Sundsvall: Handläggare till myndighet i Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handläggare till myndighet i Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Dina arbetsuppgifter
Vill du arbeta som handläggare för en modern myndighet som värnar om säker kommunikation och digitala lösningar? Just nu söker vi en person som vill ha ett meningsfyllt och varierande uppdrag med fokus på handläggning, administration och kundservice.

Vår kund har behov av att förstärka sin verksamhet med handläggare för olika funktioner inom myndigheten. Konsultuppdraget sträcker sig under perioden 2024-09-23-2025-09-22 med placering i Sundsvall. Det finns goda möjligheter till förlängning.

Uppdraget i stora drag innebär att bidra till ökad samhällsnytta genom daglig kontakt med privatpersoner, aktörer inom offentlig förvaltning samt med medarbetare inom övriga enheter. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är att:

- Besvara frågor via e-post och telefon både externt och internt.
- Handlägga ärenden, bland annat som gäller anslutning av aktörer till tjänster.
- Sköta olika administrativa uppgifter inom myndigheten.
- Ta emot och registrera incidenter som gäller olika tjänster som levereras av myndigheten.


Kvalifikationer för uppdraget:
• 2 års akademiska studier eller annan erfarenhet som kunden bedömer som likvärdig.
• 4-5 års erfarenhet av arbete med kundtjänst/support, t.ex. av arbete med kundrelationer via e-post och telefon.
• Erfarenhet av arbete med kvalificerad handläggning i olika ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning (kommun/region/statlig myndighet)
• Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftlig.
• Hög IT-mognad

För att lyckas i uppdraget behöver du vara duktig på att kommunicera, vara lyhörd och förtroendegivande. Vi ser gärna att du har förmågan att arbeta självständigt och har ett strukturerat arbetssätt. För att trivas behöver du känna dig bekväm att hantera och underhålla olika sociala kontaktytor både internt och externt. Vi värdesätter att få in en lagspelare som gillar att samarbeta och utbyta idéer.


Praktisk information
Avtalstid: från och med 2024-09-23 till och med 2025-09-22
Omfattning: 100%
Stationeringsort: Sundsvall
Sista ansökningsdag: 5 Augusti
Distansarbete: Ungefär 25%, arbete med uppdraget innebär kontorsnärvaro på plats på minst tre dagar i veckan eller mer beroende på arbetsuppgifter.

OBS: Vi arbetar med löpande urval och intervjuer. Kunden planerar att träffa slutkandidaterna på intervju under vecka 34 tisdag den 20/8 kl. 9.00, kl. 10.00 samt kl. 11.00. I denna rekryteringsprocess kommer konsulten att säkerhets prövas innan anställningsavtal tecknas.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Erfaren handläggare till Myndigheten för Digital Förvaltning

Läs mer Jan 21
Vi söker för kunds räkning en erfaren handläggare till Myndigheten för Digital Förvaltning. Starten för uppdraget är april och sträcker sig till c.a 1 år framåt, med möjlighet till förlängning. Omfattning: 80–100%, Du kommer att arbeta på plats hos kund men blir anställd av oss på Dreamwork. Det finns möjlighet att göra stora delar av arbetat på distans enligt överenskommelse med kund. Det finns även möjlighet att gå som underkonsult i detta uppdrag.

Om tjänsten
Vi söker en erfaren konsult som ska arbeta som handläggare för analys- och uppföljningsarbete inom digital utveckling. Uppdraget innebär att arbeta med analyser och uppföljningar av digitaliseringen inom svensk offentlig förvaltning på nationell nivå.

Som handläggare kommer du att:
• Utföra analys- och uppföljningsarbete inom digital utveckling av offentlig förvaltning.
• Arbeta med att utveckla och implementera uppföljningsmodeller för digitalisering.
• Genomföra uppföljningar och analyser av digitaliseringsinitiativ.
• Leda workshops och bidra med expertkunskap i samverkan med olika aktörer.


Vem är du?
- Minst 10 års erfarenhet av arbete inom svensk offentlig förvaltning.
- Aktuell erfarenhet av analys och uppföljning av offentlig förvaltnings digitalisering på nationell nivå (senaste tre åren).
- Gedigen kunskap om förutsättningarna för digitalisering inom offentlig sektor.
- Erfarenhet av att utveckla uppföljningsmodeller och genomföra uppföljningar av större projekt (minst två projekt med över 100 respondenter de senaste fem åren).
- Förmåga att skriva rapporter och skapa tydliga presentationer.
- Erfarenhet av att leda workshops och facilitera diskussioner.
- Erfarenhet från forskarutbildning och/eller innehar Doktorsexamen
- En kommunikativ och samarbetsinriktad personlighet som passar in i en dynamisk arbetsmiljö.



Om verksamheten
Som konsult hos Dreamwork får du möjlighet att bredda din kompetens och skaffa erfarenhet från spännande uppdrag hos välrenommerade arbetsgivare. Vi erbjuder stöd från din konsultchef, sociala aktiviteter och förmåner som friskvårdsbidrag och rabatter på träningsanläggningar. Självklart omfattas du av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Ansök nu

Omprövare till avdelningen för sjukförsäkring i Sundsvall

Läs mer Jan 24
Utredningar, analyser och teamarbete
Som omprövare tar du tillvara medborgarnas rättigheter genom att göra en ny fullständig prövning av beslut där personer begärt att få Försäkringskassans beslut omprövat. Du bedömer, utreder och beslutar i ärendet. Du fattar tydliga och rättssäkra beslut som bemöter alla anspråk. Om ett omprövat beslut blir överklagat till domstol ansvarar du för att ta fram underlag inför domstolens prövning. Du har kontakt via telefon eller skriftligt. Externt har du kontakt med bland annat arbetsgivare, hälso- och sjukvården, Arbetsförmedlingen, kommuner och landsting.

I ditt arbete arbetar du aktivt för en ständig förbättring av kvaliteten i arbetsprocess och handläggning och stödjer lärandet i handläggningen av individärenden. Som omprövare hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. 

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som


• har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga. Gärna med inriktning samhällsvetenskap eller juridik.
• har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt och levererar resultat utifrån överenskommelse
• förstår och analyserar effektivt komplexa frågor
• samarbetar effektivt med andra och delar med sig av kunskaper, erfarenheter och information
• har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
• stödjer andra i strävan efter att uppnå gemensamma mål.

Det är meriterande om du


• har erfarenhet av handläggning/utredning inom sjukförsäkringen
• har professionell erfarenhet av skriftlig och muntlig kommunikation
• har erfarenhet av handläggning och är van vid att läsa och värdera information från en stor mängd text
• har kunskap i och erfarenhet av att arbeta med förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess samt socialförsäkringsbalken.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Stockholm eller Sundsvall.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Biljana Mrden, 010-116 28 65 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Ulrika Mentzer Jemdahl, ulrika.mentzer.jemdahl@forsakringskassan.se, 010-113 97 41 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Anna Henningsson Lindqvist, 010-118 05 43, Amani Al Debe, 010-111 30 64, Saco-S: Anton Gustafsson, 010-111 92 43, Therese Pettersson, 010-116 23 33 Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 16 februari 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Analytiker, funktionsinriktade polisutbildningen, Region Nord

Läs mer Jan 20
Är du redo för en större uppgift? Drömmer du om att bli polis? Har du idag arbetslivserfarenhet inom analytiskt arbete samt en kandidatexamen som du önskar att du kunde kombinera med att arbeta som polis och därigenom bidra till att göra vårt samhälle tryggt och säkert. Då har vi en spännande utmaning för dig! Under våren 2025 kommer vi rekrytera till den funktionsinriktade polisutbildningen (FPU).
Vad innebär den funktionsinriktade polisutbildningen?
Den funktionsinriktade polisutbildningen är en grundutbildning till polis för prioriterade funktioner i Polismyndighetens verksamhet. Studierna genomförs på distans med hög studietakt under drygt 1 år med ca 15 närstudieveckor som är obligatoriska och sker på tilldelat lärosäte. Utbildningen vänder sig till specifika målgrupper som bär med sig särskild kompetens och erfarenhet, vilket gör att utbildningen kan komprimeras i omfattning och utformning. Deltagare på FPU är anställda och har en fast lön under utbildningen.
Sökande som får anställning kommer utbildas till polis i enlighet med Funktionsinriktad polisutbildning (Polisförordning 2014:1104 samt Förordning om utbildning till polisman 2014:1105).
Efter avslutade och godkända studier samt aspirantutbildning erbjuds deltagaren en tillsvidareanställning som polisassistent i region Nord, Polisområde Västernorrland med funktionen analytiker och placering vid utredningsgruppen Grova brott i Västernorrland. Anställningen inleds med en provanställning på 6 månader.
Läs mer om den funktionsinriktade polisutbildningen:
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/bli-polis/funktionsinriktad-polisutbildning/
Polisregion Nord består av fyra polisområden, fyra regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.
Polisområde Västernorrland består av tre lokalpolisområden. På polisområdesnivå finns även en utredningssektion, en insatsgrupp och en hundgrupp. Vidare finns ett polisområdeskansli. Grova brott tillhör utredningssektionen och är organisatoriskt placerad i Sundsvall och ansvarar för utredning av grova brott i hela länet. Utredningssektionen är organiserad i sju grupper, en bedrägerigrupp, två grova brottsgrupper och två utredningsgrupper brott i nära relation. Därtill finns en spaningsgrupp, samt en grupp för jourhavande förundersökningsledning och brottssamordning.
Möjliga placeringar för funktionen är ort inom Västernorrlands län enligt överenskommelse.
Analytikerna arbetar med ärenden med känd och okänd gärningsman som handläggs på utredningssektionen och i lokalpolisområdena och du kommer jobba med både grova brott och så kallade mängdbrott.
I syfte att styrka brott kommer du i tjänsten som analytiker att arbeta med att samla in, sammanställa, analysera data och hitta spår och mönster i dessa. Du kommer att göra sammanställningar utav materialet och presentera dem såväl skriftligt som muntligt för förundersökningsledare och för rätten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Med hjälp av informationsmaterial kartlägga och rekonstruera händelseförlopp för att hitta en eller flera gärningsmän
• Göra samtals-, text- och geografiska analyser
• Göra analyser av områdesförfrågningar
• Med hjälp av olika databaser och applikationer kunna tolka och inhämta information, ställa upp hypoteser och dra möjliga slutsatser som stöd för utredningsledningens beslut om inriktning och prioriteringar
• Det kan även tillkomma allmänna polisiära arbetsuppgifter efter verksamhetens behov.
I rollen som analytiker är det viktigt att du har förmågan att utifrån en större mängd data kunna se samband och kopplingar. Tjänsten kräver att man är uppfinningsrik och har en vilja att lära sig nya saker då underlagen och arbetet är i ständig förändring. Arbetet är varierat och händelserikt med ständigt nya utmaningar. Arbetet utförs såväl enskilt som tillsammans med andra funktioner och som analytiker är du beredd att jobba inom samtliga typer av brott som utreds i polisområdet.
Kontaktpersoner
Har du frågor om den funktionsinriktade polisutbildningen eller om funktionen efter genomförd och godkänd aspirant är du välkommen att kontakta: Gruppchef: Maria Högbom, 070-623 25 93, maria.hogbom@polisen.se
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Marita Lindblom, 070-347 50 36, marita.lindblom@polisen.se
Fackliga företrädare, Polisförbundet polisregion Nord, SEKO polisen, SACO-S region Nord, ST region Nord, samtliga nås via Polisens växel 114 14.
Övrig information:
Rekryteringsprocessen:
Första urvalet baseras på enkätsvar samt inkomna ansökningshandlingar. De sökande som går vidare kallas till en digital informationsträff som planeras till vecka 12.
Efter den digitala informationsträffen sker prövningar vid Plikt- och prövningsverket från vecka 13 på deras kontor i Malmö, Stockholm eller Göteborg.
De som blir godkända på prövningarna kommer därefter att bli inbjudna till en anställningsintervju till sökt funktion.
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
På grund av begränsat annonseringsutrymme på arbetsförmedlingen når du den fullständiga annonsen med kravprofil på vismas hemsida som du når via ”Ansök här”

Ansök nu

Sommarjobba som handläggare på medelshanteringen

Läs mer Jan 23
Ett jobb som räknas! Hos oss bidrar du till ett välfungerande samhälle för allmänhet och företag.

Som handläggare på Kronofogdens medelshantering har du ett omväxlande och lärorikt arbete.

Om jobbet
På enheten för inregistrering, rättelser och medelshantering arbetar vi bland annat med att registrera, fördela och redovisa de medel som betalas in till myndigheten. På medelshanteringssektionerna handlägger och utreder vi exempelvis organisationens in- och utbetalningar, fakturerar och restför. Att vi gör det snabbt och korrekt är framför allt viktigt för våra kunder, men också för övriga delar av vår verksamhet.

Dina arbetsuppgifter består av att registrera, fördela och redovisa de medel som betalas in till myndigheten. Du jobbar i ett system där du följer det ekonomiska flödet och hanterar enbart de ärenden som av någon anledning inte kan hanteras automatiskt. Du använder dig även av flera andra verksamhetssystem i ditt arbete. Du kan komma att ha interna och externa kontakter per telefon och e-post.

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp där vi ofta kommunicerar via Skype. Du tillhör en sektion som tillsammans ansvarar för resultat, planering och fördelning av arbetet. Detta sker i dialog med sektionschefen som stöttar dig och arbetsgruppen att uppfylla sektionens mål. Du utbildas av en erfaren och särskilt utsedd handledare.

Alla som arbetar på Kronofogden bidrar till arbetet mot brott. I dina arbets­upp­gifter ingår att identifiera och förhindra försök till brottslighet samt underrätta andra myndigheter om misstänkta brott. Som handläggare kan du till exempel uppmärksamma andra myndigheter om att en person får bidrag på felaktiga grunder. Det kan resultera i att du bidrar till att stoppa felaktiga utbetalningar från välfärdssystemet.

Om dig
Som medarbetare på Kronofogden förväntas du leva upp till vår https://www.kronofogden.se/jobba-hos-oss/medarbetarpolicy. Du tar initiativ, är engagerad och tar ansvar för att målen nås. Du bidrar till verksamhetens utveckling och hjälper dina kollegor att lyckas. Du bemöter andra med respekt, vänlighet och lyssnar aktivt på andra och visar positiv attityd.

Du arbetar resultatinriktat, visar handlingskraft och arbetar fokuserat mot det som ska uppnås. Du är stabil och förtroende­ingivande i mötet med människor i utsatta situa­tioner. Du har lätt för att kommu­nicera och är pedagogisk i mötet med kunder. Du har en analytisk förmåga som innebär att du ser samband och hittar den mest effektiva lösningen. Du anpassar dig efter förutsättningarna och de förändringar som sker.

Dina kvalifikationer:
- en högskole- eller universitetsutbildning med minst 90 hp (60 p) inom ekonomi, juridik eller
samhällsvetenskap alternativt pågående studier på högskola/universitet inom ovanstående ämnen
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Det är meriterande med relevant arbetslivserfarenhet av liknande arbete. 

Om oss
Kronofogden är en statlig myndighet med ett viktigt uppdrag. Vi jobbar nära människor i utsatta situationer. Vi hjälper den som inte har fått betalt och vägleder den som ska betala. Vi ger medborgare och företag information och god service, så att de kan fatta långsiktiga och hållbara beslut. Det kräver kunskap, handlings­kraft, omtanke och mod. Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle för allmänhet och företag – ett samhälle där skulder och andra krav blir fastställda och indrivna på ett rättssäkert sätt.

Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. När du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

Bra att veta
Anställningen är tidsbegränsad på heltid och tillträde sker under perioden 1/5-2/6 enligt överenskommelse t.o.m. 2025-08-31. Du blir anställd som handläggare. 

Att arbeta i staten innebär att du följer den statliga värdegrunden. Det ställs också särskilda krav på omdöme, säkerhetstänkande och att du följer gällande lagar. Vi ställer frågor vid intervju om tidigare eventuell brotts­lighet och brister i tidigare anställning. För slutkandidater ställs även dessa frågor till referenspersoner. Vi tar även in uppgifter om skulder registrerade hos Kronofogden, konkurs och närings­förbud. Framkomna uppgifter vägs in vid helhetsbedömningen av din lämplighet för den aktuella anställningen.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhets­prövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://kronofogden.se/jobba-hos-oss.

Välkommen med din ansökan senast den 2025-02-13!

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Ansök nu

Avtalsansvarig till Sussa samverkan

Läs mer Jan 20
Vi söker en kollega till Sussa samverkans avtalsansvarig. Sussa samverkan består av regionerna Blekinge, Dalarna, Gävleborg, Halland, Norrbotten, Sörmland, Västerbotten, Västernorrland och Örebro län. Sussa samverkan är en virtuell samverkansorganisation.
De nio regionerna inom Sussa samverkan, arbetar gemensamt för att skapa förutsättningar för att uppnå ökade regionala nyttor. Målet för Sussa samverkan är att tillgodose och möta invånarnas, patienternas och medarbetarnas behov, idag och i framtiden. Tillsammans skapar regionerna förutsättningar för en god och jämlik vård samt effektivare arbetssätt i vården för framtidens hälso- och sjukvård. Sussa samverkans vision lyder "Tillsammans för framtidens hälsa och sjukvård".
Bemanningen av denna roll sker inom Sussa samverkan och urvalet kommer därför att göras av sökande från alla nio Sussa-regioner. Din placering inom Sussa samverkan kommer att vara i Samverkans- och ledningsstöd som är en administrativ enhet inom organisationen med målet att ge adekvat avtalsstöd, i det dagliga arbetet.
Vi, nio regioner, har ett likalydande avtal med leverantören som behöver underhållas och utvecklas under avtalstiden, därav behöver avtalsförvaltning ständigt upprätthållas och utvecklas över tid.


Avtalsansvarig till Sussa samverkan

Arbetsuppgifter

Tillsammans med befintlig avtalsansvarig och flera andra parter inom Sussa samverkan kommer du att stödja samtliga samverkansområden genom att bland annat:
Ge stöd och vara rådgivande till Sussa samverkans olika nivåer (strategiskt, taktiskt och operativt) i frågor som gäller avtal och förhandling i syfte att skapa god stabilitet, leveranssäkerhet och kvalitet samt kostnadseffektiva avtal.
Förvalta våra avtal, hantera avtalsförändringar och tilläggsavtal samt övriga eventuella avtal som ingås med leverantörer.
Ansvara för löpande kontakt med våra leverantörer och delta i Sussa samverkans nätverk för avtalsfrågor.
Bidra till fortsatt utveckling av metoder och processer för avtalsförvaltning inom Sussa samverkan.


Övrig information

Information om Sussa samverkan
Du kommer att få axla en unik roll i en unik samverkansorganisation, Sussa samverkan. Sussa samverkan, där nio regioner arbetar tillsammans för att bidra till att svensk hälso- och sjukvård når målen i regeringens vision för e-hälsa 2025.
Just nu är en av våra största uppgifter att fullt ut etablera gemensamma systemförvaltningsorganisationer och införa ett nytt, gemensamt vårdinformationsstöd för nära 55 000 medarbetare i vården. Du får med andra ord ett meningsfullt arbete med möjlighet att göra skillnad där det verkligen behövs.
Anställningsform
Tjänsten är heltid, särskild visstidsanställning på 11 månader med tillträde enligt överenskommelse, dock senast 2025-06-01.

Kvalifikationer

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper men för att lyckas i rollen ser vi att du är engagerad, strukturerad och driven. Önskvärd utbildningsbakgrund är inom ekonomi, upphandling, juridik eller inköp alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom något av nämnda områden.
Då rollen innebär många kontakter har du god förmåga till relationsbygge och du uppträder på ett professionellt och förtroendeingivande sätt. Arbetet ställer höga krav på din förmåga att samarbeta med olika aktörer. Vi söker dig som är analytisk och strukturerad samt trivs med att driva på både eget arbete men även andra parters arbete för att nå uppsatta mål och deadlines.
Du bidrar aktivt till ett gott samarbetsklimat och trivs i en flexibel roll där snabba förändringar kan förekomma. Du är berikad med god planerings- och prioriteringsförmåga och trivs med att stundtals arbeta under högt tryck när många saker måste lösas samtidigt.
Krav för tjänsten
Har en eftergymnasial utbildning inom för tjänsten relevant område, exempelvis ekonomi eller juridik, alternativt att du på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper/erfarenheter som uppdragsgivaren bedömer lämplig
Har erfarenhet och/eller kunskap av arbete med avtalsuppföljning.
Har erfarenhet och/eller kunskap av avtalstolkning och affärsrelaterad förhandling.
Har erfarenhet av arbete och/eller kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU).
Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift (motsvarande nivå C) och att du är bekväm med att tala inför olika grupper

Meriterande för tjänsten
Har en utbildning inom avtalsrätt.
Har erfarenhet av förändringsarbete.
Har erfarenhet av utvecklingsarbete och implementering av nya insatser eller arbetssätt.
Har arbetat i en politiskt styrd organisation.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Sway Sourcing Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Sway Sourcing Sweden AB .

Senior IT-tekniker Sundsvall

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Okt 9
Dina arbetsuppgifter
För vår kunds räkning söker vi nu en senior IT-tekniker inom applikationsdrift i Windows Server OS-miljö. Arbetet inkluderar slutanvändarkontakter, leverantörskontakter och problemlösning, baserat på ITIL-ramverk. Detta är ett längre konsultuppdrag som startar i feb 2025 och pågår till december 2026. Uppdraget är på 100% med Sundsvall som placeringsort.

Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av ITIL-ramverk.
• Minst tre års erfarenhet av arbete med Windows Server.
• Teknisk kompetens inom Windows Server OS och erfarenhet av underhåll i Windowsmiljö.
• Minst ett års erfarenhet av drift av storskalig central skanningslösning (minst 400 000 sidor/månad).
• Omkring 10 års erfarenhet av en liknande roll.

Praktisk information:
Ort: Sundsvall
Distans: Arbeta på plats i vår kunds lokaler minst 3 dagar i veckan
Omfattning:100%
Startdatum:2025-02-03
Slutdatum:2026-12-31
Option: 2027-12-31
Ansök senast:2024-10-20

Vi ser fram emot din ansökan!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

IT-samordnare Sundsvall

IT-samordnare
Läs mer Okt 2
Dina arbetsuppgifter
För vår kunds räkning söker vi efter in IT-samordnare för applikationsdrift Windows med inriktning mot Sharepoint och AMY:er (anslutande myndigheter). Detta är ett längre konsultuppdrag som startar 1 jan 2025 och pågår fram till 31 december 2026. Perfekt möjlighet för dig som är erfaren inom IT-sektorn och söker nya utmaningar där du erbjuds hög grad av variation och brett ansvarsområde.

Rollbeskrivning:
• Leverans ansvarig för tjänster inom sharepoint.
• Ett leveransansvar för driftsatta IT-tjänster inom applikationsdrift AMY.
• Säkerställa att systemen levereras utifrån avtalade SLA:er.
• Ekonomi: budget, prognos, prissättning där debitering sker mot AMY.
• Framtagning av förvaltningsplaner och utvecklingsplaner inklusive ekonomiska kalkyler.
• Ekonomisk kostnadsfördelning via TBM (Technology Business Management).
• Avtalshantering: externa avtal med leverantörer och anslutande myndigheter.
• Löpande arbete utifrån definierade ITIL-processer.
• Planering och dokumentation sker via Jira och Confluence
• Uppdraget kan även innefatta aktivitetsledning och projektledning.

SKA-krav
• Du ska ha vana av förvaltning och utvecklingsplaner kring sharepoint plattform – gäller på On preem installation.
• Myndighetssamverkan med andra myndigheter –styrning och ledning.
• Ekonomi (budget, prognos, prissättning där debitering sker),
• Du ska ha vana av kostnadsfördelning utifrån TBM:s ramverk (Technology Business Management) inom statlig verksamhet.
• Du ska ha vana av framtagning av förvaltningsplaner/färdplaner inklusive ekonomiska kalkyler.
• Du ska ha vana av avtalshantering med externa leverantörer och samverkande myndigheter.
• Löpande arbete utifrån definierade ITIL-processer
• Du ska ha vana av planering och dokumentation via Jira och confluence.
• Du ska ha erfarenhet från samverkansarbete med andra myndigheter. Med samverkan avses gemensam förvaltning/styrning och ledning.


Praktisk information:
Ort: Sundsvall
Omfattning:100%
Startdatum:2025-01-01
Slutdatum:2026-12-31
Ansök senast:2024-10-06

Vi arbetar ständigt med löpande urval och intervjuer så skicka in din ansökan redan idag!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Erfaren handländläggare för långtidsprojekt

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Sep 11
Dina arbetsuppgifter

Har du erfarenhet av administration, kundservice eller offentlig förvaltning? Vi söker nu en driven person till vårt team i Sundsvall för ett spännande uppdrag inom digitala tjänster.

Återkommande uppgifter i rollen:

Svara på frågor från privatpersoner och offentliga aktörer.
Handlägga ärenden gällande digitala tjänster och incidenter.
Utföra administrativa uppgifter och incidentrapportering.

Vem vi söker:

Flytande svenska i tal och skrift.
Erfarenhet av administrativa uppgifter eller liknande.
Starka kommunikativa förmågor.
Samarbetsinriktad och problemlösningsfokuserad.

Projektinformation:

Start: 11 november 2024.
Slut: 31 oktober 2025, med möjlighet till förlängning.
Plats: Sundsvall (3 dagar på plats, viss möjlighet till distansarbete).
Heltidsroll, 100 %

Varför söka?

Denna roll ger dig möjlighet att bidra till betydande digitala framsteg inom offentliga tjänster, i en innovativ miljö.

Ansök nu och bli en del av ett meningsfullt projekt!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Senior projektledare sökes omgående - Sundsvall

Projektledare, IT
Läs mer Sep 12
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en senior projektledare som kan gå in i ett intressant konsultuppdrag till vår kund i Sundsvall. Uppdraget innebär att formulera krav för att köpa ett nytt system för verksamheten, ge stöd vid frågor under anbudstiden, utvärdera inkomna anbud mot kraven samt för andra systemkrav inom enheten. Projektledning ingår också.

Uppdraget innefattar FAS 1 enligt bilden nedan, vilket inkluderar att fastställa krav, genomföra upphandling och hantera avtal, med möjlighet till FAS 2 för installations- och godkännandefasen.

I det här uppdraget kommer du att samla in krav och skapa en kravspecifikation för att upphandla ett verksamhetsstöd och det ingår att:

• Bygga kravspecifikationen utifrån verksamheten, processer, befintliga system och funktionella krav.
• Ansvara för planering, ledning och uppföljning av kravarbetet samt utföra det praktiska arbetet med att samla in och dokumentera informationen.
• När kravidentifiering genomförs bör konsulten tillämpa erkända modeller och metoder för kravanalys såsom fokusgrupper eller workshops.
• Utarbetande av kravspecifikation med funktionella och icke-funktionella krav.
• Konsulten ska delta i att besvara frågor under anbudstiden.
• Konsulten ska vara med i bedömningen av anbuden med avseende på att de uppfyller kravspecifikationen och eventuella övriga krav.
• Konsultens uppdrag är att resultera i utvecklingen av: processkarta, systemkarta, lösnings- och målarkitektur, funktionella och icke funktionella krav samt användningsfall.

Konsulten har begärda färdigheter och tidigare erfarenhet enligt följande:

• Kapacitet att styra, inspirera och samordna projektgrupper.
• Insikt i de tekniska aspekterna av projektet för att kunna kommunicera effektivt med tekniska team. God förståelse för teknologi, molntjänster, API och deras tillämpningar inom berörda verksamhetsområden och fungera som en förmedlare mellan verksamhet och IT.
• Specialistkunskap inom att samla, dokumentera, analysera och hantera krav för att fånga, sortera, definiera, dokumentera och prioritera krav.
• Förmåga att använda analytiska färdigheter för att förstå och omvandla verksamhetens behov till systemkrav, både funktionella och icke-funktionella.
• Tydliga verbala och skriftliga kommunikationsfärdigheter för att effektivt kommunicera med intressenter och teammedlemmar.
• Kompetens att upptäcka, utvärdera och hantera risker som är kopplade till projektet.
• Färdighet i att snabbt och effektivt identifiera samt lösa problem.
• Anpassningsbarhet för att hantera förändringar i projektets omfattning eller riktning.
• Förmåga att använda kritiskt tänkande för att lösa komplicerade utmaningar.
• Erfarenhet av använda lämpliga verktyg för att analysera krav och leda projekt.
• Gedigen dokumenterad erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet.
• Lyhörd och modig individ som kan bidra till att utforska nya möjligheter och delar kundens värderingar.

Vid bedömningen kommer särskild betydelse att fästas vid kandidatens tidigare erfarenhet av uppdrag liknande de som kunden efterfrågar (Projektledning för IT-system inom socialtjänst, äldreomsorg och hälso- och sjukvård) enligt det här uppdraget.

Skallkrav

• Bör ha minst sju års erfarenhet av att leda projekt under flera år.
• Bör ha minst tre års erfarenhet av att leda kravanalys inför upphandling.
• Konsulten måste ha utfört kravanalys och skapat kravspecifikationer för minst fem olika verksamhetssystem.
• Konsulten bör ha erfarenhet av att leda projekt inom systemstöd inom områdena socialtjänst, äldreomsorg och/eller hälso- och sjukvård.
• Konsulten förväntas presentera information om två genomförda projekt under de senaste tre åren, inklusive kontaktuppgifter till referenspersoner som kunden kan kontakta för mer information.
• Konsulten måste kunna utföra arbete på plats i Sundsvalls under minst 80% av uppdraget.

Tillträde och ansökan
Startdatum: den 1 oktober 2024
Slutdatum: den 30 juni 2025
Sista ansökningsdag: den 15 september 2024
Ort: Sundsvall
Kontaktperson: 0790 06 27 11
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Interimschef inom digitalisering – Sundsvall (hybrid)

Chief Information Officer/CIO/IT-chef
Läs mer Jun 21
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en konsult som kan gå in som interimschef i ett uppdrag hos vår kund som fokuserar på att främja digitalisering och innovation inom den offentliga sektorn. Du kommer att bli en del av en enhet inom identitet och auktorisation tills kunden har rekryterat en chef internt. Att garantera digitala identiteter åt en bred publik är avgörande för att lyckas med digitaliseringsprocessen. Det är fokus för enheten för identitet och auktorisation. För närvarande har de flera betydelsefulla och omfattande uppdrag inom utveckling.

Kunden skapar den första nationella digitala identiteten i Sverige och de jobbar med EU:s nya digitala identitetslösning som låter användarna legitimera sig digitalt och dela annan relevant information såsom körkort, betyg och biljetter. Vår kund har ansvar för att driva Sveriges eIDAS-nod, vilket gör det möjligt att använda e-legitimation över gränserna och verifierar svenska e-legitimationer för kvalitetsmärkning. De samarbetar nationellt och internationellt, både strategiskt och operativt, med Regeringskansliet, offentlig och privat sektor samt med andra EU-länder för att hantera dessa frågor.

Skallkrav

- Högskoleutbildning om minst tre år eller motsvarande erfarenhet som är likvärdig
- Ha minst 5 års erfarenhet av att vara chef med direkt ledarskap, varav minst 3 år inom offentlig sektor
- Ha erfarenhet av att leda och utveckla team samt en verksamhet som expanderar och förändras över tid
- Erfarenhet av digitalisering inom svensk offentlig sektor under de senaste tre åren
- Förstå förutsättningar inom den svenska offentliga sektorn
- Ha god kommunikations- och analytisk förmåga
- Besitta goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Ha erfarenhet av att arbeta med utveckling och fokus på digitalisering
- Ha erfarenhet av att undersöka komplicerade frågor

Börkrav

Du kan arbeta på kundens kontor i Sundsvall minst 1 dag i veckan.

Tillträde och ansökan
Startdatum: 2024-09-09
Slutdatum: 2025-09-08
Sista ansökningsdagen: snarast
Ort: Sundsvall
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu