Sundsvall: Engagerad Verksamhetsutvecklare till Offentlig affär

Hitta ansökningsinfo om jobbet Engagerad Verksamhetsutvecklare till Offentlig affär i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-08 // Varaktighet: Heltid

Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt tillsammans och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan!

Verksamhetsutvecklare | Skandia | Sundsvall

Som Verksamhetsutvecklare hos oss på Offentlig Affär blir du en del av ett IT-team som arbetar med att utveckla vårt system. Du bidrar med verksamhets- och avtalskunskap kring kommunala tjänstepensionsavtal så att vår affär kan fortsätta utvecklas.

Vi arbetar enligt SAFe och vår styrka är kommunikation och samarbete. Taket är högt och även tempot.

I arbetsuppgifterna ingår att utreda och skriva verksamhetskrav samt acceptanstester. Du stöttar också vår kundenhet i system- och avtalsfrågor. Du driver självständigt utredningar från start till mål med hjälp av dina kollegor i gruppen samt övriga intressenter.

Hos oss på Offentlig Affär får du ett utvecklande arbete där du kommer att samarbeta tillsammans med dina kollegor i gruppen, men också med andra delar inom affärsområdet som exempelvis affärschefer, Kundenheten och Ekonomi. Du arbetar i en platt organisation där du bereds möjlighet att ta ansvar och samtidigt får möjlighet att arbeta bredare inom affärsområdet. Här finns många möjligheter för dig som har drivet och vill utvecklas.
… Vi söker dig som förstår kundvärdet och agerar utifrån kundens och Skandias bästa. Du gillar att jobba mot uppsatta mål och har en vilja att ständigt utveckla din kompetens. Det är naturligt för dig att jobba både enskilt och i grupp. Viktiga egenskaper hos våra medarbetare är egen drivkraft, serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du har utbildning på lägst gymnasienivå samt minst 5 års arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper inom tjänstepension och då specifikt de kollektivavtalade tjänstepensionerna för kommuner och regioner samt att du har förmåga att omsätta dina kunskaper till praktik. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Det här önskar vi av dig

-
Du är ansvarstagande och strukturerad

-
Du har förmåga till självledarskap

-
Du är en lagspelare som trivs med att utvecklas tillsammans med andra

-
Du strävar efter att utveckla din kompetens i det dagliga arbetet

-
Du har god datavana och erfarenhet av Officepaketet

-
Du har god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga

-
Du har god teoretisk kunskap om kollektivavtalen för kommuner och regioner


Vi ser fram emot din ansökan !

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Kravanalytiker

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Kravanalytiker.

Kravanalytiker | Sundsvall| Experis

Läs mer Okt 27
Experis söker erfarna Kravanalytiker för att leda och driva kravhanteringen inom våra projekt. Om du har en passion för att omsätta affärsbehov i tydliga och effektiva krav och vill vara en viktig del av vårt framgångsrika team, kan detta vara din nästa spännande karriärsteget. Ansök nu och bli en del av vår dedikerade verksamhet som skapar innovativa lösningar åt våra kunder.

Arbetsbeskrivning:

Vi söker en erfaren och kompetent kravanalytiker som kan bidra till vår organisation med sina avancerade färdigheter inom kravhantering och systemutveckling. I rollen som senior kravanalytiker kommer du att vara ansvarig för att identifiera, dokumentera och förvalta systemkrav samt säkerställa att de är i linje med affärsbehoven.

Ansvarsområden:

* Leda och utföra kravinsamling från olika intressenter, inklusive interna team och kunder.
* Analysera och prioritera krav för att säkerställa att de uppfyller företagets mål.
* Utveckla tydliga och detaljerade kravspecifikationer och dokumentation.
* Samarbeta med utvecklingsteam för att förklara och klargöra kraven.
* Hantera eventuella förändringar i kraven och säkerställa att de är korrekt dokumenterade och kommunicerade.
* Delta i systemtester och verifiera att de uppfyller de ursprungliga kraven.
* Utbilda och coacha juniora kravanalytiker inom teamet.

Kvalifikationer:

* Minst 6 års erfarenhet som kravanalytiker.
* Goda kunskaper inom kravhantering och dokumentation.
* Förmåga att kommunicera tydligt och effektivt med olika intressenter.
* Erfarenhet av att arbeta i projektbaserade miljöer.
* Ledarerfarenhet och förmåga att guida och utbilda juniora analytiker.

Vad innebär det att arbeta som konsult hos oss?

Vill du utvecklas och lära dig mesta möjligt inom ditt område? Ja, vi kan faktiskt garantera dig utvecklings- och utbildningsmöjligheter - allt för att du ska kunna nå dina egna ambitioner, och vi kommer stötta dig på vägen. Du får bland annat ta del i vår AI-drivna plattform Experis Career Accelerator där du får tillgång till över 4500 IT-utbildningar och certifieringar. För oss är det också viktigt att du som konsult känner dig som en del av hela Experis-gänget, detta redan från dag ett (kanske också även tidigare). Du kommer att bli anställd hos oss på Experis och jobba på projekt eller uppdrag som matchar dina intresseområden och karriärmål. Önskar du en flexibel arbetsvardag eller möjligheter till hemmakontor? Vi värderar dig och dina önskemål respektive behov högt!

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Michael Berhe på mailadress michael.berhe@se.experis.com

Ansök nu

Kravanalytiker

Läs mer Maj 31
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.


Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning
Vi på Industriell Digitalisering är ett team med specialister och ledare inom digitalisering. För att möta efterfrågan hos våra kunder och i våra projekt expanderar vi nu i södra och mellersta Norrland och söker fler kollegor som har erfarenhet från och vill fortsätta utvecklas inom kravhantering.
Vi ser otroliga fördelar i att ha ett team med olika bakgrund och erfarenheter där den gemensamma faktorn är kvalitetssäkring till våra kunder. En avgörande egenskap hos dig som person är att känna ett driv och stort intresse inom just detta. Som kravanalytiker och konsult hos oss har du en viktig roll i något av våra uppdrag där vi har en variation av kunduppdrag, interna projekt samt åtaganden och teamleveranser. Vi söker dig som vill utvecklas som person och som tycker variationen i konsultrollen är spännande.
Något vi är extra stolta över är när vi med samlad kompetens kan gå in och bidra i samhällsnyttiga funktioner och det är där vi vill ha dig med ombord!


Kravspecifikation
Vi tror att du som söker har:
Flerårig erfarenhet av rollen som kravanalytiker och/eller kravledare
Djup kunskap och erfarenhet av att arbeta som kravanalytiker i en Agil kontext
Erfarenhet av behovsanalyser, förstudier och att hålla workshops
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift



Det anses meriterande om du har erfarenhet som Agil coach, produktägare, projektledare eller Scrum Master samt en akademisk utbildning.
I alla våra rekryteringar lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och tror att du är en person som gillar att inspirera och lämna avtryck hos andra. Du värnar om kvalitet och vill stötta verksamheter i att lyckas med sina projekt genom ledning och styrning och genom effektiv förmedling av deras önskemål, behov och krav. Du har erfarenhet av att arbeta med krav på ett strukturerat sätt efter Agila metoder. Vidare har du erfarenhet av att driva workshops, intressentanalyser och är bekant med Use Case och User Storys.


Ytterligare information
Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Vi erbjuder dig ett arbete på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt.
På AFRY har du även möjlighet att skapa ett hållbart byggande och arbeta i en organisation som skapar verklighet av visioner. Arbetet är omväxlande med stora möjligheter till personlig utveckling.


AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.
Sista ansökningsdag är 2023-08-31
Kontaktperson vid frågor:
Gruppchef Industriell Digitalisering
Joakim Andersson
joakim.x.andersson@afry.com
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Kravanalytiker till myndighet

Läs mer Jun 8
Verksamhetens utvecklingsteam arbetar enligt ett agilt arbetssätt. Erfarenhet och kompetens inom pensions- och försäkringsområdet eller bank är meriterande. Vi söker konsulter som trivs att jobba i team och som kan driva sitt ett eget såväl som teamets arbete framåt. Vi ser gärna att konsulterna har ett stort engagemang för att bidra till organisationens framtida system. Uppdraget innebär att utveckla nya IT-system med modern teknik och ramverk. Konsulterna kommer att arbeta i team med ett agilt arbetssätt som synkroniseras med övriga team inom organisationen med bland annat gemensam planering och gemensam prioritering av arbetet.

?

För att kunna klara av detta uppdrag ser vi att du kan uppfylla följande:

Mycket god erfarenhet av att ha arbetat med kravanalys/kravinsamling utifrån dialog med verksamheten för att på så sätt säkerställa verksamhetsnytta i minst 5 år.
God erfarenhet av att ha arbetat med agil kravhantering vilket inkluderar dokumenterad erfarenhet av att bryta ned arbete i små värdeskapande leveranser, prioritera, arbeta hypotesdrivet samt har god erfarenhet av metoder för t.ex. tjänstedesign i minst 3 år.
Mycket god erfarenhet av att ha arbetat med att organisera, dokumentera, processmodellera samt kommunicera kraven till berörda (beställare, utvecklare och testare) i minst 5 år


Rollen har sin utgångspunkt i Sundsvall och erbjuder viss distansarbete. Tjänsten gäller tillsvidare med start i september, efter en godkänd säkerhetsprövning.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Vi söker senior Kravanalytiker till Sundsvall!

Läs mer Maj 5
Vi söker senior Kravanalytiker till Sundsvall!

Om jobbet
Arbetar du inom IT och är nyfiken på att anta en ny utmaning?
Går du kanske i tankarna om att söka efter en arbetsplats där just du får utvecklas både på ett professionellt och personligt plan?
Då ska du läsa vidare!


Startdatum
Omgående.
 
Anställningsform
Projektanställning. On-site.

Ort
Sundsvall.

Erfarenhetsnivå 
Senior kunskap och erfarenhet med goda meriter.
 
Kvalifikationer och krav
Vi söker efter en talangfull kandidat till rollen.
Som person ser vi att du är proaktiv och engagerad i ditt arbete. För att lyckas i rollen ser vi även att du är fokuserad samt har relevant erfarenhet för rollen.
Du ska ha förmåga att kommunicera flytande på svenska i tal och skrift.
 
Om oss
Viva Bemanning startade år 2019 med visionen att hjälpa människor att hjälpa andra människor. Idag har vi över 240 konsulter på uppdrag i Sverige och Norge som vi hjälpt hitta rätt arbetsplats och uppdrag. Vi kommer alltid sträva efter att bibehålla den familjära småföretagskänslan där du kommer känna att vi ser, värnar och bryr oss.
På IT-avdelningen på Viva Bemanning är vi ett passionerat team som älskar brädspel, trolleri, musikproduktion, retro-gaming, sport och allt där emellan. 

Vad erbjuder vi? Förhöjd ersättning
Maximalt friskvårdsbidrag
Service i världsklass
Arbetsmiljö med hög kvalitet
Arbeta med de mest intressanta, roligaste och populäraste uppdragen i branschen just nu
Vill du lära dig snabbräkning, minnestekniker eller få mentalträning? Eller kanske vill du starta eget företag? Vi finns här för dig! 

Ansökan
För att ansöka tjänsten klickar du på länken "Ansök här" och sedan "Sök denna tjänst". Var noga med att bifoga ditt CV. 
Du är välkommen att skicka epost eller ringa oss vid frågor.
Ansökningar genom epost undanbedes!
Tele: 08-509 080 00
Epost: rekrytering@vivabemanning.se
Hemsida: www.vivabemanning.se 
Viva Bemanning IT – din framtid börjar hos oss!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Livförsäkringsbolaget Skandia, Ömsesidigt

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Livförsäkringsbolaget Skandia, Ömsesidigt .

Handläggare utbetalning

Försäkringshandläggare
Läs mer Sep 4
Handläggare utbetalning dödsfall | Skandia | Sundsvall

Gillar du att utvecklas och utmanas på jobbet så hamnar du rätt för här utvecklar vi ständigt vår kompetens inom försäkring och juridik. Vi är ett härligt gäng med en lärande kultur och fin sammanhållning. Vi arbetar med en stor bredd av försäkringsprodukter, både liv- och sparförsäkringar ägda av privatpersoner eller företag. Har du kunskaper om försäkringar och försäkringssystem så är det extra värdefullt för oss.

Vi har som uppdrag att hantera kunders försäkringar efter dödsfall. Det är varierande arbetsuppgifter med fokus på administration och utredning. Vi gör ändringar och utbetalningar av försäkringar till förmånstagarna. I jobbet ingår även att göra utredningar av varierat slag och att hämta in handlingar från bl.a. Skatteverket och familjejurister. Vi hanterar allt från enkla till mer omfattande och komplexa ärenden.

Via telefon och mejl har vi kontakt med bl.a. dödsbon, efterlevande, jurister och rådgivare.
Vi söker dig som förstår kundvärdet och agerar utifrån kundens och Skandias bästa. Du gillar att jobba mot uppsatta mål och har en vilja att ständigt utveckla din kompetens. Det är naturligt för dig att jobba både enskilt och i grupp. Viktiga egenskaper för att klara rollen är egen drivkraft, serviceinriktad, strukturerad och lösningsfokuserad. Vi kommer att lägga stor vikt på personliga egenskaper vid rekryteringen.

Du har utbildning på lägst gymnasienivå, vi ser gärna att du även har eftergymnasial utbildning och/eller ett par års arbetslivserfarenhet, har du en bakgrund inom försäkring ser vi det som extra meriterande.

Förutom det så vill vi att du:


- Har god datavana och erfarenhet av officepaketet

-
Har förmågan att ta in ny information och använda den i dagligt arbete


-
Drivs av att arbeta mot uppsatta mål


-
Strävar efter att utvecklas


-
Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift


Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start så snart som möjligt. Vi tillämpar provanställning och hanterar ansökningar löpande, så sök så snart som möjligt för att inte missa chansen. 

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu

Systemutvecklare inom Java och .NET

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 13
Är du en erfaren systemutvecklare med ett intresse för att arbeta med både Java och .NET? Vill du vara en del av ett team som utvecklar viktiga pensionslösningar för Sveriges kommuner och regioner? Sök denna roll och ta chansen att bidra till en långsiktig och hållbar affär på Skandia!

Systemutvecklare | Skandia | Stockholm/ Sundsvall

Du kommer att ingå i vårt utvecklingsteam som bygger affärsstöd kopplat till verksamhetsområdet Offentlig Affär inom vår pensionslösning.

Arbetet som systemutvecklare i vårt team är både varierande och dynamiskt, med en blandning av nyutveckling och förvaltning. Du kommer främst att arbeta med Katja-systemet, som är Java-baserat, men teamet kommer även på sikt att integrera och ta över förvaltningen av ett .NET-baserat webbgränssnitt. Vi arbetar enligt SAFe-ramverket, vilket inkluderar dagliga standups, retrospektiv och PI-planering.

Som systemutvecklare kommer du att ha en central roll i utvecklingen och underhållet av dessa system.

Teamet inom offentlig affär består idag av 11 medarbetare; systemutvecklare, verksamhetsutvecklare, testare, scrum master, arkitekt och PO. Teamet är spritt över våra kontor i Stockholm och Sundsvall, och vi arbetar tillsammans för att utveckla hållbara lösningar för den offentliga sektorn.

Hos oss får du möjlighet att:

- Utveckla Java-baserade applikationer och system.
- Arbeta med IntelliJ och Git för effektiv och samarbetsorienterad kodhantering.
- Jobba med Octopus Deploy och Azure DevOps för kontinuerlig uveckling.
- Aktiv medverkan i att förvalta och utveckla större systemområden.
- Bidra med komplexa försäkringslösningar till den offentliga sektorn.
För att lyckas i rollen ser vi att:

- Du är självgående, strukturerad och har en stark analytisk förmåga.
- Är en lagspelare som trivs med att samarbeta och dela med dig av din kunskap till dina kollegor och verksamheten.
- Förmågan att balansera kvalitet och leverans i ett högt tempo, med bibehållen struktur och kreativitet.

- Har flera års erfarenhet av javautveckling.

- Arbetat med ASP.NET Webforms

- Kunskap inom C#/ .NET framework och Visual Basic

- Har god kännedom och erfarenhet av att arbeta med IntelliJ och Git.

- Erfarenhet av .

- Kan svenska flytande både i tal och skrift.
Meriterande

- God kunskap inom försäkring-/ pensionslösningar.

- Har jobbat enligt SAFE.

- Kunskap/erfarenhet från arbete enligt ITIL-ramverk.
Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag. I ansökan kommer vi att ställa ett antal urvalsfrågor som ligger till grund för urvalet. För att göra rekryteringsprocessen så rättvis och objektiv som möjligt kommer det att ingå intervjuer, tester, bakgrundskontroll samt digital referenstagning.

Vi ser fram emot din ansökan! #LI-HB

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu

Gruppchef till Skandia Rådgivning Online i Sundsvall

Kundtjänstchef
Läs mer Apr 10
Är du Rådgivning Onlines nästa ledare? Vill du arbeta som ledare och coacha rådgivare inom Skandias pensions & investeringsrådgivning och axla en viktig roll i ett redan framgångsrikt team? Här erbjuds du en roll med bra utvecklingsmöjligheter och stort eget ansvar!

Gruppchef Rådgivning Online | Skandia | Sundsvall

Som ledare har du siktet inställt på att hela tiden utveckla dig själv och skapa förutsättningar för medarbetarna på enheten att nå sina mål och utvecklas samtidigt som du har förmågan att få teamet att lyfta blicken gällande både personlig och enhetens utveckling.

För att lyckas som ledare hos oss ser vi att du är förtroendeingivande, har ett nära och coachande förhållningssätt till rådgivarna inom finansiell rådgivning, behovsanpassad försäljning och pensions- & investeringsrådgivning. Du är duktig på och har erfarenhet av att bygga team och resultat. Samtidigt ser vi att du besitter en hög analytisk förmåga och snabbt kan sätta dig in i komplexa flöden.

Du vill vara med på en förändringsresa, är strukturerad och tycker om att arbeta proaktivt med verksamhetsplaner samt uppföljning på dessa som bidrar till att bibehålla ett starkt affärsresultat och ha branschens nöjdaste kunder. Eftersom vi tycker att det är viktigt att utgå från kundperspektivet och kundresan tror Skandia även på ett nära samarbete och erfarenhetsutbyte över organisationsgränserna.

Du kommer att leda ett framåtlutat och högpresterande team i fina lokaler fem minuter från Sundsvalls vackra stenstad. Utöver det så har du som medarbetare på Skandia fina förmåner bland annat när det gäller friskvård, träning och lunch.
Vi tror på ett ledarskap där du som chef agerar, engagerar och är tydlig – allt för att säkerställa det bästa för våra medarbetare, för dig och för våra kunder. Vi förväntar oss ett ledararskap där du är modig, prioriterar och tar ansvar proaktivt, samt har förmågan att agera i svåra situationer. Ett handlingskraftigt förhållningssätt är nyckeln till framgång. Som ledare hos oss kommer du att inspirera och utmana ditt team, med en förmåga att lyssna, bry dig om och engagera andra.

Vi söker dig som har ett stort ägarskap och driv samt har en passion för att utveckla medarbetare inom pensions-och investeringsrådgivning. Du har erfarenhet av att leda sedan tidigare med en god förmåga att skapa dina egna förutsättningar och ta egna initiativ. Du kommer jobba nära enhetschefen i den dagliga verksamheten samt inom vissa strategiska frågor. Att vara prestigelös, teamspelare och visa stort personligt engagemang är viktiga egenskaper.

Vidare ser vi dig som ödmjuk, värdesätter hög kvalité och lösningsorienterad. Du har ett genuint intresse av människor och utveckling, pension- och investeringsrådgivning, behovsanpassad försäljning samt är ansvarstagande och har en förmåga att arbeta strukturerat mot utmanande mål.

Det här önskar vi av dig

- Erfarenhet som ledare inom bank- och försäkringsbranschen och/eller finansbranschen
- Erfarenhet och intresse från rådgivning och behovsanpassad försäljning samt pensions- och investeringsrådgivning
- Eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper inhämtat från yrkeserfarenhet
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska
- Swedsec och/eller InsureSec-licens. IFU diplom eller motsvarande utbildning är meriterande

Vi genomför löpande urval, så sök redan idag för att inte missa chansen. Vi ser fram emot din ansökan!

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu

Handläggare privat

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 19
Nu söker vi en kollega som vill bli en del av vårt kundserviceteam och leverera professionell service inom vår produktområden fond, depå och liv.

Handläggare | Skandia | Sundsvall

Som handläggare hos oss hanterar du administrativa uppgifter och fungerar som en viktig kontakt via telefon och mejl till distributörer, kundenheten Sundsvall och slutkunder. Du ansvarar även för att upprätthålla affärsrelationer med försäkringsförmedlare och Skandias rådgivare, samt hanterar frågor kopplade till försäkringsavtal, tekniska problem och systemfrågor.

Arbetet sker i ett sammansvetsat team som stöttar kundservice samt intern och extern rådgivning. Du kommer att samarbeta med flera delar av organisationen, såsom kundenheten, kundkännedomsteamet, produktteamet, IT och verksamhetsutveckling, för att effektivt lösa kundärenden. Som en kompetensbank för våra distributörer och kundenheten ansvarar du för nyteckning, utbetalningar och ändringar av försäkringsavtal.

Rollen inkluderar också du får chans att vara med och verksamhetsutveckla vårt ansvarsområde genom att bidra till ständiga förbättringar och testning av nya system. Och när du är varm i rollen så kommer du också få utbilda nyanställda kollegor. Teamet består idag av 11 kollegor och administrationen är uppdelad mellan fond-, depåförsäkringar och traditionella försäkringar.
För att lyckas i den här rollen behöver du ha en gymnasieutbildning och ett par års arbetslivserfarenhet. Du ska ha goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift, samt vara bekväm med att arbeta i digitala miljöer och ständigt föränderliga system. Du förväntas snabbt kunna sätta dig in i nya system och arbetsmetoder.

Meriterande är om du har erfarenhet från försäkringsbranschen. Eftergymnasial utbildning är också ett plus, liksom erfarenhet av administrativa roller där du hanterat komplexa processer och regelverk. Du behöver också vara duktig på att arbeta strukturerat och kunna hantera flera arbetsuppgifter samtidigt utan att tappa fokus på kvaliteten.

De kompetenser vi värdesätter mest hos dig är att du är strukturerad med ett öga för detaljer, du gillar att ha ordning i ditt arbete helt enkelt, engagerad med en vilja att leverera hög kvalitet, samarbetsvillig och bidrar till ett öppet arbetsklimat där vi alltid strävar efter att göra varandra bättre. Du är också flexibel då vi ibland snabbt kan behöva ändra fokus snabbt och med det har möjlighet att anpassa dig till nya situationer. Du tar även gärna initiativ och bidrar till verksamhetens förbättringar.

Ansökan

Vi genomför löpande urval så sök redan idag för att inte missa chansen. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med placering på vårt kontor i Sundsvall, vi tillämpar provanställning.

Vi ser fram emot din ansökan!

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu

Medarbetare Kundservice Företag | Skandia | Sundsvall

Försäkringshandläggare
Läs mer Mar 6
Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt tillsammans och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan!

Medarbetare Kundservice Företag | Skandia | Sundsvall

Då vi är inne i en expansiv fas söker vi fler medarbetare till vår Kundserviceenhet Företag i Sundsvall. Vi söker dig som på ett öppet, enkelt och engagerat sätt vill skapa mervärde och ge den bästa tänkbara servicen till våra kunder.

I denna varierande arbetsroll växlar du mellan att hjälpa våra kunder via telefon, mail och utmanande administrativa uppgifter.

Du ingår i ett team med ca 15 medarbetare där vi jobbar tillsammans mot våra gemensamt uppsatta mål. Teamet tar emot inkommande samtal från försäkringsförmedlare och egna rådgivare samt arbetar med administrativ handläggning av Skandias tjänstepensionsförsäkringar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att passa i rollen har du en positiv attityd, god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team. Samtidigt kan du arbeta självständigt, planera och organisera ditt arbete. Du skapar ett förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartners med en känsla för service. Du kan ta egna beslut grundade på riktlinjer och regelverk, uttrycker dig väl i tal och skrift. Vidare är det viktigt att du vill utvecklas och har förmåga att ta in ny kunskap löpande.

Det här önskar vi av dig

Du har utbildning på lägst gymnasienivå, vi ser gärna att du även har eftergymnasial utbildning och/eller ett par års arbetslivserfarenhet. Har du en bakgrund inom försäkring ser vi det som extra meriterande.

Tjänsterna är både tillsvidare och visstidsanställning, och då med goda möjligheter till förlängning.

Söker du ett utmanande, utvecklande och varierat arbete så är detta något för dig!

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så skicka gärna in din ansökan snarast.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi ser fram emot din ansökan !

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu

Engagerad administratör till Skandia Offentlig Affär

Försäkringshandläggare
Läs mer Feb 26
Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt
engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos
oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt och ge
långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan
prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan!

Administratör till Offentlig Affär | Skandia | Sundsvall

Offentlig affär växer och nu behöver vi fler medarbetare. Som administratör på Offentlig Affär arbetar du på uppdrag av våra kunder som är arbetsgivare inom kommuner, regioner och kommunala bolag. Grunden är de kollektivavtalade pensionsavtalen. I arbetet ingår kommunikation med våra arbetsgivare via telefon och mejl, men med fokus på utredning och reglering av anställdas pensionsförmåner.

Hos oss på Offentlig Affär får du ett utvecklande arbete där du kommer samarbeta tillsammans med dina kollegor i gruppen, men också med andra delar inom affärsområdet som exempelvis Affärschefer, Utveckling, Utbildning och Ekonomi. Du arbetar i en platt organisation där du bereds möjlighet att ta ansvar och samtidigt får möjlighet att arbeta bredare inom affärsområdet. Här finns många möjligheter för dig som har drivet och vill utvecklas.
… Vi söker dig som förstår kundvärdet och agerar utifrån kundens och Skandias bästa. Du gillar att jobba mot uppsatta mål och har en vilja att ständigt utveckla din kompetens. Det är naturligt för dig att jobba både enskilt och i grupp. Viktiga egenskaper hos våra medarbetare är egen drivkraft, serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du har utbildning på lägst gymnasienivå samt minst 5 års arbetslivserfarenhet. Vi ser att du har kunskaper inom tjänstepension och då specifikt de kollektivavtalade tjänstepensionerna för kommuner och regioner samt att du har förmåga att omsätta dina kunskaper till praktik. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Det här önskar vi av dig

-
är ansvarstagande och strukturerad

-
har förmåga till självledarskap

-
är en lagspelare som trivs med att utvecklas tillsammans med andra

-
strävar efter att utveckla din kompetens i det dagliga arbetet

-
har god datavana och erfarenhet av Officepaketet

-
har god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga


Vi ser att du har:

-
praktisk erfarenhet från arbete med tjänstepensioner

-
kunskap kring de kollektivavtalade tjänstepensionerna inom kommun och region


Arbetet är på plats i Sundsvall med möjlighet till flexibilitet.

Vi ser fram emot din ansökan!

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu