Sundsvall: Redovisningsekonom med bolagsansvar

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom med bolagsansvar i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-09 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning

Redovisningsekonom som ingår i ett Shared Service Center i ett ekonomiteam i Sundsvall.

I denna tjänst kommer du att vara ansvarig för bolag inom koncernen och ha ett nära samarbete med dina kollegor, en grupp som jobbar tätt ihop med utpräglad laganda. För att passa för denna tjänst får du gärna komma med tidigare erfarenhet från en konsultverksamhet, det är även meriterande om du har jobbat med projektredovisning vid ett tidigare tillfälle.

I arbetsuppgifterna ingår:

- · Fakturering och kundreskontra samt uppdragsredovisning

- · Leverantörsreskontra

- · Månadsbokslut och rapportering till koncernen

- · Likviditetsprognoser

- · Skatte- och avgiftsredovisning

- · Kvartalsvisa prognoser i samarbete med VD

- · Ansvara för kontakter med revisorer samt upprätta årsredovisning och bolagsdeklaration

- · Löpande bokföring

- · Tidrapportering och utläggsredovisning



Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med några års dokumenterad erfarenhet av liknande arbete på till exempel en redovisningsbyrå eller som ekonomiansvarig i ett mindre bolag.

Vi söker dig som är prestigelös och som trivs i en föränderlig miljö. Som person är du lyhörd och kommunikativ och har en hög integritet. Vi ser gärna att du kommer från en organisation där du visat prov på god prioriteringsförmåga och är stresstålig och van med tighta deadlines. Vi gillar att jobba hårt mot gemensamma mål men samtidigt vill också ha roligt längs resans gång, därför är också utrymme för gemenskap och skratt viktigt för oss.

Det är meriterande om du har goda kunskaper och erfarenheter i Excel och Unit 4 Business World. Du pratar obehindrat svenska och engelska i både tal och skrift.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke.

Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/ ), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/ ), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)!

Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

Frågor och kontakt
Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Gitte Thorsén, gitte.thorsen@amendo.se eller Margaretha Palmbäck, margaretha.palmback@amendo.se.

Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

LI-MP1

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Controller

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Controller.

Projektcontroller till Vattenfall Services

Läs mer Feb 28
Företagsbeskrivning
Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar.
Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats!


Jobbeskrivning
Vill du bli en viktig del av energiomställningen? Vattenfall Services är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet och vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur. Hos oss jobbar du i en framtidsbransch med stort fokus på en hållbar framtid. Vi behöver fler energihjältar och nu söker vi en Projektcontroller som vill vara med på resan mot ett fossilfritt liv. Är det du? Tillsammans gör vi skillnad, för hela samhället.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Projektcontroller till vårt affärsområde Stationer Projekt som arbetar med stora stationsbyggnadsprojekt. Som Projektcontroller hos oss har du ett stort ansvar för din verksamhets resultat och utveckling, är affärsområdeschefens högra hand och medlem i affärsområdets ledningsgrupp.
Ditt huvuduppdrag är att stötta affärsområdet med projektuppföljning, ekonomisk planering och rapportering. Under året är du sammanhållande för budgetarbete och prognosgenomgångar. I rollen har du ett nära samarbete med affärsområdeschefen, avdelningschefer, projektledare, projektstöd samt enhetscontroller (för enheten Stationer). Du rapporterar till chefen för Controlling.
Dina ansvarsområden:
Arbeta löpande med projektuppföljning, rapportering och ekonomiska frågor inom affärsområdet samt stötta affärsområdeschef i bolagets ekonomiska frågor
Arbeta med prognoser, budget, bokslut och analys av verksamheten samt vara enhetscontrollers förlängda arm i verksamheten avseende ekonomistyrning och kontroll
Delta vid projektavstämningar
Medverka till att skapa ordning och reda vid projektstart, uppföljning och avslut
Bidra till ständiga förbättringar genom att utveckla och effektivisera arbetssätt eller processer som bidrar positivt till verksamhetens resultat



Kravspecifikation
Vem är du?
För att lyckas i rollen är du strukturerad, pedagogisk och självgående. Du trivs med ett stort ansvar och att leda och utbilda andra. Du har en stark förmåga att bygga relationer och förtroende för att på så sätt få inblick och transparens i din verksamhet. Det är också viktigt att du är affärsmässig med en förståelse för hur handlingar påverkar slutresultat.
Vi söker dig som har:
En ekonomiutbildning, gärna civilekonom eller motsvarande
Erfarenhet av controlling – där du arbetat med verksamhetsstyrning genom analys, budget- och prognosarbete
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av entreprenadbranschen och/eller arbete med större projekt
Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Ibland krävs det även att du kommunicerar på engelska vilket du känner dig bekväm med
Goda kunskaper i Microsoft Office - framförallt Excel
Van att arbeta i olika system - hos oss använder vi SAP och Power BI





?Ytterligare information
Vi erbjuder
Efter flera decennier i energibranschen vet vi att våra medarbetare är vår viktigaste och mest värdefulla tillgång. Därför erbjuder vi dig en varierande arbetsvardag med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en stor och trygg arbetsgivare som ändå känns familjär där medarbetarnas säkerhet, välmående och samarbete är viktiga delar av vår företagskultur!
Hos Vattenfall Services kan du göra skillnad och tillsammans tar vi ansvar för en hållbar energiomställning, tillsammans ger vi kraft åt ett fossilfritt liv.
Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Läs mer här
Nyfiken på att följa vår vardag? Följs oss på sociala medier!
Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB
Instagram – Vattenfallservices
Placeringsort
Affärsområdets uppdrag är nationellt och du kan därför vara placerad på vilken som helst av våra etableringar i Sverige – exempel på orter är Luleå, Umeå, Sundsvall, Solna, Norrköping, Motala, Göteborg, Trollhättan, Malmö eller Kalmar men fler orter är möjliga. Vänligen ange önskad placeringsort i din ansökan.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Edvin Bergman Odenius på 072 554 24 68. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Angeliqa Haapanen på 076 224 06 83.
Fackliga representanter för denna tjänst är Torbjörn Blom (Akademikerna), Magnus Tjergefors (Ledarna), Massimo Bresnik (SEKO) och Gunilla Eriksson (Unionen). Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel tfn 08-739 50 00.
Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 24 mars 2024. Urvalet kommer att hanteras efter sista ansökningsdag. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest.
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.

Ansök nu

Controller till Ostkustbanan Sundsvall-Dingersjö

Läs mer Feb 29
Som controller i program för Stora projekt har du en central roll där du ansvarar för att planera, följa upp och stötta verksamheten att nå önskade ekonomiska resultat och mål.


Controller till Ostkustbanan Sundsvall-Dingersjö

Arbetsuppgifter

Vi planerar och ska bygga 12 kilometer järnväg mellan Sundsvall och Dingersjö, samt utföra ombyggnad av bangården vid Sundsvalls Centralstation. Det är en del av dubbelspåret mellan Gävle och Sundsvall, som skall förbättra kapaciteten och restiden för person och godstrafik på sträckan. Programmet består av två olika projekt, varav den ena är på väg in i entreprenadskedet och det andra ligger i planeringsskedet.
Som controller i projektet Ostkustbanan Sundsvall-Dingersjö arbetar du nära verksamheten och du har många kontaktytor både inom projektet och internt inom Trafikverket. Du är en del av programmets stabsfunktion där vi tillsammans skapar nytta för verksamheten för att nå programmets mål.
Du kommer i huvudsak att leda och samordna den löpande redovisningen, kvalitetssäkra bokföring och flöden rörande detta arbete. Tillsam­mans med övriga funktioner i staben arbetar du med rapportering, analyser, besluts­underlag och kontroll på olika nivåer. Du är ett stöd till ledningsfunktionen och utvecklar även arbetet med den ekonomiska uppföljningen tillsammans med våra projektingenjörer.
Att samordna och implementera våra arbets­sätt, främst inom det ekonomiska området, är en naturlig del av din vardag.
I rollen ingår arbete med:
bokslut och analyser
prognoser och kontraktsuppföljning
verksamhetsplanering och uppföljning
ekonomisk struktur som delegeringar, attester och registervård
bemyndiganderapportering
olika typer av revisioner

Arbetsuppgifter i närliggande projekt kan bli aktuella. Resor i tjänsten kan förekomma.

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. Intervjuer sker digitalt via Skype och är planerade att genomföras under v.15.
Möjlig placeringsort för tjänsten är Sundsvall.
#LI-Hybrid
#LI-BM1

Kvalifikationer

Vem är du?
Som person är du ansvarsfull och gillar att ha ordning och reda, men kan vara flexibel om förutsättningarna ändras. Du är också duktig på att skapa och vidmakthålla goda relationer. Vi söker dig som har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt. Att du besitter en god analytisk förmåga, är lösningsorienterad samt van att arbeta mot uppsatta mål och deadlines. Du gillar att arbeta proaktivt och har en god pedagogisk förmåga och du förmedlar budskap på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra.
Vi söker dig som:
har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom ekonomi eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig
har några års aktuell och relevant erfarenhet av controllerarbete i en större organisation
har aktuell erfarenhet av att arbeta i affärssystem
har goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du:
har erfarenhet av ekonomisk uppföljning av större projekt och/eller entreprenadverksamhet
har erfarenhet av liknande controllerarbete i offentlig verksamhet
erfarenhet av att jobba i Unit4 Business World (Agresso)
har goda kunskaper i engelska i tal och skrift


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Controller

Läs mer Feb 16
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Vill du vara med och utveckla ekonomiarbetet och inom Vård- och omsorgsförvaltningen samt Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen vid Sundsvalls kommun? Ta möjligheten att arbeta som controller hos oss!

Som controller arbetar du på avdelningen Ekonomi och analys. Avdelningen består av 17 medarbetare med befattningar som controller, inköpssamordnare, lokalstrateg samt handläggare av avgifter och statsbidrag. Avdelningen är ett verksamhetsnära stöd till Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen och Vård- och omsorgsförvaltningen. Förvaltningarna består av följande verksamheter: individ- och familjeomsorg, vuxenutbildning, arbetsmarknad, flyktingverksamhet, äldreomsorg, omsorg om funktionshindrade samt hälso- och sjukvård.

Avdelningen ansvarar för förvaltningarnas övergripande ekonomiarbete och att vara ett konsultativt stöd i dialogen med budgetansvariga chefer. Avdelningen har ett övergripande kommun- och förvaltningsperspektiv där vi ser till helhetens bästa.

I rollen som controller arbetar du nära övriga kollegor inom avdelningen samt förvaltningarnas gemensamma verksamhetsstöd. Du bidrar aktivt till att enhetschefer och ledning har de beslutsunderlag som krävs för att kunna styra och utveckla verksamheten framåt i enlighet med uppsatta mål samt bidra till effektivitet.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter som controller omfattar ekonomisk planering, budget, redovisning, uppföljning, månads,- delårsrapporter och årsrapport. Vidare ingår prognoser, analys, utredningar, åtgärder och bokslut samt hantering av statsbidrag inom respektive verksamhetsområde.

Rollen som controller inkluderar ett aktivt arbete med inriktning på ekonomistyrning baserad främst på ekonomiska mått samt omvärldsanalyser.

Som controller kommer du bland annat att arbeta med att:

• se till att de ekonomiska analyserna och utredningarna bidrar till utveckling
• de uppställda ekonomiska målen uppnås med en verksamhet och ekonomi i balans
• vara ett konsultativt stöd i dialogen med budgetansvariga chefer
• hålla olika föredrag och presentationer inom det ekonomiska området
• göra yttranden i nämnd samt att föredra ärenden och tjänsteskrivanden

I arbetet för en effektiv verksamhet kan du också komma att driva och/eller medverka i specifika utredningar, uppdrag eller projekt där verksamhet, ekonomi, effektivitet och resultat står i fokus.

KVALIFIKATIONER
Du har akademisk examen inom ekonomi och några års aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom budgetarbete, uppföljning, månads- och delårsrapporter, prognoser, analys, utredningar, åtgärder och bokslut.

Vi arbetar med Office-programmen, och i synnerhet Excel, och förutsätter att du har goda kunskaper och även förmåga att vidareutveckla arbetet i dessa. Du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem samt har lätt för att lära dig nya IT-system som personalsystem, verksamhetssystem, beslutstöd m fl. samt har viljan att kontinuerligt vidareutveckla dina kunskaper. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket.

Vi ser det som meriterande om du tidigare ha arbetat med ekonomifrågor inom offentlig verksamhet. Det är även meriterande om du tidigare arbetat med ekonomifrågor inom kommunal verksamhet, gärna inom något utav ovan nämnda verksamhetsområden. Det är även önskvärt att du har förmåga att sammanställa, analysera och presentera olika ekonomiska mått, nyckeltal och statistik ska vara mycket god. Lätt för att lära dig nya IT-program och vilja att kontinuerligt vidareutveckla sina kunskaper.

För att lyckas i rollen krävs en hög analytisk förmåga. Din förmåga att sammanställa, analysera och presentera olika ekonomiska mått, nyckeltal och statistik är mycket god. Du kan se samband och helhet samt växla mellan ett operativt och strategiskt perspektiv. Du ser nya möjligheter utifrån omvärldsförändringar och verksamhetens förutsättningar och har förmågan att använda dina tidigare erfarenheter och applicera dem på nya arbetsuppgifter. För att trivas i rollen tror vi dessutom att du behöver vara både lösningsorienterad, noggrann och strukturerad samt att du är mål- och resultatinriktad.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att vara ett konsultativt stöd till chefer där rollen också innebär att kunna samarbeta med många olika intressenter. Du gillar att ge service och förhåller dig konsultativ, med känsla för när du behöver stötta och/eller styra. Vidare ser vi att du är en trygg person med integritet.

Du ska kunna ta dig an uppgifter i samarbete med andra, likväl som att arbeta självständigt där du tar egna initiativ för att utveckla arbetet.

Då vi arbetar som ett verksamhetsnära stöd för både chefer och medarbetare genom samarbete och dialog är det av stor vikt att du är pedagogisk, lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Du har en god kommunikativ förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift i det svenska språket såväl i det dagliga arbete samt vid rapportering. Arbetet innebär att tala inför både små och stora grupper.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Plant Controller Alby & Stockvik

Läs mer Dec 14
At Nouryon, we are looking for Changemakers, people who are motivated to make a difference. Are you? In the role as plant Controller, you get to work with great colleagues and together deliver continuously greater results – the only way is up! 
The role is leading the planning and reporting of the Site Financials, supports the organization in finding efficiency improvements together with all layers in the Site organization.

In your future role as Plant Controller you will be
* Analyzing historical and future financial and business performance
* Driving the budgeting and forecasting processes, both monthly and quarterly forecasts, monthly follow-up of costs and CAPEX projects
* Supporting business projects, proposals and investments and preparing financial scenarios
* Acting as trusted partner to business stakeholders and drive decision-making
* Aiming for high costs transparency and control and continuously challenging the site from a cost perspective
* Responsible for the standard costing process.
* Reporting to authorities.
* Managing leasing agreements from a financial perspective in cooperation with procurement and Treasury.

Possible locations: Stockvick and Alby 

We believe you have
* A Master’s degree in Economics or equivalent
* Few years of relevant working experience within Finance, e.g., working as a Cost controller or Business Controller, preferably in a production environment.
* Good analytical skills and that you master Excel well.
* Good written and verbal communication skills in both Swedish and English


Great if you also have 
* Experience in SAP or experience from similar systems.


We believe you are
A person that has a proactive way of working, you are structured with good communication skills. Additionally, we expect you to be in the driver’s seat when it comes to the financial part where the focus will be on increasing the level of cost transparency and control of the site. 

We offer you
An interesting and fun job environment in an international company with a variety of opportunities to grow and develop. If you like to be challenged and challenge, then this could be the right role for you. We are in a growth mode with significant investments being made on our sites. With the right drive and passion, you will have good opportunities to develop in this highly dynamic environment and take further steps in your career. In this role you will be a member of the management team in and play an important role in site Alby.  
In the Integrated Supply Chain controlling group we are located on different sites, where each controller is responsible for a site/plant. We are a team with members of different ages, background, and experiences but one thing that unites us is that we are always supporting each other and see knowledge sharing as a key element to success.
You will be reporting to Integrated Supply Chain Controller for the Nordic region based in Gothenburg with dotted line reporting to the site manager in Alby. We’d prefer someone that is either located in Stockvik or Alby. Some travelling between the plant might be necessary depending on the location of the candidate.
Specific for this position is that the controller takes the lead towards the Alby site and is supporting to the Stockvik site. It is an excellent position for somebody that has the potential to further grow in skills and responsibilities.

Good to know
This is a permanent position on a full-time basis, reporting to the Controller ISC Nordics. 
Please apply via our online recruitment system with an uploaded job specific resume. We care for your personal data (GDPR) hence we do not accept applications via e-mail, these applications will be disregarded. 
We look forward to receiving your application! Once it's with us we will review to see if we have a match between your skills and the role! We aim to get back to you at the soonest but latest after application closing date, with an update on the process.

About Nouryon 
Nouryon is a global, specialty chemicals leader. Markets and consumers worldwide rely on our essential solutions to manufacture everyday products, such as personal care, cleaning goods, paints and coatings, agriculture and food, pharmaceuticals, and building products. Furthermore, the dedication of more than 7,900 employees with a shared commitment to our customers, business growth, safety, sustainability and innovation has resulted in a consistently strong financial performance. We operate in over 80 countries around the world with a portfolio of industry-leading brands. Visit our website and follow us @Nouryon and on LinkedIn. 
For additional information about the vacancy please contact Vladimir Pardjovski, Controller ISC EMEA on vladimir.pardjovski@nouryon.com. 
If you have any questions about the recruitment process or your application or need assistance, please contact: Recruiting.SE@Nouryon.com

For unions related questions please contact: 
Unionen: Christer Wågström +46 702 66 03 65  
Sveriges Ingenjörer: Hanna Rammsy +46 738 04 27 51
IF Metall: Kent Eriksson +46 702 91 55 03

#WeAreNouryon
We have already chosen our sourcing channels for this recruitment and kindly ask not to be contacted by any advertisement agents, recruitment agencies or manning companies.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Amendo Bemanning & Rekrytering AB .

Starta din karriär inom Bank, finans och försäkring i Norr

Försäkringshandläggare
Läs mer Nov 21
Arbetsbeskrivning

Den här annonsen är för Dig som vill ha en kontakt med oss på Amendo gällande möjligheten att få in en fot inom bank, finans och försäkring och är nyfiken på uppdrag som konsult i den här nischen.

Som konsult hos Amendo erbjuds du både möjligheter och trygghet. Hos oss får du chansen att bygga på och bredda ditt CV hos eftertraktade företag. Bland våra uppdragsgivare finns samtliga storbanker, nischbanker, finans- samt försäkringsbolag och allt från börsnoterade internationella storbolag till entreprenöriella start-ups.

Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag är i snitt cirka 10 månader men kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner.

Kvalifikationer och egenskaper
Att arbeta som konsult är stimulerande, omväxlande och samtidigt utvecklande. För att trivas i rollen behöver du ha ett flexibelt mindset - du utmanas av att vara i en föränderlig miljö där du utvecklas på resan. Andra viktiga egenskaper som vi värdesätter som konsult är att du är trygg i dig själv och har förmåga att ta egna initiativ i kombination med en professionell framtoning och hög integritet.

Vi ser att du har en examen från universitet, högskola eller yrkeshögskola inom relevant område, exempelvis ekonomi och eller finans. Du är i början av din karriär, men har du erfarenhet från administrativa eller servicerelaterade tjänster inom branschen är det mycket meriterande. Som person är du pålitlig, gör ditt bästa i alla lägen och bidrar till ett öppet klimat på arbetsplatsen. Du har en god samarbetsförmåga och etablerar snabbt och smidigt nya kontakter. Du har god självkännedom, är ansvarsfull och tålmodig när du tar dig an nya arbetsuppgifter.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://goo.gl/DpqfGV)!

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Kajsa Jordansson, kajsa.jordansson@amendo.se eller Gitte Thorsén Regional Branch Manager gitte.thorsen@amendo.se

Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

BOFF

Ansök nu

Avdelningschef Folksam Sundsvall

Regionchef, försäkring
Läs mer Jan 23
Är du en rutinerad ledare med erfarenhet av att leda en större organisation i förändring? Har du lätt för att motivera andra, skapa engagemang och delaktighet? Får du energi av att få både medarbetarna och dig själv att växa och lära nytt? Har du erfarenhet och förståelse för kundnära arbete?

Då kan du vara den vi söker som avdelningschef till Skaderegleringsavdelningen Motor till Folksam i Sundsvall! Bakgrund Folksam är inne i en spännande digital förändringsresa där målsättningen bland annat är att ta skaderegleringen till nästa nivå. Kundernas ökade förväntningar på en snabb, digitaliserad skadehantering ökar kraven både på ledarskap och medarbetarskap vilket medför behov av att frigöra den samlade kraften i organisationen. I detta arbete har Folksam genomfört, och genomför, både organisatoriska som strukturella förändringar.

Arbetsbeskrivning

Vi söker en avdelningschef till skaderegleringsavdelningen för affärsområdet Motor i Sundsvall. Avdelningen består av cirka 80 medarbetare och du kommer ha direkt personalansvar för fem gruppchefer. Du och ditt team av gruppchefer ansvarar för att avdelningen når de uppsatta målen, utvecklar och förbättrar skadeprocesserna, säkerställer kompetensförsörjningen och utvecklar och fördjupar de långsiktiga kundrelationerna.

Ditt uppdrag är att vara kulturbärare för Folksams ledarskaps- och medarbetarfilosofi, det innebär att du skapa förutsättningar för gruppcheferna att utöva ett nära och coachande ledarskap som bidrar till ett lyckat och ständigt utvecklingsarbete. Du säkerställer att gruppcheferna har de förutsättningar de behöver för att utveckla arbetssätten och ta ansvar för arbetsmiljön på avdelningen. Detta görs genom ett nära ledarskap och ett coachande förhållningssätt.

Arbetsuppgifter som ingår i din roll:

Leda verksamheten och följa upp resultatet

Löpande driva och ta stort ansvar för att utveckla verksamheten mot de satta målen

Aktivt bidra i sektionens ledningsgrupp och utvecklingen inom Skador

Samverka med andra enheter inom Folksam

Aktivt och löpande arbeta med avdelningens kompetensförsörjning och arbetsprocesser

Du ska främja ett öppet, tillitsfullt och hållbart arbetsklimat. Vidare ska du skapa tydlighet och engagemang kring syfte, riktning och prioriteringar. Du och ytterligare tre avdelningschefer rapporterar till Madeleine som är sektionsansvarig. Ni fem bildar en gemensam ledningsgrupp för verksamheten.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att leda andra chefer i en kundnära verksamhet samt erfarenhet av förändringsarbete. Du har en akademisk examen inom ekonomi, juridik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är en duktig ledare och har lätt för att motivera andra, skapa engagemang och delaktighet. Du är en trygg person med god självinsikt. Det är meriterande om du har erfarenhet från motorskadereglering men det är inte ett krav.

Du är strukturerad och har förmågan att tolka komplex information och omsätta den till insikter, utveckla processer och leveranser. Du är affärsmässig, ser helheter och arbetar fram lösningar som skapar nytta för Folksam och våra kunder.

Om Folksam

Folksam är ett kundägt företag med stort fokus på hållbarhetsfrågor. Vi har många roliga, utvecklande jobb och bra förmåner. Vi tror på ett hållbart arbetsliv och hos oss har du goda chanser till en spännande karriär. Vi erbjuder flexibilitet att varva arbete på kontoret och hemifrån utifrån verksamhetens behov. Våra trevliga kontor runt om i landet ger mötesplatser för samarbete, lärande och en gemensam kultur - tillsammans skapar vi engagemang och kraft framåt! På folksam.se/jobb-och-karriar kan du läsa mer och se filmer om hur det är att jobba på Folksam.

Frågor och kontakt

I denna rekrytering samarbetar Folksam med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Margaretha Palmbäck på margaretha.palmback@amendo.se och Regional Branch Manager Gitte Thorsén på gitte.thorsen@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/ ), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/ ), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)!

Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

LI-MP1

chef

Ansök nu

Vill du göra karriär inom bank? SEB i Sundsvall söker kundtjänstrådgivare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 15
Arbetsbeskrivning
Är du serviceinriktad och har ett genuint engagemang att hjälpa andra? Vill du arbeta med framtidens kundtjänstrådgivning? Nu söker vi ytterligare kundtjänstrådgivare till vår avdelning 24|7 med placering Sundsvall. Tillsättning av tjänsten sker löpande och nästa datum för start är 11:e oktober.

Vi söker flertalet serviceinriktade kundtjänstmedarbetare. Arbetet som rådgivare på 24|7 innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden. Du kommer att hjälpa kunderna som kontaktar banken via telefon. Hos SEB arbetar du i ett vinnande team och har alltid kundens bästa för dina ögon.

Vi ser gärna att du:

- Har erfarenhet av att arbeta med telefon som arbetsredskap
- Har tidigare erfarenhet från kundtjänst och service
- Är ambitiös och driven
- Är flexibel och prestigelös


Som Service Manager på vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Du brinner för att hitta de bästa lösningarna, produkter och tjänster till våra kunder. Våra team kännetecknas av högt engagemang, arbetsglädje och ständig förändring. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen är i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.

Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Arbetstiderna kommer att variera och är förlagda dagtid och kvällar.

För mer inspiration om hur det är att jobba på 24|7:
https://www.youtube.com/embed/HT7cHydrJSU?rel=0&showinfo=0

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som brinner för service, är social och vill träffa kunder på telefon. Du är en god kommunikatör och vill ge varje kund en bra upplevelse av SEB. Du har lätt för att lära dig nya saker, bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på den här tjänsten. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad.

För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:

- Erfarenhet av service gärna från kundtjänst eller liknande arbete.
- God telefon- och datorvana
- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift
- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen
- Meriterande är erfarenhet inom finans eller liknande roller.

Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career (http://www.sebgroup.com/career)


Om SEB
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.

Bra personer känner ofta andra bra personer. Dela gärna annonsen om du har en vän skulle älska det här jobbet och delar SEBs värderingar. Kunderna först, engagemang, enkelhet och samarbete. Helt enkelt, service i världsklass!

Frågor och kontakt
Eftersom vi väljer ut kandidater löpande vill vi att du skickar in din ansökan redan idag. Intervjuer sker via teams med både oss på Amendo och SEB så se gärna till att den digitala tekniken fungerar bra vid dessa möten.

I den här rekryteringen samarbetar vi på SEB med Amendo. För frågor kontakta vår Talent Acquisition:
Mathilda Carlbom - mathilda.carlbom@amendo.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vill du göra karriär inom bank? SEB i Sundsvall söker kundtjänstrådgivare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 26
Arbetsbeskrivning
Är du serviceinriktad och har ett genuint engagemang att hjälpa andra? Vill du arbeta med framtidens kundtjänstrådgivning? Nu söker vi ytterligare kundtjänstrådgivare till vår avdelning 24|7 med placering Sundsvall. Tillsättning av tjänsten sker löpande och nästa datum för start är 20:e september.

Vi söker flertalet serviceinriktade kundtjänstmedarbetare. Arbetet som rådgivare på 24|7 innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden. Du kommer att hjälpa kunderna som kontaktar banken via telefon. Hos SEB arbetar du i ett vinnande team och har alltid kundens bästa för dina ögon.

Vi ser gärna att du:

- Har erfarenhet av att arbeta med telefon som arbetsredskap
- Har tidigare erfarenhet från kundtjänst och service
- Är ambitiös och driven
- Är flexibel och prestigelös


Som Service Manager på vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Du brinner för att hitta de bästa lösningarna, produkter och tjänster till våra kunder. Våra team kännetecknas av högt engagemang, arbetsglädje och ständig förändring. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen är i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.

Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Arbetstiderna kommer att variera och är förlagda dagtid och kvällar.

För mer inspiration om hur det är att jobba på 24|7:
https://www.youtube.com/embed/HT7cHydrJSU?rel=0&showinfo=0

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som brinner för service, är social och vill träffa kunder på telefon. Du är en god kommunikatör och vill ge varje kund en bra upplevelse av SEB. Du har lätt för att lära dig nya saker, bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på den här tjänsten. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad.

För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:

- Erfarenhet av service gärna från kundtjänst eller liknande arbete.
- God telefon- och datorvana
- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift
- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen
- Meriterande är erfarenhet inom finans eller liknande roller.

Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career (http://www.sebgroup.com/career)


Om SEB
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.

Bra personer känner ofta andra bra personer. Dela gärna annonsen om du har en vän skulle älska det här jobbet och delar SEBs värderingar. Kunderna först, engagemang, enkelhet och samarbete. Helt enkelt, service i världsklass!

Frågor och kontakt
Eftersom vi väljer ut kandidater löpande vill vi att du skickar in din ansökan redan idag. Intervjuer sker via teams med både oss på Amendo och SEB så se gärna till att den digitala tekniken fungerar bra vid dessa möten.

I den här rekryteringen samarbetar vi på SEB med Amendo. För frågor kontakta vår Talent Acquisition:
Mathilda Carlbom - mathilda.carlbom@amendo.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vill du göra karriär inom bank? SEB i Sundsvall söker kundtjänstrådgivare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 16
Arbetsbeskrivning
Är du serviceinriktad och har ett genuint engagemang att hjälpa andra? Vill du arbeta med framtidens kundtjänstrådgivning? Nu söker vi ytterligare kundtjänstrådgivare till vår avdelning 24|7 med placering Sundsvall. Tillsättning av tjänsten sker löpande och nästa datum för start är 30:e augusti.

Vi söker flertalet serviceinriktade kundtjänstmedarbetare. Arbetet som rådgivare på 24|7 innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden. Du kommer att hjälpa kunderna som kontaktar banken via telefon. Hos SEB arbetar du i ett vinnande team och har alltid kundens bästa för dina ögon.

Vi ser gärna att du:

- Har erfarenhet av att arbeta med telefon som arbetsredskap
- Har tidigare erfarenhet från kundtjänst och service
- Är ambitiös och driven
- Är flexibel och prestigelös


Som Service Manager på vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Du brinner för att hitta de bästa lösningarna, produkter och tjänster till våra kunder. Våra team kännetecknas av högt engagemang, arbetsglädje och ständig förändring. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen är i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.

Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Arbetstiderna kommer att variera och är förlagda dagtid och kvällar.

För mer inspiration om hur det är att jobba på 24|7:
https://www.youtube.com/embed/HT7cHydrJSU?rel=0&showinfo=0

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som brinner för service, är social och vill träffa kunder på telefon. Du är en god kommunikatör och vill ge varje kund en bra upplevelse av SEB. Du har lätt för att lära dig nya saker, bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på den här tjänsten. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad.

För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:

- Erfarenhet av service gärna från kundtjänst eller liknande arbete.
- God telefon- och datorvana
- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift
- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen
- Meriterande är erfarenhet inom finans eller liknande roller.

Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career (http://www.sebgroup.com/career)


Om SEB
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.

Bra personer känner ofta andra bra personer. Dela gärna annonsen om du har en vän skulle älska det här jobbet och delar SEBs värderingar. Kunderna först, engagemang, enkelhet och samarbete. Helt enkelt, service i världsklass!

Frågor och kontakt
Eftersom vi väljer ut kandidater löpande vill vi att du skickar in din ansökan redan idag. Intervjuer sker via teams med både oss på Amendo och SEB så se gärna till att den digitala tekniken fungerar bra vid dessa möten.

I den här rekryteringen samarbetar vi på SEB med Amendo. För frågor kontakta vår Talent Acquisition:
Mathilda Carlbom - mathilda.carlbom@amendo.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu