Sundsvall: Underkonsult inom omställning och rekrytering

Hitta ansökningsinfo om jobbet Underkonsult inom omställning och rekrytering i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-01 // Varaktighet: Heltid

Underkonsult till Nordisk Kompetens inom omställning och rekrytering.

Nordisk Kompetens är en växande företag som funnits i 10 år.

Nu behöver vi stärka vår kompetens i Sundsvall med en underkonsult som kan arbeta med tjänsten RUSTA OCH MATCHA. Men även rekrytering i flera branscher.

Nordisk Kompetens arbetar med Arbetsförmedlingen RUSTA OCH MATCHA, STOM och omställning för Trygghetsstiftelsen TSn, Trygghetsfonden TSL, Sobona (fd KFS), TRS, TRR.

Nordisk Kompetens arbetar även med Bemanning och Rekrytering.

Vi är trippelcertifierad av Almega inom omställning, bemanning, rekrytering och använder verktyg som JTI, Matrigma, Ascend, MAPX, MAP, Match V, MINT.

Korta fakta om jobbet

Anställningsform: Underleverantör.

Kvalifikationer

Arbetslivserfarenhet

Skall krav- Du ska komma från orten eller närliggande- Det är inte bara digital leverans, därför krävs det att du finns på plats i Västerbotten.

Önskvärda krav-

• Jobbcoach
• Erfarenhet av rekrytering
• B - Egen bil
• Vi vill att du har goda IT kunskaper

• Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN.
• Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar.

Om jobbet

På Nordisk Kompetens får vi människor, företag och organisationer att utvecklas och växa - tillsammans formar vi framtiden! Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig kontaktperson som står i annonsen. Vi är ledande inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns på flera orter i landet. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden. Vi söker vi underkonsulter då vi växer! Nordisk Kompetens skapar möjligheter för individer i arbetslivet där vi stöttar medarbetare, arbetsgivare och fack vid förändring. Vi är en partner när företaget står inför att utveckla personal, växla eller minska personal. Nordisk Kompetens befinner sig i en spännande fas där det sker en utveckling över hela Sverige. Vill du vara med på vår resa? Vi söker dig som har eget företag och vill vara vår samarbetspartner. Vad blir dina arbetsuppgifter? I rollen som underkonsult arbetar du konsultativt med att coacha, stödja och vägleda personer i olika förändrings- och omställningsfrågor. Men även rekrytering.

Som egen företagare/underkonsult skall du inneha F-skattsedel.

Personliga egenskaper: För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation.

Tillträdesdag Enligt överenskommelse

Övrigt- Vi drar igång ett samarbete eller anställning så fort vi hittar rätt kompetens.

Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare

mariam@nordiskkompetens.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Talent Acquisition Partner

Läs mer Feb 7
På Nouryon skapar vårt globala team av Changemakers positiva förändringar varje dag för att nå längre tillsammans som både team och individer. Vi skapar innovativa och hållbara lösningar för våra kunder för att möta samhällets behov – idag och i framtiden.
Vi söker en ny medlem i vårt team som skapar och driver nya idéer, som kämpar och samarbetar för att göra saker bättre. Låter det som dig?

Om jobbet
Bli en del av vårt dynamiska Talent Acquisition-team och bidra till att forma framtidens Changemakers genom att driva kvalitativa rekryteringsprocesser och employer branding-initiativ. Hos oss på Nouryon får du chansen att arbeta både operativt och strategiskt med rekrytering och utveckla innovativa lösningar för att möta morgondagens behov i en internationell och hållbar arbetsmiljö.
I din framtida roll som Talent Acquisition Partner kommer du att
* Driva och säkerställa en rekryteringsprocess av högsta kvalitet och samarbeta med rekryterande chefer i hela organisationen.
* Optimera och utveckla de olika stegen i en rekryteringsprocess för att passa den lokala marknaden.
* Bygg ett nätverk av kvalificerade kandidater genom att proaktivt arbeta för att attrahera rätt kandidater genom att använda olika rekryteringskanaler, inklusive sociala medier och branschnätverk.
* Bidra till att optimera och förbättra kandidatupplevelsen
* Utveckla och genomföra utbildningsworkshops för chefer för att de ska bli grymma på att rekrytera!
* Planera, samordna  och genomföra employer branding-aktiviteter i regionen.
Bidra till globala projekt inom området Talent Acquisition.

Vi tror att du har med dig
* För att etablera dig framgångsrikt i denna roll tror vi att du redan har ett par års erfarenhet inom rekrytering. Kanske arbetar du redan i en bred HR-roll och tycker att rekrytering är det roligaste. Alternativt kanske du redan arbetar för ett konsultföretag eller inhouse som rekryterare.
* Vi ser gärna att du har en akademisk bakgrund i kombination med erfarenhet av rekryteringsverktyg och digitala plattformar.
Eftersom Nouryon är verksamma globalt måste du kommunicera effektivt på både svenska och engelska (skriftligt/muntligt).

Vi tror att du är
Någon som är nyfiken på förändring och en doer av naturen. Du gillar att utmana status quo och har en stor känsla för att få andra att ansluta sig till dig. Du är strukturerad och kommunicerar på ett förtroendeingivande och engagerande sätt. Att samarbeta och utbyta idéer på ett prestigelöst sätt är helt naturligt för dig. Du bör också vara bekväm med att arbeta i en ständigt föränderlig miljö.
Vi erbjuder dig
Du kommer att vara en nyckelspelare för våra chefer på siterna i Alby, Stockvik, Alby och Örnsköldsvik. Din bas kommer att vara i Stockvik, där du kommer att planera långsiktig rekrytering och säkerställa att vi har rätt kompetens för framtiden.
Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö där varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter. Sundsvall är en stor och viktig site för Nouryon där du får chansen att arbeta med en bredd av roller, allt från tekniska till strategiska.
Vidare kommer du att arbeta nära Anna Skytt och Caroline Backlund som är HRBP på dessa siter, och vid behov dagspendla till Alby och Övik för att lära känna organisationen och stötta den lokala marknaden.
Du kommer även att samarbeta med alla andra fantastiska HR-kollegor som vi har i vårt team och du är en del av ett större global TA team.. Med Sandra Gillberg som ledare för teamet får du en chef som involverar dig i såväl strategiska frågor som i det dagliga arbetet för ständiga förbättringar. Hon är inkluderande och låter dig arbeta självständigt men hon anser att vi levererar som ett team.
Har vi fångat ditt intresse?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som rapporterar till VP Talent Management, Sandra Gillberg, och är baserad i vår site i Stockvik.
Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med ett jobbspecifikt CV. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. När din ansökan nått oss kommer vi att granska för att se om vi har en matchning mellan din kompetens och rollen! För mer information om vår rekryteringsprocess, vänligen besök: https://www.nouryon.com/careers/how-we-hire/nouryon.com/careers/how-we-hire/
Vi vill be dig som intern sökande att ansöka med din Nouryon email för att underlätta vårt arbete i rekryteringsprocessen.
Kontakt
För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Sandra Gillberg, Head of Talent Acquisition Nordics, sandra.gillberg@nouryon.com
För mer information om rekryteringsprocessen, din ansökan eller om du behöver support, vänligen kontakta: Recruiting.SE@Nouryon.com
För fackliga frågor:
Ledarna: Jan Filipsson +46 70 519 97 09 
Sveriges Ingenjörer: Ted Svensson +46 72-217 55 84
Unionen: Jens Magnusson +46 72 215 24 10

Ansök nu

Rekryteringsassistent på 50% i Sundsvall

Läs mer Feb 4
Vill du vara med och bidra till att säkra personalförsörjningen inom vård och omsorg hos en kommun?
Om uppdraget
Vår kund söker en rekryteringsassistent på 50% för att stärka teamet på rekryterings- och bemanningsenheten. Uppdraget påbörjas den 1 februari 2025 och löper fram till den 15 maj 2025, med möjlighet till förlängning.Rekryterings- och bemanningsenheten är placerad på Servicecenter och ansvarar för att rekrytera sommar- och timvikarier till kommunens vård- och omsorgsverksamheter. Arbetet präglas av samarbete, struktur och tydliga rutiner som hjälper teamet att möta verksamhetens behov.
Vi ser gärna att du kan arbeta halva dagar med arbetstider som ryms inom kontorstid, kl. 08.00–16.45, måndag till fredag.
Dina arbetsuppgifterI denna roll ansvarar du för att hantera kandidater som söker sommarvikariat. Arbetsuppgifterna inkluderar:
Lyssna på videointervjuer och genomföra telefonintervjuer
Hantera digital referenstagning och skriva sammanfattningar av kandidater
Bemanna receptionen för att ta emot dokument från kandidater
Arbeta i rekryteringsverktyget Visma Recruit

Dina kvalifikationer
Har en akademisk examen inom personalområdet eller motsvarande utbildning i kombination med relevant erfarenhet
Har erfarenhet av rekryteringsprocesser och kompetensförsörjning
Är van vid att arbeta med digitala verktyg och har goda IT-kunskaper, särskilt i Office-paketet
Har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift

Du är flexibel, stresstålig och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och är serviceinriktad med god samarbetsförmåga.

Meriterande
Kunskap om arbetsrätt och erfarenhet av rekryteringsverktyget Visma Recruit.
Erfarenhet av att arbeta med rutiner i en händelsestyrd verksamhet.

Du är flexibel, stresstålig och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och är serviceinriktad med god samarbetsförmåga.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-01-24
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, pernilla.garden@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 175 40 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Rekryteringsassistenter sökes till kund i Sundsvall!

Läs mer Jan 22
Till vår kund i Sundsvall söker vi nu rekryteringsassistenter för ett spännande konsultuppdrag med start omgående,

Välkommen med din ansökan redan idag!

Beskrivning av uppdrag
Vi söker nu rekryteringsassistenter till vår kund som tillsammans med ordinarie medarbetare ska arbeta med volymrekrytering av sommarvikarier. Rekryteringsassistenten kommer ingå i en arbetsgrupp med vikariesamordnare och stärka upp arbetet i deras rekryteringsprocesser med huvudsakligen administrativa uppgifter, genomgång av videointervjuer samt hålla telefonintervjuer. Arbetet är självständigt men sker i mycket nära samarbete med Bemanningsenhetens vikariesamordnare.

Som rekryteringsassistent är man delaktig i intervju och referensfasen av sökande kandidater i rekryteringsprocessen, du kommer även ansvara för vissa andra administrativa delar som är av vikt i rekryteringsprocessen. I rollen ingår också att dokumentera och sammanställa material samt ha kontakt med sökande.
Arbetsuppgifter
• Stöd till vikariesamordnare
• Administration av sammanställningar av sökande
• Boka intervjuer
• Genomföra telefonintervjuer
• Referenstagning
• Administration av mail till sökande i rekryteringssystem.
• Övriga administrativa arbetsuppgifter

Rollen kräver att du trivs i att arbeta med flera processer parallellt och har förmåga att prioritera mellan dem och driva dem framåt på eget initiativ, och trivas att arbeta i grupp.
Vem är du?
Konsulten måste uppfylla;

• Examen från personal och arbetslivsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Goda kunskaper inom Allmänna bestämmelser (AB)
• Du har god yrkeserfarenhet av arbete inom kompetensförsörjning och då specifikt i rekryteringsprocessen och dess olika delar
• Har mycket goda IT-kunskaper och mycket god vana av att arbeta med IT-stöd då det är vårt främsta arbetsredskap
• God vana att hantera Office-paketet, främst Word och Excel
• Behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift

Det är meriterande om konsulten har;

• Påbyggnadskurser som arbetsgivaren bedömer som relevanta för tjänsten, om du har fördjupade kunskaper inom arbetsrättslig lagstiftning, samt erfarenhet av arbete i IT-verktyget Visma Recruit och/eller erfarenhet av rekryteringsarbete andra rekryteringssystem.

Det är viktigt att du är kvalitetsmedveten och strukturerad samt är bra på att följa rutiner och processer.
Du erbjuds
Du kommer att vara anställd av Jurek Talents AB och vara stationerad ute hos vår kund i Sundsvall. Ett av uppdragen kommer vara på 100 %, heltid och det andra uppdraget är på 50 %, deltid. Uppdragen förväntas starta 1 februari till och med 15 maj 2025, med eventuell förlängning. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Elvira Björebäck på Elvira.bjoreback@jurek.se alternativt Kajsa Lidén på Kajsa.liden@jurek.se.  

Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Om verksamheten

Jurek Recruitment & Consulting erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Ansök nu

Rekryteringsassistent i Sundsvall

Läs mer Jan 22
Gör skillnad hos vår kund i en roll där du får bidra till att bemanna viktiga verksamheter inom vård och omsorg – samtidigt som du utvecklas i en digital och dynamisk arbetsmiljö.

Om uppdraget
Vill du vara med och bidra till att säkra personalförsörjningen inom vård och omsorg hos en kommun? Vår kundsöker nu en rekryteringsassistent på heltidför att stärka sitt team på rekryterings- och bemanningsenheten. Uppdraget startar den 1 februari 2025 och pågår till den 15 maj 2025, med möjlighet till förlängning.Rekryterings- och bemanningsenheten, med placering på Servicecenter, ansvarar för att rekrytera sommar- och timvikarier till kommunens vård- och omsorgsverksamheter. Här arbetar du i en miljö som präglas av samarbete och tydliga rutiner för att möta verksamhetens behov.Arbetstiden ärvardagar kl. 08.00–16.45.
Dina arbetsuppgifterI denna roll ansvarar du för att hantera kandidater som söker sommarvikariat. Arbetsuppgifterna inkluderar:
Lyssna på videointervjuer och genomföra telefonintervjuer
Hantera digital referenstagning och skriva sammanfattningar av kandidater
Bemanna receptionen för att ta emot dokument från kandidater
Arbeta i rekryteringsverktyget Visma Recruit

Dina kvalifikationer
Har en akademisk examen inom personalområdet eller motsvarande utbildning i kombination med relevant erfarenhet
Har erfarenhet av rekryteringsprocesser och kompetensförsörjning
Är van vid att arbeta med digitala verktyg och har goda IT-kunskaper, särskilt i Office-paketet
Har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift

Du är flexibel, stresstålig och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och är serviceinriktad med god samarbetsförmåga.

Meriterande
Kunskap om arbetsrätt och erfarenhet av rekryteringsverktyget Visma Recruit.
Erfarenhet av att arbeta med rutiner i en händelsestyrd verksamhet.

Du är flexibel, stresstålig och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och är serviceinriktad med god samarbetsförmåga.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-01-24
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, pernilla.garden@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 175 40 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Health Connect 365 söker en engagerad Konsultchef

Läs mer Dec 22
Health Connect 365 AB söker en engagerad Konsultchef
Drivs du av att skapa långsiktiga relationer, leda personal och vara en del av ett företag som revolutionerar vårdbemanning med teknik och AI?
Vi på Health Connect 365 AB söker nu en Konsultchef som vill vara en nyckelspelare i vår verksamhet. Tillsammans arbetar vi för att förbättra svensk vårdbemanning genom innovation, kvalitet och ett starkt engagemang för personal och kunder.




Om rollen
Som Konsultchef hos oss kommer du att ansvara för:
Bemanning och personalhantering inom vårdbemanning.



Bygga och upprätthålla starka relationer med konsulter och uppdragsgivare.



Säkerställa att våra kunder får rätt kompetens vid rätt tid.



Hantera administrativa arbetsuppgifter och bemanningsplanering.



Arbeta med olika datasystem och tillämpa AI-lösningar för att effektivisera processer.



Delta i strategisk planering för att stärka verksamheten och skapa långsiktiga resultat.





Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du har:
Krav:
Erfarenhet av arbete med bemanning och hantering av personal.



Erfarenhet av försäljning av produkter och tjänster.



God vana av administration och arbete med olika datasystem.



Erfarenhet av att använda AI och digitala verktyg i arbetsprocesser.



Börkrav:
Erfarenhet av vårdbemanning


Kunskap om arbetsrätt och dess tillämpning.



Du är en kommunikativ, strukturerad och lösningsorienterad person som stimuleras av att arbeta i en dynamisk miljö. Du är självständig men älskar att samarbeta med kollegor och bidra till teamets framgång. Erfarenhet av att arbeta med teknik och innovation är starkt meriterande.




Vad vi erbjuder
En spännande roll i ett framåtlutat bolag som driver innovation inom vårdbemanning.



Möjligheter att utvecklas professionellt inom ett växande företag.



Flexibla arbetsförhållanden med fokus på balans mellan arbete och fritid.



Arbete i en inkluderande och positiv miljö med engagerade kollegor.





Ansökan
Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
Startdatum: Enligt överenskommelse.
Placering: Göteborg eller Distans
Har du frågor om rollen? Kontakta oss på seyar@healthconnect365.se eller på 0760143613

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Nordisk kompetens AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Nordisk kompetens AB .

Underkonsult inom rekrytering och omställning

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Jan 25
Underleverantör till Nordisk Kompetens inom omställning och rekrytering.

Nordisk Kompetens är en växande rekrytering och omställnings leverantör.

Nu behöver vi stärka vår kompetens runt om i Sverige med några erfarna konsulter i tjänsten RUSTA OCH MATCHA och andra tjänster.

Nordisk Kompetens har inom omställning ramavtal med med Arbetsförmedlingen RUSTA OCH MATCHA, Trygghetsstiftelsen TSn, Trygghetsfonden TSL, Sobona (fd KFS), TRS, CIKO och ett flertal privat aktör och kommuner.

Nordisk Kompetens arbetar även med Bemanning och Rekrytering. har avtal med ett flertal privata aktörer.

Vi är trippelcertifierad av Almega inom omställning, bemanning, rekrytering och använder verktyg som JTI, Matrigma, Ascend, MAPX, MAP, AON, Match V, MINT.

Korta fakta om jobbet

Anställningsform: Underleverantör.

Kvalifikationer

Arbetslivserfarenhet

Skall krav- Det är inte bara digital leverans, därför krävs det att du finns på plats på orten.

Önskvärda krav-

• Omställning eller coaching
• Erfarenhet av rekrytering
• Akademisk utbildning minst 3 år- inom beteendevetenskap/personal och arbetsliv/sociologi, studie-yrkesvägledare eller liknande en ett årig eftergymnasial utbildning
• Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN.
• Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar.

Om jobbet

Nordisk Kompetens får vi människor, företag och organisationer att utvecklas och växa - tillsammans formar vi framtiden! Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig kontaktperson som står i annonsen. Vi är ledande inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning.

Vi finns på flera orter i landet. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden.

Vi söker vi underkonsulter och anställda då vi växer! Nordisk Kompetens skapar möjligheter för individer i arbetslivet där vi stöttar medarbetare, arbetsgivare och fack vid förändring.

Vi är en partner när företaget står inför att utveckla personal, växla eller minska personal.

Nordisk Kompetens befinner sig i en spännande fas där det sker en utveckling över hela Sverige. Vill du vara med på vår resa? Vi söker dig som har eget företag och vill vara vår samarbetspartner. Vad blir dina arbetsuppgifter?

I rollen som underkonsult arbetar du konsultativt med att coacha, rekrytera, stödja och vägleda personer i olika förändrings, karriär och omställnings frågor.

Ditt uppdrag riktar sig främst mot individer, men kan också vara för organisationer, grupper samt chefer.

Vi söker dig som är erfaren coach eller rekryterare och kan börja inom kort, med vår tjänst RUSTA OCH MATCHA i eget företag.

Som egen företagare/underkonsult skall du inneha F-skattsedel. Vi erbjuder även att arbeta med våra andra uppdrag inom omställning och rekrytering.

För att kunna ha en stadigare inkomst. Fler olika tjänster.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt.

Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN.

Vidare ser vi att du är en lösnings orienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar.

Tillträdesdag Enligt överenskommelse

Övrigt- Vi drar igång ett samarbete så fort vi hittar rätt kompetens

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Låstekniker sökes till Part Group Norrbotten!

Låssmed/Låstekniker
Läs mer Jun 19
Om Part Group

Part är en familjeägd företagsgrupp inom industriellt byggande. Huvudkontor och produktion finns i Kalix och med cirka 500 anställda omsätter vi omkring 1,4 miljarder kronor per år. Part erbjuder byggentreprenörer och fastighetsbolag projektanpassade byggmoduler och lösningar till bland annat bostadsfastigheter, hotell och vårdhem.

• Part Construction AB erbjuder prefabricerade, projektanpassade badrum till nybyggnation av hotell, vårdhem och bostadsfastigheter.
• PreBad AB erbjuder prefabricerade badrum för renovering både med och utan stambyte.
• Isolamin Sweden AB erbjuder prefabricerade bostads- och hotellmoduler samt kundanpassade lösningar inom området sandwichelement.
• Space Interiör Sverige AB erbjuder projektanpassade köksmoduler och badrumsinredning.
• PCS Modulsystem hyr ut tillfälliga modullokaler.
• Altor Industri erbjuder prefabricerade badrum till hotell, vårdhem, bostadsfastigheter och fartygsindustrin.
• Part Systems Sweden AB fokuserar på smart teknik för lägenhets- och hotellbyggnader.

Om tjänsten

Som låstekniker kommer du arbeta med framtidens lås som är elektroniska, trygga och moderna. Du kommer jobba med flertalet tjänster som vi erbjuder, exempelvis installationer och reparationer av våra digitala låssystem, passagesystem, larm, säkerhetsbesiktning och projektering. Här är det viktigt att du är bra på att kommunicera med kunder och kollegor. Du är en positiv lagspelare som är tekniskt intresserad och här bidrar du till en redan positiv, kreativ och härlig arbetsmiljö.

Vi önskar av dig

• Goda kunskaper i Svenska, både i tal och skrift
• B-körkort
• Tidigare erfarenhet med säkerhetsinstallationer
• Då uppdragen kan komma att bli säkerhetsklassade krävs även svenskt medborgarskap samt godkänt utdrag från polisens belastningsregister

Meriterande

• Gymnasial examen inom el-relaterat område
• Tidigare erfarenhet inom samma eller liknande bransch

Övrigt

Att vara en hemvändare från Norrbotten kan vara en fördel då vi ser potential med en lokalanknytning. Men även om du kommer från andra orter i Sverige kan Part erbjuda dig ett bra boende där du och kanske din medföljande familj bo och utforska närmiljön under den första tiden. Det ger er tid att utforska närmiljön och se på vilken typ av boende ni själva vill ha framöver. Vi vill hjälpa till med detta första steg för att underlätta steget till er nya boendeort i Kalix. Tjänsten är i Kalix och du förväntas bo och arbeta på orten. Nordisk Kompetens kan även hjälpa medföljande anhörig till arbete om det behövs.

Om anställningen och rekryteringsprocessen: Tjänsten är på Heltid. Urval sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I den här rekryteringen samarbetar vi med Nordisk Kompetens AB. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Mariam Al-zamami, mariam@nordiskkompetens.se, 070-6999670

Om detta låter som en spännande utmaning, tveka inte att skicka in din ansökan! Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön och möjlighet att vara en del av ett globalt framgångsrikt team. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

NORDISK KOMPETENS SÖKER SÄLJARE

Innesäljare
Läs mer Jun 18
Toppsäljare till Nordisk Kompetens.

Nordisk Kompetens är en växande rekrytering och omställningsleverantör. Nu behöver vi stärka vår kompetens runt om i Sverige med några drivna säljare.

Tjänstebeskrivning: Som säljare hos oss kommer du främst jobba över telefon där din huvudsakliga uppgift kommer vara att hjälpa kunderna med bästa möjliga lösning för just dom. Vi anser att kunskap är avgörande för att lyckas med en sälj tjänst därför förser vi våra säljare med en meriterande säljutbildning innan man startar i gång.

Du kommer också få anpassad coachning för att hela tiden utvecklas i din roll som säljare. Vi tror att du är en socialt begåvad & driven person som gör allt för att nå dina uppsatta mål. Du tillsammans med ditt team kommer se till att alltid sträva efter att nå er budget med både kvalitét och självsäkerhet. Med daglig coachning av både teamledare & duktiga kollegor så ser vi alla tillsammans till att du blir den bästa versionen av dig själv inom branschen.

Vi erbjuder:

• Försäljningsutbildning
• Fortlöpande vidareutbildning och feedback
• grund och prestationsbaserad lön.
• Ett bra arbetsteam med god laganda.
• Flexibla arbetstider som du själv får vara med och bestämma varje vecka.
• Ett varierande jobb där ingen dag är den andra lik.
• Goda karriärmöjligheter inom företaget.

Utbildningen sker på vårat huvudkontor i Luleå och digitalt om du inte bor på orten.

Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Var ligger arbetsplatsen?

Arbetsplatsen obestämd ort

Kontaktperson: asa@nordiskkompetens.se

Ansök nu

NORDISK KOMPETENS SÖKER SÄLJARE

Innesäljare
Läs mer Apr 10
Toppsäljare till Nordisk Kompetens.

Nordisk Kompetens är en växande rekrytering och omställningsleverantör. Nu behöver vi stärka vår kompetens runt om i Sverige med några drivna säljare.

Tjänstebeskrivning: Som säljare hos oss kommer du främst jobba över telefon där din huvudsakliga uppgift kommer vara att hjälpa kunderna med bästa möjliga lösning för just dom. Vi anser att kunskap är avgörande för att lyckas med en sälj tjänst därför förser vi våra säljare med en meriterande säljutbildning innan man startar i gång.

Du kommer också få anpassad coachning för att hela tiden utvecklas i din roll som säljare. Vi tror att du är en socialt begåvad & driven person som gör allt för att nå dina uppsatta mål. Du tillsammans med ditt team kommer se till att alltid sträva efter att nå er budget med både kvalitét och självsäkerhet. Med daglig coachning av både teamledare & duktiga kollegor så ser vi alla tillsammans till att du blir den bästa versionen av dig själv inom branschen.

Vi erbjuder:

• Försäljningsutbildning
• Fortlöpande vidareutbildning och daglig feedback
• grund och prestationsbaserad lön.
• Ett bra arbetsteam med god laganda.
• Flexibla arbetstider som du själv får vara med och bestämma varje vecka.
• Ett varierande jobb där ingen dag är den andra lik.
• Goda karriärmöjligheter inom företaget.

Utbildningen sker på vårat huvudkontor i Luleå.

Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Var ligger arbetsplatsen?

Arbetsplatsen obestämd ort

Kontaktperson: andrea.stromberg@nordiskkompetens.se

Ansök nu

Kontorsvärd. Extrajobb.

Kontorsbiträde
Läs mer Mar 9
Söker du extrajobb i kontorsmiljö? Är du självgående och serviceinriktad? Då har vi det perfekta uppdraget för dig. Vi söker dig som är student och som vill bemanna vårt kontor under dagtid i Sundsvall.

Vi på Nordisk Kompetens är leverantör av Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha där vi stöttar arbetssökande bland annat genom våra karriärcoacher. Vi arbetar även med omställning, bemanning och rekrytering.

Vi söker nu en kontorsvärd som kan bemanna vårt kontor vid tillfällen när ordinarie personal inte är på plats.

Att vara kontorsvärd innebär:

• Ta emot besökare och vara behjälplig med enklare ärenden som att boka in möten, skriva ut dokument och liknande.
• Svara i telefon och hantera förfrågningar
• Hantera enklare administrativa uppgifter.
• Vid enstaka tillfällen hålla i gruppträffar och genomgångar.
• Guida besökare och berätta om Rusta och Matcha (du får utbildning av oss).
• Vara öppen för att hoppa in och stötta kollegor med diverse uppgifter.

Du bemannar kontoret under dagtid på vardagar. Tjänsten är en behovsanställning (du blir anställd på timmar) då ordinarie personal inte är på plats med möjlighet till mer timmar under sommarperiodens semestrar. Start omgående.

Om tjänsten:

Vi söker dig som är social och gillar att ge service, samtidigt som du är självgående och kan ta egna initiativ och hjälpa till där det behövs. Du är ansvarstagande och lösningsorienterad och tycker att möten med människor är roligt och viktigt. Vi på Nordisk kompetens letar ständigt efter bra kompetens som du hör på vårt namn. Kanske är det just Du, och med de tre ben vi står på finns möjligheter att växa med uppgiften, både som anställd och som konsult. Vi erbjuder här en bra inkörsport.

Du sitter i fräscha lokaler med närhet till restaurang och Mittuniversitetet, i företagshuset Metropol i Sundsvall.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som är student och just nu studerar inom tex beteendevetenskap, HR, personalvetare, studie- och yrkesvägledare eller annat område som vi bedömer likvärdigt. Har du erfarenhet inom dessa områden men har annan huvudsaklig sysselsättning så kan även det vara aktuellt (du kanske jobbar deltid, är pensionär eller annat jämförbart).

Du har god datorvana och är van att jobba med digitala verktyg.

Du talar obehindrad svenska. Kunskaper i ytterligare språk är meriterande.

Om ansökan:

Verkar det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urvalsarbetet sker löpande så kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Robert Franck, 073-5795323.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu