Sundsvall: Administratör inom Liv och Pension

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör inom Liv och Pension i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-13 // Varaktighet: Heltid

Vill du utvecklas i en bred administrativ roll i ett ledande bolag i finans- och försäkringsbranschen? Har du intresse och erfarenhet av pension och försäkring? Då har vi rollen för dig!

Våra administratörer är navet i vår verksamhet som ger stabilitet och förtroende till rådgivare och kunder. Du specialiserar dig på administration inom liv och pension. Som administratör utvecklar du en hög kunskap inom ditt område och stöttar våra rådgivare och kunder i de administrativa processerna. Du blir en sammanhållande länk mellan rådgivarna, försäkringsbolagen och kunderna och arbetet är både självständigt och varierande. Just nu söker vi tre nya medarbetare till tre olika team då vi är i en växande fas.

Kvalifikationer:

-
Har tidigare erfarenhet av administration.

-
Kan identifiera dig med våra värderingar att vara Ansvarsfull, Hjälpsam, Driven och Modig.


Det är meriterande om du har erfarenhet av försäkringsadministration eller har en utbildning inom vad vi bedömer är relevant område, exempelvis försäkring.

Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, värdesätter goda relationer och förstår vikten av god kommunikation. Du har en god förmåga att arbeta självgående samt har en vilja att självständigt lösa problem och ta ansvar för dina arbetsuppgifter.

Kontoret på Kyrkogatan 22 i Sundsvall är till stor del specialiserat på administration och support och bistår Söderberg & Partners kontor runt om i landet med olika tjänster. För närvarande arbetar här ca 200 medarbetare. Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att välkomna vår nya medarbetare! Vi ser gärna att tjänsterna kan påbörjas omgående med viss flexibilitet för uppsägningstid.


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Administrativ utvecklare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Administrativ utvecklare.

Central utbildningsledare

Läs mer Okt 16
Verksamheten inom Universitetsledningens stab (ULS) innefattar verksamhetsplanering, juridiskt stöd, registratur, upphandling och verksamhetsstöd. Inom ULS hanteras exempelvis frågor som rör övergripande planering och uppföljning av all verksamhet, frågor gällande kvalitet och utvärdering inom utbildning på grundnivå och avancerad nivå samt forskarutbildning, omvärldsanalys, organisationsutveckling, remisshantering och utvecklingsprojekt. Staben tillhandahåller även administrativt stöd till universitetsledningen.



Arbetsuppgifter

Utbildningsledarens funktion och roll utgör en central och strategisk del av universitetets verksamhet.

Som utbildningsledare har du ett övergripande ansvar för dialog och samverkan med vicerektor för utbildningsfrågor, fakulteter, avdelningar och institutioner gällande utbildningsrelaterade frågor. Därtill är du ett administrativt stöd för universitetsledning och fakultetsledningar.

Utbildningsledaren deltar i samverkan med externa beslutsfattare och andra samarbetspartners inom utbildningsområdet.

Arbetet som utbildningsledare innefattar bland annat, att leda, medverka och handlägga strategisk utveckling av universitetets utbildningsverksamhet på uppdrag av universitetsledning och fakultetsledningar. Vidare ska utbildningsledaren tillsammans med relevanta aktörer verka för och stödja kvalitetssäkringsarbetet av universitets olika utbildningar samt att samordna och vara sekreterare i permanenta eller tillfälliga samråds- och arbetsgrupper inom lärosätet

Resor, främst mellan campusorterna, ingår i arbetet. Resor med övernattning kan förekomma.



Kvalifikationer

Vi söker dig som har en doktorsexamen samt har erfarenhet av att leda komplexa processer inom högskolesektorn.

För att ha förståelse för utbildningsverksamhetens processer på alla nivåer inom universitetet ska du ha mångårig erfarenhet av analys och omvärldsbevakning. Du har erfarenhet av att strategiskt och med helhetssyn arbeta med planering och uppföljning. Du är tydlig och har erfarenhet av att skapa delaktighet och dialog som involverar dina kolleger i en organisations utveckling.

Meriterande:

- Erfarenhet av processledning inom högskolesektorn
- Erfarenheter av arbete som studierektor eller liknande inom universitet eller högskola
- God kännedom om högskolesektorns organisation, villkor och regelverk
- Omfattande erfarenheter av samverkan med aktörer inom och utom högskolesektorn 

Arbetet ställer stora krav på din analytiska förmåga och förutsätter att du har lätt för att sätta dig in i komplexa frågor och se saker från ett universitetsövergripande perspektiv.

Du trivs med att arbeta inom en verksamhet som präglas av hög kompetens, ett högt tempo och många kontaktytor. Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig mycket väl på både svenska och engelska i tal och skrift.  


Dina egenskaper

Du kan arbeta självständigt men har samtidigt en god förmåga att skapa förtroendefulla relationer med såväl kolleger inom universitetet som med externa aktörer.

Du behöver vara flexibel, vilket innebär att du är en god förhandlare, kan kompromissa och snabbt anpassa dig till nya situationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Anställning och tillträde

Anställningen är en tillsvidareanställning? på heltid med tillträde 1 januari 2024 eller enligt överenskommelse.

Anställningsort: Sundsvall eller Östersund



Information

Närmare upplysningar lämnas av Eva Somero Sörensen, mailto:eva.somerosorensen@miun.se.  

 

Ansökan

Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 30 november 2023.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Biometria söker Avdelningssamordnare i Sundsvall

Läs mer Jun 21
Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom vårt arbete verkar vi som ett informationsnav inom skogsnäringen och erbjuder en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Totalt är vi 850 anställda med verksamhet i hela Sverige, vårt huvudkontor ligger i Uppsala.




Vi erbjuder dig ett självständigt arbete i ett framåtsträvande företag där du får möjlighet att vara med och påverka och utveckla för framtiden.

Våra värdeord inom Biometria är Pålitliga, Opartiska, Engagerade och Tillsammans. Biometria verkar för att skapa en attraktiv arbetsplats med öppenhet och ett tillåtande klimat.

Vi välkomnar dig att bidra till verksamheten med din kompetens – det är bra att vi är olika!

Information om tjänsten

Som avdelningssamordnare inom virkesmätningen arbetar du i en dynamisk miljö där du ger kvalificerat stöd i form av projektkoordinering och administration för avdelningens chefer. Utifrån dina tidigare erfarenheter leder du ett av avdelningens sju förbättringsteam, är en del av avdelningens ledningsgrupp, samordnar gruppens arbete och rapporterar till chef för Virkesmätningen. Förbättringsteamen är en del av vårt löpande utvecklingsarbete enligt ISO 9001 där du är ett drivande och administrativt stöd för verksamheten.
Du är kontaktperson för andra avdelningar in till avdelningen och förväntas kontinuerligt hålla ledningsgruppen väl informerad om aktuella frågeställningar. Vidare förväntas du bistå med underlag, göra kvalificerade bedömningar och rekommendationer inför beslut för att säkerställa att det dagliga arbetet inom avdelningen skall fortgå obehindrat.

Frekventa tjänsteresor förekommer i tjänsten, med placering på något av våra större kontor i Uppsala, Falun eller Sundsvall.

Tjänsten innefattar en bredd av kvalificerade administrativa uppgifter så som:

- Ekonomisk uppföljning
- Informationsförsörjning i form av dokumenthantering i förhållande till ISO
- Koordinera och planera projekt och annat löpande arbete
- Koordinera och planera avdelningens rese- och mötesarrangemang
- Föra protokoll vid olika styrgrupper och möten
- Bevaka och följa upp olika processer och projekt
- Administrera ledningsgruppsarbetet
- Framställa presentationsmaterial
- Sammanställa och analysera material till rapporter
- Utveckla kontors- och administrativa rutiner

Vi söker dig som

Som avdelningssamordnare arbetar du i en dynamisk position, vilket ställer krav på att du är en naturlig problemlösare med hög professionalism och konfidentialitet. Du är ansvarstagande, har hög integritet och är prestigelös i ditt förhållningssätt. Du har en akademisk examen inom relevant område och erfarenhet av arbetsuppgifter likt de ovan beskrivna. Du är organiserad och systematisk och tar dig an ditt arbete på ett effektivt och strukturerat sätt. Du har erfarenhet av ekonomisk uppföljning samt att sammanställa olika rapporter och protokoll för att följa upp ärenden och återrapportera till ledningsgruppen. För att lyckas i rollen som avdelningssamordnare krävs att du har goda kunskaper i svenska och är kommunikativ, både i tal och skrift, är serviceinriktad och har förmåga att vara proaktiv i ditt arbetssätt. Vidare är du en person som föredrar att befinna dig i händelserika arbetsmiljöer, ha flertalet pågående projekt och att ha stor variation på dina arbetsuppgifter.  För att lyckas i rollen som avdelningssamordnare är goda kunskaper inom Officepaketet och administrativa IT-system en förutsättning. Då resor förekommer i tjänsten är B-körkort ett krav.

Önskvärt/meriterande
Branscherfarenhet samt kännedom om Biometria och vårt uppdrag.

Vårt erbjudande
Våra värderingar är ledord för vårt förhållningssätt och våra värdeord är Pålitliga, Opartiska, Engagerade och Tillsammans. Alla medarbetare ska ha utrymme att kunna utföra sitt uppdrag, att våga testa och även ta hjälp av varandra för att lyckas. Det ska kännas tryggt och roligt att komma till jobbet. Vi stöttar varandra och ser varandra som kollegor och medmänniskor.

Vi erbjuder dig ett självständigt arbete med möjlighet att till viss del arbeta på distans.

Vid en anställning skapar vi en plan för dig för att du ska få en så bra introduktion som möjligt.

Biometria erbjuder privat sjukvårdsförsäkring och har Benify som förmånsportal. Vi har flera fritidsboenden att låna/hyra runt om i Sverige samt en lägenhet i Spanien. Vi har varje år ett ATK-val och självklart erbjuder vi våra medarbetare friskvårdsbidrag.

Din ansökan
Vänligen skicka in din ansökan genom länken nedan. Din ansökan skall innehålla en presentation av dig själv och vad som lockar med tjänsten samt en meritförteckning/CV. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Information om anställningen
Löne- och anställningsvillkor: Enligt gällande kollektivavtal, individuell lönesättning
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare
Anställningens omfattning: Heltid
Upplysningar om anställningen lämnas av: Krister Pettersson avdelningschef Virkesmätning.
Tel: 010-228 50 06
Mail: krister.pettersson@biometria.se

Fackliga representanter:
Jens Nordenberg, Akademikerföreningen, 010-228 5116 
Marie Söder, Unionen, 010-228 51 39
Lennart Andersson, Ledarna, 010-228 53 24

Välkommen att skicka in din ansökan senast den 2023-07-31

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.

Genom din ansökan samtycker du till att Biometria får nyttja dina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbete kopplat till denna tjänst i enlighet med Dataskyddsförordningen GDPR. Vänligen läs mer på Integritetsskyddsmyndigheten. (https://biometria.varbi.com/center/tool/position/465806/edit/tab:1/imy.se)

Ansök nu

Trainee inom myndighetsutövning till vård och omsorgsförvaltningen

Läs mer Mar 8
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

ARBETSUPPGIFTER
Som trainee inom Vård- och omsorgsförvaltningens myndighetsutövning kommer du övergripande arbeta med att utveckla, effektivisera olika områden med utgångspunkt från ditt intresse och din utbildningsbakgrund. Vi tror att det finns delar i handläggaruppdraget där andra kompetenser skulle kunna passa minst lika bra eller till och med bättre! Du kommer beroende på din kompetensprofil jobba med:

• Hantering av assistansräkningar och sjuklönekostnader
• Bedömningar av hjälpbehov
• Utveckling av IT-stöd för att förenkla och digitalisera arbetet

Uppdraget inom förvaltningen är tydligt och vi ser en framtid där vi kan rekrytera fler kompetenser och därmed tillföra nya arbetssätt och infallsvinklar till vår förvaltning. Verksamhetens övergripande mål är att personer som har behov av stöd och hjälp ska erhålla insatser som väl överensstämmer med lagarnas intentioner. Målet är att rätt personer ska få rätt insatser i rätt tid.
Du kommer under din traineetjänst att ansvara för att tillföra nya infallsvinklar och arbetssätt.

Under fyra veckor våren 2024 kommer du att ha en så kallad breddningsperiod. Det innebär att du kommer vara trainee i någon av de andra organisationerna som ingår i programmet. Syftet är att du ska få bredare insikt i hur det kan se ut i olika verksamheter inom offentlig sektor. Dessutom får du chansen att bygga ett ännu större nätverk inför framtiden.

Du kommer tillsammans med de andra traineerna att få åka till Stockholm under några dagar för att träffa relevanta aktörer och lära dig mer om hur Sverige på olika nivåer kan påverka arbetet inom EU och hur vi påverkas av de beslut som tas där.

KVALIFIKATIONER
Du kan ha examen inom ekonomi, administration, offentlig förvaltning, IT, sjuksköterska, arbetsterapeut eller ett annat område som arbetsgivaren bedömer vara relevant för uppdraget.

För oss är det viktigaste att du har ett genuint intresse för beskrivna arbetsuppgifter och en vilja att tillsammans med oss göra skillnad för våra kommuninvånare och skapa framtidens välfärd!

Din akademiska examen får dock inte vara äldre än tre år och du ska kunna visa upp ditt examensbevis inför programstart.

Vi söker dig som är intresserad och har ett engagemang i samhällsfrågor och som vill vara med och bidra till framtidens välfärd. Du har förmåga att lyfta blicken för att se och förstå din del och ditt bidrag till helheten och ett större sammanhang. För att trivas och passa i rollen som trainee behöver du ha ett öppet och accepterande förhållningssätt gentemot andra som du möter, eftersom du kommer ställas inför många nya situationer och samverka med många olika grupper. Det är både berikande och utmanande!

Som person har du en positiv attityd till ditt arbete och har en god analytisk förmåga. Du är självorganiserande och har förmåga att självständigt planera och organisera det egna arbetet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Följande kommuner ingår i Trainee Sundsvallsregionen: Sundsvall, Hudiksvall, Härnösand, Timrå, Ånge och Nordanstig. Även SPV (Statens tjänstepensionsverk) och SPSM (Specialpedagogiska skolmyndigheten) ingår. Traineeprogrammet är för dig som är intresserad av samhällsfrågor och är nyfiken på alla de intressanta uppdrag som finns inom offentlig sektors förvaltningar och bolag.

Din lön under programmet är från 26500 kr i månaden.

Det är viktigt att du skickar in din ansökan digitalt. Inte via e-post eller i pappersformat. Det är för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och för att möjliggöra god kommunikation med våra sökande.

Intervjuer sker under vecka 18 och 19.

I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Sundsvalls kommun, som samlar in samtliga ansökningar, behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR).
https://sundsvall.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter/

Varmt välkommen med din ansökan!

Läs mer: om traineeprogrammet - https://traineesundsvallsregionen.se/

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Pedagogisk utvecklare med inriktning mot digitalt la?rande

Läs mer Mar 15
A?r du intresserad av att vara med och driva utveckling av digitalt la?rande? Vill du leda arbetet med att utveckla och bidra till Mittuniversitetets nod fo?r kollegialt la?rande? Vi so?ker en teknikintresserad pedagogisk utvecklare som sja?lvsta?ndigt och tillsammans med andra identifierar och mo?ter upp la?rosa?tets behov av ny eller fo?rba?ttrad teknik och pedagogiska resurser kopplade till system fo?r la?rande.

Vi so?ker en person som kan och vill vara med i va?r uppbyggnad av en aktiv och levande sto?d- och utvecklingsmiljo? pa? Mittuniversitetet.

Tjänsten är placerad inom avdelningen fo?r forskning- och utbildningssto?d (FUS) och a?r en sto?dverksamhet inom Mittuniversitetets gemensamma fo?rvaltning. Avdelningen erbjuder expertis inom internationalisering, pedagogisk utveckling, livslångt lärande, forskningsfinansiering och innovation. Här finns ca 35 kompetenta medarbetare med olika erfarenheter som organiseras i fem grupper motsvarande våra expertisområden.

Att jobba med pedagogisk utveckling pa? Avdelningen fo?r Forsknings och Utbildningssto?d (FUS) a?r ett spa?nnande, utvecklande och fo?ra?ndringsorienterat uppdrag. Gruppen fo?r pedagogisk utveckling pa? FUS arbetar utifra?n Mittuniversitetets pedagogiska utvecklingsbehov och erbjuder bland annat ho?gskolepedagogisk utbildning, konsultativt sto?d i pedagogiska och didaktiska fra?gor samt genomfo?r egna utvecklingsprojekt. Vi a?r ocksa? ansvariga fo?r na?gra av universitetets system fo?r la?rande, sa?som till exempel la?rplattformen Moodle och mediatja?nsten Kaltura.

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna fo?r den medarbetare vi so?ker inga?r bland annat:

- Strategisk utveckling av fra?gor som relaterar till system fo?r la?rande
- Operativt sto?d i fra?gor som relaterar till system fo?r la?rande (inklusive leda utbildningsinsatser och skapa stödmaterial)
- Fo?rvaltning och utveckling av de system fo?r la?rande som gruppen ansvarar fo?r
- Utveckling av la?rares digitala pedagogiska kompetens
- Planering och genomfo?rande av pedagogisk och didaktisk kompetensutveckling av undervisande personal
- Omva?rldsbevakning, sa?va?l nationellt som internationellt, samt omsa?ttning och spridning av kunskapsla?get och utvecklingen inom omra?det tekniksto?tt la?rande

Din bakgrund

Vi so?ker dig som har (ska-krav):

- Akademisk examen
- Dokumenterad yrkeslivserfarenhet som t.ex. la?rare, pedagogisk utvecklare eller som IKT- pedagog inom ho?gskola/universitet eller pa? gymnasieskola.
- Kunskap om och dokumenterad erfarenhet av utveckling av digitala lärmiljöer
- Erfarenhet av utvecklingsprojekt med inriktning mot tekniksto?tt la?rande
- Erfarenhet av koordinerande uppgifter
- God spra?klig fo?rma?ga i svenska och engelska ba?de muntligt och skriftligt

Det a?r meriterande om du a?ven har (bo?r-krav):

- Aktuell erfarenhet av systemfo?rvaltning
- Ho?gskolepedagogisk utbildning
- Erfarenhet av att utveckla examination i digitala utbildningsmiljo?er
- Erfarenhet av undervisning inom tekniksto?tt la?rande
- Kunskap om och dokumenterad erfarenhet av utveckling av la?rplattformar och/eller andra system fo?r la?rande
- Kunskaper om och dokumenterad erfarenhet av Microsoft office 365 i undervisning

Dina egenskaper
Stor vikt kommer la?ggas vid personliga egenskaper sa? som fo?rma?gan att ta ansvar samt att arbeta sja?lvsta?ndigt, utvecklingsinriktat, strukturerat och flexibelt. Arbetsuppgifterna kra?ver a?ven mycket god fo?rma?ga att kommunicera och samverka med olika personalkategorier inom verksamheten, ba?de enskilt och i grupp, t.ex. universitetsla?rare, forskare och tekniker. Uto?ver det kra?vs god problemlo?sningsfo?rma?ga. Du gillar att ta dig an komplexa fra?gor, arbeta med utveckling och trivs med en stor variation i arbetsuppgifternas karakta?r och inneha?ll. Du har en god fo?rma?ga att analysera fra?gor relaterade till system fo?r la?rande ur ett helhetsperspektiv.

Anställning och tillträde
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse.

Ansta?llningsort: Sundsvall eller O?stersund

Information
Na?rmare upplysningar la?mnas av gruppledare fo?r pedagogisk utveckling Niklas Brinkfeldt mailto:niklas.brinkfeldt@miun.se, tel: 072-581 6089 eller Ludde Edgren, PhD, avdelningschef mailto:ludde.edgren@miun.setel: 072-595 73 29. 

Va?lkommen med din anso?kan via va?rt rekryteringssystem senast 2023-04-05.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Po Söderberg & Partner AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Po Söderberg & Partner AB .

Kundtjänstmedarbetare inom förmånshantering

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 1
Är du redo för ditt nya äventyr och vill arbeta i en kundorienterad roll där du får utveckla dina kunskaper? Söderberg & Partners Benefits AB söker en kundtjänstmedarbetare inom förmånshantering till vårt kontor i Sundsvall.

Du erbjuds:

-
Arbeta varierat med en marknadsledande förmånstjänst, här kan du läsa mer om Benefits,

-
En härlig teamkänsla där alla är med och bidrar och stöttar varandra,

-
Möjligheten att vara med och bygga teamet mot fortsatt framgång.


Som kundtjänstmedarbetare arbetar du med att ge service till både kunder och leverantörer. Du behöver därför vara tillmötesgående, tycka om att ge service och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, på både svenska och engelska. I arbetsuppgifterna ingår support per telefon och mail till användare av vår plattform Wellnet, samt löpande administration. Det närmaste teamet består av medarbetare som arbetar i Stockholm, vilka i sin tur är en del av ett större team som arbetar både i Sundsvall och Stockholm. Som person har du lätt för att samarbeta med andra, men också en förmåga att arbeta strukturerat och ansvarsfullt driva dina arbetsuppgifter framåt.

Vi söker dig som:

-
Har erfarenhet av kundsupport per telefon och mail

-
Bekväm med att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift


Det är meriterande om du även har erfarenhet av att arbeta med administration eller ekonomi, men lika viktigt är att du är engagerad och har viljan att lära dig nya saker.

Tjänsten är en visstidsanställning om 12 månader från tillträdesdatum, med god möjlighet till tillsvidareanställning efter det. Tillträde sker efter överenskommelse.


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Studerande HR-administratör till Söderberg & Partners

HR-assistent
Läs mer Feb 28
”Jag skulle säga att Söderberg & Partners är en öppen organisation där de ser personen snarare än att de låser sig vid erfarenheter. Det är ett företag som inte är rädd för förändring och att vi har växt så snabbt är ett ytterligare bevis för hur man lyssnar på idéer ifrån medarbetarna. ” Så beskriver Ida kulturen på Söderberg & Partners. Ida började sin karriär som administratör på deltid och idag arbetar hon som affärsutvecklare för en av våra största affärssystem. Vill du vara med på resan hos ett växande bolag inom försäkrings- och finansbranschen och samtidigt bygga på meriterande erfarenhet inom HR?

Vi erbjuder:

- Ett meriterande extrajobb med en gedigen introduktionsplan inklusive utbildning, e-learning och handledning. Detta ger dig möjlighet att knyta kontakter för framtida arbetsliv.
- En arbetsplats med ett stort engagemang för hållbarhetsarbete
och en kultur präglad av värdeorden modig, driven, hjälpsam och ansvarsfull.

Som studerande HR-administratör kommer du att stödja vår centrala HR-avdelning i Stockholm i samarbete med våra lokala HR-kontakter i Sundsvall. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara att assistera dina kollegor i olika personaladministrativa processer som att utfärda anställningsavtal och hantera ärenden. Det finns möjlighet att ta på sig större ansvar och arbeta med en bredd av uppgifter inom området för den som visar intresse och driv. Oavsett kommer du få värdefull erfarenhet och insyn i HR-yrket.

Kvalifikationer:

- Studerar heltid på eftergymnasial nivå (exempelvis universitet eller högskola) och har gärna 3 terminer kvar av dina studier.
- Har goda datakunskaper.
- Kan arbeta regelbundet, ca 8-16h/veckan, vid sidan av dina studier.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete.


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Morgondagens stjärna inom kundservice

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 10
Är du en positiv och kunskapssökande person som söker en lösningsorienterad arbetsplats med stor bredd? Vill du arbeta i ett nytänkande och expansivt bolag?

Söderberg & Partners Payroll växer och söker nu en heltidsanställd medarbetare till vår avdelning för kundtjänst i Sundsvall. Dina arbetsuppgifter kommer vara en bredd av olika uppgifter men huvuduppgiften kommer att vara att sitta i telefon och ta emot samtal från våra kunder. Du kommer att ha fler uppgifter som ibland kan vara att utbilda våra kunder i löne- och systemfrågor, hantera interna och externa ärenden, rapportera uppgifter till myndigheter och säkerställa fakturering.

Vi söker dig som är självständig, har lätt att ta till sig information, ansvarsfull, kommunikativ och gillar förbättringsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kundtjänst men det viktiga är att du verkligen trivs med service och är beredd att ge det lilla extra till varje kund.

Söderberg & Partners Payroll är ett snabbväxande företag och eftersträvar en personlig verksamhet som genomsyras av hög kvalité och service. Vi värnar om vår kultur med korta beslutssträckor och vi har en kontinuerlig dialog kring idéer för utveckling. Våra värderingar är viktiga och något vi lever efter i vardagen. Är du driven, hjälpsam, ansvarsfull och modig ser vi gärna att du söker dig till oss. Kontoret ligger på Kyrkogatan 22 i Sundsvall, vi har även lönehantering i Örnsköldsvik, Norrköping och Stockholm.

Hos oss får du:

- Spännande utmaningar och goda möjligheter att utvecklas
- Nära samarbete och kontakt med våra kunder
- Ta ansvar för dina leveranser med frihet för planering och genomförande


- Minst gymnasieutbildning
- Är trygg i att ha kundkontakt och van att prata/utbilda grupper av människor
- Gillar systemorienterat arbete och skicklig på att använda system för administration
- Har goda kunskaper inom Excel
- Är noggrann och strukturerad när du administrerar
- Är serviceinriktad, social och tycker om att hjälpa andra
- Är nyfiken och har lätt att lära dig nya saker
- Har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska

Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Bifoga CV, personligt brev och betyg.

Vi ser fram emot att välkomna vår nya kollega!

Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse
Omfattning/antal tjänster: Heltid
Placering: Kyrkogatan 22, Sundsvall
Sista ansökningsdag : 2023-11-01
Kontaktperson: Eddy Njoroge, 08 - 451 52 63

Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Studerande Administratör till Söderberg & Partners

Administrativ assistent
Läs mer Sep 20
Är du en driven, engagerad och ansvarstagande student som vill utvecklas både professionellt och personligt? Här finns din chans att göra detta hos ett av Sveriges ledande bolag inom förmedling av försäkringar och finansiella produkter – dryga ut studentkassan och samla värdefulla erfarenheter hos Söderberg & Partners i Sundsvall!

Du arbetar med löpande administration tillsammans med dina kollegor. Detta innebär att du kommer att administrera försäkringshandlingar i vårt egenutvecklade system och stötta upp kollegor med fakturering.

Om du vill veta mer om möjligheter för dig som studerar så kan du läsa denna intervju med vår kollega Ida, som började sin resa hos Söderberg & Partners 2020 som studerande!

Du erbjuds:

- Ett flexibelt och meriterande extrajobb med en introduktionsplan som innehåller utbildning, e-learning, dedikerad handledning och uppföljning av din utveckling.
- En arbetsplats med ett engagerat hållbarhetsarbete och en kultur som präglas av värdeorden modig, driven, hjälpsam och ansvarsfull. Här kan du läsa mer om våra värderingar och mer om vårt hållbarhetsarbete finner du här.

Vi söker dig som studerar heltid på eftergymnasial nivå (exempelvis universitet eller högskola) och har minst 1 termin kvar av dina studier. Du har god datorvana och är tillgänglig att arbeta regelbundet, ca 8-16h/veckan, vid sidan av dina studier.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete med fördel inom försäkringsbranschen.

För att trivas och prestera i rollen söker vi dig som är målmedveten och har en stark ansvarskänsla för arbetet du tar dig för. Vi ser även att du är flexibel och strukturerad med god syn för detaljer, samt att du kan kommunicera affärsmässigt med kunder eller kollegor i tal och skrift. Varmt välkommen in med din ansökan!

Start för tjänsten är omgående enligt överenskommelse.


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Kundkoordinator

Administrativ assistent
Läs mer Sep 15
Söker du en administrativ tjänst med mycket kundkontakt? Är du strukturerad, serviceinriktad och vill utvecklas inom försäkringsbranschen? Söderberg & Partners i Sundsvall söker nu en kundkoordinator.

Dina uppgifter blir att kontakta våra befintliga kunder, per telefon och mail, och erbjuda dem ett personligt rådgivningsmöte med våra rådgivare. Du kommer att ansvara över att planera och organisera kundmöten till våra rådgivare. Det är därför viktigt att du i din roll visar stor flexibilitet, noggrannhet och kan strukturera ditt arbete. Du kommer att ha mycket kundkontakt och det är därför viktigt att du har förmåga att hantera olika typer av människor och är lösningsorienterad. Du behöver också ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.

Kvalifikationer:

- Gärna en bakgrund inom kundservice eller administration.
- Är relationsskapande och serviceorienterad.
- Fokus på detaljer, men kan också höja blicken för att se helheten och planera framåt.
- Är en kommunikativ lagspelare som har mycket lätt för att ta kontakt med människor per telefon.
- Är ansvarsfull, noggrann och effektiv samt trivs med ett högt tempo och arbeta mot mål.

Vi söker dig som självständigt tar tag i och driver dina arbetsuppgifter framåt. Liknande erfarenhet är meriterande men inget krav. Det viktiga är att du har en vilja att utvecklas och lära, är ansvarsfull och har en strävan att leverera över förväntan. Våra värderingar handlar om att vara Ansvarsfull, Hjälpsam, Driven och Modig. Känner du igen dig i dem vill vi gärna att du söker dig till oss. Intervjuer bokas löpande och vi rekommenderar att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att välkomna vår nya medarbetare!

Placering: Kyrkogatan 22, Sundsvall
Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse
Tjänstgöringsgrad, arbetstid: Heltid, dagtid
Ersättning: Månadslön
Kontaktperson: Emma Nordin, emma.nordin@soderbergpartners.se, 072-5288997

Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu