Sundsvall: Upphandlare till Avdelningen för ekonomi och planering

Hitta ansökningsinfo om jobbet Upphandlare till Avdelningen för ekonomi och planering i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-08 // Varaktighet: Heltid

Beskrivning av institution/avdelning

Avdelningen för ekonomi och planering ansvarar för Mittuniversitetets ekonomistyrning, redovisning, bokslut, budget- och prognosarbete, ekonomiska uppföljningar och analyser, ekonomiadministration, fakturahantering, resetjänst, verksamhetsplanering och -uppföljning, samt upphandling. Sedan den 1 maj består avdelningen av enheterna Redovisning och Verksamhetsekonomi samt en stab.

Detta är ett konsultuppdrag.

Rollen som upphandlare är placerad på avdelningens stab. Avdelningen är verksam på Mittuniversitetets campus i både Östersund och Sundsvall.

Arbetsuppgifter

Som en av två upphandlare på avdelningen kommer du att arbeta med upphandlingar inom universitetets samtliga verksamheter.

Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar:

* Säkerställa att upphandling, avrop och inköp sker enligt gällande lagstiftning och ramavtal.
* Fungera som ett kvalificerat stöd till organisationen och självständigt genomföra upphandlingar, direktupphandlingar, avrop och inköp.
* Samordna och vara ett kompetensstöd.
* Vidareutveckla rollen som upphandlare och Mittuniversitetets kompetens i upphandlings-, avrops- och inköpsfrågor.
* Ansvara för omvärldsbevakning och vidareföra kunskapen i organisationen.
* Följa upp befintliga avtal och organisationens avtalsefterlevnad.
* Hantera övriga arbetsuppgifter inom inköp, upphandling, avrop, avtalsefterlevnad och e-handel.

Vi söker dig som har:

* Högskoleutbildning eller utbildning från yrkeshögskola inom relevant område.
* Minst ett års erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar och teckna avtal i enlighet med LOU.
* God erfarenhet av Office-applikationer.
* God erfarenhet av upphandlingssystem.
* God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har:

* Erfarenhet av upphandlingar inom statlig sektor samt projektledning.
* Erfarenhet inom avtalsuppföljning.
* Erfarenhet av upphandlingssystemet e-Avrop.

Dina egenskaper

Vi söker en person som är noggrann, strukturerad, har gott omdöme och hög integritet. Du ska ha mycket god förmåga att prioritera och självständigt driva arbetet framåt. Det är viktigt att du är kommunikativ och förtroendeingivande med talang för att bygga relationer både internt och externt. Du ska även vara pedagogisk och ansvarsfull med förmåga att se sammanhang, helhet och konsekvenser. God förståelse för ledning och styrning ur ett systemperspektiv är också viktigt.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Information
För ytterligare upplysningar, kontakta Konsultchef Ideal Shala
E-post: Ideal.shala@manpower.se

Ansökan
Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska. Välkommen med din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Vårt erbjudande

Som konsult hos Jefferson Wells i Sundsvall har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare i Sundsvall med omnejd och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.
Givetvis har du en lokalt förankrad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Det som skiljer sig från den övriga arbetsmarknaden är att du blir anställd av oss, men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder.

Ansökan och kontaktuppgifter

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vi tar inte emot ansökningar via epost men vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Ajax via e-post: anna.ajax@manpower.se.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag som är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister samt en del av ManpowerGroup med över 65 års erfarenhet av uthyrning och rekrytering. Lokalt i Sundsvall har vi nu funnits i 25 år. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Upphandlare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Upphandlare.

Upphandlare till Avdelningen för ekonomi och planering

Läs mer Apr 28
Avdelningen för ekonomi och planering ansvarar för universitetets ekonomistyrning, redovisning, bokslut, budget- och prognosarbete, ekonomiska uppföljningar och analyser, ekonomiadministration, fakturahantering, resetjänst, verksamhetsplanering och -uppföljning, samt upphandling. Avdelningens uppdrag är att arbeta med såväl löpande operativ verksamhet som med utveckling och strategiska frågor inom ansvarsområdena. Avdelningen består av enheterna Redovisning och Verksamhetsekonomi och en stab.



Avdelningen är verksam på Mittuniversitetets campus i både Östersund och Sundsvall.

Vi söker nu till campus Sundsvall en engagerad och driven junior upphandlare till ett vikariat i väntan på tillsättning av en vakant tjänst.

 

Arbetsuppgifter
Du är en av två upphandlare på avdelningen och ni kommer tillsammans att arbeta med upphandlingar inom universitetets samtliga verksamheter. Det finns ett nära samarbete med den beställande organisationen samt med jurister och övriga specialistkompetenser inom området.

Som upphandlare säkerställer du att upphandling, avrop och inköp sker i enlighet med gällande lagstiftning och ramavtal. Du utgör ett stöd till organisationen och kommer självständigt att genomföra upphandlingar, direktupphandlingar, avrop och inköp. Du har rollen att samordna och vara ett kompetensstöd.

Du ansvarar för omvärldsbevakning och att föra kunskapen vidare i organisationen. Du följer upp befintliga avtal och organisationens avtalsefterlevnad. I rollen ingår även i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom inköp, upphandling, avrop, avtalsefterlevnad och e-handel.

 

Din bakgrund


Vi söker dig som:

- Har högskoleutbildning eller utbildning från yrkeshögskola inom relevant område för tjänsten och är i uppstarten av din karriär.
- Har god kunskap och erfarenhet av Office-applikationer.
- Har god kunskap och erfarenhet av upphandlingssystemet e-Avrop

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av upphandlingar inom statlig sektor, projektledning samt erfarenhet inom avtalsuppföljning.

 

Dina egenskaper 
Som person är du noggrann, strukturerad, har ett gott omdöme och hög integritet. Arbetet förutsätter att du har mycket god förmåga att prioritera och självständigt kan driva arbetet framåt. Vidare ser vi att du är kommunikativ och förtroendeingivande med talang för att bygga relationer både internt och externt samt har god samarbetsförmåga.

Det är viktigt att du är pedagogisk och ansvarsfull med en förmåga att se sammanhang, helhet och konsekvenser. Du har god tillit till chefer och medarbetare samt god förmåga till förståelse för ledning och styrning ur ett systemperspektiv.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Anställning och tillträde
Anställningen är ett vikariat på heltid med tillträde 2025-06-15. Vikariatet sträcker sig under en period i väntan på tillsättning av vakant tjänst, dock längst till och med 2026-06-15.

 

Anställningsort: Sundsvall

 

Information
Närmare upplysningar lämnas av tf. avdelningschef Ulrika Auno, mailto:ulrika.auno@miun.se eller 010-142 81 57.

 

Ansökan
Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2025-05-19.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Upphandlare till Sundsvall

Läs mer Mar 20
Vad gör CSN?

Vi har ett av världens mest generösa studiestöd. Tack vare denna möjlighet kan alla i Sverige studera, oavsett bakgrund. Hos oss kan du bidra med din kompetens och kunskap till samhällsnyttan och vårt viktiga uppdrag att göra studier möjligt.

Vad erbjuder vi?

Som medarbetare på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder dig flexibla arbetstider, möjlighet till distansarbete och generösa förmåner.

CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. För att vi ska nå bästa resultat agerar och leder vi med tillit som förhållningssätt. Vi finns från Kiruna i norr till Lund i söder, med huvudkontor i Sundsvall. Vill du också bli en av oss och bidra till laget CSN? På ekonomiavdelningen kan vi erbjuda ett intressant och utvecklande arbete. Vi förser uppdragsgivaren och myndigheter med olika ekonomiska sammanställningar, som till exempel årsredovisning, budgetunderlag och andra ekonomiska rapporter. För närvarande arbetar drygt 30 medarbetare på avdelningen.

Avdelningen består av två enheter och en funktion som består av upphandling, redovisning, controllerverksamhet och administrativ service. Upphandlingsfunktionen har en framträdande och aktiv del i allt som rör myndig­hetens upphandlingar.

Vi söker nu en erfaren upphandlare  till upphandlingsfunktionen med placering i Sundsvall. Du kommer att ingå i ett team av tre upphandlare som stödjer verksamheten med upphandlingar.

Arbetsuppgifter:

I din roll som upphandlare säkerställer du att alla typer av upphandlingar sker i enlighet med gällande lagar och regler. Utifrån upphandlingsprocessen ansvarar du självständigt och affärsmässigt för att kvalitetssäkra hela upphandlingen genom att fastställa tidplan, ansvarsfördelning, dokumentationskrav med mera samt ge stöd till beställaren. Arbetet bedrivs i nära samarbete med myndighetens nuvarande upphandlare, beställare och beslutsfattare. I arbetsuppgifterna ingår även förvaltning av kontrakt, som till exempel bevakning av utgångna kontrakt och initiering av nya samt genomförande av kontraktsförlängningar. Vidare kommer du också att delta i uppföljning av att det interna regelverket efterlevs samt uppföljning genom spendanalyser.

Vi söker dig som har:


• Relevant högskoleutbildning, alternativt annan utbildning såsom tex YH-utbildning inom upphandling eller arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig för tjänsten.
• Minst 2 års aktuell erfarenhet eller mer som upphandlare inom offentlig sektor (stat, kommun och region)
• Goda kunskaper i LOU (lagen om offentlig upphandling) och dess tillämpning
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
• Goda kunskaper i engelska tal och skrift
• Mycket god vana av MS-office (företrädesvis Word, Excel, Outlook och PowerPoint)

Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet av upphandlingsarbete inom statlig verksamhet
• Erfarenhet av arbete i e-upphandlingssystem

Hur är du som person?

Som person förstår och tillämpar du affärsmässiga principer.  Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse och har en vilja och förmåga att hjälpa andra för att leverera lösningar.

Du är noggrann och väl medveten om kvalitetsstandard. Det är viktigt att du arbetar bra tillsammans med andra. För att lyckas tar du ansvar för din uppgift och strukturerar ditt arbete och driver processer vidare. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Resor i tjänsten kan förekomma.

Anställningsform
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.

Omfattning
Heltid

Önskat startdatum

1 september eller enligt överenskommelse.

Referens
HR/2025:37

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 250331

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Omfattning
Heltid

Referens
HR/2025:37

Övrigt

Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är allmänna handlingar.

Läs om hur du ansöker om du har skyddade personuppgifter.

Läs mer om vår rekryteringsprocess.

Så behandlar vi dina personuppgifter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Upphandlare till Sundsvall

Läs mer Jan 20
Vad gör CSN?

Vi har ett av världens mest generösa studiestöd. Tack vare denna möjlighet kan alla i Sverige studera, oavsett bakgrund. Hos oss kan du bidra med din kompetens och kunskap till samhällsnyttan och vårt viktiga uppdrag att göra studier möjligt.

Vad erbjuder vi?

Som medarbetare på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder dig flexibla arbetstider, möjlighet till distansarbete och generösa förmåner.

CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. För att vi ska nå bästa resultat agerar och leder vi med tillit som förhållningssätt. Vi finns från Kiruna i norr till Lund i söder, med huvudkontor i Sundsvall. Vill du också bli en av oss och bidra till laget CSN? På ekonomiavdelningen kan vi erbjuda ett intressant och utvecklande arbete. Vi förser uppdragsgivaren och myndigheter med olika ekonomiska sammanställningar, som till exempel årsredovisning, budgetunderlag och andra ekonomiska rapporter. För närvarande arbetar drygt 30 medarbetare på avdelningen.

Avdelningen består av två enheter och en funktion som består av upphandling, redovisning, controllerverksamhet och administrativ service. Upphandlingsfunktionen har en framträdande och aktiv del i allt som rör myndig­hetens upphandlingar.

Vi söker nu en erfaren upphandlare  till upphandlingsfunktionen med placering i Sundsvall. Du kommer att ingå i ett team av tre upphandlare som stödjer verksamheten med upphandlingar.

Arbetsuppgifter:

I din roll som upphandlare säkerställer du att alla typer av upphandlingar sker i enlighet med gällande lagar och regler. Utifrån upphandlingsprocessen ansvarar du självständigt och affärsmässigt för att kvalitetssäkra hela upphandlingen genom att fastställa tidplan, ansvarsfördelning, dokumentationskrav med mera samt ge stöd till beställaren. Arbetet bedrivs i nära samarbete med myndighetens nuvarande upphandlare, beställare och beslutsfattare. I arbetsuppgifterna ingår även förvaltning av kontrakt, som till exempel bevakning av utgångna kontrakt och initiering av nya samt genomförande av kontraktsförlängningar. Vidare kommer du också att delta i uppföljning av att det interna regelverket efterlevs samt uppföljning genom spendanalyser.

Vi söker dig som har:


• Relevant högskoleutbildning, alternativt annan utbildning såsom tex YH-utbildning inom upphandling eller arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig för tjänsten.
• Ca 3 års aktuell erfarenhet eller mer som upphandlare inom offentlig sektor (stat, kommun och region)
• Goda kunskaper i LOU (lagen om offentlig upphandling) och dess tillämpning
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
• Goda kunskaper i engelska tal och skrift
• Mycket god vana av MS-office (företrädesvis Word, Excel, Outlook och PowerPoint)

Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet av upphandlingsarbete inom statlig verksamhet
• Erfarenhet av arbete i e-upphandlingssystem
• Erfarenhet av upphandling inom IT

Hur är du som person?

Som person förstår och tillämpar du affärsmässiga principer.  Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse och har en vilja och förmåga att hjälpa andra för att leverera lösningar.

Du är noggrann och väl medveten om kvalitetsstandard. Det är viktigt att du arbetar bra tillsammans med andra. För att lyckas tar du ansvar för din uppgift och strukturerar ditt arbete och driver processer vidare. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Resor i tjänsten kan förekomma.

Anställningsform
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.

Omfattning
Heltid

Önskat startdatum

Enligt överenskommelse.

Referens
HR/2025:1

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 250202

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Omfattning
Heltid

Referens
HR/2025:1

Övrigt

Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är allmänna handlingar.

Läs om hur du ansöker om du har skyddade personuppgifter.

Läs mer om vår rekryteringsprocess.

Så behandlar vi dina personuppgifter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Upphandlare inom Verksamhetsstöd i Sundsvall, Umeå, Stockholm, Östersund

Läs mer Dec 2
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Försäkringskassan söker upphandlare inom ett spännande och samhällsviktigt uppdrag.

Upphandlingar, rådgivning och projektarbete 
Försäkringskassans upphandlingsorganisation omfattar upphandling, inköpsanalys, elektronisk handel och travel management. Geografiskt finns vi i Stockholm, Sundsvall, Arvidsjaur, Östersund, Ystad och Umeå som består av 29 personer. Du kommer tillhöra upphandlingsenheten där idag 18 upphandlare arbetar inom team IT och team fastighet och tjänster. Upphandlingsenheten genomför upphandlingar och avrop för hela Försäkringskassan. Vi söker nu erfarna upphandlare till båda teamen.

Du deltar i kvalificerade förstudier, omvärldsanalyser och genomför upphandlingar och avrop självständigt eller i grupp. Ditt upphandlingsarbete omfattar även förhandling, avtalsuppföljningar och avtalsvård. I arbetet ingår även att driva eller delta i projekt, vara rådgivare och utbildare gällande upphandlingsområdet. Du kommer informera verksamheten om aktuella avtal, lagar, inköpsrutiner för att ge myndighetens medarbetare bästa möjliga stöd och support i upphandlingsfrågor. Du säkerställer att affärsmässighet och goda relationer omhändertas så väl med interna som externa kontakter. Arbetet sker i enlighet med lagar och myndighetens processer. Myndighetens behovsområden är uppdelade i inköpskategorier där du som upphandlare har ett övergripande ansvar för en eller flera kategorier. Försäkringskassan finns på flera platser runt om i landet och mycket av samarbetet sker digitalt. 

Som upphandlare hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som


• har examen från högskola eller universitet alternativt erfarenheter eller kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har några års erfarenheter av praktiskt inköps- eller upphandlingsarbete
• har goda kunskaper om LOU (lagen om offentlig upphandling)
• agerar proaktivt på eget initiativ och tar ansvar för resultat
• är serviceinriktad och van att arbeta med kunden i fokus
• är strukturerad, har gott omdöme och har en god analytisk förmåga
• har förmåga att på ett självständigt sätt arbeta konsultativt samt skapa kontakt och förtroende
• har god kommunikativ förmåga med mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska.

Det är meriterande om du


• har erfarenhet av att upphandla IT produkter och IT tjänster
• har erfarenhet av att upphandla tjänster och varor 
• har erfarenhet av att upphandla konsulttjänster
• har erfarenhet av att upphandla entreprenad 
• har erfarenhet av säkerhetsskyddsklassificerade upphandlingar
• har erfarenhet av upphandlingar inom försvars-och säkerhetsområdet
• har praktisk erfarenhet av projektledning och processinriktat arbete
• har erfarenhet av att arbeta med kategoriansvar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrigt
Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Resor kan förekomma i tjänsten. Viss möjlighet ges till distansarbete. Placeringsorter: Sundsvall, Umeå, Stockholm eller Östersund. 

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Åsa Nylander, 010-111 90 35 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Jenny Boberg Asplund, jenny.boberg.asplund@forsakringskassan.se, 010-113 45 18 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Marita Lantto, 010-119 52 48, Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18, Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 8 januari 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Upphandlare med stenkoll på LOU - särskild visstidsanställning

Läs mer Nov 5
Vill du jobba självständigt med att projektleda upphandlingar där du får arbeta tillsammans med kollegor från hela verksamheten? Är du både affärsmässig och kan leverera god service? Har du dessutom stenkoll på lagen om offentlig upphandling borde du läsa vidare!

Vi vill förstärka vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. 

Om jobbet
Vi behöver förstärka arbetet under en period och därför söker vi nu en upphandlare till enheten för lednings- och verksamhetsstöd. På enheten arbetar vi med styrning och stöd i frågor rörande upphandling, HR och ekonomi. Här samordnas Diggs internationella arbete och vi bedriver intern verksamhetsutveckling. Vi är ett gäng på 15 personer som finns spridda i Sundsvall, Stockholm och Umeå och vi träffas fysiskt ungefär en gång i månaden, därutöver arbetar vi främst digitalt. 

Som upphandlare hos oss samordnar du upphandlingsfrågor inom myndigheten. Du ger rådgivning och stöd till verksamheten samt kvalitetsgranskar och följer upp inköpsprocessen. Du kommer med andra ord att projektleda upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar på ramavtal, främst gällande konsulter. Du förväntas också bidra i arbetet med att vidareutveckla Diggs upphandlingsprocess och avtalshantering. Det är ett självständigt arbete som sker främst via digitala verktyg då dina kollegor befinner sig på flera olika orter i landet.

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser

• Flexibel
• Samarbetsförmåga
• Serviceinriktad
• Specialistkunskap inom ditt område

Kunskaper

• Mycket goda kunskaper i att arbeta med hela upphandlingsprocessen utifrån lagen om offentlig upphandling (LOU)
• God kunskap i något digitalt upphandlingssystem
• Goda kunskaper i e-handelssystemet Visma proceedo
• God kunskap i svenska, både i tal och i skrift.

Erfarenheter

• Minst 5 års erfarenhet av upphandling inom LOU åt statlig verksamhet under de senaste 10 åren.
• God erfarenhet av att aktivt stödja verksamheten i behovsanalys, kravställning och att aktivt hålla i processen till dessa till dess att upphandling är avslutad samt att därefter ge stöd och råd under avtalstiden
• God erfarenhet av något digitalt upphandlingssystem
• God erfarenhet av arbete med e-handel inom offentlig verksamhet
• Erfarenhet av att genomföra förnyade konkurrensutsättningar från kammarkollegiets avtal.

 Du har en akademisk utbildning inom relevant område, en upphandlarcertifiering eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.

Om Digg och vad vi erbjuder
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

När vi är i Diggs lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm.Vi är positivt inställda till att ge utrymme för placering och arbetsvillkor som arbete hemifrån och mobilt arbete, utifrån verksamhetens och medarbetarens behov. 

Vi erbjuder en särskild visstidsanställning till och med 31 december 2025. Tillträde januari 2025.

I det här jobbet behöver du inte vara knuten till Sundsvall eller Stockholm utan kan arbeta på distans. Då en kollega arbetar från Umeå ser vi gärna att du arbetar därifrån. Resor förekommer cirka 1 gång i månaden, oftast till Sundsvall och ibland till Stockholm.

Som sökande till det här jobbet kommer du behöva gå igenom en säkerhetsprövning då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 18 november 2024.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Monica Grahn på tel 010 484 73 18. Fackliga kontaktpersoner är Arvid Perbo för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Manpower AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Manpower AB .

Administratör till DHL Freight

Kontorsreceptionist
Läs mer Maj 14
Är du en strukturerad, serviceinriktad och engagerad administratör som trivs i en roll med många kontaktytor? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Just nu söker vi en administratör till DHL Freight - ett konsultuppdrag via Manpower med goda möjligheter till förlängning eller anställning.

Om rollen

Som administratör ansvarar du för att hantera alla terminalbehandlade sändningar inom DHL Freight. Rollen innebär också kontakt med åkerier, kunder, hantering av aviseringar samt arbete vid kundlucka. Du arbetar enligt DHL\:s etablerade processer och säkerställer att arbetsuppgifterna utförs korrekt och effektivt.

Arbetsuppgifter:

* Administrera terminalbehandlade sändningar inom DHL Freight
* Ha daglig kontakt med åkerier och kunder
* Sköta avisering och ärenden vid kundlucka
* Följa fastställda rutiner och processer
* Bidra till förbättrad service, produktivitet och processefterlevnad

Kvalifikationer:

* Gymnasieutbildning
* Grundläggande datakunskaper och systemvana
* God kommunikationsförmåga och kundfokus
* Noggrannhet, struktur och ordningssinne
* Förmåga att arbeta både självständigt och i team
* Engagemang, initiativförmåga och god samarbetsvilja

Vad erbjuder vi?

Du blir anställd som konsult hos Manpower och jobbar på uppdrag hos DHL Freight - en arbetsplats med ett öppet klimat där prestationer uppmärksammas och utveckling uppmuntras. Här får du vara en del av ett team som vet hur var och en bidrar till ökat kundvärde och bättre resultat.

Plats: Sundsvall
Omfattning: Heltid
Start: 1/6

Välkommen med din ansökan - urval och intervjuer sker löpande!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Ansök nu

Dansk- och finsktalande kundtjänstmedarbetare sökes!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 14
Är du serviceinriktad, kommunikativ och behärskar danska eller finska flytande? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Vi söker nu kundtjänstmedarbetare med språkkunskaper i danska och finska till ett uppdrag där du får möjlighet att arbeta i en internationell och kundfokuserad miljö.

Om tjänsten

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att:

* Besvara inkommande samtal, mejl och chatt från kunder
* Hjälpa kunder med frågor, beställningar och reklamationer
* Ge professionell service på danska och/eller finska
* Arbeta i olika system för att registrera och följa upp ärenden

Detta är ett konsultuppdrag via Manpower med goda möjligheter till anställning hos kund på sikt.

Vi söker dig som:

* Talar och skriver flytande danska och/eller finska
* Har goda kunskaper i svenska och engelska
* Har erfarenhet av kundservice, support eller liknande (meriterande)
* Är lösningsorienterad, noggrann och har en positiv inställning

Vi erbjuder:

* En inkluderande arbetsplats med trevliga kollegor
* Möjlighet till hybridarbete eller arbete på plats beroende på uppdrag
* En gedigen introduktion och löpande stöd från Manpower
* Möjlighet till anställning hos kund vid uppdragets slut

Placering: Sundsvall
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse

Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Ansök nu

Lagerarbetare till DHL Freight i Sundsvall | Extrajobb

Lagerarbetare
Läs mer Maj 16
Är du en noggrann och effektiv person som söker ett flexibelt extrajobb inom lager? Då har vi jobbet för dig! Vi på Manpower söker nu lagerarbetare till ett extrajobb hos DHL Freight i Sundsvall. Har du truckkort A1-A4 och trivs med ett fysiskt arbete i en fartfylld och varierad miljö? Då kan det här vara helt rätt möjlighet för dig. Välkommen med din ansökan redan idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och DHL Freight. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbetar på plats hos vår kund i Sundsvall.

Om jobbet som lagerarbetare

Hos vår kund kommer du bland annat att plocka och packa artiklar som sedan ska levereras till kunder. Vidare kommer du i dina arbetsuppgifter även att köra ut material till de olika avdelningarna. Vi erbjuder ett fysiskt roligt extrajobb med en marknadsmässig lön. Det är ett perfekt jobb för dig som vill ha flexibla arbetstider och extra inkomst vid sidan av din huvudsakliga sysselsättning!

Övrig information

Placeringsort: Sundsvall

Anställningsform: Extra, vid behov. Vi ser gärna att du är tillgänglig 2-3 gånger i veckan

Arbetstider: Kväll- och nattskift förekommer. Du behöver vara öppen för båda skiften

Är du rätt person för tjänsten?

För att trivas i den här rollen ser vi att du är en ansvarstagande och flexibel person som kan hantera ett högt arbetstempo. Du är lugn och fokuserad även under stress, och har lätt för att samarbeta med andra - samtidigt som du också kan ta eget ansvar och arbeta självständigt. Du jobbar strukturerat och noggrant, och strävar efter att leverera ett resultat med hög kvalitet. Med ett positivt driv och en serviceinriktad attityd är du en person som bidrar till en god stämning i teamet och ett smidigt arbetsflöde.

Krav för tjänsten

* En annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - tex studier, deltidsjobb, F-Skattsedel etc
* Körkort och tillgång till bil
* God fysik
* Flytande svenska i tal och skrift

Det anses meriterande om du sedan innan har erfarenhet av lager och truckkort A1-A4 och B1-B4.

I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning.

Vad kan Manpower erbjuda dig?

Som konsult hos Manpower har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Om ambulerande-rollen

Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område.

Hur söker jag jobbet?

Det är väldigt enkelt! Ansök jobbet via ansökningsknappen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Agnes Halvardson via e-post: agnes.halvardson@manpower.se

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Påminnelse inför ansökan

För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också.

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Vi erbjuder alltid en marknadsmässig lön.

Ansök nu

Svetsare till spännande industrikund i Sundsvall

Svetsare
Läs mer Apr 17
Brinner du för svets- och produktionstekniska utmaningar? Vill du arbeta med stora och komplexa produkter i en ljus, modern och rymlig verkstad? Då kan det här vara jobbet för dig!

Vi på Manpower söker nu en skicklig och engagerad svetsare till ett uppdrag hos en av våra kundföretag inom tillverkningsindustrin. Uppdraget är på heltid och du blir anställd av Manpower.

Om rollen

I den här rollen arbetar du med svetsning av komponenter i både rostfritt (bland annat duplex och SMO) och kolstål. Materialtjocklekarna varierar från 1 mm till upp emot 100 mm, och arbetet omfattar flera olika svetsmetoder såsom MIG, MAG, TIG och pinne.

Efter utfört arbete genomförs ofta kvalitetskontroller som exempelvis tryckprovning och penetranttester för att säkerställa att produkterna håller högsta kvalitet.

Vem är du?

Vi söker dig som har:

Svetsutbildning med materialkännedom

Flera års erfarenhet av svetsning inom industrimiljö

Goda kunskaper i ritningsläsning och svetsbeteckningar

Vana att arbeta både självständigt och i team

Kunskap om och gärna erfarenhet av SS-EN ISO 5817

Det är meriterande om du har:

Travers- och truckkort

Erfarenhet av UP-svetsning

Erfarenhet av slipning/polering

Möjlighet att arbeta skift (två- och treskift kan förekomma)

För att lyckas i rollen tror vi att du är ansvarstagande, kvalitetsmedveten och har ett strukturerat arbetssätt. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs i en miljö där säkerhet, ordning och reda står i fokus.

Vi erbjuder

Anställning via Manpower med kollektivavtal

Ett långsiktigt uppdrag hos en modern industriverkstad med fokus på teknisk utveckling och säkerhet

Friskvårdsbidrag och möjlighet till friskvårdstimme

Arbete i ljusa och fräscha lokaler med trevliga kollegor

Låter det som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag - urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Välkommen till Manpower - vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Vi söker lagerpersonal med truckkort för extrajobb!

Lagerarbetare
Läs mer Apr 14
Har du truckkort och söker ett flexibelt extrajobb vid sidan av studier eller annat arbete? Gillar du fysiskt arbete, trivs i lager­miljö och kan hoppa in med kort varsel? Då kan det här vara något för dig!

Om tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov, med varierande arbetstider - både dag, kväll och helg kan förekomma. Du kommer att arbeta med plock, pack, in- och utleveranser samt truckkörning. Det är viktigt att du är flexibel, ansvarstagande och trivs med att arbeta i ett högt tempo.

Arbetsuppgifter:

Plock och pack av varor

In- och utleveranser

Truckkörning (A- och/eller B-behörighet)

Lagerhållning och inventering

Övriga arbetsuppgifter inom lager

Vi söker dig som:

Har giltigt truckkort (A och/eller B)

Har en annan huvudsaklig sysselsättning (t.ex. studier eller deltidsjobb)

Är flexibel och kan arbeta oregelbundna tider, ibland med kort varsel

Är noggrann, pålitlig och trivs med fysiskt arbete

Har goda kunskaper i svenska

Vi erbjuder:

Ett flexibelt extrajobb i ett positivt team

Möjlighet att bygga erfarenhet inom logistik och lager

Trygg anställning med kollektivavtal

Låter det intressant?

Erbjudande

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll



Om ambulerande-rollen

Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område.



Sök tjänsten idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Vid frågor är du välkommen att kontakta Ideal.shala@manpower.se
Skicka in din ansökan redan idag - vi intervjuar och anställer löpande!

Ansök nu

Onsite Support Sundsvall

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 23
ITOnsite-support för Sundsvall, Alby och Örnsköldsvik, med bas i Sundsvall.

Onsite-support för Sundsvall, Alby och Örnsköldsvik, med bas i Sundsvall.

IT-supportteknikern tillhandahåller lokal support till slutanvändare och löser problem som inte kan lösas på distans. Arbetsplatsbaserad support utförs vanligtvis på större anläggningar men kan även omfatta närliggande platser och länder där ingen fast personal finns på plats, vilket kräver mobilitet.

Onsite-support ska leda till högre lokal lösningsgrad av incidenter och förfrågningar samt förbättrad produktivitet och kundnöjdhet. Funktionen fungerar även som lokal servicedesk vid problem som identifieras på plats.

Ansvarsområden:
Tjänster och aktiviteter (inkluderar men är inte begränsade till):

? Lokal support:

* Arbetsplatsstöd, fjärrsupport, bärbara datorer och kringutrustning, lokal felsökning och reparation

? Hantering av enhetslivscykel:

* PC/laptops/perifer enheter/printers/(W)LAN/brandväggar/lokal infrastruktur/servrar/IP-telefoni

? Mobiltjänster:Hantering och leverans av mobiltelefoner, smartphones och surfplattor

* Hantering av abonnemang
* Samordning av tredjeparts garantisupport

? Skrivare:

* Support inklusive förbrukningsartiklar, livscykelhantering och reparationer

? Stöd för lokaler:

* Mötesrum, utrustning, serverrum (underhåll, rack & stack, kylning och luftkonditionering, UPS)

? Telefoni:

* Support av telefonlinjer (incidenthantering, förändringar och leveranser) via ServiceNow

? Övervakning och säkerhet:

* Uppdatering och patchning av utrustning
* Övervakning av lokal infrastruktur via SolarWinds
* Hantering av säkerhets- och sårbarhetsincidenter

Professionalism:

* Ge kundfokuserad IT-support till verksamheten och säkerställa en snabb och informerad service
* Hantera och koordinera IT-aktiviteter på plats
* Vara punktlig, pålitlig och professionell i förhållande till kunder och kollegor
* Ha ett lämpligt språk och klädsel för kundmiljön

Smart Hands-aktiviteter:

* Ge assistans för hård- och mjukvaruproblem som inte kan lösas på distans
* Visuell inspektion och felsökning av lokala skrivare och skannrar innan en hårdvarutekniker involveras
* Dataåterställning och migrering vid behov
* Stöd för hårdvarurelaterade incidenter och reparationer
* Konfigurera lokal infrastruktur och stödja fjärrteam vid behov

Kvalifikationer:

? Yrkeskompetens:

* Tillämpar erfarenhet och interna riktlinjer för att utföra arbetsuppgifter
* Starkt kundfokus, god kommunikationsförmåga och pålitlighet

? Onsite Support-kompetens:

* Incidenthantering och Service Request-hantering, från anmälan till lösning
* Kommunikation med berörda användare och uppdateringar om framsteg
* Hantering av hårdvaruinventering och registrering av enheter
* Installation, flytt, tillägg och ändringar (IMAC) på plats
* Koordinering och lösning av infrastrukturrelaterade ärenden på plats
* Identifiering av återkommande problem och proaktiva lösningar

Erfarenhet:

* 2-3 års erfarenhet inom liknande roll

Utbildning:

* Teknisk utbildning eller motsvarande, exempelvis inom datavetenskap
* Utbildning i kundservice

Tekniska certifieringar:

* God kunskap om OEM-certifieringar för datorer, laptops, skrivare och telefoni
* A+-certifiering är meriterande
* Erfarenhet av MS-Azure och Office365 krävs

Språk:

* Flytande svenska och engelska (tal och skrift)

Körkort:

* Ja (B-körkort krävs för tjänste

Erbjudande

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll



Om ambulerande-rollen

Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område.



Sök tjänsten idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Vid frågor är du välkommen att kontakta Ideal.shala@manpower.se
Skicka in din ansökan redan idag - vi intervjuar och anställer löpande!

Ansök nu