Sundsvall: Handläggare till myndighet i Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handläggare till myndighet i Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Dina arbetsuppgifter
Vill du arbeta som handläggare för en modern myndighet som värnar om säker kommunikation och digitala lösningar? Just nu söker vi en person som vill ha ett meningsfyllt och varierande uppdrag med fokus på handläggning, administration och kundservice.

Vår kund har behov av att förstärka sin verksamhet med handläggare för olika funktioner inom myndigheten. Konsultuppdraget sträcker sig under perioden 2024-09-23-2025-09-22 med placering i Sundsvall. Det finns goda möjligheter till förlängning.

Uppdraget i stora drag innebär att bidra till ökad samhällsnytta genom daglig kontakt med privatpersoner, aktörer inom offentlig förvaltning samt med medarbetare inom övriga enheter. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är att:

- Besvara frågor via e-post och telefon både externt och internt.
- Handlägga ärenden, bland annat som gäller anslutning av aktörer till tjänster.
- Sköta olika administrativa uppgifter inom myndigheten.
- Ta emot och registrera incidenter som gäller olika tjänster som levereras av myndigheten.


Kvalifikationer för uppdraget:
• 2 års akademiska studier eller annan erfarenhet som kunden bedömer som likvärdig.
• 4-5 års erfarenhet av arbete med kundtjänst/support, t.ex. av arbete med kundrelationer via e-post och telefon.
• Erfarenhet av arbete med kvalificerad handläggning i olika ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning (kommun/region/statlig myndighet)
• Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftlig.
• Hög IT-mognad

För att lyckas i uppdraget behöver du vara duktig på att kommunicera, vara lyhörd och förtroendegivande. Vi ser gärna att du har förmågan att arbeta självständigt och har ett strukturerat arbetssätt. För att trivas behöver du känna dig bekväm att hantera och underhålla olika sociala kontaktytor både internt och externt. Vi värdesätter att få in en lagspelare som gillar att samarbeta och utbyta idéer.


Praktisk information
Avtalstid: från och med 2024-09-23 till och med 2025-09-22
Omfattning: 100%
Stationeringsort: Sundsvall
Sista ansökningsdag: 5 Augusti
Distansarbete: Ungefär 25%, arbete med uppdraget innebär kontorsnärvaro på plats på minst tre dagar i veckan eller mer beroende på arbetsuppgifter.

OBS: Vi arbetar med löpande urval och intervjuer. Kunden planerar att träffa slutkandidaterna på intervju under vecka 34 tisdag den 20/8 kl. 9.00, kl. 10.00 samt kl. 11.00. I denna rekryteringsprocess kommer konsulten att säkerhets prövas innan anställningsavtal tecknas.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Handläggare till myndighet i Sundsvall!

Läs mer Jul 12
Nytt
Vi söker nu dig som vill axla rollen som handläggare på en myndighet i Sundsvall! Trivs du i en administrativ roll med många kontaktytor? Då kan detta vara rätt roll för dig! Vi söker dig som kan starta i september och välkomnar varmt din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN
I rollen som handläggare får du stötta flera olika funktioner inom myndigheten, och vara en viktig del i att bidra till ökad samhällsnytta. Du kommer att ha daglig kontakt med både kollegor, privatpersoner och aktörer inom offentlig förvaltning, och därför ser vi att du motiveras av en administrativ roll där du får glänsa med din goda samarbetsförmåga.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Svara på frågor via e-post och telefon från privatpersoner, aktörer inom offentlig förvaltning samt medarbetare inom övriga enheter på myndigheten
* Handlägga ärenden, bland annat som gäller anslutning av aktörer till tjänster
* Sköta olika administrativa uppgifter inom myndigheten
* Ta emot och registrera incidenter som gäller olika tjänster som levereras av myndigheten


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst två års akademiska studier eller annan erfarenhet som bedöms som likvärdig
- Har minst fyra års erfarenhet av arbete med kundtjänst/support, t.ex. av arbete med kundrelationer via e-post och telefon
- Har erfarenhet av arbete med handläggning av ärenden
- Är flytande i svenska i tal och skrift då det krävs för kommunikation och dokumentation

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete med frågor av juridisk karaktär
- Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning (kommun/region/statlig myndighet)
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- God samarbetsförmåga

Övrig information:
- Start: 23/9-2024
- Omfattning: Heltid, tidsbegränsat uppdrag fram till 22/9-2025
- Arbetstider: Kontorstider
- Placering: Centrala Sundsvall

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll samt säkerhetsprövningssamtal i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Handläggare (vikariat)

Läs mer Jun 25
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu ett antal vikarier som ska arbeta med handläggning och telefoni på Företagsavdelningens enheter Starta företag och Uppdatera företag.

Företagsavdelningen registrerar och gör ändringar i företag samt tar emot årsredovisningar. I samverkan med andra aktörer bidrar vi till en enklare vardag för företag och företagare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att kontrollera och handlägga registreringsärenden samt att besvara samtal. Du kommer att analysera och bedöma olika typer av underlag och med stöd av lagar och regler fattar du därefter beslut i ärenden. Som handläggare kommer du att granska och registrera ärenden för aktiebolag och även andra företagsformer. Handläggning av andra ärendetyper inom avdelningens uppdrag förekommer också.

Du har daglig kundkontakt där du ger kunderna stöd och svarar på frågor muntligt via telefon men även skriftligt på svenska och engelska. I rollen ingår även att bemanna vår kundservice där vi tar emot och löser kundsamtal.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har slutförd gymnasieutbildning och har god datorvana. Vidare har du aktuell och minst 6 månaders erfarenhet av kvalificerad handläggning, rådgivning och kundservice via telefon. Vi ser det som meriterande om du har denna erfarenhet från arbete vid statlig verksamhet, antingen vid Bolagsverket eller annan statlig verksamhet med liknande handläggning och kundservice.

Du arbetar strukturerat och noggrant, planerar ditt arbete väl och handlar i enlighet med regelverk och riktlinjer. Du samarbetar med andra, lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Du är prestigelös och sätter gruppens resultat före det egna.

Viktigt i rollen är att du tar egna initiativ och arbetar lösningsorienterat för att nå resultat och hittar lösningar på uppkomna problem och utmaningar. Du sätter upp höga mål för dig själv och arbetar ambitiöst för att nå dessa mål och för att nå ett gott resultat. Du slutför det som påbörjats och håller deadlines.

För att lyckas i jobbet behöver du ha en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift, då arbetet innebär många olika kontakter intern och externt.

Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans.

Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan!

Det finns tre olika tidsperioder för våra vikariat:
1/9 2024 - 15/2 2025
1/9 2024 - 31/8 2025
1/11 2024 - 30/4 2025

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.

Under semesterperioden kan det vara begränsad möjlighet att ställa frågor kring tjänsterna.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Bedrägeriutredare till regionalt bedrägericenter i Sundsvall

Läs mer Jun 27
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få möjlighet att känna stolthet över din yrkeskompetens, samtidigt som ditt arbete bidrar till att bekämpa den ekonomiska brottsligheten i Sverige. Nu söker vi dig som vill arbeta som bedrägeriutredare inom IT-brottscenter med placering i Sundsvall.

Polisregion Nord omfattar Sveriges fyra nordligaste län, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Västerbotten, Västernorrland, Jämtland och Norrbotten. Regionen har även fyra regionala enheter Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten samt Regionkansliet som lyder direkt under regionpolischefen.

Regionalt bedrägericenter är placerat i Sundsvall och ligger under Sektionen Regionalt IT- brottscentrum vid Polisens regionala utredningsenhet. Vi ansvarar för inflödet av Polisregion Nords samtliga anmälningar inom bedrägeri, bidragsbrott, brott mot penningtvättslagen, IT- brott och andra ekonomiska brott. Regionalt bedrägericenter samverkar med regionens fyra polisområden och dess bedrägerigrupper.

I din roll som bedrägeriutredare

Hos oss kommer du vara en viktig del gällande nästa steg i utvecklingen av IT-brottcenter där du, tillsammans med övrig personal förväntas blicka brett för att på bästa sätt hantera brottstypen. Gruppen består idag av ett bra gäng med ca 20 kollegor som har en blandning av funktioner som utredare, förundersökningsledare och gruppchef.
Vi vill rekrytera dig som har ambition och förutsättningar att bli bland de vassaste utredare som polisen kan erbjuda. Du står själv för intresse, vilja, engagemang och de rätta personliga egenskaperna som behövs för denna viktiga tjänst.

ARBETSUPPGIFTER
Som utredare för bedrägerigruppen arbetar du med utredning av ekonomisk brottslighet i såväl polisledda som åklagarledda brottsutredningar. Du har ett nära samarbete med utredningssektionens andra grupper, lokalpolisområden inom polisområdet, det regionala bedrägericentret samt Åklagarmyndigheten. Du planerar och genomför förhör samt andra förekommande utredningsåtgärder utifrån förundersökningsledarens direktiv och inriktning. Ärenden kan vara både omfattande och komplexa och du förväntas analysera och sammanställa olika typer av information tydligt och lättbegripligt.
Bedrägeribrotten är under ständig utveckling och en del av arbetet innebär att ligga i framkant och att ta del av nya brottstyper och metoder.

KVALIFIKATIONER
• Eftergymnasial utbildning exempelvis inom ekonomi, samhällsvetenskap, eller motsvarande inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant, alternativt svensk polisexamen i enlighet med Polisförordningen
• Minst ett års erfarenhet av att arbeta med utredningar
• Svenskt B-körkort (manuell växel)
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• Mycket goda IT- kunskaper och god vana av MS Office, framförallt i Excel

Meriterande

• Minst ett års erfarenhet av brottsutredningar inom sakområdet kriminell ekonomi
• Erfarenhet inom bokföring, redovisning, företagsekonomi.
• Erfarenhet av att tolka såväl ekonomiska underlag som digital bevisning
• Erfarenhet av att hålla förhör/intervjuer/enskilda samtal

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och flexibel i ditt arbetssätt. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du som person är lyhörd och serviceinriktad med en god kommunikativ förmåga. Du som person är analytisk och noggrann och har förmåga att förklara det komplexa såväl visuellt som i ord och text. Du har förmågan att driva utredningar effektivt både självständigt och i nära samarbete internt med kollegor samt externt med andra parter. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Sundsvall
Arbetstid: Dagtid med flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Utredare Bedrägeri

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vi uppmanar till sanningsenliga svar på urvalsfrågorna.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Handläggare till dataområdet

Läs mer Maj 24
Vill du arbeta med digitalisering som förenklar vardagen för privatpersoner, företag och offentlig sektor? Har du ett erfarenhet av administrativ handläggning och av arbete inom offentlig förvaltning?

Vi vill förstärka vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. 

Om jobbet
Nu söker vi en handläggare till enheten för datadelning. Enheten arbetar med användningen av data och datadelning så att data kan hanteras och utbytas enkelt, säkert och effektivt inom och med offentlig sektor. 

Som handläggare kommer du att arbeta bland annat med Sveriges dataportal och Single Digital Gateway (SDG).

I rollen ingår att 


• ansvara för andra linjens support till vår kundservice och rådgivning gällande Sveriges dataportal och SDG samt övriga frågor som avdelningen ansvarar för
• hantera inkomna ärenden och avtal
• samverka med kundservice 
• ta fram statistik och arbeta med uppföljning och rapportering
• ansvara för gruppbrevlådor
• stödja användare som ska använda våra digitala utbildningar, t.ex dataambassadörsprogrammet
• ansvara för avtalshantering och administration kopplat till anslutningsprocesser
• delta i incidenthanteringsarbete och ha telefonsupport
• arbeta med synpunktshantering och Diggs kundmöte
• samverka med övriga enheter för att skapa effektiva och gemensamma arbetssätt och utveckla processer.

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser

• Serviceinriktad - du är lugn, uppmärksam och tillmötesgårende i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar
• Självgående - du tar ansvar för din uppgift. Strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.
• Samarbetsfömåga - du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.

Kunskaper
Ska-krav

• God allmän it-kunskap
• Mycket goda kunskaper i svenska och i engelska, i både tal och skrift

Erfarenheter
Ska-krav

• minst två års erfarenhet av arbete med kundservice eller annan support, exempelvis med kundrelationer via mail och telefon inom den senaste femårsperioden
• erfarenhet av administrativ handläggning såsom att till exempel granska och godkänna ansökningar
• erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av arbete med digitala tjänster.

Bör-krav

• Erfarenhet av frågor av juridisk karaktär
• Erfarenhet av incidenthantering.

Utbildning

• Du har en akademisk utbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Om Digg och vad vi erbjuder
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

När vi är i Diggs lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamhetens och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.

Vi erbjuder


• tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning
• placeringsort är Sundsvall
• resor förekommer men antal kan variera över tid.
• jobbet är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• det kan även komma att bli aktuellt med beredskapstjänstgöring.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 9 juni 2024.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Joakim Nyström på tel 010 484 73 92. Fackliga kontaktpersoner är Arvid Perbo för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Sway Sourcing Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Sway Sourcing Sweden AB .

Interimschef inom digitalisering – Sundsvall (hybrid)

Chief Information Officer/CIO/IT-chef
Läs mer Jun 21
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en konsult som kan gå in som interimschef i ett uppdrag hos vår kund som fokuserar på att främja digitalisering och innovation inom den offentliga sektorn. Du kommer att bli en del av en enhet inom identitet och auktorisation tills kunden har rekryterat en chef internt. Att garantera digitala identiteter åt en bred publik är avgörande för att lyckas med digitaliseringsprocessen. Det är fokus för enheten för identitet och auktorisation. För närvarande har de flera betydelsefulla och omfattande uppdrag inom utveckling.

Kunden skapar den första nationella digitala identiteten i Sverige och de jobbar med EU:s nya digitala identitetslösning som låter användarna legitimera sig digitalt och dela annan relevant information såsom körkort, betyg och biljetter. Vår kund har ansvar för att driva Sveriges eIDAS-nod, vilket gör det möjligt att använda e-legitimation över gränserna och verifierar svenska e-legitimationer för kvalitetsmärkning. De samarbetar nationellt och internationellt, både strategiskt och operativt, med Regeringskansliet, offentlig och privat sektor samt med andra EU-länder för att hantera dessa frågor.

Skallkrav

- Högskoleutbildning om minst tre år eller motsvarande erfarenhet som är likvärdig
- Ha minst 5 års erfarenhet av att vara chef med direkt ledarskap, varav minst 3 år inom offentlig sektor
- Ha erfarenhet av att leda och utveckla team samt en verksamhet som expanderar och förändras över tid
- Erfarenhet av digitalisering inom svensk offentlig sektor under de senaste tre åren
- Förstå förutsättningar inom den svenska offentliga sektorn
- Ha god kommunikations- och analytisk förmåga
- Besitta goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Ha erfarenhet av att arbeta med utveckling och fokus på digitalisering
- Ha erfarenhet av att undersöka komplicerade frågor

Börkrav

Du kan arbeta på kundens kontor i Sundsvall minst 1 dag i veckan.

Tillträde och ansökan
Startdatum: 2024-09-09
Slutdatum: 2025-09-08
Sista ansökningsdagen: snarast
Ort: Sundsvall
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Handläggare (Tjänstepension) - Sundsvall

Försäkringshandläggare
Läs mer Maj 24
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en konsult som kan gå in som handläggare inom pension. Du kommer att gå in i ett team som består av 13 personer. Gruppen hanterar kommunala tjänstepensioner för kunder och har kommunikation via e-post och telefon med kunder. Utbetalning och jämförelse ingår i Pensionsservice.

Krav

Vi vill gärna att du som söker rollen uppfyller följande krav:

- Det är nödvändigt att ha kunskap i Microsoft Office
- Administrativ erfarenhet är ett krav
- Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift

Meriterande

Det är meriterande om du uppfyller följande:

- Det är ett plus om du har erfarenhet av stordatamiljö och webbaserade program
- Förståelse för kommunala tjänstepensioner och avtal
- Erfarenhet av ekonomi och bokföring
- Försäkringskunskap inom pension är en fördel

Om du går vidare i processen är det ditt ansvar att beställa och visa upp ett utdrag från belastningsregistret för kunden.

Tillträde och ansökan
Start: 2024-06-03
Slut: 2025-01-31
Sista ansökningsdagen: 2024-05-29
Ort: Sundsvall
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Handläggare sökes omgående till vår kund i Sundsvall

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Aug 28
Dina arbetsuppgifter
I den här spännande rollen som handläggare kommer att du ingå i ett team som består av 13 medarbetare. Du kommer att arbeta med att handlägga olika ärenden på kundens verksamhet och hjälpa dess kunder via telefon samt mejl.

Krav

Kunden vill gärna att du som söker rollen uppfyller följande krav:

- Erfarenhet av Office-paketet

- Du har mellan 1-3 års erfarenhet av administrativt arbete eller en liknande roll

- Du har gärna en utbildning inom ett relevant område eller roll

- Som person är du självgående


Meriterande


- Det är ett plus om du har erfarenhet av stordatamiljö och webbaserade program

- För kunden är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av kommunala tjänstepensioner samt avtal

- Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomi och bokföring eller försäkringskunskap inom pension




Tillträde och ansökan
Startdatum: 2023-09-01
Slutdatum: 2024-10-12
Sista ansökningsdagen: 2023-09-01
Ort: Sundsvall
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Koordinerare sökes till en kund i Sundsvall

PC-koordinator
Läs mer Apr 6
Dina arbetsuppgifter
Vår kund är i behov av en konsult till ett uppdrag inom releasekoordinering. Kunden arbetar med att planera, koordinera och testkoordinera gemensamma releaser med andra aktörer. Testerna är främst systemintegrationstester samt regressionstester.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat gå ut på att ha en bra kommunikation med produktägarna för att se till att planen utförs, göra en plan för gemensamma releaser i devops miljö samt försäkra dig om att aktiviteterna som behöver genomföras inför driftsättning utförs. Kunden vill att du arbetar iterativt, agilt och värdeskapande med SAFe som agilt ramverk och inspiration. Confluence är verktyget som kommer användas är i första hand.

Krav

• Du har god förmåga att samverka, vara lyhörd, jobba självgående och vara drivande.
• Du kan kommunicera dig på svenska, i både tal och skrift.
• Erfarenhet av att jobba som koordinator


Tillträde och ansökan
Startdatum: senast den 01-06-2023
Slutdatum: 31-12-2023, med möjlighet till förlängning 6 månader
Sista ansökningsdag: 17-04-2023
Ort: Sundsvall. När uppdraget tillåter det kan upp till 60 % av uppdragstiden utföras på distans
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Koordinator sökes till en kund i Sundsvall

PC-koordinator
Läs mer Apr 11
Dina arbetsuppgifter
Vår kund är i behov av en konsult till ett uppdrag inom releasekoordinering. Kunden arbetar med att planera, koordinera och testkoordinera gemensamma releaser med andra aktörer. Testerna är främst systemintegrationstester samt regressionstester.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat gå ut på att ha en bra kommunikation med produktägarna för att se till att planen utförs, göra en plan för gemensamma releaser i devops miljö samt försäkra dig om att aktiviteterna som behöver genomföras inför driftsättning utförs. Kunden vill att du arbetar iterativt, agilt och värdeskapande med SAFe som agilt ramverk och inspiration. Confluence är verktyget som kommer användas är i första hand.

Krav

• Du har god förmåga att samverka, vara lyhörd, jobba självgående och vara drivande.
• Du kan kommunicera dig på svenska, i både tal och skrift.
• Erfarenhet av att jobba som koordinator


Tillträde och ansökan
Startdatum: senast den 01-06-2023
Slutdatum: 31-12-2023, med möjlighet till förlängning 6 månader
Sista ansökningsdag: 17-04-2023
Ort: Sundsvall. När uppdraget tillåter det kan upp till 60 % av uppdragstiden utföras på distans
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu