Sundsvall: JUNIOR BOLAGSEKONOM TILL LAYER GROUP

Hitta ansökningsinfo om jobbet JUNIOR BOLAGSEKONOM TILL LAYER GROUP i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/junior-bolagsekonom-till-layer-group. Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Ekonomiassistent.

Erfaren ekonomiassistent till spännande uppdrag i Sundsvall

Läs mer Apr 11
Till vår kund i Sundsvall söker vi nu en erfaren ekonomiassistent som också har erfarenhet av orderhantering och viss projektadministration. Uppdraget är tänkt att starta så snart som möjligt, gärna under maj och pågå året ut. För rätt person kan det finnas möjlighet till anställning hos kunden.

Om tjänsten
Rollen är bred och du får möjlighet att arbeta med ett stort nätverk inom bolaget, både med externa och interna kunder. Du tillhör ett team som tillsammans arbetar med olika ansvarsområden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Till arbetsuppgifterna kan nämnas hantering av det dagliga flödet av ordrar, fakturerering, arbete kring leverantörer och fakturor och löpande ansvara för god ekonomisk kontroll på affärerna.

Lämplig bakgrund
För att vara lyckosam i denna roll ser vi att du har erfarenhet av arbete inom ekonomi eller logistik och har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i olika system, samt erfarenhet Excel.

Personliga egenskaper
Som person är du kommunikativ, noggrann och sätter högt värde i att bidra med kvalitet. Du är nyfiken och trygg i att arbeta i en bred roll och med uppgifter som varierar i sin karaktär.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Rebecca Persson på rebecca.persson@sjr.se. Vi intervjuar löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-04-30.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2025/04/SJR-bild-scaled.jpg

Ansök nu

Ekonomihandläggare - leverantörsreskontra

Läs mer Apr 15
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du jobba hos en spännande och uppskattad myndighet där du får fylla en viktig funktion för Sveriges företagare?

Vi söker nu en ekonomihandläggare inom leverantörsreskontra till vår ekonomienhet på Staben.

Våra inköp/beställningar och fakturahantering hanteras av leverantörsreskontran. Beställningar görs elektroniskt och vi strävar efter automatisk ordermatchning.

Eftersom leverantörsreskontran hanterar hela kedjan från inköp/beställning till faktura och avstämning av bokföring behöver du vara intresserad av alla delar i kedjan.

Inköpsrollen är en administrativ roll som innebär både interna och externa kontakter då det handlar om att stötta organisationen med att göra beställningar och hålla kontakt med olika leverantörer.

Vi är nu inne i ett utvecklande arbete med att byta ekonomisystem vilket kommer att förändra både våra arbetsuppgifter och arbetssätt framåt.

KVALIFIKATIONER
Vi arbetar i team och därför är det viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra och lyssna, kommunicera och hitta lösningar på ett snabbt och konstruktivt sätt.

Det är också viktigt att du är självständig och självgående i dina arbetsuppgifter.

Du behöver vara strukturerad och kunna planera ditt arbete samt ha prioriteringsförmåga och en vilja att lära dig nya arbetsuppgifter och arbetsverktyg.

Vi söker dig som har:
- genomförd och godkänd gymnasieutbildning.
- 2-3 års aktuell erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra på statlig myndighet.
- aktuell erfarenhet av att arbeta med inköpsrelaterade uppgifter på statlig myndighet.
- aktuell erfarenhet av systemen Agresso och Visma Proceedo.

Du behöver ha en god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift, då arbetet innebär många olika kontakter internt och externt. Arbetet kräver även att du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel och Word.

Det är meriterande om du har:
- mer än 3 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra på statlig myndighet.
- erfarenhet av att arbeta med Lagen om offentlig upphandling (LoU).

Du kommer att arbeta i Bolagsverkets fina lokaler vid hamnen i centrala Sundsvall. Vi erbjuder våra medarbetare möjlighet att till viss del arbeta på distans.

Välkommen med din ansökan!
Vi gör urval löpande.

ÖVRIGT
Bifoga endast CV.

Placeringsort är Sundsvall.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Apr 9
NorthX Biologics är en kontraktsutvecklings- och tillverkningsorganisation som erbjuder tjänster och stöd vid utveckling och tillverkning av biologiska läkemedel som används i vacciner, genterapi och andra avancerade applikationer. Vi har en lång tradition av läkemedelstillverkning och har tillverkat GMP-klassade läkemedel sedan 1992. Vi är erkända som en nationell innovationshub för avancerad terapi och vacciner, och har utökat vår utvecklingskapacitet för att möta våra kunders behov.
Vi söker nu en erfaren ekonomiassistent till vår anläggning i Matfors. Du kommer ingå i ett team som arbetar brett över hela företaget.
Exempel på förekommande uppgifter:

Löpande redovisning


Avstämning av konton


Kund/leverantörsreskontra


Administrativa uppgifter


Lönehantering


Bankbetalningar


Vi söker dig som är strukturerad, samarbetsorienterad med ett stort driv. Rollen innebär självständigt arbete och stort eget ansvar.
Ett krav för sökande är: Minst 4 års arbetslivserfarenhet inom området
Meriterande om du också har kunskap av affärssystemet Jeeves
Utbildning och erfarenhet

Gymnasieutbildning mot ekonomi


Minst 4 års arbetslivserfarenhet inom området


God kommunikationsförmåga i tal och skrift, både svenska och engelska


Mycket goda kunskaper inom excel


Systemvana


Övriga relevanta utbildningar


 
Tjänsten rapporterar till chefen för Admin & Accounting och är en tillsvidareanställning
 
För mer information kontakta:
Maria Melin, Head of Admin & Accounting
maria.melin@nxbio.com

Maria Rynell, CFO
maria.rynell@nxbio.com

Unionen, Jan Atterhagen 
jan-anders.atterhagen@nxbio.com

Akademikerna, Lina Kejerhag   
lina.kejerhag@nxbio.com

Ansök nu

Ekonomiassistent till företag i Sundsvall

Läs mer Mar 20
Om tjänsten

Är du strukturerad, noggrann och trivs i en administrativ roll med ekonomisk inriktning? Vill du vara en del av ett team där digitalisering och effektivisering är i fokus? Då kan detta vara tjänsten för dig! Detta är initialt ett sommaruppdrag som för rätt person har goda möjligheter till förlängning och övergång till anställning hos kund.

Vi söker en ekonomiassistent som tillsammans med övriga kollegor ansvarar för hela leverantörsreskontraflödet för kunden. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma inom ekonomi/redovisning, t ex kortadministration, internfakturering, kontoavstämningar och påminnelsehantering.

Här får du möjlighet att utvecklas inom ekonomi och redovisning samtidigt som du bidrar till att skapa effektiva processer för kunden.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent ansvarar du för att hantera inkommande leverantörsfakturor genom ankomstregistrering, scanning och matchning mot inköpsorder. Du säkerställer att fakturorna konteras korrekt och att de följer behörighetsflöden innan betalning genomförs. Vid eventuella avvikelser eller frågor har du en nära dialog med både interna och externa parter för att lösa dem på ett smidigt sätt.

En viktig del av arbetet är att använda AI och machine learning-baserade system för att automatisera tolkning och bokföring av leverantörsfakturor. Du förväntas även bidra till att förbättra och effektivisera ekonomiska processer, samt delta i olika digitaliserings- och utvecklingsprojekt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar även:

• Betalningar och hantering av påminnelser samt inkasso
• Systemansvar för leverantörssystemet
• Rekvisitionshantering och kortadministration, inklusive kvittohantering
• Delaktighet i bokslutsarbete och kontoavstämningar
• Internfakturering och hantering av avvikelser i leverantörsfakturor

Kvalifikationer

Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du är trygg i din kompetens inom leverantörsreskontra och trivs i en roll där du får arbeta med hela flödet. Du har ett öga för detaljer, är flexibel och drivs av att förbättra processer och arbetssätt. Du uppskattar att arbeta i ett team där samarbete, humor och god stämning är viktigt. Vidare tror vi att du trivs i en organisation där det händer mycket, där det är högt i tak och en god teamanda.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Minst treårig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• Några års erfarenhet av leverantörsreskontra eller redovisning
• Goda kunskaper i redovisning och ekonomiska flöden
• God systemvana och intresse för digitala verktyg inom ekonomi
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Branscherfarenhet från fordonsbranschen är en fördel

Har du erfarenhet av ekonomisystem såsom MediusGo/Ascendo, Palette, Unit4 och Kobra är det meriterande.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Lön: individuell lönesättning

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ansök nu

Leverantörsadministratör till företag i Sundsvall

Läs mer Mar 19
Om tjänsten

Är du strukturerad, noggrann och trivs i en administrativ roll med ekonomisk inriktning? Vill du vara en del av ett team där digitalisering och effektivisering är i fokus? Då kan detta vara tjänsten för dig! Detta är initialt ett sommaruppdrag som för rätt person har goda möjligheter till förlängning och övergång till anställning hos kund.

Vi söker en leverantörsadministratör som tillsammans med övriga kollegor ansvarar för hela leverantörsreskontraflödet för kunden. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma inom ekonomi/redovisning, t ex kortadministration, internfakturering, kontoavstämningar och påminnelsehantering.

Här får du möjlighet att utvecklas inom ekonomi och redovisning samtidigt som du bidrar till att skapa effektiva processer för kunden.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

I rollen som leverantörsadministratör ansvarar du för att hantera inkommande leverantörsfakturor genom ankomstregistrering, scanning och matchning mot inköpsorder. Du säkerställer att fakturorna konteras korrekt och att de följer behörighetsflöden innan betalning genomförs. Vid eventuella avvikelser eller frågor har du en nära dialog med både interna och externa parter för att lösa dem på ett smidigt sätt.

En viktig del av arbetet är att använda AI och machine learning-baserade system för att automatisera tolkning och bokföring av leverantörsfakturor. Du förväntas även bidra till att förbättra och effektivisera ekonomiska processer, samt delta i olika digitaliserings- och utvecklingsprojekt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar även:

• Betalningar och hantering av påminnelser samt inkasso
• Systemansvar för leverantörssystemet
• Rekvisitionshantering och kortadministration, inklusive kvittohantering
• Delaktighet i bokslutsarbete och kontoavstämningar
• Internfakturering och hantering av avvikelser i leverantörsfakturor

Kvalifikationer

Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du är trygg i din kompetens inom leverantörsreskontra och trivs i en roll där du får arbeta med hela flödet. Du har ett öga för detaljer, är flexibel och drivs av att förbättra processer och arbetssätt. Du uppskattar att arbeta i ett team där samarbete, humor och god stämning är viktigt. Vidare tror vi att du trivs i en organisation där det händer mycket, där det är högt i tak och en god teamanda.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Minst treårig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• Några års erfarenhet av leverantörsreskontra eller redovisning
• Goda kunskaper i redovisning och ekonomiska flöden
• God systemvana och intresse för digitala verktyg inom ekonomi
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Branscherfarenhet från fordonsbranschen är en fördel

Har du erfarenhet av Erfarenhet av ekonomisystem såsom MediusGo/Ascendo, Palette, Unit4 och Kobra är det meriterande.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Netjobs Group AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Netjobs Group AB .

Sjuksköterskor till Lungavdelning 23B, Sundsvall

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Aug 14
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/sjukskoterskor-till-lungavdelning-23b-sundsvall-2. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Sjuksköterska till Kirurgmottagningen, Sundsvall

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Aug 14
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/sjukskoterska-till-kirurgmottagningen-sundsvall-1. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Sjuksköterska till Psykiatrisk mottagning A, Sundsvall

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Aug 14
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/sjukskoterska-till-psykiatrisk-mottagning-a-sundsvall. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Sjuksköterska till Hjärtmottagningen och PCI, Sundsvall

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Aug 14
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/sjukskoterska-till-hjartmottagningen-och-pci-sundsvall. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Sjuksköterska till Hjärtmottagningen, Sundsvall

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Aug 14
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/sjukskoterska-till-hjartmottagningen-sundsvall. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Ambulanssjukvårdare till Ambulansen, Region Västernorrland

Ambulanssjukvårdare
Läs mer Aug 14
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/ambulanssjukvardare-till-ambulansen-region-vasternorrland. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu