Sundsvall: Redovisningsekonom till OrboTech Group

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom till OrboTech Group i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

OrboTech Group söker redovisningsekonom till Sundsvall
Brinner du för siffror och problemlösning och vill jobba i en spännande företagsgrupp? OrboTech Group söker nu en redovisningsekonom på heltid till vårt ekonomi- och adminteam i Sundsvall. Tillsammans med inspirerande medarbetare blir du en viktig del av vår verksamhet och vår strävan efter att göra skillnad för våra kunder.


Kort om tjänsten
Som redovisningsekonom är du en viktig del av vår dagliga verksamhet där du tillsammans med ett prestigelöst ekonomi- och adminteam arbetar digitalt med löpande bokföring, fakturering, momsredovisning bokslut och mer administrativa. Ni har också ett stort supportfokus och hjälper både kunder och medarbetare med frågor och funderingar som rör ekonomi och administration.
Avdelningen utgår från huvudkontoret i Sundsvall, där medarbetare från företagsgruppens andra avdelningar också arbetar och bidrar till en härlig gemenskap.
Du har möjlighet att själv planera din arbetsdag med arbetsuppgifter och eventuellt hybridarbete, men hos oss är det är viktigt att vara flexibel, då förutsättningar och prioriteringar snabbt kan ändras.

En dag på jobbet hos OrboTech innebär:
Träffa och arbeta med härliga kollegor.


En mix av löpande och mer akuta arbetsuppgifter.


Lösa problem och hjälpa kunder och medarbetare runt om i landet.


Vara med och påverka avdelning och processarbete.


Ha roligt på jobbet och vara en del av en större gemenskap.


Vem är det vi söker?
Vår nya kollega föreställer vi oss som en social, nyfiken och lösningsorienterad person som älskar att arbeta på ett strukturerat sätt, men som ändå är flexibel när förutsättningarna ändras.

Bockar du av följande punkter kan vi ta det till nästa nivå!
Har en kandidatexamen i företagsekonomi eller är utbildad redovisningsekonom.



Har minst 2 år tidigare erfarenhet av yrket



Van att arbeta i digitala system, plus i kanten om du använt Visma eller Pyramid.



Erfarenhet av årsredovisning och bokslut inom K3 är meriterande


Vilka vi är och vad vi erbjuder
Vi levererar marknadsledande robotar, maskiner och produkter för professionell städning och lokalvård. Innovation är en ledstjärna och vi är med glädje, omtanke och engagemang en positiv och ledande kraft i städbranschens utveckling för där vi gör skillnad för företag, människor och miljö.
Vårt mål är att vara branschens bästa och mest inspirerande arbetsgivare, vi vill göra det yttersta för att du ska trivas och vi tror mycket på frihet under ansvar. Vi har en familjär stämning och en stark gemenskap, där du får möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med passionerade kollegor.

Fler saker som gör livet extra trevligt hos oss!
Stark teamkänsla, hela bolagsgruppen brukar träffas och ha roligt tillsammans.


Tjänstepension, givetvis.


Friskvårdsbidrag för att kunna hålla dig i form.


Möjlighet till hybridarbete för att få ihop livspusslet.


Låter allt detta som något för dig? Då vill vi självklart att du hör av dig till oss!
Urvalet sker löpande, vi ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Redovisningsekonom.

Kundansvarig Ekonomisk Förvaltare Sundsvall

Läs mer Nov 5
Välkommen hem!
På SBC förstår vi att ett hem är mycket mer än fyra väggar. Det är en plats där liv byggs, minnen skapas och drömmar uppfylls. Det är därför vi strävar efter att vara ledande inom vår bransch – att tillhandahålla säkra och trygga hem för människor.
Det är våra kunniga medarbetare som är drivkraften bakom vår framgång. Vi strävar efter att skapa en gemenskap av människor som delar värderingar om samverkan och kundservice.
Så om du letar efter ett jobb där du kan sätta dina kunskaper i arbete – Välkommen hem!
Ditt jobb och ansvarSom Kundansvarig Ekonomisk Förvaltare på SBC arbetardu med ett gediget kundfokus och är en del av vårt expertteam. I rollen får du ett stort ansvar med en egen kundportfölj av SBC kunder. Du vägleder och hjälper våra kunderi olika slags fastighetsekonomiska frågor genom rådgivning och analyser. Du har god kunskap och förmåga att vara en trygg punkt i kundernas vardag ochdu strävar alltid efter att ge en utmärkt kundupplevelse.
Du kommer att arbeta brett inom fastighetsekonomi med frågor inom löpande redovisning, lån och budgetering. Detta kombinerar dumed att ha en väldigt kundnära roll och alltid strävar efter att erbjuda en utmärkt kundservice.I arbetet ingår omförhandlingar av avtal och utbildning till styrelser inom våra digitala verktyg och ekonomi.
Huvudsakliga arbetsuppgifter Ekonomisk rådgivning och stöd till SBC-kunder (BRF-styrelser).
Löpande redovisning och avstämningar.
Bokslut och deklarationer.
Budgetarbete.
Ekonomisk rapportering.
Genomföra stämmor och budgetmöten för kund.
Ekonomiska analyser.
Låneupphandlingar.
Administrativa uppgifter kopplade till ansvarsområdet.
Utbilda och onboarda styrelser inom bostadsrättslagar, ekonomi och digitala verktyg.
Omförhandlingar.
Detta har du
I den här rekryteringen lägger vi störst vikt vid i dina personliga egenskaper och vilja att utvecklas. På SBC är vi många experter inom bostadsrättsförvaltning och därför ställer vi inga krav påatt du har tidigare erfarenhet från branschen. Det kommer vi kunna lära dig på plats.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i kundnära roller medekonomiska arbetsuppgifter. Du har en eftergymnasialutbildning, gärna inom ekonomi. Vi tror du är en person med ett stort egetdrivoch som på ettpedagogiskt och kommunikativt sättvägleder dina kunderna inom ekonomi.Du har troligtvis erfarenhetav delar somlöpande redovisning, bokslut, årsredovisningar och budgetarbete. Vi tror att du ser dig själv som en organiserad och analytisk person, som är social och har en stark förmåga att skapa och bygga godakundrelationer.Meriterande: Jobbat med BRF-ekonomi och/ellerkombinerad roll med både redovisning och kundansvar.
PlaceringsortSundsvall
Fakta kring tjänsten Heltid
Hybridarbete
Flexibel arbetstid
Övertid kan förekomma
Vad händer framåt Bekräftelse på din ansökan.
Vi går igenom alla ansökningar, går du vidare så är nästa steg intervjuer, tester och referenstagning.
Återkoppling på din ansökan.

_____________________________________________
Om oss
SBC grundades 1921 och är en helhetsleverantör inom förvaltning av bostadsrättsföreningar och fastigheter. Vi har experter inom ekonomisk och teknisk förvaltning, energirådgivning, projektledning av ombyggnation och renoveringar samt juridisk rådgivning. Vi har kontor på fem orter i landet med över 400 anställda och är en del av den globala koncernen Odevo. Förutom förvaltning, är innovation och tech viktiga områden som driver oss framåt och gör oss till en stark aktör inom branschen.

Sökord: Redovisningsekonom, fastighetsekonom, Ekonomisk förvaltare

Ansök nu

Vi söker erfarna redovisningsekonomer

Läs mer Feb 5
N?u söker vi för kunds räkning redovisningsekonomer till konsultuppdrag på ca 3-4 månader med start så fort som möjligt. Har du ett intresse för ekonomi, erfarenhet inom redovisning och bokslut samt är en kundorienterad person? Ansök idag!
Om uppdraget
I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta brett inom ekonomiområdet och ha daglig kontakt med dina kunder. De ärenden och uppgifter du kommer hantera är varierade vilket innebär att det kräver en flexibilitet och förmåga att prioritera. Du kommer bland annat hjälpa dina kunder med dagliga ekonomiska rutiner, löpande redovisning, avstämningar och bokslut.
Du kommer tillhöra en grupp med andra ekonomer som arbetar nära varandra vilket innebär att en social och kommunikativ förmåga är viktigt för att lyckas i uppdraget. Då du har många kontaktytor är det viktigt att du känner dig bekväm i att kommunicera både med e-post, via telefon och i möten.
Din profil
I detta uppdrag har du som allra minst en ekonomiutbildning från gymnasiet, i kombination med relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Kanske har du även utbildning från högskola, universitet eller yrkeshögskola.
Eftersom du i rollen kommer hantera en bredd av frågor behöver du ha en god förståelse för ekonomiarbete överlag, med moment som resultat- och balansräkningar, avstämningar och generellt bokslutsarbete. Du är en kommunikativ person som trivs i en roll med mycket kundkontakt. Du har lätt för att hantera och arbeta i olika system.
Krav för rollen
Har tidigare arbetat med resultat- och balansräkning, redovisning och bokslut
Självständigt kunna genomföra årsredovisningar
Arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
Minst gymnasieutbildning inom ekonomi
God datorvana och kunskap i Officepaketet

Meriterande
Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som konsult

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt
Omfattning: Heltid. Tidsbegränsat uppdrag på ca 3-4 månader
Uppdragsform: Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra och uthyrd till kunden
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Line Andersson 076-023 02 17 med mejl line@stegra.nu eller Jenny Engholm 076-022 49 82 med mejl jenny@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Vi söker erfarna redovisningsekonomer

Läs mer Feb 10
N?u söker vi för kunds räkning redovisningsekonomer till konsultuppdrag på ca 3-4 månader med start så fort som möjligt. Har du ett intresse för ekonomi, erfarenhet inom redovisning och bokslut samt är en kundorienterad person? Ansök idag!
Om uppdraget
I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta brett inom ekonomiområdet och ha daglig kontakt med dina kunder. De ärenden och uppgifter du kommer hantera är varierade vilket innebär att det kräver en flexibilitet och förmåga att prioritera. Du kommer bland annat hjälpa dina kunder med dagliga ekonomiska rutiner, löpande redovisning, avstämningar och bokslut.
Du kommer tillhöra en grupp med andra ekonomer som arbetar nära varandra vilket innebär att en social och kommunikativ förmåga är viktigt för att lyckas i uppdraget. Då du har många kontaktytor är det viktigt att du känner dig bekväm i att kommunicera både med e-post, via telefon och i möten.
Din profil
I detta uppdrag har du som allra minst en ekonomiutbildning från gymnasiet, i kombination med relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Kanske har du även utbildning från högskola, universitet eller yrkeshögskola.
Eftersom du i rollen kommer hantera en bredd av frågor behöver du ha en god förståelse för ekonomiarbete överlag, med moment som resultat- och balansräkningar, avstämningar och generellt bokslutsarbete. Du är en kommunikativ person som trivs i en roll med mycket kundkontakt. Du har lätt för att hantera och arbeta i olika system.
Krav för rollen
Har tidigare arbetat med resultat- och balansräkning, redovisning och bokslut
Självständigt kunna genomföra årsredovisningar
Arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
Minst gymnasieutbildning inom ekonomi
God datorvana och kunskap i Officepaketet

Meriterande
Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som konsult

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt
Omfattning: Heltid. Tidsbegränsat uppdrag på ca 3-4 månader
Uppdragsform: Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra och uthyrd till kunden
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Line Andersson 076-023 02 17 med mejl line@stegra.nu eller Jenny Engholm 076-022 49 82 med mejl jenny@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Feb 10
Vårt hus är den självklara mötesplatsen i Sundsvall för umgänge och nöje med bio, hotell, livekonserter, konferenser och en grym restaurang med fullbokad Afterwork fredag efter fredag.
Vi är en koncern bestående av Folkets Hus Sundsvall (inkl Bio Drakstaden) och dotterbolagen Quality Hotel Sundsvall (inkl q.bar) samt Söråkers Herrgård. Nu söker vi en självgående ekonom till vår koncernstab.
Ditt jobb kommer att vara varierande och innefatta allt från löpande redovisning, kontoavstämningar och momsredovisning till bokslutsarbete. Dessutom ansvarar du för hela löneprocessen.
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och är van vid att arbeta självständigt. Ditt kunnande inom redovisning är väldokumenterad. Vi har en professionell och prestigelös atmosfär där vi firar framgångar och hjälps åt. Du är noggrann, strukturerad och analytisk, men också nyfiken och redo att hjälpa andra.
Vi har kollektivavtal.
Snart kan du vara en del av vårt fantastiska gäng! Kom och gör skillnad tillsammans med oss!
Intervjuer sker löpande, men skicka in din ansökan senast 25/2.
Välkommen till oss!

Ansök nu

Redovisningsekonom till Kraften Invest

Läs mer Jan 3
Kraften Invest AB är ett väletablerat företag som investerar i bolag för att driva och utveckla dem vidare. Koncernen består idag av 8 bolag främst inom fastighets-, bygg- och anläggningsbranschen som exempelvis Gabioner, Murbyggarna och ByggMarks. Verksamheten som är baserad i Sundsvall, har ca 30 anställda och omsätter ca 80 MSEK. Läs mer på: www.kraften.se
Är du en nyfiken och affärsdriven ekonom som kan se helheten och som sätter stort fokus på god struktur och hög kvalitet? Trivs du med ansvar där du får jobba brett inom hela ekonomifunktionen? Då ska du söka tjänsten som redovisningsekonom till Kraften Invest och bli den som får sköta den löpande redovisningen för samtliga bolag inom koncernen. Du tillhör vår administrativa avdelning och rapporterar till ekonomichefen.
Dina arbetsuppgifter innebär:
· Löpande bokföring, fakturering, kund- och leverantörsreskontra
· Månadsbokslut, avstämningar och periodiseringar
· Årsbokslut och årsredovisningar
· Moms- och skattedeklarationer
· Löner och myndighetsrapportering
· Interna utvecklingsprojekt
· Vid behov stötta upp med andra administrativa uppgifter kring leverantörer, kunder och hyresgäster.
Vi söker dig med flera års arbetslivserfarenhet i en liknande position, har du dessutom en bakgrund från bygg- eller fastighetsbranschen så är det ett plus. Du är utbildad ekonom, antingen på en eftergymnasial nivå alternativt har en universitets- eller högskoleutbildning.
Du är en strukturerad och noggrann person som tycker om att jobba hands on. Då arbetsuppgifterna spänner över en stor bredd ser vi gärna att du är prestigelös och flexibel, duktig på att prioritera samt trivs att jobba i en mindre organisation där beslutsvägarna är korta och påverkansgraden hög.
Du är van att arbeta både självständigt och tillsammans med andra och kan hantera arbetsuppgifter som kräver tidsfrister. Eftersom du har många interna och externa kontaktytor lägger vi stor vikt vid din samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice (främst Excel) samt något ekonomisystem, gärna Monitor och/eller Fortnox.
Tjänsten avser anställning hos Kraften Invest med placering i trevliga kontorslokaler i egen fastighet mitt i centrala Sundsvall.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf, 070-760 64 47 petra.elf@rutinera.se Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se eller mejlar direkt till ansvarig rekryterare. OBS! Ange att du söker tjänsten ”Redovisningsekonom Kraften Invest” Då urval pågår löpande ber vi dig att skicka in den omgående, dock senast den 19 januari 2025.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Orbotech Sweden AB

Hittar inga andra jobb i Sundsvall från Orbotech Sweden AB .