Sundsvall: Förvaltare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Förvaltare i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-19 // Varaktighet: Heltid

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Riksbyggen satsar och söker ytterligare en förvaltare till vår verksamhet i Sundsvall.

Hos oss gör du skillnad
Som förvaltare har du en central roll i vår kundorienterade organisation. Du har ansvar för den löpande dialogen med våra kunder, som är bostadsrättsföreningar och kommersiella kunder belägna i Sundsvall, Timrå, Ånge, Härnösand, Sollefteå och Kramfors.

Du får full tillgång till all den breda fastighetskompetens som finns inom Riksbyggen. Du säkerställer att kundernas behov kombineras med rätt resurser från Riksbyggen. Detta innebär att du har ett nära samarbete med andra förvaltare, ekonomer, kundansvariga, drifttekniker och fastighetsskötare.

Du är kontaktperson gentemot bostadsrättsmedlemmar och hyresgäster - i frågor som rör den tekniska förvaltningen.

Förvaltaren ansvarar för löpande förvaltning och drift av våra kunders fastigheter. I detta ingår planering, upphandling och genomförande av mindre underhållsprojekt samt ansvar för kontakter gentemot myndigheter och leverantörer. Andra ansvarsområden är revidering och upprättande av underhållsplaner, hantera försäkringsfrågor och störningsärenden, hantera myndighetskontroller, tillsyn och underhållsbesiktningar.

Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang
Du har akademisk utbildning från universitet/högskola med inriktning mot fastighetsförvaltning, byggnads- och/eller fastighetsteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen. Du har erfarenhet av att arbeta med kundrelationer och har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vidare ser vi att du har kunskap kring de lagar och myndighetskrav som är aktuella inom området och att du har erfarenhet av att tolka och upprätta upphandlings- och avtalsdokument.

Har du erfarenhet av styrelseuppdrag eller arbete i en bostadsrättsförening ser vi det som en fördel.

Vi söker dig som är kundorienterad och har förmågan att se och möta våra kunders behov – du vill vara med och utveckla samt skapa bra boendemiljöer. Du ger god service och agerar alltid professionellt. Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog där proaktivitet och återkoppling till kunden är mycket viktig. Du har stor problemlösnings-förmåga och vill jobba på ett affärsmässigt sätt. Du gillar att arbeta mot mål och att hitta nya sätt att utveckla dig själv och verksamheten omkring dig.

Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil. Tjänsten är tillsvidareanställning med placering i Sundsvall men arbete även på andra orter i marknadsområdet kan förekomma. Marknadsområdet geografi är Jämtland samt Västernorrlands län. 

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via https://www.riksbyggen.se/om-riksbyggen/jobb-och-karriar/lediga-tjanster/, senast 19 maj 2024, vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vid frågor kontakta leveranschef Simon Nordin, email: simon.nordin@riksbyggen.se

 

 


Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.

Är du nyfiken på hur det är hos oss?

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Fastighetsförvaltare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Fastighetsförvaltare.

Teknisk förvaltare/Säkerhetschef till Birsta City Sundsvall

Läs mer Feb 3
Vem du är
Bli en viktig del i vårt team!
Är du en ansvarstagande och lösningsorienterad person med erfarenhet av fastighetsdrift och säkerhet samtidigt som du värdesätter innovation, ansvar och samarbete? Vill du arbeta i en spännande miljö där du bland annat ansvarar för drift, säkerhet och hållbarhetsutveckling av Birsta City.
Då kan rollen som Teknisk förvaltare/Säkerhetschef på Birsta City vara nästa steg i din karriär!
Birsta City ägs av Ingka Centres, som är en del av Ingka Group. Vi är ett köpcentrum, men vi ser oss själva som en mötesplats med över 90 hyresgäster.
Som Teknisk förvaltare/säkerhetschef ansvarar du för daglig drift, säkerhet och underhåll av Birsta City. Till din hjälp har du en Facility Management (FM)-avdelning på plats samt supporterande funktioner inom hållbarhet och säkerhet. Tjänsten omfattar både teknisk- och kommersiell drift.
Du kommer vara en del av centrumledningen som består av ett team på 7 personer som tillsammans har ett ansvar för att optimera kundupplevelsen på Birsta City. Du samarbetar dagligen med våra interna (FM) och externa leverantörer och hyresgäster för att säkerställa att mötesplatsen fungerar optimalt och erbjuder en säker, trygg, hållbar och attraktiv miljö för både Birsta Citys besökare och hyresgäster..
En dag hos oss
Du trivs bäst när du får jobba tillsammans med andra och skapa relationer med människor i din omgivning. Du motiveras av att vara i en miljö där du ständigt behöver förstå och anpassa dig efter de snabba förändringar som sker i vår omvärld.
Du är en teammedlem som har samarbete med övriga teamet och externa partners i fokus. Är ansvarsfull och van att jobba i ett högt tempo och räds inte att rycka in där det behövs, även om det är inte är inom ditt arbetsområde.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Säkerställa effektiv drift och underhåll av fastigheten genom samarbete med interna drift (FM)- och andra serviceleverantörer.
• Ansvara för att säkerhetsrutiner efterlevs och att fastigheten är en trygg plats för besökare och hyresgäster.
• Arbeta systematiskt med hållbarhetsfrågor och energieffektivisering i linje med Ingka Centres miljömål tillsammans med våra interna leverantörer och Birsta Citys hyresgäster.
• Hantera budget och kostnadseffektivisering av drift- och underhållsrelaterade aktiviteter.
• Vara länken mellan centrumledning, hyresgäster och leverantörer för att säkerställa hög service och snabb problemlösning.
• Säkerställa att tekniska system fungerar och implementera förbättringar där det behövs.
• Samordna och arbeta med hyresgästanpassningar, ombyggnadsprojekt och eventuella tekniska utbyten som behövs för fastighetens vidareutveckling.
• Säkerställa att mötesplatsens kommersiella miljöer är välkomnande, hela och rena, samt att all kommersiell utrustning – såsom besökssystem, ljudanläggning och digitala skärmar – fungerar optimalt.
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet inom teknisk förvaltning eller roll som innefattar relevant teknisk kompetens, gärna inom kommersiell verksamhet.
• God kunskap om säkerhetsföreskrifter, brandskyddsarbete och tekniska system.
• Förmåga att hantera budgetar och kostnadsuppföljning.
• God kommunikations- och samarbetsförmåga med både interna och externa parter både på svenska och engelska (i tal och skrift).
• Ett lösningsorienterat och strukturerat arbetssätt.
• Erfarenhet av att arbeta med hållbarhetsinitiativ och energieffektivisering är meriterande.
• Erfarenhet av att leda andra och även erfarenhet av projektledning.
Tillsammans som ett team
Ingka Centres skapar mötesplatser där människor kan mötas, uppleva och interagera, om och om igen. Tillsammans med IKEA och andra partners skapar vi ett komplett erbjudande för våra kunder och besökare, en miljö där de många människorna kan shoppa, äta, umgås och uppleva saker tillsammans. Vi driver idag 38 mötesplatser i 15 länder.
Läs mer om oss här: www.ingkacentres.com!
Frågor? Kontakta oss!
I denna roll rapporterar du till Centrumchef Anna-Lena Wessén. Tjänsten är baserad i Sundsvall.
Ansökan Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan senast 16 februari 2025. Vi ser fram emot att höra från dig!
Kontaktperson: För mer information om tjänsten, kontakta Anna-Lena Wessén, anna-lena.wessen@ingka.com
Har du frågor kring rekryteringsprocessen så kontakta rekryterare Emelie Johansson, emelie.johansson@ingka.com.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Administrativ Förvaltare till Kraften Invest

Läs mer Dec 20
Kraften Invest AB är ett väletablerat företag som investerar i bolag för att driva och utveckla dem vidare. Koncernen består idag av 8 bolag främst inom fastighets-, bygg- och anläggningsbranschen. I koncernen finns både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter. Verksamheten som är baserad i Sundsvall, har idag ca 30 anställda och omsätter ca 100 MSEK. Läs mer på: www.kraften.se
Är du en affärsdriven person som sätter stort fokus på god kommunikation och hög servicenivå? Trivs du med stort ansvar där du får jobba brett inom hela förvaltningsområdet? Då ska du söka tjänsten som administrativ förvaltare till Kraften Invest där du ges möjlighet att utvecklas i ett företag där det händer mycket. Du tillhör vår administrativa avdelning och rapporterar till ekonomichefen och du får själv möjlighet att vara med och påverka tjänstens utformning.
I din roll medverkar du till att skapa goda relationer med hyresgäster, entreprenörer och myndigheter. Du har direktkontakt med våra hyresgäster, du löser förvaltningsrelaterade frågor och engagerar hyresgäster och andra lokala aktörer för att tillsammans skapa och behålla en trygg och trivsam miljö.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
· Uthyrning/visning av lägenheter
· Hyresavisering och fastighetsadministration
· Hantera felanmälan
· Hantera dokumentation och avtal såsom hyreskontrakt och uppdateringar i fastighetssystemet
· Koordinera möten, skapa protokoll och följa upp åtgärder
· Vara kontaktperson för hyresgäster och leverantörer, hantera ärenden och besvara frågor
· Delta i förbättringsprojekt och processutveckling
· Jobba med fastigheternas långsiktiga förvaltning, löpande underhållsplanering samt projektledning
· Delta i arbetet med att utveckla vår funktion för teknisk och ekonomisk förvaltning.
Vi söker dig med ett par års arbetslivserfarenhet i en liknande position, har du dessutom en bakgrund från fastighets- eller byggbranschen så är det ett plus. Vi ser det som meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande.
Som person är du är social och har förmågan att skapa en öppen och förtroendefull dialog. Du är serviceinriktad och agerar alltid professionellt och trivs med självständigt arbete och eget ansvar. Du kopplar in de resurser som uppdraget kräver inom avtalets ramar och säkerställer att det blir utfört inom utsatt tid. Du gillar att arbeta mot mål och att hitta nya sätt att utveckla såväl dig själv som verksamheten.
Då arbetsuppgifterna spänner över en stor bredd ser vi gärna att du är flexibel, duktig på att prioritera samt trivs att jobba i en mindre organisation där beslutsvägarna är korta och påverkansgraden hög.
Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt erfarenhet av något fastighetsprogram. Du talar och skriver obehindrat på svenska samt behärskar engelska. Krav på B-körkort.
Tjänsten avser anställning hos Kraften Invest med placering i trevliga kontorslokaler i egen fastighet mitt i centrala Sundsvall.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf, 070-760 64 47 petra.elf@rutinera.se Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se eller mejlar direkt till ansvarig rekryterare. OBS! Ange att du söker tjänsten ”Administrativ Förvaltare” Då urval pågår löpande ber vi dig att skicka in den omgående, dock senast den 26 januari 2025

Ansök nu

Teknisk förvaltare till Mio

Läs mer Dec 17
Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.




Om Rollen
Mio Fastigheter är en del av Mio-koncernen och ansvarar för att förvalta våra egenägda fastigheter samt säkerställa våra åtaganden för inhyrda lokaler.

Den 1 maj 2025 kommer Mio att växa i samband med att merparten av våra franchisetagare överlåter sina fastigheter och butiker till Mio-koncernen. Mio fastigheter kommer därefter att bestå av cirka 50 fastigheter med en yta på cirka 350 000 kvm fördelade över Sverige.

Mio Fastigheter är under uppbyggnad och vi söker därför ytterligare personer som vill vara med i Mios nästa utvecklingssteg. Som teknisk förvaltare spelar du en central roll för Mio Fastigheter, med ansvar för att säkerställa och optimera fastighetens tekniska skick. Du övervakar och optimerar tekniska system, ser till att underhållsplaner genomförs samt stöttar Mio-butikerna i fastighetsrelaterade frågor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvaret för den tekniska förvaltningen kommer att fördelas mellan tre stycken tekniska förvaltare. Varje teknisk förvaltare kommer att ansvara för fastigheter inom ett geografiskt område och tjänsten innebär resor till de fastigheter som finns inom den geografiska regionen. Den här tjänsten syftar till det norra geografiska området och ditt kontor kommer att finnas i närmaste Mio-butik som kommer att bli din utgångspunkt.

De huvudsakliga arbetsområdena är:

- Ansvara för löpande fastighetsdrift utförs.
- Stöd i fastighetsfrågor till Mio butikerna samt i de fall externa hyresgäster finns i fastigheten.
- Ansvara för att myndighetskrav uppfylls.
- Ansvara för upphandling och uppföljning av serviceavtal och entreprenader.
- Genomföra energibesparande åtgärder i samarbete med energicontroller.
- Ansvara för och planera samt genomföra underhållsåtgärder och underhållsprojekt.
- Arbeta med mindre ombyggnads- och förädlingsprojekt samt vara tekniskt stöd vid större projekt.
- Ansvara för driftbudget och resultatuppföljning i ”sina” fastigheter.
- Felanmälan externa hyresgäster (ej Mio).

Om dig
Vi ser helst att du har eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik eller skaffat dig motsvarande kunskaper genom arbete inom områden som el, ventilation, kyla eller bygg. Du har erfarenhet från att arbeta med avancerad teknik i fastigheter och har lätt för att ta till dig ny teknik. Tjänsten kräver att du har B-körkort.

Genom tidigare erfarenheter är du van vid att på ett strukturerat sätt planera och utföra aktiviteter inom ditt ansvarsområde med hög affärsmässighet och stor förståelse till verksamheten.

Du är strukturerad, noggrann och van att självständigt driva ditt arbete framåt. Vi värdesätter teamorienterade kollegor där man bidrar till gruppen både socialt och genom erfarenhetsutbyte så vi söker dig som har lätt för att samarbeta. Som person är du lyhörd och tycker om att kommunicera både internt och externt. 

Vi tror att en Sundsvall, Östersund, Örnsköldsvik eller Härnösand är fördelaktiga orter för denna roll. Urval kommer att ske löpande och intervjuerna är planerade i mitten av januari. 

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

Ansök nu

Lilium söker teknisk förvaltare

Läs mer Nov 6
LILIUM SÖKER TEKNISK FÖRVALTARE!

Lilium Fastigheters bestånd omfattar centralt belägna kontorslokaler, butikslokaler, industriella anläggningar och eftertraktade bostäder, alla omsorgsfullt förvaltade för att möta behoven hos alla våra typer av hyresgäster.

Lilium söker nu en teknisk förvaltare till huvudkontoret i Sundsvall. Uppdraget är en direktrekrytering vilken innebär att rekryteringsprocessen sker genom T.O.R Partner och du anställs direkt av Lilium.

OM TJÄNSTEN

Vi söker en engagerad teknisk förvaltare som ska ansvara för att leda och genomföra underhålls- och installationsåtgärder för Liliums alla fastigheter. För en komplett bild av vårt fastighetsbestånd – se vår hemsida www.liliumab.se.

ANSVARSOMRÅDEN

• Planera och genomföra underhålls- och installationsåtgärder för fastighetens tekniska system.
• Utvärdera och uppskatta kostnadsbild för åtgärder samt utarbeta kalkyler för tekniska system och underhåll.
• Bygga och upprätthålla ett brett kontaktnät av entreprenörer för att säkerställa tillgång till kompetent arbetskraft för tekniska projekt.
• Utföra regelbundna inspektioner och felsökningar för att säkerställa att fastighetens tekniska system fungerar effektivt och säkert.

KVALIFIKATIONER

För att kvalificera för tjänsten bör du ha erfarenhet av att arbeta som teknisk förvaltare eller liknande roll. Du har B-körkort, god datavana och kunskap om installation, bygg/underhåll.

Som person är du självgående och beslutsfattande med förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i grupp. Vidare är du prestigelös, positiv, social och har hjälpsam inställning med förmåga att trivas i en dynamisk arbetsmiljö. Lilium lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

VAD LILIUM ERBJUDER

Hos Lilium får du arbeta med ledande tekniska lösningar inom fastighetsbranschen. Du får vara en del av en positiv och utvecklande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och göra skillnad.

Om du brinner för att leverera högkvalitativ service, så är det här en spännande möjlighet för dig. Skicka in din ansökan idag!

T.O.R partner är stolt samarbetspartner till Lilium som bidrar till ungdoms- och elitidrotten och verkar för social hållbarhet och tillväxt i regionen.

Varmt välkommen med din ansökan!

START: Enligt överenskommelse

OMFATTNING: Heltid

PLACERINGSORT: Sundsvall (resor i tjänst förekommer)

URVAL: Löpande urval

ANSVARIG REKRYTERARE: Emma Hallin, emma@torpartner.se

Ansök nu

Lilium söker teknisk förvaltare.

Läs mer Aug 14
LILIUM SÖKER TEKNISK FÖRVALTARE!

Lilium Fastigheters bestånd omfattar centralt belägna kontorslokaler, butikslokaler, industriella anläggningar och eftertraktade bostäder, alla omsorgsfullt förvaltade för att möta behoven hos alla våra typer av hyresgäster.

Lilium söker nu en teknisk förvaltare till huvudkontoret i Sundsvall. Uppdraget är en direktrekrytering vilken innebär att rekryteringsprocessen sker genom T.O.R Partner och du anställs direkt av Lilium.

OM TJÄNSTEN

Vi söker en erfaren och engagerad teknisk förvaltare som ska ansvara för att leda och genomföra underhålls- och installationsåtgärder för Liliums alla fastigheter. För en komplett bild av vårt fastighetsbestånd – se vår hemsida www.liliumab.se.

ANSVARSOMRÅDEN

• Planera och genomföra underhålls- och installationsåtgärder för fastighetens tekniska system.
• Utvärdera och uppskatta kostnadsbild för åtgärder samt utarbeta kalkyler för tekniska system och underhåll.
• Skapa och hantera driftscheman för el, styr, ventilation och VS-system för att säkerställa optimal prestanda.
• Bygga och upprätthålla ett brett kontaktnät av entreprenörer för att säkerställa tillgång till kompetent arbetskraft för tekniska projekt.
• Utföra regelbundna inspektioner och felsökningar för att säkerställa att fastighetens tekniska system fungerar effektivt och säkert.

KVALIFIKATIONER

För att kvalificera för tjänsten bör du ha flera års erfarenhet av att arbeta som teknisk förvaltare eller liknande roll inom fastighetsbranschen. Du har B-körkort, god datavana och kunskap om installation, bygg/underhåll och driftschema för el, styr, ventilation och VS.

Som person är du självgående och beslutsfattande med förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i grupp. Vidare är du prestigelös, positiv, social och har hjälpsam inställning med förmåga att trivas i en dynamisk arbetsmiljö.

VAD LILIUM ERBJUDER

Hos Lilium får du arbeta med ledande tekniska lösningar inom fastighetsbranschen. Du får vara en del av en positiv och utvecklande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och göra skillnad.

Om du är en erfaren och engagerad teknisk förvaltare som brinner för att leverera högkvalitativ service, så är det här en spännande möjlighet för dig. Skicka in din ansökan idag!

T.O.R partner är stolt samarbetspartner till Lilium som bidrar till ungdoms- och elitidrotten och verkar för social hållbarhet och tillväxt i regionen.

Varmt välkommen med din ansökan!

START: Enligt överenskommelse

OMFATTNING: Heltid

PLACERINGSORT: Sundsvall (resor i tjänst förekommer)

URVAL: Löpande urval

ANSVARIG REKRYTERARE: Pelle Hallin, pelle@torpartner.se

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Riksbyggen ekonomisk förening

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Riksbyggen ekonomisk förening .

Drifttekniker

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Apr 14
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen!

Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet.

Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder.
Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss.



Hos oss gör du skillnad
Som drifttekniker arbetar du med tekniskt komplexa byggnader som kräver stor fastighetsteknisk kompetens. Du arbetar med energi- och driftövervakning, utför service, identifierar avvikelser och utför avhjälpande underhåll.   
Du kommer att arbeta i kundteam, i ett nära samarbete med andra drifttekniker, tekniska förvaltare och fastighetsskötare.

Arbetet är omväxlande, socialt och mycket självständigt med ett stort eget ansvar. Du kommer att ha en stor frihet att på egen hand lösa de arbetsuppgifter du ställs inför i ditt arbete. Hos oss är datorn och telefonen ett självklart arbetsredskap och varje arbetsorder hanteras digitalt. I arbetsuppgifterna ingår bl a:


• Tillsyn och skötsel av fastigheternas tekniska system
• Utföra service på  värme, ventilation och kylsystem samt hantera tillhörande styr- & reglersystem
• Identifiera och lösa avvikelser samt felavhjälpande underhåll i tekniska system och installationer
• Anmäla avvikelser till fastighetens förvaltare
• Beakta att alla arbeten sker efter gällande myndighetskrav
• Larmhantering  
• Mätaravläsning av vatten, el och värme, inmatning av värden i energisystem och analysering av värden tillsammans med energicontroller
• Anläggningsskötare för fastigheternas sprinkler- och brandlarmsystem
• Utföra systematiskt brandskyddsarbete  
• Tilläggsarbeten från beställare
• Administration, t ex kundrapportering, energistatistik, arbetsorderhantering, etc.

Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang
Du har driftteknikerutbildning på minst gymnasienivå alternativt likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. En bred fastighetsteknisk kompetens genom flera års relevant arbetslivserfarenhet från värme och ventilationssystem, styr och- reglerteknik är en förutsättning för arbetet. Vi ser gärna att du har grundläggande el-kunskaper för felsökning samt kännedom om gällande myndighetskrav.

Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog med kunder och dina kollegor. Du kan arbeta självständigt, har en stor problemlösningsförmåga och jobbar på ett affärsmässigt sätt.

Du tycker om att ge god service och agerar alltid professionellt i dina kundkontakter. Du vill vara med och skapa en bra och långsiktig hållbar miljö. Du har en god förmåga att arbeta administrativt med hjälp av digitala verktyg, och har en god förmåga att uttrycka dig väl i så väl tal och skrift.

Tjänsten kräver B-körkort och är placerad i Sundsvall men arbete på andra orter inom marknadsområde kan förekomma. Visst kvällsarbete kan ibland förekomma.  

Riksbyggen ser mångfald som en styrka och strävar efter att skapa en inkluderande arbetsmiljö. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb, senast 2025-05-11. Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!

Vid frågor om tjänsten kontakta leveranschef Marcus Häggqvist, marcus.haggqvist@riksbyggen.se



Övrigt
Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen.


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Leveranschef Fastighetsdrift och utemiljö

Driftchef, fastighet
Läs mer Dec 20
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Riksbyggen söker erfaren och driven Leveranschef för fastighetsdrift och utemiljö.

I Riksbyggen arbetar vi långsiktigt och utvecklar hela tiden vår verksamhet för att på bästa sätt kunna tillgodose våra kunders behov. Vår kärnverksamhet är bostadsrättsföreningar, men vi har även många uppdrag åt privata och offentliga fastighetsägare och företag. 

Hos oss gör du skillnad
Som leveranschef har du ett övergripande ansvar för kvalitet och effektivitet i leveransen mot kund, både genom den egna verksamheten och genom underleverantörer. Ditt främsta uppdrag är att vara en god ledare för verksamhetens medarbetare. Du leder teamet dels genom underställda gruppchefer men har också direktrapporterande medarbetare. I rollen som leveranschef ingår du i ledningsgruppen för Marknadsområde Mellersta Norrland.

I din roll som ledare ingår att skapa engagemang och motivation liksom förutsättningar för medarbetare att kunna utvecklas och ta eget ansvar. Du har också en viktig uppgift att forma ett positivt arbetsklimat och en dynamisk arbetsplats där mål, arbetsuppgifter och ansvar är tydliga men där man samtidigt har roligt och utvecklas och där initiativkraft, affärsmannaskap och servicekänsla premieras.

I ditt chefsansvar ingår även frågor som resursplanering, kompetens­försörjning och förebyggande friskvård. Ansvar att säkerställa en god och säker arbetsmiljö är en självklarhet liksom att genomföra medarbetar- och lönesamtal. 

I rollen förutsätts du ha ett nära samarbete med säljorganisationen. Du deltar i budget- och prognosarbetet samt uppföljning av resultatet som sker på kundnivå snarare än verksamhetsnivå. Helhetsperspektivet är viktigt. Du kommer även representera Riksbyggen på några av våra kunders styrelsemöten som ledamot.

Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang
Du är en engagerad ledare som har erfarenhet att driva förändringsarbete. Du har god samarbetsförmåga och hög servicekänsla och motiveras av att utveckla verksamheter. Du har en mycket god kommunikativ förmåga både i tal och skrift och har god analytisk förmåga. Du brinner för goda relationer internt såväl som externt och vill jobba i ett värderingsstyrt företag där samverkan, nytänkande, trygghet och långsiktighet är fundamentalt. 

Du behöver ha:
- Relevant akademisk utbildning på universitet-/högskolenivå, t.ex. inom fastighetsteknik, företagsekonomi, eller
arbetslivserfarenhet vi bedömer likvärdig
- Erfarenhet av att leda chefer och förändringsarbete
- God erfarenhet av resultat- och budgetansvar
- Erfarenhet av fastighetsdrift, teknisk förvaltning eller fastighetsanknutna tjänster/produkter

Det är meriterande med erfarenhet av:
- Arbetsledning inom personalintensiv verksamhet med kollektivanställd personal
- Erfarenhet från bostadsrättsföreningar, kommersiella fastigheter eller leverans av förvaltningstjänster

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Sundsvall eller Östersund. Arbetet förutsätter närvaro på båda orter och det förekommer även arbete på andra orter inom marknadsområdet. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Tjänsten kräver B-körkort. Viss del av arbetet kan ske kvällstid, detta kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid.  

Vid frågor kontakta gärna marknadsområdeschef Karin Eriksson, email: karin.eriksson@riksbyggen.se

Välkommen med din ansökan via www.riksbyggen.se under Lediga jobb.  Sista ansökningsdag är 12 januari 2025. Vi arbetar med löpande urval, så ansök redan idag.

Klicka på länken om du är nyfiken på Riksbyggen. Är du nyfiken på hur det är hos oss? Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

 


Klicka på länken om du är nyfiken på Riksbyggen.
Är du nyfiken på hur det är hos oss?

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Drifttekniker

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Jul 8
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Vad ska du göra?
Som drifttekniker arbetar du med tekniskt komplexa byggnader som kräver stor fastighetsteknisk kompetens. Du arbetar med energi- och driftövervakning, utför service, identifierar avvikelser och utför avhjälpande underhåll.   
Du kommer att arbeta i kundteam, i ett nära samarbete med andra drifttekniker, tekniska förvaltare och fastighetsskötare.

Arbetet är omväxlande, socialt och mycket självständigt med ett stort eget ansvar. Du kommer att ha en stor frihet att på egen hand lösa de arbetsuppgifter du ställs inför i ditt arbete. Hos oss är datorn och telefonen ett självklart arbetsredskap och varje arbetsorder hanteras digitalt. I arbetsuppgifterna ingår bl a:


• Tillsyn och skötsel av fastigheternas tekniska system
• Utföra service på  värme, ventilation och kylsystem samt hantera tillhörande styr- & reglersystem
• Identifiera och lösa avvikelser samt felavhjälpande underhåll i tekniska system och installationer
• Anmäla avvikelser till fastighetens förvaltare
• Beakta att alla arbeten sker efter gällande myndighetskrav
• Larmhantering  
• Mätaravläsning av vatten, el och värme, inmatning av värden i energisystem och analysering av värden tillsammans med energicontroller
• Anläggningsskötare för fastigheternas sprinkler- och brandlarmsystem
• Utföra systematiskt brandskyddsarbete  
• Tilläggsarbeten från beställare
• Administration, t ex kundrapportering, energistatistik, arbetsorderhantering, etc.

Vem är du?
Du har driftteknikerutbildning på minst gymnasienivå alternativt likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. En bred fastighetsteknisk kompetens genom flera års relevant arbetslivserfarenhet från värme och ventilationssystem, styr och- reglerteknik är en förutsättning för arbetet. Vi ser gärna att du har grundläggande el-kunskaper för felsökning samt kännedom om gällande myndighetskrav.

Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog med kunder och dina kollegor. Du kan arbeta självständigt, har en stor problemlösningsförmåga och jobbar på ett affärsmässigt sätt.

Du tycker om att ge god service och agerar alltid professionellt i dina kundkontakter. Du vill vara med och skapa en bra och långsiktig hållbar miljö. Du har en god förmåga att arbeta administrativt med hjälp av digitala verktyg, och har en god förmåga att uttrycka dig väl i så väl tal och skrift.

Tjänsten kräver B-körkort och är placerad i Sundsvall men arbete på andra orter inom marknadsområde kan förekomma. Visst kvällsarbete kan ibland förekomma.  

Vi arbetar nära våra kunder och som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb, senast 2024-08-25. Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!

Vid frågor om tjänsten kontakta Leveranschef Patrik Mikelsson, patrik.mikelsson@riksbyggen.se


Klicka på länken om du är nyfiken på Riksbyggen.
Är du nyfiken på hur det är hos oss?

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Biträdande projektledare Ombyggnad

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jun 10
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Vår ombyggnadsverksamhet är en viktig del för Riksbyggens helhet och för det långsiktiga engagemanget hos våra kunder. Vi har fortsatt fokus på att vår ombyggnadsverksamhet ska växa kraftigt de närmaste åren. Nu söker vi en biträdande projektledare till Sundsvall.

Hos oss gör du skillnad

I den här rollen som biträdande projektledare kommer du arbeta mycket tillsammans med våra mer erfarna projektledare vilket innebär stora utvecklingsmöjligheter. I våra större projekt kommer du arbeta tillsammans med en av dina kollegor och tillsammans driver ni projekten framåt. Arbetsuppgifterna kommer bland annat innehålla boendekontakt, kontakt med entreprenörer, protokollföring, syn på arbetsplats, arkivering, ekonomisk uppföljning.

Du kommer även få huvudansvar för något enklare projekt för att få känsla för helheten. Med tiden bedöms andelen egna projekt kunna öka vilket ger möjlighet till att efterhand ta mer ansvar och avancera till projektledare.

Projekten börjar som regel med utredningsuppdrag där behov och möjligheter inventeras och presenteras innan kunden fattar beslut om projektering och upphandling. Efter upphandling har vi ett unikt koncept för våra ombyggnadsprojekt, där vi erbjuder ett helhetsåtagande till fast pris som totalentreprenör.

Löpande kontakt med kunder och entreprenörer och ett nära samarbete med vår fastighetsförvaltning är viktiga nycklar till framgångsrika ombyggnadsprojekt.

Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang

Vi söker en byggingenjör från svensk högskola. Alternativt söker vi dig med annan ingenjörsutbildning och med arbetslivserfarenhet från flera delar av entreprenörs- och fastighetsbranscherna.

Som person är du ambitiös, noggrann, ansvarstagande och initiativrik.

Det är viktigt att du kan kommunicera väl på svenska i både tal och skrift och att du har förmåga att uttrycka dig pedagogiskt och tydligt. I vår ombyggnadsverksamhet arbetar du nära våra kunder vilket kräver att du känner dig bekväm i att föra en dialog med såväl lekmän som med professionella i ditt arbete.

Placeringsort för den här tjänsten är Sundsvall, men arbete kan även förekomma på andra orter inom marknadsområdet.

Det krävs B-körkort och tillgång till egen bil. I tjänsten som är en heltidstjänst förekommer en del möten på kvällstid. 

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Ansökan
Skicka din ansökan till senast den 2024-08-18, urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök idag! Under veckorna 27 t.o.m. 31 är det paus i rekryteringsarbetet p.g.a. semster.

Vid frågor kontakta marknadsområdeschef Veronica Söderberg, telefon: 060-169158 eller email: veronica.soderberg@riksbyggen.se.


Klicka på länken om du är nyfiken på Riksbyggen.
Är du nyfiken på hur det är hos oss?

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Fastighetsskötare

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Apr 23
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Vad ska du göra?
Nu söker vi medarbetare som kan förstärka vår verksamhet i Sundsvall. Som medarbetare i vårt fastighetsskötarteam kommer du att få ett mångsidigt jobb där du arbetar både med inre och yttre skötsel hos våra kunder. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att hantera felanmälningar, mindre fastighetsreparationer, ronderingar, gräsklippning, ogräsrensning, sandupptagning, skräpplockning m.m. Hos oss är datorn och telefonen självklara arbetsredskap och varje arbetsorder hanteras digitalt.

Det är ett varierande jobb där den ena dagen inte är den andra lik. Eftersom du dagligen kommer att träffa en massa människor, ställs det krav på att du är både social och professionell och brinner för att leverera riktigt bra service till våra kunder.

Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Är det här du?
Just nu söker vi personer med erfarenhet från fastighetsskötaryrket sedan tidigare. Det är meriterande om du har erfarenhet inom trädgård och har växtkunskap. Du är praktiskt lagd, gillar att möta människor och leverera service med ett värmande leende.

Som person trivs du bra med att arbeta både självständigt och i samarbete med ett team och du har lätt för att kommunicera både i gruppen och med kunder. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.

I din ansökan vill vi att du bifogar CV och personligt brev. I ditt personliga brev vill vi att du beskriver vad du gör för att ge bra kundbemötande. B-körkort är ett krav för denna tjänst.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via riksbyggen.se, under Jobb & Karriär, senast den 26 maj 2024.

Kontakt

Om du har frågor gällande tjänsten, vänligen kontakta leveranschef Patrik Mikelsson, patrik.mikelsson@riksbyggen.se


Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.

Är du nyfiken på hur det är hos oss?

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu