Sundsvall: Säljare / Account Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljare / Account Manager i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-02 // Varaktighet: Heltid

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Om rollen

I rollen som Account Manager jobbar du med försäljning av rekryteringslösningar till företag inom olika branscher. Kunderna är både små och stora företag inom privat sektor. Därför kan vi lova dig en både allmänbildande och utvecklande roll.

Ditt jobb handlar till stor del om att skapa och underhålla relationer, där du bistår företag med lösningar för att hjälpa dem med deras kompetensförsörjning – för att de i sin tur ska kunna växa och uppnå sina mål.

Du arbetar med att bygga upp din kundbas, och skapar ett stort kontaktnätverk inom näringslivet. Du har ett helhetsansvar för affären, vilket initialt innebär att du prospekterar, bokar och genomför möten med potentiella kunder. I dina kundmöten gör du en behovsanalys och presenterar våra lösningar inom rekrytering och bemanning. Därtill prisförhandlar du och skapar offerter, och har ett nära samarbete med dina kollegor på leveransavdelningen.

I rollen som Account Manager krävs att du är lyhörd och förstår verksamheternas behov, långsiktiga plan, och hur rätt kompetens är en viktig del av den planen. Det är så vi skapar långsiktiga och framgångsrika kundsamarbeten.

Vi har redan flera etablerade kundsamarbeten i Sundsvall, men vill växa och utöka vår närvaro i regionen. Tillsammans med dina kollegor i Sundsvall arbetar ni för ytterligare tillväxt av vårt största Norrlandskontor. Region Norr består idag av Luleå, Umeå, Sundsvall och Gävle där du i teamet arbetar med flera kollegor som nått inspirerande framgångar inom företaget. I början av din anställning får du givetvis en gedigen introduktion där du tillsammans med kollegor kommer att erbjudas att accelerera din kompetens inom B2B-försäljning generellt och inom rekryteringsbranschen specifikt. Det finns även mycket tillfällen för kunskapsutbyte internt med kollegor.
Om oss

Vi jobbar med bemanning och rekrytering, men framför allt jobbar vi med människor. Vår uppgift är att matcha alla dem som söker intressanta jobb och utmaningar, med företag där deras talang och erfarenhet kommer till sin rätt och kan utvecklas. För att möta våra uppdragsgivares önskemål engagerar vi de mest engagerade, och vi coachar dem till att bli den bästa versionen av sig själva.

Vi tänker lite annorlunda om rekrytering och bemanning
Vi skiljer oss åt genom att sätta våra anställda, och dem vi förmedlar, i första rummet. Det har sedan 2008 visat sig vara det bästa för de som är uppdragsgivare, för dig som söker jobb och för oss själva som företag.


Om dig vi söker

Vi tror på människors potential att utvecklas. Därför är det viktigaste för oss är att du har rätt inställning och engagemang. Om du sliter för att vinna och har rätt inställning så tror vi att du kan lyckas, även om du inte hunnit skaffa dig lång arbetslivserfarenhet. Det i kombination med ett proffsig agerande, intresse för ny kunskap och vilja att utvecklas ger dig alla förutsättningar att lyckas hos oss!
Utbildning och erfarenheter

Utöver rätt inställning och engagemang har du:

relevant eftergymnasial utbildning, alternativt erfarenhet av B2B och/eller B2B-kontakt

erfarenhet från att ha drivit UF-företag, idrottat eller engagemang vid sidan av studier är det meriterande

B-körkort (eller planerar att ta det)

goda kunskaper i svenska och bekväm med att uttrycka dig på engelska



Att jobba hos oss


Hos oss blir du del av en stark gemenskap och en kultur som präglas lika mycket av glädje som resultat. ”Det handlar om att skapa minnen” är ett uttryck som vår koncern-VD Martin Sander ofta använder för att berätta om hur det är själva resan som är målet.

Employees first - clients second

Vår idé är att i första hand fokusera på dig som är anställd hos oss, och i andra hand på dig som är vår uppdragsgivare. Det kanske låter konstigt, men vår långa erfarenhet visar att genom att vara bäst på att ta hand om dem vi rekryterar, så leder det till en win-win-win situation: för dig som är anställd, för alla duktiga människor vi förmedlar, och för våra kunder.

För att ge dig och alla andra engagerade människor vi rekryterar möjlighet att må bra och utvecklas jobbar vi utifrån tre områden: hälsa, karriär och gemenskap.

Det innebär att du och alla anställda får ta del av saker som exempelvis träning på jobbet, hälsoplaner, inspirationsföreläsningar, samtal med hälsocoacher, gemensamma aktiviteter, resor och mycket annat. Vi har tänkt på det sättet under femton framgångsrika år nu, och genom det skapat och utvecklat en helt unik kultur som vi hoppas att du vill vara en del av.

I vårt manifest kan du läsa mer om hur vi tänker.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Account manager

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Account manager.

Företagssäljare

Läs mer Dec 20
Vill du få möjligheten att göra karriär hos ett av Sveriges största IT- och telekombolag som ger dig chans att uppnå dina yrkesmässiga drömmar och mål? Här erbjuds du intern utbildning, utvecklingsmöjligheter, härlig stämning med dina lika ambitiösa kollegor, men framför allt, arbeta med relationsbyggande och hållbara affärer med kunden i fokus! Nu finns möjlighet för dig att jobba med företagsförsäljning i Sundsvall.
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Om företaget
Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser!
Arbetsuppgifter
I rollen som företagssäljare bearbetar du Telias nationella företagskunder inom SME-segmentet. Här ligger ditt fokus på kundservice och försäljning i form av behovsanalys där du hjälper och erbjuder kunder lösningar och förbättringar baserat på vad just deras verksamhet behöver men även hjälper kunden med allmänna frågor om deras tjänster mm. Du visar ett stort intresse för företagens vardag och att göra hållbara affärer. Kontakten sker via inkommande samtal och mail där du arbetar med kundservice och försäljning av Telias produkter och tjänster. Det tillkommer även administrativa arbetsuppgifter som bland annat skriftliga offerter och lösningsförslag.
Idag finns tre företagsteam fördelade mellan orterna Luleå, Sundsvall och Norrköping. Du kommer att ingå i ett team som tillsammans arbetar för att utveckla och hjälpa företagskunderna att hitta rätt lösningar för just deras verksamhet.
Initialt erbjuds du en ca åtta veckors intern utbildning på Telia kombinerat med praktiskt arbete. Du befinner dig i en lärande och utvecklande miljö där målet är att du och teamet uppnår resultat tillsammans. I rollen finns goda utvecklingsmöjligheter.
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:
• Bearbeta Telias företagskunder i form av kundservice och försäljning
• Ta emot ärenden och samtal via telefon och mejl
• Skriva offerter och lösningsförslag ut till kund

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Avslutad gymnasieutbildning
• 1-2 års erfarenhet inom kundservice
• God vana inom Microsoft Office
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Erfarenhet av försäljning är meriterande
I rollen som företagssäljare har du ett stort intresse för försäljning och tar initiativ samt driver ditt arbete framåt. Du tycker om att arbeta mot uppsatta mål och uppnå goda resultat kopplat till kundnöjdhet och försäljning. Vidare agerar du lösningsorienterat och vill leverera den bästa lösningen till kund för att skapa god relation och ge kunden den bästa servicen. Du arbetar strukturerat och följer kontinuerligt upp dina pågående affärer för kundens bästa. Därtill är du affärsmässig och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Som person uppskattar du att arbeta i team och är en lagspelare som bidrar med god gemenskap.


Övrig information
Start: 3 mars 2025Plats: SundsvallLön: Fast lön + provision
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdatum är 2025-01-06.

Ansök nu

Drömmer du om att starta eget?

Läs mer Feb 9
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Vi söker en driven och engagerad franchisetagare som vill vara en del av vårt framgångsrika team. Om du har erfarenhet av B2B-försäljning och har en god förståelse för säljprocessens alla delar, kan detta vara den spännande möjligheten du väntat på!
Om rollen
Som franchisetagare hos oss kommer du att driva och utveckla din egen verksamhet under vårt starka varumärke. Du kommer att arbeta nära kunder i B2B-segmentet och ditt fokus kommer att ligga på att bygga långsiktiga affärsrelationer och skapa mervärde. Vi erbjuder ett beprövat koncept och stöd för att hjälpa dig att lyckas.
Ansvarsområden

Utveckla och underhålla kundrelationer inom B2B-sektorn.

Implementera och följa våra framgångsrika försäljningsstrategier.

Säkerställa kundnöjdhet och hög servicekvalitet.

Analysera marknadstrender och anpassa strategier därefter.


Kvalifikationer

Erfarenhet av B2B-försäljning och väl utvecklad säljförståelse.

B-Körkort – ett krav för rollen.

Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.


Personliga egenskaper

Affärsdriven och resultatfokuserad.

Förmåga att bygga och vårda långsiktiga relationer.

Proaktiv och självgående.

Teamspelare med god kommunikationsförmåga.


Vi erbjuder
Som franchisetagare hos oss får du möjligheten att bli en del av ett starkt och etablerat koncept med ett stort nätverk av partners. Du kommer att ha friheten att driva din egen verksamhet, samtidigt som du får stöd och resurser från oss för att lyckas.
Om du är intresserad av att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt dynamiska team, ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu

Account Manager Energy & Industry

Läs mer Jan 23
Vilka är Hilti?
Hilti är platsen där innovation förbättrar produktivitet, säkerhet och hållbarhet inom den globala byggbranschen. Där starka kundrelationer skapar lösningar som bygger en bättre framtid. Där det finns stolthet och en känsla av tillhörighet över 120 länder som sträcker sig hela vägen in i våra liv och hem. Där människor utforskar möjligheter, utnyttjar sina potential, tar ansvar för sin personliga utveckling och skapar långvariga karriärer.


Hilti Svenska AB är stolta över att ha varit topplacerade i Great Place to Works undersökning över Sveriges bästa arbetsplats i kategorin stora organisationer i mer än 10 år.

Job reference: WD-0032873


Vad söker vi?
För att fortsätta vår spännande resa söker vi nu en Account Manager till vårt nya säljteam med inriktning på segmenten Energi och Industri, med placering Sundsvall med omnejd. Vi söker dig som har ett intresse för försäljning och människor, ett stort personligt engagemang och en målsättning att utvecklas för att nå ditt bästa jag.

Detta är ett säljjobb som skiljer sig från mängden då vi är en värderingsstyrd organisation med en kombination av utvecklande och stödjande arbetskultur. Som Account Manager på Hilti jobbar du med långsiktig utveckling av kundsamarbetet för att skapa värde till kundens affär.


Vad erbjuder vi?
Vi ger dig alla förutsättningar för att nå framgång i din roll vilket bland annat inkluderar utomordentlig utbildning, egen förmånsbil samt nära coaching och stöd från chef och kollegor. Du kommer att möta en unik kombination av självständighet och kamratskap, där du hanterar din egen planering samtidigt som du är en del av ett inkluderande team samt har ett nära samarbete med andra avdelningar i organisationen. Vi kommer att ge dig stort eget ansvar och frihet att planera din dag. Vi har förtroende för att du gör vad som krävs för att leverera enastående resultat och kan i gengäld erbjuda goda möjligheter till utveckling såväl nationellt som internationellt.


Vad innebär rollen?
Som säljare på Hilti kommer du att vara ute och besöka våra kunder inom energi och industri för att ta reda på hur vi kan skapa värde till deras verksamhet. Du identifierar möjligheter och konverterar dem till affär i ett distrikt med stor potential. Du trivs lika bra på fabriksgolvet eller nybyggnadsprojektet som du gör på kundens kontor.

Vår försäljningsmodell bygger på professionell konsultativ försäljning. Detta innebär en varierande och praktisk vardag som ställer krav på effektivitet och eget ansvarstagande. Ena stunden rullar du upp ärmarna för att demonstrera några av de mest banbrytande produkter i branschen och i nästa säljer du tjänster tillsammans med all den service och eftervård som kommer med Hiltis varumärke. Det handlar om att förstå kundens verksamhet och att hitta de mest innovativa och kostnadseffektiva lösningarna för deras behov. För att uppnå detta kräver det att du bygger upp ett brett kontaktnät hos kunden och är duktig på att bygga varaktiga kundrelationer.
Du äger och driver affärsutvecklingen i ditt distrikt Du får en varierande vardag med allt från demonstrationer till strategiska beslut Du får möjlighet att sälja branschens mest inspirerande och innovativa produkter och tjänster

Vi önskar att du:
Har ett stort engagemang, är ansvarsfull och finner motivation i utveckling. Du är målmedveten; kan sätta en plan och exekvera mot denna med mycket goda resultat
Är van vid att arbeta under eget ansvar men uppskattar också att bidra och utvecklas i ett vinnande team. Du är effektiv i vardagen och har stor social förmåga
Har försäljningsvana sedan tidigare
Har ett intresse för tekniska lösningar och applikationer
Har grundläggande datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem.
Delar våra grundvärderingar mod, integritet, teamwork och engagemang
Är bosatt i Sundsvall med omnejd. Distriktet sträcker sig Hudiksvall-Örnsköldsvik.


Som ett första steg i rekryteringsprocessen bjuds du som går vidare in till att delta i en digital videointervju. Därefter väntar intervjuer i två led, dels med rekryterande chef, dels ett led uppåt. Därefter bjuds du som går vidare in till en samåkning där du får träffa någon av dina framtida kollegor. Mot slutet av rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll samt referenstagning samt alkohol- och drogtest.

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningarna hanteras löpande.
För frågor om rollen är du välkommen att kontakta Regionchef Johan Hedlund, johan.hedlund@hilti.com eller tfn +46 706009750. För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Business Partner Sara Henriksson, sara.henriksson@hilti.com eller tfn +46 73 056 04 41

Ansök nu

Account Manager till SSG

Läs mer Jan 20
Med säkerhet och kompetens i fokus har SSG i över 60 års tid samlat svensk industris främsta experter i kommittéer och nätverk för att hitta lösningar på branschens gemensamma utmaningar.
Idag är vi Nordens ledande leverantör av digitala tjänster för säkrare och mer hållbara arbetsplatser. Bland våra kunder finns över 400 av de största internationella industriföretagen, mer än 50 000 entreprenörer och vi levererar cirka 500 000 digitala säkerhetsutbildningar - varje år.
Vi välkomnar framtidens utmaningar och möjligheter. Med innovativ teknik lägger vi grunden för nya tjänster som gör internationell industri konkurrenskraftig.
Är du en teknikintresserad person med starkt driv och kundfokus? Har du en förmåga att skapa långsiktiga relationer och tycker om att göra affärer?
Då ska du söka tjänsten som Account Manager hos SSG och få ansvaret för att utveckla och bearbeta kunder i region nord samt få en betydande funktion i vår fortsatta tillväxtresa. Du rapporterar till Sales Manager Sweden och ingår i ett säljteam som präglas av högt i tak, framåtanda och arbetsglädje. Tillsammans sätter ni upp mål- och handlingsplaner, gör löpande uppföljningar samt har både gemensamma och individuella säljmöten.
Din roll innebär ansvar för hela säljprocessen, från kundkontakt till avslutad affär. Du driver en konsultativ dialog med kunder för att förstå deras behov och ansvarar för att självständigt presentera hela vår tjänsteportfölj gentemot företag som har produktion/ industriverksamhet från norra Stockholm och norrut. Till din hjälp finns kollegorna inom hela försäljningsorganisationen samt övriga resurser såsom produktchefer och support.
Dina arbetsuppgifter innebär att identifiera affärsmöjligheter, genomföra kundmöten och kundaktiviteter, utarbeta offerter, sköta förhandlingar och upprätta samarbetsavtal. Du kommer att bearbeta befintliga kunder genom merförsäljning men också jobba med nykundsförsäljning gentemot företag som idag inte har en relation med oss.
Vi söker dig med flerårig framgångsrik och dokumenterad säljerfarenhet inom B2B, har du dessutom en industribakgrund ser vi det som ett stort plus.
Du är en resultatinriktad och målmedveten person med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du har ett eget driv och gillar främst att jobba självständigt under eget ansvar men trivs även att samarbeta brett med kollegor inom hela organisationen. Du är affärsmässig, besitter god förhandlingsvana, är mån om att ge bästa möjliga service och kvalitet samt förstår vikten av kundfokus. Med en positiv inställning trivs du att jobba i en miljö där inre drivkraft och viljan att lyckas värderas högt.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt har erfarenhet av något CRM-system.
Tjänsten avser heltid med anställning hos SSG, din placering är på kontoret i Sundsvall. Då kunderna finns etablerade i ett stort geografiskt område så är resande en naturlig del av arbetet (snitt ca 2 resdagar per vecka). Krav på B-körkort, tjänstebil ingår.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Josefin Johansson josefin.johansson@rutinera.se 073-041 32 55. Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se eller mejlar direkt till ansvarig rekryterare. OBS! Ange att du söker tjänsten: ”Account Manager SSG” då urval och intervjuer sker löpande vill vi ha din ansökan snarast, dock senast den 16 februari 2025

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Meet a Group international AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Meet a Group international AB .

Drömmer du om att starta eget?

Account manager
Läs mer Feb 9
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Vi söker en driven och engagerad franchisetagare som vill vara en del av vårt framgångsrika team. Om du har erfarenhet av B2B-försäljning och har en god förståelse för säljprocessens alla delar, kan detta vara den spännande möjligheten du väntat på!
Om rollen
Som franchisetagare hos oss kommer du att driva och utveckla din egen verksamhet under vårt starka varumärke. Du kommer att arbeta nära kunder i B2B-segmentet och ditt fokus kommer att ligga på att bygga långsiktiga affärsrelationer och skapa mervärde. Vi erbjuder ett beprövat koncept och stöd för att hjälpa dig att lyckas.
Ansvarsområden

Utveckla och underhålla kundrelationer inom B2B-sektorn.

Implementera och följa våra framgångsrika försäljningsstrategier.

Säkerställa kundnöjdhet och hög servicekvalitet.

Analysera marknadstrender och anpassa strategier därefter.


Kvalifikationer

Erfarenhet av B2B-försäljning och väl utvecklad säljförståelse.

B-Körkort – ett krav för rollen.

Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.


Personliga egenskaper

Affärsdriven och resultatfokuserad.

Förmåga att bygga och vårda långsiktiga relationer.

Proaktiv och självgående.

Teamspelare med god kommunikationsförmåga.


Vi erbjuder
Som franchisetagare hos oss får du möjligheten att bli en del av ett starkt och etablerat koncept med ett stort nätverk av partners. Du kommer att ha friheten att driva din egen verksamhet, samtidigt som du får stöd och resurser från oss för att lyckas.
Om du är intresserad av att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt dynamiska team, ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu

SEB i Sundsvall söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 13
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

 

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande och start kommer att vara 26:e februari.

Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen.

På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.

Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.

Vem är du?
Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB.

För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:

- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete
- God telefon- och datorvana
- Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift
- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen
- Genuint intresse av bank/finans

Meriterande är:

- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi
- Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete

Vad erbjuder vi?
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.

Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat:

Möjlighet att önska din arbetstid och schema

Förmånlig bolåneränta

Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier.

Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag

Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus.


Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com)

Nästa steg i rekryteringsprocessen
När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.

Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju
Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.

Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret.


Frågor och kontakt
Vi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag.

I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager: Gitte Thorsén, gitte.thorsen@amendo.se eller vår Talent Acquisition Manager:
Mathilda Carlbom, mathilda.carlbom@amendo.se

Varmt välkommen med din ansökan!

#LI-GT1

Ansök nu

Drömmer du om att starta eget?

Account manager
Läs mer Jan 25
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker en driven och engagerad franchisetagare som vill vara en del av vårt framgångsrika team. Om du har erfarenhet av B2B-försäljning och har en god förståelse för säljprocessens alla delar, kan detta vara den spännande möjligheten du väntat på!

Om rollen

Som franchisetagare hos oss kommer du att driva och utveckla din egen verksamhet under vårt starka varumärke. Du kommer att arbeta nära kunder i B2B-segmentet och ditt fokus kommer att ligga på att bygga långsiktiga affärsrelationer och skapa mervärde. Vi erbjuder ett beprövat koncept och stöd för att hjälpa dig att lyckas.
Ansvarsområden


Utveckla och underhålla kundrelationer inom B2B-sektorn.

Implementera och följa våra framgångsrika försäljningsstrategier.

Säkerställa kundnöjdhet och hög servicekvalitet.

Analysera marknadstrender och anpassa strategier därefter.



Kvalifikationer


Erfarenhet av B2B-försäljning och väl utvecklad säljförståelse.

B-Körkort – ett krav för rollen.

Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.



Personliga egenskaper


Affärsdriven och resultatfokuserad.

Förmåga att bygga och vårda långsiktiga relationer.

Proaktiv och självgående.

Teamspelare med god kommunikationsförmåga.



Vi erbjuder

Som franchisetagare hos oss får du möjligheten att bli en del av ett starkt och etablerat koncept med ett stort nätverk av partners. Du kommer att ha friheten att driva din egen verksamhet, samtidigt som du får stöd och resurser från oss för att lyckas.

Om du är intresserad av att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt dynamiska team, ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu

Drömmer du om att starta eget?

Account manager
Läs mer Jan 10
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker en driven och engagerad franchisetagare som vill vara en del av vårt framgångsrika team. Om du har erfarenhet av B2B-försäljning och har en god förståelse för säljprocessens alla delar, kan detta vara den spännande möjligheten du väntat på!

Om rollen

Som franchisetagare hos oss kommer du att driva och utveckla din egen verksamhet under vårt starka varumärke. Du kommer att arbeta nära kunder i B2B-segmentet och ditt fokus kommer att ligga på att bygga långsiktiga affärsrelationer och skapa mervärde. Vi erbjuder ett beprövat koncept och stöd för att hjälpa dig att lyckas.
Ansvarsområden


Utveckla och underhålla kundrelationer inom B2B-sektorn.

Implementera och följa våra framgångsrika försäljningsstrategier.

Säkerställa kundnöjdhet och hög servicekvalitet.

Analysera marknadstrender och anpassa strategier därefter.



Kvalifikationer


Erfarenhet av B2B-försäljning och väl utvecklad säljförståelse.

B-Körkort – ett krav för rollen.

Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.



Personliga egenskaper


Affärsdriven och resultatfokuserad.

Förmåga att bygga och vårda långsiktiga relationer.

Proaktiv och självgående.

Teamspelare med god kommunikationsförmåga.



Vi erbjuder

Som franchisetagare hos oss får du möjligheten att bli en del av ett starkt och etablerat koncept med ett stort nätverk av partners. Du kommer att ha friheten att driva din egen verksamhet, samtidigt som du får stöd och resurser från oss för att lyckas.

Om du är intresserad av att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt dynamiska team, ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu

SOS-operatör till Säkerhet- och Jourtjänster

Receptionist, telefonist
Läs mer Dec 4
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker nu nya Säkerhets- och Jouroperatörer till vår SOS-central i Sundsvall.
Är du en person som klarar hög stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv, då kanske du är vår nästa kollega!

Din vardag som SOS-operatör
"En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik".
I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete.

Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med kollegorna. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.


Vi erbjuder dig

Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv varje dag

Engagerade och stöttande ledare och kollegor

Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum

Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget

Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor i olika situationer


Vi söker dig
Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste!
Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger.
Det innebär att du inte kan välja om du endast önskar arbeta dag, kväll eller natt utan alla skiften förekommer.


SOS Alarm är ett företag att växa i
Vår ambition är att all personal som rekryteras, över tid ska få utvecklas i företaget genom att breddutbildas för att kunna ta emot och hantera alla våra inkommande samtal och larm. Detta innebär att du som Säkerhet- och Jouroperatör ska ha viljan, drivet och ambitionen att på sikt få lära dig att även svara på nödnumret 112 och hantera andra typer av larm.

Vi är nämligen övertygade om att omväxling och personlig utveckling bygger en välmående arbetsplats med hög kvalitet i vår leverans till kunder och hjälpsökande och dessutom nöjda medarbetare som stannar länge i vår viktiga verksamhet.


Vi önskar att du

Har minst tre års arbetslivserfarenhet, gärna med telefonvana

Talar och skriver svenska obehindrat

Talar engelska obehindrat och är bekväm med att kommunicera på engelska

Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system

Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång


Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!


Låter detta intressant?
Tjänsterna är på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Vid denna rekrytering söker vi:
- 1 tjänst med start 2025-01-22
- 6 tjänster med start 2025-04-29 (O.B.S. för dessa 6 tjänster så kommer ingen sommarsemester att utgå utan intjänade semesterdagar kommer att kunna tas ut under hösten/vintern.)

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!
Vi vill att du är noggrann i din ansökan och svarar på alla urvalsfrågor, bifogar CV och personligt brev samt spelar in en obligatorisk videohälsning.
Ej kompletta ansökningar kommer inte att behandlas.

Sista ansökningsdag för att söka tjänsten är den 2025-01-05.
Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!
Har du frågor?
Kontakta rekryterande chef Stefan Andersson via mail stefan.andersson1@sosalarm.se
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

Ansök nu

SEB i Sundsvall söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 30
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:





Arbetsbeskrivning
Nu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande och start kommer att vara i januari.

Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen.

På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.
Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.

Vem är du?
Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB.
För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete
- God telefon- och datorvana
- Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift
- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen
- Genuint intresse av bank/finans

Meriterande är:
- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi
- Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete


Vad erbjuder vi?
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.
Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat:

Möjlighet att önska din arbetstid och schema

Förmånlig bolåneränta

Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier.

Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag

Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus.


Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com)

Nästa steg i rekryteringsprocessen
När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.

Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju
Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.

Frågor och kontakt
Vi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag.

I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager: Gitte Thorsén, gitte.thorsen@amendo.se eller vår Talent Acquisition Manager:
Mathilda Carlbom, mathilda.carlbom@amendo.se
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-GT1

Ansök nu