Sundsvall: Account Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Account Manager i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-12 // Varaktighet: Heltid

Om bolaget och rollen:


Sensor Control Nordic AB är en oberoende leverantör av komponenter och system inom området industriautomation. Vårt kundfokus har vi lagt på medelstora och stora maskinbyggare. För att kunna erbjuda våra kunder absolut bästa service och support, har vi valt att utforma vårt produktsortiment baserat på våra kunders behov.

Vår vision är att bli Nordens ledande oberoende leverantör av komponenter och system till maskinbyggare. Vårt arbetsfält är hela Norden och Storbritannien. Basen ligger i Stockholm och lokalkontor finns i Malmö, Sundsvall, Tallinn, Helsingfors, Oslo, Walsall och Shanghai.

Nu söker vi en Account Manager till vårt kontor i Sundsvall. Vi har en stark närvaro i Norrland med många befintliga kunder och har sedan i somras ett kontor i Sundsvall som vi nu vill stärka upp med en ny kollega. Som Account Manager hos oss kommer du att arbeta med teknisk komponentförsäljning av bland annat givare och fotoceller till både nya och befintliga kunder inom kategorin maskinbyggare i distrikt Norrland.

Till din hjälp så har du en kollega på plats i Sundsvall, dessutom support inom marknad, teknik, produktspecialister samt innesäljare inom organisationen. Det är en proaktiv roll med mycket kundbesök, både digitala som fysiska. Det relativt stora distriktet gör att resor är vanligt förekommande och du får räkna med +30 övernattningar per år.

Vidare kommer du även att arbeta med:



Projektorienterad försäljning av OEM komponenter
Försäljning mot industri och maskinbyggare
Förhandling om avtal/kontrakt med kunder
Bearbeta nya och befintliga kunder
Självständigt hålla i säljprocessen från A-Ö
Säkerställa goda relationer och nöjda kunder


Vi söker dig som har:

Du har en bakgrund inom försäljning och har tidigare erfarenhet från komponentförsäljning. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett genuint tekniskt intresse. Som person är du nyfiken på hur saker och ting hänger ihop och strävar hela tiden efter att utvecklas. I ditt arbete så är du strukturerad, proaktiv och förstår vikten av ett starkt självledarskap.



Du är van vid längre säljcyklar med flera beslutsfattare. I rollen krävs även att du har körkort B samt svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare ser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att samarbeta med internationella leverantörer. Du är en lagspelare som hela tiden strävar efter företagets bästa och trivs i miljöer där man firar sina kollegors framgång.



Vi erbjuder:


En unik möjlighet att utvecklas till en framgångsrik säljare i ett bolag i stark tillväxt.
En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter att utveckla dina tekniska kunskaper.
En platt organisation med högt i tak och frihet under ansvar.
Fina och moderna lokaler i Sundsvall.


Om du är en ambitiös person med ett brinnande intresse för teknik och försäljning, och tror att du har potential att bli en framgångsrik säljare inom industriautomation, alternativt om du har erfarenhet från innesäljarrollen och vill vidareutvecklas, skicka in din ansökan redan idag! Vi söker efter dig som vill växa tillsammans med oss och ta nästa steg i din karriär. Då vi eftersträvar mångfald och en jämlik arbetsplats, ser vi gärna kvinnliga sökanden.
Ansökan:

I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje på SalesOnly.



För bästa kandidatupplevelse ber vi dig, i första steg, söka tjänsten. Om ansvarig rekryterare anser att du har en matchande profil kommer våra rekryterare, i nästa steg, ta kontakt med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. Urval, kandidatdialoger och digitalintervjuer sker löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag.



För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Per via per.savje@salesonly.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Account manager

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Account manager.

Säljare/account manager sökes till Sundsvall!

Läs mer Feb 15
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Dina arbetsuppgifter
Är du nyfiken på vilka nya utmaningar som väntar runt hörnet? För kommande uppdrag hos våra kunder i Sundsvall med omnejd söker vi dig som är taggad på utveckling och nya möjligheter i rollen som account manager/säljare. Arbetsuppgifterna varierar förstås beroende på vilket företag du arbetar hos, men vanliga arbetsuppgifter inom rollen innefattar såklart resultatansvar och ansvar över att utveckla och skapa nya kundrelationer. Du arbetar därmed mycket med målsättning och måluppföljning, kundbesök samt prospektering och bearbetning. Det är även av vikt att du jobbar med omvärldsbevakning där du tar en strategisk roll och ser över framtida behov hos kund.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att skapa relationer från dina tidigare yrkesroller. Som person är du affärsmässig och motiveras av att göra lyckade affärer. Vi tror att du drivs av att skapa långsiktiga relationer och att jobba såväl strategiskt som operativt med att skapa affärsmöjligheter. Du tycker om att vara ute där det händer, hos befintliga och potentiella kunder. Vi söker en problemlösare som är nyfiken och kreativ. Troligtvis så drivs du av att se verksamheten växa och att uppnå dina mål.

Krav för tjänsten är B-körkort och mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet av B2B-försäljning kan det vara meriterande.

Ansökan
Det här är en proaktiv annons, vilket betyder att vi intervjuar löpande utefter våra kunders behov. Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan till oss redan idag! Vi arbetar löpande med rekryteringsprocessen och tillsättning kan ske innan annonstiden löpt ut. Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig till Kristin Berglund Goode på 073-351 27 71 eller kristin.berglund.goode@clwork.se.

Ansök nu

Account Manager till Energifabriken

Läs mer Dec 20
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Energifabriken.

Om företaget:

Energifabrikengruppen är en producent och distributör specialiserad på förnybara bränslen med en starkt förankrad vision om att öka tempot i omställningen och göra det enkelt att välja förnybart idag. Deras kunder finns i hela Sverige och verkar framför allt inom transportbranschen, energibranschen och inom den marina sektorn. Energifabriken är en ägarledd koncern med starka värderingar som personlighet, ärlighet och enkelhet och en gedigen kunskap om bland annat bränslen, råvaror och klimatfrågor. Inom koncernen finns dotterbolag som arbetar med elektrifieringslösningar och andra typer av biooljor. Koncernen omsätter idag ca 2,4 miljarder kr och har idag kontor i Linköping, Lund, Göteborg, Karlshamn, Gävle, Vadstena och Fredrikstad i Norge. Energifabriken har starka tillväxtmål och har även som ambition att expandera verksamheten i norra Sverige. Till sin försäljningsorganisation i Sverige söker de nu förstärkning, där du tillsammans med befintliga säljare blir en del av ett fantastiskt team som utgör en viktig kugge i Sveriges omställningsarbete. Läs gärna mer på deras hemsida: https://energifabriken.se/

Arbetsuppgifter:

Som Account Manager säljer du produkter inom biodrivmedel, elektrifieringslösningar samt kringtjänster till företagskunder och har därmed en central roll i deras hållbarhetsresa. Fokus i rollen är att bygga upp din egen kundbas genom att prospektera på möjliga kunder som lägger stort fokus på hållbarhet. Du äger försäljningsprocessen från start till mål, och är flexibel i ditt arbetssätt för att hitta alternativa vägar och unika lösningar för att kunden ska välja Energifabrikens produkter. Därefter ansvarar du för att bibehålla och stärka kundrelationen på sikt, samt vidareutvecklar befintliga kundsamarbeten. Vidare tillhör du ett team om sju andra säljare, och samarbetar tätt ihop med övriga avdelningar i organisationen. Vid start erbjuds du en gedigen introduktion om Energifabrikens utbud, för att du ska kunna få förutsättningar att växa in i rollen.

• Försäljning av produkter inom biodrivmedel, elektrifierade lösningar och kringtjänster
• Nykundsbearbetning och utveckling av befintliga kundsamarbeten

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet av en kundnära roll och/eller B2B-försäljning
• Meriterande med en YH-utbildning inom försäljning eller annan relevant utbildning
• Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt
• B-körkort

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och din potential. För att du ska trivas i rollen som säljare ser vi att du motiveras av att se tydliga resultat på ditt arbete, och arbetar hårt för att uppnå målen. Du trivs med att bygga långsiktiga relationer, vilket du visar med din förmåga att agera rådgivande i kunddialogen och gör det lilla extra. Du har en god social förmåga och drivs av att skapa nya kontakter med människor. Därtill tar du stort ägandeskap för ditt eget lärande, och driver ditt eget arbete framåt. För dig är det viktigt att hålla allt du lovar, och värdesätter lojalitet hos både dig själv och hos andra, samt känner ett långsiktigt engagemang till företaget. Vidare trivs du i en dynamisk miljö där det ofta sker förändringar, och är flexibel i ditt arbetssätt, samt motiveras av nya utmaningar.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sundsvall
Lön: Fast lön + Bonus

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Account Manager till Canon

Läs mer Jan 3
Vi på Lernia söker en Account Manager till Canon business center Sundsvall.

Trivs du i en roll där arbetsuppgifterna ställer höga krav på dig och du får ta stort eget ansvar? Som Account Manager på Canon business center kommer du främst att arbeta med försäljning och kundrelationer. Det här jobbet är dessutom helt rätt för dig som vill ha möjlighet att avancera inom samma företag. Vänta inte med din ansökan!

Arbetsuppgifter:

Som Account Manager kommer du att lägga störst fokus på att bearbeta och hjälpa företag i syfte att effektivisera deras dokumenthantering. Du kommer att arbeta med införsäljning hos nya kunder i dennes specifika kundsegment och arbeta med merförsäljning mot befintliga kunder. I rollen ingår även att informera kunder om uppdateringar och produktförbättringar.

För att lyckas i rollen behöver du brinna för att skapa relationer och har ett affärsdriv.

Dessutom har du god affärsförståelse, nyfikenhet och förmåga att kommunicera samt bygga starka affärsrelationer.

Meriterande

-B2B erfarenhet

-Arbetat med finansiering

-Branscherfarenhet

-Goda erfarenheter i Officepaketet

-Svenska och engelska i tal och skrift

Vad kan Canon business center erbjuda dig?

Hos Canon får du stöd och uppmuntran från kollegor som delar dina ambitioner och hjälper dig att lyckas och växa. Vi investerar i din professionella utveckling. Våra ledare ger dig friheten att prova nya saker och du ingår i en kultur där vi delar våra framgångar och lär av varandra. Du kommer tillhöra ett team där framåtandan är tydlig och värderingarna genomsyrar allt, vilket innebär att du får arbeta tillsammans med kollegor som är lyhörda och engagerade.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Rekrytering

Arbetstider är måndag-fredag 08.00-17.00

Sundsvall

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Information

Urval och intervjuer sker löpande, vi välkomnar därför din ansökan redan idag. För frågor kring tjänsten, kontakta ansvarig Konsultchef Johanna Olofsson-Lampa johanna.olofsson-lampa@lernia.se Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail, du söker via vår hemsida Lernia.se/jobb.

Intresserad?

Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person.

Välkommen med din ansökan!

Lernia är vägen framåt

Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är cirka 6 000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på www.lernia.se

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Salesonly Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Salesonly Sverige AB .

Distriktsäljare till Luna

Utesäljare
Läs mer Sep 14
Luna Sverige AB söker en relationsorienterad, strukturerad och lösningsfokuserad Distriktsäljare till region norr / Sundsvall! Luna Group är en heltäckande leverantör av högkvalitativa verktyg, maskiner och förnödenheter för professionellt bruk till industri, byggsektor, auto och offentlig förvaltning.

OM TJÄNSTEN
Som Distriktsäljare har du ansvar för ditt distrikts försäljning och resultat. Du utbildar och engagerar dina kunder / återförsäljare för att uppnå och överträffa personlig budget. Vidare innebär tjänsten att du med ett tydligt självledarskap och engagerat affärsmannaskap utvecklar försäljningen inom distriktet som utgår från Sundsvall som huvudort.

Du ansvarar för din kund- och säljplanering, prisstrategier, offertförfarande, implementering och uppföljning, samt för att proaktivt bearbeta befintliga och nya kunder; Återförsäljare inom bygg och industri. Du träffar även slutkunder tillsammans med leverantörer och ÅF-kanaler.

Lunas HK är i Alingsås och du utgår från ditt hemmakontor som troligen finns i Sundsvall. I tjänsten ingår en hel del resor, då kundbearbetning primärt sker via fysiska möten hos dina kunder i hela distriktet som utgår från Sundsvall som huvudort om möjligt och gränsar norrut; Ö-vik, Härnösand, Kramfors och upp mot Umeå, samt söderut; Hudiksvall, Söderhamn och inåt landet; Bollnäs och upp mot Ljusdal, Sveg, Vemdalen Östersund, Strömsund Sollefteå och ut mot kusten igen.

Du rapporterar till Andreas Franzén, Försäljningschef Sverige och till ditt stöd har du i Luna Sverige ett dedikerat innesäljteam, kundadministration, retur och reklamation, ett marknadsteam som förutom operativa marknadsuppgifter också ansvarar för butiksbyggnation samt central sälj- och prissupport.

Ansvars- och arbetsuppgifter i korthet:

Kund- och säljplanering.
Bearbeta och utveckla marknaden i region norr.
Proaktivt bearbeta samt regelbundet besöka befintliga och nya återförsäljare.
Offertförfarande inkl uppföljning.
Prisstrategier med implementering och uppföljning.
Ta fram kundanpassade koncept och produkterbjudande.
Delta på lokala kundevent.
Utbilda och inspirera kunder.

OM DIG – EGENSKAPER & ERFARENHETER

För att vi ska trivas med varandra och tillsammans skapa Sveriges starkaste leverantör av verktyg för professionellt bruk inom bygg och industri, ser vi att du är en fena på att bygga goda kundrelationer, samt att du har viljan och en självklar förmåga att leda, planera, prioritera och följa upp ditt säljarbete. Det är starkt meriterande om du har ett värdefullt nätverk inom branschen och att du tidigare arbetat med försäljning gentemot ÅF / bygg och industri.

Som person ser vi att du är inspirerande, öppensinnad, positiv, lyhörd, måldriven, strukturerad och genuint intresserad av att förstå dina kunders utmaningar, samt att du har kunskap och vilja att finna lösningar och koncept som bidrar till dina kunders attraktionskraft och lönsamhet.

ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa på mejl alt sms: kajsa.sanden@salesonly.se / +46 735216531. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer sker under vecka 40-41. Varmt välkommen!

OM LUNA
Luna Group är en heltäckande leverantör av högkvalitativa verktyg, maskiner och förnödenheter för professionellt bruk till industri, byggsektor, auto och offentlig förvaltning.

Vår affärsidé är att förse våra kunder med verktyg och förnödenheter på ett sätt som bidrar till att de får bättre flyt i sin verksamhet och ökar sin lönsamhet. Vi gör det genom att hjälpa våra kunder med att kapa kostnader för logistik och administration, vi utbildar och ger support i allt från sälj och produkt till digitalisering och vi gör professionella urval och förhandlar priser på över 100 000 produkter bland fler än 500 varumärken.

Luna Group har närvaro i 20 länder och en årlig omsättning på cirka 1500 MSEK. 2017 firade Luna 100 år som aktör i branschen. Läs mer om oss på www.luna.se

Ansök nu

Account Manager till Sundsvall

Account manager
Läs mer Maj 8
SSG samlar svensk industri och skapar standardiserade tjänster för att göra industrin mer säker effektiv och hållbar. I över 60 års tid har några av svensk industris främsta experter samverkat i våra kommittéer för att hitta gemensamma lösningar på gemensamma problem, lösningar som SSG förverkligar. Resultat är ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för anläggningar, entreprenörer och leverantörer.

SSG är i stark tillväxt och våra ambitioner är höga. Vi arbetar för en breddning av våra erbjudanden på en internationell marknad, där vi ser både tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö, hållbarhet och digitalisering där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri konkurrenskraftig.

På huvudkontoret i Sundsvall arbetar cirka 80 personer och vi finns även representerade i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Reykjavik. SSG – Setting new standards.

Vi expanderar nu vårt team med en Account Manager, placering i Sundsvall med omnejd. Som en del i våra tillväxtplaner ingår att bredda vår kundbas i Mellansverige, och vi hoppas att du är intresserad av att vara med på denna resa.

Om tjänsten:

I tjänsten ingår att bearbeta och skapa en dialog med företag som har produktion / industriverksamhet från Gävle och norrut i Sverige. Du kommer att marknadsföra och sälja SSG:s hela tjänsteportfölj med fokus på våra produkter Standarder, Leveranskontraktet (inköp – upphandling) och Produktdatabasen (reservdelshantering – masterdata. Läs gärna mer om våra tjänster på www.ssgsolutions.com.

Du kommer att arbeta med både merförsäljning (prospects) till befintliga SSG kunder och nykundsförsäljning (leads). Till din hjälp finns kollegorna inom försäljningsorganisationen samt övriga resurser såsom produktchefer och support på huvudkontoret i Sundsvall. Du har även säljkollegor i Göteborg, Norrköping och Stockholm. Vi håller också på att rekrytera en ny kollega till Jönköpingsområdet.

Du deltar i avdelningens gemensamma arbete och blir en del av ett team som trivs ihop och har löpande möten och avstämningar. I teamet ingår totalt 8 kollegor. Målet för oss är att våra kunder har nytta av våra tjänster och därmed erhåller värde genom bra lösningar. Genom vår gemensamma säljstrategi, kommer du att vara med och bidra till detta!

Övrigt:

Det geografiska område som du skall bearbeta är från Gävle och norrut.
I tjänsten ingår resor och en del övernattningar. Tjänstebil ingår så du behöver körkort.
Du har tillgång till SSG:s kontor i Sundsvall alternativt hemmakontor på annan ort.


Om dig:

Den vi söker skall framför allt sälja våra produkter av produktionsteknisk natur så för att lyckas i denna roll har du antagligen en bakgrund inom teknik, på ett produktionsinriktat företag, troligtvis som en teknisk säljare.

Att ta kontakt med kunder kommer naturligt för dig och du har en förmåga att söka upp, skapa kontakt och avsluta affärer, både med existerande och nya kunder. Mer formellt ser vi att du har:

Dokumenterad försäljningsvana med goda resultat.
Ett eget driv samtidigt som du trivs med att arbeta i team med dina kollegor.
Troligtvis boende i Sundsvall med omnejd. Vi är dock öppna för andra placeringsorter.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Utmärkt kunskap i MS Office.
Sinne för affärer och affärstaktik.
Utmärkt skriv-, layout- och presentationsförmåga.
Stark förmåga att planera (tidsmässigt) och prioritera.


 Meriterande för tjänsten:

Erfarenhet från att ha arbetat på industriföretag / producerande företag.
Relevant eftergymnasial utbildning, med en teknisk inriktning.


Vi erbjuder:

Välkommen att följa med på vår resa framåt med stora tillväxtmöjligheter och vårt goda renommé på marknaden. SSG är just nu inne i en spännande investeringsperiod, som du får vara med på. Många av våra befintliga och nya tjänster är digitaliserade lösningar, vilket gör att de lättare skapar värde för våra kunder. Du kommer att bidra till SSG:s utveckling och försäljningsmål. Utöver detta ingår också:

Individuell lönesättning och vinstdelning till alla anställda.
Tjänstebil. Körkort ett krav.
Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Privatvårdsförsäkring, sjukförsäkring och hälsoförsäkring.
Satsning på ledar- och medarbetarutveckling.
Sommartid - en timmes kortare arbetsdag under sommarmånaderna.
Pension (ITP1 samt flexpension), kollektivavtal samt möjlighet till löneväxling.


Välkommen till en försäljningsavdelning som har en god teamanda och gemenskap, med starka ägare vilket borgar för en trygg anställning!

Ansökan:

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringens slut. Så skicka in din ansökan redan idag!

I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Per på 076-000 18 22 eller per.savje@salesonly.se

Ansök nu

Account Manager till Sundsvall

Account manager
Läs mer Mar 22
SSG samlar svensk industri och skapar standardiserade tjänster för att göra industrin mer säker effektiv och hållbar. I över 60 års tid har några av svensk industris främsta experter samverkat i våra kommittéer för att hitta gemensamma lösningar på gemensamma problem, lösningar som SSG förverkligar. Resultat är ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för anläggningar, entreprenörer och leverantörer.

SSG är i stark tillväxt och våra ambitioner är höga. Vi arbetar för en breddning av våra erbjudanden på en internationell marknad, där vi ser både tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö, hållbarhet och digitalisering där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri konkurrenskraftig.

På huvudkontoret i Sundsvall arbetar cirka 80 personer och vi finns även representerade i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Reykjavik. SSG – Setting new standards.

Vi expanderar nu vårt team med en Account Manager, placering i Sundsvall med omnejd. Som en del i våra tillväxtplaner ingår att bredda vår kundbas i Mellansverige, och vi hoppas att du är intresserad av att vara med på denna resa.

Om tjänsten:

I tjänsten ingår att bearbeta och skapa en dialog med företag som har produktion / industriverksamhet från Gävle och norrut i Sverige. Du kommer att marknadsföra och sälja SSG:s hela tjänsteportfölj med fokus på våra produkter Standarder, Leveranskontraktet (inköp – upphandling) och Produktdatabasen (reservdelshantering – masterdata. Läs gärna mer om våra tjänster på www.ssgsolutions.com.

Du kommer att arbeta med både merförsäljning (prospects) till befintliga SSG kunder och nykundsförsäljning (leads). Till din hjälp finns kollegorna inom försäljningsorganisationen samt övriga resurser såsom produktchefer och support på huvudkontoret i Sundsvall. Du har även säljkollegor i Göteborg, Norrköping och Stockholm. Vi håller också på att rekrytera en ny kollega till Jönköpingsområdet.

Du deltar i avdelningens gemensamma arbete och blir en del av ett team som trivs ihop och har löpande möten och avstämningar. I teamet ingår totalt 8 kollegor. Målet för oss är att våra kunder har nytta av våra tjänster och därmed erhåller värde genom bra lösningar. Genom vår gemensamma säljstrategi, kommer du att vara med och bidra till detta!

Övrigt:

Det geografiska område som du skall bearbeta är från Gävle och norrut.
I tjänsten ingår resor och en del övernattningar. Tjänstebil ingår så du behöver körkort.
Du har tillgång till SSG:s kontor i Sundsvall alternativt hemmakontor på annan ort.


Om dig:

Den vi söker skall framför allt sälja våra produkter av produktionsteknisk natur så för att lyckas i denna roll har du antagligen en bakgrund inom teknik, på ett produktionsinriktat företag, troligtvis som en teknisk säljare.

Att ta kontakt med kunder kommer naturligt för dig och du har en förmåga att söka upp, skapa kontakt och avsluta affärer, både med existerande och nya kunder. Mer formellt ser vi att du har:

Dokumenterad försäljningsvana med goda resultat.
Ett eget driv samtidigt som du trivs med att arbeta i team med dina kollegor.
Troligtvis boende i Sundsvall med omnejd. Vi är dock öppna för andra placeringsorter.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Utmärkt kunskap i MS Office.
Sinne för affärer och affärstaktik.
Utmärkt skriv-, layout- och presentationsförmåga.
Stark förmåga att planera (tidsmässigt) och prioritera.


 Meriterande för tjänsten:

Erfarenhet från att ha arbetat på industriföretag / producerande företag.
Relevant eftergymnasial utbildning, med en teknisk inriktning.


Vi erbjuder:

Välkommen att följa med på vår resa framåt med stora tillväxtmöjligheter och vårt goda renommé på marknaden. SSG är just nu inne i en spännande investeringsperiod, som du får vara med på. Många av våra befintliga och nya tjänster är digitaliserade lösningar, vilket gör att de lättare skapar värde för våra kunder. Du kommer att bidra till SSG:s utveckling och försäljningsmål. Utöver detta ingår också:

Individuell lönesättning och vinstdelning till alla anställda.
Tjänstebil. Körkort ett krav.
Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Privatvårdsförsäkring, sjukförsäkring och hälsoförsäkring.
Satsning på ledar- och medarbetarutveckling.
Sommartid - en timmes kortare arbetsdag under sommarmånaderna.
Pension (ITP1 samt flexpension), kollektivavtal samt möjlighet till löneväxling.


Välkommen till en försäljningsavdelning som har en god teamanda och gemenskap, med starka ägare vilket borgar för en trygg anställning!

Ansökan:

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringens slut. Så skicka in din ansökan redan idag!

I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Per på 076-000 18 22 eller per.savje@salesonly.se

Ansök nu