Sundsvall: Vi söker en Interimschef med IT-kompetens

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker en Interimschef med IT-kompetens i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-13 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu en interims- enhetschef med IT-kompetens för ett spännande uppdrag på Statens tjänstepensionsverk i Sundsvall.

• Omfattning: Heltid, 100%
• Start: senast 2024-09-16
• Längd: 6 månader, med möjlighet till förlängning.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på Dreamwork men kommer att arbeta för Statens Tjänstepensionsverk. Det finns även möjlighet att fakturera från eget bolag för detta uppdrag. Uppdraget ska utföras på plats på Statens Tjänstepensionsverk i Sundsvall. Möjlighet till distansarbete finns efter överenskommelse upp till 50%.


Om tjänsten
Statens Tjänstepensionsverk kommer under hösten 2024 att genomföra en rekrytering av en enhetschef med IT-kompetens till en befintlig enhet. I syftet att hantera den aktuella vakansen under hösten, efterfrågas en trygg och erfaren ledare som upp till 6 månader ska leda en IT-enhet i ett uppdrag som interimschef. Enheten består av cirka 30 medarbetare i varierande åldrar och med relativt lång anställningstid. I uppdraget ingår att arbeta med individ- och grupputveckling och medarbetarsamtal. Du har även ett arbetsmiljöansvar och budgetansvar i uppdraget. Gruppen leds med fördel av en ledare med energi och driv.

Vem är du?
Vi söker dig som har följande personliga egenskaper:

Ledarskapsförmåga:
• Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål.
• Du har erfarenhet av att leda stora personalgrupper och har lätt för att skapa engagemang och delaktighet.
• Du har en god erfarenhet av att leda en teambaserad organisation inom IT-området.
• Du har en god erfarenhet av ledarskap inom offentlig förvaltning.
Gott omdöme:
• Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar.
Helhetssyn:
• Du ser helheter, tar hänsyn till det större perspektivet och förstår din roll.
Förmåga att kommunicera tydligt:
• Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningar är klara för alla berörda parter.
• Du påminner och följer upp.
Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork part of Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork part of Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Enhetschef, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Enhetschef, offentlig förvaltning.

Enhetschef till Förening och fritid

Läs mer Apr 16
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.

Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.

Kultur- och fritidsförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar och ansvarar för fritidsgårdar, bibliotek, museum och idrottsanläggningar. Vi stödjer föreningslivet, kulturen och friluftslivet. 

Under enheten Fritid och förening finns våra verksamheter:

• Föreningsbyrån med ansvar för samlad beredning, uppföljning och utvärdering av kommunens stöd till ideella föreningar samt lotteritillstånd, rådgivning och samverkan med föreningslivet.  
• Uthyrningsbyrån vars främsta uppgift är att tillgodose föreningar, idrottsförbund och allmänheten med ändamålsenliga anläggningar/lokaler.
• Fritidsbanken som tillhandahåller återbrukad utrustning som alla kan låna gratis för en aktiv fritid.

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef ansvarar du för och leder det dagliga arbetet för enhetens tio medarbetare med målsättningen att erbjuda en öppen och inkluderande arbetsplats att vara stolt över. 

I chefsansvaret ingår bland annat:

• ledning av enhetens arbete och personalfrågor
• budget- och ekonomiuppföljning, fakturahantering
• riskhantering och arbetsmiljöfrågor
• verksamhetsutveckling

Du samverkar och har dialog internt i kommunen med exempelvis vår nämnd och Näringsliv och tillväxt men även externt med exempelvis förenings- och näringsliv. Uppdraget innebär att du bistår ledning och politik med såväl tjänsteskrivelser som revidering av mallar och riktlinjer.

Du är direkt underställd arenachefen och tillsammans i ledningsgruppen ansvarar ni för att utveckla verksamheten som helhet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning med en för tjänsten relevant inriktning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det meriterande om du har en ledarskapsutbildning.

Du har flerårig ledarerfarenhet inom exempelvis föreningsliv eller ideella organisationer och minst ett år i ledande befattning som inneburit personal- och verksamhetsansvar. Du har även erfarenhet av budget- och ekonomiuppföljning. 

Du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift i svenska språket och vi ser det som meriterande om din engelska är god i tal och skrift. För den här tjänsten är B-körkort ett krav. 

Det är meriterande om du har erfarenhet: 

• från föreningslivet, att skapa kontakter och nätverk.
• av att arbeta i en politisk styrd organisation
• av organisationsutveckling 

För att trivas i rollen ser vi att du har ett stort intresse av och kunskap om föreningsliv och civilsamhälle samt samhällsfrågor såsom klimatomställning och hållbarhet. 

Du är en lyhörd ledare som ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet, du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Genom ett kommunikativt ledarskap inspirerar och skapar du engagemang kring enhetens uppdrag samtidigt som du driver arbetet framåt på ett självständigt och strukturerat sätt. Du tar initiativ till förbättringar, anpassar arbetssätt och ser digitaliseringens möjligheter i syfte att effektivisera och automatisera arbetssätt.

Vi sätter stort värde vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Vikarierande Enhetschef för Grants & Innovation Office

Läs mer Apr 11
Avdelningen för forskning- och utbildningsstöd (FUS) vid Mittuniversitetet erbjuder expertis inom internationalisering, pedagogisk utveckling, livslångt lärande, forskningsfinansiering och innovation. Här finns ett fyrtiotal kompetenta medarbetare med olika erfarenheter.



Mittuniversitet söker en vikarierande enhetschef för enheten Grants & Innovation Office (GIO), avdelningen för forskning- och utbildningsstöd.

Grant and Innovation Office utgör en central stödfunktion för Mittuniversitets ledning, medarbetare samt studenter i frågor som rör innovation och forskningsfinansiering. Enheten representerar även Mittuniversitet i ett flertal externfinansierade nationella och europeiska projekt samt jobbar nära Mittuniversitetets Holdingbolag samt inkubatorer. 

 

Arbetsuppgifter
Som vikarierande enhetschef för Grants & Innovation Office har du arbetsmiljöansvar för elva medarbetare samt budgetansvar. I ditt dagliga arbete samarbetar du med kollegor inom avdelningen såväl som hela universitetet. 

Du kommer att:

- aktivt leda och fördela arbetet inom enheten utifrån Mittuniversitetets strategi, styrdokument och processer samt gällande lagar och avtal
- ansvara för att utveckla enheten och dess medarbetare, samt verksamhetens kvalitet och resultat
- planera, följa upp och vidta åtgärder vid behov inom den egna enheten
- tillsammans med övriga i avdelningens ledningsgrupp ansvara för att utveckla struktur och kultur för effektivt samarbete mellan avdelningens enheter och grupper
- representera Mittuniversitetet i externa sammanhang
- bistå med stöd och beslutsunderlag till universitetsledningen
- operativt arbete utifrån din egen expertis.

Du är direkt underställd avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Mittuniversitetet och enheten bedriver verksamhet i både Sundsvall och Östersund vilket förutsätter att du reser en del mellan orterna. 

 

Kvalifikationer
Doktorsexamen är ett skall-krav för tjänsten som vikarierande enhetschef för Grants and Innovation Office. Vidare ska du ha mycket god kännedom och sakkunskap om forskningsfinansiering och innovationsarbete vid svenska universitet. 

Som person är du samarbetsvillig samt har en mycket god kommunikationsförmåga. Du är pragmatisk, flexibel och lösningsorienterad samt behärskar att prioritera bland uppdrag som åläggs dig och dina medarbetare. 

God datorvana är ett krav liksom att du är flytande i tal och skrift både i svenska och engelska. 

 

Anställning och tillträde
Anställningen är ett vikariat på heltid från och med 2025-05-01 eller enligt överenskommelse/ dock längst till och med 2025-12-31.

 

Anställningsort: Sundsvall eller Östersund

 

Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

 

Närmare upplysningar lämnas av: Pelle Håkansson, PhD, avdelningschef, pelle.hakansson@miun.se

 

Välkommen med din ansökan senast 2025-05-02.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Enhetschef samverkanstjänster

Läs mer Mar 26
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige – samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Drivs du av att förenkla och trygga företagandet genom digitala och automatiserade tjänster? Vill du, i samverkan med andra myndigheter och aktörer, utveckla framtidens digitala infrastruktur? Är du dessutom en ledare som skapar engagemang och förutsättningar för medarbetare i komplexa samverkanssammanhang? Då är det här rollen för dig!

Bolagsverket söker nu en enhetschef till enheten samverkanstjänster som ingår i vår nyinrättade avdelning digital utveckling och samverkan.  

Som enhetschef kommer du att ha det övergripande ansvaret för Bolagsverkets samverkanstjänster och digitala infrastrukturtjänster för företagsdomänen. I ansvaret ligger även samordning av nationella och internationella samarbeten, samverkansuppdrag och initiativ som har sin utgångspunkt i förenkling och digitalisering.

I rollen som enhetschef ingår även personal- och arbetsmiljöansvar samt ansvar för enhetens

• samverkansåtaganden inklusive dess leveranser och produkter
• kompetens och kvalitet samt att enheten når sina mål på ett effektivt sätt   
• verksamhetsplanering, budget, resultat och omvärldsbevakning.

Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp där du förväntas ha en helhetssyn på avdelningens frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• akademisk examen inom systemvetenskap/informationsteknologi, samhällsvetenskap-/statsvetenskap, ekonomi, juridik eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• flerårig erfarenhet av att ha arbetat som chef med personal-, arbetsmiljö-, budget- och verksamhetsansvar
• erfarenhet av arbete med strategiska utvecklings- och förändringsarbeten i större omfattning
• erfarenhet att leda och driva verksamhet inom digital tjänsteutveckling
• erfarenhet av nationella och internationella samverkansåtaganden mellan myndigheter
• goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Har du dessutom erfarenhet av en ledande roll inom nationella och samverkansåtaganden mellan myndigheter så ser vi det som meriterande.

Som person och ledare är du tydlig, trygg och kommunikativ och du är skicklig på att leda genom andra för att skapa engagemang och delaktighet. Ditt ledarskap genomsyras av tillit och förtroende och du får människor att växa genom ett närvarande ledarskap och gott samarbete. Du är en relationsskapande ledare som bygger starka nätverk och samverkar effektivt både internt och externt. Vidare är du resultatorienterad och din förmåga till struktur och helhetssyn gör att du kan se både större och mer långsiktiga perspektiv. Att tänka strategiskt och ta hänsyn till verksamhetens bästa i agerande och beslut är en självklarhet för dig.  

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med vår ledarskapskompass. Chefer på Bolagsverket

• beaktar helheten
• agerar medvetet i vardagen
• kommunicerar kontinuerligt
• skapar förutsättningar

Placeringsort: Sundsvall eller enligt överenskommelse. Förutom vårt kontor i Sundsvall har Bolagsverket även kontorsplatser i centrala Stockholm, men du behöver på regelbunden basis kunna arbeta i Sundsvall. 

Resor förekommer i tjänsten - nationellt samt inom Norden och Europa.

Tillsammans leder vi Bolagsverket in i framtiden - bli en del av vår spännande resa! 

Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Bifoga endast CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Enhetschef inom it-produktion och datakommunikation i Sundsvall

Läs mer Jan 29
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar.
 Vi är i ständig förändring och utveckling och här finns möjlighet att vara mer och påverka. Vi är mitt i en organisationsutveckling där vi går mot en tillämpad produktcentrisk organisation inom it-produktion. It produktion omfattas även av infrastrukturutveckling och vi erbjuder också våra driftstjänster till andra myndigheter i Sverige.

Ledarskap, datakommunikation, produktansvar
Som chef inom Försäkringskassan arbetar du enligt myndighetens uppdrag från regeringen. Du ansvarar för att din verksamhet är rättssäker och effektiv samt präglas av en god service. Du leder verksamheten utifrån en helhetssyn och med respekt för fattade beslut. Genom dialog om verksamhetens syfte, mål och strategier skapar du förutsättningar för att dina medarbetare ska kunna och vilja ta stort ansvar för teamets resultat och för sin egen utveckling. I rollen som Enhetschef ingår personalansvar och det yttersta resultat- och uppföljningsansvaret för teamen i enheten.

Ditt engagemang i ledarskapet är stort och den statliga värdegrunden genomsyrar ditt arbete. Genom att balansera kortsiktiga krav på resultat med en långsiktigt hållbar verksamhet erbjuder du dina medarbetare en hälsofrämjande arbetsmiljö. Du har en god förmåga att anpassa ditt ledarskap utifrån vad situationen och uppdraget kräver.

Som enhetschef ingår du i områdets ledningsgrupp som består av 12 chefer och bidrar där med din kompetens och ditt engagemang. Kommunikation Data är uppdelat i två enheter där din enhet består av 10-12 medarbetare som arbetar med brandväggar, lastbalansering, infoblox och proxy. Produktansvaret sträcker sig över produkternas hela livscykel från planering, utveckling, drift och förvaltning till avveckling. Du är en god kommunikatör på både individ- och gruppnivå och representerar Försäkringskassan i externa samarbeten.

Som enhetschef hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

 Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som


• Har högskoleexamen eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• Har erfarenhet av operativt och taktiskt ledarskap inom IT-infrastrukturutveckling och IT-drift
• Har erfarenhet av IT-infrastrukturutveckling och IT-drift generellt och specifikt inom ovan nämnda datakommunikationsprodukter
• Har flerårig erfarenhet av ledarskap inom storskalig operativ it-drift
• Har god ledarskapsförmåga
• Är initiativtagande, målinriktad och skapar resultat
• Kan skapa förutsättningar för engagemang, lärande och ständiga förbättringar utifrån verksamhetens mål
• Har god självkännedom och är stabil som person
• Har god organisatorisk förståelse och kan omsätta denna i verksamheten
• Samarbetar och samverkar effektivt med andra
• Har god kommunikativ förmåga. 

Det är meriterande om du


• Har erfarenhet av avtalshantering och upphandling
• Har erfarenhet av ekonomistyrning
• Har erfarenhet av avgiftshantering
• Har erfarenhet av kund/tjänstehantering

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrigt
En tillsvidare heltidstjänst, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Nicola Lindwe (för frågor om tjänsten) tel. 010-114 7739: HR-specialist: Anneli Wetterholt (för frågor om rekryteringsprocessen) tel. 010-118 6812: Fackförbundet ST: Peter Lampinen, Saco-S: Ann Wiström, Seko: Eliza Grundström tel. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 16 februari 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Stabschef till vård- och omsorgsförvaltningen

Läs mer Jan 24
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.

Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun är en del av den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi förbereder oss för fullt med att bland annat bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.

Vård och omsorgsförvaltningen ansvarar för äldreomsorg, Hälso- och sjukvård samt stöd och omsorg till personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen har ca 2 800 medarbetare och en omsättning på drygt 2,1 mdkr. Förvaltningen ansvarar för myndighetsutövning samt verkställighet av beslutade insatser inom SoL ,LSS och HSL. Majoriteten av insatserna utförs i egen regi.  

På förvaltningens stab är vår målsättning att skapa förutsättningar och ge stöd till förvaltningsledning och nämnd. Som stabschef har du det övergripande ansvaret och på uppdrag av förvaltningsdirektör ansvarar du för att leda och styra staben, vilket innebär att du planerar och organiserar stabens uppdrag och ser till att det utförs enligt direktiv, lagstiftning och riktlinjer.

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som stabschef är komplext med varierande och utvecklande arbetsuppgifter.

Du utvecklar och säkerställer rutiner och processer för en effektiv förvaltning samt samordnar verksamhetens uppdrag gällande kvalitetsarbete och uppföljning. Du ansvarar för att beslutsunderlag till nämnd tas fram samt leder och samordnar förvaltningens arbete kring årsrapportering och förvaltningsövergripande uppföljningar. Vidare har du övergripande ansvar för systemförvaltning, dokumenthantering, dataskydd och krissamordning. Till din hjälp har du 12 medarbetare, varav 1 enhetschef med ansvar för systemstöd och välfärdsteknik, som liksom du har ett högt engagemang för att vidareutveckla våra verksamheter. Staben innefattar även stödfunktioner för övriga chefer i förvaltningen, vilka du ansvarar för.  

Du representerar förvaltningen i ett flertal kommunövergripande utvecklingsarbeten och deltar vid nämndens möten där du vid behov är föredragande. Som stabschef är du direkt underställd förvaltningsdirektör och ingår i förvaltningens ledningsgrupp där du förväntas medverka aktivt samt bidra till hela förvaltningens utveckling. 

Då stabschef ansvarar för krisledning av stabens arbete kan det innebära förskjuten arbetstid på kort varsel.

KVALIFIKATIONER
I grunden har du en akademisk utbildning inom ett område som arbetsgivaren bedömer relevant. Det är meriterande om du har utbildning i ledarskap och/eller kvalitetsarbete

För uppdraget som stabschef behöver du ha flerårig aktuell chefserfarenhet som inneburit personal- och budgetansvar. Du har någon form av yrkeserfarenhet inom förvaltningens områden samt några års erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete, verksamhetsstyrning och uppföljning inom verksamhetsområdet. Du har även tidigare erfarenhet av uppdrag i politiskt styrd verksamhet samt mycket god kunskap om den politiska processen. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med kontinuitetsplanering och krisledning.

Du kan utrycka dig mycket väl i tal och skrift i svenska språket. För tjänsten behöver du ha god datavana samt kunskaper av arbete med olika stödsystem för verksamhetsplanering och uppföljning. Det är meriterande om du god engelska i tal och skrift samt har B-körkort.

Du är en trygg och erfaren ledare med god självinsikt som trivs med att leda i förändring. Med vårt uppdrag i fokus tillämpar du ett inkluderande, delegerande och utvecklande ledarskap som speglar sig i våra ledord mod, helhetssyn och öppenhet. Med hög integritet och professionell hållning prioriterar och driver du rätt frågor. Du är målinriktad och nytänkande samt har förmåga att se samband i ett större sammanhang men du behöver också kunna omsätta det till praktisk handling för att uppnå avsett resultat.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Poolia Sverige AB .

Redovisningsekonom till ett spännande uppdrag!

Redovisningsekonom
Läs mer Okt 8
Är du en noggrann och driven ekonom som söker nya utmaningar? Vi har en spännande möjlighet för dig med start omgående!

Om tjänsten
I din roll som Redovisningsekonom kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa noggrannheten och effektiviteten i vår kunds ekonomiska arbete. Du kommer att ansvara för flera viktiga uppgifter, inklusive löpande bokföring, avstämning av balanskonton, avstämning av resultaträkningen, samt upprättande av bokslut och budget.

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi eller redovisning, med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör ha goda kunskaper i Excel och erfarenhet av bokföringsprogram. För att lyckas i rollen är du noggrann, analytisk och strukturerad. Du har med fördel arbetat i SAP, IFS och/eller Agresso.

Vi erbjuder en dynamisk och positiv arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper och färdigheter inom ekonomi, med stöd från ett erfaret och engagerat team.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till vår kunds framgång? Skicka din ansökan redan idag!

Urval kommer att ske löpande och anställningen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Ansök nu

Ekonomiassistent, Sundsvall

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 9
Är du en strukturerad och serviceinriktad person som tycker om siffror? Har du tidigare erfarenhet av fakturering och leverantörsreskontra? Då kan du vara rätt person för tjänsten!
Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund med placeringsort i Sundsvall.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och uppdraget förväntas pågå 6 månader framåt till att börja med. För rätt person finns goda chanser till anställning hos kunden. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som ekonomiassistent får du möjlighet att utvecklas och bredda din erfarenhet inom ekonomi. Du kommer att hantera och granska fakturor, ta fram underlag till anbud och kund- och leverantörsreskontra. Därtill tillkommer övrig administration.

Arbetsplatsen präglas av en härlig stämning och du arbetar med ett trevligt gäng med en god sammanhållning. Ordinarie arbetstid är: 07:00-16:00 mån-fre.

Vem är du?
Vi söker dig som har en relvant utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av ekonomiarbete. Du har en god datorvana och har lätt för att lära dig nya system. Därtill talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i SAP.

För att trivas i tjänsten som ekonomiassistent är du en person som är självständig och snabblärd. Du trivs i ett högt tempo och kan med enkelhet prioritera dina arbetsuppgifter för att skapa möjlighet att arbeta effektivt. Vidare är du en person som bidrar med en positiv energi bland dina kollegor, du är hjälpsam, prestigelös och tar gärna egna initiativ som gynnar verksamheten.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Löne- och personaladministratör

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Aug 30
Vi söker en noggrann och engagerad Löneadministratör för ett tidsbegränsat uppdrag med möjlighet till förlängning. Tjänsten löper över cirka 12 månader, med start i början av november och kan komma att förlängas beroende på verksamhetens behov. Är du en detaljorienterad person med erfarenhet av löneadministration? Då kan du vara den vi söker!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Löne- och personaladministratör kommer du att spela en central roll i att säkerställa korrekt och tidsenlig lönehantering för kundens anställda. Du kommer att ansvara för att upprätthålla efterlevnad av relevanta lagar och förordningar, samt ge stöd till HR-avdelningen. Det här är en utmärkt möjlighet för dig som vill använda din kompetens inom löneadministration i en dynamisk och stimulerande miljö, där du bidrar till en smidig process.

Dina ansvarsområden i denna roll kommer att omfatta hantering av månatliga löneutbetalningar inklusive avdrag, bonusar och övertidsersättning för anställda både i Sverige och i andra nordiska länder. Du kommer att vara ansvarig för att uppdatera löneinformation och säkerställa att lönehanteringen följer gällande lagar och regelverk samtidigt som du håller dig uppdaterad om eventuella förändringar i lagstiftningen.

Vidare kommer du att hantera lönerelaterade frågor från anställda snabbt och korrekt, samt förbereda och lämna in lönerapporter och sammanställningar till ledningen vid behov. Du kommer också att assistera vid förberedelser av lönerelaterade skattedeklarationer och årsavslut, samt samarbeta nära med HR- och ekonomiavdelningen för att säkerställa en sömlös integration av löneprocesserna. Upprätthållandet av hög konfidentialitet vad gäller anställdas löneuppgifter och personlig information är en självklar del av ditt arbete.

Vem är du?
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en stor noggrannhet för att hantera flera uppgifter samtidigt och att du kan hålla deadlines. Du bör ha en stark förmåga att tolka och tillämpa komplexa regler och riktlinjer inom löneområdet samt utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter. Erfarenhet av löneadministrationsprogram och goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel är nödvändigt. Slutligen är det viktigt att du trivs att samarbeta och att arbeta effektivt tillsammans med andra avdelningar.

Tjänsten är med fördel baserad i Sundsvall, med möjlighet till distansarbete.

Låter det som någonting för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Ansök nu

Utbildare till Presto Norrland

Utbildningskonsulent, företag
Läs mer Aug 22
Nu söker vi personer i Norrland som idag arbetar som utbildare eller instruktör och innehar certifikat att utbilda inom brand- HLR eller maskin.

Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Tillsammans med våra kunder tar vi fram lösningar som minimerar risken för brand och olycka - genom rådgivning, marknadens bredaste utbud av utbildningar, hållbara säkerhetsprodukter och service i världsklass.

Med Presto blir det enkelt för företag och organisationer att skapa trygghet i verksamheter och för medarbetare. Tillsammans räddar vi liv. Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet, men gemensamt för alla är en drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Vi letar efter dig som har rätt inställning och en ambition att utvecklas!

Nu söker vi en utbildare till Norrland, i och runt Umeå, Piteå, Luleå eller Skellefteå.

Om rollen
Med visionen tillsammans räddar vi liv kommer du som utbildare bidra till våra kunders systematiska brandskydds- och arbetsmiljöarbete. Vi tillbringar mycket tid på jobbet och då är det viktigt att kunna känna sig trygg och säker, det bidrar du till som utbildare på Presto. Rollen innebär att arbeta självständigt i leveransen av utbildningar. I hänseendet bokning och bokningsfrågor har du en nära dialog med våra samordnare som ansvarar för kundkontakten och hanteringen av bokningen.
Du arbetar självständigt och ansvarar för att utbildningarna utförs i enlighet med gällande uppdragsbeskrivning och de föreskrifter vi följer enligt lag och avtal. Du kommer tillhöra affärsområde utbildning med många kompetenta kollegor inom branschen. Du har tidigare erfarenhet av att utbilda inom områden som brand, HLR/första hjälpen och maskinutbildningar.

Exempel på våra utbildningar

Brand:
Brandfarliga heta arbeten
Heta Arbeten®
Anläggningsskötare brandlarm/sprinkler
Brandskyddsansvarig
Brandfarliga varor föreståndare – föreståndare brandfarlig vara
Egenkontroll brandskydd
Grundläggande brandskydd
Utrymningsledare

Första hjälpen:
HLR
HLR barn
Första hjälpen
Första hjälpen barn

Maskin:
Mobila arbetsplattformar/ lift
Fallskydd inklusive räddning
Travers
Truck
Hjullastare
Motorsåg
Röjsåg
Säkrare lyft ISO
Säkra lyft

Vi söker dig som har en hög kommunikativ och pedagogisk förmåga och du ser alltid till kundens bästa i alla uppdrag. Som person är du ansvarstagande, glad, positiv, öppen och ärlig.

• Du bör ha dokumenterade certifikat/meriter eller arbetslivserfarenhet inom de relevanta områdena.
• Du har förmågan att anpassa undervisning efter olika målgruppers behov och kunskapsnivåer.
• Bra IT-mognad och tidigare erfarenhet av att arbeta med digitala hjälpmedel, såsom PowerPoint och andra digitala verktyg.
• Är van och trygg med att utbilda i digitala klassrum.
• Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska och du har B-körkort.

Förmåner: Arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, kollektivavtalsenliga försäkringar och tjänstepension.

Om bolaget
Presto AB grundades 1959. Vi har sedan start alltid satt säkerheten främst, det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA. Våra kvalitativa produkter, lösningar och lojala kunder driver oss framåt. Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt. Inte bara just nu utan även för kommande generationer. Våra värderingar är tillsammans, kundfokus och enkelhet. Vi vill skapa en kultur där alla kan växa och bli sitt bästa jag, där vi hela tiden lär av varandra. Tillsammans är vi mer än ett företag, vi formar en gemenskap som gör världen till en säkrare plats. Vi ligger steget före. Varje år besöker vi fler än 75.000 verksamheter och fastigheter där vi både servar befintligt brandskydd och förebygger risker. Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm. Vi utbildar årligen 100 000 deltagare fördelat på 6600 tillfällen. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd. Prestos omsättning har passerat 1 miljard kronor.

Ansökan
Denna rekrytering hanteras av Poolia för Presto AB´s räkning. Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka). Du arbetar vardagar mellan kl. 08:00-17:00. Du utgår från hemmet och depå- servicebil erbjuds. Anställningen startas alltid med en sex månaders visstidsanställning enligt kollektivavtal och om det känns bra för bägge parter erbjuds därefter en tillsvidareanställning. Eftersom vi verkar i säkerhetsbranschen kommer vi genomföra en säkerhetsprövning på slutkandidaten vilket innebär att belastningsregister, kreditprövning och drogtest ska vara utan anmärkning för att erbjudas anställning hos Presto.

Tillträde enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på http://www.poolia.se vänligen bifoga CV och personligt brev. Urvalsprocessen sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vill du veta mer om tjänsten och Presto AB är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, ansvarig rekryterare på Poolia, christina.martinsson@poolia.se 0735-180904

Ansök nu

Affärsenhetschef till Eitech

Affärsområdeschef
Läs mer Aug 1
Vill du ha chansen att driva en Affärsenhet med stor frihet och ta en aktiv roll i den digitala energiomställningen? Är du social och trivs med att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö? Då är detta jobb för dig!

Om tjänsten
I rollen som Affärsenhetschef hos Eitech i Sundsvall kommer du att vara entreprenören som har det övergripande ansvaret för enhetens resultat. Du kommer att driva dina affärer och med hjälp av ditt team säkerställa leveranser med hög kvalitet.

Du kommer tillsammans med dina ca 50 medarbetare verka för goda relationer med beställare och andra intressenter i de olika projekten. Du skall vidare samverka med andra avdelningar inom koncernen och arbeta för ökad tydlighet, gemensamma begrepp och rutiner.

Du har arbetsmiljö- och personalansvar för din Affärsenhet. Med arbetsuppgifter såsom systematiskt arbetsmiljöarbete, lönerevision och kompetensutveckling.

Du rapporterar till Regionchef och ingår i ledningsgruppen för Region Nord.

Vem är du?
Vi söker dig som brinner för samarbete med andra människor och har en stark vilja att utveckla dina medarbetare. Du har en entreprenörsanda men vill samtidigt tillhöra en större organisation. Vi ser att du besitter nedan egenskaper:

• Engagerad, självgående och ansvarstagande
• Resultatorienterad med analytisk förmåga
• Utmärkt social kompetens och pedagogisk förmåga
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• Förmåga att inspirera och leda andra med goda ledaregenskaper
Meriterande om du har tidigare erfarenhet från elbranschen.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Eitech AB med Poolia. Vid frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att höra av dig till Poolias rekryteringskonsult Pär Jonsson, på par.jonsson@poolia.se eller på 076-869 47 56

Om verksamheten
DETTA ERBJUDER VI
Ett varierande arbete i en växande organisation där du har möjlighet att utvecklas.
En roll nära verksamheten där du har möjlighet att påverka.
Ett fantastiskt team där stöttning alltid finns nära tillhands.
Goda anställningsvillkor, förmåner och aktieägarprogram.
Vi tror på en balans mellan arbete och fritid.

OM FÖRETAGET
Eitech är ett engagerat lag av specialister inom elteknik som med hjärna och hjärta arbetar tillsammans för att skapa hållbara lösningar för samhället och våra kunders utmaningar. Varumärket består i dag av närmare 850 medarbetare fördelade på tre bolag; Eitech AB, Eitech Electro AB och Eitech Special Projects AB, och med kontor från Gällivare i norr till Lund i söder. Vi levererar allt från kompletta projekt och helhetslösningar till löpande servicetjänster inom branscherna bygg- och offentlig sektor, industri, infrastruktur och energi. Vi är en del av VINCI Energies, ett globalt nätverk av varumärken som erbjuder ett brett utbud av tekniska tjänster och med närmare 90 000 anställda runtom i världen. https://www.eitech.se/

Ansök nu

Plant Manager till Schneider Electric

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Jun 28
Schneider Electric är en global specialist inom digital utveckling av energihantering och automation med en unik närvaro i svenska hem, fastigheter, industrier och infrastrukturer. Hos oss är hållbarhet ledordet. Med vår 180-årig historia och djupa rötter i energisektorn omformar vi idag branscher, utvecklar städer och berikar tillvaron för människor världen över. Vårt engagemang för innovation, mångfald och hållbarhet säkerställer att "Life is On” finns överallt och för alla.

Varför Schneider Electric?

• Innovation och hållbarhet: Var en del av ett företag som leder den digitala omvandlingen av energihantering och automation.
• Globala möjligheter: Arbeta med ett mångsidigt team i mer än 100 länder, vilket ger oändliga möjligheter till karriärutveckling och personlig utveckling.
• Inkluderande kultur: Vi värdesätter mångfald och är engagerade i att skapa en inkluderande miljö där alla kan trivas.
• Medarbetarhälsa: Dra nytta av våra omfattande wellnessprogram, inklusive flexibla arbetsarrangemang, mental hälsostöd och träningsinitiativ.
• Karriärutveckling: Få tillgång till ett brett utbud av utbildningsprogram och utvecklingsmöjligheter för att avancera dina färdigheter och din karriär

Vågar du leda den digitala omvandlingen tillsammans med Schneider för att skapa en mer hållbar värld? Läs vidare!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Plant Manager kommer du att ha ansvar för att leda och utveckla verksamheten vilket innefattar Schneider Electrics ” EcoFit™ business”. Du sätter säkerheten i första hand och skall vidare säkerställa hög kvalitet, god servicenivå, kostnadseffektivitet och hög kundnöjdhet för all utrustning som tillverkas.

Du kommer att stödja verksamheten genom att utveckla en stark kundorienterad kultur inom teamen samt att arbetet går i linje med den övergripande BU-strategin. Det geografiska området innefattar den nordiska marknaden. Därtill ska du ansvara för att utveckla olika avdelningar genom att coacha medarbetarna och förbättra deras kompetenser, vilket inkluderar att identifiera utvecklingsbehov och skapa utbildningsprogram.

Vem är du?
Vi söker dig som har mångårig erfarenhet inom tillverkande industri och flera års framgångsrik erfarenhet i ledande befattningar. Vi ser att du har en stark bakgrund inom ingenjörsyrket, och en ingenjörsexamen är ett krav. Har du dessutom en examen inom elektroteknik, ser vi det som en stor fördel.

Du bör besitta
• Starka ledarskaps- och kommunikationsförmågor.
• Erfarenhet av att arbeta med kvalitets- och förbättringsprocesser.
• Kunskap att jobba med ETO-processer (Front end & core supply chain)
• God förståelse för ekonomiska och operativa nyckeltal.
• Behärska svenska och engelska i både tal och skrift.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Schneider Electric med Poolia. Vid frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att höra av dig till Poolias rekryteringskonsult Pär Jonsson på par.jonsson@poolia.se, +46 768 694 756.

Om verksamheten
När du arbetar för Schneider Electric arbetar du för ett företag som fokuserar på sina medarbetare. Vi är stolta över att främja mångfald, inkludering, utveckling av människor och integration mellan arbetsliv och privatliv!
Schneider Electric™ skapar uppkopplade tekniska lösningar som omformar industrier, förvandlar städer och berikar liv. Våra 160 000 anställda trivs i mer än 100 länder. Från de enklaste tjänsterna till komplexa operativa system, vår teknik, mjukvara och tjänster förbättrar hur våra kunder hanterar och automatiserar sin verksamhet. Hjälp oss att leverera lösningar som säkerställer att Life Is On överallt, för alla och i varje ögonblick:
https://www.youtube.com/watch?v=VbldHPFltQQ

Ansök nu