Sundsvall: Interim Enhetschef IT

Hitta ansökningsinfo om jobbet Interim Enhetschef IT i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

I syftet att hantera den aktuella vakansen under hösten, söker vi nu för kunds räkning en trygg och erfaren Interim Enhetschef under en rekryteringsprocess, som upp till 6 månader ska leda en IT-enhet. Enheten består av ca. 30 medarbetare i varierande åldrar och med relativt lång anställningstid. I uppdraget ingår att arbeta med individ- och grupputveckling och medarbetarsamtal. Du har även ett arbetsmiljöansvar och budgetansvar i uppdraget. Uppdraget ska utföras på plats hos kunden i Sundsvall, möjlighet till distansarbete finns efter överenskommelse upp till 50 %.

Uppdraget är säkerhetsklassat.
Omfattning: Heltid (100%)
Start: 240819
Längd: 6 månader, med möjlighet till 3 månaders förlängning.

Du är underkonsult och fakturerar från eget bolag.

Vem är du?
Kompetens och erfarenhetskrav
Skallkrav:
- Du har minst 5 års erfarenhet som ledare med personalansvar.
- u har minst 5 års erfarenhet av IT-ledning och team.
- Du har erfarenhet av att arbeta med grupputveckling, minst 3 större utvecklingsinsatser, >500 timmar per utvecklingsuppdrag.
- Du har minst 3 års erfarenhet av ledarskap inom offentlig förvaltning.

Personliga egenskaper
Ledarskapsförmåga:
- Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål.
- Du har erfarenhet av att leda stora personalgrupper och har lätt för att skapa engagemang och delaktighet.
- Du har en god erfaren av att leda en teambaserad organisation inom IT-området.
- Du har en god erfarenhet av ledarskap inom offentlig förvaltning.

Gott omdöme:
- Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar.

Helhetssyn:
- Du ser helheter, tar hänsyn till det större perspektivet och förstår din roll.

Förmåga att kommunicera tydligt:
- Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. - Du påminner och följer upp.


Om verksamheten
Denna tillsättning utförs av Poolia Interim Management, Pion Groups verksamhet för tillsättning av interimschefer.
Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Enhetschef, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Enhetschef, offentlig förvaltning.

Gruppchef till utredningssektionen polisområde Västernorrland

Läs mer Jun 12
Utredningssektionen i polisområde Västernorrland är organiserad i fem utredningsgrupper som hanterar grov brottslighet inom kriminell ekonomi, brott mot särskilt utsatta och våldsbrott, narkotikabrott, vapenbrott, försvunna personer mm. Utöver utredningsgrupperna finns grupper för spaning (NPS) och en grupp med funktionerna jourförundersökningsledning och brottssamordning.

Utredningsgrupp 5 tillhör utredningssektionen i polisområde Västernorrland och är verksam över hela polisområdet. Utredningsgrupperna inom utredningssektionen samarbetar med varandra och utredningsgrupp 4 och 5 har ett särskilt samarbetsuppdrag och ett eget ledningsteam som leder det dagliga arbetet. Utredningsgrupp 5 arbetar främst med utredningar gällande grova brott riktade mot särskilt utsatta brottsoffer. Ärendena är ofta omfattande och flera olika kompetenser både inom och utom den egna gruppen behöver samarbeta för att kunna utreda ett ärende.

ARBETSUPPGIFTER
Som chef för Utredningsgrupp 5 rapporterar du till sektionschefen samt ingår i utredningssektionens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Utöver detta ska du kunna verka som förundersökningsledare/utredningsledare i ärenden som kräver särskild utredningsledning Du ska även kunna utöva arbetsledning i pågående ärende enskilt eller i samverkan med åklagare.

Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
•minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, eller chef den senaste femårsperioden.
• polisexamen i enlighet med polisförordningen eller annan examen/utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
• erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
• erfarenhet av brottsförebyggande, brottsbekämpande och trygghetsskapande arbete
• erfarenhet av utredningsarbete eller annan erfarenhet som myndigheten bedömer är relevant för tjänsten.
• svenskt medborgarskap

Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
• erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
• ingått i ledningsforum
• arbetsledande erfarenhet från polisorganisationens verksamhet
• fullföljt en av polisens chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå
• erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen
• utbildning och erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete
• erfarenhet av att hålla coachande samtal
• erfarenhet av att hålla rehabiliteringssamtal
• erfarenhet av tillitsbaserad styrning och ledning
• utbildning/erfarenhet av svåra samtal eller konflikthantering


När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:

• analys och helhetssyn
• mål och resultat
• utveckling och förändring
• social säkerhet
• muntlig och skriftlig kommunikation
• skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.

Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.

ÖVRIGT
Arbetsort: Sundsvall
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid (5:2)
Tillträde: Snarast och enligt överenskommelse
Funktion: chef grupp

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult: Ninwa Youssef ninwa.youssef@polisen.se.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Interimschef IT | Myndighet | Sundsvall

Läs mer Jul 2
Är du en erfaren ledare med gedigen erfarenhet inom IT och offentlig förvaltning? Vi på Jefferson Wells söker en trygg och drivande interimschef IT för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder inom offentlig sektor i Sundsvall. Är du redo att ta dig an en utmanande roll och bidra till enhetens utveckling? Varmt välkommen med din ansökan!

Ort: Sundsvall
Start: Under slutet av augusti eller början av september.
Uppdragslängd: Konsultuppdrag under 6 månader med möjlighet till förlängning.
Övrig information: Möjlighet till hybrid arbete upp till 50%.

Om jobbet som Interimschef inom IT:

Som interimschef hos vår kund som är en förvaltningsmyndighet i Sundsvall kommer du att leda och utveckla en IT-enhet bestående av cirka 30 medarbetare. Du kommer bland annat att arbeta med individ- och grupputveckling, genomföra medarbetarsamtal och ha ansvar för arbetsmiljö och budget. Uppdraget kräver en erfaren ledare som kan skapa engagemang och delaktighet i gruppen.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

* Leda och utveckla IT-enheten.
* Arbeta med individ- och grupputveckling.
* Genomföra medarbetarsamtal.
* Ansvara för arbetsmiljö och budget.
* Säkerställa tydlig kommunikation och uppföljning.

Den vi söker:

Vi på Jefferson Wells söker dig som är en trygg och erfaren ledare med energi och driv. Du har minst 5 års erfarenhet som ledare med personalansvar och har arbetat inom IT-ledning och team under minst 5 år. Du har även erfarenhet av att arbeta med grupputveckling och har lett utvecklingsinsatser inom offentlig förvaltning.

För att lyckas i rollen ser vi att du gärna har:

* Minst 5 års erfarenhet som ledare med personalansvar
* Minst 5 års erfarenhet av IT-ledning och team
* Erfarenhet av att arbeta med grupputveckling, minst 3 större utvecklingsinsatser (>500 timmar per utvecklingsuppdrag)
* Minst 3 års erfarenhet av ledarskap inom offentlig förvaltning

Personliga egenskaper:

* God ledarskapsförmåga
* Förmåga att göra korrekta avvägningar och prioriteringar
* Helhetssyn och förståelse för din roll i det större perspektivet
* Förmåga att kommunicera tydligt och säkerställa att budskap når fram och att förväntningar är klara

Rollen kräver att du genomgår en bakgrundskontroll.

Om Jefferson Wells:

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb.

Hur du ansöker:

För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interimschef IT

Läs mer Jul 1
Nu söker vi en interim enhetschef inom IT till SPV (Statens tjänstepensionsverk)
Om uppdraget
Uppdraget på heltid till SPV och beräknas pågå under 6 månader med möjlighet till förlängning i ytterligare 3 månader. Start är beräknad till 240826, men senast 240916. Uppdraget sker på plats i Sundsvall, men distansarbete på upp till 50% är möjligt efter överenskommelse.
Dina arbetsuppgifter
SPV söker en trygg och erfaren ledare som upp till 6 månader ska leda och utveckla en IT-enhet i vår verksamhet.Enheten består av ca. 30 medarbetare i varierade åldrar och med relativt lång anställningstid. I uppdraget ingår att arbeta med individ- och grupputveckling och att genomföra medarbetarsamtal. Du har ävenett arbetsmiljöansvar och budgetansvar. Gruppen leds med fördel av en ledare med energi och driv. Uppdraget ska utföras på plats på SPV Sundsvall


Dina kvalifikationer
Ledarskapsförmåga. Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål.
Gott omdöme. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar
Helhetssyn.Du ser helheter, tar hänsyn till det större perspektivet och förstår din roll.
Förmåga att kommunicera tydligt.Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du påminner och följer upp.


Meriterande
Erfarenhet som ledare med personalansvar i minst 5 år.
Erfarenhet av IT-ledning och team i minst 5 år.
Erfarenhet av att arbeta med grupputveckling, minst 3 större utvecklingsinsatser.
Erfarenhet av ledarskap inom offentlig förvaltning i minst 3 år.



Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240814.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 5000.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Interimschef | Myndighet | Sundsvall

Läs mer Jun 26
Är du en erfaren chef med kunskap inom digitalisering och offentlig sektor? Vi på Jefferson Wells söker just nu en interimschef för ett konsultuppdrag hos vår kund, en samhällsviktig myndighet i Sundsvall. Om du har en stark ledarskapsbakgrund och är redo för en ny utmaning, skicka in din ansökan idag!

Ort: Sundsvall
Start: 9 september 2024
Uppdragslängd: Konsultuppdrag till september 2025, med möjlighet till förlängning
Övrig information: Möjlighet till distansarbete upp till 80%, resor till Stockholm kan förekomma.

Om jobbet som interimschef:

Som interimschef hos Jefferson Wells ute hos vår kund, en myndighet i Sundsvall, kommer du att leda enheten för identitet och auktorisation. Enheten ansvarar för att utveckla Sveriges första statliga e-legitimation och arbetar med EU:s nya identitetsplånbok. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:

* Leda och utveckla team och verksamhet som växer och förändras över tid.
* Samarbeta med Regeringskansliet, offentlig och privat sektor samt internationella aktörer.
* Säkra digitala identiteter för en framgångsrik digitalisering.
* Hantera Sveriges eIDAS-nod för gränsöverskridande e-legitimering och kvalitetsmärkning av svenska e-legitimationer.
* Utvecklingsarbete med fokus på digitalisering och driva förändringsarbete.

Den vi söker:

För att kvalificera dig för rollen krävs att du uppfyller samtliga krav:

* Ha akademisk utbildning om minst tre år eller annan erfarenhet som kan bedömas som likvärdig
* Ha minst 5 år chefserfarenhet av direkt ledarskap, varav minst 3 år i offentlig sektor
* Ha lett och utvecklat team och en verksamhet som växer och förändras över tid
* Ha erfarenhet av digitalisering inom svensk offentlig sektor under de tre senaste åren
* Ha förståelse för de förutsättningar som råder inom svensk offentlig sektor
* Vara kommunikativ och ha en god analytisk förmåga
* Ha goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Du bör dessutom:

* Ha stationeringsort Sundsvall och arbeta där på vår kunds kontor varje vecka, minst en (1) dag.
* Erfarenhet av utvecklingsarbete med fokus på digitalisering.
* Erfarenhet av att utreda komplexa frågeställningar och framtagande av beslutsunderlag.
* Ha erfarenhet av att leda förändringsarbete.

Tydliggör i din ansökan hur du uppfyller samtliga ställda krav och ange längden på dina erfarenheter med både månad och år. Ansök med cv på svenska.

Om Jefferson Wells:

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb.

Hur du ansöker:

För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Uppdraget kräver svenskt medborgarskap.

Ansök nu

Interimschef

Läs mer Jun 24
Vi söker en Interimschef till innovativ myndighet i Sundsvall/Stockholm!
 
Arbetsbeskrivning:
Vi söker en konsult som kan gå in som interimschef i ett uppdrag hos vår kund som fokuserar på att främja digitalisering och innovation inom den offentliga sektorn. Du kommer att bli en del av en enhet inom identitet och auktorisation tills kunden har rekryterat en chef internt. Att garantera digitala identiteter åt en bred publik är avgörande för att lyckas med digitaliseringsprocessen. Det är fokus för enheten för identitet och auktorisation. För närvarande har de flera betydelsefulla och omfattande uppdrag inom utveckling. Kunden skapar den första nationella digitala identiteten i Sverige och de jobbar med EU:s nya digitala identitetslösning som låter användarna legitimera sig digitalt och dela annan relevant information såsom körkort, betyg och biljetter. Vår kund har ansvar för att driva Sveriges eIDAS-nod, vilket gör det möjligt att använda e-legitimation över gränserna och verifierar svenska e-legitimationer för kvalitetsmärkning. De samarbetar nationellt och internationellt, både strategiskt och operativt, med Regeringskansliet, offentlig och privat sektor samt med andra EU-länder för att hantera dessa frågor.Skallkrav:
Högskoleutbildning om minst tre år eller motsvarande erfarenhet som är likvärdig
Ha minst 5 års erfarenhet av att vara chef med direkt ledarskap, varav minst 3 år inom offentlig sektor
Ha erfarenhet av att leda och utveckla team samt en verksamhet som expanderar och förändras över tid
Erfarenhet av digitalisering inom svensk offentlig sektor under de senaste tre åren
Förstå förutsättningar inom den svenska offentliga sektorn
Ha god kommunikations- och analytisk förmåga
Besitta goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Ha erfarenhet av att arbeta med utveckling och fokus på digitalisering
Ha erfarenhet av att undersöka komplexa frågor

Övrigt:
I den här rollen krävs det att du kan arbeta på kundens kontor i Sundsvall minst 1 dag i veckan. 
För att bli anställd krävs en genomförd och godkänd säkerhetsprövning som tar ca 4-6 veckor. 

OBS! Krav på svenskt medborgarskap.
 
Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Poolia Sverige AB .

Plant Manager till Schneider Electric

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Jun 28
Schneider Electric är en global specialist inom digital utveckling av energihantering och automation med en unik närvaro i svenska hem, fastigheter, industrier och infrastrukturer. Hos oss är hållbarhet ledordet. Med vår 180-årig historia och djupa rötter i energisektorn omformar vi idag branscher, utvecklar städer och berikar tillvaron för människor världen över. Vårt engagemang för innovation, mångfald och hållbarhet säkerställer att "Life is On” finns överallt och för alla.

Varför Schneider Electric?

• Innovation och hållbarhet: Var en del av ett företag som leder den digitala omvandlingen av energihantering och automation.
• Globala möjligheter: Arbeta med ett mångsidigt team i mer än 100 länder, vilket ger oändliga möjligheter till karriärutveckling och personlig utveckling.
• Inkluderande kultur: Vi värdesätter mångfald och är engagerade i att skapa en inkluderande miljö där alla kan trivas.
• Medarbetarhälsa: Dra nytta av våra omfattande wellnessprogram, inklusive flexibla arbetsarrangemang, mental hälsostöd och träningsinitiativ.
• Karriärutveckling: Få tillgång till ett brett utbud av utbildningsprogram och utvecklingsmöjligheter för att avancera dina färdigheter och din karriär

Vågar du leda den digitala omvandlingen tillsammans med Schneider för att skapa en mer hållbar värld? Läs vidare!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Plant Manager kommer du att ha ansvar för att leda och utveckla verksamheten vilket innefattar Schneider Electrics ” EcoFit™ business”. Du sätter säkerheten i första hand och skall vidare säkerställa hög kvalitet, god servicenivå, kostnadseffektivitet och hög kundnöjdhet för all utrustning som tillverkas.

Du kommer att stödja verksamheten genom att utveckla en stark kundorienterad kultur inom teamen samt att arbetet går i linje med den övergripande BU-strategin. Det geografiska området innefattar den nordiska marknaden. Därtill ska du ansvara för att utveckla olika avdelningar genom att coacha medarbetarna och förbättra deras kompetenser, vilket inkluderar att identifiera utvecklingsbehov och skapa utbildningsprogram.

Vem är du?
Vi söker dig som har mångårig erfarenhet inom tillverkande industri och flera års framgångsrik erfarenhet i ledande befattningar. Vi ser att du har en stark bakgrund inom ingenjörsyrket, och en ingenjörsexamen är ett krav. Har du dessutom en examen inom elektroteknik, ser vi det som en stor fördel.

Du bör besitta
• Starka ledarskaps- och kommunikationsförmågor.
• Erfarenhet av att arbeta med kvalitets- och förbättringsprocesser.
• Kunskap att jobba med ETO-processer (Front end & core supply chain)
• God förståelse för ekonomiska och operativa nyckeltal.
• Behärska svenska och engelska i både tal och skrift.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Schneider Electric med Poolia. Vid frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att höra av dig till Poolias rekryteringskonsult Pär Jonsson på par.jonsson@poolia.se, +46 768 694 756.

Om verksamheten
När du arbetar för Schneider Electric arbetar du för ett företag som fokuserar på sina medarbetare. Vi är stolta över att främja mångfald, inkludering, utveckling av människor och integration mellan arbetsliv och privatliv!
Schneider Electric™ skapar uppkopplade tekniska lösningar som omformar industrier, förvandlar städer och berikar liv. Våra 160 000 anställda trivs i mer än 100 länder. Från de enklaste tjänsterna till komplexa operativa system, vår teknik, mjukvara och tjänster förbättrar hur våra kunder hanterar och automatiserar sin verksamhet. Hjälp oss att leverera lösningar som säkerställer att Life Is On överallt, för alla och i varje ögonblick:
https://www.youtube.com/watch?v=VbldHPFltQQ

Ansök nu

Erfaren redovisningskonsult till Greenstep

Redovisningskonsult
Läs mer Jun 26
Vill du jobba på en familjär arbetsplats med härliga kollegor? Vill du känna att du utvecklas både personligt och professionellt och får anpassa din utvecklingsplan till din ambition och förmåga? Greenstep är en heltäckande tillväxtpartner som nu etablerar sin verksamhet i Sundsvall, därav söker vi dig som vill arbeta som erfaren redovisningskonsult hos oss!

Ansök redan idag och bli en del av Greenstep-familjen!


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I arbetet som erfaren redovisningskonsult arbetar du mångsidigt med olika uppgifter kopplat till dina kunders ekonomiförvaltning. Uppgifterna innefattar allt från verksamhetsanalyser, redovisning, upprättande av period- och årsbokslut samt beskattningsfrågor. Kundarbete är en viktig del av ditt arbete och därmed trivs du i en roll där kommunikation, rådgivning och rapportering gentemot kunden är en central del av din vardag. Som erfaren redovisningskonsult är du trygg i din egen kompetens och du trivs i en roll där du handleder dina juniora kollegor och hjälper dem växa i sitt arbete.

Vem är du?
Du är en driven, social och engagerad person med ett prestigelöst förhållningssätt och som trivs i en arbetsgemenskap där alla arbetar mot våra gemensamma mål och stöttar varandra. Du har ett starkt självledarskap och utvecklar aktivt din kompetens samt arbetar på ett strukturerat och effektivt sätt. Du trivs med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö och är flexibel i ditt arbete.
Vi ser dessutom att besitter:
• En högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi och/eller redovisning
• Cirka 5 års erfarenhet av mångsidigt ekonomi- och redovisningsarbete
• Tidigare erfarenhet av olika system och en förmåga att lära dig snabbt nya system, erfarenhet av system som NetSuite, Fortnox, Capego Procountor och/eller Business central ses som en merit
• Flera års erfarenhet av att självständigt upprätta period- och årsbokslut samt upprättande av årsredovisningar, skatteberäkningar och inkomstdeklarationer
• Tidigare erfarenhet av konsultrollen
• Flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska

I denna rekryteringsprocess samarbetar Greenstep med Poolia. Vid frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att höra av dig till Poolias rekryteringskonsult Pär Jonsson på par.jonsson@poolia.se, +46 768 694 756.


Om verksamheten
En mix av kunder som sträcker sig från startups och lokala fonder till börsnoterade och internationella företag. Hos oss får du arbeta både med svenska och internationella kunduppdrag. Vi tror på samarbete och vill lyckas som ett team. Därmed finns det över 700 kunniga kollegor i Greenstep-familjen som vill hjälpa dig uppnå dina mål!
Vi erbjuder dessutom:
• Professionell, inkluderande och öppen företagskultur, där vi arbetar i team och hjälper varandra att tillsammans nå våra mål!
• En konkurrenskraftig lön och vinstdelningsprogrammet "Tillsammans", där 10% av den årliga vinsten delas till medarbetarna
• Moderna och centralt belägna trivsamma kontor i Stockholm, Norrköping, Umeå, Sundsvall och Göteborg
• Kontinuerlig kompetensutveckling i arbetet och utbildningar som stöttar kompetensutvecklingen
• Attraktivt tjänstepensions- och försäkringspaket, friskvårdsbidrag samt olika motions och personalevenemang

Greenstep är ett familjeföretag som grundades 2010 i Finland och är idag en expertorganisation som erbjuder kvalitativa tjänster för att stötta kundernas affärsverksamhet och tillväxt. Greenstep är en familj med över 700 medarbetare som arbetar inom redovisning, lön, HR, skatt- och affärsjuridik, CFO, hållbarhetstjänster, ERP-system och automation. Vi utför vårt specialistarbete utgående från vår gemensamma värdegrund, vars kärna är en vilja att glädja kunden genom kvalité och anpassat enligt kundernas behov. Greenstep har i dagsläget kontor i Finland, Sverige, Åland, Norge, Estland samt verksamhet i Nederländerna och UK. I övriga länder betjänar Greenstep sina kunder genom MSI Global Alliance. En betydande del av våra kunder har kommit till oss genom rekommendationer.

Istället för föråldrade hierarkier fokuserar vi på teamtänkande och självledarskap i en arbetsgemenskap där ingen blir lämnad ensam. Hos oss blir du en del av en arbetsgemenskap där expertis, hållbarhet och en genuin vilja att hjälpa och stötta våra kunder och varandra som kollegor är en självklar del av vardagen. ??

Ansök nu

Beredare, Sundsvall

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Maj 27
Vi söker nu en Beredare till vår kund i Sundsvall. Det är ett ansvarsfullt och utvecklande arbete där du får vara med från start och påverka kommande projekt hos vår kund. Tjänsten är tillsvidare och du kommer till en början att bli anställd av oss på Poolia.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Beredare kommer du att ansvara för beredning, planering och internprojektledning av kundorder och projekt inom kundens produktion.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar kalkylering och beredning av förfrågningar samt offerter för nya projekt och planering av inkomna beställningar. Dessutom ingår projektledning samt uppföljning av planerade ordrar med avseende på utfall och tidsplan. Du förväntas att aktivt medverka i produktionens utveckling och vara drivande i kundens förbättringsarbete i både stort och smått.

Du kommer att ges stor frihet under eget ansvar och rollen innebär ett brett omfång mellan produktion, leverans och uppföljning. Det finns även stora möjligheter att påverka och utveckla rollen.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har en teknisk utbildningsbakgrund från högskola eller motsvarande samt gärna tidigare erfarenhet inom tillverkning och verkstad. Du besitter en god ritningsförståelse och om tekniska kalkyler och planering. God vana av administration och datasystem och talar/skriver flytande i svenska och engelska. Vidare är du van att arbeta självständigt, med en känsla av att leverera i tid.

Är det dig vi söker? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om verksamheten
Poolia kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom miljö-, energi-, skogs-, fordons-, läkemedels-, livsmedels-, process- och produktionsindustrin. Oavsett om du vill arbeta på ett stort eller litet företag, inom privat eller offentlig sektor, så har vi en tjänst för dig. Vi förenar människor och teknik!

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/ Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss.



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Vi söker en Redovisningsekonom för sommarvikariat!

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 21
Är du en noggrann och driven ekonom som söker en utmaning i sommar? Vi har en spännande möjlighet för dig!

Om tjänsten
I din roll som Redovisningsekonom kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa noggrannheten och effektiviteten i vår kunds ekonomiska arbete. Du kommer att ansvara för flera viktiga uppgifter, inklusive löpande bokföring, avstämning av balanskonton, avstämning av resultaträkningen, samt upprättande av bokslut och budget.

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi eller redovisning, gärna med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör ha goda kunskaper i Excel och erfarenhet av bokföringsprogram. För att lyckas i rollen är du noggrann, analytisk och strukturerad. Du har med fördel arbetat i SAP, IFS och/eller Agresso.

Vi erbjuder en dynamisk och positiv arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper och färdigheter inom ekonomi, med stöd från ett erfaret och engagerat team.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till vår kunds framgång? Skicka din ansökan redan idag!

Urval kommer att ske löpande och anställningen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Ansök nu

Interim chef för marksektionen Sundsvalls kommun.

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 7
Om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som har chefserfarenhet inom mark och exploatering.

- Omfattning: Heltid 100%
- Start: så snart som möjligt
- Längd: 6-9 månader

Tjänsten kräver din närvara på plats.

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som chef för marksektionen ansvarar du för att planera, organisera och följa upp sektionens uppdrag och arbetsprocesser. Du har personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar.

sektionen består av 10 medarbetare inom skog- och marksektionen (markingenjörer, markförhandlare, administratörer och skogsförvaltare).

Tillsammans har ni en unik möjlighet att vara med att sätta färdvägen för kommunens fortsatta utveckling genom att föra en aktiv markförvaltning. Det handlar om att säkra kommunens framtida skogs- och markägande genom aktiva markköp, byten och försäljning till att finna nya kreativa sätt att förvalta den kommunala marken.

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier:

Utbildning:

Relevant högskoleutbildningsbakgrund inom samhällsvetenskap/planering, juridik, lantmäteri, kultur-geografi eller motsvarande som vi bedömer som likvärdig. Meriterande med någon form av ledarskapsutbildning.

Erfarenhet:

Vi ser att du har arbetslivserfarenhet inom samhällsbyggnadsprocessen samt tidigare erfarenhet av ledarskap som har inneburit personal-, ekonomi- och/eller verksamhetsansvar. Meriterande om du har tidigare arbetserfarenhet inom mark och exploatering, lantmäteriet, juridik, samhällsplanering eller motsvarande samt om du har god förståelse för kommunala organisationers styrning och processer.

Även meriterande om du har tidigare erfarenhet och intresse av att utveckla och effektivisera arbetsprocesser, inte minst kopplat till en digital omställningsprocess.


- Allmänna IT-kunskaper, t ex Office-program.
- Svenska och engelska i tal och skrift.

Om verksamheten
Känns det som att detta uppdrag kan vara något för dig? Då söker du tjänsten via länken i annonsen.
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen

Ansök nu