Sundsvall: Account Manager / Utesäljare till Solar

Hitta ansökningsinfo om jobbet Account Manager / Utesäljare till Solar i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-12 // Varaktighet: Heltid

Har du erfarenhet av B2B-försäljning och vill arbeta med ett varierat sortiment av produkter och tjänster? Vi söker nu en kundfokuserad Account Manager till Solar, där du kommer att jobba med försäljning av skräddarsydda lösningar och skapa nya affärsmöjligheter baserat på kundernas behov. Är du den vi söker?
Då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, ansök därför redan idag!
Om Solar
Solar är ett ledande sourcing- och serviceföretag inom tekniksektorn med fokus på att skapa värde för sina kunder genom effektiva och hållbara lösningar. Här erbjuds ett brett sortiment av produkter och tjänster inom el, VS, ventilation och industri. Med över 100 års erfarenhet i branschen är Solar en pålitlig partner för professionella kunder inom både offentlig och privat sektor.
Solar har sitt huvudkontor i Danmark och är verksamma i flera europeiska länder, inklusive Sverige, där de har ett starkt nätverk av filialer och lager. Målet är att vara kundernas förstahandsval genom att erbjuda innovativa lösningar, hög tillgänglighet och expertis inom de olika affärsområdena.
Om rollen
Som Account Manager / Utesäljare hos Solar ansvarar du för hela säljprocessen från första kontakt till avslutad affär. Du har kundansvar inom affärsområdet Industri, där du bygger och vårdar långsiktiga relationer med befintliga kunder samtidigt som du aktivt bearbetar potentiella affärsmöjligheter med nya kunder. I arbetsuppgifterna ingår att ta fram och följa upp offerter, förhandla priser, sluta avtal samt att vara med på vissa installationer och liknande tillsammans med innesäljare / leverantör. Vidare är du delaktig i att jobba med riktade säljkampanjer, delta vid mässor och events samt att kontinuerligt ta fram och erbjuda attraktiva kundanpassade affärsförslag till dina kunder.
Du utgår från Solars butik med kontor i Sundsvall och bearbetar kunder i ett geografiskt område som sträcker sig från Gävle och norrut. Du genomför kundmötena såväl fysiskt som via telefon / digitalt. Hos Solar värdesätts medarbetaren och personlig utveckling högt. Som anställd erbjuds du kontinuerlig kompetensutveckling. Du får jobba i en omväxlande roll i en inspirerande miljö där du tillsammans med ett engagerat och skickligt team får chans att växa.
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har flerårig erfarenhet av B2B-försäljning där du arbetat självständigt med fältförsäljning. Du har ett kundorienterat arbetssätt och en vana att bygga förtroendefulla, långsiktiga relationer. Har du teknisk kunskap eller erfarenhet inom automation/el eller liknande områden är det ett stort plus, men inget krav.
Som person är du målinriktad och driven med en stark vilja att nå uppsatta mål och resultat. Du är noggrann och ansvarfull med god känsla för struktur, vilket krävs för att kunna planera och driva säljprocesserna framåt på ett självständigt sätt. Du trivs i ett lagarbete och har lätt för att samarbeta och stötta dina kollegor för att nå gemensam framgång i teamet. Du är trygg med att ta egna initiativ och har en förmåga för att vara kreativ och flexibel för att hitta lösningar på de utmaningar och förändringar som kan dyka upp längs vägen.
Krav för tjänsten
Flerårig försäljningserfarenhet inom B2B
Erfarenhet av fältförsäljning
B-körkort
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Teknisk kunskap / försäljningserfarenhet från automation, el eller liknande
Försäljningserfarenhet mot MRO-segmentet (Maintenance, Repair and Operations)

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Uppdragsform: Tillsvidareanställning där du blir anställd direkt hos Solar, efter 6 månaders provanställning
Ort: Sundsvall. Du utgår från Sundsvall men arbetar i distriktet Gävle och norrut. Tjänstebil ingår i tjänsten.
Då vi jobbar löpande med urvalet så kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test.
Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och lina@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Utesäljare.

Regionsäljare till Södra Norrland

Läs mer Aug 21
Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Tillsammans med våra kunder tar vi fram lösningar som minimerar risken för brand och olycka - genom rådgivning, marknadens bredaste utbud av utbildningar, hållbara säkerhetsprodukter och service i världsklass.
Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Tillsammans med våra kunder räddar vi liv. Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet, men gemensamt för alla är en drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Vi letar efter dig som har rätt inställning och en ambition att utvecklas!
Om rollenSom säljare kommer du att få ett omväxlande och stimulerande arbete som representant för företaget och arbeta med både nya och befintliga kunder.Presto är i ständig förändring och verksamheten expanderar snabbt, det ger dig som anställd goda förutsättningar för utveckling inom bolaget. Via Presto Academy kan du som anställd kompetensutveckla inom relevanta områden. Vid onboarding ingår engedigen introduktion och utbildning - därefter arbetar du självständigt med stöd från kollegor.
Du kommer bland annat att ansvara för:
Din budget, i linje med våra resultat-/avdelningsmål.

Nya- och befintliga kunder. Affärsmöjligheterna skapas ifrån ditt eget arbete, ifrån vår säljorganisation, samt inkommande förfrågningar.
Att utveckla relationer hos kunderna samt driva nya affärer hos dem.
Att driva och utveckla försäljning av Prestos totala kunderbjudande, som innefattar alla våra tjänster och produkter.
Att lösa kundernas behov genom att aktivt föreslå förbättringar utifrån deras nuläge och önskemål.
Dina nyckelkunder samt för att involvera dina kollegor inom andra avdelningar på olika sätt. Som stöd till ditt arbete arbetar vi genom våra verksamhets- och CRM-system.
Vi söker dig som
Vill spendera dina dagar hos olika kunder på varierande uppdrag och brinner för att bygga relationer och förstå kunderna, deras verksamhet och behov. Vi kräver ingen formell förkunskap inom branschen utan vi söker dig med rätt inställning och attityd. Utveckling ligger i vårt DNA och som medarbetare på Presto drivs du av en lärande kultur, att utvecklas i din roll men även vara med och utveckla verksamheten och branschen. Du har ambitioner och ser möjligheter i utmaningarna du ställs inför, en chans att lära dig och dina kollegor något nytt.
För att lyckas i rollen behöver du:
En förmåga att bygga goda relationer samt utveckla nya affärer hos kund.
Driv och vana att arbeta med lång-kortsiktiga mål.
Erfarenhet inom sälj
B-körkort.
Du får gärnaha erfarenhet inom fastighets-och förvaltningsbranschen, det är dock inget krav.
Vi erbjuderUtvecklingsmöjligheter inom en långsiktig och stabil bransch som funnits länge.
Internutbildning via Presto Academy, vi utbildar dig inom rollens olika verksamhetsområden.
Kollektivavtal med Unionen, arbetstidsförkortning, kollektivavtalsenliga försäkringar inklusive tjänstepension.
Till din fritid erbjuder vi friskvårdsbidrag, rabatterade priser hos SJ, Elite hotels, Scandic, Sats och Nordic Wellness samt tillgång till livsstilsverktyget.
Vill du jobba tillsammans med oss?Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet med en gemensam drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Det är kombinationen av våra olikheter som gör oss starka tillsammans. Vi strävar efter att rekrytera medarbetare med olika bakgrund för att spegla samhället och våra kunders mångfald.
Stämmer ovan in på dig? skicka in din ansökan idag!
Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Dessa ger oss en indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Vi går löpande igenom ansökningarna, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Slutkandidater kommer genomgå en säkerhetsprövning, inklusive belastningsregister, kreditprövning och drogtest.
Tjänsten är heltid, måndag till fredag från kl. 07:30 till 16:30. Vi tillhandahåller tjänstebil och anställningen inleds med 6 månaders visstidsanställning med avsikt att sedan fortsätta med tillsvidareanställning. Vid frågor om tjänsten kontakta: Regional säljledare Adam Thunberg, Adam.thunberg@presto.se
Om oss
Sedan starten 1959 har vi alltid satt säkerheten främst. Det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA . Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt och vara ett föredöme i vår bransch. Inte bara just nu, utan även för kommande generationer . Årligen servar vi brandskydd och förebygger risker på fler än 75.000 verksamheter och fastigheter Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm och utbildar 100 000 deltagare inom säkerhet

Ansök nu

Säljare till Sundsvall

Läs mer Aug 26
Beskrivning av jobb

Är du redo att nå nya höjder? Bli toppsäljare hos oss på Verisure!

Har du en passion för försäljning och drömmer du om en karriär där dina prestationer verkligen gör skillnad? Är du målmedveten och motiveras av att nå toppresultat? Då kan du vara vår nästa toppsäljare! Vi på Verisure är är stolta över att skydda över 5 miljoner människors hem världen över och att vi är Europas ledande leverantör av smarta säkerhetssystem för hem och företag. Vi satsar på din personliga och professionella utveckling och erbjuder en arbetsplats där innovation och kundfokus står i centrum. Hos oss kan du bidra till ökad trygghet i människors liv dagligen – ta chansen och sök redan idag!

Vi erbjuder dig:

* En stark säljkultur, teamkänsla och engagerade kollegor

* Onboarding i världsklass

* Garantilön och attraktiv provisionsstege

* Mållön: 32 000 – 40 000 kr

* Attraktiva karriärmöjligheter

* Säljtävlingar med extraordinära priser och resor

* Tillgång till arbetsbil vid behov

Om tjänsten:

Du kommer att arbeta ute på fältet, där du aktivt möter privatpersoner i deras hem för att förstå deras specifika behov och förväntningar. Du ansvarar för hela säljprocessen, vilket inkluderar att boka möten, genomföra kundbesök, identifiera kundens behov och presentera skräddarsydda lösningar, samt slutföra avtalsskrivningen. Utöver försäljningen kommer du också att ansvara för installationen av larmen direkt i hemmet. Din uppgift är inte bara att sälja produkter, utan även att skapa trygghet och förtroende för varje kund. Genom att erbjuda personlig säkerhetsrådgivning och kombinera din expertis med vår innovativa teknik hjälper du kunderna att skydda det som är viktigast för dem – deras hem och familjer.

Vi söker dig som:

Tack vare vårt introduktionsprogram i världsklass behöver du inte ha tidigare erfarenhet av försäljning eller säkerhet. Har du drivet och viljan att lära dig, så ger vi dig alla verktyg du behöver för att lyckas. Däremot så tror vi att en framgångsfaktor för att du ska lyckas i denna roll är att du har ett stort kundfokus och drivs av att arbeta mot högt uppsatta mål. Du värdesätter teamwork och förstår vikten av att arbeta tillsammans. Vårt fokus är hela tiden att bli bättre än vi var igår – och det gäller både på individnivå och som team.  Vi letar efter någon som inte bara nöjer sig med att göra ett bra jobb, utan som alltid strävar efter att göra det lilla extra för att nå framgång.

Utöver det söker vi dig som:

• Har B-körkort (obligatoriskt krav)

• Kan arbeta måndag till torsdag 12-20.30 och fredagar 10-19

• Behärskar svenska i tal och skrift, ytterligare språk är meriterande

• Är fri från anmärkningar i belastningsregistret och hos UC

Skicka in din ansökan idag, med endast CV:

Urval sker löpande så ta chansen och skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR.

Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och gör en kreditupplysning.

Läs gärna mer om oss på vår Karriärsida eller följ oss på vår Instagram.

Har du frågor? Kontakta rekryteringsteamet på jobb@verisure.se. Märk ämnesraden med den ort du är intresserad av att jobba i.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Teknisk säljare inom hydraulik

Läs mer Aug 13
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos AO Hydraulik.

Om företaget:

AO Hydraulilk har sedan de grundades 2014, som en utbrytning av Bosch Rexroths, fokuserat på service, förebyggande underhåll och renoveringar av pumpar, hydraulmotorer och -cylindrar mot industrin. De är en komplett leverantör och erbjuder även support och försäljning av komponenter. Med sin gedigna erfarenhet inom branschen säkerställer de sina kunders hydraulmaskineri både driftsäkert och produktivt.

Idag är dom 4st i företaget med målbilden att öka sin tillväxt.

Arbetsuppgifter:

Som teknisk säljare ansvarar du för kundbearbetningen inom och utanför regionen där ditt mål är att utveckla samarbeten, identifiera affärsmöjligheter och skapa mervärde gentemot kund. Du sköter hela säljprocessen självständigt, från uppsökande av kund till framtagande av offerter och avtalsskrivning. Du säljer in hydraulikkomponenter, service, underhåll och reparationer till kunder inom industribranschen.

En viktig del av arbetet blir att prospektera nya kunder och boka personliga införsäljningsmöten hos potentiella kundföretag. I rollen har du ett eget ansvar för att bygga långsiktiga relationer och för dina egna kunder, likväl budget- och resultatansvar.

• Prospekterar och bearbetar nya kunder
• Reser och besöker kunder
• Ansvar i hela säljkedjan
• Budget- och resultatansvar

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Flera års erfarenhet av försäljning
• Kunskap inom hydraulik, pneumatik, styr eller automation
• God datorvana och systemförståelse
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• B-körkort

För att trivas i rollen är du självgående och trivs med ett rörligt arbete då du har hela Sverige som din arbetsplats. Du är strukturerad och trygg med att själv styra och planera din tid. Som utesäljare ser vi att du ett stort tekniskt intresse, drivs av att förstå utmaningar och att hitta effektiva lösningar till kunder. Du brinner för att göra affärer, är nyfiken för att förstå kundens behov, lyhörd och förtroendegivande. Då rollen innebär många kontaktytor, är du en lagspelare och ser ett värde i att samarbeta. Inom denna typ av försäljning arbetar man emellanåt i längre säljcykler där du behöver ha tålamod under processen.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Hydrauliksäljare / Teknisk säljare

Läs mer Aug 22
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos AO Hydraulik.

Om företaget:

AO Hydraulilk har sedan de grundades 2014, som en utbrytning av Bosch Rexroths, fokuserat på service, förebyggande underhåll och renoveringar av pumpar, hydraulmotorer och -cylindrar mot industrin. De är en komplett leverantör och erbjuder även support och försäljning av komponenter. Med sin gedigna erfarenhet inom branschen säkerställer de sina kunders hydraulmaskineri både driftsäkert och produktivt.

Idag är dom 4st i företaget med målbilden att öka sin tillväxt.

Arbetsuppgifter:

Som teknisk säljare ansvarar du för kundbearbetningen inom och utanför regionen där ditt mål är att utveckla samarbeten, identifiera affärsmöjligheter och skapa mervärde gentemot kund. Du sköter hela säljprocessen självständigt, från uppsökande av kund till framtagande av offerter och avtalsskrivning. Du säljer in hydraulikkomponenter, service, underhåll och reparationer till kunder inom industribranschen.

En viktig del av arbetet blir att prospektera nya kunder och boka personliga införsäljningsmöten hos potentiella kundföretag. I rollen har du ett eget ansvar för att bygga långsiktiga relationer och för dina egna kunder, likväl budget- och resultatansvar.

• Prospekterar och bearbetar nya kunder
• Reser och besöker kunder
• Ansvar i hela säljkedjan
• Budget- och resultatansvar

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Flera års erfarenhet av försäljning
• Kunskap inom hydraulik, pneumatik, styr eller automation
• God datorvana och systemförståelse
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• B-körkort

För att trivas i rollen är du självgående och trivs med ett rörligt arbete då du har hela Sverige som din arbetsplats. Du är strukturerad och trygg med att själv styra och planera din tid. Som utesäljare ser vi att du ett stort tekniskt intresse, drivs av att förstå utmaningar och att hitta effektiva lösningar till kunder. Du brinner för att göra affärer, är nyfiken för att förstå kundens behov, lyhörd och förtroendegivande. Då rollen innebär många kontaktytor, är du en lagspelare och ser ett värde i att samarbeta. Inom denna typ av försäljning arbetar man emellanåt i längre säljcykler där du behöver ha tålamod under processen.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljare till Expo!

Läs mer Aug 29
Vill du bli en del av ett vinnande team som motiverar, utmanar och lyfter varandra? Då har du hittat rätt!


Våra uppdragsgivare är stora och välkända varumärken som du förmedlar genom face2face försäljning. Du ansvarar över att ditt eget försäljningsmål uppnås där du också får kontinuerligt stöd av teamledare och kollegor för att nå framgång.


Expo Avenue erbjuder:
- En attraktiv lönemodell
- Motiverande tävlingar i form av utlandsresor, det senaste inom tekniken m.m
- Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag
- Kontinuerlig utbildning inom kundbemötande, försäljningsteknik och personlig utveckling
- Roliga event och en härlig företagskultur med glädje och energi


Expo Avenue söker dig som:
- Är tävlings- och resultatinriktad
- Har goda kommunikativa egenskaper
- Trivs med att arbeta med ett högt tempo
- Har lätt för att uttrycka dig genom det svenska språket


Vi erbjuder en gedigen utbildning inom försäljning som följs upp i flera steg. Våra coacher finns dagligen här för att hjälpa dig utvecklas och nå dina mål. Tidigare erfarenhet från försäljning är därför inget krav!


Om Expo Avenue:
Expo Avenue är ett banbrytande företag med nya idéer och koncept. Vi finns i stora delar av landet och består idag av ca 70 duktiga medarbetare. Våra samarbetspartners är stora och välkända varumärken som alltid kan förvänta sig en hög kvalité och service från oss.
Kreativitet, kvalité och passion för service och försäljning är grunderna till vår framgång.
Expo Avenue är ett tillväxtföretag som är ett självklart val för dig som har höga ambitioner och vill ha möjligheten till karriär.


Mer om oss hittar du här:
www.expoavenue.se


Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är Sundsvall med omnejd. Du utgår från vårt kontor i Sundsvall.


Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!


Ansökan tas emot via e-post till: jobb@midsale.se

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Stegra Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Stegra Rekrytering AB .

Konstruktör till SMP Parts i Ilsbo

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Sep 5
Har du industribakgrund med erfarenhet av att konstruera mekaniska och hydrauliska produkter? Är du en drivande person som vill arbeta med såväl produktunderhåll som projekt inom produktutveckling? Då kan du vara den vi söker!
Då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, ansök därför redan idag!
Om SMP Parts
SMP Parts har ett stort utbud av högkvalitativa produkter för grävmaskiner vilka alla är framtagna för att klara de tuffa nordiska markförhållandena. Produkterna har en lång livslängd och tillverkningen följer Nordens höga kvalitetsstandard.
SMP Parts har ca 100 anställda och i egen fabrik i Ilsbo sker både design och produktion. Här arbetar de aktivt med att utveckla nya produkter som säkerställer att maskinförare ute på fältet ska känna sig trygga med att maskinen alltid får det bästa som marknaden har att erbjuda.
Om rollen
Som konstruktör hos SMP Parts kommer du att ha en nyckelroll i det tekniska teamet där du arbetar med att rita och konstruera produkter i CAD. Du blir ett naturligt stöd i den dagliga löpande produktionen där du jobbar med intern produktsupport och produktunderhåll samt möter kundens behov i tekniska frågor.
Du kommer även vara delaktig i utvecklingsarbetet där du får möjlighet att delta i tekniska projekt såsom framtagning av nya produktmodeller eller att arbeta med nya funktioner till befintliga produkter. För rätt person finns möjligheten att gå in som projektledare och äga produkten där du samverkar med såväl interna parter som externa leverantörer och samarbetspartners längs projektets gång.
Hos SMP Parts blir du en del av ett innovativt företag i en växande marknad där du har goda utvecklingsmöjligheter samt stor chans att påverka teamets och bolagets resa framåt. Här arbetar du nära produktionen vilket ger en tydlig koppling mellan ditt arbete och resultatet!
Din profil
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom konstruktion där du ritat mekaniska och hydrauliska produkter i CAD. Du har god allmän mekanisk designförståelse och har vana av att arbeta i produktionsindustri. Erfarenhet eller kunskap av styrsystem är meriterande, men inte ett krav.
För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet av att driva tekniska utvecklingsprojekt där du fått använda dina förmågor att leda och koordinera processer, både med interna och externa parter. Vidare är du en ansvarsfull lagspelare med ett högt driv, som trivs med att arbeta på ett strukturerat sätt och har en stor portion trygghet kring ditt produktkunnande.
Krav för tjänsten
Arbetslivserfarenhet av att rita mekaniska och hydrauliska produkter
Grundläggande mekanisk utbildning såsom maskiningenjör eller liknande, alternativt arbetslivserfarenhet som konstruktör
Kunskap i CAD, Solid Edge, samt erfarenhet av att arbeta med PDM
God industrivana
Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Behärska MS Office på god nivå

Meriterande för tjänsten
Projektledningserfarenhet
Erfarenhet av styrsystem
Kunskaper i tyska

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Uppdragsform: Tillsvidareanställning där du blir anställd direkt av SMP Parts
Ort: Ilsbo
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Sista ansökningsdag är 6/10 men då vi arbetar med urvalet löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 eller lina@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra, här kan du läsa om hur rekryteringsprocessen hos Stegra går till.

Ansök nu

Montör inom bygg / fastighet eller motsvarande till ASiL

Fasadmontör
Läs mer Sep 6
Har du tidigare erfarenhet av montage och vill vara med på en tillväxtresa där kunden är i fokus? Trivs du med montagearbete ute i fält och vill ansvara för egna projekt? Då är denna roll för dig! Ansök idag.
Vi arbetar med löpande urval i denna rekryteringsprocess vilket kan innebära att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om ASiL
ASiL är ett expansivt företag som erbjuder projektering och produkter inom stängels, grindar, portar och stålkonstruktioner av högsta kvalitet. Företaget möter efterfrågan inom bygg -, industri, vattenkraft och fastighetsbranschen med en stark förkärlek för samarbeten med lokala entreprenörer. Deras specialitet är att skapa skräddarsydda lösningar som uppfyller kundernas behov.
ASiLs ambition är att alltid ligga i framkant gällande innovation och kundanpassade lösningar.
Om rollen
I din roll som montör kommer du och dina kollegor att vara ledande montörer i olika projekt. Det innebär att du ansvarar för att planera och implementera smarta och kvalitativa lösningar åt företagets kunder. Du kommer arbeta i utomhusmiljö både lokalt kring Sundsvallsregionen likväl som resa till andra orter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Montering av portar, grindar och stängsel samt utförande av service, felsökning och reparationer.
Arbete både lokalt och vid behov på andra orter.
Svetsning och hantering av grundläggande elarbeten såsom installation av intern el och felsökning.
Självständig planering och strukturering av arbetsdagar för att effektivt möta kundernas behov.

Tillsammans med projekt- och montagechefen kommer du att ha öppen kommunikation med kunderna och resten av teamet för att säkerställa att kundens behov och förväntningar uppfylls. Som montör har du även ansvaret att identifiera förbättringsområden och säkerställa att standarder upprätthålls.
Observera att resor kommer att förekomma i tjänsten och uppskattas i snitt till en vecka per månad
Din profil
Vi söker dig som tidigare har erfarenhet av montagearbeten inom branschen eller motsvarande område. Då du kommer att arbeta med att installera intern el samt arbeta med felsökningar och svets är det av stor vikt att du har goda kunskaper inom el och kan hantera svetsarbeten.
Som person arbetar du enligt tydlig process och organiserar ditt arbete väl. Vi ser gärna att du har förmåga att delegera och känner dig bekväm med att fördela arbetsuppgifter till dina kollegor i ditt projekt på arbetsplatsen. Vidare ser vi att du snabbt hittar lösningar på uppkomna problem, tar aktivt initiativ i sociala sammanhang och gör det som krävs för ett gott resultat.
Krav för tjänsten
Tidigare erfarenhet av montagearbeten inom branschen eller motsvarande område där du arbetat med montage i utomhusmiljö
Erfarenhet av svetsning
Har god förståelse för el och felsökningar
B-körkort

Vad erbjuder ASiL?
Möjlighet till utveckling i ett expansivt bolag
Betald semester mellan jul & nyår
Friskvårdsbidrag
Tillgång till bil i arbetet


Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 073-023 02 17 och line@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Affärsinriktad Teknisk chef till HL Display

Manager
Läs mer Sep 6
Vill du arbeta med kundprojekt, produktframtagning och ledarskap? Trivs du med att leda ditt team mot förbättringar, mål och resultat? Då är denna tjänst för dig. Ansök idag!
Om HL Display
HL Display är idag representerat på 70 marknader världen över och skapar attraktiva och innovativa butikslösningar för att skapa shoppingupplevelser utöver det vanliga. Genom att förstå konsumentens, varumärkets och butikens behov tillför HL Display lösningar som ökar försäljning, förenklar arbetet i butik och inspirerar samtidigt som de värnar om miljön.
Från att ha startat som ett enmansföretag på 50-talet är HL Display idag ett internationellt företag som arbetar med världens största butikskedjor och varumärken. HL Display har cirka 1200 anställda i koncernen där du som anställd snabbt kommer komma i kontakt med kollegor världen över. För rätt person, som trivs i en internationell miljö, innebär det stora möjligheter till vidareutveckling.
Om rollen
I rollen som Teknikchef är du ansvarig för att leda ditt team och driva utvecklingsarbeten i större kundprojekt. Du driver kundprojekt från start till slut och är ansvarig för skapande av nya produkter samt ändringar på befintliga produkter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att leda ditt team och konstruktionsprocesser där du säkerställer att konstruktion av verktyg för extrudering lever upp till standarder för säkerhet, kvalitet och miljö.
Genom att vara involverad i varje steg av projektet är du med och driver framgången för företaget genom att säkerställa att ni tillsammans möter både kundens krav och HL Displays egna målsättningar för effektivitet och kvalitet. Rollen kräver en hel del kundkontakt och förmåga att förstå och agera utifrån både kundens respektive teamets perspektiv.
Din profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevant område med lämplig arbetslivserfarenhet och / eller en längre tids arbetslivserfarenhet inom branschen som senior konstruktör, projektledare eller motsvarande. Vi tror att du som person drivs av att arbeta med kundprojekt både självständigt och i team med tydliga mål för att främja förbättringar, resultat och ekonomisk framgång. Vi ser också att du tidigare har erfarenhet av personalansvar, kundprojekt samt process och produktionsutveckling.
Som ledare är du engagerad och vågar utmana för att skapa förändring samtidigt som du är ödmjuk och professionell. Du främjar teamkänsla och vägleder ditt team mot tydliga mål. Eftersom HL Display är ett internationellt bolag som kräver internationella kontakter med kunder och leverantörer är goda kunskaper i engelska en förutsättning. Vidare ser vi också att du har god datorvana.
Krav för tjänsten
Eftergymnasial utbildning inom mekanik / konstruktion / produktutveckling med lämplig arbetslivserfarenhet och / eller längre tids arbetslivserfarenhet inom branschområdet som senior konstruktör, projektledare eller motsvarande
Tidigare erfarenhet av projektledning
Erfarenhet av kundprojekt
Tidigare erfarenhet av processutveckling samt produktionsutveckling
Tidigare erfarenhet av personalansvar
Svenska och engelska i tal och skrift
God datorvana

Meriterande
CAD

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar?kompetensbaserat?genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 och ?line@stegra.nu. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Skadereglerare byggskador till Dina Försäkringar i Sundsvall

Skadereglerare
Läs mer Aug 23
Nu söker vi en byggskadereglerare med byggteknisk kunskap till Dina Försäkringar Nord i Sundsvall. Har du erfarenhet från byggbranschen eller från en liknande roll inom byggskador som arbetsledare / projektledare eller motsvarande? Välkommen med din ansökan redan idag!
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök därför redan idag!
Om Dina Försäkringar
Dina består av sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. De har kontor från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkrings­givare med ledorden nytänkande, nära och engagerade.
Dina Försäkringar Nord är ett av dessa sex nationella bolag i Dina-gruppen och bolaget har kunder i de fyra nordligaste länen samt kontor i Piteå, Ö-vik, Sollefteå och Sundsvall. Bolaget befinner sig på en tillväxtresa med höga mål och ambitionen att växa ytterligare.
Om rollen
Som byggskadereglerare arbetar du främst i en kundnära backoffice-roll och hanterar byggnadsrelaterade skadeärenden från såväl privat- som företagskunder. Skadeanmälningarna kommer in via telefon, webb eller epost varvid du kopplas in och driver hela processen kring skadeärendet framåt. Du registrerar, förhandlar och reglerar skadan och åker ca en dag per vecka ut i fält och besiktar skador i ett geografiskt område som innefattar Västernorrland, Jämtland och som nordligast Umeå / Piteå.
Du hanterar flera skador av olika omfattning parallellt och har regelbunden kontakt med kunder, entreprenörer och kollegor. Stor del av arbetet sker i kalkylprogrammet Meps, där du till exempel gör besiktningsrapporter, kostnadsbedömningar samt skapar en överskådlig kalkyl av byggskadan.
På kontoret i Sundsvall sitter du i hemtrevliga lokaler på Esplanaden och tillhör en grupp av två andra skadereglerare samt en skadechef. Här finns även medarbetare från inne- och utesälj.
Din profil
Vi söker dig som har ett övergripande tekniskt kunnande från några års erfarenhet inom byggbranschen. Du har förståelse för byggkonstruktioner, ritningar och andra tekniska delar. Vi tror att du har arbetat några år som till exempel snickare eller fukttekniker och därefter haft ansvar som arbetsledare eller projektledare. Har du utöver dina byggkunskaper erfarenhet från försäkring eller haft en liknande roll inom skadereglering hos annat försäkringsbolag så ser vi det som meriterande.
För att lyckas i rollen som skadereglerare trivs du med att vara en drivande part som på ett tryggt sätt kan argumentera för din sak och vara tydlig i dialogen med andra. Du är social och serviceinriktad, hyser stor empati för kunden samt kan ta människor i olika lägen. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt och är flexibel och lösningsorienterad för att effektivt komma framåt i dina ärenden. Detta är en roll med mycket eget ansvar och planering samtidigt som du är en lagspelare som gillar att samarbeta med dina kollegor.
Krav för tjänsten
Byggnadsteknisk kunskap
Erfarenhet av arbetsledning / projektledning inom bygg eller motsvarande
Körkort B
Goda datorkunskaper
Fullgjord gymnasieexamen
Flytande i svenska i tal och skrift

Meriterande för tjänsten
Byggskadehantering
Försäkringserfarenhet, gärna med inriktning bygg
Kunskap i Meps
Utbildning inom bygg

Övrigt
Uppdragsform: Tillsvidareanställning där du blir anställd av Dina Försäkringar Nord
Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall. Du arbetar på kontoret i Sundsvall. Bil ingår i tjänsten för resor till skadeplats. Enstaka övernattningar kan förekomma.
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och lina@stegra.nu. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Montör till ASiL

Fasadmontör
Läs mer Sep 2
Har du tidigare erfarenhet av montage och vill vara med på en tillväxtresa där kunden är i fokus? Trivs du med montagearbete ute i fält och vill ansvara för egna projekt? Då är denna roll för dig! Ansök idag.
Vi arbetar med löpande urval i denna rekryteringsprocess vilket kan innebära att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om ASiL
ASiL är ett expansivt företag som erbjuder projektering och produkter inom stängels, grindar, portar och stålkonstruktioner av högsta kvalitet. Företaget möter efterfrågan inom bygg -, industri, vattenkraft och fastighetsbranschen med en stark förkärlek för samarbeten med lokala entreprenörer. Deras specialitet är att skapa skräddarsydda lösningar som uppfyller kundernas behov.
ASiLs ambition är att alltid ligga i framkant gällande innovation och kundanpassade lösningar.
Om rollen
I din roll som montör kommer du och dina kollegor att vara ledande montörer i olika projekt. Det innebär att du ansvarar för att planera och implementera smarta och kvalitativa lösningar åt företagets kunder. Du kommer arbeta i utomhusmiljö både lokalt kring Sundsvallsregionen likväl som resa till andra orter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Montering av portar, grindar och stängsel samt utförande av service, felsökning och reparationer.
Arbete både lokalt och vid behov på andra orter.
Svetsning och hantering av grundläggande elarbeten såsom installation av intern el och felsökning.
Självständig planering och strukturering av arbetsdagar för att effektivt möta kundernas behov.

Tillsammans med projekt- och montagechefen kommer du att ha öppen kommunikation med kunderna och resten av teamet för att säkerställa att kundens behov och förväntningar uppfylls. Som montör har du även ansvaret att identifiera förbättringsområden och säkerställa att standarder upprätthålls.
Observera att resor kommer att förekomma i tjänsten och uppskattas i snitt till en vecka per månad
Din profil
Vi söker dig som tidigare har erfarenhet av montagearbeten inom branschen eller motsvarande område. Då du kommer att arbeta med att installera intern el samt arbeta med felsökningar och svets är det av stor vikt att du har goda kunskaper inom el och kan hantera svetsarbeten.
Som person arbetar du enligt tydlig process och organiserar ditt arbete väl. Vi ser gärna att du har förmåga att delegera och känner dig bekväm med att fördela arbetsuppgifter till dina kollegor i ditt projekt på arbetsplatsen. Vidare ser vi att du snabbt hittar lösningar på uppkomna problem, tar aktivt initiativ i sociala sammanhang och gör det som krävs för ett gott resultat.
Krav för tjänsten
Tidigare erfarenhet av montagearbeten inom branschen eller motsvarande område där du arbetat med montage i utomhusmiljö
Erfarenhet av svetsning
Har god förståelse för el och felsökningar
B-körkort

Vad erbjuder ASiL?
Möjlighet till utveckling i ett expansivt bolag
Betald semester mellan jul & nyår
Friskvårdsbidrag
Tillgång till bil i arbetet


Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 073-023 02 17 och line@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Montör inom bygg / fastighet eller motsvarande till ASiL

Fasadmontör
Läs mer Aug 20
Har du tidigare erfarenhet av montage och vill vara med på en tillväxtresa där kunden är i fokus? Trivs du med montagearbete ute i fält och vill ansvara för egna projekt? Då är denna roll för dig! Ansök idag.
Vi arbetar med löpande urval i denna rekryteringsprocess vilket kan innebära att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om ASiL
ASiL är ett expansivt företag som erbjuder projektering och produkter inom stängels, grindar, portar och stålkonstruktioner av högsta kvalitet. Företaget möter efterfrågan inom bygg -, industri, vattenkraft och fastighetsbranschen med en stark förkärlek för samarbeten med lokala entreprenörer. Deras specialitet är att skapa skräddarsydda lösningar som uppfyller kundernas behov.
ASiLs ambition är att alltid ligga i framkant gällande innovation och kundanpassade lösningar.
Om rollen
I din roll som montör kommer du och dina kollegor att vara ledande montörer i olika projekt. Det innebär att du ansvarar för att planera och implementera smarta och kvalitativa lösningar åt företagets kunder. Du kommer arbeta i utomhusmiljö både lokalt kring Sundsvallsregionen likväl som resa till andra orter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Montering av portar, grindar och stängsel samt utförande av service, felsökning och reparationer.
Arbete både lokalt och vid behov på andra orter.
Svetsning och hantering av grundläggande elarbeten såsom installation av intern el och felsökning.
Självständig planering och strukturering av arbetsdagar för att effektivt möta kundernas behov.

Tillsammans med projekt- och montagechefen kommer du att ha öppen kommunikation med kunderna och resten av teamet för att säkerställa att kundens behov och förväntningar uppfylls. Som montör har du även ansvaret att identifiera förbättringsområden och säkerställa att standarder upprätthålls.
Observera att resor kommer att förekomma i tjänsten och uppskattas i snitt till en vecka per månad
Din profil
Vi söker dig som tidigare har erfarenhet av montagearbeten inom branschen eller motsvarande område. Då du kommer att arbeta med att installera intern el samt arbeta med felsökningar och svets är det av stor vikt att du har goda kunskaper inom el och kan hantera svetsarbeten.
Som person arbetar du enligt tydlig process och organiserar ditt arbete väl. Vi ser gärna att du har förmåga att delegera och känner dig bekväm med att fördela arbetsuppgifter till dina kollegor i ditt projekt på arbetsplatsen. Vidare ser vi att du snabbt hittar lösningar på uppkomna problem, tar aktivt initiativ i sociala sammanhang och gör det som krävs för ett gott resultat.
Krav för tjänsten
Tidigare erfarenhet av montagearbeten inom branschen eller motsvarande område där du arbetat med montage i utomhusmiljö
Erfarenhet av svetsning
Har god förståelse för el och felsökningar
B-körkort

Vad erbjuder ASiL?
Möjlighet till utveckling i ett expansivt bolag
Betald semester mellan jul & nyår
Friskvårdsbidrag
Tillgång till bil i arbetet


Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 073-023 02 17 och line@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu