exponeringsmöjligheter. Utöver att arbetet i huvudsak innefattar försäljning, kommer arbetsdagarna även bestå av behovsanalyser, budgetarbete, varuplock och driva diverse kampanjer.

Vem är du?

Vi söker dig som brinner för försäljning och relationer. Du bör ha tidigare säljerfarenhet, gärna inom dagligvaruhandeln, men kan även befinna dig i början av din säljkarriär. Då arbetet innebär mycket självständigt arbete så söker vi efter dig som är bekväm med att axla eget ansvar. Vidare ser vi att du som person är självgående, engagerad och mål-och resultatinriktad. Du har även en god samarbetsförmåga och kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Du är en trygg och ansvarsfull person med stor känsla för service. Du behärskar svenska obehindrat både i tal och i skrift. Grundläggande kunskaper i engelska är meriterande. Då rollen är utåtriktad så behöver du ha fallenhet för att skapa kontakter och goda relationer.

För att du ska vara aktuell för tjänsten krävs det att du har körkort.

Anställningsform

Du kommer att vara anställd hos Celsius på heltid. Det är en bra möjlighet att få arbeta för ett välkänt företag. I tjänsten som säljare ingår bil, mobiltelefon, dator och andra nödvändiga arbetsredskap.

Ansökan

Du blir anställd av Celsius Sweden AB som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport.
Är detta rätt utmaning för dig?

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt ök.
För frågor kontakta

Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.



Celsius är den ursprungliga funktionella energidrycken som skapades av människor som lever ett hälsosamt och aktivt liv. Den lanserades för första gången i Sverige 2009, vilket blev en enorm framgång som förvandlade den svenska kategorin av funktionella drycker och energidrycker. Att vara hälsosam innebär inte bara att träna, det är ett tankesätt, en beslutsamhet och en livsstil. Det är för den livsstilen som Celsius är den perfekta drycken. Celsius är, och har alltid varit, helt vegansk, fri från kolhydrater och innehåller bara naturliga smak-och färgämnen. De strävar efter att erbjuda den bästa smakprofilen av alla funktionsdrycker och att ge den perfekta mängden energi för att prestera bättre under både träning och i vardagen


Celsius Sweden AB är ca 40 anställda i Sverige med en global omsättning på över 1 miljard. Varumärket finns representerar ipå kontinenter. Företaget marknadsför och säljer, med stor framgång, varumärken som bl.a. FAST och Celsius till dagligvaru-, service-, fackhandeln samt gym.

På Celsius Sweden AB brinner medarbetarna för att inspirera och motivera andra människor till en hälsosam livsstil. Därför har företaget valt att distribuera en innovativ hälsoprodukt. Värderingar är att produkterna som distribuerar skall vara hälsosamma, smaka gott och fylla en funktion. Vänligen läs mera på www.celsiussverige.se (http://www.celsiussverige.se/).

Ansök nu

SÄLJARE / TEKNISK RÅDGIVARE DISTRIKT SUNDSVALL

Läs mer Feb 19
Diax produktion utvecklar och tillverkar innovativa, högkvalitativa underhålls-produkter för industrier och professionella användare. Vår målsättning är att förenkla och effektivisera våra kunders underhåll genom att producera de bästa möjliga produkterna.
Vi reducerar våra kunders driftskostnader genom att optimera energiförbrukning, öka produktionen, förlänga maskiner och utrustningars driftstid och livslängd, minimera miljöbelastningen och förbättra arbetsmiljön.
Våra kunder finns inom många olika branscher, t.ex. tillverkande industri, tunga fordon och logistik, skogsindustri, fastighetsbolag, entreprenad, gruvor samt statlig och kommunal förvaltning.


VI SÖKER EN SÄLJARE / TEKNISK RÅDGIVARE TILL DISTRIKT SUNDSVALL




Vi tror du har följande egenskaper:
Stark egen drivkraft.
God arbetsmoral.
Önskan att arbeta under stor frihet med möjlighet att planera din tid självständigt.
Förmåga att skapa långsiktiga seriösa kundrelationer.
Stark motivation att utvecklas som person och professionellt.




Vi erbjuder dig:
Att vara med att utveckla ett snabbt växande företag med korta beslutsvägar.
Ett unikt koncept med marknadsledande innovativa produkter.
En dynamisk miljö med goda möjligheter att utvecklas inom vår organisation.
Kontinuerlig utbildning som täcker alla aspekter inom försäljning av våra produkter.
Möjlighet till tjänstebil.


Vi erbjuder omfattande utbildning som gör att du inte behöver erfarenhet från vår bransch.
Viktigare än kön eller ålder är att du har en stark och säljande personlighet och att du är en fokuserad och målinriktad person som kan arbeta under stor frihet och eget ansvar och att du vill utvecklas med oss.
God Svenska i tal samt att behärska Svenska i skrift på gymnasienivå krävs för denna tjänst.
Körkort för personbil samt tillgång till egen bil är ett krav.
Vänligen skicka oss inte ansökan per mejl, vi vill att du tar inledande kontakt personligen under kontorstid på telefon 076-037 55 89.

Ansök nu

Driven Teknisk Säljare till Densiq!

Läs mer Feb 6
Har du en bakgrund inom teknisk försäljning mot processindustrin? Är du kundfokuserad och har en fallenhet för att bygga och utveckla långsiktiga relationer? Då är rollen som Teknisk Säljare på Densiq något för dig!

Om Densiq
Bolaget grundades 1918 av en grupp ingenjörer inom varvsindustrin som Specialmaskiner AB vilket sedermera blev Specma Seals. Företaget har under åren utvecklats från att vara en lokal leverantör av tätningslösningar till en ledande nordisk partner inom tätningsteknik och verkar sedan 2017 under namnet Densiq. Denna utveckling har skett såväl organiskt som via förvärv. Under de senaste åren har bland annat verksamheter i Norge och Finland förvärvats vilket stärkt positionen som ledande leverantör av tätningslösningar ur ett nordiskt perspektiv.

Om tjänsten som Teknisk Säljare
Som Teknisk Säljare på Densiq kommer du in i en expansiv fas där nu ett distrikt ska bli två. I rollen kommer du ansvara för en del av region mitt som sträcker sig mellan Stockholm och Umeå (kan anpassas i viss mån beroende på placering). Ditt uppdrag kommer vara att driva och utveckla relationen med nya och befintliga kunder genom proaktivt arbete med Densiq’s tjänster och produktportfölj. Målet är att stärka Densiq’s affärer och utöka andelarna på marknaden. För att du ska kunna fokusera på kunderna, stöttar kollegor dig med de administrativa arbetsuppgifterna, till exempel samarbetar du med Offertingenjörer och Produktansvariga som hjälper dig att skräddarsy kunderbjudanden.

I tjänsten kommer du att utgå från ditt hemmakontor och förväntas spendera större delen av arbetstiden ute hos kund. Du arbetar med frihet under ansvar och planerar i dialog med kund hur dina kommande arbetsveckor ska se ut. Vid längre kundbesök förekommer övernattningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Driva och utveckla relation och affär med nya så väl som befintliga kunder.
• Informera och säkerställa att Densiq’s kunder känner till verksamhetens utbud av
tjänster och produkter.
• Arbeta nära Affärsutvecklare, Produktspecialister, Offertingenjörer och Servicepartners
för att stärka Densiq’s affärer och position på marknaden.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av teknisk försäljning inom processindustrin och som vill fortsätta utvecklas i ett tryggt bolag i en expansiv fas. För att lyckas i tjänsten behöver du ha möjlighet att arbeta hemifrån, inneha B-körkort och behärska svenska och engelska
flytande i tal och skrift. Har du även produktkunskap inom tätningslösningar sedan tidigare är det meriterande.

Vidare söker vi dig som uppskattar att arbeta med frihet under ansvar, som är driven och uppskattar ett högre arbetstempo. För att trivas i rollen ser vi också att du är strukturerad och fallenhet för att bygga och förvalta goda relationer. Med din ödmjuka och nyfikna framtoning, tar du vara på ditt interna nätverk på Densiq för att säkerställa kvalitet och leverans till kund, men också för att ta ägandeskap för din egen kompetensutveckling.

Viktigt för tjänsten är:
• Arbetslivserfarenhet av teknisk försäljning inom processindustrin.
• Att du är driven, relationsskapande, strukturerad och ödmjuk.
• B-körkort och flytande språkkunskaper i svenska och engelska.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Placering: Hemmakontor, flexibelt mellan Stockholm och Umeå.
Lön: Fast lön + Bonus, Tjänstebil.

Låter rollen som Teknisk Säljare intressant? Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.

Ansök nu

Teknisk säljare

Läs mer Feb 16
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos AO Hydraulik.

Om företaget:

AO Hydraulilk har sedan de grundades 2014, som en utbrytning av Bosch Rexroths, fokuserat på service, förebyggande underhåll och renoveringar av pumpar, hydraulmotorer och -cylindrar mot industrin. De är en komplett leverantör och erbjuder även support och försäljning av komponenter. Med sin gedigna erfarenhet inom branschen säkerställer de sina kunders hydraulmaskineri både driftsäkert och produktivt.

Idag är dom 4st i företaget med målbilden att öka sin tillväxt.

Arbetsuppgifter:

Som teknisk säljare ansvarar du för kundbearbetningen inom och utanför regionen där ditt mål är att utveckla samarbeten, identifiera affärsmöjligheter och skapa mervärde gentemot kund. Du sköter hela säljprocessen självständigt, från uppsökande av kund till framtagande av offerter och avtalsskrivning. Du säljer in hydraulikkomponenter, service, underhåll och reparationer till kunder inom industribranschen.

En viktig del av arbetet blir att prospektera nya kunder och boka personliga införsäljningsmöten hos potentiella kundföretag. I rollen har du ett eget ansvar för att bygga långsiktiga relationer och för dina egna kunder, likväl budget- och resultatansvar.

• Prospekterar och bearbetar nya kunder
• Reser och besöker kunder
• Ansvar i hela säljkedjan
• Budget- och resultatansvar

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Flera års erfarenhet av försäljning
• Kunskap inom hydraulik, pneumatik, styr och automation
• God datorvana och systemförståelse
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• B-körkort

För att trivas i rollen är du självgående och trivs med ett rörligt arbete då du har hela Sverige som din arbetsplats. Du är strukturerad och trygg med att själv styra och planera din tid. Som utesäljare ser vi att du ett stort tekniskt intresse, drivs av att förstå utmaningar och att hitta effektiva lösningar till kunder. Du brinner för att göra affärer, är nyfiken för att förstå kundens behov, lyhörd och förtroendegivande. Då rollen innebär många kontaktytor, är du en lagspelare och ser ett värde i att samarbeta. Inom denna typ av försäljning arbetar man emellanåt i längre säljcykler där du behöver ha tålamod under processen.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse, bonussystem

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Instore Business Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Instore Business Sweden AB .

Fältsäljare Distributionsuppdrag DVH - Sundsvall

Utesäljare
Läs mer Mar 15
Instore Business AB - ett företag grundat 2005 av människor, för människor och organisationer i leverantörsledet inom FMCG och Dagligvaruhandeln. Vårt mål är att vara våra kunders självklara val då de har behov av extern branscherfarenhet inom försäljning, säljledning, organisationsutveckling och kompetensförsörjning. Vi hjälper till att verkställa våra kunders strategier - kort och gott.


Vi på Instore Business AB får löpande in nya spännande projekt från våra kunder. Till dessa tidsbegränsade uppdrag söker vi löpande nya fältsäljare inom Dagligvaruhandeln och Servicehandeln över hela Sverige. Uppdragen varierar stort i karaktär och syfte t.ex. nyhetslanseringar, kampanjer, kategori eller distributionsprojekt. De varierar också stort i tid - allt från en vecka till ett halvår, men oavsett längden på uppdraget är tjänstens omfattning alltid heltid.


För distributionsprojekt inom kategorin Husdjur/djurfoder söker vi nu: Fältsäljare till distrikt Sundsvall.


I din roll som fältsäljare på Instore Business AB representerar du alltid den aktuella uppdragsgivaren och dess varumärken ute i butikerna. I just detta uppdraget är vår kund och uppdragsgivare Best Friend. Du är uppdragsgivarens ambassadör på fältet. Ditt uppdrag är tids och resultat bestämt, och syfte och mål med besöken i butikerna är tydligt. 



I detta uppdrag är det fokus på distribution, breddning av befintligt sortiment samt uppföljning av planogram i kategorin Husdjur.


Du planerar och genomför dina besök på givet distrikt - allt för att hålla tidsramarna och nå resultaten. 


Ditt engagemang och din personlighet lägger grunden för goda relationer mellan dig, butikerna och uppdragsgivaren och deras varumärken.


Uppdraget omfattar heltid måndag-fredag, från 17/4-2023 till och med 22/6-2023.


Du kommer arbeta med marknadsledande varumärken inom kategorin. Uppdraget är att besöka ett antal förutbestämda butiker för att säkerställa att vår uppdragsgivares "storsäljare" finns i butikernas sortimentet, allt för att öka distributionen på vår uppdragsgivares produkter.


Din bakgrund


Vi tror att du är i början av din karriär och är nyfiken på, eller vill vidareutveckla dig i rollen som fältsäljare.


Att du tycker om Service och Försäljning tar vi för självklart, och att du har någon sorts erfarenhet av försäljning och/eller service. Det är självklart meriterande om du arbetat inom svensk Dagligvaruhandel tidigare.


Du har genomfört gymnasium i ryggsäcken, och B-körkort är ett krav för att du ska kunna ta dig an en tjänst som denna.


Som person är du utåtriktad och du tycker om att knyta nya kontakter. Du gillar att ha ordning och reda, och du har förmågan att strukturera och planera din tid och dina arbetsuppgifter.


Vi erbjuder


Anställningen påbörjas med en två dagar lång introduktion i Stockholm där Du får också bekanta dig med företaget och de produkter som du ska representera. Genom hela uppdraget får du coachning av uppdragets ansvariga säljledare.


Vi går igenom det aktuella uppdragets karaktär, syfte och mål. 


Du utrustas även med alla verktyg som behövs för att kunna genomföra uppdraget på allra bästa sätt såsom:

Tjänstebil, Ipad med säljstöd och rapporteringssystem och sälj och marknadsmaterial.


Ansökan och kontaktperson


Har du frågor gällande tjänsten kontakta ansvarig rekryterare:

liselott.hallstensson@instorebusiness.se



Observera att vi inte tar emot några ansökningar via post eller mail, ansökan skickas genom att ansöka via Sök-länken kopplad till annonsen.

Ansök nu

Fältsäljare till distributionsprojekt på Apoteksmarknaden, Sundsvall,

Utesäljare
Läs mer Jun 17
Instore Business AB - ett företag grundat 2005 av människor, för människor och organisationer i leverantörsledet inom FMCG och Dagligvaruhandeln. Vårt mål är att vara våra kunders självklara val då de har behov av extern branscherfarenhet inom försäljning, säljledning, organisationsutveckling och kompetensförsörjning. Vi hjälper till att verkställa våra kunders strategier - kort och gott.

Vi på Instore Business AB får löpande in nya spännande projekt från våra kunder. Till dessa tidsbegränsade uppdrag söker vi löpande nya fältsäljare inom Dagligvaruhandeln och Servicehandeln över hela Sverige. Uppdragen varierar stort i karaktär och syfte t.ex. nyhetslanseringar, kampanjer, kategori eller distributionsprojekt. De varierar också stort i tid - allt från en vecka till ett halvår, men oavsett längden på uppdraget är tjänstens omfattning alltid heltid.
För distributionsprojekt på apoteksmarknaden för Sundmed's räkning söker instore Business: Fältsäljare distrikt Sundsvall
Din roll
Som fältsäljare för Instore Business AB representerar du alltid den aktuella uppdragsgivaren och dess varumärken ute i butikerna. I just detta uppdraget är vår kund och uppdragsgivare Sundmed. Du är uppdragsgivarens ambassadör på fältet. Ditt uppdrag är tids och resultat bestämt, och syfte och mål med besöken i butikerna är tydligt. 
Sundmed är ett Svenskt medicintekniskt företag som samarbetar med Omron.
Du planerar och genomför dina besök på givet distrikt - allt för att hålla tidsramarna och nå resultaten. 
Ditt engagemang och din personlighet lägger grunden för goda relationer mellan dig, apoteken och uppdragsgivaren och deras varumärken.
Uppdraget tillika anställningen omfattar heltid måndag-fredag, med start månagen den 21/9-22 och beräknas pågå till den 13/10-22.
Du kommer arbeta med ett premium-varumärke inom kategorin medicinteknisk egenvård. Uppdraget är att besöka ett antal förutbestämda Apotek för att säkerställa att Omrons produkter har sina givna platser i apotekens hyllor, allt för att öka distributionen och försäljningen av Sundmeds produkter från Omron.
Din bakgrund
Vi tror att du är i början av din karriär och är nyfiken på, eller vill vidareutveckla dig i rollen som fältsäljare.
Att du tycker om Service och Försäljning tar vi för självklart, och att du har någon sorts erfarenhet av försäljning och/eller service. Det är självklart meriterande om du arbetat inom frisk/sjukvården eller apotek tidigare. 
Du har genomfört gymnasium i ryggsäcken, och B-körkort är ett krav för att du ska kunna ta dig an en tjänst som denna.
Som person är du utåtriktad och du tycker om att knyta nya kontakter. Du gillar att ha ordning och reda, och du har förmågan att strukturera och planera din tid och dina arbetsuppgifter. Du känner dig trygg och bekväm med att ibland hjälpa kunden fatta beslut. Du kommer även att ha en utbildande roll, då det ibland kan finnas en viss osäkerhet kring hur man säljer/talar kring dessa produkter ute på apoteken.
Vi erbjuder
Anställningen påbörjas med introduktion i Stockholm där Du får också bekanta dig med företaget och de produkter som du ska representera. Genom hela uppdraget får du coachning av uppdragets ansvariga säljledare.
Vi går igenom det aktuella uppdragets karaktär, syfte och mål. 
Du utrustas även med alla verktyg som behövs för att kunna genomföra uppdraget på allra bästa sätt såsom:
Tjänstebil, Ipad med säljstöd och rapporteringssystem och sälj och marknadsmaterial.
Ansökan och kontaktperson
Observera att vi inte tar emot några ansökningar via post eller mail, ansökan skickas in genom att ansöka via länken nedan.
Sista ansökningsdag: 10/7-22, intervjuer äger rum via teams under sista veckan i Juli.
Har du frågor gällande tjänsten kontakta ansvarig rekryterare:
liselott.hallstensson@instorebusiness.se

Ansök nu

Fältsäljare till Distributionsprojekt DVH, distrikt Sundsvall

Utesäljare
Läs mer Jan 20
Instore Business AB - ett företag grundat 2005 av människor, för människor och organisationer i leverantörsledet inom FMCG och Dagligvaruhandeln. Vårt mål är att vara våra kunders självklara val då de har behov av extern branscherfarenhet inom försäljning, säljledning, organisationsutveckling och kompetensförsörjning. Vi hjälper till att verkställa våra kunders strategier - kort och gott.
Vi på Instore Business AB får löpande in nya spännande projekt från våra kunder. Till dessa tidsbegränsade uppdrag söker vi löpande nya fältsäljare inom Dagligvaruhandeln och Servicehandeln över hela Sverige. Uppdragen varierar stort i karaktär och syfte t.ex. nyhetslanseringar, kampanjer, kategori eller distributionsprojekt. De varierar också stort i tid - allt från en vecka till ett halvår, men oavsett längden på uppdraget är tjänstens omfattning alltid heltid.
För distributionsprojekt inom kategorin Non food/finkem/egenvård söker vi nu: Fältsäljare till distrikt Jönköping.
Din roll somfältsäljare för Instore Business AB representerar du alltid den aktuella uppdragsgivaren och dess varumärken ute i butikerna. I just detta uppdraget är vår kund och uppdragsgivare Orkla Care. Du är uppdragsgivarens ambassadör på fältet. Ditt uppdrag är tids och resultat bestämt, och syfte och mål med besöken i butikerna är tydligt. 

I detta uppdraget är fokus på distribution på befintligt sortiment samt uppföljning av planogram i kategorierna egenvård och finkem.
Du planerar och genomför dina besök på givet distrikt - allt för att hålla tidsramarna och nå resultaten. 
Ditt engagemang och din personlighet lägger grunden för goda relationer mellan dig, butikerna och uppdragsgivaren och deras varumärken.
Uppdraget omfattar heltid måndag-fredag, från 10/3-2022 till och med 8/4-2022.
Du kommer arbeta med marknadsledande varumärken inom kategorin. Uppdraget är att besöka ett antal förutbestämda butiker för att säkerställa att vår uppdragsgivares "storsäljare" finns i butikernas sortimentet, allt för att öka distributionen på vår uppdragsgivares produkter.
Din bakgrund
Vi tror att du är i början av din karriär och är nyfiken på, eller vill vidareutveckla dig i rollen som fältsäljare.
Att du tycker om Service och Försäljning tar vi för självklart, och att du har någon sorts erfarenhet av försäljning och/eller service. Det är självklart meriterande om du arbetat inom svensk Dagligvaruhandel tidigare.
Du har genomfört gymnasium i ryggsäcken, och B-körkort är ett krav för att du ska kunna ta dig an en tjänst som denna.
Som person är du utåtriktad och du tycker om att knyta nya kontakter. Du gillar att ha ordning och reda, och du har förmågan att strukturera och planera din tid och dina arbetsuppgifter.
Vi erbjuder
Anställningen påbörjas med en två dagar lång introduktion i Stockholm där Du får också bekanta dig med företaget och de produkter som du ska representera. Genom hela uppdraget får du coachning av uppdragets ansvariga säljledare.
Vi går igenom det aktuella uppdragets karaktär, syfte och mål. 
Du utrustas även med alla verktyg som behövs för att kunna genomföra uppdraget på allra bästa sätt såsom:
Tjänstebil, Ipad med säljstöd och rapporteringssystem och sälj och marknadsmaterial.
Ansökan och kontaktperson
Har du frågor gällande tjänsten kontakta ansvarig rekryterare:
liselott.hallstensson@instorebusiness.se

Observera att vi inte tar emot några ansökningar via post eller mail, ansökan skickas genom att ansöka via Sök-länken kopplad till annonsen.

Ansök nu

Säljare till Riddermark Bil AB - Sundsvall, 2 tjänster

Bilförsäljare
Läs mer Dec 23
Riddermark Bil är Sveriges största och snabbast växande marknadsplats för begagnade bilar. Idag består bolaget av 250 medarbetare på 13 olika anläggningar i Sverige. Här är gemenskap, en familjär atmosfär och möjligheten till personlig utveckling viktiga delar trots bolagets storlek.Instore Business söker för Riddermark Bil AB's räkning: Säljare Sundsvall
Vi på Riddermark Bil AB fortsätter vår tillväxtresa - inte bara genom att öppna nya anläggningar - vi fortsätter även att ta mark på de orter där vi redan är etablerade. Sundsvall är inget undantag - den positiva utvecklingen på anläggningen i Sundsvall gör att vi nu behöver bli fler säljare på anläggningen.
Din roll i vårt team:
På Riddermark Bil jobbar vi i starka team mot så väl gemensamma som individuella mål. Teamet är uppbyggt av utpräglade vinnarskallar som drivs av viljan att vara den bästa säljaren på individuell nivå och samtidigt vara en del av det bästa och mest sammansvetsade gäng av likasinnade eldsjälar som kan tänkas. Vi ser på försäljning som en konst och tävlingsform som man aldrig är fullärd inom. Du har koll på de ”tekniska byggstenar” som finns i en försäljningsprocess och du gillar att analysera och finslipa din teknik. 

Vi vet att ingen kedja är starkare än dess svagaste länk och det är därför vi sporrar, hjälper, respekterar, pushar och utmanar varandra för att bli det bästa teamet vi kan vara och nå de absolut bästa resultaten.

Det gör vi genom att:
· Komma i tid – det visar på respekt för kollegornas tid, planering och engagemang.
· Vara utvilad och väl förberedd för de uppgifter som ska göras – varje dag.
· Var stolt, kunderna är i vårt hem, din arbetsplats och vi har marknadens bästa erbjudande.
· Våga ta hjälp av kolleger, affärsmän och säljchef/ driftledare.
· Ha roligt, håll energinivån uppe och en hög aktivitet i hall och på gård.
· Ha hög aktivitetsnivå och bygga långsiktiga och värdeskapande relationer med kunder och kollegor.
· Sätt mål för dagen, varje dag - bryt ner dina långsiktiga individuella mål på dags-mål för att göra dem realistiska, hanterbara och nåbara.
· Jobba smart, gör rätt saker, prioritera.
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av och/eller har relevant utbildning inom försäljning och att du är intresserad av att lära mer. Troligen läser du en bok om försäljningsteknik på kvällen innan du somnar. 

Älskar du kundkontakt och brinner för den magi som uppstår vid en god försäljning? Då kommer du trivas här och vara rätt kollega och medarbetare för oss. Vi gillar mångfald och ser gärna att fler tjejer söker våra tjänster. 

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Vi arbetar modernt och kundfokuserat och affärerna görs lika enkelt och snabbt som noggrant och personligt. I rollen som säljare på Riddermark Bil arbetar du med bilaffärens alla steg.  

Riddermark Bil har Sveriges största utbud av begagnade bilar. Därför blir förmågan att kunna göra en relevant behovsanalys, snabbt skapa en relation med kunden och driva affären framåt avgörande. Som säljare hos oss jobbar du i team  med en gruppchef som har till uppgift att leda gruppen mot tydliga gemensamma mål. 

· Skapa produktivitet direkt på dagen genom att sköta tilldelade rutiner, lösa garantier, leveranser etc.
· Aktivt välkomna kunder till hallen genom att möta dem och leda in dem i hallen.
· Följ upp/återkoppla alla offerter och kunder där det inte blir affär vid första besök.
· Följ säljprocessen - Etablera en god relation, gör en behovsanalys, Sälj in en rätt bil, stäng affären, följ upp kund och affär.
· Våga testa nytt, testa nya tekniker för att hantera invändningar och göra avslut.
· Våga fråga - både gällande avslut/affären och hjälp om/när det behövs
· Du ska också sköta tilldelade rutiner och uppgifter såsom att tvätta bilar, testa, flytta, eller annat arbete som gör att bilarna och hallen blir attraktivare för kund.
· Administrativt arbete som är relaterat till en bilaffär samt övriga uppgifter försäljningschef och driftledare anser nödvändiga för att anläggningen ska presenteras och prestera på bästa sätt.
· Slutligen förväntas du som säljare på Riddermark Bil hela tiden sträva efter att förbättra dig själv, dina kolleger och butikens resultat.
Tycker du att detta låter som en beskrivning av Dig och Ditt nästa steg i karriären? Sök då tjänsten redan idag!
Stolt leder och utvecklar vi kundens mest attraktiva marknadsplats genom att ständigt förändra, förbättra samt alltid vara lyhörda och ärliga. 

Tillträde: snarast
Tjänstens omfattning: Heltid tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning.
Sista ansökningsdag: 2022-01-23

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Vänligen respektera att vi inte tar emot några ansökningar via mail eller post - din ansökan måste registreras via sök-länken i annonsen.

Ansök nu

Säljare DVH, Distrikt Västernorrlands- & Jämtlands län - Valio

Utesäljare
Läs mer Sep 10
På Valio, har människor alltid blickat framåt. Idag, är vi ett ambitiöst och internationellt matföretag vars produkter säljs över hela världen. Vi drivs av ett ansvarsfullt agerande i allt vi gör och tillsammans med våra partners är målet att göra vår mjölkproduktion koldioxidneutral fram till 2035.
1994 introducerades Valio i Sverige och har kontinuerligt ökat tillväxten på den svenska marknaden och omsatte 2020 ca.1 303 MSEK.  Valio Sverige är en stark aktör inom laktosfritt mejeri och finns även väl representerade inom yoghurt, smör samt växtbaserade alternativ.

Valio söker säljare med bostadsort Sundsvall alternativt Härnösand

Brinner du för försäljning och vill arbeta med ett starkt varumärke?

Vi söker nu en erfaren, driven och serviceinriktad säljare för bearbetning av dagligvarubutiker i Västernorrlands- & Jämtlands län samt norra delen av Gävleborgs län. Du brinner för försäljning och du drivs av att skapa lönsamma affärer genom goda kundrelationer på en föränderlig marknad där det alltid händer nya, spännande saker. 
Du kommer attansvara för kunder inom ditt säljdistrikt. Dina arbetsuppgifter består till stor del av att driva och utveckla försäljningen inom ditt distrikt, införsäljning av nyheter och kampanjer samt distribution och exponering. Du kommer även vara värdeskapande till butikernas försäljnings-och lönsamhetsutveckling med hjälpa av butiksdata. Som säljare på Valio är du också ansvarig för att informera kunderna om vårt hållbarhetsarbete.
Vi söker digsom har strävan och drivet att utveckla lönsamma affärer ihop med våra kunder.   Kanske att du redan idag arbetar långsiktigt och målfokuserat mot dagligvaruhandeln. Eller arbetar i butik som avdelningsansvarig men vill ta steget ut på fältet? Du är självgående, prestigelös och tycker om ett högt tempo i en bransch i ständig utveckling. Du är strukturerad, ordningsam och har en god förmåga att planera ditt arbete. Du är van att arbeta i CRM-system och behärskar Officepaketet väl. Vi söker dig som har lätt för att skapa goda relationer med både kunder och kollegor och vi tror att du är både engagerad och resultatorienterad.

Hos Valiofår du arbeta med ett starkt varumärke där hälsa och hållbarhet är viktigt. Du kommer arbeta med sammansvetsade team, där vi stöttar och coachar varandra till att ständigt utvecklas.

Tjänsten är heltid med fast månadslön och kräver B körkort.
I denna rekrytering samarbetar vi med Instore Business. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Liselott Nejdeblad Hallstensson via mail: liselott.hallstensson@instorebusiness.se
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Du är varmt välkommen att registrera din ansökan via söklänken i annonsen.
På Valio, arbetar vi tillsammans för att göra livet bättre. Vi utvecklar och producerar innovativa och näringsriktiga matprodukter som är älskade av våra konsumenter i 60 länder. Valio är Finlands största matexportör som är ägs av finska bönder med familjeägda gårdar. Vår prioritet är att våra medarbetare ska växa och utvecklas i sitt arbete och vi vill ge dem de bästa förutsättningarna att kunna göra det.

Ansök nu