Sundsvall: Administratör till Insclear

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör till Insclear i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-08 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en administratör till Insclear!


Vi söker en administratör till vårt rapporteringsteam.
Du kommer ingå i ett team om fyra personer där arbetsuppgifterna i huvudsakligen är månatlig administration av lönefiler och rapportering till olika pensionsbolag, försäkringsförmedlare samt försäkringsbolag.
Du kommer delta på kundmöten och arbeta för goda kundrelationer.


Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön/ekonomi/pension, alternativt att du har förvärvat motsvarande kunskaper via tidigare arbete
Är en van användare av system och tycker om att utnyttja digitala lösningar för att arbeta effektivt
Har god kommunikativ förmåga


Meriterande om du:
Har jobbat med flertalet olika lönesystem samt olika typer av företag och kollektivavtal
Har erfarenhet av löpande pensions- och försäkringsrapportering för både tjänstemän och arbetare. Exempelvis för Collectum, Fora samt Bliwa.
Genomfört Insuresec


Hos oss på Insclear sker det hela tiden spännande förändringar vilket kräver att vi alla är flexibla i vårt sätt att tänka och jobba. Vi är ett starkt team som arbetar både självständigt och gemensamt, varför vi lägger stor vikt vid hög samarbetsförmåga.
Vi söker dig som är strukturerad och tycker om att skapa ordning och reda. Du förstår vikten av noggrannhet i administrativa arbetsuppgifter. Du kommunicerar tydligt men med en lyhörd och ödmjuk approach och du ser möjligheter där andra ser hinder. Du bör gilla att tänka i förbättringsbanor och vilja effektivisera system och arbetssätt.


Tjänsten är en tillsvidare anställning.
Placeringsort: Sundsvall
Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.


Om företaget
Insclear AB bildades 2013 och är ett samägt dotterbolag till Söderberg & Partners och Max Matthiessen (via Insclear Holding AB).
Med ett gemensamt bolag för administration kan vi erbjuda bättre och stabilare försäkringshantering.
Vår affärsidé är att erbjuda svenska företag effektiva verktyg för kontroll, uppföljning och samordning av tjänstepensionsförsäkringar.


Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Karlsson på hr@insclear.se eller Sara Brink på jobba@insclear.se.
Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt.


Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Löneadministratör.

Lönespecialist till kund i centrala Sundsvall

Läs mer Feb 2
Om tjänsten

Har du erfarenhet av att arbeta med lön? Vill du ta dig an nya spännande utmaningar och ta chansen att skaffa dig mer arbetslivserfarenhet? Just nu söker vi en ambitiös lönespecialist till vår kund i Sundsvall.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Med lång erfarenhet, kompetens och nära relationer är vi en ovanligt personlig HR-partner i en alltmer digital värld. Vi ser våra konsulter som mer än bara en resurs vi hyr ut, våra kandidater som kunder och våra kunder som samarbetspartners.

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Våra ledord på KFX är stolthet, omtanke och engagemang och dessa genomsyrar allt vi gör.

Arbetsuppgifter

I rollen som lönespecialist kommer du att huvudsakligen att arbeta med löner, utlägg och arbeta aktivt i olika system.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har gedigen arbetslivserfarenhet av ekonomi med specifik inriktning på lönehantering. Vi ser även gärna att du:

• Har minst tre års arbetslivserfarenhet av att arbeta med lön
• Talar svenska och engelska obehindrat
• Har erfarenhet av att jobba med lön i olika program
• Har erfarenhet av att hantera löner på större företag

Vi vill att du är:

• Ordningsam
• Logisk
• Stresstålig
• Strukturerad

Vi söker dig som känner sig trygg i sin förståelse för siffror och administration, samt har en nyfikenhet att lära nytt. Som person ser vi att du är snabblärd, initiativtagande och prestigelös. För att lyckas i rollen behöver du vara orädd att ta dig an nya uppgifter och ser det som en utmaning!

Övrigt

Tveka inte att ansöka redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller telefon. För att få mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Thomas Nygren på thomas.nygren@kfx.se

Ansök nu

Ekonomiassistent till tidsbegränsat uppdrag i Sundsvall

Läs mer Feb 7
Vi söker dig som är en riktig doer med ekonomierfarenhet inom lön- och fakturahantering. Är du tillgänglig omgående för ett kortare konsultuppdrag på 50%? Ansök i så fall direkt!
Om uppdraget
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent som skall stötta upp bolagets ekonomiavdelning under en period. Du kommer att vara placerad hos ett bolag som står inför en spännande resa. I rollen arbetar du med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi men med tyngdpunkt på lönehantering, fakturering och löpande bokföring. Du arbetar mycket i systemet Flex.
Som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga ansvarsområden vara:
Lönehantering
Fakturering
Löpande bokföring
Momsregistrering
Kvittohantering
Andra enklare ekonomiuppgifter och övriga kontorssysslor

Din profil
För att passa för detta uppdrag har du några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi samt har god kännedom om hela löneprocessen, löpande bokföring och fakturahantering. Du är positiv och trygg som person och trivs i en omväxlande roll där du får skapa din egen struktur och ta mycket eget ansvar. Vidare har du en lösningsorienterad inställning och tycker om att ta reda på sådant som kan vara nytt för dig.
Krav för tjänsten
Erfarenhet av ekonomiarbete, inklusive hantering av hela löneprocessen
God kännedom och vana av faktureringsprocesser
Erfarenhet av löpande bokföring
Kunskap i lönesystemet Flex HRM Payroll
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt
Ort: Sundsvall
Omfattning: Ca 50%
Anställningsform: Konsultuppdrag på ca 3 månader. Du blir anställd av Stegra men uthyrd till kund under uppdragsperioden
Lön: Månadslön
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och lina@stegra.nu
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra, här kan du läsa om hur rekryteringsprocessen hos Stegra går till.

Ansök nu

Löneadministratör till Layer Group i Sundsvall

Läs mer Dec 10
Layer Group AB bildades i maj 2020. Bolagen inom gruppen arbetar under sitt regionala och väletablerade varumärke, men med stödet det innebär att vara en del av något större för att kunna leverera bättre kvalitet och service, nå högre tillväxt och få ännu bättre lönsamhet. Vår uppgift är att ge gruppens entreprenörer och verksamheter rätt förutsättningar för att skapa hög kundnöjdhet. Vår målsättning är att vara Sveriges och Finlands ledande ytskiktsleverantör som samlar de främsta lokala entreprenörerna. Gemensamt för alla företag är ambitionen att vilja nå nästa nivå vad gäller kvalitet och service. Det lokala varumärket, det goda namnet på respektive marknad, måste varje företag själv försvara och utveckla varje dag.

Nu söker vi en Löneadministratör med placering i Sundsvall

Nu bygger vi en till lönehubb inom Layer Group AB och placerar den i Sundsvall. I rollen som löneadministratör kommer Du att tillhöra företagets HR-avdelning. Du kommer att ingå i en trevlig arbetsgrupp med flertalet löneadministratörer på flertalet orter i Sverige bland annat Stockholm och Hässleholm. I Sundsvall är du med på resan från start och tanken är att bygga upp lönefunktionen. Din chef är HR-chefen för Layer Group som finns på huvudkontoret i Solna.

Vem söker vi?

Vi söker dig med ett eget driv som samtidigt trivs med att ge service, du har ett öga för detaljer och tycker om att ha koll, då det är oerhört viktigt att rätt lön i rätt tid betalas ut. Du kommer att arbeta med hela löneprocessen främst för kollektivanställda. I tjänsten ingår viss administration av exempelvis pensioner samt reseräkningar. Du kommer också att arbeta med att ta fram olika former av statistik samt ta ansvar och vara behjälplig med HR-administration och utvecklingen av den.

Formella kompetenser

-Några års erfarenhet av självständigt lönearbete och kan hela processen, från det månatliga såsom mer årliga rutiner såsom semesterårsskifte och lönerevision.

-Du känner dig trygg i rollen och har intresse för lönesystem. Det är meriterande om du har arbetat i Entre.

-Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, och då främst Excel.

-Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

I grunden har du lägst en gymnasial utbildning mot ekonomi, administration eller liknande. Vi ser gärna att du har arbetat inom något HR-område.
B-körkort är ett krav, det är dessutom meriterande om du jobbat med Måleri / Byggavtalet såsom med ackordsbearbetning.

Personliga egenskaper

-Du är effektiv och brinner för både HR- och lönearbetet.

-Du är positiv och glad.

-Du har ett eget driv och engagemang och ser till att slutföra det du påbörjat.

-Du tycker om att utveckla och förbättra då vi kontinuerligt jobbar med att förbättra och utveckla rutiner inom löneprocessen.

Vad du kan förvänta dig av oss?

Vi erbjuder dig ett utvecklande och spännande arbete där du får en nyckelroll för att utveckla Layer Groups HR- och lönefunktionen i ett framåtlutat och expansivt företag. Tillsammans ska vi bygga upp värdefull expertis och ekonomisk effektivitet.

Låter detta som du? Välkommen med din ansökan snarast, urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar Layer Group med Pointpeople Rekrytering och Executive Search. För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Ulrika Westin, 070-6021133

Du läser mer om Layer Group här:

Vi växer med lokala mästare | Layer Group

Ansök nu

Utbildare löneadministration

Läs mer Jan 9
Recruitbyme är ett företag som hjälper våra kunder inom områdena; rekrytering, bemanning och utbildning, vi finns med huvudkontor i trivsamma lokaler på Teknikparken i Gävle och arbetar med uppdrag över hela landet. Bolaget startades 2021 av Mats Andersson, som har över 20 års erfarenhet inom ovanstående områden.



Klimatsmart
När det gäller att arbeta med hållbarhet, så tar ansvar vi för att minska ner den globala uppvärmningen, vilket innebär att vi använder klimatsmarta transport resor för minska ner vårt klimatavtryck, samt att vi ser till att alla våra möten sker digitalt, vi arbetar mot dom globala målen 3,5,8,13 och 16.


Inkludering
Recruitbyme arbetar också med inkludering i alla våra tillsättningar och ser människans unika kärnkompetens bakom CV.et Vi kallar det helt enkelt för kompetensfokuserad inkludering, som inte tar hänsyn till aspekter såsom ålder, kön, etnisk härkomst eller sexuell orientering.


Om anställningen
För det här uppdraget kommer du att bli uthyrd via Recruitbyme till vår. Vilket innebär att du bli anställd av oss och vi tar hela arbetsgivaransvaret. Har du egen firma, så kan även underkonsult gå bra.


Om jobbet
Till ett kommande uppdrag i Sundsvall, söker vi en kvalificerad utbildare, som har kunskaper och färdigheter inom löneadministration.


Som utbildare ska du ge praktiska och teoretiska kunskaper om löneadministrativt arbete samt hantera löneprogram. Du ska också lära ut kunskap om de lagar och regler som styr företagens redovisning av avgifter och beskattningsunderlag, de löneadministrativa rutinerna samt kunskaper om skatteregler, brutto- och nettolön samt de skyldigheter och rättigheter som arbetsgivare och arbetstagare har.


Som utbildare i löneadministration är du en person som tar ansvar för att planera, genomföra och utvärdera kursen, du bör ha goda kunskaper om lagar, regler och system som rör lönehantering.


Dina pedagogiska färdigheter för att kunna förmedla dessa kunskaper på ett effektivt och engagerande sätt är en viktig del för bästa lärande resultat.


Kvalifikationer:


Erfarenhet av lönehantering och löneadministration.
Goda kunskaper i Excel och andra relevanta programvaror.
Förmåga att arbeta självständigt och i team.
God kommunikationsförmåga och förmåga att hantera känslig information
Pedogogisk förmåga och erfarenhet av att utbilda vuxna.



Uppdraget för kursen löneadministration omfattar 30 yhp. och ingår i den tvååriga YH utbildningen till Redovisningsekonom


Uppdragets längd:


Start: Vecka 13 2024


Slut: vecka 18 2024


Om du är intresserad av denna position, vänligen skicka ditt CV och personliga brev till oss. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Insclear AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Insclear AB .

Testare

Systemtestare
Läs mer Mar 30
Vi söker en testare till Insclear!


Arbetsbeskrivning:
Du kommer arbeta i ett företag med familjär atmosfär på en stor marknad. Insclear utvecklar IT-system i en molnbaserad lösning från Microsoft. Då våra system växer behöver vi utöka och effektivisera kvalitetssäkringen. I rollen som testare kommer du bidra med att skapa testfall, utföra testning samt effektivisera och automatisera tester. Du kommer att arbeta både självständigt och gemensamt, varför vi lägger stor vikt vid hög samarbetsförmåga.


Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm eller Sundsvall.


Egenskaper och kvalifikationer:
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du som söker har erfarenhet av testning, både manuell, automatiserad och utforskande test. Du är självgående och kan bidra/driva arbetet med kvalitetssäkring. Du trivs med att vara en del av vårt testteam och hanterar kontaktytor mellan utveckling och krav.


Dina egenskaper:
Erfarenhet av organiserat testarbete
Erfarenhet av testautomatisering
Du har goda kunskaper i programmering
God kommunikationsförmåga i svenska


Meriterande:
Erfarenhet av Microsoft Azure DevOps
Erfarenhet av arbete inom pension och försäkring
Kunskaper om kravarbete och dess koppling till test


Om företaget:
Insclear AB bildades 2013 och är ett samägt dotterbolag till Söderberg & Partners och Max Matthiessen. Med ett gemensamt bolag för administration kan vi erbjuda bättre och stabilare försäkringshantering. Vår affärsidé är att erbjuda svenska företag effektiva verktyg för kontroll, uppföljning och samordning av tjänstepensionsförsäkringar.


Kontakt:
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Karlsson på jobba@insclear.se.


Ansökan:
CV samt personligt brev skickas till jobba@insclear.se.
Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt.


Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Account manager till Insclear

Account manager
Läs mer Maj 9
Vi växer och söker en social personlighet till rollen som Account manager!


Arbetsbeskrivning
Du kommer arbeta i ett företag med familjär atmosfär på en stor marknad. Då efterfrågan på våra tjänster ökar breddar vi teamet som arbetar med implementering av nya kunder med en ny typ av roll med inriktning på sälj. Din roll kommer innefatta prospektering, säljmöten och att bygga relationer med nya och befintliga kunder. Du kommer att arbeta både självständigt och gemensamt, varför vi lägger stor vikt vid hög samarbetsförmåga. Då rollen är ny får du vara med och forma den och bygga upp processer och material.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Sundsvall eller i Stockholm.
Resor förekommer i tjänsten.


Egenskaper och kvalifikationer
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du som söker är kommunikativ och tycker om att kommunicera externt såväl som internt. Du trivs i en roll med högt tempo där du har mycket eget ansvar och hanterar många olika kontaktytor. Du kommunicerar tydligt men med en lyhörd och ödmjuk approach och du ser möjligheter där andra ser hinder.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet.
Krav:
- Erfarenhet av att arbeta med försäljning
- Du talar och skriver flytande på svenska och engelska
Meriterande:
- Erfarenhet av arbete inom pension och försäkring
- Erfarenhet av arbete inom området lön
- Genomfört Insuresec


Om företaget
Insclear AB bildades 2013 och är ett samägt dotterbolag till Söderberg & Partners och Max Matthiessen (via Insclear Holding AB). Med ett gemensamt bolag för administration kan vi erbjuda bättre och stabilare försäkringshantering. Vår affärsidé är att erbjuda svenska företag effektiva verktyg för kontroll, uppföljning och samordning av tjänstepensionsförsäkringar.


Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Karlsson på jobba@insclear.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Säljare till Insclear

Account manager
Läs mer Mar 22
Vi växer och söker en social personlighet till rollen som säljare!


Arbetsbeskrivning
Du kommer arbeta i ett företag med familjär atmosfär på en stor marknad. Då efterfrågan på våra tjänster ökar breddar vi teamet som arbetar med implementering av nya kunder med en ny typ av roll med inriktning på sälj. Din roll kommer innefatta prospektering, säljmöten och att bygga relationer med nya och befintliga kunder. Du kommer att arbeta både självständigt och gemensamt, varför vi lägger stor vikt vid hög samarbetsförmåga. Då rollen är ny får du vara med och forma den och bygga upp processer och material.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Sundsvall eller i Stockholm.
Resor förekommer i tjänsten.


Egenskaper och kvalifikationer
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du som söker är kommunikativ och tycker om att kommunicera externt såväl som internt. Du trivs i en roll med högt tempo där du har mycket eget ansvar och hanterar många olika kontaktytor. Du kommunicerar tydligt men med en lyhörd och ödmjuk approach och du ser möjligheter där andra ser hinder.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet.
Krav:
- Erfarenhet av att arbeta med försäljning
- Du talar och skriver flytande på svenska och engelska
Meriterande:
- Erfarenhet av arbete inom pension och försäkring
- Erfarenhet av arbete inom området lön
- Genomfört Insuresec


Om företaget
Insclear AB bildades 2013 och är ett samägt dotterbolag till Söderberg & Partners och Max Matthiessen (via Insclear Holding AB). Med ett gemensamt bolag för administration kan vi erbjuda bättre och stabilare försäkringshantering. Vår affärsidé är att erbjuda svenska företag effektiva verktyg för kontroll, uppföljning och samordning av tjänstepensionsförsäkringar.


Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Karlsson på jobba@insclear.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu