Sundsvall: Masterdata Administratörer till Biometria

Hitta ansökningsinfo om jobbet Masterdata Administratörer till Biometria i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

Nu finns möjligheten för dig som är på jakt efter en instegsroll på ett spännande bolag som har utveckling i fokus! Trivs du i en administrativ roll där du får glänsa med din förmåga att vara noggrann? Då kan detta vara ett perfekt första, eller nästa steg i din karriär! Vi söker dig som kan starta i september och välkomnar varmt din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN
Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. De mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer de att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Detta genom att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden samt erbjuda tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer via en plattform de bygger nya moderna tjänster på.

Till Sundsvall söker vi nu tre administratörer som kommer att ha en avgörande roll i Biometrias arbete för att lansera sitt nya affärssystem Viol 3. I rollen kommer du tillsammans med dina kollegor ansvara för att flytta över masterdata in i Biometrias nya system, där din förmåga att vara effektiv och noggrann kommer att vara till stor hjälp. Du välkomnas in i ett team som besitter mycket god kompetens inom området och som inte tvekar att hjälpa till när det behövs, och kommer inledningsvis ha en mentor som stöd för att ge dig bästa förutsättningar in i rollen.

Du erbjuds
- En instegsroll på ett företag med goda karriärmöjligheter
- En självständig roll där du får ta stort eget ansvar
- En inledande utbildning för att kunna bli självgående i de specifika arbetsuppgifterna
- Trevliga kollegor och bra mentorskap

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administration av datamängder utifrån inkomna beställningar via ärendehanteringssystemet Salesforce
* Löpande kontakt med kunder och kollegor över telefon för att utreda beställningsunderlag
* Arbete i olika IT system kopplade till VIOL 3 plattformen för att säkerställa korrekt data


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad examen från universitet inom IT, teknik eller ekonomi, alternativt erfarenhet från en liknande roll
- Är obehindrad i svenska samt har goda kunskaper i engelska då båda språken används i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper i Microsoft Office paketet och känner dig bekväm med att jobba i Excel

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att jobba i affärssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stresstolerant
- Målmedveten
- Ansvarstagande

Övrig information:
- Start: Början av september
- Omfattning: Heltid, tidsbegränsat uppdrag fram till maj 2025
- Arbetstider: 08:00-17:00
- Placering: Sundsvall

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Systemadministratör

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Systemadministratör.

Identitets- och behörighetsadministratör

Läs mer Jan 27
Arbetsbeskrivning: 

Vi på Adecco söker efter en administratör för hantering av identitets- och behörighetsadministration för vår kund. Uppdraget handlar om id- och behörighetssystem kopplade till arbetsprocesser och prestanda, där det även ingå proaktivt arbete för undvikande och hantering av felincidenter. Projektet syftar till att genom vidmakthållande effektivisera arbetssätt för gemensam styrning, kontroll och utveckling av relation, avtal och löpande leverans mellan olika parter. Det innebär även vidareutveckling av verksamhetsbehov av förändrings- och utvecklingsarbete. I uppdragsrollen ingår även dokumentation och överföring av kompetens till personal. 

Avtalad omfattning för konsultuppdraget är heltid eller deltid beroende på köparens behov, beräknad omfattning är 60 %, och sträcker sig mellan den 1 april 2025 till 31 mars 2026. Placering är i Västernorrland; vår kund har kontor i Härnösand, Sollefteå, Sundsvall och Örnsköldsvik. Det kan förekomma resor i rollen, och det finns möjlighet till hybridarbete i överenskommelse med uppdragsgivare. 

 

Krav: 

• Erfarenhet av Identity Governance and Administration (IGA) och Identity & Access Management (IAM). 
• Har deltagit i flera större uppdrag inom IGA och IAM och levererat med hög kvalitet. 
• Erfarenhet av införande och förvaltning av IGA-verktyg i större organisationer. 
• Mycket goda kunskaper om One Identity Manager (OIM) 
• Goda kunskaper i Angularutveckling 
• Kunskaper om olika katalogtjänster, exempelvis LDAP, , AD och Microsoft EntraID. 
• Bred kunskap om integration mellan olika system och systemtest. 
• Goda kunskaper om Java.
• Mycket god förmåga att skapa hållbara lösningar baserat på uppdragsgivares förutsättningar och enligt ”best practice” för OIM. 
• Mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. 
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. 

 

Kontaktuppgifter:
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Fredrika Holm via fredrika.holm@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Masterdata Administratör till Biometria

Läs mer Nov 26
Nu finns möjligheten för dig som är på jakt efter en instegsroll på ett spännande bolag som har utveckling i fokus! Trivs du i en administrativ roll där du får glänsa med din förmåga att vara noggrann? Då kan detta vara ett perfekt första, eller nästa steg i din karriär! Vi söker dig som kan starta omgående och välkomnar varmt din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN

Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. De mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer de att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Detta genom att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden samt erbjuda tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer via en plattform de bygger nya moderna tjänster på.
Till Sundsvall söker vi nu en administratör som kommer att ha en avgörande roll i Biometrias arbete för att lansera sitt nya affärssystem Viol 3. I rollen kommer du tillsammans med dina kollegor ansvara för att flytta över masterdata in i Biometrias nya system, där din förmåga att vara effektiv och noggrann kommer att vara till stor hjälp. Du välkomnas in i ett team som besitter mycket god kompetens inom området och som inte tvekar att hjälpa till när det behövs, och kommer inledningsvis ha en mentor som stöd för att ge dig bästa förutsättningar in i rollen.

Du erbjuds
- En instegsroll på ett företag med goda karriärmöjligheter
- En självständig roll där du får ta stort eget ansvar
- En inledande utbildning för att kunna bli självgående i de specifika arbetsuppgifterna
- Trevliga kollegor och bra mentorskap

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administration av datamängder utifrån inkomna beställningar via ärendehanteringssystemet Salesforce
* Löpande kontakt med kunder och kollegor över telefon för att utreda beställningsunderlag
* Arbete i olika IT system kopplade till VIOL 3 plattformen för att säkerställa korrekt data


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad examen från universitet inom IT, teknik eller ekonomi, alternativt erfarenhet från en liknande roll
- Är obehindrad i svenska samt har goda kunskaper i engelska då båda språken används i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper i Microsoft Office paketet och känner dig bekväm med att jobba i Excel

Det är meriterande om du har


* Tidigare erfarenhet av att jobba i affärssystem


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Stresstolerant
* Målmedveten
* Ansvarstagande


Övrig information:


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, tidsbegränsat uppdrag fram till maj 2025
* Arbetstider: 08:00-17:00
* Placering: Sundsvall


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Amanuenser i elektroteknik/AI

Läs mer Nov 26
Vid institutionen för data- och elektroteknik bedrivs utbildning inom ämnena datateknik, elektronik, elektroteknik och ljudproduktion. Forskningen på institutionen sker vid forskningscentret Sensible Things that Communicate (www.miun.se/stc) och handlar om sensorbaserade system och tjänster för användning inom Internet of Things och artificiell intelligens.



Arbetsuppgifter
Som amanuens får du möjlighet att meritera dig och fördjupa dina färdigheter i AI och elektroteknik genom att delta i forskningsprojekt.

I uppdraget ingår en eller flera av följande arbetsuppgifter:

-       Förprocessning och annotering av bild- och mätdata

-       Enklare analys och kvalitetssäkring av bild- och mätdata

 

Behörighet och kvalifikationer
Du ska vara antagen till en utbildning på grund- eller avancerad nivå vid Mittuniversitetet. Därtill ska du ha slutfört minst 40 hp inom elektroteknik eller datateknik. Du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och/eller engelska. Du är van att studera i grupp och att planera dina studier väl.

 

Bedömningsgrunder
Bedömningsgrund som tillämpas vid urvalet är dina akademiska meriter, erfarenheter och lämplighet i relation till hantering av mätdata och AI. 

 

Handläggning
Beredning av anställningen följer de former som anges i högskoleförordningens 5 kap. och fortgår i enlighet med https://www.miun.se/medarbetare/styrdokument/ny-styrning-planering-och-uppfoljning/Personal/Anstalla-personal/?item=311447.

 

Anställning och tillträde
Anställningen omfattar upp till tolv amanuenser på 5-30% av heltid under hela eller delar av perioden 2025-01-01 – dock längst t.o.m. 2025-05-30. 
 

Anställningsort: Sundsvall

 

Lön: Individuell lönesättning

 

Information
Närmare upplysningar lämnas av prefekt Patrik Österberg, e-post patrik.osterberg@miun.se, tel. 010-1428614, och Mattias O’Nils, e-post mattias.onils@miun.se.

 

Ansökan
Ansökan ska vara på svenska eller engelska och ska innehålla ett CV samt personligt brev där du berättar om varför du skulle passa att arbeta som amanuens. Ange också i vilken omfattning du vill arbeta. Ansök senast 2024-11-17

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Junior Software Deployment Engineer at Fujitsu Sweden

Läs mer Okt 24
Junior Software Deployment Engineer at Fujitsu Sweden


Customer: Insurance Sector 
Location: Sundsvall, Sweden (No remote work)
Start Date: November 18, 2024
End Date: December 31, 2026 possibility of extension

Are you ready to kick-start your career in application packaging? Fujitsu Sweden is seeking two enthusiastic Junior Software Deployment Engineer to join our exciting project with an insurance agency. This is an excellent opportunity to gain hands-on experience in the world of software packaging and application deployment, while working in a dynamic and collaborative environment. We are looking for someone that has a couple of years experience in a similar role.

What You’ll Do
As a Junior Software Deployment Engineer, you will be involved in: MSI Application Packaging: Handling Microsoft Software Installer (MSI) packaging for a variety of certified applications.
Application Distribution: Setting up and configuring application deployment using Microsoft Endpoint Configuration Manager (MECM).
Incident Management: Resolving incidents and supporting customers by managing applications that are critical to the Swedish Social Insurance Agency.
Scripting and Automation: Utilizing your skills in PowerShell and Visual Basic (VB) scripting to automate tasks and enhance application management.

What You Bring
We are looking for candidates who have: Application Packaging Expertise: Familiarity with advanced packaging tools such as Admin Studio or similar.
Experience with MECM: Knowledge in setting up and configuring application distribution in Microsoft Endpoint Configuration Manager (MECM).
Scripting Skills: Proficiency in PowerShell and Visual Basic (VB) scripting to assist with automation and deployment.
Hands-On Experience: Previous involvement in at least one assignment related to application packaging and deployment in the past two years.

Bonus Skills ITIL Framework Knowledge: Experience with the Information Technology Infrastructure Library (ITIL) framework, particularly in incident and problem management.
Windows 11 Packaging: Familiarity with application packaging in a Windows 11 environment is highly desirable and will give you a competitive edge.

This role offers a fantastic opportunity to sharpen your technical skills in a high-profile environment, working alongside an experienced team of professionals. You’ll be contributing to essential services that have a significant impact on society while developing your career in the IT sector.

Interested?
Submit your CV and showcase your experience in application packaging, Microsoft Endpoint Configuration Manager (MECM), and scripting by November 1, 2024. We're looking for candidates who are eager to learn, proactive, and ready to take on new challenges. Fujitsu Sweden is committed to fostering a diverse and inclusive work environment. We encourage applications from individuals of all backgrounds.
Join us on this exciting journey and be part of something meaningful!

Role Information
This is a consultancy assignment where you will be employed by Barona for the period of the project. Barona is an international group with offices in 10 countries. In Sweden, we have offices in Stockholm, Gothenburg, Malmo, Falun, and Strömsund, but we provide competence supply solutions across the country. We offer our clients visionary and forward-thinking partnerships, and our employees exciting opportunities at all stages of their careers.
https://barona.se/om-barona/

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB .

Servicetekniker till Bold Printing Mitt

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Apr 7
Har du ett brinnande tekniskt intresse och är praktisk lagd? Motiveras du av att lösa problem och att arbeta med felsökning? Då kan detta vara en roll för dig! Sök tjänsten som servicetekniker till Bold Printing Mitt redan idag- urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Som en del av Bonnier News har Bold Printing Mitt en stark position på den svenska marknaden. På tryckeriet i utkanten av Birsta producerar dem morgontidningar, bilagor och magasin. Med sina toppmoderna tryckpressar och långa erfarenhet erbjuder dem högkvalitativa lösningar till sina kunder runt om i landet.

Du har nu möjligheten att bli en del av deras sammansvetsade team om två medarbetare som arbetar med service och underhåll. Som ny i rollen har du förmånen att bli introducerad av tekniskt kompetenta och hjälpsamma kollegor, introduktionen anpassas efter dina tidigare erfarenheter så att du får de bästa förutsättningarna att snabbt växa in i rollen.

Du erbjuds:
- Att tillhöra en arbetsgivare inom Bonnier News med korta beslutsvägar
- Ett utvecklande och allsidigt arbete
- Hög flexibilitet i både arbetstid och arbetsuppgifter med mycket eget ansvar
- Trygg anställning med kollektivavtal

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utföra service och underhållsarbete på anläggningens maskinutrustning
* Felsöka och åtgärda fel på maskinutrustningen, både på egen hand och med hjälp av leverantör


VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare arbetat i en teknisk roll, företrädesvis med styrel och mekanik
- Har kunskap i att läsa av ett elschema
- Talar och skriver obehindrat på svenska då det förekommer i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper i engelska då det förekommer i kommunikation med leverantörer och maskintillverkare
- Innehar B-körkort

Det är meriterande om du har:
- En gymnasial eller eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning, gärna inom el
- Elbehörighet
- Erfarenhet av att arbeta med automation och PLC-programmering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
- Självgående
- Nyfiken

Övrig information:
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Arbetstider: Initialt dagtidstjänst, 40h/vecka. Finns eventuella planer för skiftgång i framtiden.
- Placering: Sundsvall, Birsta
Då verksamheten är i drift under större delen av dygnet ingår viss mån av beredskap i tjänsten.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Bold Printing Mitt här.

Ansök nu

VA-projektör till Sweco!

Väg- och vattenbyggnadsingenjör
Läs mer Apr 16
Vill du vara med och skapa hållbara lösningar som formar framtidens samhälle? Sweco i Sundsvall växer och söker nu en analytisk och kunnig VA-projektör. Du erbjuds i denna tjänst möjligheten att utvecklas i en innovativ miljö tillsammans med engagerade kollegor. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Hos Sweco får du möjlighet att vara med och forma ett hållbart samhälle i en organisation som tar ansvar och skapar verklighet av visioner. Tillsammans med kunniga och engagerade kollegor arbetar du med en helhetssyn på hållbar hantering av vatten i urbana och industriella projekt. I rollen som VA-projektör kommer du att arbeta i allt från mindre lokala projekt till större regionala uppdrag. Arbetet sker i nära samarbete med andra teknikområden vilket skapar möjligheter att bredda din kompetens och utmana dig själv.

VA-gruppen på Sweco i Sundsvall består av nio engagerade medarbetare verksamma som VA-projektörer samt VA-utredare. Tillsammans med dina kollegor arbetar du för att fortsätta utveckla Sweco till den mest framgångsrika konsulten inom vatten & VA.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Delta i tekniska utredningar och analysarbete
* Arbeta med projekteringsteknik, standarder och regelverk inom vatten & VA
* Samverka med andra specialister och projektörer inom Sweco samt med externa kunder och leverantörer
* Ta fram ritningar till förfrågningsunderlag samt efter projekt arbeta med relationsritningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en civil-, högskole eller yh-utbildning inom VA alternativt annan naturvetenskaplig inriktning
- Har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter kopplat till VA-projektering
- Har goda kunskaper i AutoCAD
- Kommunicerar obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska i tal och skrift
- Innehar B-körkort

För att lyckas i rollen har ser vi att du som söker är målmedveten och tar ett stort ansvar för att leverera hög kvalitet i ditt arbete. Du är hjälpsam och bidrar till en positiv arbetsmiljö genom samarbete och stöd. Med din intellektuella nyfikenhet drivs du av att lära dig nytt och hitta kreativa lösningar.

Övrig information
- Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
- Omfattning: Heltid, initialt 6 månaders provanställning, förutsatt att båda parter är nöjda med samarbetet övergår tjänsten därefter till en tillsvidareanställning
- Arbetstider: Kontorstider, vardagar
- Flexibilitet: Möjlighet finns att arbeta delvis på distans
- Placering: Sundsvall
- Eventuell bakgrundskontroll kan komma att göras vid en anställning, då specifika uppdrag/projekt kräver detta

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Sweco och hur de presenterar sig här!

Ansök nu

Projekteringsledare inom VA-process till Sweco!

Processingenjör, maskin
Läs mer Apr 16
Har du tidigare arbetat inom vattenverk alternativt reningsverksprojekt och söker en ny utmaning? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker nu för Swecos räkning en projekteringsledare inom VA-process till Sundsvall. Vi tillämpar löpande urval, så se till att skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. De levererar kvalificerade tekniska konsulttjänster inom teknik, miljö och arkitektur. Sweco utför tiotusentals uppdrag i 70 länder runt om i världen för att säkerställa rent vatten, effektiv infrastruktur och hållbara energilösningar.

Som projekteringsledare har du en nyckelroll i samordningen av Swecos projekt inom VA-process. Du fungerar som en samordnande länk mellan flera teknikområden, exempelvis bygg, process och maskin och har ett huvudsakligt ansvar för att säkerställa tydliga tidsplaner gällande projekteringen. Vidare skapar du rätt förutsättningar för att arbetet i projekten drivs effektivt och kvalitativt.

Du erbjuds
- Att bli en del av en arbetsgivare som värderar hållbarhet, öppenhet och personlig utveckling högt
- Möjligheten att få arbeta i varierade och utmanande projekt och ingå i ett större nationellt sammanhang
- En flexibel roll där du själv är med och påverkar utformningen utifrån din spetskompetens och ditt intresse

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Att agera samordnare mellan flera teknikområden, så som bygg, process och maskin
* Upprätta och säkerställa tydliga tidsplaner gällande projekteringen
* Skapa forum för dialog mellan olika teknikdiscipliner under pågående projekt


VI SÖKER DIG SOM
- Är utbildad civilingenjör eller högskoleingenjör inom väg- och vattenbyggnad, maskinteknik alternativt annan relevant inriktning
- Har flera års arbetslivserfarenhet inom vattenverk och/eller reningsverksprojekt, företrädesvis i en ledande befattning
- Kommunicerar obehindrat på engelska
- Har B-körkort

Det är meriterande om du
- Kommunicerar obehindrat på svenska
- Tidigare arbetat som projektör
- Har erfarenhet av försäljning inom ett för tjänsten relevant område
- Tidigare arbetat som konsult

För att lyckas i rollen ser vi att du som söker är en person som självständigt kan navigera och hitta lösningar på komplexa problem. Du är målmedveten, har en gedigen teknisk kompetens samt förmåga att arbeta i en föränderlig miljö. Därtill trivs du i en ledande befattning med många kontaktytor.

Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Flexibilitet: Möjlighet finns till arbete på distans
- Placering: Företrädesvis Sundsvall, alternativt Östersund, Åre eller Umeå
- Tjänsten kan innebära säkerhetsprövning i och med säkerhetsklassade projekt

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Sweco och hur de presenterar sig här!

Ansök nu

Teknikansvarig maskin till Sweco!

Processingenjör, maskin
Läs mer Apr 16
Är du en erfaren projektör eller konstruktör som söker en roll där du får vara en del av multidisciplina?ra projekt som ledare för teknikdisciplinen maskin? Då har vi jobbet för dig! Vi söker nu för Swecos räkning en teknikansvarig (TA) maskin till Sundsvall. Vi tillämpar löpande urval, så se till att skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. De levererar kvalificerade tekniska konsulttjänster inom teknik, miljö och arkitektur. Sweco utför tiotusentals uppdrag i 70 länder runt om i världen för att säkerställa rent vatten, effektiv infrastruktur och hållbara energilösningar.

Som TA ansvarar du för att hålla samman budget och resurser i pågående projekt. Du säkerställer även den tekniska kvaliteten inom projekten och samordnar arbetet med övriga teknikdiscipliner. Arbetet fokuserar främst på kommunal VA-teknik, det vill säga vattenverk och reningsverk, men kan även omfatta mer komplexa pumpstationsprojekt.

Du erbjuds
- Att bli en del av en arbetsgivare som värderar hållbarhet, öppenhet och personlig utveckling högt
- Möjligheten att få arbeta i varierade och utmanande projekt och ingå i ett större nationellt sammanhang
- En flexibel roll där du själv är med och påverkar utformningen utifrån din spetskompetens och ditt intresse

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ledande roll i projekten med ansvar för budget, resurser samt den tekniska kvaliteten
* Samordning med övriga teknikdiscipliner


VI SÖKER DIG SOM
- Är utbildad civilingenjör eller högskoleingenjör inom väg- och vattenbyggnad, maskinteknik alternativt annan relevant inriktning
- Har flera års arbetslivserfarenhet som konstruktör eller projektör inom maskin eller motsvarande på en processanläggning
- Kommunicerar obehindrat på engelska
- Har B-körkort

Det är meriterande om du
- Kommunicerar obehindrat på svenska
- Har erfarenhet av försäljning inom ett för tjänsten relevant område
- Tidigare arbetat som konsult

För att lyckas i rollen ser vi att du som söker är en person som självständigt kan navigera och hitta lösningar på komplexa problem. Du är målmedveten, har en gedigen teknisk kompetens samt förmåga att arbeta i en föränderlig miljö. Därtill trivs du i en ledande befattning med många kontaktytor.

Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Flexibilitet: Möjlighet finns till arbete på distans
- Placering: Företrädesvis Sundsvall, alternativt Östersund, Åre eller Umeå
- Tjänsten kan innebära säkerhetsprövning i och med säkerhetsklassade projekt

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Sweco och hur de presenterar sig här!

Ansök nu

Deltidsjobb som HR-assistent

HR-assistent
Läs mer Apr 16
Just nu söker vi en engagerad och nyfiken student till ett spännande deltidsuppdrag. Det här är en gyllene möjlighet att få praktisk erfarenhet av HR-arbete, redan under studietiden – något som garanterat väger tungt på ditt CV. Vi arbetar med löpande urval så sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Till vår kund söker vi dig som vill arbeta som HR-assistent under sommaren, du får också möjlighet att arbeta på timmar när terminen startar. Arbetstiderna är förlagda på kontorstid och du kommer att få introduktion till rollen från en erfaren kollega.

Du erbjuds
- En chans att redan under studierna lära dig mer om HR-yrket och bygga värdefull kompetens för framtiden.
- Ett roligt och utvecklande sommarjobb där du dessutom får fortsätta på deltid när studierna drar igång igen till hösten!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Avlasta HR-ansvarig i enklare arbetsuppgifter
* Stötta i arbetsmiljöfrågor
* Schemaläggning
* Skapa rutiner och lathundar


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på universitet eller högskola med inriktning personal och arbetsliv, beteendevetenskap eller motsvarande
- Har minst 1 år kvar av dina studier
- Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift då det krävs i dialog med kollegor samt för dokumentation
- Innehar B-körkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Social
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Sommarjobba som administratör

Transportadministratör
Läs mer Apr 16
Söker du ett sommarjobb som inte bara ger pengar i plånboken, utan också något att skriva på CV:t? Oavsett om du pluggar ekonomi, logistik, kommunikation eller något helt annat – är det här en chans att använda och utveckla dina kunskaper i praktiken. Vi arbetar med löpande urval så sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Som administratör får du en varierad roll där du jobbar med att stötta verksamheten bakom kulisserna – från att sköta enklare ekonomiuppgifter, till att samordna resurser och rapportera avvikelser. Arbetet är förlagt på kontorstid och är på heltid under semesterperioden.

Du erbjuds
- Introduktion från erfarna kollegor som ger dig bästa förutsättningarna att lyckas i rollen
- Ett meriterande sommarjobb, perfekt att ha på CV:t inför examen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta i planering av flöden och dagligt arbete
* Stötta med samordning av externa resurser
* Hantera administrativa arbetsuppgifter som tex avvikelserapportering och enklare ekonomirelaterade uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på universitet eller högskola och har minst 1 år kvar av studierna
- Kan arbeta under sommarmånaderna
- Har B-körkort
- Talar och skriver obehindrat på svenska då detta krävs i kontakten med kollegor samt för dokumentation

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu