Sundsvall: Upphandlare till Avdelningen för ekonomi och planering

Hitta ansökningsinfo om jobbet Upphandlare till Avdelningen för ekonomi och planering i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-08 // Varaktighet: Heltid

Avdelningen för ekonomi och planering ansvarar för universitetets ekonomistyrning, redovisning, bokslut, budget- och prognosarbete, ekonomiska uppföljningar och analyser, ekonomiadministration, fakturahantering, resetjänst, verksamhetsplanering och -uppföljning, samt upphandling. Avdelningens uppdrag är att arbeta med såväl löpande operativ verksamhet som med utveckling och strategiska frågor inom ansvarsområdena. Avdelningen består av enheterna Redovisning och Verksamhetsekonomi och en stab.



Rollen som upphandlare är placerad på avdelningens stab.

Avdelningen är verksam på Mittuniversitetets campus i både Östersund och Sundsvall.

Arbetsuppgifter ??

Du är en av två upphandlare på avdelningen och ni kommer tillsammans att arbeta med upphandlingar inom universitetets samtliga verksamheter. Det finns ett nära samarbete med den beställande organisationen samt med jurister och övriga specialistkompetenser inom området.

Som upphandlare säkerställer du att upphandling, avrop och inköp sker i enlighet med gällande lagstiftning och ramavtal. Du utgör ett kvalificerat stöd till organisationen och kommer självständigt att genomföra upphandlingar, direktupphandlingar, avrop och inköp. Du har rollen att samordna och vara ett kompetensstöd.

Du kommer att vara delaktig i att vidareutveckla rollen som upphandlare och Mittuniversitetets kompetens i upphandlings-, avrops- och inköpsfrågor. Du ansvarar för omvärldsbevakning och att föra kunskapen vidare i organisationen. Du följer upp befintliga avtal och organisationens avtalsefterlevnad. I rollen ingår även i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom inköp, upphandling, avrop, avtalsefterlevnad och e-handel.

Din bakgrund

Vi söker dig som har:

- Högskoleutbildning eller utbildning från yrkeshögskola inom relevant område för tjänsten
- Du har minst ett års erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar och teckna avtal i enlighet med LOU.
- God erfarenhet av Office-applikationer.
- God erfarenhet av upphandlingssystem.

Du förväntas ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av upphandlingar inom statlig sektor samt projektledning liksom erfarenhet inom avtalsuppföljning
- Erfarenhet av upphandlingssystemet e-Avrop är meriterande

Dina egenskaper  

Som person är du noggrann, strukturerad, har ett gott omdöme och hög integritet. Arbetet förutsätter att du har mycket god förmåga att prioritera och självständigt kan driva arbetet framåt. Vidare ser vi att du är kommunikativ och förtroendeingivande med talang för att bygga relationer både internt och externt. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är viktigt att du är pedagogisk och ansvarsfull med en förmåga att se sammanhang, helhet och konsekvenser. Du har god tillit till chefer och medarbetare samt god förmåga till förståelse för ledning och styrning ur ett systemperspektiv.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställning och tillträde

Anställningen är en tillsvidareanställning?med en omfattning på 100 procent. Tillträde 1 oktober eller enligt överenskommelse.

Anställningsort: Sundsvall eller Östersund

Information
Närmare upplysningar lämnas av ekonomichef Niklas Kallin, mailto:niklas.kallin@miun.se eller 072-593 29 30.


Ansökan
Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-08-25.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Upphandlare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Upphandlare.

Upphandlare till Avdelningen för ekonomi och planering

Läs mer Jul 8
Beskrivning av institution/avdelning

Avdelningen för ekonomi och planering ansvarar för Mittuniversitetets ekonomistyrning, redovisning, bokslut, budget- och prognosarbete, ekonomiska uppföljningar och analyser, ekonomiadministration, fakturahantering, resetjänst, verksamhetsplanering och -uppföljning, samt upphandling. Sedan den 1 maj består avdelningen av enheterna Redovisning och Verksamhetsekonomi samt en stab.

Detta är ett konsultuppdrag.

Rollen som upphandlare är placerad på avdelningens stab. Avdelningen är verksam på Mittuniversitetets campus i både Östersund och Sundsvall.

Arbetsuppgifter

Som en av två upphandlare på avdelningen kommer du att arbeta med upphandlingar inom universitetets samtliga verksamheter.

Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar:

* Säkerställa att upphandling, avrop och inköp sker enligt gällande lagstiftning och ramavtal.
* Fungera som ett kvalificerat stöd till organisationen och självständigt genomföra upphandlingar, direktupphandlingar, avrop och inköp.
* Samordna och vara ett kompetensstöd.
* Vidareutveckla rollen som upphandlare och Mittuniversitetets kompetens i upphandlings-, avrops- och inköpsfrågor.
* Ansvara för omvärldsbevakning och vidareföra kunskapen i organisationen.
* Följa upp befintliga avtal och organisationens avtalsefterlevnad.
* Hantera övriga arbetsuppgifter inom inköp, upphandling, avrop, avtalsefterlevnad och e-handel.

Vi söker dig som har:

* Högskoleutbildning eller utbildning från yrkeshögskola inom relevant område.
* Minst ett års erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar och teckna avtal i enlighet med LOU.
* God erfarenhet av Office-applikationer.
* God erfarenhet av upphandlingssystem.
* God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har:

* Erfarenhet av upphandlingar inom statlig sektor samt projektledning.
* Erfarenhet inom avtalsuppföljning.
* Erfarenhet av upphandlingssystemet e-Avrop.

Dina egenskaper

Vi söker en person som är noggrann, strukturerad, har gott omdöme och hög integritet. Du ska ha mycket god förmåga att prioritera och självständigt driva arbetet framåt. Det är viktigt att du är kommunikativ och förtroendeingivande med talang för att bygga relationer både internt och externt. Du ska även vara pedagogisk och ansvarsfull med förmåga att se sammanhang, helhet och konsekvenser. God förståelse för ledning och styrning ur ett systemperspektiv är också viktigt.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Information
För ytterligare upplysningar, kontakta Konsultchef Ideal Shala
E-post: Ideal.shala@manpower.se

Ansökan
Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska. Välkommen med din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Vårt erbjudande

Som konsult hos Jefferson Wells i Sundsvall har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare i Sundsvall med omnejd och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.
Givetvis har du en lokalt förankrad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Det som skiljer sig från den övriga arbetsmarknaden är att du blir anställd av oss, men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder.

Ansökan och kontaktuppgifter

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vi tar inte emot ansökningar via epost men vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Ajax via e-post: anna.ajax@manpower.se.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag som är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister samt en del av ManpowerGroup med över 65 års erfarenhet av uthyrning och rekrytering. Lokalt i Sundsvall har vi nu funnits i 25 år. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher

Ansök nu

Upphandlare Östersunds kommun

Läs mer Jun 25
Östersunds kommun, Teknisk Förvaltning söker

Upphandlare - Var med och bygg Östersund !

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med månadslön och god möjlighet till distansarbete.

Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.

I vår kommun är varje medarbetare viktig på riktigt. Varje individ gör stor skillnad för många människor, genom hela livet. Det gör det lätt att bli engagerad och hitta mening. Vår ledstjärna är ett bättre Östersund. Därför rör vi oss ständigt framåt, och gör det med hjärtat. Vi är 5 600 medarbetare inom 400 olika yrken som ger varandra styrka och inspiration. Vi erbjuder stora möjligheter att utvecklas både professionellt och som person. Roligt för dig och bra för Östersund!

Var med och bygg viktiga samhällsfunktioner - både för våra medborgare och för kommunens verksamheter. Teknisk förvaltnings verksamhet är väldigt bred. Vi jobbar med allt ifrån parkskötsel, återvinning och underhåll av fastigheter till snöröjning, mark- och anläggningsjobb, vattenrening, tillagning av måltider, städ och renhållning. 

Kommunen är miljöcertifierad enligt miljöledningsystemet ISO 14001, och förvaltningens miljöpåverkan kommer främst från inköp och upphandling, och bygg- och anläggningsprocessen.

Arbetsplatsbeskrivning

Tjänsten är placerad på Projektenheten på Teknisk förvaltning. Enheten består av 20 medarbetare i form av projektledare för bygg och anläggningsprojekt, intern projektledning samt ekonom och säkerhetsingenjör. 

Projektenhetens uppdrag är att tillhandahålla projektledare, biträdande projektledare och specialister inom tekniska nämndens verksamhet samt övriga förvaltningar inom kommen.

Vi söker nu en upphandlare. Som bl.a. kan hjälpa oss med ett antal större byggprojekt under de närmaste åren.

Arbetsuppgifter

Arbetet består av att planera, genomföra, följa upp och utvärdera upphandlingar enligt LOU, avrop från ramavtal med förnyad konkurrensutsättning samt direktupphandlingar. Du planerar självständigt, leder och genomför inköp från behovsanalys till avtalstecknande och leverantörs- och avtalsuppföljning. Du hanterar flera projekt i olika faser samtidigt. Uppdragen genomförs i nära samarbete med olika beställare från olika delar av Teknisk förvaltning  och övriga kommunen där vana och kompetens inom inköp varierar stort.

Du kommer att arbeta nära Verksamhetscontroller för inköp på förvaltningen, Upphandlingsstrateg på Kommunledningsförvaltningen och det gemensamma upphandlingskontoret som Östersund har tillsammans med övriga kommuner i länet. 

I din roll ingår ansvar för att utveckla arbetet med ekonomisk, ekologisk och social hållbarhet i upphandlingar och inköp. 

Tjänsten är under utveckling och det finns goda möjligheter att påverka rutiner, arbetssätt och inriktning för rollen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial examen med teknisk, ekonomisk och / eller juridisk inriktning eller motsvarande kunskap som bedöms relevant för tjänsten.
• Erfarenhet av upphandlingar inom fastighets-, entreprenad, konsult-- eller transportsektorn
• Utbildning eller erfarenhet inom ett eller flera av AMA AF, standardavtalen AB04, ABT06 och ABK09
• Mycket god förmåga att kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift och god förmåga att kunna uttrycka dig på engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet

Det är meriterande om du har:

• Kunskaper om bygg- och anläggningsprojekt
• Erfarenhet av att arbeta med kravställningar inom hållbarhetsområdet
• Erfarenhet av kravställning kopplat till säkerhetsområdet
• Erfarenhet av att arbeta med förändringsarbete
• Erfarenhet av arbete med processutveckling
• Erfarenhet av digitalt upphandlingssystem
• Allmän projektledarkunskap
• Erfarenhet av dynamiska inköpssystem
• Erfarenhet av LOU-upphandlingar

För att lyckas i ditt arbete är det viktigt att du är nyfiken och intresserad av vad dina kollegor gör, vad som påverkar deras arbete och vad som är deras drivkrafter. Du har därför ett intresse för hur verksamhet och inköpsprocessen samspelar för att uppnå goda resultat.

Vi vill att du är driven och utvecklingsinriktad, vilket betyder att du ständigt utvecklar ditt och vårt arbete. Du arbetar strukturerat, självständigt och med god samarbetsförmåga. Du har ett strategiskt angreppssätt på frågor och tänker gärna nytt. Du är en trygg och stabil person som kan stå för dina beslut. Du kommunicerar på ett tydligt sätt med mycket god språklig förmåga både muntligt och skriftligt och du har goda datakunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete i en trevlig och engagerad arbetsgrupp och kreativ miljö där samarbete är en del av en dynamisk vardag.

Kommunen erbjuder förmåner i bland annat Friskvårdsbidrag, Förmånsportal och möjlighet till semesterväxling.

Ansökan och kontakt
I denna rekryteringsprocess har Östersunds kommun valt att samarbeta med Adecco. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Stefan Wangdell på stefan.wangdell@adecco.se eller 076-138 48 17. Om du har frågor angående din ansökan, vänligen kontakta Adeccos kandidatsupport via info@adecco.se
 

Bifoga CV och personligt brev i din ansökan i PDF format. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.

Kontaktpersoner

Fackliga representanter: se kommunens hemsida 

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare. 

Sista ansökningsdag

 2024-08-04

Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande innan ansökningstidens utgång. Tillsättande av tjänsten kan komma ske innan ansökningstidens utgång. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansök nu

Upphandlare till Sundsvalls kommun

Läs mer Feb 28
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Inköpsenheten har i september 2023 fått förnyat uppdrag från kommunfullmäktige att utveckla inköpsprocessen utifrån beslutad inköpsstrategi. I detta arbete ligger ett starkt fokus på att sätta inköpsprocess. Vårt mål är att hantera övergången från upphandlingsstöd till strategiskt inköpsarbete. Vi har högt ställda mål och siktar mot att 2030 vara en inköpsenhet i nationell framkant.

Inköpsenheten är organisatoriskt placerad under kommunstyrelsen i Sundsvalls kommun och genomför upphandlingar av entreprenader, varor och tjänster för både Sundsvalls och Timrå kommun. Inköpsenheten består i dagsläget av 11 upphandlare, 3 controllers, en administratör och en inköpschef. Som komplement till denna grupp så finns också inköpssamordnare ute i förvaltningar och bolag som hanterar det operativa inköpsarbetet. Dessa är dock inte organiserade under inköpsenheten utan under respektive verksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlare är du projektledare för de upphandlingsprojekt du tilldelas och ansvarar därmed för kontakten mellan beställarsidan och inköpsenheten samt för att säkra att den anskaffning som ingår i ditt projekt håller sig inom de ramar som beslutats.

I vårt arbetet mot att bli mer strategiska så stödjer du som upphandlare, utifrån din inköpskompetens, också beställarsidan med att fånga behov och kravställning så att kommunkoncernens inköp sker enligt de krav som ställts av politiken. Som upphandlare stödjer du också verksamheten i kontakten med kontrakterade leverantörer. Ansvarsfördelningen kan kort beskrivas så att beställarna ansvarar för den löpande hanteringen av avtalet medan inköp har det övergripande an-svaret.

På inköpsenheten läggs ett stort fokus på att ensa processerna så att beställare och marknad inte ska behöva lära sig olika tillvägagångssätt beroende på vilken upphandlare som dom för tillfället har kontakt med. Här vilar ett stort ansvar på varje enskild upphandlare att vara med och bidra till denna utveckling.

Förutom att hantera inköp kan du som upphandlare också komma att vara med och delta i förstudier inför kommande köp.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ett område som är relevant för tjänsten, alternativt aktuell erfarenhet av inköpsarbete. Har du erfarenhet och kunskap inom områdena entreprenad och IT är det meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att ta fram och lämna anbud i entreprenadupphandlingar.

Det är önskvärt om du har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet samt kunskaper om LOU (lagen om offentlig upphandling). Du har goda datorkunskaper i MS Officeprogrammen och har mycket förmåga att kommunicera på det svenska språket i både tal och skrift.

För att fungera i rollen som upphandlare hos oss är det viktigt att du är lyhörd för beställarnas samtidigt som du kan bevaka att dom följer och förstår behovet av att följa lagar och beslutade processerna kopplat till inköp. Vi vill att du är driven och utvecklingsinriktad, vilket betyder att du ständigt utvecklar ditt och vårt arbete. Du arbetar strukturerat och självständigt, men med god samarbetsförmåga och du har ett strategiskt angreppssätt på frågor och tänker gärna nytt. Du är en trygg och stabil person som kan stå för dina beslut.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är nyfiken och intresserad av vad andra gör och för hur verksamhet och inköpsprocessen samspelar för att uppnå goda resultat. Vi ser att du har en god förståelse för det affärsmässiga perspektivet och kan tillämpa affärsmässiga principer på ett bra sätt.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Upphandlare

Läs mer Nov 20
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Är du en erfaren offentlig upphandlare som trivs med att själv ha ansvar för allt som gäller upphandlingsområdet; från att skriva riktlinjer och rutiner till att genomföra upphandlingar och kontrollera att vi följer lagen? Då har vi jobbet för dig!

Tjänsten är placerad på vår ekonomienhet och där arbetar även ekonomihandläggare och ekonomicontrollers. Enheten leds av vår ekonomichef.

Hos oss är du är du själv i rollen som upphandlare och du ansvarar för allt som gäller upphandlingsområdet, till exempel:
• Planera och genomföra alla våra upphandlingar.
• Kontrollera att vi följer lagen om offentlig upphandling.
• Utveckla vår upphandlingsverksamhet.
• Skriva riktlinjer och rutiner.
• Hålla dig uppdaterad om vad som händer inom den offentliga upphandlingen.

Du arbetar tillsammans med kravställare från olika delar av vår verksamhet. Du står för kunskapen om upphandling och kravställaren för kunskapen om det vi upphandlar.
Du samarbetar med våra jurister i frågor som gäller våra avtal och andra juridiska frågor kopplade till offentlig upphandling.

Du är ett stöd till våra ekonomihandläggare i frågor som gäller olika delar av e-handelsprocessen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet som offentlig upphandlare och med stor erfarenhet av att driva upphandlingar.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta själv i rollen som upphandlare i en organisation.

Du har högskoleutbildning inom juridik, ekonomi alternativt YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller annan jämförbar erfarenhet eller utbildning som vi bedömer som likvärdig.

Du har mycket goda kunskaper om offentlig upphandling.
Du behöver också ha goda kunskaper om övriga lagar och förordningar som har betydelse för hur en myndighet ska bedriva sin upphandlings- och inköpsverksamhet, till exempel; Offentlighets- och sekretesslagen, Förordning om statlig inköpssamordning, Dataskyddsförordningen, Lag om elektroniska fakturor till följd av offentlig upphandling samt Förordning om statliga myndigheters elektroniska informationsutbyte.

Du har även erfarenhet av att arbeta i ett elektroniskt upphandlingsverktyg. Det är meriterande om erfarenheten innefattar upphandlingsverktyget TendSign.

Vidare behöver du ha goda kunskaper inom MS Word och grundläggande kunskaper inom MS Excel och en mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska både i tal och skrift.

Upphandlare på Bolagsverket är ett självständigt och utåtriktat uppdrag. Du är professionell och resultatorienterad i din yrkesroll. Du tar själv initiativ och har god förmåga att ta ansvar för och driva ditt uppdrag. Du har ett flexibelt förhållningssätt när förutsättningar ändras och har förmåga att lära och testa nya tillvägagångssätt.

En viktig del av arbetet innebär samarbete och samverkan med andra personer och att skapa förtroendefulla relationer. Det är därför av vikt att du har förmågan att samarbeta och kommunicera på ett tydligt, pedagogiskt och ödmjukt sätt.

Vi erbjuder inspirerande miljö fylld av kompetens, med fina lokaler och trevliga kollegor, där du som upphandlare får ett eget uppdrag där du både får utveckla och förbättra processer samt stötta verksamheten inom området.

Bolagsverket har som statlig myndighet fina förmåner samt erbjuder möjlighet att kombinera stimulerande arbetsuppgifter med en livssituation i balans samt möjlighet att till viss del arbeta på distans.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Mittuniversitetet

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Mittuniversitetet .

Postdoktor i datateknik med inriktning visuell AI

Forskarassistent
Läs mer Jun 26
Vid institutionen för data- och elektroteknik bedrivs utbildning inom ämnena datateknik, elektronik, elektroteknik och ljudproduktion. Forskningen på institutionen sker vid forskningscentret Sensible Things that Communicate (www.miun.se/stc) och handlar om sensorbaserade system och tjänster för användning inom Internet of Things och artificiell intelligens.



Arbetsuppgifter

Mittuniversitetet söker en talangfull och motiverad kandidat med en stark bakgrund inom bildbehandling, datorseende, optimering, maskin- och djupinlärning, samt matematik, för att implementera innovativ visuell AI och utveckla nästa generations förstärkta och uppslukande media för fjärrnärvaro och drift (augmented and immersive media for remote presence and operation).

Forskningen för denna tjänst kommer att utföras i forskargruppen Realistisk 3D vid forskningscentret STC i ett projekt i nära samarbete med internationella akademi- och industripartners. Forskningen kommer att beakta områden såsom vyer med sex frihetsgrader (6DoF) och superupplösning (super-resolution) för strömmande 360-video, och att integrera 3D-skannade objekt i förstärkt verklighet i ett system för fjärrstyrning. Fokus kommer att ligga på algoritmisk utveckling med utnyttjande av fysikbaserad maskininlärning, t.ex. algoritmupprullning (unrolling), och ny teknologi för djupinlärning, t.ex. ”transformers”.

Ämnet datateknik omfattar tekniker, teorier och metodologiska aspekter för datorers uppbyggnad, funktion och tillämpningar, inkluderande både hårdvara och mjukvara. Ämnet datateknik för utbildning på forskarnivå vid Mittuniversitetet utgörs av tre inriktningar – kommunikationsnätverk, dataanalys samt multidimensionell signalbehandling.

Multidimensionell signalbehandling omfattar tekniker, teorier och metodologiska aspekter för infångning, modellering, behandling, kodning och visualisering av signaler, speciellt sådana som kan tolkas med mänsklig perception. Centralt är samverkande signaler och system. Forskningen är inriktad på visuell AI, som kombinerar kunskap inom optik, bildbehandling, datorseende samt maskin- och djupinlärning.

Forskning i Multidimensionell signalbehandling bedrivs i forskargruppen Realistisk 3D (http://www.miun.se/realistic3d) inom forskningscentret STC – Sensible Things that Communicate – (http://www.miun.se/stc) som utvecklar sensorbaserade system och tjänster för användning inom Internet of Things och AI. STC forskningscenter har ca 13 professorer, 15 seniora forskare och 30 doktorander.

 

Behörighet

Den som ska anställas som postdoktor ska vara behörig enligt de krav som beskrivs i https://www.miun.se/anstallningsordning.  

Den sökande måste ha en doktorsexamen eller motsvarande inom datavetenskap, datateknik, elektroteknik, tillämpad fysik eller matematik eller motsvarande kunskaper. Doktorsexamen ska ha avlagts senast tre år före sista ansökningsdag.


Bedömningsgrunder

Kandidaten förväntas ha visat expertis inom bildbehandling, dator-/maskinseende, maskin- och djupinlärning och optimeringsalgoritmer; mycket goda matematiska kunskaper och färdigheter; mycket goda färdigheter i mjukvaruprogrammering och implementering av maskin- och djupinlärning, med hjälp av t.ex. Python/PyTorch/Tensorflow etc.; och utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på engelska.

Tidigare erfarenhet av följande områden är meriterande: uppslukande media som förstärkt verklighet (AR) eller virtuell verklighet (VR), omvända problem och relaterade algoritmer, samt högpresterande beräkningar och parallell bearbetning på GPU:er.

 

Personliga egenskaper

Personliga egenskaper som krävs för tjänsten är analytisk, systematisk, kommunikativ och förmåga att arbeta självständigt och i team, vilket är viktigt för att lyckas med forskarutbildning. Ytterligare önskvärda egenskaper är nyfikenhet, kreativt tänkande, ta egna initiativ och vara målinriktad.


Övriga bedömningsgrunder

Övriga bedömningskriterier inkluderar publicerade vetenskapliga artiklar, större programvaruprojekt och andra aktiviteter som är relevanta för tjänsten.


Handläggning

Anställningen bereds i enlighet med https://www.miun.se/anstallningsordning.


Anställning och tillträde

Anställningen omfattar 100% under 2 år from 2024-10-01 eller enligt överenskommelse.

Anställningsvillkoren regleras i https://www.miun.se/globalassets/styrdokument/administration-stod-och-service/personal/anstalla-personal/regel/avtal-om-tidsbegransad-anstallning-som-postdoktor-2021-11-19.pdf.

Anställningsförmåner inkluderar föräldrapenningtillägg, friskvårdsprogram, sjukvård och läkemedel, tjänstepension och försäkring.

Semester: 28 betalda dagar per år, vilket ökar med åldern.

Anställningsort: Sundsvall


Information

Närmare upplysningar lämnas av prefekt Docent Patrik Österberg, mailto:Patrik.Osterberg@miun.se, eller forskningsledare Prof Mårten Sjöström, mailto:Marten.Sjostrom@miun.se.


Ansökan

Dokument som ska bifogas ansökan:

- personligt brev (max 1 sida)

- Verifierad meritförteckning

- angivande av forskningsintressen (max 1 sida)

- publikationslista

- kopior av officiella betyg och examensbevis (PhD+MSc+BSc), och deras engelska översättningar (svenska certifikat accepteras), och tillägg till diplom

- länkar till doktorsavhandling och master-uppsats

- länkar till högst 5 publikationer som den sökande vill lyfta fram

- kontaktuppgifter till två referenspersoner

- andra dokument som den sökande vill hänvisa till

Ansökningshandlingar ska vara på engelska (önskvärt) eller svenska.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-09-16.

Ansök nu

Universitetslektor i statsvetenskap

Universitets- och högskolelektor
Läs mer Jul 4
Gaskeuniversiteete/Mittuniversitetet är beläget mitt i det sydsamiska området i Saepmie. Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap är en ortsövergripande institution med verksamhet på Campus Sundsvall och Campus Östersund. Verksamheten inkluderar forskning och utbildning inom ämnena: engelska, genusvetenskap, historia, kriminologi, litteraturvetenskap, samhällskunskap, sociologi, statsvetenskap, svenska som andraspråk och svenska språket. Forskningen bedrivs inom respektive ämne samt inom Risk and Crisis Research Center (RCR), Forum för Genusvetenskap (FGV) och DEMICOM.



Arbetsuppgifter

Till arbetsuppgifterna för en lektor hör undervisning och handledning av studenter på såväl grundläggande som avancerad nivå liksom att bedriva egen forskning.

Undervisningen kommer främst att bedrivas inom ramen för våra utbildningsprogram och i fristående kurser. Undervisning kan även förekomma i samhällskunskap inom ramen för ämneslärarutbildningen. Innehavaren av anställningen förutsätts därutöver bidra till det kollegiala arbetet och utvecklingen av ämnet vilket kan innefatta olika administrativa uppdrag. Detta förutsätter närvaro på arbetsplatsen samt delaktighet i ämnets och institutionens gemensamma ansvarstaganden. Ämnet finns på universitetets båda campusorter varför beredskap att i begränsad omfattning bedriva verksamhet även på den andra campusorten förutsätts.

I anställningen ingår kompetensutveckling och administration enligt gällande arbetstidsavtal och lokala riktlinjer. För lektorer ingår även viss egen forskningstid enligt ämnets budget, som beslutas kollegialt.


Behörighet

Den som ska anställas som universitetslektor ska vara behörig enligt de krav som beskrivs i https://www.miun.se/anstallningsordning samt enligt de krav som beskrivs i https://www.miun.se/medarbetare/universitetet/huv/Namnd-och-rad/Anstallningsrad/handlaggningsordningar/.

Behörig för anställningen som universitetslektor i statsvetenskap är den som dels visat pedagogisk skicklighet, dels avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens eller har annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och arbetsuppgifter.

Behörigheten avser doktorsexamen i statsvetenskap eller närliggande ämne.

För behörighet som universitetslektor krävs högskolepedagogisk utbildning omfattande minst 15 högskolepoäng alternativt minst 10 veckors heltidsstudier, om detta saknas ska anställd universitetslektor uppnå detta inom två år från anställningstillfället.


Övriga krav

Arbetslivserfarenhet från anställning med motsvarande innehåll som det som presenterats ovan krävs, inklusive erfarenhet från kollegialt arbete i en akademisk miljö. Dessutom krävs styrkt pedagogisk skicklighet och erfarenhet av undervisning i statsvetenskap eller närliggande ämnen.

Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift är ett krav, liksom förmåga att använda IT-verktyg för undervisning.

Tjänsten kräver självständighet samt god samarbetsförmåga. Då tjänsten innebär flera olika arbetsuppgifter krävs vidare förmåga att arbeta strukturerat och god planeringsförmåga.

 

Bedömningsgrunder

Som bedömningsgrunder vid anställning av en lektor ska graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet för anställningen gälla. Lika stor omsorg ägnas prövningen av den pedagogiska skickligheten som den vetenskapliga skickligheten.

Den pedagogiska skickligheten bedöms utifrån tidigare undervisningserfarenheter. Genomförd högskolepedagogisk utbildning samt erfarenheter av administrativa uppdrag bedöms vara meriterande.

Vetenskaplig skicklighet bedöms genom en sammanvägning av den sökandes vetenskapliga produktion med hänsyn tagen till djup och bredd, erfarenheter av att erhålla externa forskningsmedel och att leda forskningsprojekt.

Erfarenhet av forskning och undervisning inom ramen för ämnets två forskningsprofiler, väljare, opinion, partier och val respektive policy och implementering är meriterande (se https://www.miun.se/en/Research/subject-research/political-science/). Forskning och undervisning inom området policy och implementering är särskilt meriterande.

 

Handläggning

Beredning av anställningen följer de former som anges i högskoleförordningens 4 kap. och fortgår i enlighet med https://www.miun.se/anstallningsordning.

 

Anställning och tillträde

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2025-01-01 eller enligt överenskommelse.

Anställningsort: Sundsvall eller Östersund


Information

Närmare upplysningar lämnas av prefekt Glenn Svedin, mailto:glenn.svedin@miun.se eller 010-1428247. Upplysningar om ämnets forskningsprofil kan lämnas av ämnesföreträdare Niklas Bolin, mailto:niklas.bolin@miun.se tfn 010-142 86 11 och om ämnets undervisning av studierektor Gertrud Alirani, mailto:gertrud.alirani@miun.se, tel. 010-142 85 97.

 

Ansökan

Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska.

Till ansökan ska bifogas meritförteckning, redogörelse för dokumenterad vetenskaplig och pedagogisk verksamhet, inklusive beskrivningar av vetenskaplig och pedagogisk verksamhet som är av betydelse för anställningen, intyg över vetenskaplig och pedagogisk meritering, referenser, fullständig publikationslista samt högst 5 vetenskapliga publikationer som särskilt åberopas.

Se övriga instruktioner till sökande i https://www.miun.se/medarbetare/universitetet/huv/Namnd-och-rad/Anstallningsrad/handlaggningsordningar/.  

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-09-13.

Ansök nu

Doktorand i historia med inriktning mot ämnesdidaktik

Doktorand
Läs mer Jun 25
Gaskeuniversiteete/Mittuniversitetet är beläget mitt i det sydsamiska området i Saepmie. Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap är en ortsövergripande institution med verksamhet på Campus Sundsvall och Campus Östersund. Verksamheten inkluderar forskning och utbildning inom ämnena: engelska, genusvetenskap, historia, kriminologi, litteraturvetenskap, samhällskunskap, sociologi, statsvetenskap, svenska som andraspråk och svenska språket. Forskningen bedrivs inom respektive ämne samt inom Risk and Crisis Research Center (RCR), Forum för Genusvetenskap (FGV) och DEMICOM.



Historia ingår i en flerämnesinstitution med ämnena engelsk lingvistik, genusvetenskap, kriminologi, litteraturvetenskap, samhällskunskap, sociologi, statsvetenskap, svenska språket, svenska som andraspråk samt sydsamiska.

Historia är en relativt stor ämnesmiljö med 14 tillsvidareanställda, varav 3 är professorer. Ämnet har idag 4 finansierade doktorander. Därtill kommer visstidsanställda lärare i varierande grad utifrån behov. Undervisning bedrivs i form av fristående kurser och kurser som ingår i grundskollärar- och ämneslärarprogram. Historieämnet vid Mittuniversitetet har både en tematisk och kronologisk bredd, där det förekommer såväl socialhistorisk som kultur- och idéhistorisk forskning, liksom allt från medeltidshistoria till samtidshistoria.

 

Arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår forskarutbildningsstudier och förfärdigande av avhandling för doktorsexamen samt upp till 20 % av heltid för institutionstjänstgöring. De senare arbetsuppgifterna kan utgöras av utbildningsinsatser på grundutbildningskurser eller uppdragsutbildningar eller annan institutionstjänstgöring.


Behörighet

Grundläggande behörighet har den som avlagt en examen på avancerad nivå eller fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper.

Särskild behörighet har den som har minst 90 högskolepoäng i historia eller ett närliggande ämne (såsom idéhistoria eller ekonomisk historia), inom vilka ingår en uppsats på? avancerad nivå? om minst 15 högskolepoäng, eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper.

 

Övriga krav

Den sökande måste vid forskarutbildningens början besitta de kunskaper i svenska (alternativt danska eller norska) och engelska som behövs för att klara utbildningen.  Tjänsten kräver hög grad av närvaro på campusorten Sundsvall.

 

Bedömningsgrunder

I urvalet av de sökande som uppfyller behörighetskraven bedöms i första hand självständiga arbeten under högskoleutbildningen, i synnerhet på avancerad nivå, samt den forskningsplan för avhandlingsarbetet som den sökande ingett. Bedömningen avser en sammanvägning av styrkorna (vetenskaplig relevans, kvalitet, analytisk förmåga, originalitet, bredd och progression), liksom till projektets genomförbarhet. Hänsyn ska tas till skilda förutsättningar, såsom den föreskrivna omfattningen av tidigare uppsatsmoment. Dessutom vägs in i vilken utsträckning den sökande i övrigt besitter de förmågor som krävs för att tillgodogöra sig forskarutbildningen. Det är en förutsättning att det finns handledarkompetens inom ämnet för det föreslagna doktorandprojektet.

Särskilt meriterande i denna utlysning är också ämnesdidaktisk (historiedidaktisk) kompetens, som den sökande uppvisat i synnerhet genom uppsatser eller andra skriftliga arbeten med inriktning mot ämnesdidaktik (historiedidaktik).

Meriterande är även akademiska studier i pedagogik och/eller didaktik, erfarenhet av arbete med lärarutbildning och lärarfortbildning, liksom avlagd lärarexamen och/eller egen erfarenhet av att undervisa i grundskola och/eller gymnasium i relevanta undervisningsämnen.

Stor vikt vid bedömningen läggs vid den sökandes förutsättningar att kunna genomföra den projektplan som ska bifogas ansökan. Denna plan skall vara inriktad mot historiedidaktisk skolforskning.

Den sökande bör vara självgående, initiativtagande, ha god kommunikations- och samarbetsförmåga, samt förmåga att hantera motgångar.




Handläggning

Beredningen av anställningen följer de former som anges i högskoleförordningens 5 kap och fortgår i enlighet med https://www.miun.se/anstallningsordning. 



Anställning och tillträde

Doktorandanställningen avser en anställning som motsvarar fem år och beräknas leda fram till en doktorsexamen. Förutom forskarstudier som omfattar minst 80 % av heltid kommer undervisning och administrativt arbete om upp till 20 % ingå i anställningen som då motsvarar heltidstjänst. Om studietakten i forskarutbildningen förändras ändras anställningstiden i motsvarande omfattning.

En ny anställning som doktorand gäller för högst ett år, anställningen får därefter förnyas med högst två år i taget. Bestämmelser gällande anställning som doktorand finns i Högskoleförordningen (1993:100), 5 kap 1–7 §§.

Tillträde 2025-01-01 eller enligt överenskommelse.

Anställningsort: Sundsvall

Lön: Enligt Mittuniversitetets lönetrappa för doktorander.  


Information

Närmare upplysningar om tjänsten och historieämnet samt ämnets forskarutbildning lämnas av ämnesföreträdare Samuel Edquist (010-142 78 96, mailto:samuel.edquist@miun.se), alternativt studierektor Dorothée Goetze (010-142 88 20, mailto:dorothee.goetze@miun.se). Närmare information om institutionen HSV lämnas av proprefekt Glenn Svedin (010-1428247, mailto:glenn.svedin@miun.se).  


Ansökan

Till ansökan ska bifogas en forskningsplan. Den ska omfatta mellan 5 och 10 A4-sidor och beskriva det tänkta avhandlingsarbetets syfte och forskningsfrågor, dess plats i relation till relevant forskningsläge och teoribildning, och en redogörelse för metod och källmaterial. Till ansökan bifogas också magister- eller masteruppsats, C-uppsats, samt annan forskningsproduktion som åberopas.

Den sökande uppmanas att i sitt personliga brev beskriva hur hen kommer kunna anknyta till ämnets existerande forskningsmiljö. För vidare information om det sistnämnda kan den sökande bland annat ta hjälp av ämnets och de anställdas webbsidor.

Den sökande har möjlighet att ange upp till två referenspersoner.

Ansökningshandlingar ska vara på svenska, norska, danska eller engelska.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-08-30.

Ansök nu

Doktorand i datateknik

Doktorand
Läs mer Jun 26
Vid institutionen för data- och elektroteknik bedrivs utbildning inom ämnena datateknik, elektronik, elektroteknik och ljudproduktion. Forskningen på institutionen sker vid forskningscentret Sensible Things that Communicate (www.miun.se/stc) och handlar om sensorbaserade system och tjänster för användning inom Internet of Things och artificiell intelligens.



Mittuniversitetet söker en talangfull och motiverad kandidat med en stark bakgrund inom bildbehandling, datorseende, optimering, maskin- och djupinlärning, samt matematik, för att implementera innovativ visuell AI och utveckla nästa generations förstärkta och immersiva media för fjärrnärvaro och drift (augmented and immersive media for remote presence and operation).

Forskningen för denna tjänst kommer att utföras i forskargruppen Realistisk 3D vid forskningscentret STC i ett projekt i nära samarbete med internationella akademi- och industripartners. Forskningen kommer att beakta områden såsom vyer med sex frihetsgrader (6DoF) och superupplösning (super-resolution) för strömmande 360-video, och att integrera 3D-skannade objekt i förstärkt verklighet i ett system för fjärrstyrning. Fokus kommer att ligga på algoritmisk utveckling med utnyttjande av fysikbaserad maskininlärning, t.ex. algoritmupprullning (unrolling), och ny teknologi för djupinlärning, t.ex. ”transformers”.

Ämnet datateknik omfattar tekniker, teorier och metodologiska aspekter för datorers uppbyggnad, funktion och tillämpningar, inkluderande både hårdvara och mjukvara. Ämnet datateknik för utbildning på forskarnivå vid Mittuniversitetet utgörs av tre inriktningar – kommunikationsnätverk, dataanalys samt multidimensionell signalbehandling.

Multidimensionell signalbehandling omfattar tekniker, teorier och metodologiska aspekter för infångning, modellering, behandling, kodning och visualisering av signaler, speciellt sådana som kan tolkas med mänsklig perception. Centralt är samverkande signaler och system. Forskningen är inriktad på visuell AI, som kombinerar kunskap inom optik, bildbehandling, datorseende samt maskin- och djupinlärning.

Forskning i Multidimensionell signalbehandling bedrivs i forskargruppen Realistisk 3D (http://www.miun.se/realistic3d) inom forskningscentret STC – Sensible Things that Communicate – (http://www.miun.se/stc) som utvecklar sensorbaserade system och tjänster för användning inom Internet of Things och AI. STC forskningscenter har ca 13 professorer, 15 seniora forskare och 30 doktorander.



Arbetsuppgifter

Egen forskarutbildning innefattande forskning 80% samt undervisning och administrativt arbete 20 %.


Behörighet

Grundläggande behörighet har den som avlagt en examen på avancerad nivå eller fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Särskild behörighet har den som har minst 90 högskolepoäng i Datateknik, Datavetenskap, Elektroteknik, Tillämpad fysik, eller Matematik, eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper.


Bedömningsgrunder

Kandidaten förväntas ha visat expertis inom bildbehandling, dator-/maskinseende, maskin- och djupinlärning och optimeringsalgoritmer; mycket goda matematiska kunskaper och färdigheter; mycket goda färdigheter i mjukvaruprogrammering och implementering av maskin- och djupinlärning, med hjälp av t.ex. Python/PyTorch/Tensorflow etc.; och utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på engelska.

Tidigare erfarenhet av följande områden är meriterande: immersiva media som förstärkt verklighet (AR) eller virtuell verklighet (VR), omvända problem och relaterade algoritmer, samt högpresterande beräkningar och parallell bearbetning på GPU:er.


Personliga egenskaper

Personliga egenskaper som krävs för tjänsten är analytisk, systematisk, kommunikativ och förmåga att arbeta självständigt och i team, vilket är viktigt för att lyckas med forskarutbildning. Ytterligare önskvärda egenskaper är nyfikenhet, kreativt tänkande, ta egna initiativ och vara målinriktad.


Övriga bedömningsgrunder

Övriga bedömningskriterier inkluderar publicerade vetenskapliga artiklar, större programvaruprojekt och andra aktiviteter som är relevanta för tjänsten.

 

Handläggning

Beredningen av anställningen följer de former som anges i högskoleförordningens 5 kap och fortgår i enlighet med https://www.miun.se/anstallningsordning. 


Anställning och tillträde

Doktorandanställningen avser en anställning som motsvarar två års heltidsstudier och beräknas leda fram till en licentiatexamen. Anställningen kan förlängas fram till doktorsexamen förutsatt att ytterligare finansiering erhålles. Tillträde 2024-09-01 eller enligt överenskommelse.

En ny anställning som doktorand gäller för högst ett år, anställningen får därefter förnyas med högst två år i taget. Bestämmelser gällande anställning som doktorand finns i Högskoleförordningen (1993:100), 5 kap 1-7 §§.

Anställningsort: Sundsvall

Lön: Enligt Mittuniversitetets lönetrappa för doktorander.

 

Information

Närmare upplysningar lämnas av prefekt Docent Patrik Österberg, mailto:Patrik.Osterberg@miun.se, eller forskningsledare Prof Mårten Sjöström, mailto:Marten.Sjostrom@miun.se.


Ansökan

Dokument som ska bifogas ansökan:

- motiveringsbrev (max 1 sida)

- Verifierad meritförteckning, inklusive en publikationslista

- kopior av officiella betyg och examensbevis (MSc+BSc), och deras engelska översättningar (svenska certifikat accepteras), och examensbilagor

- länk till Master-uppsats

- kontaktuppgifter till två referenspersoner

- andra dokument som den sökande vill hänvisa till.

Ansökningshandlingar ska vara på engelska (önskvärt) eller svenska. 

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-08-15.

Ansök nu

Universitetsadjunkt i energiteknik

Universitets- och högskoleadjunkt
Läs mer Jun 27
Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (NDH) har verksamhet på Campus Östersund och Campus Sundsvall, där vi utbildar och bedriver forskning inom institutionens ämnen med fokus på hållbar utveckling.



Arbetsuppgifter

Arbetet består av undervisning, huvudsakligen inom högskoleingenjörsprogrammet i energiteknik men även kurser i maskinteknik, fysik och kemiteknik inom Mittuniversitetets övriga ingenjörs- och civilingenjörsprogram.

Du kommer även att arbeta med kurs- och programutveckling samt kvalitetssäkring av utbildning, i nära samarbete med övriga i lärarkollegiet.

 

Behörighet

Den som ska anställas som universitetsadjunkt ska vara behörig enligt de krav som beskrivs i https://www.miun.se/anstallningsordning.

 

Bedömningsgrunder

Som bedömningsgrunder vid anställning av en universitetsadjunkt gäller graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet för anställningen. Prövningen av den pedagogiska skickligheten ska ägnas lika stor omsorg som prövningen av andra behörighetsgrundande förhållanden.

Vi ser gärna att du har en bakgrund som civil- eller högskoleingenjör med flerårig erfarenhet i energiteknik och ingenjörsmetodik. Det är meriterande att ha:

- tidigare erfarenhet av att undervisa på högskola eller annan relevant eftergymnasial utbildning både i distansform och på campus,
- utvecklat undervisningsmaterial,
- arbetat med kvalitetsarbete inom utbildning,
- erfarenhet av att medverka i undervisning i angränsande teknikområden, speciellt fysik, kemiteknik och maskinteknik

Du har god förmåga att kommunicera både i tal och skrift på både svenska och engelska. Tjänsten kräver kompetens att använda distansanpassade lärverktyg, främst Zoom, Teams och lärplattformar (Moodle och Canvas).

 

Personliga egenskaper

I rollen krävs att du är strukturerad, kvalitetsmedveten, självgående och initiativtagande. Du har en god förmåga att samarbeta med både studenter och kollegor, då den kollegiala strukturen är ämnesöverskridande.


Handläggning

Beredning av anställningen fortgår i enlighet med https://www.miun.se/anstallningsordning.

 

Anställning och tillträde

Anställningen är en särskild visstidsanställning omfattande heltid from 2024-10-01 tom 2025-09-30 eller enligt överenskommelse.

Anställningsort: Sundsvall


Information

Närmare upplysningar lämnas av ämnesföreträdare Olof Björkqvist, mailto:olof.bjorkqvist@miun.se eller 070-591 3715, samt av proprefekt?Erika Wallin, mailto:erika.wallin@miun.se eller 010 142 84 91.


Ansökan

Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska.
Till ansökan ska bifogas CV och personligt brev samt eventuella övriga handlingar som önskas åberopas.


Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-08-13.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu