Sundsvall: KMA-samordnare till NRC Group

Hitta ansökningsinfo om jobbet KMA-samordnare till NRC Group i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Brinner du för kvalité-, miljö-, och arbetsmiljöfrågor och vill fortsätta utvecklas inom området? Har du dessutom erfarenhet av att jobba med HR-relaterade frågor, eller är sugen på att samla kunskap inom det? Då är det dig vi söker till rollen som KMA-samordnare till NRC Group, varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
NRC Group konstruerar, bygger och underhåller kritiska infrastrukturlösningar. Genom att tänka annorlunda har de blivit Nordens ledande infrastrukturföretag inom järnväg. De utnyttjar sin unika expertis för att erbjuda lösningar för komplexa projekt inom järnväg, civil och underhållsmarknaderna. Genom att samarbeta över hela Norden integrerar de hållbarhet och använder nya tekniker för att skapa ambitiösa lösningar – för medarbetare, kunder, partners och samhället.

Som KMA-samordnare på NRC Group kommer du ha en central roll i att leda och utveckla arbete inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Din huvuduppgift blir att säkerställa att projekt uppfyller högt ställda krav inom dessa områden. Rollen innefattar också HR-relaterade arbetsuppgifter, så om du trivs i en koordinerande roll där du får glänsa med din förmåga att vara strukturerad kan detta vara rätt roll för dig!

Uppdraget är under en tidsbegränsad period på ett år med start i början av september 2024. Under perioden kommer du vara anställd som konsult hos Academic Work och arbeta på NRC Group i antingen Östersund eller Sundsvall.

Du erbjuds
- En spännande och utmanande roll inom ett ledande nordiskt infrastrukturföretag
- Möjligheten att nyttja dina spetskompetenser inom KMA
- Möjligheten att lära dig mer om, eller använda dina redan befintliga kunskaper inom HR-frågor
- Stora möjligheter till professionell utveckling och lärande

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för KMA-arbetet med fokus på kvalitet, miljö och säkerhet
* Vidareutveckla projektets systematiska arbetsmiljöarbete
* Följa upp säkerhetsarbete genom skyddsronder och brandskyddsronder
* Stötta i HR-relaterade frågor
* Ansvara för planering och bokning av utbildningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av arbete inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö
- Är obehindrad i svenska samt har grundläggande kunskaper i engelska

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta med HR-frågor
- Goda kunskaper i och erfarenhet av att arbeta med ISO-certifiering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Strukturerad

Vi söker dig som är driven, noggrann och har en stark ansvarskänsla. Du trivs i en dynamisk miljö där du får använda din initiativförmåga och ditt lösningsfokuserade sätt för att bidra till utveckling. Att arbeta med både detaljer och helhetsperspektiv faller dig naturligt.

Övrig information
- Start: I början av september 2024
- Omfattning: Heltid, tidsbegränsad anställning
- Placering: Östersund eller Sundsvall
- Arbetstider: Kontorstider, vardagar kl. 07:00-15:30

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Kvalitetssamordnare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Kvalitetssamordnare.

KMA-samordnare till NRC Group!

Läs mer Jul 10
Brinner du för kvalité-, miljö-, och arbetsmiljöfrågor och vill fortsätta utvecklas inom området? Har du dessutom erfarenhet av att jobba med HR-relaterade frågor, eller är sugen på att samla kunskap inom det? Då är det dig vi söker till rollen som KMA-samordnare till NRC Group, varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
NRC Group konstruerar, bygger och underhåller kritiska infrastrukturlösningar. Genom att tänka annorlunda har de blivit Nordens ledande infrastrukturföretag inom järnväg. De utnyttjar sin unika expertis för att erbjuda lösningar för komplexa projekt inom järnväg, civil och underhållsmarknaderna. Genom att samarbeta över hela Norden integrerar de hållbarhet och använder nya tekniker för att skapa ambitiösa lösningar – för medarbetare, kunder, partners och samhället.

Som KMA-samordnare på NRC Group kommer du ha en central roll i att leda och utveckla arbete inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Din huvuduppgift blir att säkerställa att projekt uppfyller högt ställda krav inom dessa områden. Rollen innefattar också HR-relaterade arbetsuppgifter, så om du trivs i en koordinerande roll där du får glänsa med din förmåga att vara strukturerad kan detta vara rätt roll för dig!

Uppdraget är under en tidsbegränsad period på ett år med start i början av september 2024. Under perioden kommer du vara anställd som konsult hos Academic Work och arbeta på NRC Group i antingen Östersund eller Sundsvall.

Du erbjuds
- En spännande och utmanande roll inom ett ledande nordiskt infrastrukturföretag
- Möjligheten att nyttja dina spetskompetenser inom KMA
- Möjligheten att lära dig mer om, eller använda dina redan befintliga kunskaper inom HR-frågor
- Stora möjligheter till professionell utveckling och lärande

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för KMA-arbetet med fokus på kvalitet, miljö och säkerhet
* Vidareutveckla projektets systematiska arbetsmiljöarbete
* Följa upp säkerhetsarbete genom skyddsronder och brandskyddsronder
* Stötta i HR-relaterade frågor
* Ansvara för planering och bokning av utbildningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av arbete inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö
- Är obehindrad i svenska samt har grundläggande kunskaper i engelska

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta med HR-frågor
- Goda kunskaper i och erfarenhet av att arbeta med ISO-certifiering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Strukturerad

Vi söker dig som är driven, noggrann och har en stark ansvarskänsla. Du trivs i en dynamisk miljö där du får använda din initiativförmåga och ditt lösningsfokuserade sätt för att bidra till utveckling. Att arbeta med både detaljer och helhetsperspektiv faller dig naturligt.

Övrig information
- Start: I början av september 2024
- Omfattning: Heltid, tidsbegränsad anställning
- Placering: Östersund eller Sundsvall
- Arbetstider: Kontorstider, vardagar kl. 07:00-15:30

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Processledare för landsbygdsutveckling

Läs mer Feb 6
Nu har du möjlighet att vara med på en spännande resa samtidigt som du bidrar med din kompetens i vårt utvecklingsarbete!

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande och utmanande skede. Med målen att skapa 5000 nya jobb, att bli klimatneutrala samt att utjämna de sociala skillnaderna behöver vi jobba ännu smartare tillsammans. Att ställa om till ett långsiktigt hållbart samhälle kommer att kräva stora insatser från alla. Allt från enskilda individers beteendeförändringar till politikens och näringslivets mod att fatta långsiktigt hållbara beslut som inte fokuserar på kortsiktiga vinster. I arbetet att få detta att hända i Sundsvall kommer du att vara en nyckelspelare. Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete som du gör tillsammans med dina kollegor. Inom avdelningen finns en hög kompetens och en vilja att vårda samhället ur ett hållbarhetsperspektiv med landsbygdsutveckling i fokus. Vårt engagemang återspeglar sig i den stolthet och anda som finns bland våra medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som processledare innebär att leda Sundsvalls kommunkoncerns arbete för hållbarhet med fokus på landsbygdsutveckling, men i nära samarbete med andra prioriteringar inom hållbarhetsområdet. Processledaren kommer tillsammans med avdelningens övriga medarbetare att arbeta brett inom hållbarhetsområdet och inom ramen för vårt miljöstrategiska program samt bidra i kommunens arbete kopplat till den samhällsomvandling vi står inför. Uppdraget utgår från politiska beslut, lagstiftning och nationella mål och sker i dialog med kommunkoncernens olika delar, myndigheter, näringsliv och medborgare.

Dina arbetsuppgifter innebär:
• att driva och svara för uppföljningen av kommunkoncernens arbete med landsbygdsfrågor
• att vara processledare och ansvara för områdesplan för prioriterat område Indal-Liden-Holm
• att vara kontaktperson mellan invånarna på landsbygden och den kommunala verksamheten samt ansvariga politiker
• att leda processer, projekt och arbetsgrupper, bygga nätverk och arbeta för förändring både inom och utom kommunkoncernen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning eller erfarenhet inom områden som arbetsgivaren bedömer som relevant. Vi förutsätter att du har flera års yrkeserfarenhet inom hållbarhetsområdet eller inom andra områden som arbetsgivaren bedömer relevanta. Du har genuint intresse för hållbarhets- och samhällsfrågor samt påverkans- och förändringsarbete.

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete med förändringsledning
• erfarenhet av strategiskt arbete i en politiskt styrd eller i en större organisation
• vana av att genomföra presentationer, skriva rapporter samt underlag

Tjänsten ställer krav på mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska i både tal och i skrift. Du har god digital mognad och är vann att nyttja digitala redskap i arbetet.

Vi söker dig som tar ansvar för sitt arbete och driver sina processer framåt. Du leder och motiverar andra för att nå gemensamma mål genom engagemang och delaktighet. Du förstår värdet i ett gott samarbete i yrkesmässiga sammanhang, både internt och externt och du har lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer. Du tar initiativ och har ett nytänkande som omsätts i praktiken och leder till resultat. Du tar hänsyn till det större perspektivet och fattar beslut utifrån det perspektivet.

B-körkort är ett krav.

I denna rekrytering kan arbetsprov komma att användas som en del i processen.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Processledare hållbarhet – klimat och miljö

Läs mer Nov 30
Nu har du möjlighet att vara med på en spännande resa samtidigt som du bidrar med din kompetens i vårt utvecklingsarbete!

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande och utmanande skede. Med målen att skapa 5000 nya jobb, att bli klimatneutrala samt att utjämna de sociala skillnaderna behöver vi jobba ännu smartare tillsammans. Att ställa om till ett långsiktigt hållbart samhälle kommer att kräva stora insatser från alla. Allt från enskilda individers beteendeförändringar till politikens och näringslivets mod att fatta långsiktigt hållbara beslut som inte fokuserar på kortsiktiga vinster. I arbetet att få detta att hända i Sundsvall kommer du att vara en nyckelspelare. Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete som du gör tillsammans med dina kollegor. Inom avdelningen finns en hög kompetens och en vilja att vårda samhället ur ett hållbarhetsperspektiv med klimat och miljö i fokus. Vårt engagemang återspeglar sig i den stolthet och anda som finns bland våra medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som processledare innebär att leda Sundsvalls kommunkoncerns arbete för hållbarhet med fokus på målet att bli klimatneutral, men i nära samarbete med andra prioriteringar inom hållbarhetsområdet. Processledaren kommer tillsammans med avdelningens övriga medarbetare att arbeta brett inom hållbarhetsområdet och inom ramen för vårt miljöstrategiska program samt bidra i kommunens arbete kopplat till den samhällsomvandling vi står inför. Uppdraget utgår från politiska beslut, lagstiftning och nationella mål och sker i dialog med kommunkoncernens olika delar, myndigheter, näringsliv och medborgare.

Dina arbetsuppgifter innebär:
• arbete med hållbarhetsfrågor för Sundsvalls kommunkoncern
• att skriva fram underlag till utredningar, bereda remissvar och andra ärenden för politiska beslut
• arbete nära kommunledningen genom att hålla dem uppdaterade i frågor som gäller hållbarhet
• att leda processer, projekt och arbetsgrupper, bygga nätverk och arbeta för förändring både inom och utom kommunkoncernen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom område som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Det är meriterande om du har utbildning inom miljö, biologi, energi, samhällsplanering, beteendevetenskap eller kommunikation. Vi förutsätter att du har flera års yrkeserfarenhet inom hållbarhetsområdet eller inom andra områden som arbetsgivaren bedömer relevanta. Du har genuint intresse för hållbarhets- och samhällsfrågor samt påverkans- och förändringsarbete.

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete med förändringsledning
• erfarenhet av strategiskt arbete i en politiskt styrd eller i en större organisation
• erfarenhet av att samordna och leda externfinansierade projekt
• vana av att genomföra presentationer, skriva rapporter samt underlag

Tjänsten ställer krav på mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska i både tal och i skrift. Du har god digital mognad och är vann att nyttja digitala redskap i arbetet.

Vi söker dig som tar ansvar för sitt arbete och driver sina processer framåt. Du leder och motiverar andra för att nå gemensamma mål genom engagemang och delaktighet. Du förstår värdet i ett gott samarbete i yrkesmässiga sammanhang, både internt och externt och du har lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer. Du tar initiativ och har ett nytänkande som omsätts i praktiken och leder till resultat. Du tar hänsyn till det större perspektivet och fattar beslut utifrån det perspektivet.

B-körkort är ett krav.

I denna rekrytering kan arbetsprov komma att användas som en del i processen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Är du vår nya stjärna inom Miljö, Kvalitet och Arbetsmiljö?

Läs mer Jun 12
Kraven på Miljö och Kvalitet är omfattande och komplexa inom Asfaltsområdet. Vi söker därför en medarbetare till NCC Asfalt Nord som får rollen att bistå med kvalificerat miljö- och kvalitetsstöd i hela vår verksamhet.

Rollen hos oss

Rollen innebär ett kvalificerat stöd till linjeorganisationen i frågor som rör Miljö- kvalitet och arbetsmiljö.

Du blir en resurs till hela NCC Asfalt Nords verksamhet, där en viktig del blir att säkerställa att miljöaspekter och kundkrav är identifierade och att företaget arbetar efter dem.

Du kommer också att driva förbättringsarbete i samarbete med övriga organisationen, utveckla våra rutiner inom området, bevaka lagstiftning och regelverk, samt planera och samordna för externa revisioner.

Dina erfarenheter

Vi ser helst att du har en teknisk/naturvetenskaplig högskoleutbildning och/eller utbildning inom området miljö/ arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande uppdrag.

Din profil

Vi söker dig som gillar utmaningar och trivs ute på fältet bland våra chefer och medarbetare. Du är en självständig, drivande samt målmedveten person som har lätt för att skapa kontakter med andra människor. Självklart drivs du också av en stark vilja att bidra till NCCs nollvision gällande arbetsolyckor.

Kontakt och ansökan

Tjänsten avser en tillsvidareanställning, placeringsort efter överenskommelse.

B-körkort är ett krav.

Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.

Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Business Support Manager Henrik Salenrud, telefon 070-302 37 54, eller HR Partner Fredric Westling, telefon 070-721 78 72. Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2023-08-15.

NCC erbjuder

Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor

På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra projekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa projekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Du är också en viktig länk för att vi ska kunna forma en allt bättre och mer hållbar byggprocess. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden.

Ansök nu

HSQE-Specialist till HL Display

Läs mer Jan 3
Har du erfarenhet av kvalitetsledning och lockas av att arbeta i ett globalt bolag? Här har du chansen att vara med och utveckla den nya rollen som HSQE-specialist, ta fram rutiner och processer och arbeta i en varierande miljö. Är det dig vi söker? Skicka gärna in din ansökan idag.
Om rollen
I rollen som HSQE-specialist (Health, Safety, Quality & Environment-specialist) kommer du att ingå i HR-teamet i Sundsvall. Du ansvarar för att leda och genomföra arbete kopplat till hälsa, säkerhet, kvalitet och miljö. I samarbete med ledningen tar du fram, driver och följer upp implementationen av HSQE-strategier som säkerställer att organisationen uppfyller och arbetar efter relevanta lagar, rutiner och ISO-standarder.
Du kommer att arbeta med kvalitetsledning, uppsatta hälso- och hållbarhetsmål samt ansvara för att arbetet uppfyller både interna och externa kvalitetskrav från kunder. Med en kombination av operativt och strategiskt arbete kommer dina arbetsuppgifter variera från dag till dag.
Din profil
Vi söker dig som har flerårig arbetslivserfarenhet av implementationsprocesser kopplat till kvalitetsledning där du utformat, genomfört och utvärderat projekt / förändringsarbete. Då en del av arbetet är att kunna identifiera och åtgärda brister är det viktigt att vara analytisk och trivas med att fördjupa sig i data. Rollen innebär arbete med förändring som påverkar samtliga anställda på arbetsplatsen, vilket ställer krav på att du är en kommunikativ och relationsbyggande person. Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl samt håller deadlines.
Då du förväntas etablera denna roll är det viktigt att vara bekväm med att genomföra förändringar i nära samarbete med berörda chefer samt med att ha många kontaktytor.
Om HL Display
HL Display är idag representerat på 70 marknader världen över och skapar attraktiva och innovativa butikslösningar för att skapa shoppingupplevelser utöver det vanliga. Genom att förstå konsumentens, varumärkets och butikens behov tillför HL Display lösningar som ökar försäljning, förenklar arbetet i butik och inspirerar samtidigt som de värnar om miljön.
Från att ha startat som ett enmansföretag på 50-talet är HL Display idag ett internationellt företag som arbetar med världens största butikskedjor och varumärken. HL Display är cirka 1200 anställda i koncernen där du som anställd snabbt kommer komma i kontakt med kollegor världen över. För rätt person, som trivs i en internationell miljö, innebär det stora möjligheter till vidareutveckling.
Krav för tjänsten
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att driva implementationsprocesser / förändringsprojekt
Några års arbetslivserfarenhet av kvalitetsledning eller styrsystem
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Mycket god datorvana, vana av att arbeta med MS Office-paketet och Sharepoint

Meriterande
Meriterande om du har arbetat i producerande industrier

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Sista ansökningsdag är 2023-02-05, men vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 eller lina@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB .

Handläggare till myndighet i Sundsvall!

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jul 12
Nytt
Vi söker nu dig som vill axla rollen som handläggare på en myndighet i Sundsvall! Trivs du i en administrativ roll med många kontaktytor? Då kan detta vara rätt roll för dig! Vi söker dig som kan starta i september och välkomnar varmt din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN
I rollen som handläggare får du stötta flera olika funktioner inom myndigheten, och vara en viktig del i att bidra till ökad samhällsnytta. Du kommer att ha daglig kontakt med både kollegor, privatpersoner och aktörer inom offentlig förvaltning, och därför ser vi att du motiveras av en administrativ roll där du får glänsa med din goda samarbetsförmåga.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Svara på frågor via e-post och telefon från privatpersoner, aktörer inom offentlig förvaltning samt medarbetare inom övriga enheter på myndigheten
* Handlägga ärenden, bland annat som gäller anslutning av aktörer till tjänster
* Sköta olika administrativa uppgifter inom myndigheten
* Ta emot och registrera incidenter som gäller olika tjänster som levereras av myndigheten


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst två års akademiska studier eller annan erfarenhet som bedöms som likvärdig
- Har minst fyra års erfarenhet av arbete med kundtjänst/support, t.ex. av arbete med kundrelationer via e-post och telefon
- Har erfarenhet av arbete med handläggning av ärenden
- Är flytande i svenska i tal och skrift då det krävs för kommunikation och dokumentation

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete med frågor av juridisk karaktär
- Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning (kommun/region/statlig myndighet)
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- God samarbetsförmåga

Övrig information:
- Start: 23/9-2024
- Omfattning: Heltid, tidsbegränsat uppdrag fram till 22/9-2025
- Arbetstider: Kontorstider
- Placering: Centrala Sundsvall

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll samt säkerhetsprövningssamtal i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

KMA-samordnare till NRC Group!

Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator
Läs mer Jul 10
Brinner du för kvalité-, miljö-, och arbetsmiljöfrågor och vill fortsätta utvecklas inom området? Har du dessutom erfarenhet av att jobba med HR-relaterade frågor, eller är sugen på att samla kunskap inom det? Då är det dig vi söker till rollen som KMA-samordnare till NRC Group, varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
NRC Group konstruerar, bygger och underhåller kritiska infrastrukturlösningar. Genom att tänka annorlunda har de blivit Nordens ledande infrastrukturföretag inom järnväg. De utnyttjar sin unika expertis för att erbjuda lösningar för komplexa projekt inom järnväg, civil och underhållsmarknaderna. Genom att samarbeta över hela Norden integrerar de hållbarhet och använder nya tekniker för att skapa ambitiösa lösningar – för medarbetare, kunder, partners och samhället.

Som KMA-samordnare på NRC Group kommer du ha en central roll i att leda och utveckla arbete inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Din huvuduppgift blir att säkerställa att projekt uppfyller högt ställda krav inom dessa områden. Rollen innefattar också HR-relaterade arbetsuppgifter, så om du trivs i en koordinerande roll där du får glänsa med din förmåga att vara strukturerad kan detta vara rätt roll för dig!

Uppdraget är under en tidsbegränsad period på ett år med start i början av september 2024. Under perioden kommer du vara anställd som konsult hos Academic Work och arbeta på NRC Group i antingen Östersund eller Sundsvall.

Du erbjuds
- En spännande och utmanande roll inom ett ledande nordiskt infrastrukturföretag
- Möjligheten att nyttja dina spetskompetenser inom KMA
- Möjligheten att lära dig mer om, eller använda dina redan befintliga kunskaper inom HR-frågor
- Stora möjligheter till professionell utveckling och lärande

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för KMA-arbetet med fokus på kvalitet, miljö och säkerhet
* Vidareutveckla projektets systematiska arbetsmiljöarbete
* Följa upp säkerhetsarbete genom skyddsronder och brandskyddsronder
* Stötta i HR-relaterade frågor
* Ansvara för planering och bokning av utbildningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av arbete inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö
- Är obehindrad i svenska samt har grundläggande kunskaper i engelska

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta med HR-frågor
- Goda kunskaper i och erfarenhet av att arbeta med ISO-certifiering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Strukturerad

Vi söker dig som är driven, noggrann och har en stark ansvarskänsla. Du trivs i en dynamisk miljö där du får använda din initiativförmåga och ditt lösningsfokuserade sätt för att bidra till utveckling. Att arbeta med både detaljer och helhetsperspektiv faller dig naturligt.

Övrig information
- Start: I början av september 2024
- Omfattning: Heltid, tidsbegränsad anställning
- Placering: Östersund eller Sundsvall
- Arbetstider: Kontorstider, vardagar kl. 07:00-15:30

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Uppdragsledare inom el- och telesystem till AFRY

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Jul 2
AFRY växer och utökar teamet i Sundsvall med en uppdragsledare inom El- och Telekommunikation! Har du en stark vilja att utvecklas och vill bygga en framgångsrik karriär inom området? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig! Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN

I rollen som uppdragsledare kommer du driva utvecklingen och konstruktioner av el- och telesystem. Du kommer att vara en viktig del av designprocessen och ha ett övergripande ansvar att tillsammans med kollegor skapa framtidens anläggningar. Du kommer att stödja konstruktörer i olika projekt och hjälpa till att lösa olika tekniska utmaningar. Ditt engagemang och din förmåga att arbeta i team kommer att vara avgörande för att skapa en samarbetsmiljö där idéer och kunskap kan flöda fritt.

Fältbesök kommer också att vara en del av ditt arbetsområde, där du kommer att utföra analyser av befintlig infrastruktur och identifiera eventuella förbättringsområden. De områden du främst kommer arbeta inom är ny- och ombyggnad av fastigheter samt industrier.

Du erbjuds
- En inkluderande arbetsplats där det läggs stor vikt vid att ha roligt på arbetet
- En flexibel arbetsmiljö med frihet under ansvar
- Möjligheten att växa och utvecklas inom el- och telekommunikation
- Spännande projekt som håller dig uppdaterad med den senaste tekniken
- Trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner, friskvårdsbidrag och personalrabatter samt förmånliga privata grupp- och sjukförsäkringar

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda uppdrag i sin helhet vad gäller utförande, kvalitet, resursplanering, tid och ekonomi
* Kundansvar
* Agera bollplank och stötta kollegor i de olika projekten


VI SÖKER DIG SOM
- Har lägst en gymnasial utbildning och tidigare erfarenhet inom områdena elkraft och/eller teleanläggningar inom fastighet och industri
- Trivs i rollen att leda och ta ansvar
- Har erfarenhet av Autocad
- Är sakkunnig gällande entreprenader och har god förståelse för regelverken AB04, ABT06, ABK09
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då båda språken används internt och externt

Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial teknisk utbildning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Anpassningsbar
- Affärsinriktad

Sista ansökningsdag: 7/8, återkoppling kommer därmed ske från v.33

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning och vill accelerera omställningen mot ett hållbart samhälle! AFRY är 18,500 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. AFRY erbjuder en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för alla olika skeden i livet och anställning.

Ansök nu

Underhållstekniker till HewSaw!

Servicetekniker, maskin
Läs mer Jun 6
Tillsammans med HewSaw söker vi nu en efter en underhållstekniker. Är du serviceinriktad, ansvarstagande och vill vara med och bidra med viktiga förutsättningar för deras spännande tillväxtresa? Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN

HewSaw Sverige AB är ett helägt dotterbolag i Veisto-koncernen, som är en världsledande leverantör av sönderdelningsmaskiner till sågverksindustrin. På deras kontor i Sundsvall, där deras servicecenter är placerat, arbetar idag 14 personer. I takt med att efterfrågan på deras maskiner ökar behöver de nu förstärka med ytterligare medarbetare.

I rollen som underhållstekniker kommer du ha ett varierande arbete där du hjälper HewSaws kunder vid bland annat montage och driftsättning av maskiner eller vid service och reparation.

Du erbjuds
- Att arbeta i ett familjärt företag med korta beslutsvägar och goda utvecklingsmöjligheter
- Att vara en del av ett högkvalificerat team som tillsammans strävar efter de mest innovativa lösningarna
- Arbete i ett bolag med stark ekonomisk tillväxt med en minst sagt imponerande orderingång de kommande åren

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administrera underhållssystem
* Ta emot och hantera anmärkningar från kunder
* Vara första kontakt för kundernas underhållspersonal
* Distribuera uppdateringar
* Utbilda kunder i underhållssystemet
* Hantera lagerövervakningssystem


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område alternativt erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
- Har några års erfarenhet av arbete i liknande roll
- Har god systemvana
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, då det krävs i det dagliga arbetet
- Innehar B-körkort

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av lagerövervakningssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Ansvarstagande
- Problemlösande

Övrig information:

Placeringsort: Du tillhör servicecentret i Sundsvall men arbetet utgår från ditt hemmakontor. Resor inom Sverige och i övriga världen förekommer.

Sista ansökningsdag: 7/8

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
HewSaw Sverige AB är ett helägt dotterbolag i Veisto-koncernen, som är en ledande leverantör av sönderdelningsmaskiner till sågverksindustrin. Veistos huvudkontor ligger i Mäntyharju, Finland, där även tillverkning av maskinerna sker. Koncernen sysselsätter omkring 350 medarbetare och levererar utrustning över hela världen. HewSaw Sverige AB sköter marknadsföring, försäljning och service av HewSaw-sågmaskiner i Sverige, Norge och Danmark.

Ansök nu

Resande el- & automationstekniker till HewSaw

Industrielektriker
Läs mer Jun 6
Tillsammans med HewSaw söker vi nu en efter en resande el- och automationstekniker. Är du serviceinriktad, ansvarstagande och vill vara med och bidra med viktiga förutsättningar för deras spännande tillväxtresa? Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN

HewSaw Sverige AB är ett helägt dotterbolag i Veisto-koncernen, som är en världsledande leverantör av sönderdelningsmaskiner till sågverksindustrin. På deras kontor i Sundsvall, där deras servicecenter är placerat, arbetar idag 14 personer. I takt med att efterfrågan på deras maskiner ökar behöver de nu förstärka med ytterligare medarbetare.

I rollen som el- och automationstekniker kommer du ha ett varierande arbete där du arbetar nära tekniken på egenutvecklade maskiner tillsammans med både dina svenska och finska kollegor.

Du erbjuds


* Att arbeta i ett familjärt företag med korta beslutsvägar och goda utvecklingsmöjligheter
* Att vara en del av ett högkvalificerat team som tillsammans strävar efter de mest innovativa lösningarna
* Arbete i ett bolag med stark ekonomisk tillväxt med en minst sagt imponerande orderingång de kommande åren


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Driftsättning av nya såglinjer
* Uppgraderingar och justeringar av befintliga sågmaskiner
* Utveckling och konfigurering av styrsystem
* PLC-programmering
* Kabelmontage samt skåpmontage


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom industriell el eller automation alternativt erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
- Har några års erfarenhet av arbete i liknande roll
- Har erfarenhet av arbete med styrsystem
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, då det krävs i det dagliga arbetet
- Innehar B-körkort

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av PLC-programmering i Siemens TIA-portal
- Elbehörighet
- Tidigare erfarenhet från sågverks- eller processindustrin

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Flexibel
- Ansvarstagande
- Problemlösande

Övrig information:


* Du tillhör servicecentret i Sundsvall men arbetet utgår från ditt hemmakontor
* Då arbetet innefattar mycket resor runt om i världen bör du trivas med varierande arbetstider
* Tillgång till företagsbil


Sista ansökningsdag: 7/8

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
HewSaw Sverige AB är ett helägt dotterbolag i Veisto-koncernen, som är en ledande leverantör av sönderdelningsmaskiner till sågverksindustrin. Veistos huvudkontor ligger i Mäntyharju, Finland, där även tillverkning av maskinerna sker. Koncernen sysselsätter omkring 350 medarbetare och levererar utrustning över hela världen. HewSaw Sverige AB sköter marknadsföring, försäljning och service av HewSaw-sågmaskiner i Sverige, Norge och Danmark.

Ansök nu

Masterdata Administratörer till Biometria

Systemadministratör
Läs mer Jul 5
Nu finns möjligheten för dig som är på jakt efter en instegsroll på ett spännande bolag som har utveckling i fokus! Trivs du i en administrativ roll där du får glänsa med din förmåga att vara noggrann? Då kan detta vara ett perfekt första, eller nästa steg i din karriär! Vi söker dig som kan starta i september och välkomnar varmt din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN
Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. De mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer de att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Detta genom att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden samt erbjuda tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer via en plattform de bygger nya moderna tjänster på.

Till Sundsvall söker vi nu tre administratörer som kommer att ha en avgörande roll i Biometrias arbete för att lansera sitt nya affärssystem Viol 3. I rollen kommer du tillsammans med dina kollegor ansvara för att flytta över masterdata in i Biometrias nya system, där din förmåga att vara effektiv och noggrann kommer att vara till stor hjälp. Du välkomnas in i ett team som besitter mycket god kompetens inom området och som inte tvekar att hjälpa till när det behövs, och kommer inledningsvis ha en mentor som stöd för att ge dig bästa förutsättningar in i rollen.

Du erbjuds
- En instegsroll på ett företag med goda karriärmöjligheter
- En självständig roll där du får ta stort eget ansvar
- En inledande utbildning för att kunna bli självgående i de specifika arbetsuppgifterna
- Trevliga kollegor och bra mentorskap

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administration av datamängder utifrån inkomna beställningar via ärendehanteringssystemet Salesforce
* Löpande kontakt med kunder och kollegor över telefon för att utreda beställningsunderlag
* Arbete i olika IT system kopplade till VIOL 3 plattformen för att säkerställa korrekt data


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad examen från universitet inom IT, teknik eller ekonomi, alternativt erfarenhet från en liknande roll
- Är obehindrad i svenska samt har goda kunskaper i engelska då båda språken används i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper i Microsoft Office paketet och känner dig bekväm med att jobba i Excel

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att jobba i affärssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stresstolerant
- Målmedveten
- Ansvarstagande

Övrig information:
- Start: Början av september
- Omfattning: Heltid, tidsbegränsat uppdrag fram till maj 2025
- Arbetstider: 08:00-17:00
- Placering: Sundsvall

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu