Sundsvall: Administratör på deltid till Castanum Förvaltning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör på deltid till Castanum Förvaltning i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-23 // Varaktighet: Deltid

Nu har du som studerar möjlighet att kliva på ett meriterande deltidsjobb vid sidan av dina studier! Detta är en tjänst för dig som är engagerad och nyfiken och som gillar ordning och reda. Skicka in din ansökan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Just nu söker vi tillsammans med Castanum Förvaltning en administrativ assistent på deltid. Castanum Förvaltning är moderbolaget i en stor lokal koncern innefattande dotterbolagen Pinus Maskin, Picea Bygg samt Jamtbygg och de driver även fastighetsbolaget Castanum Fastigheter. Castanum förvaltning ska fortsätta sin tillväxtresa och ökar både inom sitt område samt med etableringar i andra regioner. Utöver att de utvecklas som bolag är de måna om sina medarbetares utveckling och inom koncernen har många av medarbetarna gjort karriär och utvecklats från att stötta upp i organisationen till att i dagsläget ha ledande roller. Nu behöver de förstärka med en till person till deras ekonomi- och administrationsteam som i dagsläget består av tre personer. Du kommer att arbeta från deras lokaler i Sundsvalls stadskärna.

I din roll kommer du att arbeta med administration och till viss del ekonomi, framförallt kommer du att hantera administration kring onboarding vid fastighetsköp och för befintlig förvaltning samt administrativa projekt inom koncernen. Exempelvis kommer dina arbetsuppgifter bestå av:
- Hantering och administration av kontrakt
- Skriva protokoll och lägenhetsannonser
- Driva administrativa projekt

Du erbjuds
- Bli en del av ett familjärt team med högt i tak och med många bollar i luften
- Möjlighet att ansluta till ett bolag som är på en tillväxtresa och som vill utvecklas inom digitalisering där du kan vara en nyckelspelare
- Stora möjligheter att fortsätta utvecklas inom koncernen

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/industriell ekonomi eller annan utbildning som anses lämplig med 1-2 år kvar av studierna
- Har vana av att arbeta med Excel
- Har mycket goda kunskaper i svenska samt grundläggande kunskaper i engelska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående

Övrigt:
- Arbetstider: Flexibelt utifrån studierna. Cirka 16h/vecka, mån-fre mellan kl. 8.00-17.00

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Administrativ assistent.

Projektassistenter till forskargruppen Ekokemi

Läs mer Apr 14
Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (NDH) har verksamhet på Campus Östersund och Campus Sundsvall, där vi utbildar och bedriver forskning inom institutionens ämnen med fokus på hållbar utveckling.



Beskrivning av institution/ avdelning
Forskargruppen Ekokemi vid institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (NDH) finns på campus Sundsvall och forskar inom ett flertal projekt med fokus på biokatalys, bioremediering och förädling av olika restströmmar från olika industrier och företag.

Institutionen NDH söker nu projektassistenter som i första hand ska arbeta inom något av forskargruppens projekt CirBio3.0 och CirkFerm.

 

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna varierar över tid inom projekten och det kan exempelvis handla om uppgifter som: 

- Screening av jäst, bakterier, alger och svampars tillväxt på olika lignocellulosamaterial, fasta som hydrolyserade, samt deras produktion av fett och protein
- Torkning och kemisk analys av lignocellulosamaterial, biomassa etc
- Förbehandling av lignocellulosamaterial för att frigöra socker och efterföljande kemisk analys med HPLC, GC  etc
- Destillation av öl och GC-analys av smak och doftämnen
- Bereda produkter från restströmmar från bryggeribranschen
- Syntes av separerbara och återvinningsbara komplexbildare
- Försök med sorbenters upptag av PFAS-ämnen
- Försök med mikrobers nedbrytning av PFAS-ämnen

 

Din bakgrund 
Vi söker dig som:

- Har en naturvetenskaplig/teknisk grundexamen från universitet eller som är student på motsvarande program och har studerat minst 4 terminer. 
- Bedöms ha nödvändiga kunskaper inom områden såsom analytisk kemi, biokemi, biologi, organisk kemi, träkemi, massa- och papperstekning, biomedicin, bioteknik eller annat för våra projekt passande områden. 
- Bedöms ha kunskaper och tidigare erfarenheter som korrelerar till de aktuella arbetsuppgifterna.
- Kan arbeta självständigt efter givna instruktioner.
- Har god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på både svenska och engelska.

 

Dina egenskaper  
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara en ansvarsfull person som är mycket motiverad att ta sig an de tilldelade arbetsuppgifterna och utföra dem med stor noggrannhet. Du har också en positiv inställning och är en kommunikativ och social person som kan samarbeta effektivt med andra på arbetsplatsen. 

 

Anställning och tillträde
Som projektassistent vid Mittuniversitetet har du en så kallad intermittent anställning. Det innebär att du kommer att tillhöra en personalpool och anställs vid varje enskilt tillfälle. Du får individuell ekonomisk ersättning per timme och semesterersättning. Hur mycket man arbetar varierar eftersom du blir erbjuden arbete när behov finns med start tidigast 2025-05-05. För denna rekrytering förbehåller vi oss rätten att rekrytera löpande under ansökningstiden.

 

Anställningsort: Sundsvall

 

Information
Närmare upplysningar lämnas av proprefekt Erika Wallin, erika.wallin@miun.se eller forskningsledare professor Erik Hedenström erik.hedenstrom@miun.se.

 

Ansökan
Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska. Till ansökan bifogas examensbevis, studieresultat från Ladok, intyg på erfarenhet från efterfrågade arbetsuppgifter och annat som den sökande vill åberopa.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2025-05-05.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Administratör med Lagerkoordinering till Logistikenheten, Sundsvall

Läs mer Apr 16
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större.

Hjälpmedel Västernorrland arbetar för att skapa mervärde tillsammans med verksamheter inom kommun och region för att länets medborgare med funktions variationer ska erbjudas en enklare, tryggare och mer självständig vardag. Vårt uppdrag är att tillhandahålla ett hjälpmedelssortiment som tillgodoser identifierade behov samt att säkerställa produktkompetens och stabila och kostnadseffektiva processer. Hjälpmedlen förskrivs till den enskilde av regionens eller kommunernas vårdpersonal. Årligen levereras ca 47 000 hjälpmedelsprodukter och runt 150 000 diabetesförbrukningsartiklar. God kvalitet på det arbete vi utför bygger på lärande, delaktighet och dialog, reflektion och en positiv inställning.
Vi söker nu en Administratör som kommer arbeta med lagerkoordinering, tjänsten ingår i Logistikenheten som består av inköp, kundtjänst och lager och där det idag arbetar 14 personer.
Tjänsten avser ett vikariat på 18 månader med tillträde snarast, placeringsort är i Ljustadalen.


Administratör med Lagerkoordinering till Logistikenheten, Sundsvall

Arbetsuppgifter
Lageroptimering
Lagervård: organisera och märka upp hyllor/platser så att lagret blir mer överskådligt och effektivt att arbeta i.
Genomföra inköp
Leverantörskontakter
Medverka vid den årliga inventeringen
Följa upp och ta fram leveransstatistik

Övrig information
Kvalifikationer

Vi söker dig som
Har en fullgod gymnasieutbildning
Har 3 års arbetslivserfarenhet inom område inköp och lagerhantering
Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Har B-körkort

Det är meriterande om du
Har tidigare arbetat med hjälpmedel eller lagerstyrning i verksamheter som har återanvändning av artiklar
Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift

För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper
Självgående
Samarbetsförmåga
Strukturerad
Omdöme

Region Västernorrland
Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. 
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se).
Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Administrativ assistent inom Avdelningen för verksamhetsstöd i Sundsvall

Läs mer Apr 9
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Kontorsservice inom avdelningen för verksamhetsstöd har fått ett nytt utökat uppdrag att tillhandahålla ytterligare tjänster på våra kontor ute i landet. Det utökade uppdraget innebär också att Kontorsservice kommer att utökas från dagens ett område till tre områden. Därför stärker vi nu upp våra områden med administrativt stöd, välkommen med din ansökan!

Dokumentation, administration samt internt och externt samarbete
Som administrativ assistent ger du administrativt stöd i det operativa arbetet kring Försäkringskassans kontor. Du kommer att vara en del i kontorsservice arbete med att tillhandahålla en trygg, säker och trivsam arbetsmiljö på våra kontor. I arbetet hanterar du mötesdokumentation, mötesbokningar och publicering av information i våra interna kanaler samt säkerställer interna kontaktvägar på kontoren. Tjänsten innebär också att ge administrativt stöd till cheferna inom Kontorsservice och bidra till att chefernas vardag fungerar smidigt. Du stöttar bland annat cheferna i diarieföring och fakturahantering. I arbetet tar du initiativ till förbättring och bidrar till att utveckla verksamheten.

Du kommer att arbeta inom något av våra tre områden och mot de kontor som ingår i det aktuella området. Du kommer att samarbeta med cheferna inom Kontorsservice såväl som med verksamheterna på kontoren. Du kommer även att samarbeta med de andra administrativa assistenterna inom Kontorsservice för att säkerställa att alla kontor får en likvärdig service. Då uppdraget har utökats och rollen är ny inom avdelningen behöver du vara prestigelös och ta dig an de frågor och behov som uppstår. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har god vana att använda datorn som arbetsverktyg
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
• identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt
• arbetar självständigt, är initiativrik och ansvarstagande
• är serviceorienterad.

Det är meriterande om du


• har erfarenhet av administrativt arbete
• har erfarenhet av diarieföring
• har erfarenhet av tillämpning av regelverk och interna riktlinjer
• har erfarenhet av att arbeta med husråd.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Placeringsorter: Luleå, Sundsvall, Umeå eller Östersund. Resor i tjänsten förekommer.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Stefan Skohg, tel. 010-116 79 25 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annika Sörensen, annika.sorensen@forsakringskassan.se, tel. 010 -111 66 00 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Daniel Källström, tel. 010- 119 61 29, Saco-S:Cecilia Silverson, tel. 010-115 26 18, Seko: f.seko@forsakringskassan.se.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 28 april 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

Ansök nu

Administrativ assistent inom Avdelningen för verksamhetsstöd i Sundsvall

Läs mer Apr 9
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Kontorsservice inom avdelningen för verksamhetsstöd har fått ett nytt utökat uppdrag att tillhandahålla ytterligare tjänster på våra kontor ute i landet. Det utökade uppdraget innebär också att Kontorsservice kommer att utökas från dagens ett område till tre områden. Därför stärker vi nu upp våra områden med administrativt stöd, välkommen med din ansökan!

Dokumentation, administration samt internt och externt samarbete
Som administrativ assistent ger du administrativt stöd i det operativa arbetet kring Försäkringskassans kontor. Du kommer att vara en del i kontorsservice arbete med att tillhandahålla en trygg, säker och trivsam arbetsmiljö på våra kontor. I arbetet hanterar du mötesdokumentation, mötesbokningar och publicering av information i våra interna kanaler samt säkerställer interna kontaktvägar på kontoren. Tjänsten innebär också att ge administrativt stöd till cheferna inom Kontorsservice och bidra till att chefernas vardag fungerar smidigt. Du stöttar bland annat cheferna i diarieföring och fakturahantering. I arbetet tar du initiativ till förbättring och bidrar till att utveckla verksamheten.

Du kommer att arbeta inom något av våra tre områden och mot de kontor som ingår i det aktuella området. Du kommer att samarbeta med cheferna inom Kontorsservice såväl som med verksamheterna på kontoren. Du kommer även att samarbeta med de andra administrativa assistenterna inom Kontorsservice för att säkerställa att alla kontor får en likvärdig service. Då uppdraget har utökats och rollen är ny inom avdelningen behöver du vara prestigelös och ta dig an de frågor och behov som uppstår. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har god vana att använda datorn som arbetsverktyg
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
• identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt
• arbetar självständigt, är initiativrik och ansvarstagande
• är serviceorienterad.

Det är meriterande om du


• har erfarenhet av administrativt arbete
• har erfarenhet av diarieföring
• har erfarenhet av tillämpning av regelverk och interna riktlinjer
• har erfarenhet av att arbeta med husråd.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Placeringsorter: Luleå, Sundsvall, Umeå eller Östersund. Resor i tjänsten förekommer.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Stefan Skohg, tel. 010-116 79 25 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annika Sörensen, annika.sorensen@forsakringskassan.se, tel. 010 -111 66 00 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Daniel Källström, tel. 010- 119 61 29, Saco-S:Cecilia Silverson, tel. 010-115 26 18, Seko: f.seko@forsakringskassan.se.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 28 april 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

Ansök nu

Projektledare Avdelningen för forsknings- och utbildningsstöd

Läs mer Mar 21
Avdelningen för forskning- och utbildningsstöd (FUS) vid Mittuniversitetet erbjuder expertis inom internationalisering, pedagogisk utveckling, livslångt lärande, forskningsfinansiering och innovation. Här finns ett fyrtiotal kompetenta medarbetare med olika erfarenheter.



Arbetsuppgifter
Som projektledare kommer du ha mycket kontakt med medarbetare i kärnverksamheten, studenter och ett nära samarbete med kollegor inom den egna avdelningen såväl som övriga delar av universitetets förvaltning och omgivande samhälle.

Du kommer ha en mycket viktig roll i att skapa och underhålla kontakter såväl inom Mittuniversitetet, som med lärosätets internationella partners inom exempelvis Europauniversitetet ChallengeEU, samt externa organisationer och nätverk.

Avdelningen för utbildnings- och forskningsstöd samordnar universitetsövergripande processer 
gällande bland annat Mittuniversitetets deltagande i Europauniversitetet ChallengeEU och andra 
nationella och internationella projekt. Projekten befinner sig oftast i skärningspunkten mellan
utbildning, forskning och samverkan.

Arbetsuppgifterna för den medarbetare vi söker består huvudsakligen av att ha en central roll och ansvar avseende projektledning och koordinering av och inom olika projekt i vilka lärosätet deltar. Det kan handla om allt ifrån att samordna, koordinera och administrera ett projekt, ett arbetspaket eller del av projekt. Fokus ligger också på att utgöra ett kvalificerat stöd till mer komplexa samarbeten, såväl strategiskt som operativt, där metod och alternativa lösningar inte alltid är givna eller definierade. Detta kräver förmåga till nytänkande, planering och metodutveckling. Arbetet kräver en strategisk blick samt förmåga att samverka operativt med olika samverkansparter.

I arbetet kan det förekomma resor nationellt och internationellt, och en stor del av arbetet kommer även genomföras på engelska.

Den medarbetare vi söker förväntas vara en del av den kontinuerliga utvecklingen av de områden hensjälv ansvarar för, men också utvecklingen av funktionens övergripande verksamhet. Vårt arbetssätt har sin grund i eget ansvar och kollegialt samarbete där vi utgör varandras bollplank och stöd.

Avdelningen har medarbetare och verksamhet såväl i Sundsvall som i Östersund. Arbetsuppgifterna för varje medarbetare omfattar verksamhet och kontakter på båda campus. Resor ingår i arbetet.

 

Din bakgrund
Vi söker dig som har:

- Relevant akademisk examen
- Erfarenhet av arbete inom akademi, offentlig, ideell eller privat sektor
- God kännedom om lagar och förordningar kopplat till universitetets verksamhet vad gäller 
utbildning, forskning och samverkan
- Erfarenhet från verksamheter där förankringsarbete, lyhördhet och pedagogisk förmåga är väsentliga komponenter i det dagliga arbetet
- Dokumenterad erfarenhet av att arbeta projekt- och processorienterat
- God förmåga att leda samverkansprocesser och större projekt
- Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i tal och i skrift
- Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, eller projektledning, gärna inomuniversitet/högskola

Det är även meriterande om du

- Har en certifiering inom projektledning 
- Har erfarenhet av strategiskt arbete inom tjänstens ansvarsområden
- Har utbildning på forskarnivå
- Har erfarenhet av arbete med att söka medel från olika finansiärer (EU, forskningsfinansiärer etc.)
- Har erfarenhet av internationell samverkan

 

Dina egenskaper
I rollen som projektledare krävs att du är ansvarstagande, driftig och har mycket god förmåga att 
självständigt planera, organisera och genomföra arbetet. Du behöver vara pragmatisk och 
lösningsorienterad samt ha en mycket god förmåga att hålla deadlines. Du behöver också ha god 
kommunikativ förmåga och kunna arbeta självständigt såväl som i grupp.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Anställning och tillträde
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

 

Anställningsort: Sundsvall

 

Information
Närmare upplysningar lämnas av Avdelningschef Pelle Håkansson, pelle.hakansson@miun.se eller +46 10 142 81 57 samt projektledare för Europauniversitetet ChallengeEU, Anna Lindahl, anna.lindahl@miun.se eller +46 10 142 78 13.

 

Ansökan
Ansökningshandlingar ska vara på engelska eller svenska. Intervjun kommer genomföras på engelska. 

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2025-04-16.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB .

Servicetekniker till Bold Printing Mitt

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Apr 7
Har du ett brinnande tekniskt intresse och är praktisk lagd? Motiveras du av att lösa problem och att arbeta med felsökning? Då kan detta vara en roll för dig! Sök tjänsten som servicetekniker till Bold Printing Mitt redan idag- urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Som en del av Bonnier News har Bold Printing Mitt en stark position på den svenska marknaden. På tryckeriet i utkanten av Birsta producerar dem morgontidningar, bilagor och magasin. Med sina toppmoderna tryckpressar och långa erfarenhet erbjuder dem högkvalitativa lösningar till sina kunder runt om i landet.

Du har nu möjligheten att bli en del av deras sammansvetsade team om två medarbetare som arbetar med service och underhåll. Som ny i rollen har du förmånen att bli introducerad av tekniskt kompetenta och hjälpsamma kollegor, introduktionen anpassas efter dina tidigare erfarenheter så att du får de bästa förutsättningarna att snabbt växa in i rollen.

Du erbjuds:
- Att tillhöra en arbetsgivare inom Bonnier News med korta beslutsvägar
- Ett utvecklande och allsidigt arbete
- Hög flexibilitet i både arbetstid och arbetsuppgifter med mycket eget ansvar
- Trygg anställning med kollektivavtal

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utföra service och underhållsarbete på anläggningens maskinutrustning
* Felsöka och åtgärda fel på maskinutrustningen, både på egen hand och med hjälp av leverantör


VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare arbetat i en teknisk roll, företrädesvis med styrel och mekanik
- Har kunskap i att läsa av ett elschema
- Talar och skriver obehindrat på svenska då det förekommer i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper i engelska då det förekommer i kommunikation med leverantörer och maskintillverkare
- Innehar B-körkort

Det är meriterande om du har:
- En gymnasial eller eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning, gärna inom el
- Elbehörighet
- Erfarenhet av att arbeta med automation och PLC-programmering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
- Självgående
- Nyfiken

Övrig information:
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Arbetstider: Initialt dagtidstjänst, 40h/vecka. Finns eventuella planer för skiftgång i framtiden.
- Placering: Sundsvall, Birsta
Då verksamheten är i drift under större delen av dygnet ingår viss mån av beredskap i tjänsten.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Bold Printing Mitt här.

Ansök nu

VA-projektör till Sweco!

Väg- och vattenbyggnadsingenjör
Läs mer Apr 16
Vill du vara med och skapa hållbara lösningar som formar framtidens samhälle? Sweco i Sundsvall växer och söker nu en analytisk och kunnig VA-projektör. Du erbjuds i denna tjänst möjligheten att utvecklas i en innovativ miljö tillsammans med engagerade kollegor. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Hos Sweco får du möjlighet att vara med och forma ett hållbart samhälle i en organisation som tar ansvar och skapar verklighet av visioner. Tillsammans med kunniga och engagerade kollegor arbetar du med en helhetssyn på hållbar hantering av vatten i urbana och industriella projekt. I rollen som VA-projektör kommer du att arbeta i allt från mindre lokala projekt till större regionala uppdrag. Arbetet sker i nära samarbete med andra teknikområden vilket skapar möjligheter att bredda din kompetens och utmana dig själv.

VA-gruppen på Sweco i Sundsvall består av nio engagerade medarbetare verksamma som VA-projektörer samt VA-utredare. Tillsammans med dina kollegor arbetar du för att fortsätta utveckla Sweco till den mest framgångsrika konsulten inom vatten & VA.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Delta i tekniska utredningar och analysarbete
* Arbeta med projekteringsteknik, standarder och regelverk inom vatten & VA
* Samverka med andra specialister och projektörer inom Sweco samt med externa kunder och leverantörer
* Ta fram ritningar till förfrågningsunderlag samt efter projekt arbeta med relationsritningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en civil-, högskole eller yh-utbildning inom VA alternativt annan naturvetenskaplig inriktning
- Har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter kopplat till VA-projektering
- Har goda kunskaper i AutoCAD
- Kommunicerar obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska i tal och skrift
- Innehar B-körkort

För att lyckas i rollen har ser vi att du som söker är målmedveten och tar ett stort ansvar för att leverera hög kvalitet i ditt arbete. Du är hjälpsam och bidrar till en positiv arbetsmiljö genom samarbete och stöd. Med din intellektuella nyfikenhet drivs du av att lära dig nytt och hitta kreativa lösningar.

Övrig information
- Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
- Omfattning: Heltid, initialt 6 månaders provanställning, förutsatt att båda parter är nöjda med samarbetet övergår tjänsten därefter till en tillsvidareanställning
- Arbetstider: Kontorstider, vardagar
- Flexibilitet: Möjlighet finns att arbeta delvis på distans
- Placering: Sundsvall
- Eventuell bakgrundskontroll kan komma att göras vid en anställning, då specifika uppdrag/projekt kräver detta

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Sweco och hur de presenterar sig här!

Ansök nu

Projekteringsledare inom VA-process till Sweco!

Processingenjör, maskin
Läs mer Apr 16
Har du tidigare arbetat inom vattenverk alternativt reningsverksprojekt och söker en ny utmaning? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker nu för Swecos räkning en projekteringsledare inom VA-process till Sundsvall. Vi tillämpar löpande urval, så se till att skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. De levererar kvalificerade tekniska konsulttjänster inom teknik, miljö och arkitektur. Sweco utför tiotusentals uppdrag i 70 länder runt om i världen för att säkerställa rent vatten, effektiv infrastruktur och hållbara energilösningar.

Som projekteringsledare har du en nyckelroll i samordningen av Swecos projekt inom VA-process. Du fungerar som en samordnande länk mellan flera teknikområden, exempelvis bygg, process och maskin och har ett huvudsakligt ansvar för att säkerställa tydliga tidsplaner gällande projekteringen. Vidare skapar du rätt förutsättningar för att arbetet i projekten drivs effektivt och kvalitativt.

Du erbjuds
- Att bli en del av en arbetsgivare som värderar hållbarhet, öppenhet och personlig utveckling högt
- Möjligheten att få arbeta i varierade och utmanande projekt och ingå i ett större nationellt sammanhang
- En flexibel roll där du själv är med och påverkar utformningen utifrån din spetskompetens och ditt intresse

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Att agera samordnare mellan flera teknikområden, så som bygg, process och maskin
* Upprätta och säkerställa tydliga tidsplaner gällande projekteringen
* Skapa forum för dialog mellan olika teknikdiscipliner under pågående projekt


VI SÖKER DIG SOM
- Är utbildad civilingenjör eller högskoleingenjör inom väg- och vattenbyggnad, maskinteknik alternativt annan relevant inriktning
- Har flera års arbetslivserfarenhet inom vattenverk och/eller reningsverksprojekt, företrädesvis i en ledande befattning
- Kommunicerar obehindrat på engelska
- Har B-körkort

Det är meriterande om du
- Kommunicerar obehindrat på svenska
- Tidigare arbetat som projektör
- Har erfarenhet av försäljning inom ett för tjänsten relevant område
- Tidigare arbetat som konsult

För att lyckas i rollen ser vi att du som söker är en person som självständigt kan navigera och hitta lösningar på komplexa problem. Du är målmedveten, har en gedigen teknisk kompetens samt förmåga att arbeta i en föränderlig miljö. Därtill trivs du i en ledande befattning med många kontaktytor.

Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Flexibilitet: Möjlighet finns till arbete på distans
- Placering: Företrädesvis Sundsvall, alternativt Östersund, Åre eller Umeå
- Tjänsten kan innebära säkerhetsprövning i och med säkerhetsklassade projekt

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Sweco och hur de presenterar sig här!

Ansök nu

Teknikansvarig maskin till Sweco!

Processingenjör, maskin
Läs mer Apr 16
Är du en erfaren projektör eller konstruktör som söker en roll där du får vara en del av multidisciplina?ra projekt som ledare för teknikdisciplinen maskin? Då har vi jobbet för dig! Vi söker nu för Swecos räkning en teknikansvarig (TA) maskin till Sundsvall. Vi tillämpar löpande urval, så se till att skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. De levererar kvalificerade tekniska konsulttjänster inom teknik, miljö och arkitektur. Sweco utför tiotusentals uppdrag i 70 länder runt om i världen för att säkerställa rent vatten, effektiv infrastruktur och hållbara energilösningar.

Som TA ansvarar du för att hålla samman budget och resurser i pågående projekt. Du säkerställer även den tekniska kvaliteten inom projekten och samordnar arbetet med övriga teknikdiscipliner. Arbetet fokuserar främst på kommunal VA-teknik, det vill säga vattenverk och reningsverk, men kan även omfatta mer komplexa pumpstationsprojekt.

Du erbjuds
- Att bli en del av en arbetsgivare som värderar hållbarhet, öppenhet och personlig utveckling högt
- Möjligheten att få arbeta i varierade och utmanande projekt och ingå i ett större nationellt sammanhang
- En flexibel roll där du själv är med och påverkar utformningen utifrån din spetskompetens och ditt intresse

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ledande roll i projekten med ansvar för budget, resurser samt den tekniska kvaliteten
* Samordning med övriga teknikdiscipliner


VI SÖKER DIG SOM
- Är utbildad civilingenjör eller högskoleingenjör inom väg- och vattenbyggnad, maskinteknik alternativt annan relevant inriktning
- Har flera års arbetslivserfarenhet som konstruktör eller projektör inom maskin eller motsvarande på en processanläggning
- Kommunicerar obehindrat på engelska
- Har B-körkort

Det är meriterande om du
- Kommunicerar obehindrat på svenska
- Har erfarenhet av försäljning inom ett för tjänsten relevant område
- Tidigare arbetat som konsult

För att lyckas i rollen ser vi att du som söker är en person som självständigt kan navigera och hitta lösningar på komplexa problem. Du är målmedveten, har en gedigen teknisk kompetens samt förmåga att arbeta i en föränderlig miljö. Därtill trivs du i en ledande befattning med många kontaktytor.

Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Flexibilitet: Möjlighet finns till arbete på distans
- Placering: Företrädesvis Sundsvall, alternativt Östersund, Åre eller Umeå
- Tjänsten kan innebära säkerhetsprövning i och med säkerhetsklassade projekt

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Sweco och hur de presenterar sig här!

Ansök nu

Deltidsjobb som HR-assistent

HR-assistent
Läs mer Apr 16
Just nu söker vi en engagerad och nyfiken student till ett spännande deltidsuppdrag. Det här är en gyllene möjlighet att få praktisk erfarenhet av HR-arbete, redan under studietiden – något som garanterat väger tungt på ditt CV. Vi arbetar med löpande urval så sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Till vår kund söker vi dig som vill arbeta som HR-assistent under sommaren, du får också möjlighet att arbeta på timmar när terminen startar. Arbetstiderna är förlagda på kontorstid och du kommer att få introduktion till rollen från en erfaren kollega.

Du erbjuds
- En chans att redan under studierna lära dig mer om HR-yrket och bygga värdefull kompetens för framtiden.
- Ett roligt och utvecklande sommarjobb där du dessutom får fortsätta på deltid när studierna drar igång igen till hösten!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Avlasta HR-ansvarig i enklare arbetsuppgifter
* Stötta i arbetsmiljöfrågor
* Schemaläggning
* Skapa rutiner och lathundar


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på universitet eller högskola med inriktning personal och arbetsliv, beteendevetenskap eller motsvarande
- Har minst 1 år kvar av dina studier
- Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift då det krävs i dialog med kollegor samt för dokumentation
- Innehar B-körkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Social
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Sommarjobba som administratör

Transportadministratör
Läs mer Apr 16
Söker du ett sommarjobb som inte bara ger pengar i plånboken, utan också något att skriva på CV:t? Oavsett om du pluggar ekonomi, logistik, kommunikation eller något helt annat – är det här en chans att använda och utveckla dina kunskaper i praktiken. Vi arbetar med löpande urval så sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Som administratör får du en varierad roll där du jobbar med att stötta verksamheten bakom kulisserna – från att sköta enklare ekonomiuppgifter, till att samordna resurser och rapportera avvikelser. Arbetet är förlagt på kontorstid och är på heltid under semesterperioden.

Du erbjuds
- Introduktion från erfarna kollegor som ger dig bästa förutsättningarna att lyckas i rollen
- Ett meriterande sommarjobb, perfekt att ha på CV:t inför examen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta i planering av flöden och dagligt arbete
* Stötta med samordning av externa resurser
* Hantera administrativa arbetsuppgifter som tex avvikelserapportering och enklare ekonomirelaterade uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på universitet eller högskola och har minst 1 år kvar av studierna
- Kan arbeta under sommarmånaderna
- Har B-körkort
- Talar och skriver obehindrat på svenska då detta krävs i kontakten med kollegor samt för dokumentation

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu