Sundsvall: Projektadministratör med ekonomiinriktning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektadministratör med ekonomiinriktning i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-15 // Varaktighet: Heltid

Har du ett intresse för ekonomi och vill jobba med administration? Vi söker dig som är driven, strukturerad samt har ett öga för detaljer och vill bli en del av Åsbergs Rör i Sundsvall! Skicka in din ansök redan idag då behovet är omgående och vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Åsbergs rör som är en del av Bravidakoncernen är specialiserade på rörsystem inom papper- och massaindustrin samt vattenkraftindustrin där dom arbetar mot stora kunder såsom SCA, MittSverige Vatten, Valmet och Vattenfall. Du kommer att arbeta från deras kontor i Bydalen där gruppen i dagsläget består av 5 personer. Din främsta uppgift kommer att vara att stötta verksamheten, både kopplat till ekonomistyrning och administration i deras olika projekt där du rapporterar direkt till avdelningschefen.

Du erbjuds
- Ett långsiktigt konsultuppdrag med goda möjlighet till överrekrytering av vår kund om alla parter nöjda med samarbetet
- En dedikerad konsultchef från Academic Work som kommer att stödja och coacha dig i din framtida karriär
- Bli en del av ett familjärt team med högt i tak och med många bollar i luften

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Genomföra löpande ekonomiska analyser och rapporter
* Hantera leverantörfakturor och bevaka betalningstider
* Assistera projektledare med projektuppföljning och bokningar av resor
* Regelbunden kontakt med chefer, leverantörer och beställare


VI SÖKER DIG SOM
- Har några års erfarenhet från en administrativ roll där du har hanterat ekonomifrågor såsom fakturor, budget etc.
- Goda kunskaper i excel och övriga office-verktyg
- Talar obehindrat i svenska samt har goda kunskaper i engelska
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har:
- En eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Erfarenhet av Agresso, Agda eller Handyman

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Flexibel
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Ekonomiassistent.

Projektadministratör med ekonomiinriktning!

Läs mer Maj 15
Har du ett intresse för ekonomi och vill jobba med administration? Vi söker dig som är driven, strukturerad samt har ett öga för detaljer och vill bli en del av Åsbergs Rör i Sundsvall! Skicka in din ansök redan idag då behovet är omgående och vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Åsbergs rör som är en del av Bravidakoncernen är specialiserade på rörsystem inom papper- och massaindustrin samt vattenkraftindustrin där dom arbetar mot stora kunder såsom SCA, MittSverige Vatten, Valmet och Vattenfall. Du kommer att arbeta från deras kontor i Bydalen där gruppen i dagsläget består av 5 personer. Din främsta uppgift kommer att vara att stötta verksamheten, både kopplat till ekonomistyrning och administration i deras olika projekt där du rapporterar direkt till avdelningschefen.

Du erbjuds
- Ett långsiktigt konsultuppdrag med goda möjlighet till överrekrytering av vår kund om alla parter nöjda med samarbetet
- En dedikerad konsultchef från Academic Work som kommer att stödja och coacha dig i din framtida karriär
- Bli en del av ett familjärt team med högt i tak och med många bollar i luften

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Genomföra löpande ekonomiska analyser och rapporter
* Hantera leverantörfakturor och bevaka betalningstider
* Assistera projektledare med projektuppföljning och bokningar av resor
* Regelbunden kontakt med chefer, leverantörer och beställare


VI SÖKER DIG SOM
- Har några års erfarenhet från en administrativ roll där du har hanterat ekonomifrågor såsom fakturor, budget etc.
- Goda kunskaper i excel och övriga office-verktyg
- Talar obehindrat i svenska samt har goda kunskaper i engelska
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har:
- En eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Erfarenhet av Agresso, Agda eller Handyman

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Flexibel
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Ekonomiassistent sökes för konsultuppdrag i Sundsvall

Läs mer Mar 14
Är du ekonomiassistent med kompetens inom leverantörsreskontra? Har du dessutom kunskap i SAP, IFS eller Agresso och vill vara en nyckelperson och säkerställa ekonomisk kontinuitet för vårt kundföretag i centrala Sundsvall? Då kan detta uppdrag vara rätt nästa steg i din karriär. Joina oss på Jefferson Wells Sundsvall och bidra till vårt kunds framgång. Ansök redan idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och vår kund. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells Sundsvall och utföra ditt arbete hos vår kund i centrala Sundsvall. Uppdraget startar så fort som möjligt och förväntas pågå i ca 3 - 4 månader, eventuellt längre. Detta är en utmärkt möjlighet att tillfälligt vara en del av ett professionellt team och bidra till deras framgång.

Om jobbet
Just nu söker vi en ekonomiassistent för ett kortare konsultuppdrag hos en av våra kunder i Sundsvall. Uppdraget innebär att du kommer att agera som en värdefull resurs för kunden med fokus på hantering av leverantörsfakturor och andra administrativa uppgifter inom ekonomiområdet. Rollen är avgörande för att säkerställa kontinuiteten.

Är du rätt person för jobbet?
Vi på Manpower söker dig som har gymnasieutbildning från ekonomiprogrammet eller motsvarande och det är meriterande om du har högskoleutbildning eller YH-utbildning inom ekonomi. Vidare ser vi gärna att du erfarenhet av arbete som ekonomiassistent eller liknande samt kunskaper inom SAP, IFS eller Agresso. (Detta styrks i ditt CV)
För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du är lyhörd och att du arbetar målinriktat för att nå resultat. Det är också viktigt att du är driven och har förmågan att arbeta självständigt, noggrant och strukturerat. Dessutom har du god förmåga att arbeta i team och du kommunicerar obehindrat på svenska.

Vårt erbjudande
Som konsult hos Jefferson Wells i Sundsvall har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare i Sundsvall med omnejd och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.
Givetvis har du en lokalt förankrad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Det som skiljer sig från den övriga arbetsmarknaden är att du blir anställd av oss, men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder.

Ansökan och kontaktuppgifter
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vi tar inte emot ansökningar via epost men vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Ajax via e-post: anna.ajax@manpower.se.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag som är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister samt en del av ManpowerGroup med över 65 års erfarenhet av uthyrning och rekrytering. Lokalt i Sundsvall har vi nu funnits i 25 år. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Ansök nu

Studerande ekonomiassistent till NP3 Fastigheter i Sundsvall

Läs mer Mar 13
Är du en noggrann och engagerad student som söker ett spännande uppdrag nu under våren samt under sommaren 2024? Har du tidigare erfarenhet av att hantera inkommande fakturor i en leverantörsreskontra eller av rollen som ekonomiassistent?

Då kan detta vara rollen för dig!

Om NP3 Fastigheter

NP3 är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i främst norra Sverige. Företaget grundandes 2010 i Sundsvall och har idag ca 60 anställda.
Bolaget är indelat i åtta affärsområden: Sundsvall, Gävle, Dalarna, Östersund, Umeå, Skellefteå, Luleå och Mellansverige.
Anställda finns i alla de åtta affärsområdena. Fastighetsbeståndet består av cirka 2 000 000 kvadratmeter i uthyrningsbar area fördelat på drygt 500 fastigheter inom kategorierna industri, logistik, handel, kontor och övrigt.

Om oss:

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att spela en viktig roll i NP3s ekonomiavdelning. Dina primära uppgifter kommer inkludera:

• Granskning samt hantering av leverantörsfakturor
• Vidarefakturering av kostnader till NP3s hyresgäster
• Löpande kontakt med anställda inom koncernen samt med befintliga leverantörer
• Posthantering
• Ta emot inkommande samtal via företagets växel

Kvalifikationer

Vi söker dig som studerar ekonomi (gärna 1a eller 2a året) och vill tillämpa dina teoretiska kunskaper praktiskt hos vår kund. Du ska vilja och kunna jobba extra från april fram till sommaren. Detta innebär att du ska vara tillgängligt för jobb ca. 1 dag i veckan (lite tätare under upplärning). Gör du bra ifrån dig leder detta till ett sommarjobb. Har du tidigare erfarenhet av att hantera inkommande fakturor i en leverantörsreskontra eller av rollen som ekonomiassistent så är detta meriterande. Har du jobbat i Rillion eller i andra ekonomirelaterade affärssystem är detta ett stort plus.

För att klara av rollen bör du vara en ödmjuk person som har ett service-tänk. Du är noggrann och strukturerad samt har förmågan att arbeta effektivt. Tjänsten är placerad hos kunden på dennes kontor och under sommaren är det extra viktigt att kunna vara på plats. Du kommer då att arbeta till största del ensam så det är det viktigt att du är självgående och har hög arbetsmoral.

Övrigt

Start: April 2024

Omfattning: Deltid vid behov, samt heltid under veckorna 28-32

Tid: Kontorstider

Plats: Sundsvall

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Emelie Nordlund på emelie.nordlund@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Vi ser fram emot att välkomna en nyfiken och driven ekonomiassistent till sommaren 2024!

Ansök nu

Ekonomiassistent till tidsbegränsat uppdrag i Sundsvall

Läs mer Jan 25
Vi söker dig som är en riktig doer med ekonomierfarenhet inom lön- och fakturahantering. Är du tillgänglig omgående för ett kortare konsultuppdrag på 50%? Ansök i så fall direkt!
Om uppdraget
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent som skall stötta upp bolagets ekonomiavdelning under en period. Du kommer att vara placerad hos ett bolag som står inför en spännande resa. I rollen arbetar du med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi men med tyngdpunkt på lönehantering och fakturering. Du arbetar mycket i systemet Flex.
Som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga ansvarsområden vara:
Lönehantering
Fakturering
Momsregistrering
Kvittohantering
Andra enklare ekonomiuppgifter och övriga kontorssysslor

Din profil
För att passa för detta uppdrag har du några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och har god kännedom om hela löneprocessen samt fakturahantering. Du är positiv och trygg som person och trivs i en omväxlande roll där du får skapa din egen struktur och ta mycket eget ansvar. Vidare har du en lösningsorienterad inställning och tycker om att ta reda på sådant som kan vara nytt för dig.
Krav för tjänsten
Erfarenhet av ekonomiarbete, inklusive hantering av hela löneprocessen
God kännedom och vana av faktureringsprocesser
Kunskap i lönesystemet Flex HRM Payroll
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt
Ort: Sundsvall
Omfattning: Ca 50%
Anställningsform: Konsultuppdrag på ca 3 månader. Du blir anställd av Stegra men uthyrd till kund under uppdragsperioden
Lön: Månadslön
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och lina@stegra.nu
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra, här kan du läsa om hur rekryteringsprocessen hos Stegra går till.

Ansök nu

Ekonomikonsult sökes för uppdrag i Sundsvall

Läs mer Jan 12
Har du en ekonomibakgrund med kompetens inom SAP S/4, Invoicetrack eller IFS? Har du dessutom en bakgrund inom leverantörsflöde och vill arbeta för att säkerställa ekonomisk kontinuitet för vårt kundföretag i centrala Sundsvall? Då kan detta konsultuppdrag vara rätt för dig. Vi söker dig som vill arbeta som konsult på heltid eller deltid. Ansök redan idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och vår kund. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells Sundsvall och utföra ditt konsultuppdrag hos vår kund i centrala Sundsvall. Uppdraget startar så snart som möjligt. Detta är en utmärkt möjlighet att tillfälligt vara en del av ett professionellt team och bidra till deras framgång. Vi söker dig som vill ta anställning antingen på heltid eller på deltid.

Om jobbet
Vi söker ekonomikonsult för ett kortare uppdrag hos en av våra kunder i Sundsvall. Uppdraget innebär att du kommer att agera som en värdefull resurs för kunden med fokus på leverantörsflödet och hanteringen av leverantörsfakturor och andra administrativa uppgifter inom ekonomiområdet.

Är du rätt person för jobbet?
Vi på Manpower söker dig som har gymnasieutbildning från ekonomiprogrammet eller motsvarande och det är meriterande om du har högskoleutbildning eller YH-utbildning inom ekonomi. Du har arbetat några år inom ekonomi och vi ser gärna att du en bakgrund inom leverantörsflöde. Du har kunskap inom i antingen Invoicetrack, SAP S/4 eller IFS (detta styrks i ditt CV eller personliga brev).
För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du är lyhörd och att du arbetar målinriktat för att nå resultat. Det är också viktigt att du är driven och har förmågan att arbeta självständigt, noggrant och strukturerat. Dessutom har du god förmåga att arbeta i team och du kommunicerar obehindrat på svenska.

Vårt erbjudande
Som konsult hos Jefferson Wells i Sundsvall har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare i Sundsvall med omnejd och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.
Givetvis har du en lokalt förankrad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Det som skiljer sig från den övriga arbetsmarknaden är att du blir anställd av oss, men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder.

Ansökan och kontaktuppgifter
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vi tar inte emot ansökningar via epost men vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Ajax via e-post: anna.ajax@manpower.se.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag som är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister samt en del av ManpowerGroup med över 65 års erfarenhet av uthyrning och rekrytering. Lokalt i Sundsvall har vi nu funnits i 25 år. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB .

Redovisningskonsult till Ess2 i Sundsvall!

Redovisningskonsult
Läs mer Apr 22
Ess2 redovisning & revision AB är den lokala revisionsbyrån som består av ett härligt och familjärt team som utstrålar engagemang, med stort fokus på kund och kvalité! Vi söker nu dig som vill bidra med din kompetens inom redovisning samtidigt som du trivs och har roligt på jobbet! Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan idag, urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN

Ess2 redovisning & revision AB är det lokala fristående alternativet i Västernorrland inom redovisning- & revisionsbranschen med kontor i Sundsvall, Ånge och Stöde. De servar framförallt mindre och medelstora företag med komplett service av revision och redovisningstjänster. På kontoret i Sundsvall arbetar cirka 20 medarbetare med olika erfarenhetsnivå där alla värdesätter leveranssäkerhet, kvalité och tillgänglighet.

I rollen kommer du bland annat kunna arbeta med löpande redovisning och bokslut men dina ansvarsområden kommer givetvis att bero på tidigare erfarenheter och det egna intresset. Arbetet utförs framförallt i Fortnox, Briljant samt Capego bokslut.

Du erbjuds
- Att arbeta på ett företag vars målsättning är att vara den bästa arbetsplatsen i branschen
- Ett eget ljust kontor i fina lokaler vid tågstationen
- Ett omtänksamt och hjälpsamt team där du kommer vara en viktig pusselbit
- Lyxiga förmåner såsom morgonfika med färskt bröd varje dag, friskvårdtimme och en arbetstid på 37,5h/v på årsbasis

VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi alt. motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har god erfarenhet av löpande redovisning
- Har god erfarenhet av bokslut
- Kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift, då det krävs i kommunikation med kunder och kollegor
- Har god systemvana

Det är meriterande om du:
- Har intresse för teknik och digitalisering
- Är auktoriserad inom redovisning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ess2 redovisning & revision AB är det lokala fristående alternativet i Västernorrland inom redovisning- & revisionsbranschen med kontor i Sundsvall, Ånge och Stöde. De servar framförallt mindre och medelstora företag med komplett service av revision och redovisningstjänster.

Ansök nu

Uppdragsledare inom el- och telesystem till AFRY

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Mar 19
AFRY växer och utökar teamet i Sundsvall med en uppdragsledare inom El- och Telekommunikation! Har du en stark vilja att utvecklas och vill bygga en framgångsrik karriär inom området? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig! Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN

I rollen som uppdragsledare kommer du driva utvecklingen och konstruktioner av el- och telesystem. Du kommer att vara en viktig del av designprocessen och ha ett övergripande ansvar att tillsammans med kollegor skapa framtidens anläggningar. Du kommer att stödja konstruktörer i olika projekt och hjälpa till att lösa olika tekniska utmaningar. Ditt engagemang och din förmåga att arbeta i team kommer att vara avgörande för att skapa en samarbetsmiljö där idéer och kunskap kan flöda fritt.

Fältbesök kommer också att vara en del av ditt arbetsområde, där du kommer att utföra analyser av befintlig infrastruktur och identifiera eventuella förbättringsområden. De områden du främst kommer arbeta inom är ny- och ombyggnad av fastigheter samt industrier.

Du erbjuds
- En inkluderande arbetsplats där det läggs stor vikt vid att ha roligt på arbetet
- En flexibel arbetsmiljö med frihet under ansvar
- Möjligheten att växa och utvecklas inom el- och telekommunikation
- Spännande projekt som håller dig uppdaterad med den senaste tekniken
- Trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner, friskvårdsbidrag och personalrabatter samt förmånliga privata grupp- och sjukförsäkringar

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda uppdrag i sin helhet vad gäller utförande, kvalitet, resursplanering, tid och ekonomi
* Kundansvar
* Agera bollplank och stötta kollegor i de olika projekten


VI SÖKER DIG SOM
- Har lägst en gymnasial utbildning och tidigare erfarenhet inom områdena elkraft och/eller teleanläggningar inom fastighet och industri
- Trivs i rollen att leda och ta ansvar
- Har erfarenhet av Autocad
- Är sakkunnig gällande entreprenader och har god förståelse för regelverken AB04, ABT06, ABK09
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då båda språken används internt och externt

Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial teknisk utbildning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Anpassningsbar
- Affärsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning och vill accelerera omställningen mot ett hållbart samhälle! AFRY är 18,500 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. AFRY erbjuder en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för alla olika skeden i livet och anställning.

Ansök nu

Projektadministratör med ekonomiinriktning!

Ekonomiassistent
Läs mer Maj 15
Har du ett intresse för ekonomi och vill jobba med administration? Vi söker dig som är driven, strukturerad samt har ett öga för detaljer och vill bli en del av Åsbergs Rör i Sundsvall! Skicka in din ansök redan idag då behovet är omgående och vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Åsbergs rör som är en del av Bravidakoncernen är specialiserade på rörsystem inom papper- och massaindustrin samt vattenkraftindustrin där dom arbetar mot stora kunder såsom SCA, MittSverige Vatten, Valmet och Vattenfall. Du kommer att arbeta från deras kontor i Bydalen där gruppen i dagsläget består av 5 personer. Din främsta uppgift kommer att vara att stötta verksamheten, både kopplat till ekonomistyrning och administration i deras olika projekt där du rapporterar direkt till avdelningschefen.

Du erbjuds
- Ett långsiktigt konsultuppdrag med goda möjlighet till överrekrytering av vår kund om alla parter nöjda med samarbetet
- En dedikerad konsultchef från Academic Work som kommer att stödja och coacha dig i din framtida karriär
- Bli en del av ett familjärt team med högt i tak och med många bollar i luften

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Genomföra löpande ekonomiska analyser och rapporter
* Hantera leverantörfakturor och bevaka betalningstider
* Assistera projektledare med projektuppföljning och bokningar av resor
* Regelbunden kontakt med chefer, leverantörer och beställare


VI SÖKER DIG SOM
- Har några års erfarenhet från en administrativ roll där du har hanterat ekonomifrågor såsom fakturor, budget etc.
- Goda kunskaper i excel och övriga office-verktyg
- Talar obehindrat i svenska samt har goda kunskaper i engelska
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har:
- En eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Erfarenhet av Agresso, Agda eller Handyman

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Flexibel
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Administratör på deltid till Castanum Förvaltning!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Maj 7
Nu har du som studerar ekonomi möjlighet att kliva på ett meriterande deltidsjobb vid sidan av dina studier! Detta är en tjänst för dig som är engagerad och nyfiken och som gillar ordning och reda. Skicka in din ansökan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Just nu söker vi tillsammans med Castanum Förvaltning en administrativ assistent på deltid. Castanum Förvaltning är moderbolaget i en stor lokal koncern innefattande dotterbolagen Pinus Maskin, Picea Bygg samt Jamtbygg och de driver även fastighetsbolaget Castanum Fastigheter. Castanum förvaltning ska fortsätta sin tillväxtresa och ökar både inom sitt område samt med etableringar i andra regioner. Utöver att de utvecklas som bolag är de måna om sina medarbetares utveckling och inom koncernen har många av medarbetarna gjort karriär och utvecklats från att stötta upp i organisationen till att i dagsläget ha ledande roller. Nu behöver de förstärka med en till person till deras ekonomi- och administrationsteam som i dagsläget består av tre personer. Du kommer att arbeta från deras lokaler i Sundsvalls stadskärna.

I din roll kommer du att arbeta med administration och till viss del ekonomi, framförallt kommer du att hantera administration kring onboarding vid fastighetsköp och för befintlig förvaltning samt administrativa projekt inom koncernen. Exempelvis kommer dina arbetsuppgifter bestå av:
- Hantering och administration av kontrakt
- Skriva protokoll och lägenhetsannonser
- Driva administrativa projekt

Du erbjuds
- Bli en del av ett familjärt team med högt i tak och med många bollar i luften
- Möjlighet att ansluta till ett bolag som är på en tillväxtresa och som vill utvecklas inom digitalisering där du kan vara en nyckelspelare
- Stora möjligheter att fortsätta utvecklas inom koncernen

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi med 1-2 år kvar av studierna
- Har vana av att arbeta med Excel
- Har mycket goda kunskaper i svenska samt grundläggande kunskaper i engelska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående

Övrigt:
- Arbetstider: Flexibelt utifrån studierna. Cirka 16h/vecka, mån-fre mellan kl.8.00-17.00

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Junior elnätsprojektör till E.ON i Sundsvall!

Projekteringsingenjör, elkraft
Läs mer Maj 7
Är du elkraftsingenjör på jakt efter en möjlighet för framtiden? Just nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som projektör på E.ON. I denna roll får du möjligheten att arbeta på ett företag med ett stort hållbarhetsfokus och spännande projekt inom elnät och energidistribution. Vill du vara med på E.ONs resa mot mer energieffektiva lösningar? Välkommen in med din ansökan, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN

E.ON producerar, distribuerar och säljer förnybar energi i form av el, fjärrvärme och kyla till privatpersoner och företag. Detta gör de med ambitionen att förenkla vardagen och utveckla samhället. E.ON strävar mot en mer hållbar framtid vilket genomsyras i deras utveckling av energilösningar.

I rollen som junior elnätsprojektör kommer du tillsammans med dina kollegor att driva ombyggnation och utveckling av befintligt elnät. Till en början kommer du att introduceras i rollen utifrån din erfarenhetsnivå för att sedan kunna arbeta mer självständigt i de projekt du tilldelas.

Tidigare konsult som nu är en del av E.ON berättar:

"E.ON har verkligen gett mig goda förutsättningar till personlig utveckling för min arbetsroll som lokalnätsprojektör. Att få projektera framtidens elnät och samtidigt erbjudas möjligheten till att ta stort ansvar för diverse lokalnätsprojekt har bidragit till en lärorik och utmanade arbetsplats. Jag kan varmt rekommendera E.ON till den som har viljan att lära sig nya saker och samtidigt vill bidra till Sveriges energiomställning."

Du erbjuds:
- Möjligheten att arbeta i ett härligt och sammansvetsat team med en stark lagkänsla och mycket kompetens
- En lärorik och utvecklande tjänst på en uppskattad arbetsplats med intressanta projekt

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Projektera om- och nybyggnadsprojekt inom elnät, el-distribution samt energidistribution
* Producera ritningar och kalkyler till projekt
* Driva projekt fram till investeringsbeslut samt övergripande ansvara över korrekt implementering av projekt
* Arbeta med frågor kopplat till energiomställningen, så som lösningar inom eldriven trafik och småskaliga förnyelsebara källor


VI SÖKER DIG SOM
- I första hand är elkrafts- eller elingenjör på civil- eller högskolenivå, alternativt har en slutförd elkraftingenjörsexamen från yrkeshögskola kombinerat med relevant erfarenhet
- Har B-körkort
- Har mycket goda kunskaper inom svenska och engelska då det krävs i dokumentation och kommunikation

Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet som projektör eller erfarenhet av arbete kopplat till projekt inom el- och energidistribution

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Självutvecklande
- Resultatinriktad

Vi ser att du har en drivande personlighet som ständigt är ute efter att lära sig mer och utvecklas.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om E.ON här.

Ansök nu

Consultant Manager till Academic Work, Sundsvall

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Maj 7
Har du ett stort intresse för människor och drivs av att skapa goda relationer till kunder, kandidater, konsulter och kollegor. Då kanske du är Academic Works nya Consultant Manager!

OM TJÄNSTEN
Så här beskriver en av våra Consultant Manager sin roll:


"Det bästa med mitt jobb är kombinationen av arbetsuppgifter och kollegor. Jag arbetar nära kandidater, konsulter och kunder varje dag. Att vara en karriärpartner ger mig inspiration och möjlighet att se konsulters utveckling på nära håll. Motivation och energi hämtar jag från mina kollegor, kulturen på Academic Work handlar för mig mycket om att lyfta kollegor och att glädjas med varandras prestationer!"


Ditt team och ansvarsområde
I rollen som Consultant Manager kommer du att tillhöra ett familjärt team som arbetar med bemanning av affärsområderna IT, Teknik, Finance eller Service, Office and Logistics. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling
Din teamledare är Anna Tuvestad.  Hon arbetar nära dig och har god insyn i ditt dagliga arbete. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Consultant Manager har en tydlig utvecklingsplan på årsbasis för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Career Steps och programmet följs upp löpande av din chef. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Rekrytering: Kravprofil, annons, urval, intervju, presentation till kund och anställningsprocess
* Skapa kundrelationer: Bygga upp och underhålla affärsmässig relation till dina kunder
* Personalansvar för konsulter: Uppföljning av trivsel, utveckling, arbetsmiljö, utveckla ditt ledarskap, arbetsrätt etc.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant akademisk utbildning inom personalvetenskap/HR, beteendevetenskap, service management eller liknande
- Har arbetslivserfarenhet av servicerelaterat arbete och kundkontakter
- B-körkort
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken

Vad är önskvärd erfarenhet?
- Erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsbranschen
- Erfarenhet av ett säljinriktat arbete

Vi söker dig som har följande personliga egenskaper:
- Resultatinriktad
- Uthållig
- Självkännedom
- Affärsmässig
- Självgående

Övrig information
- Start: Augusti enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning
- Lön: Månadslön med en fast del samt en rörlig provisionsdel utan tak
- Placering: Sundsvall
Även om våra kontor är vår primära arbetsplats så värderar vi flexibilitet kring tid och rum för att alla våra medarbetare ska få ihop sina ambitioner på arbetet med privatlivet på bästa sätt! Relationer är vår styrka på Academic Work och en fundamental del av vår kultur – vi tror att våra interna relationer byggs och underhålls allra mest när vi är tillsammans. Dessutom så tror vi att innovativa idéer kommer till liv mer när vi ses! Därför är våra kontor en viktig och given plats för oss att ses, bygga relationer och skapa nya idéer på.

Ansvarig för rekryteringsprocessen: Johan Lilieqvist - Talent Acquisition Partner tillsammans med rekryterande chef
Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på johan.lilieqvist@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vårt mål är att erbjuda den bästa arbetsplatsen och vår företagskultur präglas av tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. Som Consultant Manager blir du en del av ett team som lever upp till dessa värderingar varje dag. Vi tror på att ha roligt på jobbet, sprida positiv energi, nå imponerande resultat och att alltid vilja utvecklas! #weareacadedemicwork

Vår kultur på Academic Work
Jobba med HR & Rekrytering hos oss
CSR och miljö på Academic Work
Instagram @Academic Work
Facebook @Academic Work
LinkedIn @Academic Work

Ansök nu