Sundsvall: Sommarvikarier - post- och ärendehantering

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sommarvikarier - post- och ärendehantering i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-09 // Varaktighet: Heltid

Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

Företagsavdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring av företagsuppgifter. Vi ger information och service till våra kunder via telefon och e-post i våra direkta kundmöten.

Bolagsverket har som mål att inkommande post så långt det är möjligt ska vara inskannade och diarieförda samma dag som de kommer in.

ARBETSUPPGIFTER
Pluggar du på gymnasiet eller har du nyligen tagit studenten? I så fall kan vi erbjuda sommarvikariat som kan ge dig användbar och värdefull erfarenhet och en första inblick i vår verksamhet. Dessutom bidrar du till samhällsnyttan! Bra va?

Du kommer att vara semestervikarie för vår ordinarie personal och hjälpa oss i en intensiv period då vi får mycket post. Därför vill vi att du ska kunna jobba från mitten av juni till början av augusti.

I den här annonsen söker du vikariat till vår post- och ärendehantering.

*Vad kommer du att göra där?
Du kommer först och främst jobba med att öppna post som innehåller årsredovisningar och förbereda ärenden inför skanning och diarieföring. Du kommer också kunna få jobba med att handlägga vissa ärenden eller med e-posthantering och skanning.

KVALIFIKATIONER
*Vad behöver du för att gå vidare i rekryteringsprocessen?
Vi vill att du som lägst har en pågående gymnasieutbildning.

Du behöver vara bra på svenska, både muntligt och skriftligt, så att du kan förstå instruktioner och på ett tydligt sätt kommunicera med dina arbetskamrater.

*Vad ökar dina chanser?
Vi ser helst att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter och kan använda en pc och Microsoftprogram, men det är inget krav.

Har du nyligen gått klart gymnasiet och kanske till och med läser vidare ser vi det som positivt. Har du tidigare haft sommarvikariat hos oss så är det också ett plus.

*Hur är du som person?
Du är noggrann och tycker om att lära dig nya saker och vill göra ett bra jobb. Du kan ta ansvar och kan behålla fokus även när det är mycket att lära sig eller mycket att göra. Du är bra på att ställa frågor och tycker om att samarbeta med dina arbetskamrater för att få ett bra resultat.

Du kommer att arbeta på plats i Bolagsverkets fina lokaler i hamnen. Du kommer att få introduktion som hjälper dig att komma in i arbetsuppgifterna.

Vi tar emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg och senast 3 mars. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av ett sommarvikariat skicka din ansökan redan idag! Du behöver bifoga CV och personligt brev.

Välkommen att söka till oss!

ÖVRIGT
Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som .

Sommarjobb som servicehandläggare i Sundsvall

Läs mer Mar 4
Nytt
Vi söker nu dig som vill hjälpa oss under sommarens semesterperiod i rollen som servicehandläggare på servicekontoret i Sundsvall. 

Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service till besökare genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samarbetsmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.

Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har: 
• En pågående eller avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Minst två års erfarenhet inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten
• Kunskaper i informationssökning och vana att använda e-tjänster

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Dessutom är det meriterande om du har:
• Aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på statligt servicekontor i Statens servicecenters, Skatteverkets eller Försäkringskassans regi

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad under perioden juni - augusti
Anställningen är 100%
Startdatum efter överenskommelse
Anställningen är placerad på servicekontoret i Sundsvall
Vi har ej möjlighet till distansarbete
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll.


Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 21 mars. 
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 13.



Statens servicecenter

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.

Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Handläggare med telefonvana sökes

Läs mer Dec 28
Vi söker en självgående, lösningsfokuserad och noggrann person som drivs av att få jobba med människor och möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna ställer höga krav på dig och där du får ta ett stort eget ansvar? Då kan jobbet som handläggare vara det du är ute efter! Sök jobbet idag och bli en del av vårt team.

Detta är ett konsultuppdrag.

Arbetsuppgifter

Som handläggare kommer du att arbeta tillsammans med ett antal kompetenta, kunniga och engagerade kollegor. Dina dagliga arbetsuppgifter består huvudsakligen av att självständigt besvara allmänna frågor och analysera och bedöma olika typer av underlag. Dessutom ingår det i jobbet att göra kvalitetskontroller och följa upp dessa. Erfarenhet av att hantera telefonsamtal är ett krav.

Kvalifikationer

Vi söker framförallt dig som är en social och lyhörd person som motiveras av att få jobba med människor och möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av handläggning inom offentlig sektor, men det här är inget krav. Utöver det är det en stor fördel om du är intresserad av människor. Det dagliga arbetet kräver att du är självgående och noggrann.

Krav

* Gymnasial utbildning
* Lyhörd och har god samarbetsförmåga
* Ansvarstagande och har lätt för att arbeta självständigt
* Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
* Erfarenhet av att hantera telefonsamtal.

Meriterande

* Behärskar fler språk än svenska
* Erfarenhet av arkivering
* Erfarenhet av tillståndsprövning.



Ansökan

Sök tjänsten genom att skicka ditt CV och personliga brev till oss. Vi ser fram emot din ansökan!



Vårt erbjudande
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals populära arbetsgivare som våra kunder. På manpower.se hittar du mängder av lediga jobb över hela landet. Du kan söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Oavsett vilket får du en trygg och flexibel anställning med stora möjligheter att bygga nya erfarenheter.

Ansökan och kontaktuppgifter
För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vi tar inte emot ansökningar via e-post men vid frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta konsultchef Ideal shala via e-post: Ideal.shala@manpower.se
Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Lokalt i Sundsvall har vi nu funnits i 25 år. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Teknisk dokumentatör till SSG

Läs mer Dec 21
Om SSG Standard Solutions Group

Standard är en del av vårt namn och vårt DNA, det är kärnan i allt vi gör. Men vi är långt ifrån ett standardföretag. Vi är en progressiv och agil kraft där alla siktar högre för en bättre morgondag. Vi samlar några av de ledande experterna inom den svenska industrin med en tydlig inriktning på att lösa industrins utmaningar nu och i framtiden. De lösningar vi skapar omvandlas till ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för industriella anläggningar, entreprenörer och leverantörer.

Med ögonen inställda på internationell tillväxt utökar vi vårt utbud till en internationell marknad där vi ser tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö och säkerhet, hållbarhet och digitalisering, där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri hållbar och konkurrenskraftig. Vårt huvudkontor i Sundsvall är hem för cirka 100 anställda, och vi har också närvaro i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Reykjavik.

Bli en del av oss på SSG och vara med och forma framtidens industri.

SSG - Setting new standards.


Har du ett stort språkligt intresse och är bra på att förklara komplicerad information på ett enkelt sätt? Gillar du att ha många projekt på gång och är bra på att planera ditt arbete? Då kanske rollen som teknisk dokumentatör hos SSG passar dig!



Om rollen

I rollen som teknisk dokumentatör är du en viktig pusselbit i arbetet med att ta fram SSG:s standarder, en produkt som hjälper industrin att bli mer effektiv och hållbar. Standarderna tas fram på uppdrag av SSG:s olika kommittéer med representanter från industrin. Din roll är att vara ett språkligt och administrativt stöd vid framtagning och revidering av standarderna. Du rapporterar till chef standardisering.

Du arbetar tillsammans med sakkunniga inom olika teknikområden, och ditt fokus blir att se till att innehållet är användarvänligt och anpassat till målgruppen. Eftersom du arbetar tillsammans med tekniskt kunniga behöver du inte ha bakgrund inom detta, utan du kan fokusera på hur informationen presenteras.

Du arbetar främst med text, men även layout och bilder. Du ansvarar också för att beställa och kontrollera översättningar till engelska. Du jobbar också administrativt med att göra remissutskick av pågående arbeten och ta emot synpunkter på dessa. När innehållet är färdigt ansvarar du för publicering och viss marknadsföring, exempelvis i artiklar och nyhetsbrev. I tjänsten ingår också att vid behov beställa tryckt material.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Sundsvall.

Vem är du

Vi söker dig som är bra på att ha många projekt på gång samtidigt och att varva samarbete med mer självständigt arbete. Du är en god skribent och har någon form av utbildning inom kommunikation och då särskilt inom text, exempelvis språkkonsultutbildning. Du har full koll på skrivregler och brinner för klarspråk.Du har ett öga för såväl detaljer som helheten i stora textmassor, och är bekväm med att ställa frågor och att komma med förbättringsförslag. Det är viktigt att du är noggrann och metodisk för att undvika fel i informationen som publiceras.

Krav för tjänsten

* Relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikation
* Mycket god språklig förmåga i svenska och goda kunskaper i engelska

Meriterande

* Grundläggande kunskaper i Adobe-program såsom Illustrator, Framemaker eller Indesign.



Vad kan vi erbjuda dig

SSG är i en stark tillväxtfas och du blir en viktig del av SSG:s utveckling och framtid. Vi erbjuder dig ett variationsrikt arbete där du får vara en del av både utveckling och utmaningar kopplat till tillväxten. På SSG satsar vi på ledar- och medarbetarutveckling och att utveckla vår kultur. Vi arbetar i agila tvärfunktionella team och har korta beslutsvägar med stor möjlighet att påverka utvecklingen inom respektive ansvarsområde. Vi har stort fokus på vår egen arbetsmiljö och en hållbar prestationskultur, vilket skapar trivsel och gemenskap. Vi erbjuder friskvårdstid och friskvårdspeng, vinstdelning, sommar- och vintertid, arbetstidsförkortning samt privat vårdförsäkring.

Kontakt

Vi samarbetar med Jefferson Wells i denna rekrytering och har du frågor eller vill veta mera är du välkommen att ringa Karin Frisendahl, 070- 377 45 46, karin.frisendahl@jeffersonwells.se.

Din ansökan vill vi ha via länken senast den 21 januari 2024.

Ansök nu

Vi söker Handläggare av Pensioner.

Läs mer Aug 28
Vi söker en engagerad handläggare av pensioner för att ansluta sig till vårt team. Som handläggare kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa en smidig och rättvis process för våra kunders pensionsansökningar och ärenden. Du kommer att vara en viktig länk mellan kunderna och vår organisation, och du kommer att få möjlighet att bidra till att säkerställa en trygg och stabil pensionstid för våra kunder.

Detta är ett konsultuppdrag.

Ansvar och arbetsuppgifter:

* Granska och behandla pensionsansökningar enligt gällande riktlinjer och regelverk.
* Hantera ärenden relaterade till pensioner, inklusive efterlevandeskydd, återbetalning av premie och andra besläktade frågor.
* Kommunicera med kunder via olika kanaler och svara på deras frågor angående pensioner.
* Utvärdera och analysera pensionsdata för att säkerställa korrekthet och överensstämmelse.
* Samarbeta med interna avdelningar för att hantera komplexa ärenden och problem på ett effektivt sätt.
* Hålla dig uppdaterad om förändringar i pensionslagar och -regler för att kunna ge korrekt och aktuell information till kunderna.

Kvalifikationer:

* En relevant utbildning inom ekonomi, försäkring eller liknande område.
* Erfarenhet av att hantera pensionsärenden och en djup förståelse för pensionssystemet.
* God kännedom om relevant lagstiftning och föreskrifter.
* Utmärkta kommunikationsfärdigheter, både skriftliga och muntliga.
* Stark analytisk förmåga och noggrannhet i arbetet.
* Förmåga att arbeta självständigt och i team.
* God datorvana och erfarenhet av att använda programvaror för ärendehantering.

Vi erbjuder:

En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas och växa inom organisationen.
Chansen att arbeta med en viktig och meningsfull uppgift som påverkar människors liv.
Om du är en noggrann, ansvarsfull och kommunikativ person som är intresserad av att hjälpa människor att säkerställa en trygg framtid genom pensionssystemet, uppmanar vi dig att ansöka.

Vårt erbjudande
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals populära arbetsgivare som våra kunder. På manpower.se hittar du mängder av lediga jobb över hela landet. Du kan söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Oavsett vilket får du en trygg och flexibel anställning med stora möjligheter att bygga nya erfarenheter.

Ansökan och kontaktuppgifter
För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vi tar inte emot ansökningar via e-post men vid frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta konsultchef Ideal shala via e-post: Ideal.shala@manpower.se
Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Lokalt i Sundsvall har vi nu funnits i 25 år. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Bolagsverket

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Bolagsverket .

Spontanansökan IT-jobb

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Nov 2
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nya medarbetare!

Vi söker många olika kompetenser och störst behov har vi just nu av
• systemutvecklare (både front-end och back-end)
• infrastrukturutvecklare

Vad är viktigast för dig? Att utvecklas, att ha kul på jobbet, att ha möjlighet till distansarbete eller att skapa värde för samhället? På vår it-avdelning erbjuder vi dig allt detta och mycket mer.

Vi är mitt inne i en spännande utvecklingsresa där vi förnyar stora delar av it-stödet och utforskar nya tekniska möjligheter och innovationer för att bidra till Bolagsverkets utveckling framåt för att möta våra kunders framtida behov.

Vår arbetsplats präglas av en positiv attityd där vi hjälper varandra och har kul på jobbet. För oss är det viktigt att vi kan utvecklas och utmanas i våra roller och samtidigt kunna hitta en bra balans mellan jobb och fritid. Gillar du teknik, samarbete och är intresserad av människor och bra lösningar? Då kommer du att trivas hos oss!

Självstyrande agila team
Vi tror på att vi blir bättre när vi arbetar tillsammans och därför präglas vårt arbete av samarbete och dialog. Du kommer vara en del av ett självstyrande agilt team som har stort ansvar och utrymme att vara med och påverka tekniker, verktyg och arbetssätt.

Att arbeta med teamets åtagande oavsett arbetsuppgift är nyckeln för teamet. I tät dialog med kund och verksamhet blir du delaktig i hela utvecklingsprocessen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en prestigelös lagspelare och som gillar att jobba ihop med andra. Det nära samarbetet med verksamheten och de frekventa leveranserna gör att även flexibilitet och nyfikenhet att hitta nya lösningar och angreppssätt är viktiga egenskaper. Du tycker också att det är riktigt kul att följa med i teknikutvecklingen. Du har akademisk utbildning inom it och minst ett års relevant arbetslivserfarenhet alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig.

Du har också god kommunikationsförmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Stämmer detta på dig? Skicka in en spontanansökan redan idag!

Du är varmt välkommen att kontakta oss för en fortsatt dialog. Kontaktpersoner: 
Systemutvecklare: johnny.svelander@bolagsverket.se
Infrastrukturutvecklare: hakan.linder@bolagsverket.se

ÖVRIGT
Så här jobbar vi med spontanansökan:
Vi går löpande igenom de spontanansökningar vi får in. Om vi bedömer att din profil matchar it-avdelningens kompetensbehov kommer vi att kontakta dig. Eftersom vi utannonserar alla anställningar kommer du att behöva söka det lediga jobbet när det annonseras ut. Att göra en spontanansökan är inte detsamma som att skicka in en ansökan till en utannonserad anställning.

Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Rättschef till Bolagsverket

Avdelningschef, statlig
Läs mer Feb 2
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

Rättsavdelningen har det övergripande ansvaret för den rättsliga styrningen på Bolagsverket och ger förutsättningar för att myndigheten bedriver en rättssäker verksamhet. Tillsammans ska avdelningen driva och samordna verksamhet och utvecklingsinsatser mot Bolagsverkets vision på ett sätt som skapar engagemang och utveckling för att möta dagens och framtidens krav och behov. Som rättschef rapporterar du direkt till generaldirektören. Avdelningen består av två enheter, med varsin enhetschef.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som rättschef ansvarar du för att styra och driva rättsutvecklingen på Bolagsverket, omvärldsbevaka och samverka i juridiska frågor med olika aktörer samt ge stöd i juridiska frågor till generaldirektören, ledningsgruppen och övriga verksamheten. Du har en strategisk roll med ansvar för verksamheten, personal, budget och resultat. Du ansvarar för planering, uppföljning och utveckling av rättsavdelningens uppdrag och för att skapa förutsättningar för att verksamheten bedrivs på ett effektivt och rättssäkert sätt.

I takt med att digitaliseringen ökar hamnar frågor om teknikens relation till juridiken och juristens roll i teknikutvecklingen alltmer i fokus. Du behöver därför ha juridisk kompetens och goda ledaregenskaper samtidigt som du har ett intresse för tekniska möjligheter, utvecklingsfrågor och att skapa rättsliga förutsättningar för digitalisering. Aktuella frågor inom Bolagsverket och områden som är i snabb utveckling är exempelvis blockkedjor, AI, digitala plånböcker, digital identitet och utvecklingen av ekosystem för företagande.

Bolagsverket har en viktig roll att, tillsammans med andra brottsbekämpande myndigheter, agera brottsförebyggande i ett tidigt skede. Ett viktigt uppdrag under utveckling där möjligheter med bland annat dataanalys och urval är viktiga steg framåt.

Du kommer att vara Bolagsverkets talesperson i juridiska frågor och att företräda myndigheten externt, nationellt som internationellt samt företräda Bolagsverket vid förhandling i domstol.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en jur.kand. eller juristexamen. Du har flerårig erfarenhet av rättstillämpning, kvalificerat juridiskt arbete och juridiskt arbete inom associationsrätt. Vidare har du erfarenhet av arbete i ledande befattning och dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda utvecklingsarbete. Du är en god kommunikatör, van att hantera mediefrågor och har lätt för att uttrycka komplicerade juridiska frågeställningar på ett målgruppsanpassat, klart och tydligt sätt. Du har utmärkta skriftliga och muntliga kunskaper i både svenska och engelska.

Vi ser det som meriterande om du har:
- dokumenterad erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete inom utveckling- och digitalisering
- goda kunskaper inom förvaltningsrätt, personuppgiftslagstiftning och OSL
- ett stort intresse för teknik och digitalisering
- en förmåga att sätta dig in i och skapa rättsliga förutsättningar för olika digitala lösningar
- chefserfarenhet med ansvar för personal, resultat och budget

Som person har du en god helhetssyn och en strategisk förmåga att utveckla verksamheten. Du är analytisk och löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna. Du har mod att fatta beslut, vågar testa nytt och utmana juridiken för att hitta nya lösningar. Du drivs att leda, utveckla och motivera medarbetare och kollegor. Din förmåga att strukturera, organisera och prioritera gör att din avdelning når målen inom uppsatta tidsramar. Du har lätt för att samarbeta och skapa kontakter inom och utanför Bolagsverket.

Utöver dessa kvalifikationer arbetar du i enlighet med vår ledarskapspolicy: Chefer på Bolagsverket:
• beaktar helheten
• agerar medvetet i vardagen
• kommunicerar kontinuerligt
• skapar förutsättningar

Befattningen ingår i den lokala chefskretsen och omfattas av chefsavtalet.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att slutkandidaten till tjänsten kommer att säkerhetsprövas.

Placeringsort: Sundsvall eller enligt överenskommelse. Förutom vårt kontor i Sundsvall har Bolagsverket även kontorsplatser i centrala Stockholm, men du behöver på regelbunden basis kunna arbeta i Sundsvall.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Informationssäkerhetsspecialist

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Feb 5
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Bolagsverket står inför spännande utmaningar då vi bland annat är en del i det viktiga civilberedskapsarbetet som beredskapsmyndighet. Nu söker vi dig som vill vara med på vår spännande resa.

För att öka Bolagsverkets säkerhetsnivå samt för att lyckas i uppdraget som beredskapsmyndighet på ett tillfredställande sätt förstärker vi nu med en Informationssäkerhetsspecialist till enheten för Styrning och uppföljning. Enheten ingår i staben och i dagsläget arbetar 10 medarbetare inom enheten.

Du kommer att ingå i ett team som tillsammans utvecklar myndighetens förmåga inom säkerhetsområdet. Säkerhetsfunktionen har en ledande roll inom myndighetens säkerhetsarbete och leder olika uppdrag inom området.

Inom Bolagsverket är information en nyckelresurs och därför är det viktigt att informationen får det skydd den behöver. Ett viktigt område inom myndigheten är försörjning av företagsinformation till samhället, vilket ställer krav på att informationen är både korrekt och tillgänglig.

I rollen som informationssäkerhetsspecialist kommer du att samordna och stödja vårt informationssäkerhets- och kontinuitetsarbete. Arbetet innebär också att förstärka informationssäkerhetsarbetet för att vi ska lyckas med det viktiga uppdraget som beredskapsmyndighet. Du behöver hålla dig uppdaterad om aktuella hot och risker och använda din kunskap till att formulera både interna och externa krav. Du kommer även att ge din syn på underlag avseende olika säkerhetsgranskningar.

Ditt ansvarsområde blir även att normera och stödja verksamheten i informationssäkerhetsfrågor. Du kommer att arbeta i nära samarbete med säkerhetsansvarig, it-säkerhetsansvarig, övriga säkerhetsspecialister och medarbetare inom säkerhetsområdet samt med chefer och medarbetare inom myndigheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning alternativt flerårig erfarenhet inom området som vi bedömer likvärdig för att klara arbetsuppgifterna. I rollen behöver du ha bred kompetens inom informationssäkerhetsområdet och aktuell erfarenhet av arbete inom normering och uppföljning inom området. Du har också arbetat med riskarbete och informationsklassning samt med ledningssystem för informationssäkerhet.

Det är meriterande om du har:
- CISSP, CRISC eller CISM certifiering.
- Erfarenhet eller certifiering inom dataskydd.
- Erfarenhet eller utbildning inom säkerhets- och signalskydd.
- Erfarenhet av arbete med dataskydd.
- Flera års erfarenhet av arbete med ISO/IEC 27000 serien.

Som person är du strukturerad och organiserar och planerar ditt arbete väl samtidigt som du är resultatorienterad och tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att nå resultat. Du har en god förmåga att förmedla budskap och bli lyssnad på. Du har lätt för att samarbeta och har en förmåga att leda uppdrag, något som är viktig då säkerhetsfunktionen har en ledande roll i myndighetens säkerhetsarbete.

Du har mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

ÖVRIGT
Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket. Befattningen Informationssäkerhetsspecialist är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning kommer att ske.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Informationssäkerhetsspecialist och beredskapshandläggare

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Feb 5
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Bolagsverket står inför spännande utmaningar då vi bland annat är en del i det viktiga civilberedskapsarbetet som beredskapsmyndighet. Nu söker vi dig som vill vara med på vår spännande resa.

För att öka Bolagsverkets säkerhetsnivå samt för att klara uppdraget som beredskapsmyndighet på ett tillfredställande sätt förstärker vi nu med en Informationssäkerhetsspecialist och beredskapshandläggare till enheten för Styrning och uppföljning. Enheten ingår i staben och i dagsläget arbetar 10 medarbetare inom enheten.

Du kommer att ingå i ett team som tillsammans utvecklar myndighetens förmåga inom säkerhetsområdet. Säkerhetsfunktionen har en ledande roll inom myndighetens säkerhetsarbete och leder olika uppdrag inom området.

Inom Bolagsverket är information en nyckelresurs och därför är det viktigt att informationen får det skydd den behöver. Ett viktigt område inom myndigheten är försörjning av företagsinformation till samhället, vilket ställer krav på att informationen är både korrekt och tillgänglig.

I rollen som informationssäkerhetsspecialist kommer du att samordna och stödja vårt informationssäkerhets- och kontinuitetsarbete. Arbetet innebär också att förstärka informationssäkerhetsarbetet för att vi ska kunna klara det viktiga uppdraget som beredskapsmyndighet.

Inom beredskapsområdet kommer du att bidra med informationssäkerhetskompetens i de olika arbetsgrupper som finns inom beredskapsområdet. Du representerar Bolagsverket på de olika handläggarmöten som anordnas av beredskapssektorsanvarig myndighet (Skatteverket) samt MSB. Du jobbar även operativt med beredskapsuppgifter inom Bolagsverket.

Du håller dig uppdaterad om aktuella hot och risker och använder din kunskap till att formulera både interna och externa krav. Du ger även din syn på underlag vad avser olika säkerhetsgranskningar.

Ditt ansvarsområde blir även att normera och stödja verksamheten i informationssäkerhetsfrågor. Du kommer att arbeta i nära samarbete med säkerhetsansvarig, it-säkerhetsansvarig, övriga säkerhetsspecialister och medarbetare inom säkerhetsområdet samt med chefer och medarbetare inom myndigheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning alternativt flerårig erfarenhet inom området som vi bedömer likvärdig för att klara arbetsuppgifterna. I rollen behöver du ha bred kompetens inom informationssäkerhetsområdet och aktuell erfarenhet av arbete med normering och uppföljning inom området. Du har också arbetat med riskarbete och informationsklassning samt med ledningssystem för informationssäkerhet.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med beredskapsarbete, framför allt med koppling till informationssäkerhet
• CISSP, CRISC eller CISM certifiering
• Erfarenhet eller certifiering inom dataskydd
• Erfarenhet eller utbildning inom säkerhets- och signalskydd
• Flera års erfarenhet av arbete med ISO/IEC 27000 serien

Som person är du strukturerad och organiserar och planerar ditt arbete väl, samtidigt som du är resultatorienterad och tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att nå resultat. Du har en god förmåga att förmedla budskap och bli lyssnad på. Du har lätt för att samarbeta och har en förmåga att leda uppdrag, något som är viktigt då säkerhetsfunktionen har en ledande roll i myndighetens säkerhetsarbete.

Du har mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

ÖVRIGT
Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

Tjänsten Informationssäkerhetsspecialist och beredskapshandläggare kommer att placeras i säkerhetsklass.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Arkivarie

Arkivassistent
Läs mer Jan 24
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Bolagsverkets elektroniska arbetssätt ställer krav på en effektiv och säker informations- och arkivhantering. Arkivområdet är inne i ett spännande skede där du kommer att ha en viktig funktion och ha stora möjligheter att påverka utvecklingen.

Som arkivarie kommer du att ha en mycket viktig roll i Bolagsverkets tvärfunktionella arkivteam. Teamet består av olika roller och kompetenser. Med din nyfikenhet och kunskap kommer du att kontinuerligt jobba med att förbättra arkivfunktionens erbjudande genom både taktiska och operativa arbetsuppgifter. Du kommer att vara placerad på enheten för gemensamma funktioner. Vill du vara med och skapa förutsättningarna för detta är det här jobbet för dig!

Du kommer att fokusera på arbete med löpande arkivvård samt att skapa förutsättningar och upprätthålla struktur och ordning på Bolagsverkets handlingar. Registreringen av handlingar sker både digitalt och via pappersdokument.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer exempelvis att vara:

- skriva kunskapsartiklar och nyheter på Bolagsverkets intranät
- ge råd och vägledning i arkivfrågor till medarbetare och chefer
- vidareutveckla utbildningspaket för medarbetare och tillhandahålla både lärarledda utbildningar samt digitala kurser
- arkivförvaltning av analog information
- koordinera arkivleveranser
- ordna och förteckna arkivbestånd
- hantera inkomna ärenden och förfrågningar
- genomföra bevarande- och gallringsutredningar
- vidareutveckla arbetssätt och metodik
- genomföra adekvat omvärldsbevakning och kunskapsinhämtning och spridning

KVALIFIKATIONER
Som arkivarie behöver du ha lätt för att bygga relationer och samverka med andra på ett bra sätt. Du har lätt för att lära dig nya saker, kan anpassa dig till förändringar och ser vad som behöver förbättras. Du är självgående, strukturerad och van att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt mot uppsatta mål. Du är pedagogisk i din kommunikation och kan formulera budskap till olika målgrupper och med olika fokus. Arbetet är omväxlande och arbetsuppgifter kan förändras över tid vilket du behöver trivas med. Du behöver vara lösningsorienterad, nyfiken och intresserad av att hålla dig uppdaterad inom området.

Vi söker dig som har:
- genomfört 60hp universitet- eller högskolestudier inom arkivvetenskap, eller annan utbildning med relevant yrkeserfarenhet
- minst ett års aktuell yrkeserfarenhet av arbete som arkivarie eller inom informationshantering
- erfarenhet av arbete med systemlösning för arkivredovisning
- mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift och goda kunskaper i engelska

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av:
- ordnande och förtecknande av pappersarkiv inom offentlig sektor
- att utbilda och vägleda inom arkivområdet, leda workshops och utbildningar samt att kommunicera i olika utbildnings- och informationssyften
- publiceringsverktyg (CMS) för att kunna skriva artiklar på intranät
- e-arkiv
- digitalt bevarande och digital arkivförvaltning
- gränssnitt för att tillgängliggöra digitalt arkiverad information
- modelleringsverktyg, ex Archimate, Sparx Systems Enterprise Architect, MS Visio.
- att driva mindre och större projekt

Vi ser också gärna att du har annan relevant utbildning som kan vara relevant för tjänsten, exempelvis informatik, digitalt bevarande, datavetenskap, verksamhetsutveckling, verksamhet- eller informationsarkitektur.

Placeringsort: Sundsvall eller enligt överenskommelse. Förutom vårt kontor i Sundsvall har Bolagsverket även kontorsplatser i centrala Stockholm, men du behöver på regelbunden basis kunna arbeta i Sundsvall

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu