Sundsvall: Dansktalande Kundservicemedarbetare till IT-support

Hitta ansökningsinfo om jobbet Dansktalande Kundservicemedarbetare till IT-support i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-28 // Varaktighet: Heltid

Om Wecall: Hos Wecall är vi stolta över att erbjuda enastående kundservice och IT-support till deras många uppdragsgivare. Dem hanterar en ström av samtal och ärenden varje dag och söker nu en ny dansk stjärna till deras team!

Detta är ett konsultuppdrag.

Vad du kommer att göra:

Som medarbetare i kundservice hos Wecall kommer du att:

* Ta emot och hantera inkommande samtal och supporttickets från våra kunder.
* Lösa IT-relaterade problem och frågor med en positiv inställning.
* Se till att varje kundupplevelse är både positiv och produktiv.
* Samarbeta nära med andra glada och energiska teammedlemmar.

Vi letar efter dig som:

* Talar och skriver flytande danska, svenska och engelska (kunskaper i finska, norska eller andra nordiska språk är ett plus).
* Är van vid att använda telefonen och datorn som dina huvudredskap.
* Har god organisatorisk förmåga och är noggrann i ditt arbete.
* Är punktlig, ansvarsfull och kan hantera stressfulla situationer.
* Trivs med att arbeta i ett högt tempo och bidrar till en positiv arbetsmiljö.

Meriterande:

Har du tidigare erfarenhet av kundservice eller liknande yrken? Fantastiskt! Om inte, oroa dig inte - vi värderar dina personliga egenskaper högst.

Vad vi erbjuder:

* En personligt anpassad utbildningsplan som omfattar teori, praktisk träning, medlyssning och coaching.
* Ett dynamiskt och stöttande arbetsklimat där vi värderar samarbete och arbetsglädje.
* Möjligheter till både personlig och professionell utveckling.

Är du intresserad?

Skicka din ansökan med CV och personligt brev där du berättar varför just du skulle vara en perfekt match för vårt team. Vi genomför intervjuer löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt för att säkerställa att du inte missar denna möjlighet.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Vad kan Manpower erbjuda dig?

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.



Hur du ansöker

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Ideal.shala@manpower.se. Sök tjänsten redan idag!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Kundtjänstmedarbetare.

Administratör / orderadministratör

Läs mer Apr 25
Vill du utvecklas inom administration och kundservice? Nu finns möjligheten att starta din karriär hos Telia i Sundsvall!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar över sommaren. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Om företaget
Telia Company är ett ledande företag inom IT och telekommunikation som hjälper både privatpersoner och företag att kommunicera smidigt, effektivt och hållbart. Med en stark närvaro i sju länder och omkring 21 000 medarbetare – varav cirka 4 700 i Sverige – erbjuder Telia uppkoppling i några av världens bästa nät.
Sverige har en bredbandsinfrastruktur i toppklass, och just nu moderniserar Telia mobilnätet med förbättrat 4G och utbyggnad av 5G. Genom att driva digitalisering och investera i framtidens teknik bidrar Telia till ett mer uppkopplat och hållbart samhälle.
Digitaliseringen skapar nya möjligheter att kommunicera och dela information – oavsett tid och plats. Telia tillhandahåller den digitala grund som får företag, samhällen och människor att mötas och utvecklas.
Välkommen till Telia – för bättre nät och bättre upplevelser!
Arbetsuppgifter
I den här rollen ansvarar du för att hantera och registrera kundbeställningar i flera system. Du administrerar en variation av privatkundsorder och ser till att alla uppgifter registreras korrekt. Du kommer även att hantera felregistreringar och avvikelser, med målet att lösa dessa ärenden och hålla både kunder och kollegor uppdaterade.
Arbetet innebär också regelbunden kontakt med kollegor, och du blir en del av ett team som samarbetar för att hitta effektiva lösningar och säkerställa positiva kundupplevelser.
Vid anställningens början får du en omfattande introduktion och utbildning för att du ska känna dig trygg i din nya roll. Du kommer också att få kontinuerligt stöd och feedback från både din närmaste chef på Telia och Bravura, för att hjälpa dig växa och bredda din kompetens över tid.
• Administrera order, felregistreringar och avvikelser
• Support kring ärenden via telefon och chatt
• Samarbeta med kollegor 
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad gymnasieutbildning
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Erfarenhet inom administration/kundservice är meriterande

I rollen som orderadministratör är det viktigt att du är engagerad och strävar efter att leverera hög service och nöjda kunder. Du har en god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, eftersom du kommer att hantera många olika kontaktytor. Rollen kräver att du är självgående, tar egna initiativ och har förmågan att anpassa dig efter föränderliga situationer och arbetsuppgifter.
Du arbetar i ett team där samarbete och ömsesidigt stöd är centralt, och därför ser vi att du är en lagspelare som trivs med att samarbeta och bidra till gruppens gemensamma mål.


Övrig information
Start: 2 juni  Plats: Sundsvall Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdatum är 2025-05-10.

#Nextgen

Ansök nu

SEB i Sundsvall söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Läs mer Apr 17
Arbetsbeskrivning Nu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande under våren och nästa start kommer att vara i maj och juni. 
Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen.
På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.
Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.
Vem är du? Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB.
För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete - God telefon- och datorvana - Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift - Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen - Genuint intresse av bank/finans
Meriterande är:
- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi - Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete
Vad erbjuder vi? På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.
Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat:
Möjlighet att önska din arbetstid och schema
Förmånlig bolåneränta
Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier.
Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag
Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus.

Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com) Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret.
Frågor och kontakt Vi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag.
I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager: Gitte Thorsén, gitte.thorsen@amendo.se eller vår Talent Acquisition Manager: Mathilda Carlbom, mathilda.carlbom@amendo.se
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-GT1

Ansök nu

SEB i Sundsvall söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Läs mer Apr 11
Arbetsbeskrivning Nu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande under våren och nästa start kommer att vara i maj och juni. 
Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen.
På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.
Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.
Vem är du? Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB.
För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete - God telefon- och datorvana - Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift - Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen - Genuint intresse av bank/finans
Meriterande är:
- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi - Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete
Vad erbjuder vi? På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.
Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat:
Möjlighet att önska din arbetstid och schema
Förmånlig bolåneränta
Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier.
Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag
Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus.

Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com) Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret.
Frågor och kontakt Vi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag.
I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager: Gitte Thorsén, gitte.thorsen@amendo.se eller vår Talent Acquisition Manager: Mathilda Carlbom, mathilda.carlbom@amendo.se
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-GT1

Ansök nu

SEB i Sundsvall söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Läs mer Apr 8
Arbetsbeskrivning Nu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande under våren och nästa start kommer att vara i maj och juni.
Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen.
På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.
Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.
Vem är du? Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB.
För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete - God telefon- och datorvana - Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift - Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen - Genuint intresse av bank/finans
Meriterande är:
- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi - Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete
Vad erbjuder vi? På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.
Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat:
Möjlighet att önska din arbetstid och schema
Förmånlig bolåneränta
Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier.
Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag
Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus.

Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com) Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret.
Frågor och kontakt Vi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag.
I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager: Gitte Thorsén, gitte.thorsen@amendo.se eller vår Talent Acquisition Manager: Mathilda Carlbom, mathilda.carlbom@amendo.se
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-GT1

Ansök nu

First line support till Telia

Läs mer Apr 4
Älskar du att ge förstklassig service och drivs av försäljning? Gillar du att arbeta mot uppsatta mål? Då kan detta vara rollen för dig! På Telia får du möjlighet att utvecklas inom kundbemötande, försäljning och teknisk support.
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt.
Arbetsuppgifter
Som supportmedarbetare ansvarar du för den första kontakten med Telias privatkunder. Via inkommande samtal hjälper du kunder med frågor av teknisk karaktär, inom främst bredband och telefoni. Du lyssnar till kundens behov och informerar om Telias tjänsteutbud för att leverera den bästa lösningen. Därmed blir merförsäljning en naturlig del av samtalet, där målet är att uppnå en god service och hög kundnöjdhet. Du arbetar mot uppsatta mål och har möjlighet att påverka din lön genom ett bonussystem.
Vid start erbjuds du en gedigen utbildning tillsammans med ditt team där du får alla verktyg för att bli trygg i din roll. Du har en kontinuerlig dialog med din närmsta chef för att få stöttning i ditt dagliga arbete och ta nästa steg i din utveckling.
• Svara på inkommande samtal från kunder
• Hitta lösningar på kunders frågor och problem
• Merförsäljning genom att se över tjänsteutbud och hitta lösningar som passar kundernas behov

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad gymnasieutbildning
• Mycket god känsla för service
• Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska
• Erfarenhet inom kundservice är meriterande
För att trivas i rollen som supportmedarbetare på Telia bör du ha en god känsla för service och motiveras av att leverera lösningar efter kunders behov. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är lyhörd samt empatisk i ditt bemötande. Rollen kräver att du tar eget ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du bör även trivas med ett varierat arbetstempo samt att arbeta mot uppsatta mål.

Övrig information
Start: 5 maj Plats: Sundsvall Lön: Grundlön + möjlighet till bonus
I denna process begär vi ut utdrag ur belastningsregister och genomför en kreditupplysning innan anställning.
Om företaget
Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle.
Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdatum är 2025-04-09.

#Nextgen

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Manpower AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Manpower AB .

Administratör till DHL Freight

Kontorsreceptionist
Läs mer Maj 14
Är du en strukturerad, serviceinriktad och engagerad administratör som trivs i en roll med många kontaktytor? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Just nu söker vi en administratör till DHL Freight - ett konsultuppdrag via Manpower med goda möjligheter till förlängning eller anställning.

Om rollen

Som administratör ansvarar du för att hantera alla terminalbehandlade sändningar inom DHL Freight. Rollen innebär också kontakt med åkerier, kunder, hantering av aviseringar samt arbete vid kundlucka. Du arbetar enligt DHL\:s etablerade processer och säkerställer att arbetsuppgifterna utförs korrekt och effektivt.

Arbetsuppgifter:

* Administrera terminalbehandlade sändningar inom DHL Freight
* Ha daglig kontakt med åkerier och kunder
* Sköta avisering och ärenden vid kundlucka
* Följa fastställda rutiner och processer
* Bidra till förbättrad service, produktivitet och processefterlevnad

Kvalifikationer:

* Gymnasieutbildning
* Grundläggande datakunskaper och systemvana
* God kommunikationsförmåga och kundfokus
* Noggrannhet, struktur och ordningssinne
* Förmåga att arbeta både självständigt och i team
* Engagemang, initiativförmåga och god samarbetsvilja

Vad erbjuder vi?

Du blir anställd som konsult hos Manpower och jobbar på uppdrag hos DHL Freight - en arbetsplats med ett öppet klimat där prestationer uppmärksammas och utveckling uppmuntras. Här får du vara en del av ett team som vet hur var och en bidrar till ökat kundvärde och bättre resultat.

Plats: Sundsvall
Omfattning: Heltid
Start: 1/6

Välkommen med din ansökan - urval och intervjuer sker löpande!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Ansök nu

Dansk- och finsktalande kundtjänstmedarbetare sökes!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 14
Är du serviceinriktad, kommunikativ och behärskar danska eller finska flytande? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Vi söker nu kundtjänstmedarbetare med språkkunskaper i danska och finska till ett uppdrag där du får möjlighet att arbeta i en internationell och kundfokuserad miljö.

Om tjänsten

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att:

* Besvara inkommande samtal, mejl och chatt från kunder
* Hjälpa kunder med frågor, beställningar och reklamationer
* Ge professionell service på danska och/eller finska
* Arbeta i olika system för att registrera och följa upp ärenden

Detta är ett konsultuppdrag via Manpower med goda möjligheter till anställning hos kund på sikt.

Vi söker dig som:

* Talar och skriver flytande danska och/eller finska
* Har goda kunskaper i svenska och engelska
* Har erfarenhet av kundservice, support eller liknande (meriterande)
* Är lösningsorienterad, noggrann och har en positiv inställning

Vi erbjuder:

* En inkluderande arbetsplats med trevliga kollegor
* Möjlighet till hybridarbete eller arbete på plats beroende på uppdrag
* En gedigen introduktion och löpande stöd från Manpower
* Möjlighet till anställning hos kund vid uppdragets slut

Placering: Sundsvall
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse

Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Ansök nu

Svetsare till spännande industrikund i Sundsvall

Svetsare
Läs mer Apr 17
Brinner du för svets- och produktionstekniska utmaningar? Vill du arbeta med stora och komplexa produkter i en ljus, modern och rymlig verkstad? Då kan det här vara jobbet för dig!

Vi på Manpower söker nu en skicklig och engagerad svetsare till ett uppdrag hos en av våra kundföretag inom tillverkningsindustrin. Uppdraget är på heltid och du blir anställd av Manpower.

Om rollen

I den här rollen arbetar du med svetsning av komponenter i både rostfritt (bland annat duplex och SMO) och kolstål. Materialtjocklekarna varierar från 1 mm till upp emot 100 mm, och arbetet omfattar flera olika svetsmetoder såsom MIG, MAG, TIG och pinne.

Efter utfört arbete genomförs ofta kvalitetskontroller som exempelvis tryckprovning och penetranttester för att säkerställa att produkterna håller högsta kvalitet.

Vem är du?

Vi söker dig som har:

Svetsutbildning med materialkännedom

Flera års erfarenhet av svetsning inom industrimiljö

Goda kunskaper i ritningsläsning och svetsbeteckningar

Vana att arbeta både självständigt och i team

Kunskap om och gärna erfarenhet av SS-EN ISO 5817

Det är meriterande om du har:

Travers- och truckkort

Erfarenhet av UP-svetsning

Erfarenhet av slipning/polering

Möjlighet att arbeta skift (två- och treskift kan förekomma)

För att lyckas i rollen tror vi att du är ansvarstagande, kvalitetsmedveten och har ett strukturerat arbetssätt. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs i en miljö där säkerhet, ordning och reda står i fokus.

Vi erbjuder

Anställning via Manpower med kollektivavtal

Ett långsiktigt uppdrag hos en modern industriverkstad med fokus på teknisk utveckling och säkerhet

Friskvårdsbidrag och möjlighet till friskvårdstimme

Arbete i ljusa och fräscha lokaler med trevliga kollegor

Låter det som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag - urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Välkommen till Manpower - vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Lagerarbetare till DHL Freight i Sundsvall | Extrajobb

Lagerarbetare
Läs mer Maj 16
Är du en noggrann och effektiv person som söker ett flexibelt extrajobb inom lager? Då har vi jobbet för dig! Vi på Manpower söker nu lagerarbetare till ett extrajobb hos DHL Freight i Sundsvall. Har du truckkort A1-A4 och trivs med ett fysiskt arbete i en fartfylld och varierad miljö? Då kan det här vara helt rätt möjlighet för dig. Välkommen med din ansökan redan idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och DHL Freight. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbetar på plats hos vår kund i Sundsvall.

Om jobbet som lagerarbetare

Hos vår kund kommer du bland annat att plocka och packa artiklar som sedan ska levereras till kunder. Vidare kommer du i dina arbetsuppgifter även att köra ut material till de olika avdelningarna. Vi erbjuder ett fysiskt roligt extrajobb med en marknadsmässig lön. Det är ett perfekt jobb för dig som vill ha flexibla arbetstider och extra inkomst vid sidan av din huvudsakliga sysselsättning!

Övrig information

Placeringsort: Sundsvall

Anställningsform: Extra, vid behov. Vi ser gärna att du är tillgänglig 2-3 gånger i veckan

Arbetstider: Arbetstiderna varierar mellan 13.30-22 och 01-30-10.00. Du behöver vara öppen för båda skiften

Är du rätt person för tjänsten?

För att trivas i den här rollen ser vi att du är en ansvarstagande och flexibel person som kan hantera ett högt arbetstempo. Du är lugn och fokuserad även under stress, och har lätt för att samarbeta med andra - samtidigt som du också kan ta eget ansvar och arbeta självständigt. Du jobbar strukturerat och noggrant, och strävar efter att leverera ett resultat med hög kvalitet. Med ett positivt driv och en serviceinriktad attityd är du en person som bidrar till en god stämning i teamet och ett smidigt arbetsflöde.

Krav för tjänsten

* En annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - tex studier, deltidsjobb, F-Skattsedel etc
* Truckkort A1-4
* Körkort och tillgång till bil
* God fysik
* Flytande svenska i tal och skrift

Det anses meriterande om du sedan innan har erfarenhet av lager och truckkort B1-B4.

I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning.

Vad kan Manpower erbjuda dig?

Som konsult hos Manpower har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Om ambulerande-rollen

Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område.

Hur söker jag jobbet?

Det är väldigt enkelt! Ansök jobbet via ansökningsknappen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Agnes Halvardson via e-post: agnes.halvardson@manpower.se

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Påminnelse inför ansökan

För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också.

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Vi erbjuder alltid en marknadsmässig lön.

Ansök nu

Vi söker lagerpersonal med truckkort för extrajobb!

Lagerarbetare
Läs mer Apr 14
Har du truckkort och söker ett flexibelt extrajobb vid sidan av studier eller annat arbete? Gillar du fysiskt arbete, trivs i lager­miljö och kan hoppa in med kort varsel? Då kan det här vara något för dig!

Om tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov, med varierande arbetstider - både dag, kväll och helg kan förekomma. Du kommer att arbeta med plock, pack, in- och utleveranser samt truckkörning. Det är viktigt att du är flexibel, ansvarstagande och trivs med att arbeta i ett högt tempo.

Arbetsuppgifter:

Plock och pack av varor

In- och utleveranser

Truckkörning (A- och/eller B-behörighet)

Lagerhållning och inventering

Övriga arbetsuppgifter inom lager

Vi söker dig som:

Har giltigt truckkort (A och/eller B)

Har en annan huvudsaklig sysselsättning (t.ex. studier eller deltidsjobb)

Är flexibel och kan arbeta oregelbundna tider, ibland med kort varsel

Är noggrann, pålitlig och trivs med fysiskt arbete

Har goda kunskaper i svenska

Vi erbjuder:

Ett flexibelt extrajobb i ett positivt team

Möjlighet att bygga erfarenhet inom logistik och lager

Trygg anställning med kollektivavtal

Låter det intressant?

Erbjudande

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll



Om ambulerande-rollen

Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område.



Sök tjänsten idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Vid frågor är du välkommen att kontakta Ideal.shala@manpower.se
Skicka in din ansökan redan idag - vi intervjuar och anställer löpande!

Ansök nu

Onsite Support Sundsvall

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 23
ITOnsite-support för Sundsvall, Alby och Örnsköldsvik, med bas i Sundsvall.

Onsite-support för Sundsvall, Alby och Örnsköldsvik, med bas i Sundsvall.

IT-supportteknikern tillhandahåller lokal support till slutanvändare och löser problem som inte kan lösas på distans. Arbetsplatsbaserad support utförs vanligtvis på större anläggningar men kan även omfatta närliggande platser och länder där ingen fast personal finns på plats, vilket kräver mobilitet.

Onsite-support ska leda till högre lokal lösningsgrad av incidenter och förfrågningar samt förbättrad produktivitet och kundnöjdhet. Funktionen fungerar även som lokal servicedesk vid problem som identifieras på plats.

Ansvarsområden:
Tjänster och aktiviteter (inkluderar men är inte begränsade till):

? Lokal support:

* Arbetsplatsstöd, fjärrsupport, bärbara datorer och kringutrustning, lokal felsökning och reparation

? Hantering av enhetslivscykel:

* PC/laptops/perifer enheter/printers/(W)LAN/brandväggar/lokal infrastruktur/servrar/IP-telefoni

? Mobiltjänster:Hantering och leverans av mobiltelefoner, smartphones och surfplattor

* Hantering av abonnemang
* Samordning av tredjeparts garantisupport

? Skrivare:

* Support inklusive förbrukningsartiklar, livscykelhantering och reparationer

? Stöd för lokaler:

* Mötesrum, utrustning, serverrum (underhåll, rack & stack, kylning och luftkonditionering, UPS)

? Telefoni:

* Support av telefonlinjer (incidenthantering, förändringar och leveranser) via ServiceNow

? Övervakning och säkerhet:

* Uppdatering och patchning av utrustning
* Övervakning av lokal infrastruktur via SolarWinds
* Hantering av säkerhets- och sårbarhetsincidenter

Professionalism:

* Ge kundfokuserad IT-support till verksamheten och säkerställa en snabb och informerad service
* Hantera och koordinera IT-aktiviteter på plats
* Vara punktlig, pålitlig och professionell i förhållande till kunder och kollegor
* Ha ett lämpligt språk och klädsel för kundmiljön

Smart Hands-aktiviteter:

* Ge assistans för hård- och mjukvaruproblem som inte kan lösas på distans
* Visuell inspektion och felsökning av lokala skrivare och skannrar innan en hårdvarutekniker involveras
* Dataåterställning och migrering vid behov
* Stöd för hårdvarurelaterade incidenter och reparationer
* Konfigurera lokal infrastruktur och stödja fjärrteam vid behov

Kvalifikationer:

? Yrkeskompetens:

* Tillämpar erfarenhet och interna riktlinjer för att utföra arbetsuppgifter
* Starkt kundfokus, god kommunikationsförmåga och pålitlighet

? Onsite Support-kompetens:

* Incidenthantering och Service Request-hantering, från anmälan till lösning
* Kommunikation med berörda användare och uppdateringar om framsteg
* Hantering av hårdvaruinventering och registrering av enheter
* Installation, flytt, tillägg och ändringar (IMAC) på plats
* Koordinering och lösning av infrastrukturrelaterade ärenden på plats
* Identifiering av återkommande problem och proaktiva lösningar

Erfarenhet:

* 2-3 års erfarenhet inom liknande roll

Utbildning:

* Teknisk utbildning eller motsvarande, exempelvis inom datavetenskap
* Utbildning i kundservice

Tekniska certifieringar:

* God kunskap om OEM-certifieringar för datorer, laptops, skrivare och telefoni
* A+-certifiering är meriterande
* Erfarenhet av MS-Azure och Office365 krävs

Språk:

* Flytande svenska och engelska (tal och skrift)

Körkort:

* Ja (B-körkort krävs för tjänste

Erbjudande

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll



Om ambulerande-rollen

Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område.



Sök tjänsten idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Vid frågor är du välkommen att kontakta Ideal.shala@manpower.se
Skicka in din ansökan redan idag - vi intervjuar och anställer löpande!

Ansök nu