Sundsvall: Handläggare sökes med start i september

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handläggare sökes med start i september i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-30 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu handläggare till vår verksamhet för ett spännande bemanningsuppdrag!
Startdatum: 2024-09-23
Slutdatum: 2025-09-22 med möjlighet till förlängning
Arbetsuppgifter:
Svara på frågor via e-post och telefon från privatpersoner, aktörer inom offentlig förvaltning samt kollegor inom andra avdelningar
Handlägga ärenden, inklusive anslutning av aktörer till våra tjänster
Utföra olika administrativa uppgifter
Ta emot och registrera incidenter relaterade till våra tjänster

Du kommer att vara anställd av Barona och stationerad i Sundsvall. Arbetet utförs huvudsakligen på plats på kontoret, med möjlighet till distansarbete 1-2 dagar i veckan efter de första 2 månaderna.
Vem är du som söker?
Minst två (2) års akademiska studier eller motsvarande erfarenhet
Minst fyra (4) års erfarenhet av kundtjänst/support, inklusive arbete med kundrelationer via e-post och telefon
Erfarenhet av ärendehandläggning
God samarbetsförmåga
Utmärkta kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt
Vi söker dig som är lösningsorienterad, strukturerad och lättlärd. Du motiveras av att påverka och hjälpa såväl kunder som interna avdelningar och trivs i en miljö där det händer mycket. Vidare har du en god förmåga att kommunicera på ett förtroendegivande sätt och är bekväm med/har vana av att arbeta med telefon och mail som redskap. Att fokusera på kunden är du van vid och är professionell i ditt kundbemötande. Du uppskattar att arbeta utefter uppsatta mål och finner ett driv i att uppnå dessa tillsammans med dina kollegor. Du har en hög arbetsmoral, har ett flexibelt förhållningssätt och kan naturligt skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter. Det är av stor vikt att du som handläggare är lyhörd för kundens behov samtidigt som du agerar som en god representant för företaget för att hitta bästa möjliga lösning för samtliga parter. Du är van att arbeta självständigt men du är även en utpräglad lagspelare som sätter laget före jaget.
Meriterande:
Erfarenhet av arbete med juridiska frågor
Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning (kommun, region, statlig myndighet)
Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem


Detta är ett längre konsultuppdrag och med goda möjligheter till förlängning. 
Tjänsten är på heltid och tillträds efter överenskommelse. Arbetstider är vardagar under kontorstider. Konkurrenskraftig lön samt tillkommande förmåner ingår via kollektivavtal.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Nilsson på elin.nilsson@barona.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Gör skillnad i en dynamisk miljö och bli en del av ett engagerat team i Sundsvall. Välkommen med din ansökan!


Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999 bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på https://barona.se/om-barona

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som .

Handläggare post- och ärendehantering

Läs mer Maj 12
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi nya medarbetare till vår post- och ärendehantering!

Bolagsverket har som mål att inkommande post så långt det är möjligt ska vara inskannade och diarieförda samma dag som de kommer in. På sektionen, där du kommer placeras, jobbar engagerade kollegor tillsammans, och arbetsuppgifterna fördelas varje dag enligt ett schema. Varje medarbetare har ett eget ansvar för att utföra sina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt med god kvalité så att hela sektionen uppnår sina dagliga mål.

Du kommer främst att jobba med att hantera alla våra inkommande handlingar per post och e-post samt skanna, granska och diarieföra handlingar. Bolagsverket får stora mängder post varje dag och vi använder höghastighetsskanners för att hantera den.

Utöver det ingår även daglig hantering av vår utgående post samt handläggning av andra ärenden som hanteras inom sektionens uppdrag.

Är du sugen på ett fartfyllt och omväxlande arbete tillsammans med trevliga kollegor? Då ska du läsa vidare!

KVALIFIKATIONER
Vi behöver dig som är noggrann och som kan arbeta strukturerat och självständigt. Du gillar och har lätt för att lära dig nya saker och vill att jobbet blir utfört på bästa sätt och med hög kvalitet. Du arbetar självständigt, levererar i tid och behåller lugnet även under intensiva perioder. Du är också kommunikativ; både genom att ställa frågor och att själv informera. Du samarbetar bra med dina arbetskamrater för att ni tillsammans ska få ett gott resultat.

Känner du igen dig i den beskrivningen? Då kan du gå vidare i urvalet om du även har:
- slutförd och godkänd gymnasieutbildning.
- cirka ett års aktuell erfarenhet av handläggning inom posthantering och diarieföring av inkomna handlingar. Vi vill att du har haft det som huvudsysselsättning under denna tid.
- aktuell erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg för diarieföring.
- erfarenhet av och förmåga att enkelt navigera i olika datasystem och snabbt sätta dig in i och använda digitala verktyg.

Du behöver också ha goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt, då det är nödvändigt i det dagliga arbetet.

Det är en fördel om du dessutom har:
- arbetslivserfarenhet från statlig myndighet
- erfarenhet av att arbeta med och hantera höghastighetsskanners.
- erfarenhet av att arbeta i något digitalt ärende- eller handläggningssystem.
- erfarenhet av att arbeta i arbetsrotation enligt schemaläggning.

Pappersposten minskar nu och därför går vi mot mer digitala arbetsuppgifter, vilket innebär att vi behöver förändra våra arbetssätt. Därför kommer vi lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och att du vill och har förmåga att lära, växa och utvecklas med vår verksamhet.

Du kommer att arbeta på plats i Bolagsverkets fina och moderna lokaler vid hamnen i centrala Sundsvall.

Varmt välkommen med din ansökan!
Ansök så snart du kan, vi gör urval löpande.

ÖVRIGT
Bifoga endast CV till din ansökan.

Placeringsorten är Sundsvall.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Handläggare i Sundsvall

Läs mer Maj 2
Vill du arbeta på en myndighet där ditt arbete verkligen gör skillnad? Ta chansen att kombinera din noggrannhet med din vilja att ge förstklassig service i en roll som utvecklar både dig och företagsklimatet!
Om uppdraget
Vi söker handläggare som brinner för struktur och kundkontakt! Hos vår kund i Sundsvall får du möjlighet att hjälpa företag med allt från registreringar till rådgivning. Med start omgående till och med september 2025. Sök till en spännande heltidstjänst på plats hos kunden, där vi erbjuder dig en chans att växa i din yrkesroll och bidra till Sveriges företagsklimat. Tjänsten är på heltid (100 %) och innebär arbete vid kundens kontor i Sundsvall, under kontorstid på helgfria vardagar.
Eftersom flera konsulter börjar samtidigt är det avgörande att du är tillgänglig för start så fort som möjligt, då en gemensam upplärning äger rum. Detta säkerställer att du snabbt kommer in i rollen och får en bra start tillsammans med dina kollegor.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som handläggare inom företagsregistrering blir du en viktig del av processen som hjälper företag att växa och utvecklas. Du granskar och registrerar förändringar i företagsuppgifter med noggrannhet och precision – varje detalj räknas!
Det kan bli aktuellt att du arbetar inom telefoni, då blir du företagarnas första kontakt, där du med lyhördhet och engagemang svarar på frågor om allt från att starta ett företag till hur man bäst avvecklar det. Du är deras guide genom regler och rutiner och hjälper dem att känna sig trygga i sina beslut.

Dina kvalifikationer
Gymnasium eller likvärdig utbildning och kunna visa upp betyg 
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunskaper i MS Office eller likvärdiga verktyg
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift
Du är van att använda en pc med tillhörande program som arbetsredskap

Meriterande krav 
Tidigare arbete med kundsupport och rådgivning i någon form, helst via telefon men även via mail och chatt


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 9 maj. 
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg: annelie.hammarborg@bemannia.se Elvira Henningsson: elvira.henningsson@bemannia.se 
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på, Annelie Hammarborg: 072 169 30 00 Elvira Henningsson: 076 013 22 00
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Handläggare i Sundsvall

Läs mer Apr 17
Vill du arbeta på en myndighet där ditt arbete verkligen gör skillnad? Ta chansen att kombinera din noggrannhet med din vilja att ge förstklassig service i en roll som utvecklar både dig och företagsklimatet!
Om uppdraget
Vi söker handläggare som brinner för struktur och kundkontakt! Hos vår kund i Sundsvall får du möjlighet att hjälpa företag med allt från registreringar till rådgivning. Med start omgående till och med september 2025. Sök till en spännande heltidstjänst på plats hos kunden, där vi erbjuder dig en chans att växa i din yrkesroll och bidra till Sveriges företagsklimat. Tjänsten är på heltid (100 %) och innebär arbete vid kundens kontor i Sundsvall, under kontorstid på helgfria vardagar.
Eftersom flera konsulter börjar samtidigt är det avgörande att du är tillgänglig för start den 1 april, då en gemensam upplärning äger rum. Detta säkerställer att du snabbt kommer in i rollen och får en bra start tillsammans med dina kollegor.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som handläggare inom företagsregistrering blir du en viktig del av processen som hjälper företag att växa och utvecklas. Du granskar och registrerar förändringar i företagsuppgifter med noggrannhet och precision – varje detalj räknas!
Det kan bli aktuellt att du arbetar inom telefoni, då blir du företagarnas första kontakt, där du med lyhördhet och engagemang svarar på frågor om allt från att starta ett företag till hur man bäst avvecklar det. Du är deras guide genom regler och rutiner och hjälper dem att känna sig trygga i sina beslut.

Dina kvalifikationer
Gymnasium eller likvärdig utbildning och kunna visa upp betyg 
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunskaper i MS Office eller likvärdiga verktyg
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift
Du är van att använda en pc med tillhörande program som arbetsredskap

Meriterande krav 
Tidigare arbete med kundsupport och rådgivning i någon form, helst via telefon men även via mail och chatt

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 30 april. 
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg: annelie.hammarborg@bemannia.se Elvira Henningsson: elvira.henningsson@bemannia.se 
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på, Annelie Hammarborg: 072 169 30 00 Elvira Henningsson: 076 013 22 00
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Handläggare i Sundsvall

Läs mer Apr 25
Vill du arbeta på en myndighet där ditt arbete verkligen gör skillnad? Ta chansen att kombinera din noggrannhet med din vilja att ge förstklassig service i en roll som utvecklar både dig och företagsklimatet!
Om uppdraget
Vi söker handläggare som brinner för struktur och kundkontakt! Hos vår kund i Sundsvall får du möjlighet att hjälpa företag med allt från registreringar till rådgivning. Med start omgående till och med september 2025. Sök till en spännande heltidstjänst på plats hos kunden, där vi erbjuder dig en chans att växa i din yrkesroll och bidra till Sveriges företagsklimat. Tjänsten är på heltid (100 %) och innebär arbete vid kundens kontor i Sundsvall, under kontorstid på helgfria vardagar.
Eftersom flera konsulter börjar samtidigt är det avgörande att du är tillgänglig för start så fort som möjligt, då en gemensam upplärning äger rum. Detta säkerställer att du snabbt kommer in i rollen och får en bra start tillsammans med dina kollegor.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som handläggare inom företagsregistrering blir du en viktig del av processen som hjälper företag att växa och utvecklas. Du granskar och registrerar förändringar i företagsuppgifter med noggrannhet och precision – varje detalj räknas!
Det kan bli aktuellt att du arbetar inom telefoni, då blir du företagarnas första kontakt, där du med lyhördhet och engagemang svarar på frågor om allt från att starta ett företag till hur man bäst avvecklar det. Du är deras guide genom regler och rutiner och hjälper dem att känna sig trygga i sina beslut.

Dina kvalifikationer
Gymnasium eller likvärdig utbildning och kunna visa upp betyg 
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunskaper i MS Office eller likvärdiga verktyg
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift
Du är van att använda en pc med tillhörande program som arbetsredskap

Meriterande krav 
Tidigare arbete med kundsupport och rådgivning i någon form, helst via telefon men även via mail och chatt


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 30 april. 
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg: annelie.hammarborg@bemannia.se Elvira Henningsson: elvira.henningsson@bemannia.se 
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på, Annelie Hammarborg: 072 169 30 00 Elvira Henningsson: 076 013 22 00
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Handläggare i Sundsvall

Läs mer Jan 21
Vill du arbeta på en myndighet där ditt arbete verkligen gör skillnad? Ta chansen att kombinera din noggrannhet med din vilja att ge förstklassig service i en roll som utvecklar både dig och företagsklimatet!
Om uppdraget
Vi söker handläggare som brinner för struktur och kundkontakt! Hos vår kund i Sundsvall får du möjlighet att hjälpa företag med allt från registreringar till rådgivning. Med start i april 2025 till och med september 2025. Sök till enspännande heltidstjänst på plats hos kunden, där vierbjuder dig en chans att växa i din yrkesroll och bidra till Sveriges företagsklimat.Tjänsten är på heltid (100 %) och innebär arbete vid kundens kontor i Sundsvall, under kontorstid på helgfria vardagar.
Eftersom flera konsulter börjar samtidigt är det avgörande att du är tillgänglig för start den 1 april, då en gemensam upplärning äger rum. Detta säkerställer att du snabbt kommer in i rollen och får en bra start tillsammans med dina kollegor.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som handläggare inom företagsregistrering blir du en viktig del av processen som hjälper företag att växa och utvecklas. Du granskar och registrerar förändringar i företagsuppgifter med noggrannhet och precision – varje detalj räknas!
Det kan bli aktuellt att du arbetarinom telefoni, då blir du företagarnas första kontakt, där du med lyhördhet och engagemang svarar på frågor om allt från att starta ett företag till hur man bäst avvecklar det. Du är deras guide genom regler och rutiner och hjälper dem att känna sig trygga i sina beslut.

Dina kvalifikationer
Gymnasium eller likvärdig utbildning och kunna visa upp betyg
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunskaper i MS Office eller likvärdiga verktyg
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift
Du är van att använda en pc med tillhörande program som arbetsredskap

Meriterande krav
Tidigarearbete med kundsupport och rådgivning i någon form, helst via telefon men även via mail och chatt



Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 30mars.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg: annelie.hammarborg@bemannia.se Elvira Henningsson: elvira.henningsson@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på,Annelie Hammarborg:072 169 30 00Elvira Henningsson: 076 013 22 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Barona Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Barona Professionals AB .

Migreringskonsult/Testare till spännande projekt i Sundsvall

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Dec 20
Migreringskonsult/Testare
Arbetsplats: Sundsvall (med delvis möjlighet till distansarbete)
Startdatum: 2025-03-31
Slutdatum: 2026-04-01 (med möjlighet till förlängning)
Omfattning: 100 % (heltid)
Om Uppdraget
Vi söker en erfaren migreringskonsult med fokus på funktion och prestandatester till ett spännande projekt. Du kommer att ingå i ett dedikerat migreringsteam och bidra till utvecklingen och verifieringen av en ny version av en digital brevlåda. Detta är en nyckelroll i ett nationellt projekt som påverkar miljontals användare.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta med att:

Verifiera funktion och prestanda vid migreringen från en Oracle-databas till en Postgre-databas och S3 (Minio) objektlagring.


Utforma och genomföra automatiserade funktionstester och prestandatester för serverapplikationer.


Samarbeta nära kravställare och utvecklare för att designa och implementera tester.


Stödja migreringen av ca 10TB data, med fokus på hög prestanda och tillförlitlighet.


Kvalifikationer och erfarenheter
För att lyckas i rollen bör du ha:

Minst 4 års erfarenhet av liknande roller, inklusive automatiserade funktion- och prestandatester.


Goda kunskaper i Postgre och erfarenhet av agilt teambaserat arbete.


Erfarenhet av testledning och javaserverprogrammering (minst 3 år).


Erfarenhet av verktyg som Cypress och Cucumber är meriterande.


Flytande svenska och engelska i tal och skrift.


Säkerhetskrav

Svenskt medborgarskap.


Godkänd säkerhetsprövning enligt klass 2, vilket innefattar kontroll av SÄPO.


Tjänsten ska utföras inom Sveriges gränser, och utrustning från uppdragsgivaren ska användas.


Personliga egenskaper
Du är analytisk, strukturerad och drivs av att leverera hög kvalitet. Att arbeta i en dialogdriven miljö där samarbete är centralt är något du trivs med.

Placering och arbetssätt
Tjänsten är stationerad i Sundsvall med krav på kontorsnärvaro 2-3 dagar per vecka eller enligt verksamhetens behov. Resor till Stockholm kan förekomma, och kostnader för dessa står uppdragsgivaren för.
Vad vi erbjuder

En spännande möjlighet att bidra till utvecklingen av digitala tjänster med stor samhällspåverkan.


En roll med stort ansvar och samarbete i ett engagerat team.


Flexibilitet med delvis distansarbete och möjlighet till långsiktig förlängning.


Ansökan
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Agnes Hildén på agnes.hilden@barona.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post på grund av GDPR.
Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder och vi är experter inom kompetensförsörjning. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering. Läs mer: https: Om Barona - Barona Sverige

Ansök nu

Kravanalytiker & Systemtestare - Uppdrag i Sundsvall

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Dec 9
Kravanalytiker och Systemtestare
Startdatum: 1 mars 2025
Slutdatum: 28 februari 2026
Omfattning: 100 %
Plats: Sundsvall (möjlighet till delvis distansarbete)
Om uppdraget
Vi söker en erfaren kravanalytiker och systemtestare för ett uppdrag hos en av våra kunder. Arbetet bedrivs i ett agilt team där samarbete, korta feedbackloopar och en tät dialog är centrala. Du kommer att vara en viktig del av hela utvecklingsprocessen och bidra till ständiga förbättringar för ökad kvalitet och effektivitet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Formulera krav och omsätta dessa i scenarios enligt agila arbetssätt.


Arbeta med iterativ och inkrementell kravhantering, inklusive användning av acceptanskriterier.


Ansvara för testarbete i ett agilt team, inklusive planering, genomförande och utvärdering av tester.


Genomföra tekniska tester såsom systemtest, systemintegrationstest och tekniska tester.


Dokumentera arbetet och överföra kompetens till kundens personal.


Arbetsmetodik:

Agilt arbete med inspiration från ramverket SAFe.


Behovsdriven utveckling (BDD) och testdriven utveckling (TDD).


Tillgänglighetstester enligt WCAG.


IT-utveckling enligt Continuous Integration och Continuous Deployment/Delivery (CI/CD).


Teknik och verktyg:

Planering och administration: Jira och Confluence.


BDD-arbete: Gherkin/Cucumber med Eclipse, IntelliJ eller Visual Studio Code.


Tillgänglighetstester: Adobe Acrobat/PAC2021.


GUI-arbete: Balsamiq och Figma.


Övriga tekniker: AQT, MQj Explorer, Git Bash, Bitbucket/GitLab, Kubernetes (K8s) och Splunk.


Villkor för uppdraget

Uppdraget pågår från 1 mars 2025 till 28 februari 2026 med möjlighet till förlängning till 28 februari 2027.


Kunden tillhandahåller bärbar dator. Upp till 60 % av arbetstiden kan utföras på distans efter kundens önskemål.


Kvalifikationer:

Gedigen erfarenhet av kravhantering och teknisk testning.


Kompetens inom och teknisk testning i agila miljöer.


Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar i ett team.


Erfarenhet av ovan nämnda verktyg och arbetssätt är meriterande.


Ansökan:
Sista ansökningsdag är redan den 16 december 2024. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att arbeta tillsammans för att skapa värde hos vår kund.

Ansök nu

CI/CD-utvecklare på svensk myndighet i Sundsvall

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Nov 1
CI/CD-utvecklare på svensk myndighet
Är du en erfaren CI/CD-utvecklare redo att arbeta tillsammans med Fujitsu i en viktig roll för deras kund? Vi söker en driven professionell med expertis inom CI/CD-processer som är ivrig att bidra till ett agilt team som värderar innovation och samarbete. Detta är ett konsultuppdrag från 2 januari 2025 till 31 december 2025, med chans till förlängning.
Position: CI/CD-utvecklare
Plats: På plats i Sundsvall, Sverige (100% på plats)
Startdatum: 2 januari 2025
Slutdatum: 31 december 2025, med möjlighet till förlängning
Uppdragsbeskrivning
Gå med i ett dedikerat, agilt team som arbetar för att driva kvalitet, automatisering och effektivitet i företagets CI/CD-miljö. Som CI/CD-utvecklare kommer du aktivt att stödja och utveckla verktyg som möjliggör effektiv systemutveckling. Dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar:
Stöd till team: Ge vägledning om CI/CD-verktyg och teknologier, särskilt inom container- och klusterbaserade miljöer.
Verktygsutveckling: Samarbeta för att förbättra kontinuerliga integrations- och leveranspipelines och optimera dem för teamens behov.
Pipeline-design och -hantering: Designa, anpassa och optimera CI/CD-pipelines för att stödja utvecklingsteamen.
Problemlösning: Felsöka och lösa komplexa problem inom utvecklingsverktyg och miljöer.
Säkerhet och utbildning: Utbilda utvecklare i centrala pipeline-verktyg och säkerställ en säker CI/CD-verktygskedja.

Kompetenser och Tekniker
Vi söker expertis inom följande verktyg och miljöer:
Operativsystem och nätverk: Linux, nätverkskonfiguration
CI/CD- och DevOps-verktyg: GitLab, Jenkins, BitBucket, NexusIQ, SonarQube, Docker, Kubernetes
Projektledningsverktyg: Jira, Confluence
Övervakning och säkerhet: Grafana, Trivy
Automatisering och hantering: SaltStack, ThinLinc, Helm

Arbetssätt
Du kommer att arbeta i ett agilt team inspirerat av SAFe-ramverket, där iterativ, värdeskapande utveckling är centralt. Miljön uppmuntrar till självständighet, kontinuerligt lärande och samarbete med feedback från både interna och externa intressenter.
Varför Ansöka?
Denna roll ger dig möjlighet att arbeta med innovativa CI/CD-lösningar i en strukturerad, agil miljö samtidigt som du samarbetar nära med vårt utvecklingsteam. Det är en chans att påverka utvecklingsprocesser och verktyg för en viktig svensk myndighet.
Om du är en engagerad CI/CD-utvecklare som brinner för automatisering och kontinuerlig förbättring – ansök idag!

Ansök nu

Junior Software Deployment Engineer at Fujitsu Sweden

Systemadministratör
Läs mer Okt 24
Junior Software Deployment Engineer at Fujitsu Sweden


Customer: Insurance Sector 
Location: Sundsvall, Sweden (No remote work)
Start Date: November 18, 2024
End Date: December 31, 2026 possibility of extension

Are you ready to kick-start your career in application packaging? Fujitsu Sweden is seeking two enthusiastic Junior Software Deployment Engineer to join our exciting project with an insurance agency. This is an excellent opportunity to gain hands-on experience in the world of software packaging and application deployment, while working in a dynamic and collaborative environment. We are looking for someone that has a couple of years experience in a similar role.

What You’ll Do
As a Junior Software Deployment Engineer, you will be involved in: MSI Application Packaging: Handling Microsoft Software Installer (MSI) packaging for a variety of certified applications.
Application Distribution: Setting up and configuring application deployment using Microsoft Endpoint Configuration Manager (MECM).
Incident Management: Resolving incidents and supporting customers by managing applications that are critical to the Swedish Social Insurance Agency.
Scripting and Automation: Utilizing your skills in PowerShell and Visual Basic (VB) scripting to automate tasks and enhance application management.

What You Bring
We are looking for candidates who have: Application Packaging Expertise: Familiarity with advanced packaging tools such as Admin Studio or similar.
Experience with MECM: Knowledge in setting up and configuring application distribution in Microsoft Endpoint Configuration Manager (MECM).
Scripting Skills: Proficiency in PowerShell and Visual Basic (VB) scripting to assist with automation and deployment.
Hands-On Experience: Previous involvement in at least one assignment related to application packaging and deployment in the past two years.

Bonus Skills ITIL Framework Knowledge: Experience with the Information Technology Infrastructure Library (ITIL) framework, particularly in incident and problem management.
Windows 11 Packaging: Familiarity with application packaging in a Windows 11 environment is highly desirable and will give you a competitive edge.

This role offers a fantastic opportunity to sharpen your technical skills in a high-profile environment, working alongside an experienced team of professionals. You’ll be contributing to essential services that have a significant impact on society while developing your career in the IT sector.

Interested?
Submit your CV and showcase your experience in application packaging, Microsoft Endpoint Configuration Manager (MECM), and scripting by November 1, 2024. We're looking for candidates who are eager to learn, proactive, and ready to take on new challenges. Fujitsu Sweden is committed to fostering a diverse and inclusive work environment. We encourage applications from individuals of all backgrounds.
Join us on this exciting journey and be part of something meaningful!

Role Information
This is a consultancy assignment where you will be employed by Barona for the period of the project. Barona is an international group with offices in 10 countries. In Sweden, we have offices in Stockholm, Gothenburg, Malmo, Falun, and Strömsund, but we provide competence supply solutions across the country. We offer our clients visionary and forward-thinking partnerships, and our employees exciting opportunities at all stages of their careers.
https://barona.se/om-barona/

Ansök nu

Systemutvecklare (AI/ML) hos myndighet i Sundsvall 

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Okt 15
Jobbmöjlighet: Systemutvecklare (AI/ML) hos myndighet i Sundsvall 
Vi söker en erfaren systemutvecklare med starkt fokus på artificiell intelligens (AI) och maskininlärning (ML) för att ansluta till det dynamiska teamet hos kunden. Uppdraget startar den 1 maj 2025 och pågår till den 30 april 2026. Det finns möjlighet till förlängning baserat på prestation och ömsesidig överenskommelse.
Plats: Sundsvall (50% på distans tillåtet)
Omfattning: 100 %
Rollöversikt
Som systemutvecklare kommer du att spela en avgörande roll i utvecklingen av AI/ML-lösningar hos kunden, där du arbetar inom ett agilt team. Ditt ansvar inkluderar hela utvecklingscykeln – från insamling och analys av data till design, modellträning, implementering och uppföljning.
Huvudsakliga ansvarsområden:
AI/ML-systemutveckling, främst i Python
Bygga strukturerade ML-modeller enligt CRISP-ML-ramverket
Samarbeta kring AI-utforskning och hypotesutvärdering med hjälp av avancerade AI-verktyg
Continuous Integration/Continuous Deployment (CI/CD) inklusive Docker och Kubernetes
Träning av AI/ML-modeller, utveckling av AI-pipelines och dataanalys
Arbeta med Natural Language Processing (NLP) och språkmodeller för att lösa AI/ML-uppgifter
Testdriven och beteendedriven utveckling (TDD/BDD)

Krav:
Gedigen erfarenhet av Python och andra moderna programmeringsspråk
Bekantskap med verktyg som Jira, Confluence, Airflow, JupyterLabs, MLflow Tracking, Label Studio, CUDA, och Kubernetes
Erfarenhet av agilt, iterativt arbetsflöde med fokus på att leverera högkvalitativa AI-lösningar
Kunskap om CRISP-ML-processen för strukturerad och systematisk utveckling av maskininlärningsmodeller

Arbetsmetodik:
Du arbetar i en agil och iterativ miljö och samarbetar nära med både interna team och externa kunder.
Du kommer att vara en del av ett team med stort eget ansvar för sina leveranser, med kontinuerliga retrospektiver och förbättringar för att öka kvalitet och effektivitet.

Distansarbete:
Upp till 50 % distansarbete tillåts baserat på projektets behov, men närvaro i Sundsvall kan krävas vid behov. En bärbar dator tillhandahålls av företaget, men du behöver egna digitala verktyg för distansarbete.

Uppdragstid:
Startdatum: 1 maj 2025
Slutdatum: 30 april 2026 (med möjlighet till förlängning till 30 april 2027)

Om du brinner för AI/ML-utveckling, gillar samarbeten och söker en spännande ny utmaning med en av Sveriges nyckelorganisationer, är du varmt välkommen att ansöka.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu