Sundsvall: Butikschef till Specsavers Optik i Hudiksvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Butikschef till Specsavers Optik i Hudiksvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-08 // Varaktighet: Heltid

Butikschef med ett smittande leende och en känsla för service
 
Tycker du om att hjälpa kunder och vara en del av ett proffsigt butiksteam?
Som butikschef hos oss ansvarar du för den dagliga driften av butiken, inklusive personalledning, försäljning och kundservice. Du spelar en nyckelroll i att säkerställa att våra kunder får en förstklassig upplevelse och att butiken når sina mål.
 
Att ge en unik kundupplevelse 
Som butikschef i vår butik i Hudiksvall hälsar du kunderna välkomna, berättar varför det är så viktigt att göra en synundersökning och förklarar vårt koncept och erbjudanden. Därifrån tar du kunden genom vår kundresa, du börjar med att göra förundersökningar på kunden innan du skickar dem vidare till optikern.
 
Det är inget krav att ha tidigare erfarenhet inom optik. Du kommer att gå en gedigen introduktion (praktisk upplärning i butik i kombination med digitala kurser) där du lär dig om optikbranschen och hur vi arbetar med optik, bågar och linser. Efter din introduktion kommer du vara den expert som hjälper kunderna till bättre ögonhälsa.
 
Du kommer också vara den som leder, motiverar och utvecklar butiksteamet för att nå försäljningsmål och säkerställa hög kundnöjdhet samt driva förbättringsinitiativ för att optimera butiksdriften och kundservicen. 
 
Vi söker dig som: 
 
• Är försäljningsdriven och har en stark kundfokus.
• Har goda organisatoriska och problemlösningsförmågor.
• Har en god ekonomisk förståelse och grundkunskap i data, ex. Office 365.
• Är en utmärkt kommunikatör och har ledarskapsförmågor.
• Kan arbeta självständigt och ta egna initiativ.
 

Och vad du får: 
• Arbetsdagar med många leenden, spännande utmaningar och högt tempo.
• Vara del av ett lokalt team – och en del av världens största optikerkedjor med butiker och supportkontor.
• Tillgång till ett stort utbud av onlineutbildningar.
• Lön enligt överenskommelse som matchar dina kvalifikationer
• Olika karriärmöjligheter som klinisk assistent, in store trainer eller kontaktlinsexpert. Drömmer du om att bli partner kan du gå med i vårt Partner-in-Development program där du lär dig om ledarskap och affärsutveckling för att kunna driva egen butik.

 
År efter år får vi utnämningen Great Place to Work ® som en av Sveriges bästa arbetsplatser. Frågar du våra medarbetare beror det på vår unika familjekultur, oändliga utvecklingsmöjligheter och vår strävan efter bättre ögonhälsa till alla. 
 
 
Övrigt
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (provanställning på 6 månader tillämpas). Arbetstiderna varierar och både helger och kvällar kan förekomma. Startdatum är något som vi kan kommer överens om, det viktigaste för oss är att hitta rätt person.
 
Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev. Vi behandlar ansökningar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! 
 
Har du någon fråga eller fundering så är du välkommen att kontakta Robert Lindmark på 0730-421 690. 
 
Välkommen med din ansökan!
 
 
Specsavers Optik, Hudiksvall 
www.specsavers.se
 

 


Specsavers etablerade sig i Sverige 2004 genom köp av cirka 50 butiker från kedjorna Blic och Två Blå. Idag finns det över 100 Specsaversbutiker i landet med fler orter på gång att öppna inom kort. När Specsavers kom till Sverige skapade det starka reaktioner i en bransch som inte tidigare haft fokus på pris. Med bland Europas högsta priser på glasögon fanns det emellertid ett behov av billigare produkter och Specsavers välkomnades av kunderna.

Före Specsavers etablering var Sverige också det land i Europa där kunderna bytte glasögon mest sällan. Med Specsavers glasögonrevolution har den trenden brutits och våra kunder byter glasögon i snitt efter 1,3 år medan branschsnittet ligger på cirka 3 år.

Genom att erbjuda bra priser, god service och hög professionell kunskap på våra optiker ger Specsavers sina kunder värde för pengarna.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Butikschef

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Butikschef.

Butikschef till Arken Zoo Sundsvall Birsta, tillsvidare

Läs mer Maj 15
Arken Zoo är en rikstäckande kedja inom zoobutiksbranschen som driver franchise och centralägda butiker. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och vi fortsätter att expandera och varumärket Arken Zoo stärks kontinuerligt. I våra butiker har vi ett noga utvalt sortiment till många olika typer av husdjur. Vi älskar djur och våra kärnvärden är kärlek, kunskap och kvalitet.
 
Om anställningen
Du erbjuds en tillsvidaretjänst på heltid i ett lönsamt och snabbt växande företag. Tjänsten är förlagd till en Arken Zoos butik i Sundsvall Birsta. (antennvägen)
- Tjänsten är på heltid, 38,25h/vecka. 
- Anställningsavtal och lön mm. enligt överenskommelse.
- Arbetstider, dag, kväll och helg efter schema.
- Tillträde enligt överenskommelse.
 
Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär bland annat:
- Att du ger bästa kundservice varje gång du jobbar och att alltid hjälpa kunden till rätt val av produkt.
- Att du är en driven säljare som älskar mötet med kunden.
- Butiksskötsel, underhåll, uppackning, påfyllning och försäljning.
 
Butikschefsrollen innebär bland annat: 
*Aktivt arbetar i butiken tillsammans med din personal 
*Har personal- och resultatansvar för butiken 
*Ansvarar för att butiken är attraktiv och säljande 
*Ansvarar för att våra kunder är nöjda 
*Utvecklar medarbetarna i deras roller
 
Kvalifikationer: 
Vi söker dig som har en passion för husdjur, särskilt hund och katt. Du ska vara en utpräglad servicemänniska och ha en viss erfarenhet av butiksarbete och försäljning inom detalj- eller dagligvaruhandeln.
Djurvårdsutbildning från gymnasiet, djurparker etc. är en merit men inget krav.
*Erfarenhet av ledande befattning från detalj- eller dagligvaruhandel är ett krav då det krävs stora kunskaper i affärsmannaskap, personalledning och butiksdrift. 
*Ledarskap, erfarenheter av att leda och utveckla säljande personal mot kvalitativa- och kvantitativa mål. 
*Schemaläggning, erfarenhet av praktiskt schemaläggningsarbete i t ex webbaserat program 
*Grundläggande IT-kunskaper
 
 Så här söker du tjänsten
Klicka på "Skicka ansökan", fyll i formuläret och ladda upp dina ansökningshandlingar.
Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta regionchef Tobias Lindqvist på tobias.lindqvist@arkenzoo.se
Observera att ansökningshandlingar endast kan skickas via "Skicka ansökan"-funktionen. Inskickade ansökningar via e-mail kan ej behandlas.
Sista ansökningsdag är 2025-06-22
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Butikschef - Brothers, Sundsvall

Läs mer Maj 5
Brothers är en ledande svensk herrmodekedja med 40 butiker i Sverige. Med 30 års erfarenhet på den svenska marknaden har Brothers utvecklat ett brett utbud med starka, välkonstruerade produkter i hög kvalitet med fokus på egen design och uttryck. Tillsammans är vi fler än 250 medarbetare som alla har drivet och ambitionen att erbjuda mode i kombination med enastående service, oavsett tjänst eller ort.
Vår ambition är enkel. Vi vill göra det möjligt för varje man att vara sitt bästa jag!
Hej Butikschef, letar du efter ett nytt jobb?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en liknande roll i ett modeföretag. Har du dessutom arbetat med herrmode tycker vi att du skall läsa vidare.
Att du gillar försäljning, kunder och att leda andra är en självklarhet. Du vet ju att butikschefsjobbet är varierande och oförutsägbart, dagen blir sällan som planerat och så är det hos oss på Brothers också. Vi vet att du är en tusenkonstnär som kan säga att du kan ha ”många bollar i luften” på riktigt, inte bara som en sliten klyscha. Vi som vet, vi vet.
Hos oss kommer du att jobba självständigt i din ’egen’ butik, varför det är viktigt att du är trygg i din roll och är bra på självledarskap. Du har personal- och resultatansvar, driver försäljning, rekryterar personal, håller medarbetarsamtal, jobbar som visual merchandiser och allt annat man gör som butikschef.
Du måste ha grundkunskap inom arbetsrätt och kunna schemaläggning. Det är bra om du även har baskunskap inom arbetsmiljö, men det är inget krav då en kurs i SAM ingår i din introduktion.
Du behöver gilla att ta i där det behövs, leda och utveckla andra, samt vara lösningsorienterad och ha ett positivt, pragmatiskt förhållningssätt. Inom handel varierar arbetsmängden beroende på säsong, vilket kräver att du kan arbeta flexibelt. När det är som mest att göra, trivs du som allra bäst.
Blir du nyfiken på rollen? Då tycker vi att du skall söka, det finns mycket mer att berätta om både Brothers och den lediga tjänsten.
Just nu söker vi butikschef till vår butik i Sundsvall.
Arbetstid 40 h/v (100%), med tillsättning snarast möjligt. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Observera att arbetstiden innefattar vardagar, kvällar och helger.
Vi vill hjälpa våra kunder till att vara sitt bästa jag genom det de har på sig – och vi vill att du skall vara ditt bästa jag i din roll som butikschef på Brothers!
Vänta inte med att söka vi kommer tillsätta tjänsten så snart vi har hittat varandra.
Butikschef till Brothers Sundsvall - Brothers

Ansök nu

Butikschef Thansen Sundsvall

Läs mer Apr 17
Om jobbet
Vi söker en driven butikschef till vår kommande butik i Sundsvall som kommer öppna i september 2025.
Vi ser gärna att du är driven och har tidigare erfarenhet som butikschef inom detaljhandel.
Sök via vår hemsida jobb.thansen.se
Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan finslipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en serviceperson som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, däck, cyklar eller andra av våra produktgrupper?
Som butikschef är det du som har huvudansvaret för butiken och är den dagliga driften. Du kommer att ansvara för butikens prestation och teamet av medarbetare.
Samtidigt blir du en del av ett ambitiöst företag, där dina möjligheter att skapa sig en karriär inom detaljhandeln är mycket stora.
Vill du bli en del av det "blå laget"?
Ansvarsområden:
Butikens prestation av försäljning och alla andra nyckeltal
Kundnöjdhet
Utbildning och motivering av medarbetare
Planering och optimering av verksamheten


Tjänsten passar dig väl om du:
Kan arbeta självständigt och lösa utmaningar på egen hand
Har en hög energinivå och ett positivt förhållningssätt
Är duktig på att ha överblick och är fokuserad i dina insatser
Inte är rädd för att ta dig an och delta i butikens dagliga uppgifter
Du kommer att få en grundlig utbildning så att du är väl beredd för uppgiften. Därefter har du löpande möjlighet att diskutera idéer och lösningar med ansvarig distriktschef.
Din profil
Du har erfarenhet av butiksledning, försäljning och service.
Du förstår kundernas behov
Du är ambitiös och fokuserad
Du är trygg och tydlig i ditt ledarskap
Du är utåtriktad och trivs i kontakten med andra


Vi erbjuder:
Som butikschef i en av de stora kedjorna inom dansk och norsk detaljhandel kommer du att ingå i ett team av engagerade kollegor med en informell ton, där alla arbetar för att nå de gemensamma målen.
Vi arbetar för att ge kunderna den bästa servicen och de vassaste erbjudandena. Vi arbetar utifrån mantrat ANK "Alltid nöjda kunder", och vill skicka en tydlig signal om att vi finns till för våra kunder.
Du blir en kollega med mer än 1 800 engagerade medarbetare i Danmark, Norge och Sverige och kommer in i en organisation som präglas av dynamik, tillväxt och engagemang.
Observera att vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig.

Ansök nu

Assisterande butikschef - Birsta (35 h/v)

Läs mer Mar 28
Om rollen
Som Rituals nya Assistant Shop Manager strävar du efter att förvandla din butik till en plats där du och dina kollegor älskar att arbeta, och dina kunder att handla. Detta innebär bland annat att du:
Driver butikens resultat genom att säkerställa utmärkt kundservice och produktivt samarbete samt effektiva rutiner.
Är Shop Managers högra hand och redo att ta över Shop Manager ansvar vid behov.
Stötta dina kollegor till att uppnå sin fulla potential genom att coacha, utveckla och vara en bra förebild.
Tillsammans med din Shop Manager bygger en kultur av förtroende som är baserad på positiv och konstruktiv feedback.

I gengäld vårdar vi din utveckling genom att kontinuerligt utbilda dig utefter din kunskapsnivå för att ta dina ledaregenskaper till nästa nivå. Du kommer vara omringad av dedikerade, positiva och serviceinriktade kollegor som verkligen jobbar med Heart & Soul.
Kravspecifikation
Som Assistant Shop Manager inspirerar du ditt team och når tillsammans butikens mål kring kundnöjdhet och försäljning. Du förstår vikten av utmärkt kundservice och brinner för att stötta och utveckla andra. Utöver detta har du:
Minst 2 års erfarenhet av en liknande roll inom detaljhandel eller kundservice.
God förmåga att coacha samt utveckla ett team.
Förmåga att vara lösningsorienterad och ta ägandeskap
Samarbetsvillig, lyhörd och kommunikativ.
Goda system- och datakunskaper.
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
Du är 18 år eller äldre.

Ytterligare information
Är du intresserad?
Vi erbjuder en tjänst på 35 timmar/vecka.
Startdatum: Omgående


Vi strävar efter att bli det snabbast växande företaget inom well-being och bryr oss om dig lika mycket som vi bryr oss om miljön. Bli en del av vår resa och sök tjänsten idag, vi går igenom ansökningar och håller intervjuer löpande. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till vårt rekryteringsteam recruitment.nordics@rituals.com. Stort lycka till i vår rekryteringsprocess!
I enlighet med GDPR accepterar Rituals endast ansökningar via vår karriärhemsida!

Ansök nu

Butikschef (vikariat) - Birsta City

Läs mer Mar 28
Om rollen
Som Rituals nya butikschef ansvarar du för butikens kundupplevelse och försäljningsmål. Detta innebär bland annat att du:
Har ett nära samarbete med Area Manager för att driva butikens försäljning, uppsatta KPI:er och framgång i din butik.
Månadsvis utveckla planer baserade på produktivitetsmål.
Säkerställer optimal butiksadministration (HR och rekrytering, schemaläggning kassakontroll och säkerhet), samt hantera butikens budget.
Hanterar produktsaldo och vardagliga butiksrutiner som att hålla ordning på lagret och se till att butiken är ren och fräsch.
Driver välmående och engagemang bland anställda genom regelbundna, personliga möten som skapar genuina relationer med butiksteamet. Du organiserar även butiksmöten för att fira framgångar och reflektera över punkter som kan utvecklas vidare.

I gengäld vårdar vi din utveckling genom att kontinuerligt utbilda dig utefter din kunskapsnivå för att ta dina ledaregenskaper till nästa nivå. Du kommer vara omringad av dedikerade, positiva och serviceinriktade kollegor som verkligen jobbar med Heart & Soul.
Kravspecifikation
Som butikschef är du en inspirerande, stöttande och resultatinriktad ledare. Du förstår vikten av utmärkt kundservice och brinner för att stötta och driva andra att nå sin fulla potential. Utöver detta har du:
Minst 3 års relevant butikschefs - erfarenhet inom detaljhandel eller kundservice.
Kunskaper inom ledarskap (t.ex. kommunikation och coachning samt utveckla andra).
Förmåga att vara lösningsorienterad och fatta beslut.
Samarbetsvillig, lyhörd och kommunikativ.
Goda system- och datakunskaper.
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
Du är 18 år eller äldre.

Ytterligare information
Är du intresserad?


Vi erbjuder en tjänst på heltid 38,25 tim/vecka.
Tidsbegränsad anställning: Omgående – maj 2026
Startdatum: Omgående
Vi strävar efter att bli det snabbast växande företaget inom well-being och bryr oss om dig lika mycket som vi bryr oss om miljön. Bli en del av vår resa och sök tjänsten idag, vi går igenom ansökningar och håller intervjuer löpande. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till vårt rekryteringsteam recruitment.nordics@rituals.com. Stort lycka till i vår rekryteringsprocess!
I enlighet med GDPR accepterar Rituals endast ansökningar via vår karriärhemsida

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Retail Recruitment Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Retail Recruitment Sverige AB .

MQ Marqet söker en Regional Visual Merchandiser

Butikskommunikatör/Visual merchandiser
Läs mer Feb 5
Vill du vara en nyckelperson i att stärka MQ Marqets varumärke och säljkraft genom att säkerställa butikernas visuella säljmiljö och arbeta utifrån MQ:s etablerade butikskoncept? Vill du bli en viktig del i vår fortsatta tillväxtresa?
Då kan du vara den vi söker!
 
Vi söker nu en Regional Visual Merchandiser (RVM) till en av våra fyra regioner som omfattar 25 butiker från Kiruna i norr till Visby i söder. Din placering är Stockholm, Gävle, Uppsala eller Sundsvall, du rapporterar till Regionchef (RC) och har ett nära samarbete med dina tre RVM-kollegor, butikschefer (BC), VM, Säljande VM (SVM) och centrala VM-teamet på Huvudkontoret i Göteborg.
 
Som RVM på MQ Marqet arbetar du i första hand med att koordinera, utveckla och projektleda VM-arbetet i butik inom givna ramar. Bland annat genom skyltfönster, varuvisning och kampanjer, som är framtagna av konceptavdelningen. Vidare kommer du att arbeta med omhängning av butik, styling av skyltdockor och att utveckla VM-kompetensen i regionen för att säkra ett visuellt inspirerande och säljande intryck i alla butiker.
 
Utifrån MQs affärsmässiga, strategiska, konceptuella och visuella guidelines arbetar du med att höja den visuella säljmiljön, säkra den mekaniska försäljningen samt arbeta med att inspirera kunderna. Du utbildar och utvecklar butikspersonalens visuella kompetens på ett sätt som inspirerar och engagerar samt säkerställer att kampanjer och aktiviteter inom regionen tas ut på ett optimalt sätt.
 
Dina ansvarsområden i rollen som RVM:
• Genom visual merchandising optimera den mekaniska försäljningen inom ditt geografiska område.
• Löpande analys och uppföljning av försäljningsstatistik, relevanta nyckeltal och andra angivna system och utifrån detta besluta om försäljningsfrämjande åtgärder med en tydlig affärskoppling, i samråd med centrala VM-avdelningen på HK.
• Projektleda ombyggnationer och nyöppningar.
• Ta emot information från centrala VM-avdelningen och använda den till att utveckla butikskonceptet genom kontinuerlig dialog.
• Stötta butikschefer i rekryteringar av SVM samt RC i VM-rekryteringar genom att göra urval, genomföra andraintervjuer samt ansvara för bedömning av arbetsprov.
• Ansvara för att utveckla och utbilda BC, VM och SVM i regionerna.
• Vara centrala VM-avdelningens förlängda arm i butik samt vara delaktig i att stötta och utveckla butikskonceptet.
• Löpande säkerställa att butikernas layout i form av inredning, skyltning och belysning alltid utgår från MQ Marqets butikskoncept.
• Säkerställa kontinuerlig och dokumenterad uppföljning av VM-arbetet.
• Inspirera, entusiasmera, utveckla och ge feedback till BC, avseende såväl den egna butiken som i projekt.
• Vid behov, delta i övriga visuella projekt i bolaget.

 
Du har för rollen relevant utbildning och några års erfarenhet av arbete i en liknande tjänst inom retail och mode. Som person är du genuint intresserad och uppdaterad inom mode och trender samt är utåtriktad och kommunikativ då rollen ställer höga krav på förmågan att samarbeta och bygga relationer såväl internt som externt. Du bidrar med en nyfikenhet på att testa nya metoder, ett innovativt och kreativt tänkande och en förmåga att snabbt ta till dig nya digitala verktyg och arbetssätt.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm, Gävle, Uppsala eller Sundsvall.
 
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare Monica Sveiven.
Välkommen med din ansökan!


MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker.

Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande.

Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

Ansök nu

MQ Marqet söker en Regional Visual Merchandiser

Butikskommunikatör/Visual merchandiser
Läs mer Dec 27
Vill du vara en nyckelperson i att stärka MQ Marqets varumärke och säljkraft genom att säkerställa butikernas visuella säljmiljö och arbeta utifrån MQ:s etablerade butikskoncept? Vill du bli en viktig del i vår fortsatta tillväxtresa?
Då kan du vara den vi söker!
 
Vi söker nu en Regional Visual Merchandiser (RVM) till en av våra fyra regioner som omfattar 25 butiker från Kiruna i norr till Visby i söder. Din placering är Stockholm, Gävle, Uppsala eller Sundsvall, du rapporterar till Regionchef (RC) och har ett nära samarbete med dina tre RVM-kollegor, butikschefer (BC), VM, Säljande VM (SVM) och centrala VM-teamet på Huvudkontoret i Göteborg.
 
Som RVM på MQ Marqet arbetar du i första hand med att koordinera, utveckla och projektleda VM-arbetet i butik inom givna ramar. Bland annat genom skyltfönster, varuvisning och kampanjer, som är framtagna av konceptavdelningen. Vidare kommer du att arbeta med omhängning av butik, styling av skyltdockor och att utveckla VM-kompetensen i regionen för att säkra ett visuellt inspirerande och säljande intryck i alla butiker.
 
Utifrån MQs affärsmässiga, strategiska, konceptuella och visuella guidelines arbetar du med att höja den visuella säljmiljön, säkra den mekaniska försäljningen samt arbeta med att inspirera kunderna. Du utbildar och utvecklar butikspersonalens visuella kompetens på ett sätt som inspirerar och engagerar samt säkerställer att kampanjer och aktiviteter inom regionen tas ut på ett optimalt sätt.
 
Dina ansvarsområden i rollen som RVM:
• Genom visual merchandising optimera den mekaniska försäljningen inom ditt geografiska område.
• Löpande analys och uppföljning av försäljningsstatistik, relevanta nyckeltal och andra angivna system och utifrån detta besluta om försäljningsfrämjande åtgärder med en tydlig affärskoppling, i samråd med centrala VM-avdelningen på HK.
• Projektleda ombyggnationer och nyöppningar.
• Ta emot information från centrala VM-avdelningen och använda den till att utveckla butikskonceptet genom kontinuerlig dialog.
• Stötta butikschefer i rekryteringar av SVM samt RC i VM-rekryteringar genom att göra urval, genomföra andraintervjuer samt ansvara för bedömning av arbetsprov.
• Ansvara för att utveckla och utbilda BC, VM och SVM i regionerna.
• Vara centrala VM-avdelningens förlängda arm i butik samt vara delaktig i att stötta och utveckla butikskonceptet.
• Löpande säkerställa att butikernas layout i form av inredning, skyltning och belysning alltid utgår från MQ Marqets butikskoncept.
• Säkerställa kontinuerlig och dokumenterad uppföljning av VM-arbetet.
• Inspirera, entusiasmera, utveckla och ge feedback till BC, avseende såväl den egna butiken som i projekt.
• Vid behov, delta i övriga visuella projekt i bolaget.

 
Du har för rollen relevant utbildning och några års erfarenhet av arbete i en liknande tjänst inom retail och mode. Som person är du genuint intresserad och uppdaterad inom mode och trender samt är utåtriktad och kommunikativ då rollen ställer höga krav på förmågan att samarbeta och bygga relationer såväl internt som externt. Du bidrar med en nyfikenhet på att testa nya metoder, ett innovativt och kreativt tänkande och en förmåga att snabbt ta till dig nya digitala verktyg och arbetssätt.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm, Gävle, Uppsala eller Sundsvall.
 
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare Monica Sveiven.
Välkommen med din ansökan!


MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker.

Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande.

Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

Ansök nu

MQ Marqet söker en Regional Visual Merchandiser

Butikskommunikatör/Visual merchandiser
Läs mer Dec 11
Vill du vara en nyckelperson i att stärka MQ Marqets varumärke och säljkraft genom att säkerställa butikernas visuella säljmiljö och arbeta utifrån MQ:s etablerade butikskoncept? Vill du bli en viktig del i vår fortsatta tillväxtresa?
Då kan du vara den vi söker!
 
Vi söker nu en Regional Visual Merchandiser (RVM) till en av våra fyra regioner som omfattar 25 butiker från Kiruna i norr till Visby i söder. Din placering är Stockholm, Gävle, Uppsala eller Sundsvall, du rapporterar till Regionchef (RC) och har ett nära samarbete med dina tre RVM-kollegor, butikschefer (BC), VM, Säljande VM (SVM) och centrala VM-teamet på Huvudkontoret i Göteborg.
 
Som RVM på MQ Marqet arbetar du i första hand med att koordinera, utveckla och projektleda VM-arbetet i butik inom givna ramar. Bland annat genom skyltfönster, varuvisning och kampanjer, som är framtagna av konceptavdelningen. Vidare kommer du att arbeta med omhängning av butik, styling av skyltdockor och att utveckla VM-kompetensen i regionen för att säkra ett visuellt inspirerande och säljande intryck i alla butiker.
 
Utifrån MQs affärsmässiga, strategiska, konceptuella och visuella guidelines arbetar du med att höja den visuella säljmiljön, säkra den mekaniska försäljningen samt arbeta med att inspirera kunderna. Du utbildar och utvecklar butikspersonalens visuella kompetens på ett sätt som inspirerar och engagerar samt säkerställer att kampanjer och aktiviteter inom regionen tas ut på ett optimalt sätt.
 
Dina ansvarsområden i rollen som RVM:
• Genom visual merchandising optimera den mekaniska försäljningen inom ditt geografiska område.
• Löpande analys och uppföljning av försäljningsstatistik, relevanta nyckeltal och andra angivna system och utifrån detta besluta om försäljningsfrämjande åtgärder med en tydlig affärskoppling, i samråd med centrala VM-avdelningen på HK.
• Projektleda ombyggnationer och nyöppningar.
• Ta emot information från centrala VM-avdelningen och använda den till att utveckla butikskonceptet genom kontinuerlig dialog.
• Stötta butikschefer i rekryteringar av SVM samt RC i VM-rekryteringar genom att göra urval, genomföra andraintervjuer samt ansvara för bedömning av arbetsprov.
• Ansvara för att utveckla och utbilda BC, VM och SVM i regionerna.
• Vara centrala VM-avdelningens förlängda arm i butik samt vara delaktig i att stötta och utveckla butikskonceptet.
• Löpande säkerställa att butikernas layout i form av inredning, skyltning och belysning alltid utgår från MQ Marqets butikskoncept.
• Säkerställa kontinuerlig och dokumenterad uppföljning av VM-arbetet.
• Inspirera, entusiasmera, utveckla och ge feedback till BC, avseende såväl den egna butiken som i projekt.
• Vid behov, delta i övriga visuella projekt i bolaget.

 
Du har för rollen relevant utbildning och några års erfarenhet av arbete i en liknande tjänst inom retail och mode. Som person är du genuint intresserad och uppdaterad inom mode och trender samt är utåtriktad och kommunikativ då rollen ställer höga krav på förmågan att samarbeta och bygga relationer såväl internt som externt. Du bidrar med en nyfikenhet på att testa nya metoder, ett innovativt och kreativt tänkande och en förmåga att snabbt ta till dig nya digitala verktyg och arbetssätt.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm, Gävle, Uppsala eller Sundsvall.
 
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare Monica Sveiven.
Välkommen med din ansökan!


MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker.

Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande.

Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

Ansök nu

BOLIST Ljungaverk söker en säljare

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Apr 8
Vi fortsätter nu vår framgångsrika utvecklingsresa på BOLIST i Ljungaverk och rekryterar nu en Byggsäljare. 

Vi fokuserar både på professionella och privata kunder. Din uppgift blir att ta hand om våra kunder, stora som små, nya och befintliga både i butik men också ute på fältet.
 
Vi söker dig med ett starkt driv och försäljningsvana, då vikten av förståelse för våra kunders behov och köpprocess är stor. Vi ser gärna att du har erfarenhet från byggbranschen kombinerat med god produktkunskap.
Viktigt är att du har erfarenhet av uppsökande försäljning.  Som person är du ambitiös, strukturerad, effektiv, lojal och en god relationsbyggare med förmåga att erbjuda kunderna enkla och hållbara lösningar samt ställa dom rätta frågorna för att säkerställa kundnöjdheten till 100%.
Vi är ett varmt, personligt företag med högt i tak och där alla respekterar varandra och där det finns goda utvecklingsmöjligheter.
 
Dina kvalifikationer:

·       Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, ute sälj, uppsökande försäljning
·       God produktkännedom inom byggsektorn och erfarenhet av offert/order
·       Lokalkännedom och kontakter i branschen
·       Gymnasieutbildning och god IT- & systemvana
·       Körkort krävs för tjänsten
 
Dina personliga egenskaper:
·       Målmedveten och handlingskraftig
·       Har förmåga och talang inom sälj
·       Uppskattar högt tempo och är en lagspelare
·       Lätt för att skapa goda relationer såväl internt som externt
·       Lösningsorienterad
 
Övrig information


Tillträdesdatum enl.ök eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är vardagar och vissa lördagar.
 
BOLIST Ljungaverk verkar på en mindre ort vilket gör att det är viktigt att förstå både den familjära känslan på företaget samt vikten av lokal förankring och behålla det goda renomméet BOLIST Ljungaverk har på orten. 
 
I samband med denna rekrytering samarbetar BOLIST AB med Retail Recruitment´
 
Vänta inte med att skicka oss din ansökan då vi rekryterar fortlöpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden löpt ut. Sök via vår ”knappen” i annonsen, gärna i PDF-format, vi tar inte emot ansökningar via e-post


BOLIST är en kedja av närmare 170 fristående bygghandlare över hela landet.

Vi är idag Sveriges största profilerade bygghandlarkedja. Med affärsidén att vara Sveriges närmaste byggvaruhus för yrkeshantverkare och hemmafixare vill vi alltid vara nära våra kunder. På så sätt kan vi skapa stor kunskap om deras behov. 

Vi ska med personligt engagemang erbjuda lokal expertis, sortiment och tjänster som är anpassade, konkurrenskraftiga och relevanta för våra kunder.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu

BOLIST Ljungaverk söker en Fältsäljare

Key account manager
Läs mer Jan 1
Vi fortsätter nu vår framgångsrika utvecklingsresa på BOLIST i Ljungaverk och rekryterar nu en Byggsäljare.
 
Vi fokuserar både på professionella och privata kunder. Din uppgift blir att ta hand om våra kunder, stora som små, nya och befintliga. Främst kommer du att bearbeta och besöka våra proffskunder.  Arbetsuppgifterna innefattar försäljning av byggvaror, offert samt uppföljning, order, rådgivning, beställningar, kundbesök och butiksförsäljning. Då vi är en mindre anläggning är det också viktigt att du har förmåga att hugga i där det behövs. Du ska vara en lagspelare och driven säljare som gillar mötet med människor, håller vad du lovar och sätter kunden i fokus.
 
Vi söker dig med ett starkt driv och försäljningsvana, då vikten av förståelse för våra kunders behov och köpprocess är stor. Vi ser gärna att du har erfarenhet från byggbranschen kombinerat med god produktkunskap.


Viktigt är att du har erfarenhet av uppsökande försäljning.  Som person är du ambitiös, strukturerad, effektiv, lojal och en god relationsbyggare med förmåga att erbjuda kunderna enkla och hållbara lösningar samt ställa dom rätta frågorna för att säkerställa kundnöjdheten till 100%.
Vi är ett varmt, personligt företag med högt i tak och där alla respekterar varandra och där det finns goda utvecklingsmöjligheter.
 
Dina kvalifikationer:


·       Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, ute sälj, uppsökande försäljning
·       God produktkännedom inom byggsektorn och erfarenhet av offert/order
·       Lokalkännedom och kontakter i branschen
·       Gymnasieutbildning och god IT- & systemvana
·       Körkort krävs för tjänsten
 
Dina personliga egenskaper:
·       Målmedveten och handlingskraftig
·       Har förmåga och talang inom sälj
·       Uppskattar högt tempo och är en lagspelare
·       Lätt för att skapa goda relationer såväl internt som externt
·       Lösningsorienterad
 

Övrig information




Tillträdesdatum enl.ök eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är vardagar och vissa lördagar.
 
BOLIST Ljungaverk verkar på en mindre ort vilket gör att det är viktigt att förstå både den familjära känslan på företaget samt vikten av lokal förankring och behålla det goda renomméet BOLIST Ljungaverk har på orten. 

 

I samband med denna rekrytering samarbetar BOLIST AB med Retail Recruitment´

 

Vänta inte med att skicka oss din ansökan då vi rekryterar fortlöpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden löpt ut. Sök via vår ”knappen” i annonsen, gärna i PDF-format, vi tar inte emot ansökningar via e-post


BOLIST är en kedja av närmare 170 fristående bygghandlare över hela landet.

Vi är idag Sveriges största profilerade bygghandlarkedja. Med affärsidén att vara Sveriges närmaste byggvaruhus för yrkeshantverkare och hemmafixare vill vi alltid vara nära våra kunder. På så sätt kan vi skapa stor kunskap om deras behov. 

Vi ska med personligt engagemang erbjuda lokal expertis, sortiment och tjänster som är anpassade, konkurrenskraftiga och relevanta för våra kunder.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu