Sundsvall: Reservdelschef till Berners Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Reservdelschef till Berners Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-14 // Varaktighet: Heltid

Är du en erfaren ledare som gillar att utveckla det affärsmässiga och samarbeta mellan gränserna?Som reservdelschef får du möjligheten att leda ett team med enorm kunskapoch tillsammans med dem jobba för att utveckla vår reservdelsavdelning.
Om jobbet som reservdelschef Som chef på reservdelar arbetar du brett med att leda och utvecklaavdelningen.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Skapa engagemang, motivation och förutsättningar för medarbetarna att nå avdelningens uppsatta mål
Budgetansvar samt uppföljning ochanalys av reservdelsekonomin
Utveckla verksamheten och skapa nya affärsmöjligheter
Personalansvar inkluderande lönesättning och arbetsmiljöansvar
Om teamet på reservdelar Sundsvall
Som reservdelschef har du ansvar förett team med 6 medarbetare som jobbar som reservdelsmän. Det finns en stor kompetens inom teamet och där det vardagliga arbetet fungerar väldigt väl!
Detta gör att möjligheterna att jobba med utveckling av teamet och avdelningen är stor där vi hoppas att din erfarenhet och kunskap ska göra oss på Berners ännu mer slagkraftiga!
Vi söker dig som vill vara en ledare! Vi söker dig som är van att leda genom dina medarbetare och har en närvarande ledarstil. Du ska kunna se utvecklingsmöjligheter och drivas av attarbeta medaffärsmöjligheterna inom ett företag.
Då vi har många olika avdelningar som berör varandra så behöver du ha ett helikopterperspektiv och inte rädas att hitta samarbete mellan reservdelsavdelningen och andra avdelningar.Personlighet och ledarskapsförmåga kommer att vara viktigast för oss, men för att lyckas i rollen är det även viktigt att du:
harflera års erfarenhet som ledare medpersonalansvar inom en serviceorganisation
har erfarenhet av budgetarbetet och förståelse för vad som skapar ekonomiskt resultat
drivs av att arbeta med affärsutveckling och förbättringar

Då det förekommer viss resande inom tjänsten äräven körkort B ett krav.
Vi på Berners erbjuder Det finns många utvecklingsmöjligheter inom Berners och vi vill att du ska växa med oss! Förutom kontinuerliga utbildningar genom Volkswagen group så får du chansen att utveckla dig och dina kunskaper tillsammans med erfarna kollegor.
Vi erbjuder en arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang.
Förmåner Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar
Friskvårdsbidrag och tillgång tillFeelgood plus
Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening
Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp
Möjlighet att leasa förmånscykel via Epassi BIKE
Rabatter på boende i Skistars anläggningar

Ansökan:Ansökan är öppen till 28 maj,vi jobbar löpande med urval och intervjuer så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Personlighetstester är en del av rekryteringsprocessen.Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidaterna.
Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Kategorichef/Kategoriansvarig

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Kategorichef/Kategoriansvarig.

Säljande Platschef till Greencarrier i Sundsvall

Läs mer Apr 28
Greencarrier Freight Services går en spännande framtid till mötes och man vill utveckla Sundsvallsskontoret med en engagerad och driftig ledare som skall ansvara för kontorets utveckling och bistå marknadens behov av Greencarrier Freight Services transport- och logistiklösningar. Gillar du försäljning, ledarskap och har erfarenhet från transportbranschen? Då har du möjlighet att söka nästa steg i karriären som säljande platschef på Greencarrier Freight Services kontor i Sundsvall.
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
Fördela uppgifterna i ditt team och ge medarbetarna rätt förutsättningar att lyckas i sina roller samt kontinuerligt utveckla produktivitet och kostnadseffektivitet.
Sälja in Greencarrier Freight Services hela tjänsteutbud till nya och befintliga kunder samt utveckla kontoret som är ett fullservicekontor som hanterar alla typer av transportlösningar som sjö, flyg, bil, järnväg och specialtransporter.
Upprätta årlig budget, prognos och lokal affärsplan och ansvara för att dessa följs och uppfylls. Du ansvarar för både intäkter och kostnader.
Personalansvar inkluderande lönesättning, utvecklingssamtal samt rekrytering av ny personal.


Din profil
För att lyckas i rollen så har du erfarenhet från transportbranschen där du framgångsrikt arbetat med försäljning av transport och logistiklösningar. Du har ett starkt driv, är målinriktad och trivs med ansvar och ägandeskap. Du är en engagerad och prestigelös ledare som involverar och stöttar dina medarbetare och räds inte att även arbeta operativt.

Du kommunicerar obehindrat på engelska i tal och skrift, har god systemvana och är en erfaren användare av Office-paketet.

Till din hjälp har du ett team om 3 väldigt erfarna speditörer. Ni sitter tillsammans i ljusa och fräscha lokaler i Ryds Glas huset i Skönsberg och du rapporterar till Regionchefen för Norra Sverige.
Anställningsomfattning
Heltid
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Arbetstid och lön
Dagtid / Fast lön 
Övrig information
Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Skicka ditt CV och personliga brev via onepartnergroup.se. Sista ansökningsdag 2022-05-31. Vid frågor om tjänsten kontakta OnePartnerGroup Örnsköldsvik. Rekryteringskonsult Patrik Olsson.
Om Greencarrier Freight Services
Greencarrier Freight Services is a freight forwarding company that offers smart and sustainable logistic solutions and supply chain management services. As part of JAS Worldwide, we have access to a network of over 280 offices in 49 countries, using all modes of transport including ocean, air, road and rail solutions. As part of 6000 employees with a culture of respect, honesty, integrity and diversity – People make the difference.
Om OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet.
Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksamma på ett 50-tal orter, med cirka 2500 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner. Hur kan vi hjälpa dig?
Varmt välkommen till www.onepartnergroup.se

Ansök nu

Kategoriansvarig Hydraulik till Momentum

Läs mer Apr 12
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du engagerad och trivs bäst i mötet med kunden? Vill du få möjlighet att växa med ett företag som månar om sina anställda? Är hydraulik ditt expertisområde? Då kan rollen som Kategoriansvarig inom Hydraulik vara rätt tjänst för dig!

TJÄNSTEBESKRIVNING OCH ERBJUDANDE

Momentum letar efter en Kategoriansvarig inom Hydraulik. Här ansvarar du för att utveckla erbjudandet inom industrihydralik. Du får möjlighet att utveckla samarbetet mellan leverantörer, säljare och kunder. Du är på det sättet med i den strategiska resan framåt för Momentum. Du kommer även att arbeta operativt med tekniska frågor.

Vi vill att du fokuserar på det du är bra på, vilket är mötet med kunden, där du kan förmedla och hjälpa till på bästa vis med din kompetens. Här stöttar du både internt och externt med det som behövs för att stärka Momentums erbjudande inom hydraulik. I denna tjänst stöttar du distrikten i hela Sverige med din expertis, därmed ingår det resor i tjänsten.

Tjänsten som Kategoriansvarig innebär bland annat följande arbetsuppgifter:

• Kundmöten tillsammans med säljare för att stärka Momentums erbjudande inom Hydraulik
• Övergripande ansvar vad gäller industrihydraulik hos Momentum

PERSONPROFIL

Vi söker dig som har goda kunskaper inom industrihydraulik och som vill arbeta med Momentums erbjudande inom området Hydraulik. Du har yrkeserfarenhet inom industribranschen och med specialistområdet hydraulik.

Det är meriterande om du har arbetat i en tjänst som innefattar försäljning. Vi ser att du som söker är en person som gillar att både jobba självständigt och i team. Det krävs att du är självständig i ditt arbete då du planerar dina egna dagar samtidigt som du samarbetar med både externa och interna personer. Därmed ställer vi höga krav på din förmåga att samarbeta, ta ansvar och ge bra service till kollegor, kunder och leverantörer.

Du har ett naturligt intresse för affärsutveckling samt att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer. Din struktur när det kommer till planering, genomförande och uppföljning gör att du når goda resultat. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet.

ÖVRIGT

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

OM MOMENTUM

Momentum Industrial AB är en marknadsledande distributör av industriella komponenter och tjänster till den svenska och norska industrin. Vår mission är ”Tillsammans för en hållbar industri”, vilket för oss innebär att vi finns till för att tillsammans med våra intressenter bidra till att skapa en hållbar industri ur ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi omsätter cirka 1,1 miljarder SEK och har 300 talangfulla medarbetare. Momentum Industrial AB ingår i Momentum Group-koncernen som är noterat på Stockholmsbörsen.

http://www.momentum-industrial.com/

Sökord: kategoriansvarig, produktansvar, hydraulik, industrihydraulik, specialist, specialistsäljare, säljare, fältsäljare, utesäljare, affär, storkund, kam, tekniker, industri

Ansök nu

Inköp och planering samt arbetsledare

Läs mer Jun 10
Dina arbetssysslor består av att beställa måttanpassade fönster och tillhörande måttanpassat byggmaterial samt solelsanläggningar. I samband med beställning gör du också en schemaläggning/planering av montage utifrån de monteringsresurser som finns. Till din hjälp har du ett gäng mättekniker/besiktningsmän som skickar in beställningsunderlag. Tjänsten innebär ett stort ansvar och kräver stor noggrannhet samt specialkompetens för fönsterbyte. Arbetet är tänkt att utföras främst från kontoret i Sundsvall men kan också skötas till viss del på distans.

Vi söker dig som gillar ordning och reda samt är noggrann med siffror och planering. Du är en strukturerad person som har lätt att se samband och planera effektivt. Du är bekväm med att beställa material och excel samt är van att jobba administrativt i olika system.

Energihem hjälper fastighetsägare att öka värdet på sin fastighet med hjälp av solceller, fönster- och takbyte samt värmepumpar. Vi tillhandahåller både produkt och montering då vi har egna montörer som genomför arbetet. Vi är ett expansivt företag på frammarsch. På kort tid har vi också tagit stora marknadsandelar inom fönsterbyte med vårt unika koncept – snabba säkra montage till rätt pris med färdiga lösningar. Fokuset ligger främst på att hjälpa villaägare att hitta rätt tjänster som passar deras intressen och behov.

Tack vare lång erfarenhet från den privata marknaden och fönsterbyten samt Solel förutspås vi med goda recensioner, bli en ledande aktörer i landet.

Vår mission är att både våra kunder och vår natur ska bli vinnare av de lösningar vi säljer och monterar.

Vår vision är att bli en ledande aktör i Sverige inom försäljning av kompletta lösningar för Solel och fönsterbyte.

Ansök nu

Inköp och planering samt arbetsledare

Läs mer Maj 11
Jobbet hos oss innebär ett varierat arbete. Dina arbetssysslor består av att beställa fönster och tillhörande måttanpassat byggmaterial från våra leverantörer.
I samband med beställning gör du också en schemaläggning/planering av montage utifrån de monteringsresurser som finns. Vidare säkerställer du att leverans sker i tid inför planerat montage av beställda produkter. Till din hjälp har du ett gäng mättekniker/besiktningsmän som skickar in beställningsunderlag och besiktningar. Du kommer även vara den som hjälper till att planera och styra slutbesiktningar av slutförda montage. Tjänsten innebär ett stort ansvar och kräver noggrannhet samt socialkompetens då du bitvis även styr resurserna ute på fältet. Arbetet utförs främst från kontoret i Sundsvall men kan också innebära resor emellanåt.

Vi söker dig som gillar ordning och reda samt är noggrann med siffror och planering. Du är en strukturerad person som har lätt att se samband och planera effektivt för dina underställda. Du är bekväm med att styra över en grupp personer samtidigt som du kan jobba administrativt. Du bör ha lätt för att hantera excel och andra program på datorn.

Energihem hjälper fastighetsägare att öka värdet på sin fastighet med hjälp av solceller, fönster- och takbyte samt värmepumpar. Vi tillhandahåller både produkt och montering då vi har egna montörer som genomför arbetet. Vi är ett expansivt företag på frammarsch. På kort tid har vi också tagit stora marknadsandelar inom fönsterbyte med vårt unika koncept – snabba säkra montage till rätt pris med färdiga lösningar. Fokuset ligger främst på att hjälpa villaägare att hitta rätt tjänster som passar deras intressen och behov.

Tack vare lång erfarenhet från den privata marknaden och fönsterbyten samt Solel förutspås vi med goda recensioner, bli en ledande aktörer i landet.

Vår mission är att både våra kunder och vår natur ska bli vinnare av de lösningar vi säljer och monterar.

Vår vision är att bli en ledande aktör i Sverige inom försäljning av kompletta lösningar för Solel och fönsterbyte.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Berners Person - och Transportbilar AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Berners Person - och Transportbilar AB .

Miljö-, och Arbetsmiljösamordnare

Backofficepersonal
Läs mer Maj 17
Vår grymma miljö & arbetsmiljösamordnare ska flytta söder ut så nu söker en ny samordnare till vår Hållbarhetsavdelning på Berners!
Om jobbet I din arbetsroll kommer du huvudsakligen vara ansvarig för vårt kemikaliehanteringssystem uppdatera säkerhetsdatablad och göra riskanalyser, samordna arbetsmiljöutbildningar arbeta med tillståndsprocesser och arbeta med övergripande frågor som rör brandskyddsarbetet internt. Du kommer bistå i arbetet till CSRD-rapportering utifrån dina ansvarsområden.
Arbetet är operativt och innebär såväl praktiskt som att administrativt stötta platschefer med riskanalyser, skydds- och miljöronder samt aktivt delta vid revisioner. I rollen ser vi gärna att du håller utbildningar/informerar om kemikalier och miljöfrågor som rör verksamheten.
Om dig Vi lägger stor vikt vid att du är drivande, självgående, utvecklingsorienterad och ansvarsfull. För att lyckas i rollen behöver du även ha en pedagogisk och kommunikativ förmåga där du på ett tydligt och självklart sätt får med dig din omgivning. Du har ett strukturerat arbetssätt och trivs med att driva flera frågor parallellt. Du behöver ha kunskap om miljölagstiftningen, kunna tolka och tillämpa miljö-, och kemikalielagstiftning gällande företagets produkter samt lagstadgad rapportering till myndigheter.
B-körkort är ett krav då det förekommerresor i tjänsten mellan våra anläggningar.
Vi på Berners erbjuderHos oss på Berners finns goda utvecklingsmöjligheter och omväxlande arbetsuppgifter i en spännande och expansiv organisation. Vi erbjuder en arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang.
Förmåner Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar
Friskvårdsbidrag och tillgång till Feelgood plus
Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening
Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp
Möjlighet att leasa förmånscykel via Epassi BIKE
Rabatter på boende i Skistars anläggningar

Ansökan: Ansökan är öppen till 9/6. Vi jobbar löpande med urval och intervjuer så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidaterna.

Ansök nu

Säljare till Berners Team Transportbilar

Bilförsäljare
Läs mer Apr 4
Vill du arbeta med långsiktiga kundrelationer och gillar att göra det tillsammans i ett team? Nu söker vi en ny säljare till Volkswagen Transportbilar. Ta chansen att söka ett utmanande och socialt jobb samtidigt som du representerar ett av världens starkaste varumärken!

Om jobbet som säljare Som säljare i arbetar du med försäljning av både nya och begagnade transportbilar i Sundsvall. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen från första kundkontakt till leverans och uppföljning, med fokus på kundnöjdhet.
Då majoriteten av kunderna är företagskunder är försäljningsprocesserna ofta längre och kunderna återkommande, vilket gör att arbetet med att bygga relationer och vara lösningsorienterad blir än viktigare. Tillsammans med dina kollegor ser du till att varje kund får rätt lösning för ett tryggt och enkelt bilägande.
Om team TransportbilarDu blir en del av Team Transportbilar som erbjuder våra kunder en fullserviceanläggning med allt från nybilsförsäljning till service, reparation och avancerade påbyggnationer. Vi är ett stort gäng som arbetar tillsammans med flera yrkesgrupper i teamet, tekniker, kundmottagare och säljare.
Vi söker dig som... Har B-körkort
Har god datakunskap
Det är meriterande om du har: Arbetat med relationsbyggande försäljning
Haft längre försäljningsprocesser
Arbetat med företagsförsäljning

Försäljningsprocesserna inom bilbranschen är ofta längre, därför söker vi dig som är uthållig och prestationsinriktad, du kan motivera dig själv framåt även de dagarna som inte levererar konkreta resultat. Som person är du duktig på att bygga relationer och vara lyhörd inför kundens behov och situation. Du är lösningsorienterad och uttrycket ”problem är till för att lösas” är kanske slitet men det är dit som vi strävar. Du är en lagspelare som ser det som en självklarhet att hjälpa sina kollegor!
Vi på Berners erbjuderDet finns många utvecklingsmöjligheter inom Berners och vi vill att du ska växa med oss! Förutom kontinuerliga utbildningar genom Volkswagen group så får du chansen att utveckla dig och dina kunskaper tillsammans med erfarna kollegor.
Vi erbjuder en arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang.
Förmåner Månadslön med provision
Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar
Tjänstebil
Friskvårdsbidrag och tillgång till Feelgood plus
Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening
Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp

Arbetstider:Vardagar 08:00-17:00Ansökan: Ansökan är öppen till 21 april och vi jobbar löpande med urval och intervjuer så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidaterna.
Vi ser framemot din ansökan!

Ansök nu

Teamleadare till VW Personbilar i Sundsvall

Gruppledare för kontorspersonal
Läs mer Okt 4
Trivs du i en ledande roll och söker möjligheten att ansvara över ett eget team? Vi söker en driven och kundfokuserad teamledare som vill vara med och leverera femstjärnig service till våra kunder.

Om jobbet
Som teamledare kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att våra kunder får den bästa möjliga servicen samtidigt som du leder och stöttar ditt team. Rollen innebär att ha ett övergripande ansvar för att planera och fördela arbetsuppgifter utifrån tillgängliga resurser. Du kommer också att ingå i den dagliga driften och jobba med kundkontakter och administration.

Du kommer exempelvis arbeta med att:

- Leda och planera det dagliga arbetet

- Uppföljning av kundnöjdhet och verkstads KPI:er

- Avvikelsehantering

- Coacha teamet

- Stötta i alla förekommande arbetsuppgifter i kundmottagningen

Om teamet
Du kommer att bli en del av teamet som arbetar med VW personbilar i Sundsvall. Gänget som gör jobbet varje dag består av fordonstekniker, servicerådgivare och garantihandläggare. De värdesätter ett nära samarbete och att man hjälper och stöttar där det behövs. Tillsammans jobbar de aktivt för att överträffa våra kunders förväntningar och ge bästa möjliga service från första kontakt tills bilen är klar för utlämning.



Vi söker dig som..

- Har erfarenhet från ledande befattning och som är trygg i din ledarroll

- Är Teamspelare med en positiv inställning och förmåga att motivera andra

- Har starkt fokus på kundservice och kvalitet.

- Har god systemvana

- B-körkort

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet och förståelse för arbetsflöden i verkstadsmiljö.

Som person är du trygg i din ledarroll och kan stötta samt motivera ditt team till att växa i sin roll och sitt arbete. Förmågan att anpassa sig till förändringar och vara öppen för nya idéer och strategier är viktigt i en föränderlig arbetsmiljö där tempot bitvis kan vara högt.
Du behöver också vara bra på att planera och organisera arbetet för att säkerställa effektivitet, kvalitet och kundnöjdhet.

Vi på Berners erbjuder

Det finns många utvecklingsmöjligheter inom Berners och vi vill att du ska växa med oss! Förutom kontinuerliga utbildningar genom Volkswagen group så får du chansen att utveckla dig och dina kunskaper tillsammans med erfarna kollegor.

Vi erbjuder en arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang.

Förmåner

- Månadslön enligt kollektivavtal och bonus på avdelningsnivå

- Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar

- Friskvårdsbidrag och tillgång till Feelgood plus (https://feelgood.se/feelgood-plus-anvandare/om-feelgood-plus)

- Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening

- Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp

- Möjlighet att leasa förmånscykel via Epassi BIKE

Arbetstider: Dagtid, helgfri måndag-fredag
Ansökan: Ansökan är öppen till 27 oktober och vi jobbar löpande med urval och intervjuer så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidaterna.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Skadereparatör till Berners i Sundsvall

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Feb 15
Efter 48 år ska en av våra trotjänare på skadeverkstaden i Sundsvall att gå i pension och vi söker därför en skadereparatör! Kanske är du en erfaren eller nyutbildad skadereparatör eller en fordonstekniker som är intresserad av att växla över till skadesidan? Vi erbjuder ett utvecklande jobb där du på sikt kommer att
bli del av ett nytt och modernt skadecenter när vi i
september flyttar in i nya lokaler!

Tjänsten som skadereparatör
Hos oss får du
omväxlande arbete med några av världens ledande varumärken i en verkstad med
tillgång till den senaste tekniken. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att
vara

- reparera skador

- mindre plåtarbeten

- glasarbeten och byta ut delar för att återställa kundens bil till
ursprungsskick

Vi söker dig som...

- Är utbildad skadereparatör eller fordonstekniker

- Har B-körkort för manuell växellåda

- God datavana eftersom all reparationsinformation finns i våra
system

- Är noggrann och har känsla för vad ett gott hantverk är

- Är positiv och har god samarbetsförmåga!

Om teamet på skadeverkstaden
Vi välkomnar dig till en sammansvetsad arbetsgrupp där många har arbetat länge hos oss. Teamet består av 13 skadetekniker och tre skaderådgivare, varav en är teamleader samt en verkstadschef. Skadeverkstaden arbetar tätt tillsammans med lackverkstaden och i september inviger vi ett helt nytt skadecenter - Norrlands största och modernaste i sitt slag! Vi ser fram emot nya fräscha lokaler helt anpassade efter skadeprocessen där du bland annat får arbeta i nya besiktninghallar.

- I det här projektet har vi haft 100 % fokus på arbetsmiljön för personalen, med bra material, ventilation och belysning, säger Patrik Hagemo, chef skadeverkstaden i Sundsvall.Läs mer om vårt nya skadecenter här (https://www.berners.se/aktuellt/nytt-skadecenter?utm_content=272201754&utm_medium=social&utm_source=facebook&hss_channel=fbp-127314170628705).

Vi på Berners erbjuder

Det finns många utvecklingsmöjligheter inom Berners och vi vill att du ska växa med oss! Förutom kontinuerliga utbildningar genom Volkswagen group så får du chansen att utveckla dig och dina kunskaper tillsammans med erfarna kollegor.

Vi erbjuder en arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang.

Förmåner

- Månadslön enligt kollektivavtal och bonus på avdelningsnivå

- Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar

- Friskvårdsbidrag och tillgång till Feelgood plus (https://feelgood.se/feelgood-plus-anvandare/om-feelgood-plus)

- Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening

- Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp

- Möjlighet att leasa förmånscykel via Epassi BIKE

- Rabatter på boende i Skistars anläggningar

Arbetstider: Dagtid
Ansökan: Ansökan är öppen till 3 mars men vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidaten.

Sökord: Skadetekniker, plåtslagare

Ansök nu

Skaderådgivare till Berners skadeverkstad

Bilskadereglerare
Läs mer Jan 3
Till vår skadeverkstad söker vi nu en strukturerad skaderådgivare som vill arbeta i full fart med att ge kunden bästa service. Har du administrativ arbetslivserfarenhet och trivs med kundkontakt? Vi erbjuder ett utvecklande jobb där du på sikt kommer att bli del av ett nytt och modernt skadecenter när vi i september flyttar in i nya lokaler!

Om jobbet som skaderådgivare

Som skaderådgivare tar du emot våra kunder på ett trevligt, professionellt sätt och ser till att de får bästa möjliga service från första kontakten ända fram tills bilen är klar för utlämning.

Du kommer bland annat att:

- Besvara samtal och ta emot kunder

- Besikta kundernas bilar i samråd med kunderna

- Planera och fördela verkstadsarbete till teknikerna

- Följa upp pågående arbete i verkstaden

- Sammanställa och fakturera arbetsordrar/skadekalkyler

- Ha kontakt med försäkringsbolag och göra kostnadsberäkningar för skador i Cabas kalkylprogram.

Om Berners skadeverkstad

Vi välkomnar dig till en sammansvetsad arbetsgrupp där många har arbetat länge hos oss. Teamet består av 13 skadetekniker och tre skaderådgivare, varav en är teamleader samt en verkstadschef. Skadeverkstaden arbetar tätt tillsammans med lackverkstaden och i september inviger vi ett helt nytt skadecenter - Norrlands största och modernaste i sitt slag! Vi ser fram emot nya fräscha lokaler helt anpassade efter skadeprocessen där du bland annat får arbeta i nya besiktninghallar.

- I det här projektet har vi haft 100 % fokus på arbetsmiljön för personalen, med bra material, ventilation och belysning, säger Patrik Hagemo, chef skadeverkstaden i Sundsvall.Läs mer om vårt nya skadecenter här (https://www.berners.se/aktuellt/nytt-skadecenter?utm_content=272201754&utm_medium=social&utm_source=facebook&hss_channel=fbp-127314170628705).

Vi söker dig som har...

- administrativ arbetslivserfarenhet

- god systemvana

Det är meriterande om du har:
- arbetat med kundkontakt

- fordonskunskaper från arbetsliv, utbildning eller på hobbynivå

- erfarenhet av att arbeta i CABAS

Som person är du strukturerad och håller ordning och reda omkring dig. Du är kommunikativ, trivs med kundkontakt och har en naturlig känsla för service.

Vi på Berners erbjuder

Det finns många utvecklingsmöjligheter inom Berners och vi vill att du ska växa med oss! Förutom kontinuerliga utbildningar genom Volkswagen group så får du chansen att utveckla dig och dina kunskaper tillsammans med erfarna kollegor.

Vi erbjuder en arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang.

Förmåner

- Månadslön enligt kollektivavtal och bonus på avdelningsnivå

- Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar

- Friskvårdsbidrag och tillgång till Feelgood plus (https://feelgood.se/feelgood-plus-anvandare/om-feelgood-plus)

- Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening

- Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp

- Möjlighet att leasa förmånscykel via Epassi BIKE

- Rabatter på boende i Skistars anläggningar

Arbetstider: 7.00-16.00
Ansökan: Ansökan är öppen till 28 januari.
Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidaterna.

Ansök nu