Sundsvall: Förenade Familjehem söker Familjehemskonsulent i Sundsvall med omnejd

Hitta ansökningsinfo om jobbet Förenade Familjehem söker Familjehemskonsulent i Sundsvall med omnejd i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-28 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Som familjehemskonsulent kommer din främsta arbetsuppgift vara att utreda familjehem samt ge stöd och handledning till familjehemmen under placeringstiden. Du är delaktig i planering och genomförande av utbildning, föreläsningar och trivseldagar och deltar i uppföljningsmöten och samarbetsmöten relaterade till placeringarna.
Din tjänst innebär att du utgår från ditt hem och en stor del av ditt arbete innebär även resor där du kommer att besöka familjehemmen. Även resor till fysiska möten och handledning kommer att ingå i tjänsten.
Din roll är att arbeta i nära samarbete med familjehem och bidra till att skapa en positiv utveckling för barnen och deras familjer.
Matchar du profilen?
Du brinner för socialt arbete där din passion för att göra skillnad i människors liv är tydlig och inspirerande. Som person är du anpassningsbar och flexibel, alltid redo att möta förändringar och har en positiv inställning till utmaningar. Du är en mästare på att kommunicera i både tal och skrift och trivs med att skapa starka och givande relationer med uppdragsgivare, familjehem samt kollegor.
Som Familjehemskonsulent är det viktigt att kunna arbeta självständigt, planera, sätta upp mål och hålla tidsramar för att säkerställa och effektivisera dina arbetsprocesser. Rollen kräver ordning och reda, därav ser vi att du är noggrann och metodisk.
Utöver ovan är du en lyhörd och empatisk person som är bekväm med att erbjuda kontinuerligt stöd och rådgivning, där stort fokus ligger i att identifiera lämpliga familjer som kan ge den bästa omsorgen och stödet till barnet. Om du dessutom älskar att ta dig an nya utmaningar och finner det extra spännande att vara med från början i uppbyggnaden av en helt ny verksamhet, då är detta den perfekta tjänsten för dig.
Vi ser positivt på relevant vidareutbildning, särskilt om du har kunskaper i Kälvästenmetoden och är utbildad i socialstyrelsens material "Ett hem att växa i".
Förutom ovan egenskaper önskar vi följande kompetens och kunskap:
Du är utbildad Socionom eller har likvärdig högskoleexamen
Minst 2-4 års erfarenhet av att arbeta med familjehemsvård
Körkort B och tillgång till egen bil är ett krav.
Det är ett krav att du har handledarutbildning


Det här behöver du veta
Heltid, tillsvidare
Start omgående enligt överenskommelse
Bilresor förekommer mycket i tjänsten och du utgår ifrån ditt hem
Du har förtroendetid, vilket innebär att du planerar din egen arbetstid samtidigt som att det förväntas att du lägger viss arbetstid på kvällar och helger utifrån verksamhetens bästa
Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande


Kontaktuppgifter och ansökan
Ansöker gör du med CV och personligt brev.
Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta
Mikaela Kellgren – mikaela@forenadefamiljehem.se
Vi ser fram emot att lära känna dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Socionom

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Socionom.

Förenade Familjehem söker Familjehemskonsulent Jämtlands län

Läs mer Aug 23
Arbetsbeskrivning
Som familjehemskonsulent kommer din främsta arbetsuppgift vara att utreda familjehem samt ge stöd och handledning till familjehemmen under placeringstiden. Du är delaktig i planering och genomförande av utbildning, föreläsningar och trivseldagar och deltar i uppföljningsmöten och samarbetsmöten relaterade till placeringarna.
Din tjänst innebär att du utgår från ditt hem och en stor del av ditt arbete innebär även resor där du kommer att besöka familjehemmen. Även resor till fysiska möten och handledning kommer att ingå i tjänsten.
Din roll är att arbeta i nära samarbete med familjehem och bidra till att skapa en positiv utveckling för barnen och deras familjer.
Matchar du profilen?
Du brinner för socialt arbete där din passion för att göra skillnad i människors liv är tydlig och inspirerande. Som person är du anpassningsbar och flexibel, alltid redo att möta förändringar och har en positiv inställning till utmaningar. Du är en mästare på att kommunicera i både tal och skrift och trivs med att skapa starka och givande relationer med uppdragsgivare, familjehem samt kollegor.
Som Familjehemskonsulent är det viktigt att kunna arbeta självständigt, planera, sätta upp mål och hålla tidsramar för att säkerställa och effektivisera dina arbetsprocesser. Rollen kräver ordning och reda, därav ser vi att du är noggrann och metodisk.
Utöver ovan är du en lyhörd och empatisk person som är bekväm med att erbjuda kontinuerligt stöd och rådgivning, där stort fokus ligger i att identifiera lämpliga familjer som kan ge den bästa omsorgen och stödet till barnet.
Vi ser det positivt om du har egna erfarenheter av att vara familjehem.
Förutom ovan egenskaper önskar vi följande kompetens och kunskap:
Du är utbildad Socionom eller har likvärdig högskoleexamen
Minst 2-4 års erfarenhet av att arbeta med familjehemsvård
Körkort B och tillgång till egen bil är ett krav.


Det här behöver du veta
Heltid, tillsvidare
Start omgående enligt överenskommelse
Bilresor förekommer mycket i tjänsten och du utgår ifrån ditt hem
Du har förtroendetid, vilket innebär att du planerar din egen arbetstid samtidigt som att det förväntas att du lägger viss arbetstid på kvällar och helger utifrån verksamhetens bästa
Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande


Kontaktuppgifter och ansökan
Ansöker gör du med CV och personligt brev.
Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta
Mikaela Kellgren – mikaela@forenadefamiljehem.se
Vi ser fram emot att lära känna dig!

Ansök nu

Socionom på Sveriges bästa och mest personliga bemanningsföretag!

Läs mer Aug 12
Hjärtligt välkommen att arbeta som socionom tillsammans med oss på PersonalExpressen!
Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom vård och omsorg! Nu söker vi dig som är socionom och vill arbeta tillsammans med oss som vår konsult!
Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela Sverige med möjlighet till uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina egna önskemål om din framtida yrkeskarriär. Behöver du flytta till en ny stad eller till ett nytt land för att kunna tacka ja till ett uppdrag betalar vi dessutom ett fint boende åt dig - hos oss ges du möjligheten att växa som människa i den riktning du själv önskar såväl professionellt som privat - vi ser till hela ditt liv!
Har du därmed önskemål eller drömmar om att flytta till en specifik stad, oavsett anledning, är vi precis den arbetsgivare du söker! Vi kommer att lyckas med att hitta både ett bra konsultuppdrag och en fin egen bostad åt dig oavsett om du önskar bo i Stockholm, Göteborg, Malmö, Skara eller Skellefteå. Vi är kort och gott möjligheternas arbetsgivare och har uppdrag i hela landet!
Arbeta på dina egna villkor med hög lön!
Oavsett var eller när du föredrar att arbeta så har vi bemanningsuppdrag med heltidsscheman att erbjuda dig. Genom oss får du dessutom tillgång till nordens bästa löneförhandlare som representerar dig och dina intressen. På så vis kan du alltid känna dig trygg med att vi förhandlar upp din lön och dina villkor till högsta möjliga nivåer inför varje enskild bemanningsuppdrag. På PersonalExpressen ser vi oss lika mycket som ditt fackförbund som vi ser oss som din arbetsgivare. Vi presterar alltid goda resultat i våra förhandlingar med våra kunder och möjliggör genom detta att din lön och dina villkor alltid blir de bästa möjliga för dig inför ett nytt uppdrag. Hos oss kan du alltid känna dig trygg med att vi som din arbetsgivare kämpar för dig och din långsiktiga löneutveckling - det tycker vi nämligen att du och alla andra socionomer är värda. Det är orättvist och tröttsamt att de fackförbund som oftast representerar människor som arbetar inom offentlig sektor är de fackförbud som förhandlar sämst löneutveckling över tid åt sina medlemmar. Här kommer du som börjar arbeta med oss både att se och att känna skillnaden hur det är att ha en arbetsgivare som värdesätter dig på riktigt. Vi står upp för våra socionomer!
Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för socionomer!
Vi tror på att ha Sveriges bästa socionomer anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för var och en av dessa. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar till dig och förstår dig så har du kommit helt rätt hem till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra. På PersonalExpressen förmedlar vi professionell, ambitiös och jordnära medarbetare utefter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de bemanningskonsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande.
PersonalExpressens ledning har över 20 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Offentlig förvaltning ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra socionomer och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss!
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag!
Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig utifrån dina egna önskemål och förväntningar!
Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt som står i vår makt för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till!

Ansök nu

Familjehemssamordnare

Läs mer Aug 13
Gemensam familjehemsorganisation (GFO) förbereder för framtida utökning av verksamheten och rekryterar därför familjehemssamordnare.
Gemensamma familjehemsorganisation har ett tydligt uppdrag och ägs av Härnösand, Kramfors, Sollefteå, Timrå, Ånge och Örnsköldsviks kommuner.
Organisationen bildades 2019 i syfte att höja kvaliteten inom familjehemsvården och förbättra familjehemsplacerade barns förutsättningar för gynnsam utveckling. Organisationen är en del av kommunernas socialtjänst och ingår i Kommunförbundet Västernorrlands verksamhet. Kontoret ligger i Härnösand med närhet till tåg- och bussförbindelser. Vi ser gärna sökande som bor i olika delar av Västernorrland.
Organisationens huvudsakliga uppdrag är att erbjuda kommunerna familje- och jourhem som kan tillgodose barnets behov av stöd. Konkret innebär det arbete med strategisk rekrytering, inklusive marknadsföring och kartläggning av familje- och jourhems förutsättningar samt utbilda dem i - Ett hem att växa i. Du kommer även delta vid nätverksträffar, informationstillfällen och andra aktiviteter som vi ordnar för att behålla och rekrytera familjehem.
Verksamheten består idag av sex medarbetare och en chef. Vi söker Dig med ett genuint intresse för att arbeta med familjehemsvård i samarbete med ägarkommunerna. Du är intresserad av att arbeta i en organisation som präglas av kunnande och kompetens med varierande och ibland utmanande arbetsuppgifter.
Exempel på arbetsuppgifter:
· Rekryteringsaktiviteter och marknadsföring tillsammans med kommunikatör både på plats ute i våra kommuner och via sociala medier.
· Utreda/kartlägga familje- respektive jourhems förutsättningar och förbereda dem för uppdraget.
· Planera för och tillhandahålla grund- och fortbildning till familjehem.
· Ge behovsanpassat stöd till familjehem.
Kvalifikationer:
Du är socionom eller har annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. För tjänsten krävs erfarenhet av myndighetsutövning och arbete inom socialtjänstens Familjehemsvård, socialtjänstens barnavård eller längre erfarenhet av utredande arbete inom andra områden i socialtjänsten.
Du har förmåga att utreda, analysera och bedöma underlag samt lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Verksamheten tillämpar till stor del den digitala tekniken för möten, intervjuer och utbildningar, och därför behöver du vara van vid att arbeta i digitala system och Officepakets program.
Meriterande:
Du känner dig bekväm i utbildningssituationer samt i kommunikation med grupper. Det är önskvärt att Du har erfarenhet av att arbeta i en komplex samverkansorganisation som ägs och styrs av ett antal kommuner.
Personliga egenskaper:
Du besitter förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du har ett flexibelt förhållningssätt, respektfullt bemötande och förmåga till helhetssyn. Samverkan och förmåga att sätta dig in i parters olika roller och ansvar är självklart för dig. Du strävar efter en hög servicenivå och tillgänglighet gentemot våra ägarkommuner.
Utifrån att vi står inför förändringsarbete kring utökning av vår verksamhet med förstärkta familjehem och ny socialtjänstlag så bör du trivas med att arbeta i en verksamhet som ständigt utvecklas och stävar efter kollegialt lärande och ständiga förbättringar.
Vår verksamhet styrs av det uppdrag vi fått av ägarkommunerna och ledarskapet präglas av tillit varför du behöver vara bekväm med att hantera en arbetssituation med stort eget ansvar för såväl arbetsuppgifter som planering och struktur.
Anställningsfakta:
GFO tillämpar 6 månaders provanställning. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Arbetsplatsen ligger i Härnösand med möjlighet till distansarbete. Tjänsten innebär resande i länet och ibland även i övriga delar av Sverige. Det förekommer arbete på kvällar och helger och vi erbjuder förtroendearbetstid.
Vi har extern handledning i grupp och inom kommunförbundet finns hög kompetens inom socialtjänstens område vilket gör att det är enkelt att få stöd och utvecklas i rollen som socialarbetare.
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Körkort och vana av att köra bil är ett krav. Tillgång till egen bil kan underlätta men är inget krav. Tillträde enligt överenskommelse.
Rekryteringsprocessen:
Vi kommer tillämpa löpande urval under rekryteringsprocessen och uppmanar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi genomför registerkontroll före beslut om anställning.
Din ansökan:
Ansökan med CV samt kopior på handlingar du vill åberopa, skickar du så snart som möjligt, dock senast den 31 augusti 2024 till:
E-post: info@kfvn.se
Vi sköter rekryteringen själva och undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal från säljare som erbjuder annonserings- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Familjehem/jourhem sökes

Läs mer Feb 26
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige!

Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest.


Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld.


I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer!

Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson.

Om uppdraget

Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.??Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn.??


Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling.?



Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet.

Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden.?



Familjehem?

Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet.

Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet.??

Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen.??

En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv.



Jourhem?

Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet.??

För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register.?

Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid.??

Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet.??

För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen.?

Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på jobb.tryggabarn@vivant.se

Med vänliga hälsningar

Trygga barn Vivant

Ansök nu

Beteendevetare

Läs mer Jun 26
Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla.

Är du utbildad psykolog, socionom eller psykoterapeut med intresse för sambandet mellan arbete och hälsa och vill arbeta för att ge människor goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv och privatliv? Falck Hälsa och Arbetsliv söker nu en kollega till Falck i Sundsvall.

Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma företagsläkare, företagssköterskor, fysioterapeuter, beteendevetare, arbetsmiljöingenjör och rehabsamordnare mfl som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat.

Som beteendevetare hos Falck du är med och påverkar i en av Sveriges framtidsbranscher där din breda kompetens är efterfrågad och högt värderad hos våra kunder som finns inom en mängd branscher; privat och offentlig sektor, större och mindre verksamheter. Du kommer att leverera både digitalt och fysiskt till både lokala och nationella kunder. Detta ger en intressant variation i ditt jobb och du kommer att möta en mängd olika kulturer och individer.

Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma företagsläkare, företagssköterskor, fysioterapeuter, beteendevetare, rehabsamordnare mfl som jobbar konsultativt och samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Tyngdpunkten i tjänsten är att genomföra insatser på individnivå, men även uppdrag på grupp- och organisationsnivå i form av exempelvis handledning av grupper.

Vi söker dig som är psykolog, socionom, psykoterapeut eller motsvarande adekvat beteendevetenskaplig utbildning på lägst kandidatnivå med;

• erfarenhet av stödsamtal där du använt dig av metodiker i samtal och behandling, gärna KBT, ACT eller FACT
• erfarenhet av att möta människor med behov och frågeställningar kopplade till situationer där livet och arbetslivet möts
• vana av att arbeta med grupper och att genomföra utbildningar
• behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• god datavana samt intresse och gärna erfarenhet av att leverera i digitala verktyg och arbeta med online-baserade metoder.

Som person är du;

• trygg i din yrkesroll och jobbar systematiskt med analys, genomförande och uppföljning
• drivande och har kunskap om sambandet mellan individ, grupp och organisation samt förmåga att omsätta det till effektiva insatser i relation till kund
• kommunikativ med lyhördhet för kundens behov
• en utpräglad lagspelare med förmåga att jobba med olika yrkeskompetenser såväl som självständigt

Du känner igen dig i våra Winning Behaviours:

• Vi bryr oss om
• Vi bygger förtroende
• Tillsammans skapar vi mer värde

Vi erbjuder dig:

• Kollektivavtal med bra förmåner
• Tillgång till ett nära och coachande ledarskap, trevliga kollegor och ett bolag som värnar om hela människan!
• Att jobba som en viktig nyckelresurs i tvärfunktionella team med spetskompetens inom hälsa och arbetsliv
• Självständigt och omväxlande arbete men med kollegor över hela landet för kunskaps-och erfarenhetsutbyte i olika digitala/fysiska forum
• Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa
• Ett kreativt utrymme att skräddarsy lösningar till våra kunder som finns representerade inom alla branscher, med möjlighet att påverka och skapa resultat på både individ-och organisationsnivå
• Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion

Övrigt:

Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Tjänsten kan innebära resor vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten.

Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Per Olsson på per.olsson@falcksverige.se

Välkommen med din ansökan senast 2024-08-11. Urval och intervjuer sker under augusti.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Förenade Familjehem Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Förenade Familjehem Sverige AB .

Förenade Familjehem söker Familjehemskonsulent Jämtlands län

Socionom
Läs mer Aug 23
Arbetsbeskrivning
Som familjehemskonsulent kommer din främsta arbetsuppgift vara att utreda familjehem samt ge stöd och handledning till familjehemmen under placeringstiden. Du är delaktig i planering och genomförande av utbildning, föreläsningar och trivseldagar och deltar i uppföljningsmöten och samarbetsmöten relaterade till placeringarna.
Din tjänst innebär att du utgår från ditt hem och en stor del av ditt arbete innebär även resor där du kommer att besöka familjehemmen. Även resor till fysiska möten och handledning kommer att ingå i tjänsten.
Din roll är att arbeta i nära samarbete med familjehem och bidra till att skapa en positiv utveckling för barnen och deras familjer.
Matchar du profilen?
Du brinner för socialt arbete där din passion för att göra skillnad i människors liv är tydlig och inspirerande. Som person är du anpassningsbar och flexibel, alltid redo att möta förändringar och har en positiv inställning till utmaningar. Du är en mästare på att kommunicera i både tal och skrift och trivs med att skapa starka och givande relationer med uppdragsgivare, familjehem samt kollegor.
Som Familjehemskonsulent är det viktigt att kunna arbeta självständigt, planera, sätta upp mål och hålla tidsramar för att säkerställa och effektivisera dina arbetsprocesser. Rollen kräver ordning och reda, därav ser vi att du är noggrann och metodisk.
Utöver ovan är du en lyhörd och empatisk person som är bekväm med att erbjuda kontinuerligt stöd och rådgivning, där stort fokus ligger i att identifiera lämpliga familjer som kan ge den bästa omsorgen och stödet till barnet.
Vi ser det positivt om du har egna erfarenheter av att vara familjehem.
Förutom ovan egenskaper önskar vi följande kompetens och kunskap:
Du är utbildad Socionom eller har likvärdig högskoleexamen
Minst 2-4 års erfarenhet av att arbeta med familjehemsvård
Körkort B och tillgång till egen bil är ett krav.


Det här behöver du veta
Heltid, tillsvidare
Start omgående enligt överenskommelse
Bilresor förekommer mycket i tjänsten och du utgår ifrån ditt hem
Du har förtroendetid, vilket innebär att du planerar din egen arbetstid samtidigt som att det förväntas att du lägger viss arbetstid på kvällar och helger utifrån verksamhetens bästa
Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande


Kontaktuppgifter och ansökan
Ansöker gör du med CV och personligt brev.
Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta
Mikaela Kellgren – mikaela@forenadefamiljehem.se
Vi ser fram emot att lära känna dig!

Ansök nu