Sundsvall: Utbildare till Presto Norrland

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utbildare till Presto Norrland i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-22 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi personer i Norrland som idag arbetar som utbildare eller instruktör och innehar certifikat att utbilda inom brand- HLR eller maskin.

Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Tillsammans med våra kunder tar vi fram lösningar som minimerar risken för brand och olycka - genom rådgivning, marknadens bredaste utbud av utbildningar, hållbara säkerhetsprodukter och service i världsklass.

Med Presto blir det enkelt för företag och organisationer att skapa trygghet i verksamheter och för medarbetare. Tillsammans räddar vi liv. Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet, men gemensamt för alla är en drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Vi letar efter dig som har rätt inställning och en ambition att utvecklas!

Nu söker vi en utbildare till Norrland, i och runt Umeå, Piteå, Luleå eller Skellefteå.

Om rollen
Med visionen tillsammans räddar vi liv kommer du som utbildare bidra till våra kunders systematiska brandskydds- och arbetsmiljöarbete. Vi tillbringar mycket tid på jobbet och då är det viktigt att kunna känna sig trygg och säker, det bidrar du till som utbildare på Presto. Rollen innebär att arbeta självständigt i leveransen av utbildningar. I hänseendet bokning och bokningsfrågor har du en nära dialog med våra samordnare som ansvarar för kundkontakten och hanteringen av bokningen.
Du arbetar självständigt och ansvarar för att utbildningarna utförs i enlighet med gällande uppdragsbeskrivning och de föreskrifter vi följer enligt lag och avtal. Du kommer tillhöra affärsområde utbildning med många kompetenta kollegor inom branschen. Du har tidigare erfarenhet av att utbilda inom områden som brand, HLR/första hjälpen och maskinutbildningar.

Exempel på våra utbildningar

Brand:
Brandfarliga heta arbeten
Heta Arbeten®
Anläggningsskötare brandlarm/sprinkler
Brandskyddsansvarig
Brandfarliga varor föreståndare – föreståndare brandfarlig vara
Egenkontroll brandskydd
Grundläggande brandskydd
Utrymningsledare

Första hjälpen:
HLR
HLR barn
Första hjälpen
Första hjälpen barn

Maskin:
Mobila arbetsplattformar/ lift
Fallskydd inklusive räddning
Travers
Truck
Hjullastare
Motorsåg
Röjsåg
Säkrare lyft ISO
Säkra lyft

Vi söker dig som har en hög kommunikativ och pedagogisk förmåga och du ser alltid till kundens bästa i alla uppdrag. Som person är du ansvarstagande, glad, positiv, öppen och ärlig.

• Du bör ha dokumenterade certifikat/meriter eller arbetslivserfarenhet inom de relevanta områdena.
• Du har förmågan att anpassa undervisning efter olika målgruppers behov och kunskapsnivåer.
• Bra IT-mognad och tidigare erfarenhet av att arbeta med digitala hjälpmedel, såsom PowerPoint och andra digitala verktyg.
• Är van och trygg med att utbilda i digitala klassrum.
• Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska och du har B-körkort.

Förmåner: Arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, kollektivavtalsenliga försäkringar och tjänstepension.

Om bolaget
Presto AB grundades 1959. Vi har sedan start alltid satt säkerheten främst, det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA. Våra kvalitativa produkter, lösningar och lojala kunder driver oss framåt. Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt. Inte bara just nu utan även för kommande generationer. Våra värderingar är tillsammans, kundfokus och enkelhet. Vi vill skapa en kultur där alla kan växa och bli sitt bästa jag, där vi hela tiden lär av varandra. Tillsammans är vi mer än ett företag, vi formar en gemenskap som gör världen till en säkrare plats. Vi ligger steget före. Varje år besöker vi fler än 75.000 verksamheter och fastigheter där vi både servar befintligt brandskydd och förebygger risker. Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm. Vi utbildar årligen 100 000 deltagare fördelat på 6600 tillfällen. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd. Prestos omsättning har passerat 1 miljard kronor.

Ansökan
Denna rekrytering hanteras av Poolia för Presto AB´s räkning. Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka). Du arbetar vardagar mellan kl. 08:00-17:00. Du utgår från hemmet och depå- servicebil erbjuds. Anställningen startas alltid med en sex månaders visstidsanställning enligt kollektivavtal och om det känns bra för bägge parter erbjuds därefter en tillsvidareanställning. Eftersom vi verkar i säkerhetsbranschen kommer vi genomföra en säkerhetsprövning på slutkandidaten vilket innebär att belastningsregister, kreditprövning och drogtest ska vara utan anmärkning för att erbjudas anställning hos Presto.

Tillträde enligt överenskommelse. Du söker tjänsten på http://www.poolia.se vänligen bifoga CV och personligt brev. Urvalsprocessen sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vill du veta mer om tjänsten och Presto AB är du välkommen att kontakta Christina Martinsson, ansvarig rekryterare på Poolia, christina.martinsson@poolia.se 0735-180904

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Utbildningskonsulent, företag

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Utbildningskonsulent, företag.

Företagsutbildare inom el eller automation

Läs mer Dec 18
Om oss
Lockas du av att förmedla all den kunskap du har inom elsäkehet eller automation och vara en del av den elektrifiering som sker i vårt samhälle?

Vi är stolta över att vara ledande i Norden inom elsäkerhetsutbildning – nu har du chansen att vara med på vår expansiva resa i rollen som utbildare inom elsäkerhet!

Trainor är Nordens största utbildare inom elsäkerhet och marknadsledande inom eLearning. Med över 30 års erfarenhet driver vi branschens utveckling och erbjuder moderna utbildningslösningar, som förutom personliga utbildninagr även inkluderar ett verklighetsförankrat, realistiskt och animerat material.Trainor är en del av Apave Group, en internationell koncern med 14 000 anställda och över 150 års erfarenhet av hantering av säkerhetsrisker.

Dina arbetsuppgifter
Företagsutbildarens viktigaste uppdrag är att öka kundens och kursdeltagarnas säkerhetstänk inom el när de arbetar i riskfyllda miljöer som kräver medvetenhet och kunskap. För dig är elsäkerhet en viktig fråga. Dina huvudsakliga uppgifter kommer vara:
- Planera och genomföra kurser inom elsäkerhet såväl på plats som via digitala verktyg
- Utveckla nya och förbättra befintliga kurser
- Deltagande i kommittéer och företagsrepresentation på mässor och andra evenemang
Våra kontor och klassrum finns i Sundsvall, Nyköping och Solna, men din placeringsort kan även finnas i övriga delar av landet.

Vad vi erbjuder dig:

· Friskvårdsbidrag
· Sjukvårdsförsäkring
· Hälsokontroller
· Kontinuerlig kompetensutveckling
· Vara med att bidra till ökad elsäkerhet hos stora aktörer och kunder
. En personalgrupp där man verkligen blir glad av att gå till jobbet


Din profil
Din bakgrund bör präglas av stark kompetens inom elteknik, automation eller distribution, kombinerat med en nyfikenhet på pedagogik. Du har förmågan att driva kurser både självständigt och i grupp, samtidigt som du får ta del av färdiga övningar, koncept och labbutrustning. Din bakgrund kan variera från elektriker, pedagog, konsult hos ett elinstallationsbolag eller liknande, men det viktigaste är att du har kompetens inom ditt område och ett engagemang för att utbilda.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Trainor med Clockwork Skolledare som hanterar hela rekryteringsprocessen. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chefsrekryterare, Andreas Krasser på tfn 070-8215332

Om oss
Clockwork rekryterar och bemannar över hela Sverige.
Med stora upparbetade kandidatnätverk och fokus på hög kvalité har vi snabbt fått förtroende av Sveriges största utbildningsföretag och kommuner.

Vi är inte ytterligare ett bemanningsföretag, vi är Clockwork
Läs mer om vår resa: www.clockworkpersonal.se/skolbemanningochrekrytering

Ansök nu

Extrajobb som utbildare i HLR och Första hjälpen till Presto!

Läs mer Sep 7
Om tjänsten
I denna tjänst får du som älskar att prata inför människor och utbilda andra en möjlighet att göra precis det! Kanske studerar du, har ett deltidsarbete inom vård, är utbildad jourbrandman eller av annan orsak har kompetens inom HRL och brandsäkerhet vara med att bidra till ökad säkerhet hos företag? Då är detta uppdrag för dig!


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vi utlovar ett roligt och varierande uppdrag för dig som sedan tidigare har en grundläggande kompetens och erfarenhet av att utbilda inom HLR och/eller brand. Du kommer med din kompetens och erfarenhet att hålla i själva utbildningen för Prestos kund.

Vi söker främst dig som har kompetens inom nedan:
• Grundläggande brandsäkerhet
• Första hjälpen och HLR


Anställningen är en timanställning där vi gärna ser att du är tillgänglig för minst ett pass i veckan. Du fyller själv i när du är tillgänglig och blir sedan bokad av Prestos säljare i deras system.
Som konsult eller timanställd via oss på Poolia hos Presto Utbildning får du en onboarding i deras system och tillgång till de utbildningsmaterial som Presto tillhandahåller för varje utbildning, allt material transporteras till kunden inför utbildningstillfället.
Uppdragen är antingen i Prestos lokaler eller bokade konferenslokaler då de håller öppna utbildningar alternativt så är de förlagda ute hos kunden som har beställt företagsförlagd utbildning.




Vem är du?
Vi ser det som en självklarhet att du som utbildare har en hög kommunikativ och pedagogisk förmåga. Som person är du glad, positiv, öppen och ärlig. Du ska ha goda kunskaper i ämnesområdet och du älskar att lära ut dina kunskaper.

• För att vara aktuell för tjänsten måste du ha en annan huvudsakligsysselsättning, kanske studerar du eller arbetar minst 51% och hoppa på detta roliga uppdrag vid sidan om?
• Vi ser det som en tillgång om du har datorvana och tycker om att utbilda i digitala klassrum via Zoom/Teams eller liknande
• Du ska vara godkänd att kunna genomföra avtalad utbildning
• Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
• Du har B-körkort och det är meriterande om du har tillgång till egen bil.


Om verksamheten
Varje timme förändras förutsättningar för företag och verksamheter då olyckor sker eller brand bryter ut. Varje timme riskeras människors liv och hälsa. Varje timme förstör brand och olycka resurser och tillgångar och gör framtiden osäker.
Presto Utbildning är en del av Presto Brandsäkerhet som grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet, skydd och arbetsmiljö.
Med vår helhetssyn på brandskydd och säkerhet hjälper vi våra kunder att utifrån deras förutsättningar skapa värden som gör deras verksamheter tryggare och bättre. Varje år besöker vi 70 000 kunder, utbildar 80 000 deltagare och återvinner 100 000 brandsläckare vid vår anläggning i Katrineholm. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Extrajobb som utbildare i HLR och Första hjälpen till Presto!

Läs mer Aug 8
Om tjänsten
I denna tjänst får du som älskar att prata inför människor och utbilda andra en möjlighet att göra precis det! Kanske studerar du, har ett deltidsarbete inom vård, är utbildad jourbrandman eller av annan orsak har kompetens inom HRL och brandsäkerhet vara med att bidra till ökad säkerhet hos företag? Då är detta uppdrag för dig!


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vi utlovar ett roligt och varierande uppdrag för dig som sedan tidigare har en grundläggande kompetens och erfarenhet av att utbilda inom HLR och/eller brand. Du kommer med din kompetens och erfarenhet att hålla i själva utbildningen för Prestos kund.

Vi söker främst dig som har kompetens inom nedan:
- Grundläggande brandsäkerhet
- Första hjälpen och HLR

Anställningen är en timanställning där vi gärna ser att du är tillgänglig för minst ett pass i veckan. Du fyller själv i när du är tillgänglig och blir sedan bokad av Prestos säljare i deras system.
Som konsult eller timanställd via oss på Poolia hos Presto Utbildning får du en onboarding i deras system och tillgång till de utbildningsmaterial som Presto tillhandahåller för varje utbildning.
Uppdragen är antingen i Prestos lokaler eller bokade konferenslokaler då de håller öppna utbildningar alternativt så är de förlagda ute hos kunden som har beställt företagsförlagd utbildning.




Vem är du?
Vi ser det som en självklarhet att du som utbildare har en hög kommunikativ och pedagogisk förmåga. Som person är du glad, positiv, öppen och ärlig. Du ska ha goda kunskaper i ämnesområdet och du älskar att lära ut dina kunskaper.

- För att vara aktuell för tjänsten måste du ha en annan huvudsakligsysselsättning, kanske studerar du eller arbetar minst 51% och hoppa på detta roliga uppdrag vid sidan om?
- Vi ser det som en tillgång om du har datorvana och tycker om att utbilda i digitala klassrum via Zoom/Teams eller liknande
- Tillgång till egen dator
- Du ska vara godkänd att kunna genomföra utbildning inom HLR och Första hjälpen
- Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- Du har B-körkort och ett krav att du har tillgång till egen bil




Om verksamheten
Varje timme förändras förutsättningar för företag och verksamheter då olyckor sker eller brand bryter ut. Varje timme riskeras människors liv och hälsa. Varje timme förstör brand och olycka resurser och tillgångar och gör framtiden osäker.
Presto Utbildning är en del av Presto Brandsäkerhet som grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet, skydd och arbetsmiljö.
Med vår helhetssyn på brandskydd och säkerhet hjälper vi våra kunder att utifrån deras förutsättningar skapa värden som gör deras verksamheter tryggare och bättre. Varje år besöker vi 70 000 kunder, utbildar 80 000 deltagare och återvinner 100 000 brandsläckare vid vår anläggning i Katrineholm. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd.


VARMT välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Extrajobb som utbildare i HLR och Första hjälpen till Presto!

Läs mer Jun 17
I denna tjänst får du som älskar att prata inför människor och utbilda andra en möjlighet att göra precis det! Kanske studerar du, har ett deltidsarbete inom vård, är utbildad jourbrandman eller av annan orsak har kompetens inom HRL och brandsäkerhet vara med att bidra till ökad säkerhet hos företag? Då är detta uppdrag för dig!

Om tjänsten
Vi utlovar ett roligt och varierande uppdrag för dig som sedan tidigare har en grundläggande kompetens och erfarenhet av att utbilda inom HLR och/eller brand. Du kommer med din kompetens och erfarenhet att hålla i själva utbildningen för Prestos kund.

Vi söker främst dig som har kompetens inom nedan:
- Grundläggande brandsäkerhet
- Första hjälpen och HLR

Anställningen är en timanställning där vi gärna ser att du är tillgänglig för minst ett pass i veckan. Du fyller själv i när du är tillgänglig och blir sedan bokad av Prestos säljare i deras system.
Som konsult eller timanställd via oss på Poolia hos Presto Utbildning får du en onboarding i deras system och tillgång till de utbildningsmaterial som Presto tillhandahåller för varje utbildning.
Uppdragen är antingen i Prestos lokaler eller bokade konferenslokaler då de håller öppna utbildningar alternativt så är de förlagda ute hos kunden som har beställt företagsförlagd utbildning.


Vem är du?
Vi ser det som en självklarhet att du som utbildare har en hög kommunikativ och pedagogisk förmåga. Som person är du glad, positiv, öppen och ärlig. Du ska ha goda kunskaper i ämnesområdet och du älskar att lära ut dina kunskaper.

- För att vara aktuell för tjänsten måste du ha en annan huvudsakligsysselsättning, kanske studerar du eller arbetar minst 51% och hoppa på detta roliga uppdrag vid sidan om?
- Vi ser det som en tillgång om du har datorvana och tycker om att utbilda i digitala klassrum via Zoom/Teams eller liknande
- Tillgång till egen dator
- Du ska vara godkänd att kunna genomföra utbildning inom HLR och Första hjälpen
- Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- Du har B-körkort och ett krav att du har tillgång till egen bil


Om verksamheten
Varje timme förändras förutsättningar för företag och verksamheter då olyckor sker eller brand bryter ut. Varje timme riskeras människors liv och hälsa. Varje timme förstör brand och olycka resurser och tillgångar och gör framtiden osäker.
Presto Utbildning är en del av Presto Brandsäkerhet som grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet, skydd och arbetsmiljö.

Med vår helhetssyn på brandskydd och säkerhet hjälper vi våra kunder att utifrån deras förutsättningar skapa värden som gör deras verksamheter tryggare och bättre. Varje år besöker vi 70 000 kunder, utbildar 80 000 deltagare och återvinner 100 000 brandsläckare vid vår anläggning i Katrineholm. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd.


VARMT välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Poolia Sverige AB .

Redovisningsekonom till ett spännande uppdrag!

Redovisningsekonom
Läs mer Okt 8
Är du en noggrann och driven ekonom som söker nya utmaningar? Vi har en spännande möjlighet för dig med start omgående!

Om tjänsten
I din roll som Redovisningsekonom kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa noggrannheten och effektiviteten i vår kunds ekonomiska arbete. Du kommer att ansvara för flera viktiga uppgifter, inklusive löpande bokföring, avstämning av balanskonton, avstämning av resultaträkningen, samt upprättande av bokslut och budget.

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi eller redovisning, med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör ha goda kunskaper i Excel och erfarenhet av bokföringsprogram. För att lyckas i rollen är du noggrann, analytisk och strukturerad. Du har med fördel arbetat i SAP, IFS och/eller Agresso.

Vi erbjuder en dynamisk och positiv arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper och färdigheter inom ekonomi, med stöd från ett erfaret och engagerat team.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till vår kunds framgång? Skicka din ansökan redan idag!

Urval kommer att ske löpande och anställningen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Ansök nu

Ekonomiassistent, Sundsvall

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 9
Är du en strukturerad och serviceinriktad person som tycker om siffror? Har du tidigare erfarenhet av fakturering och leverantörsreskontra? Då kan du vara rätt person för tjänsten!
Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund med placeringsort i Sundsvall.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och uppdraget förväntas pågå 6 månader framåt till att börja med. För rätt person finns goda chanser till anställning hos kunden. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som ekonomiassistent får du möjlighet att utvecklas och bredda din erfarenhet inom ekonomi. Du kommer att hantera och granska fakturor, ta fram underlag till anbud och kund- och leverantörsreskontra. Därtill tillkommer övrig administration.

Arbetsplatsen präglas av en härlig stämning och du arbetar med ett trevligt gäng med en god sammanhållning. Ordinarie arbetstid är: 07:00-16:00 mån-fre.

Vem är du?
Vi söker dig som har en relvant utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av ekonomiarbete. Du har en god datorvana och har lätt för att lära dig nya system. Därtill talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i SAP.

För att trivas i tjänsten som ekonomiassistent är du en person som är självständig och snabblärd. Du trivs i ett högt tempo och kan med enkelhet prioritera dina arbetsuppgifter för att skapa möjlighet att arbeta effektivt. Vidare är du en person som bidrar med en positiv energi bland dina kollegor, du är hjälpsam, prestigelös och tar gärna egna initiativ som gynnar verksamheten.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Löne- och personaladministratör

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Aug 30
Vi söker en noggrann och engagerad Löneadministratör för ett tidsbegränsat uppdrag med möjlighet till förlängning. Tjänsten löper över cirka 12 månader, med start i början av november och kan komma att förlängas beroende på verksamhetens behov. Är du en detaljorienterad person med erfarenhet av löneadministration? Då kan du vara den vi söker!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Löne- och personaladministratör kommer du att spela en central roll i att säkerställa korrekt och tidsenlig lönehantering för kundens anställda. Du kommer att ansvara för att upprätthålla efterlevnad av relevanta lagar och förordningar, samt ge stöd till HR-avdelningen. Det här är en utmärkt möjlighet för dig som vill använda din kompetens inom löneadministration i en dynamisk och stimulerande miljö, där du bidrar till en smidig process.

Dina ansvarsområden i denna roll kommer att omfatta hantering av månatliga löneutbetalningar inklusive avdrag, bonusar och övertidsersättning för anställda både i Sverige och i andra nordiska länder. Du kommer att vara ansvarig för att uppdatera löneinformation och säkerställa att lönehanteringen följer gällande lagar och regelverk samtidigt som du håller dig uppdaterad om eventuella förändringar i lagstiftningen.

Vidare kommer du att hantera lönerelaterade frågor från anställda snabbt och korrekt, samt förbereda och lämna in lönerapporter och sammanställningar till ledningen vid behov. Du kommer också att assistera vid förberedelser av lönerelaterade skattedeklarationer och årsavslut, samt samarbeta nära med HR- och ekonomiavdelningen för att säkerställa en sömlös integration av löneprocesserna. Upprätthållandet av hög konfidentialitet vad gäller anställdas löneuppgifter och personlig information är en självklar del av ditt arbete.

Vem är du?
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en stor noggrannhet för att hantera flera uppgifter samtidigt och att du kan hålla deadlines. Du bör ha en stark förmåga att tolka och tillämpa komplexa regler och riktlinjer inom löneområdet samt utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter. Erfarenhet av löneadministrationsprogram och goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel är nödvändigt. Slutligen är det viktigt att du trivs att samarbeta och att arbeta effektivt tillsammans med andra avdelningar.

Tjänsten är med fördel baserad i Sundsvall, med möjlighet till distansarbete.

Låter det som någonting för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Ansök nu

Affärsenhetschef till Eitech

Affärsområdeschef
Läs mer Aug 1
Vill du ha chansen att driva en Affärsenhet med stor frihet och ta en aktiv roll i den digitala energiomställningen? Är du social och trivs med att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö? Då är detta jobb för dig!

Om tjänsten
I rollen som Affärsenhetschef hos Eitech i Sundsvall kommer du att vara entreprenören som har det övergripande ansvaret för enhetens resultat. Du kommer att driva dina affärer och med hjälp av ditt team säkerställa leveranser med hög kvalitet.

Du kommer tillsammans med dina ca 50 medarbetare verka för goda relationer med beställare och andra intressenter i de olika projekten. Du skall vidare samverka med andra avdelningar inom koncernen och arbeta för ökad tydlighet, gemensamma begrepp och rutiner.

Du har arbetsmiljö- och personalansvar för din Affärsenhet. Med arbetsuppgifter såsom systematiskt arbetsmiljöarbete, lönerevision och kompetensutveckling.

Du rapporterar till Regionchef och ingår i ledningsgruppen för Region Nord.

Vem är du?
Vi söker dig som brinner för samarbete med andra människor och har en stark vilja att utveckla dina medarbetare. Du har en entreprenörsanda men vill samtidigt tillhöra en större organisation. Vi ser att du besitter nedan egenskaper:

• Engagerad, självgående och ansvarstagande
• Resultatorienterad med analytisk förmåga
• Utmärkt social kompetens och pedagogisk förmåga
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• Förmåga att inspirera och leda andra med goda ledaregenskaper
Meriterande om du har tidigare erfarenhet från elbranschen.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Eitech AB med Poolia. Vid frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att höra av dig till Poolias rekryteringskonsult Pär Jonsson, på par.jonsson@poolia.se eller på 076-869 47 56

Om verksamheten
DETTA ERBJUDER VI
Ett varierande arbete i en växande organisation där du har möjlighet att utvecklas.
En roll nära verksamheten där du har möjlighet att påverka.
Ett fantastiskt team där stöttning alltid finns nära tillhands.
Goda anställningsvillkor, förmåner och aktieägarprogram.
Vi tror på en balans mellan arbete och fritid.

OM FÖRETAGET
Eitech är ett engagerat lag av specialister inom elteknik som med hjärna och hjärta arbetar tillsammans för att skapa hållbara lösningar för samhället och våra kunders utmaningar. Varumärket består i dag av närmare 850 medarbetare fördelade på tre bolag; Eitech AB, Eitech Electro AB och Eitech Special Projects AB, och med kontor från Gällivare i norr till Lund i söder. Vi levererar allt från kompletta projekt och helhetslösningar till löpande servicetjänster inom branscherna bygg- och offentlig sektor, industri, infrastruktur och energi. Vi är en del av VINCI Energies, ett globalt nätverk av varumärken som erbjuder ett brett utbud av tekniska tjänster och med närmare 90 000 anställda runtom i världen. https://www.eitech.se/

Ansök nu

Plant Manager till Schneider Electric

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Jun 28
Schneider Electric är en global specialist inom digital utveckling av energihantering och automation med en unik närvaro i svenska hem, fastigheter, industrier och infrastrukturer. Hos oss är hållbarhet ledordet. Med vår 180-årig historia och djupa rötter i energisektorn omformar vi idag branscher, utvecklar städer och berikar tillvaron för människor världen över. Vårt engagemang för innovation, mångfald och hållbarhet säkerställer att "Life is On” finns överallt och för alla.

Varför Schneider Electric?

• Innovation och hållbarhet: Var en del av ett företag som leder den digitala omvandlingen av energihantering och automation.
• Globala möjligheter: Arbeta med ett mångsidigt team i mer än 100 länder, vilket ger oändliga möjligheter till karriärutveckling och personlig utveckling.
• Inkluderande kultur: Vi värdesätter mångfald och är engagerade i att skapa en inkluderande miljö där alla kan trivas.
• Medarbetarhälsa: Dra nytta av våra omfattande wellnessprogram, inklusive flexibla arbetsarrangemang, mental hälsostöd och träningsinitiativ.
• Karriärutveckling: Få tillgång till ett brett utbud av utbildningsprogram och utvecklingsmöjligheter för att avancera dina färdigheter och din karriär

Vågar du leda den digitala omvandlingen tillsammans med Schneider för att skapa en mer hållbar värld? Läs vidare!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Plant Manager kommer du att ha ansvar för att leda och utveckla verksamheten vilket innefattar Schneider Electrics ” EcoFit™ business”. Du sätter säkerheten i första hand och skall vidare säkerställa hög kvalitet, god servicenivå, kostnadseffektivitet och hög kundnöjdhet för all utrustning som tillverkas.

Du kommer att stödja verksamheten genom att utveckla en stark kundorienterad kultur inom teamen samt att arbetet går i linje med den övergripande BU-strategin. Det geografiska området innefattar den nordiska marknaden. Därtill ska du ansvara för att utveckla olika avdelningar genom att coacha medarbetarna och förbättra deras kompetenser, vilket inkluderar att identifiera utvecklingsbehov och skapa utbildningsprogram.

Vem är du?
Vi söker dig som har mångårig erfarenhet inom tillverkande industri och flera års framgångsrik erfarenhet i ledande befattningar. Vi ser att du har en stark bakgrund inom ingenjörsyrket, och en ingenjörsexamen är ett krav. Har du dessutom en examen inom elektroteknik, ser vi det som en stor fördel.

Du bör besitta
• Starka ledarskaps- och kommunikationsförmågor.
• Erfarenhet av att arbeta med kvalitets- och förbättringsprocesser.
• Kunskap att jobba med ETO-processer (Front end & core supply chain)
• God förståelse för ekonomiska och operativa nyckeltal.
• Behärska svenska och engelska i både tal och skrift.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Schneider Electric med Poolia. Vid frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att höra av dig till Poolias rekryteringskonsult Pär Jonsson på par.jonsson@poolia.se, +46 768 694 756.

Om verksamheten
När du arbetar för Schneider Electric arbetar du för ett företag som fokuserar på sina medarbetare. Vi är stolta över att främja mångfald, inkludering, utveckling av människor och integration mellan arbetsliv och privatliv!
Schneider Electric™ skapar uppkopplade tekniska lösningar som omformar industrier, förvandlar städer och berikar liv. Våra 160 000 anställda trivs i mer än 100 länder. Från de enklaste tjänsterna till komplexa operativa system, vår teknik, mjukvara och tjänster förbättrar hur våra kunder hanterar och automatiserar sin verksamhet. Hjälp oss att leverera lösningar som säkerställer att Life Is On överallt, för alla och i varje ögonblick:
https://www.youtube.com/watch?v=VbldHPFltQQ

Ansök nu