Sundsvall: Masterdata Administratörer till Biometria

Hitta ansökningsinfo om jobbet Masterdata Administratörer till Biometria i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

Nu finns möjligheten för dig som är på jakt efter en instegsroll på ett spännande bolag som har utveckling i fokus! Trivs du i en administrativ roll där du får glänsa med din förmåga att vara noggrann? Då kan detta vara ett perfekt första, eller nästa steg i din karriär! Vi söker dig som kan starta i september och välkomnar varmt din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN
Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. De mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer de att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Detta genom att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden samt erbjuda tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer via en plattform de bygger nya moderna tjänster på.

Till Sundsvall söker vi nu tre administratörer som kommer att ha en avgörande roll i Biometrias arbete för att lansera sitt nya affärssystem Viol 3. I rollen kommer du tillsammans med dina kollegor ansvara för att flytta över masterdata in i Biometrias nya system, där din förmåga att vara effektiv och noggrann kommer att vara till stor hjälp. Du välkomnas in i ett team som besitter mycket god kompetens inom området och som inte tvekar att hjälpa till när det behövs, och kommer inledningsvis ha en mentor som stöd för att ge dig bästa förutsättningar in i rollen.

Du erbjuds
- En instegsroll på ett företag med goda karriärmöjligheter
- En självständig roll där du får ta stort eget ansvar
- En inledande utbildning för att kunna bli självgående i de specifika arbetsuppgifterna
- Trevliga kollegor och bra mentorskap

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administration av datamängder utifrån inkomna beställningar via ärendehanteringssystemet Salesforce
* Löpande kontakt med kunder och kollegor över telefon för att utreda beställningsunderlag
* Arbete i olika IT system kopplade till VIOL 3 plattformen för att säkerställa korrekt data


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad examen från universitet inom IT, teknik eller ekonomi, alternativt erfarenhet från en liknande roll
- Är obehindrad i svenska samt har goda kunskaper i engelska då båda språken används i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper i Microsoft Office paketet och känner dig bekväm med att jobba i Excel

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att jobba i affärssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stresstolerant
- Målmedveten
- Ansvarstagande

Övrig information:
- Start: Början av september
- Omfattning: Heltid, tidsbegränsat uppdrag fram till maj 2025
- Arbetstider: 08:00-17:00
- Placering: Sundsvall

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Systemadministratör

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Systemadministratör.

Projektadministratör

Läs mer Mar 7
För kunds räkning söker vi nu en engagerad och strukturerad administratör för uppdrag hos vår kund. Är du tillgänglig omgående? Då kan du vara den vi söker!
Om rollen
Som projektadministratör hos vår kund kommer du att arbeta med administration från projektens start till slut. Du kommer bland annat att hantera ärenden, sammanställa dokument och säkerställa smidiga administrativa processer. Du kommer att vara en viktig länk mellan projektledare, kunder och tekniker för att säkerställa framgångsrika projektutföranden. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
Ta emot ärenden och rapportera dessa genom ärendehanteringssystemet Bäst
Följa upp projektet i nära samarbete med projektledare och stationstekniker
Sammanställa dokumentation och lägga in bilagor för att säkerställa att alla nödvändiga dokument finns i projektet
Till viss del ansvara för fakturering och ekonomisk uppföljning

Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Du har goda kunskaper i Office-paketet och förmågan att hantera olika ärendehanteringssystem. Som person har du en strukturerad och noggrann arbetsstil och tycker det är roligt att hantera flera projekt samtidigt. Du är en lagspelare och besitter förmågan att samarbeta med olika intressenter. Ekonomisk förståelse och intresse av ekonomisk uppföljning är meriterande.
Krav för tjänsten
Fullständig gymnasieutbildning
Tidigare arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
Tidigare erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem/affärssystem
Flytande i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i Office-paketet

Meriterande för tjänsten
Goda kunskaper i affärssystemet Bäst eller SAP
Goda kunskaper i excel

Övrigt
Startdatum: Omgående
Omfattning: Heltid
Uppdragsform: Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra och uthyrd till kund den första tiden med goda möjligheter till att tjänster övergår i en tillsvidareanställning hos kund
Ort: Sundsvall
Säkerhetsprövning och drogtest kommer att göras innan en eventuell anställning.
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via +4676 023 02 17 eller line@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Extrajobb på distans utanför kontorstid: Jour av Linuxsystem (SRE/DevOps)

Läs mer Feb 12
Älskar du Linux? Då kan vi ha det perfekta extrajobbet för dig som önskar ett extrajobb som utförs på distans utanför ordinarie kontorstid.
Din uppgift kommer att vara att delta i ett rullande jourschema tillsammans med andra mycket Linuxkunniga kollegor.
Jouren avser drift av ett antal Linuxmiljöer med servermjukvara som i princip uteslutande består av öppen mjukvara (open source).
Djupgående Linuxkunskap, erfarenhet av uppsäkring av Linuxmiljöer samt grundmurat intresse för öppen mjukvara är starkt meriterande för rollen.
Har du erfarenhet av någon eller några av nedanstående mjukvaror är även det meriterande:
Ansible
Docker
Elasticsearch
Grafana
Grafana Loki
Grafana Tempo
Kubernetes (K3s)
MongoDB
My
Nginx
Postgre
Prometheus
RabbitMQ
Traefik
Uvicorn
uWSGI
XCP-ng

För att ansöka, skicka ett kort mail till jobs@scalability.se och inkludera referensen "jour" i ämnesraden så tar vi det därifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Applikationsdriftstekniker inom Windows

Läs mer Nov 13
Vi säker en analytiskt, lyhörd och kommunikativ Applikationsdriftstekniker inom Windows till ett långt uppdrag hos vår kund Försäkringskassan i Sundsvall.

Uppdraget avser applikationsdriftstekniker inom Windows och förutsätter teknisk kompetens om Windows operativsystem samt erfarenhet från underhåll i Windows servermiljö samt central skanningshantering. 



Arbetet som Applikationsdriftstekniker innebär både slutanvändarkontakter, leverantörskontakter samt intern problemlösning och felsökning i olika teamkonstellationer. Allt arbete sker utifrån ITIL:s ramverk och dess processer.

Övertid kan ingå i uppdraget.

Vi söker dig som har minst tre (3) års erfarenhet av:

Arbete med Windows server
Arbete utifrån ITIL och dess regelverk


Vidare ställs det krav på ett (1) års erfarenhet av arbete med drift av IT-system för storskalig central skanningslösning för digitalisering av fysiska handlingar. Med storskalig menas över 500 000 dokument per månad.

Det är meriterande med erfarenhet av plattformen Abbyy Flexicapture som är ett IT-system för storskalig central skanningslösning för digitalisering av fysiska handlingar.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Masterdata-administratörer till kund i Sundsvall

Läs mer Aug 23
Är du noggrann och strukturerad och motiveras du av att ta initiativ, självständigt prioritera och driva förbättringsarbeten? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Manpower tre databasadministratörer till kund i Sundsvall. Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden som håller till centralt i Sundsvall. Önskvärt startdatum är 14 augusti 2023. Uppdraget förväntas pågå i 6 månader och för rätt person finns det chans till fortsätt anställning direkt hos kundföretaget.

Om jobbet
I jobbet ingår att arbeta nära och aktivt med att sätta upp rutiner som möjliggör hög datakvalitet samt att löpande administrera och underhålla masterdata efter olika behov och önskemål. Du kommer också vara en del i att skapa och underhålla leverantörer för inköpsbehov samt skapa och underhålla kunder och godsmottagare för olika försäljningsbehov.

Den vi söker
Vi på Manpower söker dig som har gymnasieutbildning och några års arbetslivserfarenhet eller relevant högskoleutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, med inköp/försäljning, systemansvarig/systemutvecklare eller har några års erfarenhet av IT-relaterat arbete. Du har mycket goda generella IT kunskaper och det är meriterande om du har kunskaper i SAP och/eller tidigare erfarenhet av att arbeta med masterdata.

I det här uppdraget är det viktigt att du utför ditt arbete med stor noggrannhet och att du har ett organiserat arbetssätt. Vidare är det viktigt att du kan ta egna initiativ och att du har en flexibel inställning, god samarbetsförmåga och är serviceinriktad.

Vårt erbjudande
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals populära arbetsgivare som våra kunder. På manpower.se hittar du mängder av lediga jobb över hela landet. Du kan söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Oavsett vilket får du en trygg och flexibel anställning med stora möjligheter att bygga nya erfarenheter.

Ansökan och kontaktuppgifter
För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vi tar inte emot ansökningar via e-post men vid frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Ajax via e-post: anna.ajax@manpower.se eller konsultchef Emma Lindberg via e-post: emma.lindberg@manpower.se.
Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Lokalt i Sundsvall har vi nu funnits i 25 år. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB .

Handläggare till myndighet i Sundsvall!

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jul 12
Nytt
Vi söker nu dig som vill axla rollen som handläggare på en myndighet i Sundsvall! Trivs du i en administrativ roll med många kontaktytor? Då kan detta vara rätt roll för dig! Vi söker dig som kan starta i september och välkomnar varmt din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN
I rollen som handläggare får du stötta flera olika funktioner inom myndigheten, och vara en viktig del i att bidra till ökad samhällsnytta. Du kommer att ha daglig kontakt med både kollegor, privatpersoner och aktörer inom offentlig förvaltning, och därför ser vi att du motiveras av en administrativ roll där du får glänsa med din goda samarbetsförmåga.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Svara på frågor via e-post och telefon från privatpersoner, aktörer inom offentlig förvaltning samt medarbetare inom övriga enheter på myndigheten
* Handlägga ärenden, bland annat som gäller anslutning av aktörer till tjänster
* Sköta olika administrativa uppgifter inom myndigheten
* Ta emot och registrera incidenter som gäller olika tjänster som levereras av myndigheten


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst två års akademiska studier eller annan erfarenhet som bedöms som likvärdig
- Har minst fyra års erfarenhet av arbete med kundtjänst/support, t.ex. av arbete med kundrelationer via e-post och telefon
- Har erfarenhet av arbete med handläggning av ärenden
- Är flytande i svenska i tal och skrift då det krävs för kommunikation och dokumentation

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete med frågor av juridisk karaktär
- Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning (kommun/region/statlig myndighet)
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- God samarbetsförmåga

Övrig information:
- Start: 23/9-2024
- Omfattning: Heltid, tidsbegränsat uppdrag fram till 22/9-2025
- Arbetstider: Kontorstider
- Placering: Centrala Sundsvall

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll samt säkerhetsprövningssamtal i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

KMA-samordnare till NRC Group!

Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator
Läs mer Jul 10
Brinner du för kvalité-, miljö-, och arbetsmiljöfrågor och vill fortsätta utvecklas inom området? Har du dessutom erfarenhet av att jobba med HR-relaterade frågor, eller är sugen på att samla kunskap inom det? Då är det dig vi söker till rollen som KMA-samordnare till NRC Group, varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
NRC Group konstruerar, bygger och underhåller kritiska infrastrukturlösningar. Genom att tänka annorlunda har de blivit Nordens ledande infrastrukturföretag inom järnväg. De utnyttjar sin unika expertis för att erbjuda lösningar för komplexa projekt inom järnväg, civil och underhållsmarknaderna. Genom att samarbeta över hela Norden integrerar de hållbarhet och använder nya tekniker för att skapa ambitiösa lösningar – för medarbetare, kunder, partners och samhället.

Som KMA-samordnare på NRC Group kommer du ha en central roll i att leda och utveckla arbete inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Din huvuduppgift blir att säkerställa att projekt uppfyller högt ställda krav inom dessa områden. Rollen innefattar också HR-relaterade arbetsuppgifter, så om du trivs i en koordinerande roll där du får glänsa med din förmåga att vara strukturerad kan detta vara rätt roll för dig!

Uppdraget är under en tidsbegränsad period på ett år med start i början av september 2024. Under perioden kommer du vara anställd som konsult hos Academic Work och arbeta på NRC Group i antingen Östersund eller Sundsvall.

Du erbjuds
- En spännande och utmanande roll inom ett ledande nordiskt infrastrukturföretag
- Möjligheten att nyttja dina spetskompetenser inom KMA
- Möjligheten att lära dig mer om, eller använda dina redan befintliga kunskaper inom HR-frågor
- Stora möjligheter till professionell utveckling och lärande

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för KMA-arbetet med fokus på kvalitet, miljö och säkerhet
* Vidareutveckla projektets systematiska arbetsmiljöarbete
* Följa upp säkerhetsarbete genom skyddsronder och brandskyddsronder
* Stötta i HR-relaterade frågor
* Ansvara för planering och bokning av utbildningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av arbete inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö
- Är obehindrad i svenska samt har grundläggande kunskaper i engelska

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta med HR-frågor
- Goda kunskaper i och erfarenhet av att arbeta med ISO-certifiering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Strukturerad

Vi söker dig som är driven, noggrann och har en stark ansvarskänsla. Du trivs i en dynamisk miljö där du får använda din initiativförmåga och ditt lösningsfokuserade sätt för att bidra till utveckling. Att arbeta med både detaljer och helhetsperspektiv faller dig naturligt.

Övrig information
- Start: I början av september 2024
- Omfattning: Heltid, tidsbegränsad anställning
- Placering: Östersund eller Sundsvall
- Arbetstider: Kontorstider, vardagar kl. 07:00-15:30

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Uppdragsledare inom el- och telesystem till AFRY

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Jul 2
AFRY växer och utökar teamet i Sundsvall med en uppdragsledare inom El- och Telekommunikation! Har du en stark vilja att utvecklas och vill bygga en framgångsrik karriär inom området? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig! Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN

I rollen som uppdragsledare kommer du driva utvecklingen och konstruktioner av el- och telesystem. Du kommer att vara en viktig del av designprocessen och ha ett övergripande ansvar att tillsammans med kollegor skapa framtidens anläggningar. Du kommer att stödja konstruktörer i olika projekt och hjälpa till att lösa olika tekniska utmaningar. Ditt engagemang och din förmåga att arbeta i team kommer att vara avgörande för att skapa en samarbetsmiljö där idéer och kunskap kan flöda fritt.

Fältbesök kommer också att vara en del av ditt arbetsområde, där du kommer att utföra analyser av befintlig infrastruktur och identifiera eventuella förbättringsområden. De områden du främst kommer arbeta inom är ny- och ombyggnad av fastigheter samt industrier.

Du erbjuds
- En inkluderande arbetsplats där det läggs stor vikt vid att ha roligt på arbetet
- En flexibel arbetsmiljö med frihet under ansvar
- Möjligheten att växa och utvecklas inom el- och telekommunikation
- Spännande projekt som håller dig uppdaterad med den senaste tekniken
- Trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner, friskvårdsbidrag och personalrabatter samt förmånliga privata grupp- och sjukförsäkringar

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda uppdrag i sin helhet vad gäller utförande, kvalitet, resursplanering, tid och ekonomi
* Kundansvar
* Agera bollplank och stötta kollegor i de olika projekten


VI SÖKER DIG SOM
- Har lägst en gymnasial utbildning och tidigare erfarenhet inom områdena elkraft och/eller teleanläggningar inom fastighet och industri
- Trivs i rollen att leda och ta ansvar
- Har erfarenhet av Autocad
- Är sakkunnig gällande entreprenader och har god förståelse för regelverken AB04, ABT06, ABK09
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då båda språken används internt och externt

Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial teknisk utbildning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Anpassningsbar
- Affärsinriktad

Sista ansökningsdag: 7/8, återkoppling kommer därmed ske från v.33

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning och vill accelerera omställningen mot ett hållbart samhälle! AFRY är 18,500 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. AFRY erbjuder en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för alla olika skeden i livet och anställning.

Ansök nu

Underhållstekniker till HewSaw!

Servicetekniker, maskin
Läs mer Jun 6
Tillsammans med HewSaw söker vi nu en efter en underhållstekniker. Är du serviceinriktad, ansvarstagande och vill vara med och bidra med viktiga förutsättningar för deras spännande tillväxtresa? Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN

HewSaw Sverige AB är ett helägt dotterbolag i Veisto-koncernen, som är en världsledande leverantör av sönderdelningsmaskiner till sågverksindustrin. På deras kontor i Sundsvall, där deras servicecenter är placerat, arbetar idag 14 personer. I takt med att efterfrågan på deras maskiner ökar behöver de nu förstärka med ytterligare medarbetare.

I rollen som underhållstekniker kommer du ha ett varierande arbete där du hjälper HewSaws kunder vid bland annat montage och driftsättning av maskiner eller vid service och reparation.

Du erbjuds
- Att arbeta i ett familjärt företag med korta beslutsvägar och goda utvecklingsmöjligheter
- Att vara en del av ett högkvalificerat team som tillsammans strävar efter de mest innovativa lösningarna
- Arbete i ett bolag med stark ekonomisk tillväxt med en minst sagt imponerande orderingång de kommande åren

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administrera underhållssystem
* Ta emot och hantera anmärkningar från kunder
* Vara första kontakt för kundernas underhållspersonal
* Distribuera uppdateringar
* Utbilda kunder i underhållssystemet
* Hantera lagerövervakningssystem


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område alternativt erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
- Har några års erfarenhet av arbete i liknande roll
- Har god systemvana
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, då det krävs i det dagliga arbetet
- Innehar B-körkort

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av lagerövervakningssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Ansvarstagande
- Problemlösande

Övrig information:

Placeringsort: Du tillhör servicecentret i Sundsvall men arbetet utgår från ditt hemmakontor. Resor inom Sverige och i övriga världen förekommer.

Sista ansökningsdag: 7/8

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
HewSaw Sverige AB är ett helägt dotterbolag i Veisto-koncernen, som är en ledande leverantör av sönderdelningsmaskiner till sågverksindustrin. Veistos huvudkontor ligger i Mäntyharju, Finland, där även tillverkning av maskinerna sker. Koncernen sysselsätter omkring 350 medarbetare och levererar utrustning över hela världen. HewSaw Sverige AB sköter marknadsföring, försäljning och service av HewSaw-sågmaskiner i Sverige, Norge och Danmark.

Ansök nu

Resande el- & automationstekniker till HewSaw

Industrielektriker
Läs mer Jun 6
Tillsammans med HewSaw söker vi nu en efter en resande el- och automationstekniker. Är du serviceinriktad, ansvarstagande och vill vara med och bidra med viktiga förutsättningar för deras spännande tillväxtresa? Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN

HewSaw Sverige AB är ett helägt dotterbolag i Veisto-koncernen, som är en världsledande leverantör av sönderdelningsmaskiner till sågverksindustrin. På deras kontor i Sundsvall, där deras servicecenter är placerat, arbetar idag 14 personer. I takt med att efterfrågan på deras maskiner ökar behöver de nu förstärka med ytterligare medarbetare.

I rollen som el- och automationstekniker kommer du ha ett varierande arbete där du arbetar nära tekniken på egenutvecklade maskiner tillsammans med både dina svenska och finska kollegor.

Du erbjuds


* Att arbeta i ett familjärt företag med korta beslutsvägar och goda utvecklingsmöjligheter
* Att vara en del av ett högkvalificerat team som tillsammans strävar efter de mest innovativa lösningarna
* Arbete i ett bolag med stark ekonomisk tillväxt med en minst sagt imponerande orderingång de kommande åren


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Driftsättning av nya såglinjer
* Uppgraderingar och justeringar av befintliga sågmaskiner
* Utveckling och konfigurering av styrsystem
* PLC-programmering
* Kabelmontage samt skåpmontage


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom industriell el eller automation alternativt erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
- Har några års erfarenhet av arbete i liknande roll
- Har erfarenhet av arbete med styrsystem
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, då det krävs i det dagliga arbetet
- Innehar B-körkort

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av PLC-programmering i Siemens TIA-portal
- Elbehörighet
- Tidigare erfarenhet från sågverks- eller processindustrin

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Flexibel
- Ansvarstagande
- Problemlösande

Övrig information:


* Du tillhör servicecentret i Sundsvall men arbetet utgår från ditt hemmakontor
* Då arbetet innefattar mycket resor runt om i världen bör du trivas med varierande arbetstider
* Tillgång till företagsbil


Sista ansökningsdag: 7/8

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
HewSaw Sverige AB är ett helägt dotterbolag i Veisto-koncernen, som är en ledande leverantör av sönderdelningsmaskiner till sågverksindustrin. Veistos huvudkontor ligger i Mäntyharju, Finland, där även tillverkning av maskinerna sker. Koncernen sysselsätter omkring 350 medarbetare och levererar utrustning över hela världen. HewSaw Sverige AB sköter marknadsföring, försäljning och service av HewSaw-sågmaskiner i Sverige, Norge och Danmark.

Ansök nu