Sundsvall: Kundcentermedarbetare Pension & Försäkring, SEB Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundcentermedarbetare Pension & Försäkring, SEB Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-31 // Varaktighet: Heltid

ArbetsbeskrivningSedan SEB grundades år 1856 har vårt fokus på kunder och långsiktiga relationer varit kärnan i vår framgång. Vi strävar efter att driva positiv förändring genom att tillhandahålla kapital för att hjälpa alla att nå sina mål och accelerera framsteg mot en hållbar morgondag. Som en ledande finansiell bank i norra Europa kommer vi att hjälpa dig att växa och ge dig befogenhet att ta på dig mer ansvar för att skapa verklig skillnad. Välkommen till SEB.
Som medarbetare på kundcenter kommer du att hjälpa kunder med deras frågeställningar i diverse pension- och livförsäkringsfrågor. Du har telefon som ditt främsta arbetsverktyg och du kommer både ta emot samtal och ringa till befintliga kunder i diverse kundvårdande aktiviteter.
Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och har lätt för att förstå kundens behov och skapa förtroende, där känsla för service och integritet är viktigt. Du är professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation. Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalité.
Med andra ord gör du skillnad för varje kund varje dag.
Start för tjänsten är 2:a september 2024.
Vem är du?SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt och digitalt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke? Utöver detta ser vi även att du:
• Har en gymnasieexamen, gärna inom ekonomi
• Har lätt att se helheter och kan obehindrat navigera i olika datasystem
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
• Som person kan du hantera stressade situationer på ett lugnt sätt
• Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov
• Du är en effektiv problemlösare och kommunicerar väl med både kunder och kollegor
• Du är initiativtagande och drivs av att ständigt bidra till verksamhetens utvecklingsarbete
• Har du även ett ekonomiskt intresse är det meriterande
Välkommen med din ansökan!
Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö,Sundsvall och Luleå medverksamhet i hela Sverige.Följ oss gärna på Linkedin!
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interimsom är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, ochAmendo Techsom arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.
Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Regional Branch Manager Gitte Thorsénpå gitte.thorsen@amendo.se eller Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom på mathilda.carlbom@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
#LI-GT1
#kundservice

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Försäkringshandläggare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Försäkringshandläggare.

Administratör, extrajobb

Läs mer Feb 10
Är du en driven, engagerad och ansvarstagande student som vill utvecklas både professionellt och personligt? Hos Söderberg & Partners finns din chans att både dryga ut studentkassan och samla värdefulla erfarenheter. Vi är ett av Sveriges ledande bolag inom förmedling av försäkringar och finansiella produkter.

Du arbetar med löpande administration tillsammans med dina kollegor. Detta innebär att du kommer att administrera försäkringshandlingar i vårt egenutvecklade system för både Sverige, Norge och Danmark - och får därmed möjlighet att arbeta dynamiskt i en nordisk miljö.

Du erbjuds:


- Ett flexibelt och meriterande extrajobb med en introduktionsplan som innehåller utbildning, e-learning, handledning och stöttning från erfarna kollegor.

- En arbetsplats med ett engagerat hållbarhetsarbete och en kultur som präglas av värdeorden modig, driven, hjälpsam och ansvarsfull. Här kan du läsa mer om våra värderingar och mer om vårt hållbarhetsarbete finner du här.

Vi söker dig som studerar heltid på eftergymnasial nivå (exempelvis universitet eller högskola) och har minst 2 terminer kvar av dina studier. Du har god datorvana och är tillgänglig att arbeta regelbundet, ca 8-16h/veckan, vid sidan av dina studier. Det finns möjlighet att arbeta heltid under sommaren.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete med fördel inom försäkringsbranschen.

För att trivas och prestera i rollen söker vi dig som är målmedveten och har en stark ansvarskänsla för arbetet du tar dig för. Vi ser även att du är flexibel och strukturerad med god syn för detaljer, samt att du kan kommunicera affärsmässigt med kunder eller kollegor i tal och skrift. Varmt välkommen in med din ansökan!

Placering: Sundsvall, Kyrkogatan 22Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.
Kontaktperson: Emelie Viklund, emelie.viklund@soderbergpartners.se




Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Handläggare utbetalning

Läs mer Sep 4
Handläggare utbetalning dödsfall | Skandia | Sundsvall

Gillar du att utvecklas och utmanas på jobbet så hamnar du rätt för här utvecklar vi ständigt vår kompetens inom försäkring och juridik. Vi är ett härligt gäng med en lärande kultur och fin sammanhållning. Vi arbetar med en stor bredd av försäkringsprodukter, både liv- och sparförsäkringar ägda av privatpersoner eller företag. Har du kunskaper om försäkringar och försäkringssystem så är det extra värdefullt för oss.

Vi har som uppdrag att hantera kunders försäkringar efter dödsfall. Det är varierande arbetsuppgifter med fokus på administration och utredning. Vi gör ändringar och utbetalningar av försäkringar till förmånstagarna. I jobbet ingår även att göra utredningar av varierat slag och att hämta in handlingar från bl.a. Skatteverket och familjejurister. Vi hanterar allt från enkla till mer omfattande och komplexa ärenden.

Via telefon och mejl har vi kontakt med bl.a. dödsbon, efterlevande, jurister och rådgivare.
Vi söker dig som förstår kundvärdet och agerar utifrån kundens och Skandias bästa. Du gillar att jobba mot uppsatta mål och har en vilja att ständigt utveckla din kompetens. Det är naturligt för dig att jobba både enskilt och i grupp. Viktiga egenskaper för att klara rollen är egen drivkraft, serviceinriktad, strukturerad och lösningsfokuserad. Vi kommer att lägga stor vikt på personliga egenskaper vid rekryteringen.

Du har utbildning på lägst gymnasienivå, vi ser gärna att du även har eftergymnasial utbildning och/eller ett par års arbetslivserfarenhet, har du en bakgrund inom försäkring ser vi det som extra meriterande.

Förutom det så vill vi att du:


- Har god datavana och erfarenhet av officepaketet

-
Har förmågan att ta in ny information och använda den i dagligt arbete


-
Drivs av att arbeta mot uppsatta mål


-
Strävar efter att utvecklas


-
Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift


Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start så snart som möjligt. Vi tillämpar provanställning och hanterar ansökningar löpande, så sök så snart som möjligt för att inte missa chansen. 

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu

Administratör inom Liv & Pension

Läs mer Jan 23
Vill du utvecklas i en bred administrativ roll i ett ledande bolag i finans- och försäkringsbranschen? Har du intresse av pension och försäkring? Då har vi rollen för dig!

Söderberg & Partners admininstrationsenhet i Sundsvall växer och vi söker just nu flera administratörer.

Våra administratörer är navet i vår verksamhet och ger stabilitet och förtroende till rådgivare och kunder. Du specialiserar dig på administration inom liv och pension. Som administratör utvecklar du en hög kunskap inom ditt område och stöttar våra rådgivare och kunder i de administrativa processerna. Det kan exempelvis handla om att teckna försäkringar, avsluta försäkringar, skicka ut blanketter till kunder, se till att anställda blir inbokade på rådgivningsmöten samt svara på frågor och leverera uppgifter till kundföretaget. Du blir en sammanhållande länk mellan rådgivarna, försäkringsbolagen och kunderna och arbetet är både självständigt och varierande. Oftast har administratören en kontaktperson på respektive företag som du har återkommande kontakt med, du har även kontakt med en mängd olika försäkringsbolag och till viss del även de anställda på kundföretagen.

Uppläggen för kundföretagen varierar och olika försäkringsbolag har olika regler och hantering vilket gör tjänsten bred och varierande. Vi sätter stort värde på att ge bra kundservice, och att hjälpa kunderna med information.

Våra interna utbildningar är gedigna, och även om du arbetar självständigt stöttar vi varandra i teamen och hjälps åt att lösa olika frågeställningar.



Kvalifikationer:


- Tidigare erfarenhet av administration.
- Självgående, serviceinriktad och noggrann.

- Kan identifiera dig med våra värderingar att vara Ansvarsfull, Hjälpsam, Driven och Modig.
- Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av försäkringsadministration eller har en utbildning inom vad vi bedömer är relevant område, exempelvis försäkring.

Placering: Kyrkogatan 22, SundsvallTillträdesdag: Snarast enligt överenskommelseSista ansökningsdag: 2025-02-23




Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

HANDLÄGGARE - TJÄNSTEPENSION

Läs mer Maj 24
ArbetsuppgifterUtbetalning och Avstämning är en viktig del av Pensionsservice hos vår kundoch består av ett team på 13 engagerade medarbetare. Här arbetar du med att handlägga kommunala tjänstepensioner åt kunder och har daglig kontakt via mail och telefon för att säkerställa bästa möjliga service.
Vi söker nu en noggrann och ansvarsfull Handläggare som vill bli en del av vår kunds team. I rollen kommer du att hantera administrativa uppgifter relaterade till kommunala tjänstepensioner, vilket inkluderar både löpande administration och kundkontakt.
Kvalifikationer Erfarenhet av administrativt arbete är ett krav – du har tidigare arbetat med administration och har goda organisatoriska färdigheter.
Erfarenhet av Microsoft Office är ett krav – du är van att arbeta i program som Word, Excel och Outlook.
Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du har: Erfarenhet av stordatamiljö och webbaserade program – om du har erfarenhet av att arbeta med stora datamängder och webbaserade system, är det ett stort plus.
Erfarenhet av kommunala tjänstepensioner och avtal – kunskap inom detta område är mycket värdefullt för rollen.
Försäkringskunskap inom pension – förståelse för pensionsförsäkringar är en fördel.

Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget som Handläggareså är dunoggrann och strukturerad, du har en god förmåga att organisera ditt arbete och håller ordning på detaljer. Du ärkommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift och trivs med kundkontakt. Slutligen så är duserviceinriktad och har ett genuint intresse för att hjälpa kunder och ge bästa möjliga service.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-01-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Sundsvall. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Vid tilldelat uppdrag kommer du behöva beställa ut ett utdrag ur belastningsregistret och visa upp för kund.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Amendo Bemanning & Rekrytering AB .

SEB i Sundsvall söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Mar 24
Nytt
Arbetsbeskrivning Nu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande under våren och nästa start kommer att vara i maj och juni.
Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen.
På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.
Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.
Vem är du? Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB.
För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete - God telefon- och datorvana - Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift - Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen - Genuint intresse av bank/finans
Meriterande är:
- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi - Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete
Vad erbjuder vi? På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.
Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat:
Möjlighet att önska din arbetstid och schema
Förmånlig bolåneränta
Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier.
Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag
Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus.

Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com) Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret.
Frågor och kontakt Vi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag.
I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager: Gitte Thorsén, gitte.thorsen@amendo.se eller vår Talent Acquisition Manager: Mathilda Carlbom, mathilda.carlbom@amendo.se
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-GT1

Ansök nu

SEB i Sundsvall söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Feb 10
Arbetsbeskrivning Nu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande under våren och nästa start kommer att vara 7: april.
Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen.
På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.
Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.
Vem är du? Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB.
För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete - God telefon- och datorvana - Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift - Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen - Genuint intresse av bank/finans
Meriterande är:
- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi - Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete
Vad erbjuder vi? På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.
Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat:
Möjlighet att önska din arbetstid och schema
Förmånlig bolåneränta
Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier.
Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag
Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus.

Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com) Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret.
Frågor och kontakt Vi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag.
I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager: Gitte Thorsén, gitte.thorsen@amendo.se eller vår Talent Acquisition Manager: Mathilda Carlbom, mathilda.carlbom@amendo.se
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-GT1

Ansök nu

Kundansvarig redovisningsekonom till Sundsvall

Redovisningskonsult
Läs mer Jan 28
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren redovisningsekonom som brinner för kundrelationer och ekonomisk rådgivning? Vill du ta dig an ett spännande konsultuppdrag hos ett välrenommerat bolag som är ledande inom förvaltning av bostadsrättsföreningar? Vi söker nu flera konsulter för kortare uppdrag med möjlighet till överrekrytering.
I rollen som ekonomisk förvaltare kommer du att vara en central kontaktperson för bolagets kunder och ansvara för ekonomiska tjänster kopplade till bostadsrättsföreningar. Du arbetar brett med uppgifter som löpande redovisning, bokslut, budgetarbete och ekonomisk rådgivning till styrelser. Med ca 50 kunder är din förmåga att balansera detaljerad ekonomisk kunskap med kundfokus avgörande.
Omfattning: Heltid, med möjlighet till viss flexibilitet.
Placering: Sundsvall
Arbetstid: 37,5 timmar per vecka
Start: Snarast.
Kvalifikationer och egenskaper

Har erfarenhet av att arbeta nära kunder, med fokus på lyhördhet och god kommunikation.
Har grundläggande kunskaper inom redovisning, bokföring, bokslut och budgetarbete.
Gärna har arbetat med bostadsrättsföreningar (meriterande, men inte ett krav).
Har några års erfarenhet från redovisningsbyrå eller liknande.
Är organiserad, analytisk och har en god förmåga att bygga kundrelationer.
Akademisk examen är meriterande men inte ett krav.


Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.
Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Regional Branch Manager Gitte Thorsén, gitte.thorsen@amendo.se

Ansök nu

SEB i Sundsvall söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Frontofficepersonal
Läs mer Jan 13
ArbetsbeskrivningNu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande och start kommer att vara 26:e februari.
Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen.
På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.
Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.

Vem är du?Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB.
För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete- God telefon- och datorvana- Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen- Genuint intresse av bank/finans
Meriterande är:
- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi- Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete
Vad erbjuder vi?På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.
Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat:
Möjlighet att önska din arbetstid och schema
Förmånlig bolåneränta
Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier.
Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag
Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus.

Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com)Nästa steg i rekryteringsprocessenNär du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervjuDu kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret.
Frågor och kontaktVi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag.
I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager:Gitte Thorsén,gitte.thorsen@amendo.se eller vårTalent Acquisition Manager:Mathilda Carlbom,mathilda.carlbom@amendo.se
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-GT1

Ansök nu

SEB i Sundsvall söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Frontofficepersonal
Läs mer Nov 26
ArbetsbeskrivningNu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande och start kommer att vara i januari.
Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen.
På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.
Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.

Vem är du?Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB.
För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete- God telefon- och datorvana- Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen- Genuint intresse av bank/finans
Meriterande är:
- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi- Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete
Vad erbjuder vi?På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.
Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat:
Möjlighet att önska din arbetstid och schema
Förmånlig bolåneränta
Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier.
Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag
Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus.

Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com)Nästa steg i rekryteringsprocessenNär du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervjuDu kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Frågor och kontaktVi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag.
I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager:Gitte Thorsén,gitte.thorsen@amendo.se eller vårTalent Acquisition Manager:Mathilda Carlbom,mathilda.carlbom@amendo.se
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-GT1

Ansök nu

SEB i Sundsvall söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Frontofficepersonal
Läs mer Dec 16
ArbetsbeskrivningNu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande och start kommer att vara i februari.
Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen.
På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.
Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.

Vem är du?Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB.
För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete- God telefon- och datorvana- Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen- Genuint intresse av bank/finans
Meriterande är:
- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi- Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete
Vad erbjuder vi?På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.
Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat:
Möjlighet att önska din arbetstid och schema
Förmånlig bolåneränta
Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier.
Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag
Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus.

Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com)Nästa steg i rekryteringsprocessenNär du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervjuDu kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Frågor och kontaktVi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag.
I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager:Gitte Thorsén,gitte.thorsen@amendo.se eller vårTalent Acquisition Manager:Mathilda Carlbom,mathilda.carlbom@amendo.se
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-GT1

Ansök nu