Sundsvall: Upphandlare till Avdelningen för ekonomi och planering

Hitta ansökningsinfo om jobbet Upphandlare till Avdelningen för ekonomi och planering i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-08 // Varaktighet: Heltid

Beskrivning av institution/avdelning

Avdelningen för ekonomi och planering ansvarar för Mittuniversitetets ekonomistyrning, redovisning, bokslut, budget- och prognosarbete, ekonomiska uppföljningar och analyser, ekonomiadministration, fakturahantering, resetjänst, verksamhetsplanering och -uppföljning, samt upphandling. Sedan den 1 maj består avdelningen av enheterna Redovisning och Verksamhetsekonomi samt en stab.

Detta är ett konsultuppdrag.

Rollen som upphandlare är placerad på avdelningens stab. Avdelningen är verksam på Mittuniversitetets campus i både Östersund och Sundsvall.

Arbetsuppgifter

Som en av två upphandlare på avdelningen kommer du att arbeta med upphandlingar inom universitetets samtliga verksamheter.

Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar:

* Säkerställa att upphandling, avrop och inköp sker enligt gällande lagstiftning och ramavtal.
* Fungera som ett kvalificerat stöd till organisationen och självständigt genomföra upphandlingar, direktupphandlingar, avrop och inköp.
* Samordna och vara ett kompetensstöd.
* Vidareutveckla rollen som upphandlare och Mittuniversitetets kompetens i upphandlings-, avrops- och inköpsfrågor.
* Ansvara för omvärldsbevakning och vidareföra kunskapen i organisationen.
* Följa upp befintliga avtal och organisationens avtalsefterlevnad.
* Hantera övriga arbetsuppgifter inom inköp, upphandling, avrop, avtalsefterlevnad och e-handel.

Vi söker dig som har:

* Högskoleutbildning eller utbildning från yrkeshögskola inom relevant område.
* Minst ett års erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar och teckna avtal i enlighet med LOU.
* God erfarenhet av Office-applikationer.
* God erfarenhet av upphandlingssystem.
* God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har:

* Erfarenhet av upphandlingar inom statlig sektor samt projektledning.
* Erfarenhet inom avtalsuppföljning.
* Erfarenhet av upphandlingssystemet e-Avrop.

Dina egenskaper

Vi söker en person som är noggrann, strukturerad, har gott omdöme och hög integritet. Du ska ha mycket god förmåga att prioritera och självständigt driva arbetet framåt. Det är viktigt att du är kommunikativ och förtroendeingivande med talang för att bygga relationer både internt och externt. Du ska även vara pedagogisk och ansvarsfull med förmåga att se sammanhang, helhet och konsekvenser. God förståelse för ledning och styrning ur ett systemperspektiv är också viktigt.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Information
För ytterligare upplysningar, kontakta Konsultchef Ideal Shala
E-post: Ideal.shala@manpower.se

Ansökan
Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska. Välkommen med din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Vårt erbjudande

Som konsult hos Jefferson Wells i Sundsvall har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare i Sundsvall med omnejd och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.
Givetvis har du en lokalt förankrad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Det som skiljer sig från den övriga arbetsmarknaden är att du blir anställd av oss, men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder.

Ansökan och kontaktuppgifter

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vi tar inte emot ansökningar via epost men vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Ajax via e-post: anna.ajax@manpower.se.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag som är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister samt en del av ManpowerGroup med över 65 års erfarenhet av uthyrning och rekrytering. Lokalt i Sundsvall har vi nu funnits i 25 år. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Upphandlare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Upphandlare.

Upphandlare till Avdelningen för ekonomi och planering

Läs mer Jul 8
Avdelningen för ekonomi och planering ansvarar för universitetets ekonomistyrning, redovisning, bokslut, budget- och prognosarbete, ekonomiska uppföljningar och analyser, ekonomiadministration, fakturahantering, resetjänst, verksamhetsplanering och -uppföljning, samt upphandling. Avdelningens uppdrag är att arbeta med såväl löpande operativ verksamhet som med utveckling och strategiska frågor inom ansvarsområdena. Avdelningen består av enheterna Redovisning och Verksamhetsekonomi och en stab.



Rollen som upphandlare är placerad på avdelningens stab.

Avdelningen är verksam på Mittuniversitetets campus i både Östersund och Sundsvall.

Arbetsuppgifter ??

Du är en av två upphandlare på avdelningen och ni kommer tillsammans att arbeta med upphandlingar inom universitetets samtliga verksamheter. Det finns ett nära samarbete med den beställande organisationen samt med jurister och övriga specialistkompetenser inom området.

Som upphandlare säkerställer du att upphandling, avrop och inköp sker i enlighet med gällande lagstiftning och ramavtal. Du utgör ett kvalificerat stöd till organisationen och kommer självständigt att genomföra upphandlingar, direktupphandlingar, avrop och inköp. Du har rollen att samordna och vara ett kompetensstöd.

Du kommer att vara delaktig i att vidareutveckla rollen som upphandlare och Mittuniversitetets kompetens i upphandlings-, avrops- och inköpsfrågor. Du ansvarar för omvärldsbevakning och att föra kunskapen vidare i organisationen. Du följer upp befintliga avtal och organisationens avtalsefterlevnad. I rollen ingår även i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom inköp, upphandling, avrop, avtalsefterlevnad och e-handel.

Din bakgrund

Vi söker dig som har:

- Högskoleutbildning eller utbildning från yrkeshögskola inom relevant område för tjänsten
- Du har minst ett års erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar och teckna avtal i enlighet med LOU.
- God erfarenhet av Office-applikationer.
- God erfarenhet av upphandlingssystem.

Du förväntas ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av upphandlingar inom statlig sektor samt projektledning liksom erfarenhet inom avtalsuppföljning
- Erfarenhet av upphandlingssystemet e-Avrop är meriterande

Dina egenskaper  

Som person är du noggrann, strukturerad, har ett gott omdöme och hög integritet. Arbetet förutsätter att du har mycket god förmåga att prioritera och självständigt kan driva arbetet framåt. Vidare ser vi att du är kommunikativ och förtroendeingivande med talang för att bygga relationer både internt och externt. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är viktigt att du är pedagogisk och ansvarsfull med en förmåga att se sammanhang, helhet och konsekvenser. Du har god tillit till chefer och medarbetare samt god förmåga till förståelse för ledning och styrning ur ett systemperspektiv.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställning och tillträde

Anställningen är en tillsvidareanställning?med en omfattning på 100 procent. Tillträde 1 oktober eller enligt överenskommelse.

Anställningsort: Sundsvall eller Östersund

Information
Närmare upplysningar lämnas av ekonomichef Niklas Kallin, mailto:niklas.kallin@miun.se eller 072-593 29 30.


Ansökan
Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-08-25.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Upphandlare Östersunds kommun

Läs mer Jun 25
Östersunds kommun, Teknisk Förvaltning söker

Upphandlare - Var med och bygg Östersund !

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med månadslön och god möjlighet till distansarbete.

Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.

I vår kommun är varje medarbetare viktig på riktigt. Varje individ gör stor skillnad för många människor, genom hela livet. Det gör det lätt att bli engagerad och hitta mening. Vår ledstjärna är ett bättre Östersund. Därför rör vi oss ständigt framåt, och gör det med hjärtat. Vi är 5 600 medarbetare inom 400 olika yrken som ger varandra styrka och inspiration. Vi erbjuder stora möjligheter att utvecklas både professionellt och som person. Roligt för dig och bra för Östersund!

Var med och bygg viktiga samhällsfunktioner - både för våra medborgare och för kommunens verksamheter. Teknisk förvaltnings verksamhet är väldigt bred. Vi jobbar med allt ifrån parkskötsel, återvinning och underhåll av fastigheter till snöröjning, mark- och anläggningsjobb, vattenrening, tillagning av måltider, städ och renhållning. 

Kommunen är miljöcertifierad enligt miljöledningsystemet ISO 14001, och förvaltningens miljöpåverkan kommer främst från inköp och upphandling, och bygg- och anläggningsprocessen.

Arbetsplatsbeskrivning

Tjänsten är placerad på Projektenheten på Teknisk förvaltning. Enheten består av 20 medarbetare i form av projektledare för bygg och anläggningsprojekt, intern projektledning samt ekonom och säkerhetsingenjör. 

Projektenhetens uppdrag är att tillhandahålla projektledare, biträdande projektledare och specialister inom tekniska nämndens verksamhet samt övriga förvaltningar inom kommen.

Vi söker nu en upphandlare. Som bl.a. kan hjälpa oss med ett antal större byggprojekt under de närmaste åren.

Arbetsuppgifter

Arbetet består av att planera, genomföra, följa upp och utvärdera upphandlingar enligt LOU, avrop från ramavtal med förnyad konkurrensutsättning samt direktupphandlingar. Du planerar självständigt, leder och genomför inköp från behovsanalys till avtalstecknande och leverantörs- och avtalsuppföljning. Du hanterar flera projekt i olika faser samtidigt. Uppdragen genomförs i nära samarbete med olika beställare från olika delar av Teknisk förvaltning  och övriga kommunen där vana och kompetens inom inköp varierar stort.

Du kommer att arbeta nära Verksamhetscontroller för inköp på förvaltningen, Upphandlingsstrateg på Kommunledningsförvaltningen och det gemensamma upphandlingskontoret som Östersund har tillsammans med övriga kommuner i länet. 

I din roll ingår ansvar för att utveckla arbetet med ekonomisk, ekologisk och social hållbarhet i upphandlingar och inköp. 

Tjänsten är under utveckling och det finns goda möjligheter att påverka rutiner, arbetssätt och inriktning för rollen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial examen med teknisk, ekonomisk och / eller juridisk inriktning eller motsvarande kunskap som bedöms relevant för tjänsten.
• Erfarenhet av upphandlingar inom fastighets-, entreprenad, konsult-- eller transportsektorn
• Utbildning eller erfarenhet inom ett eller flera av AMA AF, standardavtalen AB04, ABT06 och ABK09
• Mycket god förmåga att kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift och god förmåga att kunna uttrycka dig på engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet

Det är meriterande om du har:

• Kunskaper om bygg- och anläggningsprojekt
• Erfarenhet av att arbeta med kravställningar inom hållbarhetsområdet
• Erfarenhet av kravställning kopplat till säkerhetsområdet
• Erfarenhet av att arbeta med förändringsarbete
• Erfarenhet av arbete med processutveckling
• Erfarenhet av digitalt upphandlingssystem
• Allmän projektledarkunskap
• Erfarenhet av dynamiska inköpssystem
• Erfarenhet av LOU-upphandlingar

För att lyckas i ditt arbete är det viktigt att du är nyfiken och intresserad av vad dina kollegor gör, vad som påverkar deras arbete och vad som är deras drivkrafter. Du har därför ett intresse för hur verksamhet och inköpsprocessen samspelar för att uppnå goda resultat.

Vi vill att du är driven och utvecklingsinriktad, vilket betyder att du ständigt utvecklar ditt och vårt arbete. Du arbetar strukturerat, självständigt och med god samarbetsförmåga. Du har ett strategiskt angreppssätt på frågor och tänker gärna nytt. Du är en trygg och stabil person som kan stå för dina beslut. Du kommunicerar på ett tydligt sätt med mycket god språklig förmåga både muntligt och skriftligt och du har goda datakunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete i en trevlig och engagerad arbetsgrupp och kreativ miljö där samarbete är en del av en dynamisk vardag.

Kommunen erbjuder förmåner i bland annat Friskvårdsbidrag, Förmånsportal och möjlighet till semesterväxling.

Ansökan och kontakt
I denna rekryteringsprocess har Östersunds kommun valt att samarbeta med Adecco. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Stefan Wangdell på stefan.wangdell@adecco.se eller 076-138 48 17. Om du har frågor angående din ansökan, vänligen kontakta Adeccos kandidatsupport via info@adecco.se
 

Bifoga CV och personligt brev i din ansökan i PDF format. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.

Kontaktpersoner

Fackliga representanter: se kommunens hemsida 

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare. 

Sista ansökningsdag

 2024-08-04

Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande innan ansökningstidens utgång. Tillsättande av tjänsten kan komma ske innan ansökningstidens utgång. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansök nu

Upphandlare till Sundsvalls kommun

Läs mer Feb 28
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Inköpsenheten har i september 2023 fått förnyat uppdrag från kommunfullmäktige att utveckla inköpsprocessen utifrån beslutad inköpsstrategi. I detta arbete ligger ett starkt fokus på att sätta inköpsprocess. Vårt mål är att hantera övergången från upphandlingsstöd till strategiskt inköpsarbete. Vi har högt ställda mål och siktar mot att 2030 vara en inköpsenhet i nationell framkant.

Inköpsenheten är organisatoriskt placerad under kommunstyrelsen i Sundsvalls kommun och genomför upphandlingar av entreprenader, varor och tjänster för både Sundsvalls och Timrå kommun. Inköpsenheten består i dagsläget av 11 upphandlare, 3 controllers, en administratör och en inköpschef. Som komplement till denna grupp så finns också inköpssamordnare ute i förvaltningar och bolag som hanterar det operativa inköpsarbetet. Dessa är dock inte organiserade under inköpsenheten utan under respektive verksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlare är du projektledare för de upphandlingsprojekt du tilldelas och ansvarar därmed för kontakten mellan beställarsidan och inköpsenheten samt för att säkra att den anskaffning som ingår i ditt projekt håller sig inom de ramar som beslutats.

I vårt arbetet mot att bli mer strategiska så stödjer du som upphandlare, utifrån din inköpskompetens, också beställarsidan med att fånga behov och kravställning så att kommunkoncernens inköp sker enligt de krav som ställts av politiken. Som upphandlare stödjer du också verksamheten i kontakten med kontrakterade leverantörer. Ansvarsfördelningen kan kort beskrivas så att beställarna ansvarar för den löpande hanteringen av avtalet medan inköp har det övergripande an-svaret.

På inköpsenheten läggs ett stort fokus på att ensa processerna så att beställare och marknad inte ska behöva lära sig olika tillvägagångssätt beroende på vilken upphandlare som dom för tillfället har kontakt med. Här vilar ett stort ansvar på varje enskild upphandlare att vara med och bidra till denna utveckling.

Förutom att hantera inköp kan du som upphandlare också komma att vara med och delta i förstudier inför kommande köp.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ett område som är relevant för tjänsten, alternativt aktuell erfarenhet av inköpsarbete. Har du erfarenhet och kunskap inom områdena entreprenad och IT är det meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att ta fram och lämna anbud i entreprenadupphandlingar.

Det är önskvärt om du har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet samt kunskaper om LOU (lagen om offentlig upphandling). Du har goda datorkunskaper i MS Officeprogrammen och har mycket förmåga att kommunicera på det svenska språket i både tal och skrift.

För att fungera i rollen som upphandlare hos oss är det viktigt att du är lyhörd för beställarnas samtidigt som du kan bevaka att dom följer och förstår behovet av att följa lagar och beslutade processerna kopplat till inköp. Vi vill att du är driven och utvecklingsinriktad, vilket betyder att du ständigt utvecklar ditt och vårt arbete. Du arbetar strukturerat och självständigt, men med god samarbetsförmåga och du har ett strategiskt angreppssätt på frågor och tänker gärna nytt. Du är en trygg och stabil person som kan stå för dina beslut.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är nyfiken och intresserad av vad andra gör och för hur verksamhet och inköpsprocessen samspelar för att uppnå goda resultat. Vi ser att du har en god förståelse för det affärsmässiga perspektivet och kan tillämpa affärsmässiga principer på ett bra sätt.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Upphandlare

Läs mer Nov 20
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Är du en erfaren offentlig upphandlare som trivs med att själv ha ansvar för allt som gäller upphandlingsområdet; från att skriva riktlinjer och rutiner till att genomföra upphandlingar och kontrollera att vi följer lagen? Då har vi jobbet för dig!

Tjänsten är placerad på vår ekonomienhet och där arbetar även ekonomihandläggare och ekonomicontrollers. Enheten leds av vår ekonomichef.

Hos oss är du är du själv i rollen som upphandlare och du ansvarar för allt som gäller upphandlingsområdet, till exempel:
• Planera och genomföra alla våra upphandlingar.
• Kontrollera att vi följer lagen om offentlig upphandling.
• Utveckla vår upphandlingsverksamhet.
• Skriva riktlinjer och rutiner.
• Hålla dig uppdaterad om vad som händer inom den offentliga upphandlingen.

Du arbetar tillsammans med kravställare från olika delar av vår verksamhet. Du står för kunskapen om upphandling och kravställaren för kunskapen om det vi upphandlar.
Du samarbetar med våra jurister i frågor som gäller våra avtal och andra juridiska frågor kopplade till offentlig upphandling.

Du är ett stöd till våra ekonomihandläggare i frågor som gäller olika delar av e-handelsprocessen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet som offentlig upphandlare och med stor erfarenhet av att driva upphandlingar.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta själv i rollen som upphandlare i en organisation.

Du har högskoleutbildning inom juridik, ekonomi alternativt YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller annan jämförbar erfarenhet eller utbildning som vi bedömer som likvärdig.

Du har mycket goda kunskaper om offentlig upphandling.
Du behöver också ha goda kunskaper om övriga lagar och förordningar som har betydelse för hur en myndighet ska bedriva sin upphandlings- och inköpsverksamhet, till exempel; Offentlighets- och sekretesslagen, Förordning om statlig inköpssamordning, Dataskyddsförordningen, Lag om elektroniska fakturor till följd av offentlig upphandling samt Förordning om statliga myndigheters elektroniska informationsutbyte.

Du har även erfarenhet av att arbeta i ett elektroniskt upphandlingsverktyg. Det är meriterande om erfarenheten innefattar upphandlingsverktyget TendSign.

Vidare behöver du ha goda kunskaper inom MS Word och grundläggande kunskaper inom MS Excel och en mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska både i tal och skrift.

Upphandlare på Bolagsverket är ett självständigt och utåtriktat uppdrag. Du är professionell och resultatorienterad i din yrkesroll. Du tar själv initiativ och har god förmåga att ta ansvar för och driva ditt uppdrag. Du har ett flexibelt förhållningssätt när förutsättningar ändras och har förmåga att lära och testa nya tillvägagångssätt.

En viktig del av arbetet innebär samarbete och samverkan med andra personer och att skapa förtroendefulla relationer. Det är därför av vikt att du har förmågan att samarbeta och kommunicera på ett tydligt, pedagogiskt och ödmjukt sätt.

Vi erbjuder inspirerande miljö fylld av kompetens, med fina lokaler och trevliga kollegor, där du som upphandlare får ett eget uppdrag där du både får utveckla och förbättra processer samt stötta verksamheten inom området.

Bolagsverket har som statlig myndighet fina förmåner samt erbjuder möjlighet att kombinera stimulerande arbetsuppgifter med en livssituation i balans samt möjlighet att till viss del arbeta på distans.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Manpower AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Manpower AB .

Dansktalande Kundservicemedarbetare till IT-support

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 28
Om Wecall: Hos Wecall är vi stolta över att erbjuda enastående kundservice och IT-support till deras många uppdragsgivare. Dem hanterar en ström av samtal och ärenden varje dag och söker nu en ny dansk stjärna till deras team!

Detta är ett konsultuppdrag.

Vad du kommer att göra:

Som medarbetare i kundservice hos Wecall kommer du att:

* Ta emot och hantera inkommande samtal och supporttickets från våra kunder.
* Lösa IT-relaterade problem och frågor med en positiv inställning.
* Se till att varje kundupplevelse är både positiv och produktiv.
* Samarbeta nära med andra glada och energiska teammedlemmar.

Vi letar efter dig som:

* Talar och skriver flytande danska, svenska och engelska (kunskaper i finska, norska eller andra nordiska språk är ett plus).
* Är van vid att använda telefonen och datorn som dina huvudredskap.
* Har god organisatorisk förmåga och är noggrann i ditt arbete.
* Är punktlig, ansvarsfull och kan hantera stressfulla situationer.
* Trivs med att arbeta i ett högt tempo och bidrar till en positiv arbetsmiljö.

Meriterande:

Har du tidigare erfarenhet av kundservice eller liknande yrken? Fantastiskt! Om inte, oroa dig inte - vi värderar dina personliga egenskaper högst.

Vad vi erbjuder:

* En personligt anpassad utbildningsplan som omfattar teori, praktisk träning, medlyssning och coaching.
* Ett dynamiskt och stöttande arbetsklimat där vi värderar samarbete och arbetsglädje.
* Möjligheter till både personlig och professionell utveckling.

Är du intresserad?

Skicka din ansökan med CV och personligt brev där du berättar varför just du skulle vara en perfekt match för vårt team. Vi genomför intervjuer löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt för att säkerställa att du inte missar denna möjlighet.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Vad kan Manpower erbjuda dig?

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.



Hur du ansöker

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Ideal.shala@manpower.se. Sök tjänsten redan idag!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Administratör till Nordic Wood Supply AB

Orderadministratör
Läs mer Jun 20
Om företaget:

Nordic Wood Supply AB är ett dynamiskt och fristående skogsbolag som verkligen gör skillnad. Vi är stolta över att verka i hjärtat av södra Norrland med kontor i både Sundsvall och Härnösand. Hos oss är virkesaffären inte bara viktig - den är avgörande. Därför har vi handplockat vår personal, från virkesköpare och traktplanerare till produktionsledare och entreprenörer, för att skogsägarna ska få bästa möjliga resultat. Erfarenhet och kompetens är kärnan i allt vi gör.

Detta är ett konsultuppdrag.

Om tjänsten:

Drömmer du om att arbeta i en roll där din noggrannhet och ditt engagemang verkligen gör skillnad? I rollen som administratör hos Nordic Wood Supply AB får du en central roll i att administrera vår virkesaffär inom våra verksamhetsområden. Du blir en oumbärlig del av vår ekonomiavdelning och hanterar allt från regleringar och redovisning av slutavräkningar till att upprätthålla direktkontakt med våra virkesköpare och kunder. Ditt ansvar sträcker sig från kontrakt till avräkning, och du arbetar aktivt med Excel och affärsstödssystemet VSOP. Dessutom tar du en viktig roll i vårt certifieringsarbete. Du rapporterar direkt till vår ekonomichef. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Sundsvall.

Arbetsuppgifter:



* Administrera virkesaffären från kontrakt till avräkning.
* Hantera regleringar och redovisning av slutavräkningar.
* Skapa och hantera virkesordrar.
* Upprätthålla direktkontakt med virkesköpare och kunder.
* Arbeta med Excel och affärsstödssystemet VSOP.
* Delta i certifierings- och hållbarhetsfrågor.
* Samarbeta nära ekonomiavdelningen och rapportera till ekonomichefen.

Kvalifikationer:



* Högre ekonomisk utbildning eller motsvarande.
* Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom skogsindustrin.
* Goda kunskaper i Excel.
* Erfarenhet av affärssystemet VSOP är meriterande.
* Förmåga att arbeta självständigt och noggrant.
* Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både i tal och skrift.
* Erfarenhet av ekonomiadministration är meriterande.

Personliga egenskaper:

*
* Noggrann och strukturerad.
* Serviceinriktad och kommunikativ.
* Flexibel och anpassningsbar.

Vi erbjuder:

* En inspirerande arbetsmiljö med fokus på erfarenhet och kompetens.
* Möjlighet att bli en del av ett fristående skogsbolag som verkligen gör skillnad.
* Möjlighet att utvecklas i en dynamisk och engagerande roll.

Ansökan:

Är du redo för en spännande utmaning där du verkligen kan göra skillnad? Skicka in din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ta chansen att bli en del av Nordic Wood Supply AB - vi ser fram emot din ansökan!



Vad kan Manpower erbjuda dig?

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.



Hur du ansöker

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Ideal.shala@manpower.se. Sök tjänsten redan idag!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Ekonomiassistent till DR Redovisning

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 20
Vi är ett dynamiskt och framåtblickande företag som ständigt strävar efter att förbättra och effektivisera våra ekonomiska processer. Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där varje medarbetares bidrag värderas högt. Nu söker vi en ekonomiassistent som vill arbeta deltid, 1 till 2 dagar i veckan, och bli en viktig del av vårt team.

Detta är ett konsultuppdrag.

Om tjänsten:

I rollen som ekonomiassistent kommer du att stötta vår ekonomiavdelning med varierande administrativa och ekonomiska uppgifter. Du kommer att arbeta nära våra ekonomer och bidra till att säkerställa att våra ekonomiska processer fungerar smidigt och effektivt.

Arbetsuppgifter:



* Hantera leverantörs- och kundreskontra
* Assistera med bokföring och avstämningar
* Bearbeta och följa upp fakturor
* Övriga administrativa uppgifter kopplade till ekonomiavdelningen

Kvalifikationer:



* Gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande
* Erfarenhet av ekonomiadministration är meriterande
* Goda kunskaper i Excel och ekonomisystem
* Förmåga att arbeta självständigt och noggrant
* Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska, både i tal och skrift

Personliga egenskaper:



* Noggrann och strukturerad
* Serviceinriktad och kommunikativ
* Flexibel och anpassningsbar
* Positiv inställning och vilja att lära

Vi erbjuder:



* En deltidstjänst 1 till 2 dagar i veckan
* En trevlig och stöttande arbetsmiljö
* Möjlighet till personlig utveckling och erfarenhet inom ekonomiadministration





Vårt erbjudande

Som konsult hos Jefferson Wells i Sundsvall har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare i Sundsvall med omnejd och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.
Givetvis har du en lokalt förankrad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Det som skiljer sig från den övriga arbetsmarknaden är att du blir anställd av oss, men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder.

Ansökan och kontaktuppgifter

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vi tar inte emot ansökningar via epost men vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Ideal shala via e-post: Ideal.shala@manpower.se.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag som är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister samt en del av ManpowerGroup med över 65 års erfarenhet av uthyrning och rekrytering. Lokalt i Sundsvall har vi nu funnits i 25 år. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Ansök nu

Administratör till Nordic Wood Supply AB

Orderplanerare
Läs mer Jun 11
Om företaget: Nordic Wood Supply AB är ett dynamiskt och fristående skogsbolag som verkligen gör skillnad. Vi är stolta över att verka i hjärtat av södra Norrland med kontor i både Sundsvall och Härnösand. Hos oss är virkesaffären inte bara viktig - den är avgörande. Därför har vi handplockat vår personal, från virkesköpare och traktplanerare till produktionsledare och entreprenörer, för att skogsägarna ska få bästa möjliga resultat. Erfarenhet och kompetens är kärnan i allt vi gör.

Detta är ett konsultuppdrag!

Om tjänsten:

Drömmer du om att arbeta i en roll där din noggrannhet och ditt engagemang verkligen gör skillnad? I rollen som administratör hos Nordic Wood Supply AB får du en central roll i att administrera vår virkesaffär inom våra verksamhetsområden. Du blir en oumbärlig del av vår ekonomiavdelning och hanterar allt från regleringar och redovisning av slutavräkningar till att upprätthålla direktkontakt med våra virkesköpare och kunder. Ditt ansvar sträcker sig från kontrakt till avräkning, och du arbetar aktivt med Excel och affärsstödssystemet VSOP. Dessutom tar du en viktig roll i vårt certifieringsarbete. Du rapporterar direkt till vår ekonomichef. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Sundsvall.

Arbetsuppgifter:

- Administrera virkesaffären från kontrakt till avräkning.
- Hantera regleringar och redovisning av slutavräkningar.
- Skapa och hantera virkesordrar.
- Upprätthålla direktkontakt med virkesköpare och kunder.
- Arbeta med Excel och affärsstödssystemet VSOP.
- Delta i certifierings- och hållbarhetsfrågor.
- Samarbeta nära ekonomiavdelningen och rapportera till ekonomichefen.

Kvalifikationer:

- Högre ekonomisk utbildning eller motsvarande.
- Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom skogsindustrin.
- Goda kunskaper i Excel.
- Erfarenhet av affärssystemet VSOP är meriterande.
- Förmåga att arbeta självständigt och noggrant.
- Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Erfarenhet av ekonomiadministration är meriterande.

Personliga egenskaper:

- Noggrann och strukturerad.
- Serviceinriktad och kommunikativ.
- Flexibel och anpassningsbar.

Vi erbjuder:

- En inspirerande arbetsmiljö med fokus på erfarenhet och kompetens.
- Möjlighet att bli en del av ett fristående skogsbolag som verkligen gör skillnad.
- Möjlighet att utvecklas i en dynamisk och engagerande roll.

Ansökan:

Är du redo för en spännande utmaning där du verkligen kan göra skillnad? Skicka in din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontakt/ansökan:

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ideal Shala, konsultchef på Manpower via e-post på Ideal.shala@manpower.se.

Ta chansen att bli en del av Nordic Wood Supply AB - vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Lastbilschaufförer till Sundsvall

Fjärrbilsförare
Läs mer Maj 10
Är du intresserad av ett spännande sommarjobb inom transportbranschen? Har du ett C eller CE-körkort och är bekväm med att tillhandahålla förstklassig service? Då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig! Vi ser fram emot att ta emot din ansökan redan idag för att välkomna dig till vårt team!

Den här tjänsten är ett samarbete mellan oss på Manpower och PostNord. Du kommer att bli anställd av oss på Manpower men arbeta på plats hos PostNord. Detta är ett sommaruppdrag där du får en visstidsanställning på 6 månader med goda chanser till förlängning. Arbetstiderna är förlagda både dagtid, kväll och natt.

Om jobbet

PostNord är ett av Sveriges mest kända varumärken, de finns överallt. De säkerställer att postservicen fungerar och är länken mellan människor och företag. Deras hängivenhet ligger i att göra vardagen smidigare för alla. Som lastbilschaufför hos PostNord spelar du en central roll genom att hantera leverans av paket och pallar till kunder. Ditt arbete innebär att möta en mångfald av kunder och kräver förmågan att leverera utmärkt service, där du representerar PostNord i varje interaktion.

Kvalifikationer

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du tar ansvar och att du känner ett stort engagemang för ditt arbete. Det är också viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt och att du utför ditt arbete med stor noggrannhet. Därutöver har du en god förmåga att arbeta självständigt. Sist men inte minst fokuserar du på att ge kunden en så bra upplevelse som möjligt.

Vi söker dig som

* Har ett C eller ett CE körkort
* Har ett giltigt YKB och giltigt förarkort
* Har truckkort A1-4
* Behärskar svenska väl i tal och skrift
* Har tillgång till egen bil

Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med lastbilskörning eller service.

I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning.

Vad erbjuder Manpower?

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en Konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Övrigt

Placeringsort: Sundsvall
Tillsättning: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Dagtid, kväll och natt.

Är du intresserad av tjänsten?

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta teknisk support på 0771-559910, öppet helgfria vardagar 07:00 - 18:00.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mathilda Larsson via epost: mathilda.larsson@manpower.se

Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu