Sundsvall: Vi söker en Controller till vår kund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker en Controller till vår kund i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-02 // Varaktighet: Heltid

Manpower är ett ledande företag inom bemanningsbarnschen med en stark tillväxt och en passion för att leverera högkvalitativa lösningar till våra kunder. Vi söker nu en driven och analytisk Controller som vill vara med och stärka vår kunds ekonomiteam och bidra till företagets fortsatta framgång.

Vi söker en Controller!
Plats: Sundsvall
Företag: Manpower
Anställningsform: Heltid
Startdatum: Enligt överenskommelse

Om rollen:

Som Controller hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att övervaka och analysera vår ekonomiska prestanda, utveckla budgetar och prognoser samt stödja beslutsfattande genom att tillhandahålla insiktsfulla finansiella analyser. Du kommer att arbeta nära ledningen och andra avdelningar för att säkerställa att vi når våra finansiella mål.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Ansvar för budgetering, prognoser och rapportering.
* Analysera och följa upp företagets finansiella resultat.
* Förbereda och presentera ekonomiska rapporter och beslutsunderlag för ledningen.
* Utveckla och förbättra interna kontrollsystem och processer.
* Delta i affärsplanering och strategiska projekt.
* Stödja verksamheten med ekonomiska analyser och kalkyler.

Kvalifikationer:

* Relevant högskoleutbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande.
* Minst [antal år] års erfarenhet av arbete som Controller eller liknande roll.
* Stark analytisk förmåga och god förståelse för finansiella processer.
* Erfarenhet av budgetering, prognoser och ekonomisk rapportering.
* Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av ekonomisystem (exempelvis SAP, Oracle eller liknande).
* Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.
* Kommunikativ och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö.

Vad vi erbjuder:

* En spännande och utvecklande roll i ett framåtblickande företag.
* Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång.
* En dynamisk och trevlig arbetsmiljö med engagerade kollegor.
* Konkurrenskraftig lön och förmånspaket.



Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar på plats hos våra kunder. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Ideal shala via e-post: Ideal.shala@manpower.se. Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för ditt uppdrag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Controller

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Controller.

Supply Chain Controller

Läs mer Jan 17
Kubikenborg Aluminium AB är Sveriges enda producent av primäraluminium och en av Sundsvalls största arbetsgivare med 460 anställda. Vi har kapacitet att tillverka 135 000 ton per år och levererar till press- och valsverk över hela Europa.
Som en ledande aktör inom hållbar industriproduktion arbetar vi kontinuerligt för att vara i framkant av teknikutvecklingen, minska vårt ekologiska fotavtryck och bidra till att forma framtidens metallindustri.
Arbetsbeskrivning
Som Supply Chain Controller ansvarar du för att optimera företagets försörjningskedja genom analys och kostnadseffektivisering. Fokus ligger på att förbättra flödet av varor och tjänster och identifiera förbättringsmöjligheter.
Huvuduppgifter inkluderar:
Analysera data för att identifiera ineffektivitet och föreslå förbättringsåtgärder.
Övervaka kostnader och utveckla strategier för kostnadsbesparingar.
Samordna med inköp, lager och logistik för att säkerställa effektiva processer.
Implementera KPI:er och rapportera prestationer mot uppsatta mål.
Utveckla prognoser och analyser för att stödja beslutsfattande.

Kvalifikationer
Du har en högskole- eller universitetsexamen, alternativt annan utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har mycket god kunskap gällande exempelvis logistikflöden, inköpsanalyser, förrådsstyrning, analys och sammanställning av rapporter.
Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP och arbete med större data.
Rollen kräver stark analytisk förmåga och god kommunikationsförmåga samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
Vi vill ha en alkohol och drogfri arbetsmiljö. Därför genomför vi ett alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under året.
Placeringsort: Vid vår fabrik i Sundsvall.
Tjänstens omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare

Tillträde sker omgående efter överenskommelse.
Tjänsten är direkt underställd chef för Kommersiell Chef.
Vid frågor om tjänsten, kontakta Anders Roman 0730-840034, Kommersiell Chef.
Fackliga företrädare:
Peter Eliasson Unionen 073-988 5981
peter.eliasson@kubal.se
Marcus Lansink Ledarna 073- 988 5888
Marcus.Lansink@kubal.se
Din ansökan märkt ”Supply Chain Controller” skickas till jobb@kubal.se så snart som möjligt då urvalet sker löpande, dock senast 2025-02-28.

Vi behandlar ansökningarna löpande vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löper ut.

Ansök nu

Erfaren Controller till myndighet!

Läs mer Jan 22
Är du en driven ekonom med gedigen erfarenhet av ekonomistyrning och en passion för utvecklingsarbete? Vi söker en controller med skarp analytisk förmåga och flerårig erfarenhet från statlig verksamhet. Hos vår kund får du möjlighet att stötta ledning och chefer i budget- och uppföljningsarbete, samtidigt som du driver förbättringsprojekt som gör skillnad. Kan detta vara din nästa utmaning?
Om tjänsten
Perido söker en Controller till vår kund, en viktig statlig organisation som jobbar med service och administration i syfte att skapa värde för dess kunder (som oftast är pensionärer eller arbetstagare). Tjänsten är placerad på kundens kontor i Sundsvall, där de erbjuder möjligheten att arbeta distans 40% av tjänsten efter upplärningsperioden.
Dina arbetsuppgifter
Myndigheten genomför ett pågående förändringsarbete i verksamheten och behöver nu förstärkning med en erfaren controller. Rollen kräver att du är självgående och kan bidra både i det pågående utvecklingsarbetet och ta ansvar för arbetsuppgifter i det löpande arbetet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbeta aktivt med ekonomistyrning i syfte att säkerställa en ekonomistyrningsstruktur och information som behövs för styrning och uppföljning av verksamheten
Arbeta med budget och prognoser på olika nivåer i organisationen
Göra analyser av ekonomiskt resultat och hantering av avvikelser
Vara ett stöd till chefer, projekt och styrgrupper i planering och uppföljning av ekonomiskt resultat
Ta fram beslutsunderlag inför beslut om prioriteringar och investeringar
Göra presentationer av planer, beslutsunderlag och analyser till olika ledningsforum mm
Utveckla, dokumentera och implementera processer och rutiner inom området

Dina egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen är du en analytisk och lösningsorienterad person som motiveras av att arbeta både strategiskt och operativt. Du har en naturlig förmåga att kommunicera ekonomiska frågor på ett tydligt och pedagogiskt sätt, vilket gör att du enkelt skapar förtroende hos ledning, chefer och medarbetare. Som person är du strukturerad och har ett starkt fokus på resultat, samtidigt som du är lyhörd och engagerad i att driva utvecklings- och förbättringsarbete. Din vana vid olika stödsystem och din förmåga att se helheten gör att du snabbt kan sätta dig in i verksamheten och bidra till att skapa värde.
Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi du ska skicka in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Akademisk examen inom ekonomi eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med ekonomistyrning
Minst 5 års erfarenhet av att arbeta som controller eller motsvarande på statlig myndighet
Erfarenhet av att driva utvecklings- och förbättringsarbete inom ekonomistyrningsområdet
Erfarenhet av att stötta ledning och chefer i budget och uppföljningsarbete
Erfarenhet av olika stödsystem för planering och rapportering, tidredovisning mm
Mycket goda kunskaper i Excel
Mycket goda kunskaper i Svenska i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta med affärssystemet Unit4 ERP Agresso
Erfarenhet av myndighet med uppdrag som innefattar handläggning och utbetalning av förmåner

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2025-12-31. Start 2025-02-15.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35020 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Erfaren Controller till konsultuppdrag i Sundsvall

Läs mer Jan 20
Vi söker en erfaren och självgående Controller för ett spännande konsultuppdrag hos en myndighet i Sundsvall. Myndigheten är en av Sveriges största inom sin sektor och arbetar med administration, uppföljning och utveckling av viktiga tjänster för både organisationer och individer.

I rollen som Controller kommer du att ingå i ett team som arbetar med både verksamhets- och ekonomistyrning. Uppdraget innebär att bidra till utveckling av ekonomistyrningen samt att stötta det löpande arbetet med budget, prognoser och rapportering.

Arbetsuppgifter

Som Controller kommer du bland annat att:

* Arbeta med ekonomistyrning för att skapa en struktur som stödjer styrning och uppföljning.
* Hantera budget och prognoser på olika nivåer inom organisationen.
* Utföra analyser av ekonomiskt resultat samt hantera avvikelser.
* Stötta chefer, projekt och styrgrupper med planering och uppföljning av ekonomiskt resultat.
* Ta fram beslutsunderlag för prioriteringar och investeringar.
* Presentera planer, analyser och beslutsunderlag i ledningsforum.
* Utveckla, dokumentera och implementera processer och rutiner inom ekonomistyrning.

Din profil

Vi söker dig som har:

* Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
* Minst 5 års erfarenhet av ekonomistyrning.
* Minst 5 års erfarenhet som Controller eller motsvarande inom offentlig sektor.
* Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
* Erfarenhet av att driva utvecklings- och förbättringsarbete inom ekonomistyrning.
* Erfarenhet av att stötta ledning och chefer i budget- och uppföljningsarbete.
* Erfarenhet av olika stödsystem för planering och rapportering.
* Mycket goda kunskaper i Excel.

Meriterande

Det är en fördel om du har:

* Erfarenhet av att arbeta med affärssystemet Unit4 ERP Agresso.
* Erfarenhet av arbete inom myndigheter som hanterar handläggning och utbetalning av förmåner.

Om uppdraget

* Plats: Uppdraget är placerat på en myndighet i Sundsvall och utförs huvudsakligen på plats.
* Omfattning: 75-100 % enligt överenskommelse.
* Uppdragsperiod: Preliminärt startdatum är 15 februari 2025, och uppdraget löper till och med 31 december 2025.

Detta är ett konsultuppdrag via oss på Manpower, vilket innebär att du blir anställd hos oss och arbetar ute hos kunden.

Skicka in ditt CV och beskriv hur du uppfyller de krav som nämns i annonsen.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten eller uppdraget? Vänligen kontakta oss.

Ideal.shala@manpower.se

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Avtalscontroller

Läs mer Jan 27
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Inköpsenheten har i september 2023 fått förnyat uppdrag från kommunfullmäktige att utveckla inköpsprocessen utifrån beslutad inköpsstrategi. I detta arbete ligger ett starkt fokus på att sätta inköpsprocess. Vårt mål är att hantera övergången från upphandlingsstöd till strategiskt inköpsarbete.  Vi har högt ställda mål och siktar mot att 2030 vara en inköpsenhet i nationell framkant. 

Inköpsenheten är organisatoriskt placerad under kommunstyrelsen i Sundsvalls kommun och genomför upphandlingar av entreprenader, varor och tjänster. Inköpsenheten är inne i en omorganisation där vi kommer att ha olika specialistroller men även förutsättningar beroende på erfarenhet att kompetensutvecklas inom verksamhetsområdet. Som komplement till denna grupp så finns också inköpssamordnare ute i förvaltningar och bolag som hanterar det operativa inköpsarbetet. Dessa är dock inte organiserade under inköpsenheten utan under respektive verksamhet.  

Inköpsenhetens uppdrag är att på ett rättssäkert sätt genomföra upphandlingar för kommunkoncernens räkning. Vårt viktigaste styrdokument är kommunens inköpsstrategi. Inköpsenheten är mitt inne i en omorganisation som syftar till att ändra arbetssätt från att vara stuprör till att vara ett lagarbete där vi samarbetar för att nå bästa resultat, före, under och efter upphandlingens genomförande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
• Aktivt arbeta med att mäta, följa upp och utveckla processer, nyckeltal och analysmodeller för E-handelsarbetet i samarbete med Inköpscontroller
• Vara med och ta fram och utveckla nyckeltal för inköpsenheten kopplat till E-handel i samarbete med Inköpscontroller
• Uppföljning av avtal och leverantörer för säkerställa avtalstrohet och leverans enligt avtalet villkor
• Bistå med uppföljning av avtal kopplat till Välfärdsbrott och Nis2

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:

• Har en avklarad eftergymnasial utbildning och genomförd YH utbildning  eller en annan eftergymnasial utbildning inom området. Alternativt att du har en längre arbetslivserfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig. 
• Har erfarenhet av avtalsuppföljning under minst 3 år
• Har erfarenhet av införande av e-handel
• Har en flerårig erfarenhet av inköpsanalyser alt arbete som inköpare
• Behärskar Svenska och Engelska obehindrat i tal och skrift
• Är väl bekant att arbeta i Officepaketet

Vi ser det som meriterande om du:

• Är väl bekant med LOU

För att trivas i rollen som avtalscontroller ser vi att du är en person med en stark helhetssyn och förmåga att se till både detaljer och övergripande mål. Du är mål- och resultatorienterad, samtidigt som du värdesätter samarbete och har en serviceinriktad inställning. Din strukturerade arbetsstil och ditt fokus på att leverera hög kvalitet gör dig till en nyckelspelare i att säkerställa att avtal hanteras och följs på bästa sätt. Om du motiveras av att skapa tydliga resultat och samtidigt bidra till en effektiv och samarbetsinriktad arbetsmiljö, är detta rollen för dig!

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Controller - Hälso- och Sjukvård

Läs mer Jan 15
Om rollen:

Som Controller kommer du att arbeta nära chefscontrollern och vara en nyckelspelare i det löpande ekonomiarbetet. Du får möjligheten att fördjupa dina kunskaper inom ekonomistyrning och arbeta med budgetering, rapportering och analys för hälso- och sjukvården. Här har du chansen att utvecklas i en roll som erbjuder både variation och ansvar i en organisation med stort samhällsengagemang.

Är du en driven ekonom med ett starkt intresse för att arbeta inom offentlig sektor? Vill du bidra till att utveckla och förbättra den ekonomiska styrningen inom hälso- och sjukvården i Region Västernorrland? Vi söker nu en Controller som kommer att ha en viktig roll i att stödja ekonomiteamet och bidra till att säkerställa en effektiv och hållbar ekonomisk styrning för en verksamhet med en budget på cirka 9 miljarder kronor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

· Löpande uppföljning och analys av verksamhetens ekonomiska utfall, både kostnader och intäkter.

· Förbereda och sammanställa rapporter som stöd för chefscontrollern och beslutsfattare.

· Medverka i arbetet med budget, prognos och ekonomiska analyser.

· Fungera som stöd för verksamhetschefer och vara en kontaktperson för ekonomiska frågor.

· Delta i utvecklingen av ekonomiska processer och rapporteringsverktyg.

Vi söker dig som har:

· En akademisk examen inom ekonomi eller finans.

· Flerårig erfarenhet inom ekonomistyrning eller redovisning

· Mycket goda kunskaper och vana i att arbeta i Excel, ekonomisystem (vi använder Raindance) och beslutsstödsystem (vi använder Power BI).

· Mycket hög förmåga av att analysera stora datamängder

· Lätt för att förmedla ekonomisk information på ett på ett lättförståeligt sätt

· Erfarenhet av att medverka/driva förändringsarbete

Personliga egenskaper:

För att trivas i rollen tror vi att du är analytisk, noggrann och har ett öga för detaljer. Du är kommunikativ och trivs med att arbeta i team, samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt och proaktivt. Nyfikenhet och en vilja att utvecklas inom ditt område ser vi som stora tillgångar.

Vad vi erbjuder:

En spännande möjlighet att vara med och forma den ekonomiska framtiden för hälso- och sjukvården i Region Västernorrland. Du blir en del av ett engagerat team där du kan växa och bidra till samhällsnytta.

Ansök nu och ta nästa steg i din karriär hos oss!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Manpower AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Manpower AB .

IT-supporttekniker - Onsite Support Sundsvall

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Feb 3
Vi söker en IT-supporttekniker för ett konsultuppdrag med onsite-support i Sundsvall, Alby och Örnsköldsvik, baserat i Sundsvall. Du kommer att arbeta nära användare och lösa IT-problem på plats som inte kan hanteras på distans.

Arbetsuppgifter

? Onsite IT-support: Datorer, skrivare, nätverk, IP-telefoni och kringutrustning
? Installation & felsökning: Hantering av hårdvara, programvara och uppdateringar
? Incident- & servicehantering: Lösa problem, följa upp ärenden och informera användare
? Säkerhet & infrastruktur: Övervakning, patchning och hantering av sårbarheter
? Samarbete med leverantörer: Hantering av garantisupport och lokala leverantörer

Kvalifikationer

? 2-3 års erfarenhet av IT-support
? Teknisk utbildning inom IT/datasystem
? Erfarenhet av MS-Azure och Office365
? God kundserviceförmåga och kommunikation
? Flytande svenska & engelska (tal & skrift)
? B-körkort krävs

???? Konsultuppdrag med start enligt överenskommelse.

Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansökan
För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

C-Chaufför till PostNord i Ånge - Start i Maj

Distributionsförare
Läs mer Jan 29
Är du en noggrann och serviceinriktad C-chaufför med YKB? Vill du vara en del av PostNords viktiga uppdrag att leverera paket och brev till företag och privatpersoner? Manpower söker nu dig som är redo att anta utmaningen i Ånge! Välkommen med din ansökan!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och PostNord. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbetar i Ånge hos PostNord. Uppdraget är på heltid med arbetstider som varierar mellan 04.30 - 19.00 (vardagar) och startar i maj 2025.

Om tjänsten

I rollen som C-chaufför kommer du att arbeta med distribution från omlastningsterminalen i Ånge. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

* Lasta om och leverera paket till företag, privatpersoner och utlämningsställen.
* Säkerställa att leveranser sker med hög kvalitet och i rätt tid.

Kvalifikationer

För att passa för rollen behöver du:

* C-körkort och giltigt YKB (Yrkeskompetensbevis).
* CE-körkort är meriterande.
* Gymnasieexamen eller motsvarande utbildningsnivå.
* God fysik, då arbetet kan innebära tunga lyft.
* Goda svenskkunskaper i både tal och skrift.
* Det är meriterande om du har truckkort och/eller ADR-intyg.

Observera att anställning kräver ett godkänt utdrag från belastningsregistret.

Vi söker dig som

* Har en positiv inställning och ett starkt kundfokus.
* Är ansvarstagande och noggrann.
* Trivs med att arbeta självständigt men också har en god samarbetsförmåga.

Om PostNord

PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord - ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på http://www.postnord.se

Vårt erbjudande

Som konsult hos Manpower i Östersund har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare i Jämtland och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.
Givetvis har du en lokalt förankrad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Det som skiljer sig från den övriga arbetsmarknaden är att du blir anställd av oss, men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder.

Sök tjänsten idag!

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Ajax via e-post: anna.ajax@manpower.se.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Lokalt i Östersund har vi nu funnits i över 20 år. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Ekonom med erfarenhet av Agresso sökes

Förvaltningsekonom
Läs mer Jan 8
Är du en driven ekonom med erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Agresso? Vi söker nu en noggrann och analytisk person till vårt team som vill bidra till vår fortsatta framgång!

Detta är ett konsultuppdrag.

Om rollen

I denna roll kommer du att vara en viktig del av vårt ekonomiteam och ansvara för:

* Löpande bokföring och avstämningar.
* Rapportering och analys av ekonomiska resultat.
* Budget- och prognosarbete.
* Optimering av ekonomiprocesser och systemanvändning i Agresso.
* Support och utbildning av kollegor i systemet vid behov.

Vem är du?

Vi söker dig som har:

* En relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande.
* Minst 2 års erfarenhet av att arbeta som ekonom, gärna i en liknande roll.
* God erfarenhet av att arbeta i Agresso (Unit4 Business World).
* Starka analytiska och problemlösande färdigheter.
* Förmåga att arbeta både självständigt och i team.
* Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och har ett öga för detaljer.
* Du trivs i en föränderlig miljö och är van vid att arbeta med deadlines.

Vi erbjuder

* En dynamisk arbetsplats med möjligheter till utveckling.
* Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.
* Ett engagerat och trevligt team som stöttar varandra.

Ansökan

Skicka din ansökan med CV och personligt brev. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka!

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ideal.shala@manpower.se

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Erfaren Controller till konsultuppdrag i Sundsvall

Controller
Läs mer Jan 20
Vi söker en erfaren och självgående Controller för ett spännande konsultuppdrag hos en myndighet i Sundsvall. Myndigheten är en av Sveriges största inom sin sektor och arbetar med administration, uppföljning och utveckling av viktiga tjänster för både organisationer och individer.

I rollen som Controller kommer du att ingå i ett team som arbetar med både verksamhets- och ekonomistyrning. Uppdraget innebär att bidra till utveckling av ekonomistyrningen samt att stötta det löpande arbetet med budget, prognoser och rapportering.

Arbetsuppgifter

Som Controller kommer du bland annat att:

* Arbeta med ekonomistyrning för att skapa en struktur som stödjer styrning och uppföljning.
* Hantera budget och prognoser på olika nivåer inom organisationen.
* Utföra analyser av ekonomiskt resultat samt hantera avvikelser.
* Stötta chefer, projekt och styrgrupper med planering och uppföljning av ekonomiskt resultat.
* Ta fram beslutsunderlag för prioriteringar och investeringar.
* Presentera planer, analyser och beslutsunderlag i ledningsforum.
* Utveckla, dokumentera och implementera processer och rutiner inom ekonomistyrning.

Din profil

Vi söker dig som har:

* Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
* Minst 5 års erfarenhet av ekonomistyrning.
* Minst 5 års erfarenhet som Controller eller motsvarande inom offentlig sektor.
* Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
* Erfarenhet av att driva utvecklings- och förbättringsarbete inom ekonomistyrning.
* Erfarenhet av att stötta ledning och chefer i budget- och uppföljningsarbete.
* Erfarenhet av olika stödsystem för planering och rapportering.
* Mycket goda kunskaper i Excel.

Meriterande

Det är en fördel om du har:

* Erfarenhet av att arbeta med affärssystemet Unit4 ERP Agresso.
* Erfarenhet av arbete inom myndigheter som hanterar handläggning och utbetalning av förmåner.

Om uppdraget

* Plats: Uppdraget är placerat på en myndighet i Sundsvall och utförs huvudsakligen på plats.
* Omfattning: 75-100 % enligt överenskommelse.
* Uppdragsperiod: Preliminärt startdatum är 15 februari 2025, och uppdraget löper till och med 31 december 2025.

Detta är ett konsultuppdrag via oss på Manpower, vilket innebär att du blir anställd hos oss och arbetar ute hos kunden.

Skicka in ditt CV och beskriv hur du uppfyller de krav som nämns i annonsen.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten eller uppdraget? Vänligen kontakta oss.

Ideal.shala@manpower.se

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Interimschef för leveransområden - Uppdrag i Sundsvall

Kontorschef, offentlig förvaltning
Läs mer Nov 29
Är du en erfaren och trygg ledare som söker ett spännande uppdrag?

Vi söker nu, för vår kunds räkning, en Interimschef som kan ta ansvar för tre viktiga leveransområden under en övergångsperiod. Detta är ett tidsbegränsat konsultuppdrag på upp till 6 månader med placering i Sundsvall, med möjlighet till viss distansarbete.

Om uppdraget

I rollen som Interimschef kommer du att leda tre leveransområden:

Försäkringsteknik och Pensionsanalys - Två områden med närliggande ansvarsområden.
Möta kund och intressenter - Ett område av annan karaktär.

Du ansvarar för att, utifrån lagda planer och fastställd budget, säkerställa framdrift och leverans inom områdena. Du leder arbetet tillsammans med enhetschefer, teamsamordnare och medarbetare för att uppnå uppsatta mål.

Kompetenskrav

Vi söker dig som är en trygg och erfaren ledare med följande kvalifikationer:

Obligatoriska krav
- Ledarskapserfarenhet:
- Erfarenhet av att leda enheter eller avdelningar med ansvar för planering, genomförande och budget.
- Erfarenhet av arbete i teambaserade organisationer.
- God erfarenhet av ledande roller inom statlig förvaltning.

- Personliga egenskaper:
- Gott omdöme: Förmåga att göra korrekta avvägningar och prioriteringar.
- Helhetssyn: Förmåga att se helheter, ta hänsyn till det större perspektivet och förstå sin roll.
- Kommunikativ förmåga: Du kommunicerar tydligt och säkerställer att förväntningar är klara för alla berörda.

Du följer upp och påminner vid behov.

Meriterande kvalifikationer
- Erfarenhet som verksamhets- och budgetansvarig chef inom statlig förvaltning i minst 3 år.
- Erfarenhet av arbete i myndighetsledning (chef direkt under generaldirektör) i minst 3 år.

Uppdragets omfattning
- Placering: Sundsvall, med möjlighet till viss distansarbete efter överenskommelse.
- Omfattning: Upp till 6 månader, med möjlighet till förlängning.
- Startdatum: Januari 2025 (möjligt mellan 1 januari och 15 januari).

Ansökan
Låter detta som rätt uppdrag för dig? Ansök redan idag! Uppdraget kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

För frågor om rollen, vänligen kontakta Ideal.shala@manpower.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Masterdata-specialist? Se hit!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 27
Är du en noggrann och analytisk person med ett intresse för data och processer? Vill du bidra till att skapa ordning och kvalitet i stora datamängder? Vi söker nu, för kunds räkning, en driven Masterdata-specialist som vill vara med och stärka deras verksamhet!

Detta är ett konsult uppdrag.

Om rollen

I rollen som Masterdata-specialist kommer du att ansvara för att säkerställa att kundens masterdata är korrekt, uppdaterad och följer företagets standarder och riktlinjer. Du kommer att arbeta nära olika avdelningar och bidra till att optimera processer som stöder affärsverksamheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Hantering av masterdata: skapa, uppdatera och underhålla data i kundens affärssystem.
* Säkerställa datakvalitet genom att identifiera, analysera och åtgärda avvikelser.
* Stötta organisationen med datarelaterade frågor och arbeta nära avdelningar som inköp, logistik och ekonomi.
* Delta i projekt för att förbättra och utveckla system och processer för masterdata.
* Dokumentera och implementera nya rutiner och arbetssätt.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har ett öga för detaljer, är strukturerad och trivs med att arbeta i en roll där noggrannhet är avgörande. Du gillar att arbeta självständigt samtidigt som du är en lagspelare som gärna samarbetar med andra.

Vi ser gärna att du har:

* Erfarenhet av att arbeta med masterdata eller liknande områden.
* Goda kunskaper i Excel och vana vid att hantera stora datamängder.
* Erfarenhet av affärssystem (t.ex. SAP, Microsoft Dynamics eller annat liknande system).
* Förståelse för datakvalitetssäkring och processutveckling.
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande:

* Tidigare erfarenhet av att arbeta med EDI eller dataintegrationer.
* Erfarenhet från arbete inom inköp, logistik eller ekonomi.

Vad erbjuder kunden?

Kunden erbjuder en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att göra skillnad och bidra till verksamhetens framgång. Du blir en del av ett engagerat team som arbetar mot gemensamma mål.

Ansökan

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag, då urval sker löpande.

Kontaktperson:
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ideal.shala@manpower.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu