Sundsvall: Ekonomidirektör till Sundsvalls kommun

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomidirektör till Sundsvalls kommun i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-02 // Varaktighet: Heltid

Just nu gör Sundsvalls kommun århundradets tillväxtresa och vi söker dig som vill vara med och bidra som ekonomidirektör!

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede och planerar för tillväxt och befolkningsökning de närmaste åren. Det ställer nya krav på kommunen att växla upp för att möta samhällsomvandlingen. Rollen som ekonomidirektör är central genom att arbeta med strategisk ekonomistyrning, planering och uppföljning samt driva utvecklings- och förändringsarbete.

Kommunen har ett brett samhällsuppdrag och ca 7 500 medarbetare samt en omsättning på 8,3 miljarder kronor. Stadsbacken, kommunens bolagskoncern, har 547 medarbetare och en omsättning på 2,1 miljarder kronor.

Avdelningen ekonomi- och verksamhetsstyrning leds av ekonomidirektör och består av 22 medarbetare, varav 10 direktrapporterade medarbetare samt en enhetschef. Inom avdelningen finns ansvarsområdena redovisning, budget, verksamhetsstyrning, investerings- och lokalplanering, internbank samt upphandling/inköp.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvuduppdrag som ekonomidirektör innebär ett strategiskt ansvar för ekonomistyrning, planering och uppföljning samt driva utvecklings- och förändringsarbete. Du förväntas bidra till tydliga beslutsunderlag och en ekonomiprocess med hög kvalitet samt tillse att chefer i organisationen får bra förutsättningar i sitt arbete med budget och uppföljning.
Du är föredragande i kommunstyrelsen i ekonomifrågor och medverkar i att utveckla kommunens arbete med sina ledningsprocesser.

Uppdraget innefattar även att analysera och kommunicera samhällsekonomisk och kommunalekonomisk utveckling, driva effektiviseringsarbete, investeringsplanering och fastighetsstrategiska frågor, finansieringsfrågor genom ansvar för kommunens internbank samt upphandlings- och inköpsfrågor på strategisk nivå.

Du är direkt underställd kommundirektör och ingår i kommundirektionen där du förväntas medverka till hela kommunkoncernens utveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker vi dig som har en för tjänsten relevant akademisk utbildning med ekonomisk inriktning. Det är meriterande om du har genomfört chefs- eller ledarskapsutbildning.

Du har flerårig chefserfarenhet inom verksamhetsområdet i en större komplex verksamhet. Du har även flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete på strategisk nivå, arbete med budgetprocesser, uppföljning, prognostisering och redovisning samt kvalificerat boksluts-, redovisnings- och ekonomiarbete. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet arbete med förändringsledning på strategisk nivå och offentlig upphandling. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd verksamhet samt erfarenhet av att möta media. Du kan utrycka dig mycket väl i tal och skrift i svenska och engelska språket och vi förutsätter att du har god datavana. För tjänsten krävs B-körkort.

Du är en erfaren ledare som trivs med att leda i förändring och med vårt uppdrag i fokus tillämpar du ett inkluderande, delegerande och utvecklande ledarskap som speglar sig i våra ledord mod, helhetssyn och öppenhet. Din förmåga att se samband i ett större sammanhang och analysera effekter av olika val är mycket god men du behöver också på ett flexibelt sätt kunna omsätta det till praktisk handling för att uppnå avsett resultat. Du besitter god förmåga att kommunicera och skapa delaktighet kring verksamhetens mål genom att på ett tydligt sätt säkerställa styrningen.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning innan påbörjad anställning i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585).

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Ekonomidirektör/Finanschef

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Ekonomidirektör/Finanschef.

Finanschef till Permascand AB

Läs mer Mar 24
Nytt
Permascand AB har levererat elektroder och eftermarknadstjänster till den kemiska industrin i över 50 år. Verksamheten har nyligen gått ihop med Magneto Special Anodes och bildat en koncern som till största delen ägs av Altor. Sammanslagningen är tänkt att utmynna i ett nytt världsledande bolag inom tillverkning av katalytiska beläggningar och elektroder. Permascand har idag ca 100 anställda med huvudkontor i Ljungaverk där bolaget driver forsknings- och utvecklingsverksamhet, teknikutveckling och produktion. Magneto har idag ca 200 anställda med verksamheter i Nederländerna, USA och Kina. Läs mer om Permascand AB: www.permascand.com
Är du en affärsdriven och analytisk person som trivs med ett helhetsansvar för ekonomifunktionen? Då ska du söka tjänsten som Finanschef till Permascand AB och bli ansvarig för vårt ekonomiteam i Ljungaverk. Du blir affärspartner med CEO Permascand AB och rapporterar till CFO samt ingår i den globala finansgruppen. I din roll har du både personal- och resultatansvar och blir medlem i den lokala sajtens ledningsgrupp. Utöver det lokala ansvaret har du en stöttande funktion gentemot våra verksamheter i Kina och Holland.
Som chef för vårt ekonomiteam som jobbar inom finans, redovisning, controlling och IT blir du den som ytterst ansvarar för organisationens leverans inom området. Vi erbjuder dig en spännande roll där du både har en operativ och strategisk funktion vilket innefattar ledarskap samt koordinering och utveckling av processer, rutiner och personal.
I din roll får du det övergripande ansvaret att ta fram och leverera information kring bolagets finanser vilket inkluderar ansvar för total konsolidering av företaget. Du får också ansvar för att säkerställa kvaliteten på rapportering från Kina och Holland och att sammanställa månadsrapporten för koncernen (tillsammans med CFO). Du förväntas bevaka och i samråd med ledningsgrupp, CEO och CFO ansvara för att de ekonomiska målen i budget och affärsplan uppnås.
Ditt arbete innefattar:
· Finansiering
· Controlling
· Konsolidering
· Analyser
· Cash management
· Banklösningar
· Likviditetsprognoser
· Valutariskhantering
· Försäkringar
Vi söker dig som har arbetat internationellt och som tycker det är spännande att ha rapporteringsrutiner över olika länders regler och normer. Du har ett starkt affärsfokus, ledarerfarenhet och goda finansiella kunskaper, har du dessutom en bakgrund från industri/produktion så ser vi det som ett stort plus. I rollen förväntas du vara en entusiasmerande, rak och öppen ledare som kan styra ekonomifunktionen med en klar och tydlig riktning.
Som person har du en god analytisk förmåga där struktur, kvalitet och noggrannhet är viktigt. Du är drivande, van att arbeta självständigt och kan se både detaljer men samtidigt ha koll på helheten. Eftersom du har många interna och externa kontaktytor lägger vi stor vikt vid din samarbets- och kommunikationsförmåga.
Då vi jobbar internationellt och rollen innefattar utländska kontakter är goda kunskaper i engelska ett krav, du uttrycker dig obehindrat i både tal och skrift. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice, främst Excel samt tidigare erfarenhet av ekonomi/affärssystem, gärna Monitor.
Tjänsten avser anställning hos Permascand AB med placering i Ljungaverk, viss möjlighet till distansarbete men i huvudsak sker arbetet på plats vid sajten.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf 070-760 64 47 petra.elf@rutinera.se Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se eller mejlar direkt till ansvarig rekryterare. Ange att du söker tjänsten: ”Finanschef Permascand”. Då urval och intervjuer sker löpande är du välkommen med din ansökan omgående, dock senast den 20 april 2025.

Ansök nu

Ekonomidirektör/CFO

Läs mer Jan 25
Bilbolaget Invest Sundsvall AB söker sin nästa Ekonomidirektör/CFO

Vår koncern
Bilbolaget Invest Sundsvall AB är moderbolag i en koncern med fyra affärsområden; Bilbolaget Personbilar, Bilbolaget Lastvagnar, Toyota samt Fastigheter. Koncernen har idag 680 anställda och omsätter ca 4,5 miljarder med god lönsamhet. Per den 1 juli 2022 när Bilbolaget har tillträtt sina planerade förvärv kommer vi att omsätta 4,7 mdr kr i årstakt med drygt 800 anställda.

 

Vi representerar Volvo, Toyota, Ford, Renault, Dacia och Volvo lastvagnar på 25 anläggningar från Luleå i norr till Norrtälje i söder. Huvudkontoret finns i Sundsvall.

Bilbolaget är privatägt av familjen Persson sedan tre generationer - Martin Persson är styrelseordförande och bröderna Henrik och Anders är också verksamma i koncernen. Vi är ett ungt team med externrekryterade kreativa och drivande ledare i våra bolag.

 

Affärsverksamheten bedrivs i separata bolag med egna styrelser och verkställande direktörer. Under de senast tio åren har koncernen expanderat kraftfullt och är nu tredje största Volvoåterförsäljare i Sverige. Under 2022 kommer Uppsalaregionen, tidigare Upplands Motor och Bilia, att integreras i koncernen.

 

Vår ekonomidirektör lämnar i sommar sin befattning för att övergå till styrelsearbete inom koncernen vilket föranleder denna ersättningsrekrytering.

 

Din roll

 

Vår bransch står inför spännande förändringar såsom elektrifieringen av bilflottan, nya affärsmodeller exempelvis onlineförsäljning kontra bilhallar och bilägande kontra hyr-och delningstjänster. Även branschens traditionella roller med generalagent och återförsäljare utmanas av nya agentmodeller. Vi söker dig som kan leda våra administrativa avdelningar med ca 30 medarbetare. Vi prioriterar ledaregenskaper och självständighet före detaljkunskap. Du skall vara en affärsorienterad och drivande CFO. Befattningen utgår huvudsakligen från Sundsvall men Gävle och Uppsala är alternativa orter. Beroende på vår geografiska spridning förekommer frekvent resor inom våra distrikt. Du rapporterar till styrelseordförande, tillika VD för koncernen, Martin Persson.

 

I rollen ingår bland annat att:

 

• Stärka och stödja affärsverksamheten med analyser i nära kontakt med vår organisation.
• Leda och utveckla medarbetarna inom våra administrativa avdelningar.
• Vara en aktiv kraft i våra ledningsgrupper för att nå uppställda mål.
• Driva utvecklingsprojekt och förändringsarbete inom det administrativa området med focus på funktionella och effektiva processer och rapporter.
• Övergripande ansvara för finansiell planering, skatter, bokslut och rapportsystem.
• Tillsammans med styrelseordföranden sköta kontakter med revisor och bank.

 

Vem är du?

 

Vi söker dig som har en akademisk examen med bred erfarenhet från ekonomiområdet. Du ska ha förmåga att bidra till trivsel i en organisation med hög aktivitetsnivå i en omvärld under kraftig förändring. Erfarenhet från fordonsbranschen är meriterande, men inte avgörande.

 

Du erbjuds:

 

En spännande, drivande och utvecklande roll inom ett familjeägt bolag, med stora möjligheter och chansen att få vara med på en resa, utöver det vanliga.

 

I detta rekryteringsuppdrag har Bilbolaget Invest Sundsvall AB valt att samarbeta med Jurek Finance.

 

För frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Catharina Airiman på mejl: catharina.airiman@jurek.se

 

Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.

 

Du är varmt välkommen att söka till detta uppdrag via vår hemsida www.jurek.se.

 

Vi ser fram emot att höra från dig redan idag!

 

Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

CFO / Finanschef till expansiva Agtira

Läs mer Dec 21
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt av Agtira.

Om företaget:

Agtira är ett spännande forsknings- och utvecklingsföretag inom livsmedelssektorn. I början av 2021 togs beslutet att inte enbart sälja vertikalodlade grönsaker och fisk från deras egen anläggning i Härnösand. De erbjuder numera Sveriges livsmedelshandlare deras kompletta system för ”urban farming” inuti eller alldeles intill stormarknaderna, vissa även med fiskodling. Agtira har blivit mycket uppmärksammat för sin hållbara och klimatsmarta livsmedelsproduktion, som innebär att kunderna alltid får färska varor, helt utan transporter.

Agtira har sitt huvudkontor i Härnösand, men de räknar med att deras unika system kommer att levereras till ett stort antal stormarknader över hela Sverige. Placeringsort för tjänsten är flexibel.

Lär känna Agtira genom informationen på deras hemsida: https://www.agtira.com/

Arbetsuppgifter:

I rollen som CFO har du övergripande ansvar för ekonomin, däribland redovisning, ekonomistyrning, rapportering, revision och uppföljning. I ditt team ingår en ekonomi- och HR-ansvarig samt en ekonomiassistent där du har fullt personalansvar. Som CFO är du även en del av Agtiras ledningsgrupp. Rollen som CFO är en ny roll inom bolaget, vilket innebär att du som CFO sätter upp ramar och rutiner samt skapar processer för hur ditt team ska arbeta.

En stor del av ansvaret i rollen innebär att hantera frågor kring budget, kapitalanskaffning och finansiering. Du arbetar med finansiering av bolaget i stort, men också finansieringsfrågor kopplat till Agtiras affärsmodeller där du stöttar säljorganisationen i framtagning av offerter och liknande. Agtira är ett noterat bolag och som CFO rapporterar du mot investerare och aktieägare kvartalsvis.

Agtira kommer även att tillsätta en vice VD under 2022. Rollen som vice VD kommer att tilldelas CFO eller COO beroende på personlig lämplighet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Universitets-/högskoleutbildning inom ekonomi
• God erfarenhet av strategiskt ekonomiarbete
• Erfarenhet av kapitalanskaffning och finansiering
• Erfarenhet från börsnoterat bolag är meriterande
• Erfarenhet från forsknings- och utvecklingsbolag är meriterande
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

I rollen som CFO ser vi att du har en god förmåga att planera och strukturera arbetet, då du ansvarar för att sätta rutiner och processer för ekonomiarbetet. Vidare har du en god förmåga att kommunicera både i tal och skrift, eftersom du dagligen samarbetar med andra funktioner inom företaget samt kommunicerar utåt mot investerare och aktieägare. Då Agtira är ett företag under tillväxt är det viktigt att du vågar ta egna initiativ och har erfarenhet av att driva ekonomifrågor självständigt. Vi ser därav att du är en driven person med hög ambitionsnivå och en vilja att utvecklas.

I rollen som vice VD är det av stor vikt att du är bekväm med att självständigt arbeta fram och hålla presentationer för aktieägare och potentiella investerare. Erfarenheter från att möta media är också meriterande.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Denna tjänst är inte platsbunden, vi välkomnar ansökningar från alla orter
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: CFO, ekonomichef, chef, ledare, ledarskap, controller, finans, kapital, redovisning, ekonomistyrning, budget, ekonomi, ekonom, Härnösand

Ansök nu

Finance Manager till Easit

Läs mer Jul 20
Easit AB är ett svenskt mjukvaruföretag med förstklassig konsulting inom system och affärsutveckling. Med egenutvecklade produkter för Enterprise Service Management och Data Management, levererar vi kraftfulla lösningar för stora bolag och verksamheter inom både privata och offentliga sektorn. Vi finns i Sundsvall och Stockholm och har idag ca 90 anställda. Easit tillhör Jonas Software i UK och som i sin tur ingår i en stor börsnoterad koncern CSI Software med säte i Kanada och som äger ca 700 bolag. Läs mer på: www.easit.se
Är du en affärsdriven och analytisk person som trivs med ett helhetsansvar för ekonomisidan? Vill du jobba med internationell redovisning och rapportering? Då ska du söka tjänsten som Finance Manager hos Easit. Du erbjuds en ansvarsfull roll där du blir vår nyckelperson för hela ekonomifunktionen.
Rollen innebär övergripande ansvar för att ta fram och leverera information kring bolagets redovisning och finansiella transaktioner. Du sköter uppföljning, kontroll och analys såväl operativt som strategiskt. Du rapporterar till bolagets VD och har i ditt team två direktrapporterande personer. Utöver det svenska Finance teamet kommer du vara en del av en större internationell grupp vilka är baserade i UK och Canada.
Dina arbetsuppgifter innefattar: ta fram månads- och kvartalsrapporter, moms- och skattedeklarationer, identifiera och utreda avvikelser, förbereda prognoser, leverera underlag till revisorer, upprätta periodiska finansiella rapporter, skatteberäkningar och kassaflödesprognoser, kommunicera och stötta chefer inom det finansiella området samt vara delaktig i processutveckling och förändringsprojekt.
Vi söker dig med ett starkt affärsfokus, ledarerfarenhet och med goda finansiella kunskaper. Som person har du en god analytisk förmåga där struktur och noggrannhet är viktigt. Du är van att arbeta självständigt och kan hantera arbetsuppgifter som kräver tidsfrister. Eftersom du har många interna och externa kontaktytor lägger vi stor vikt vid din samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är mån om att alltid ge bästa möjliga service och kvalitet samt trivs i en högpresterande miljö där initiativ och problemlösning värderas högt.
Vi söker dig som är utbildad ekonom och med flera års arbetslivserfarenhet inom ekonomisidan. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i ett större internationellt Shared Service Finance så ser vi det som meriterande. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice, framförallt i Excel samt har goda kunskaper i ekonomisystem. Du behärskar svenska flytande och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift samt har en mycket god nivå på engelska.
Tjänsten avser anställning hos Easit, omfattning heltid, med placering på kontoret i Sundsvall. Då vi även finns etablerade i Stockholm innefattar tjänsten ibland resa mellan kontoren.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna Ottosson anna.ottosson@rutinera.se 070-380 70 47 eller Petra Elf 070-760 64 47 petra.elf@rutinera.se Din ansökan registrerar du på: www.rutinera.se OBS! ange att du söker tjänsten "Finance Manager Easit". Då urval och intervjuer sker löpande är du välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 15 augusti 2021.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Sundsvalls kommun

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Sundsvalls kommun .

Sommarvikarier till vård och omsorg i Sundsvalls kommun

Vårdbiträde
Läs mer Dec 20
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt jobb? Gör skillnad - vi behöver dig som vill arbeta inom vård och omsorg som sommarvikarie. Du är välkommen att söka även om du inte har någon tidigare erfarenhet från vård och omsorg.

Du erbjuds ett friskvårdskort när du väljer att jobba som sommarvikarie hos oss på heltid i minst 5 veckor under semesterperioden. Har du möjlighet att jobba heltid i minst 8 veckor under semesterperioden erbjuds du både friskvårdskort och en extra löneutbetalning på 5000 kr.

Vi söker dig som vill bidra och göra skillnad i människors liv. Du ger stöd, vård och omsorg till de vi finns till för inom någon av följande verksamheter:
• Äldreboende och servicehus
• Hemtjänst
• Stöd och omsorg - omsorgsboenden för unga och vuxna med funktionsnedsättning
• Personlig assistans

Här kan du läsa mer om våra verksamheter:
https://sundsvall.se/sommarvikvardochomsorg

Du erbjuds ett utvecklande och viktigt jobb i gemenskap med engagerade kollegor. Du kommer att få värdefull erfarenhet inom yrket och goda chanser till fortsatt arbete inom Sundsvalls kommun.

Vår rekryteringsprocess är digital och kommer utföras via videointervjuer som du själv svarar på när det passar dig. Vid behov eller önskemål erbjuds även telefonintervju.

ARBETSUPPGIFTER
Du har ett ansvarsfullt uppdrag där du ger stöd åt personer med behov av vård och omsorg. Du utgör ett stöd i deras dagliga liv och gör det möjligt för dem att kunna leva sin vardag så normalt som möjligt utifrån sina önskemål och behov.

Omvårdnadsarbetet på de olika verksamheterna varierar utifrån den enskildes individuella behov av stöd. Inom vissa verksamheter är det mer omfattande omvårdnadsbehov och i andra fall handlar det om att ge stöd och handledning för att främja den enskildes självständighet.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Personlig omvårdnad
• Tillaga, servera och assistera vid måltider
• Städ och tvätt
• Medicindelegering
• Dokumentation av insatser
• Främja individens självständighet genom stöd och vägledning
• Social samvaro och aktivering

Vi söker sommarvikarier under perioden juni-augusti med tillträde enligt överenskommelse. Vi ser det som ett plus om du har möjlighet att börja arbeta på timmar så snart som möjligt. Arbetstiden är förlagd dagar, kvällar och helger. Vissa tjänster innebär vaken natt- eller dygnstjänstgöring med sovande jour.

Våra verksamheter finns geografiskt i hela Sundsvalls kommun, såväl centrum som ytterområden. Våra vård- och omsorgstagares behov och dina kompetenser styr var du placeras.

KVALIFIKATIONER
KRAV: Vad behöver du för att gå vidare i rekryteringsprocessen?

• God svenska och utbildning motsvarande SFI D (Svenska för invandrare, kurs D) är ett krav då arbetet innebär att du har en nära dialog och samarbete med både kollegor och vård- och omsorgstagare.

• Du ska ha fyllt 18 år när du tillträder din tjänst. (Undantag från detta krav kan göras för sökanden som studerar vård och omsorg och är klar med årskurs 1 på utbildningen.)

• Grundläggande digitala kunskaper.

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med människor och har lätt för att samarbeta med kollegor. Du är engagerad och lyhörd i mötet med den enskilde och känner att ditt jobb är betydelsefullt. Du är flexibel och lugn även vid ändrade omständigheter eller stressade situationer. Eftersom det även kan förekomma ensamarbete är det också viktigt att du kan arbeta självständigt.


MERITERANDE: Vad ökar dina chanser till anställning?

Vi ser det som meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom vård, omsorg, psykiatri eller pedagogik, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Körkort är önskvärt (och ett krav inom hemtjänsten). Du bör vara bekväm med att få delegering för läkemedel. Det är också önskvärt om du är tillgänglig för arbete under hela sommaren och är flexibel med arbetstider.

OBS! Är du befintlig timvikarie hos oss idag och vill arbeta på samma arbetsplats som sommarvikarie under semesterperioden pratar du med din chef och behöver inte söka via denna annons. Erbjudandet om friskvårdskort och extra löneutbetalning gäller även dig som timvikarie som arbetar heltid på schema under semesterperioden.

ÖVRIGT
Ansökningsprocessen går till så här:

• Du skickar in din ansökan genom att svara på några urvalsfrågor samt bifogar CV (det är viktigt att ditt CV är uppdaterat och innefattar tidigare utbildningar och anställningar. Uppge även tidsperioder).
• Har du relevant utbildning vill vi att du bifogar betyg/examensbevis/studieintyg i din ansökan.
• Vi rekryterar löpande utifrån aktuella behov.
• Går du vidare i processen kommer du kontaktas via mejl.

Vi genomför intervjuer under perioden januari-maj vilket innebär att du kan bli aktuell för sommarvikariat även om det kan dröja innan du blir kontaktad. Urval sker löpande, ansök redan idag.

OBS! Har du skyddade personuppgifter ska du inte söka via denna annons. Vänligen kontakta Bemanningsenheten på 060-191919 och be om att få bli kopplad till den vikariesamordnare som är ansvarig över denna hantering.

Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/

Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Sommarvikarier till socialpsykiatrin i Sundsvalls kommun

Vårdbiträde
Läs mer Dec 20
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt jobb? Gör skillnad - vi behöver dig som vill arbeta som sommarvikarie i socialpsykiatrin inom Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen.

Du erbjuds ett friskvårdskort när du väljer att jobba som sommarvikarie hos oss på heltid i minst 5 veckor under semesterperioden. Har du möjlighet att jobba heltid i minst 8 veckor under semesterperioden erbjuds du både friskvårdskort och en extra löneutbetalning på 5000 kr.

Vi söker dig som vill bidra och göra skillnad i människors liv. Du ger stöd, vård och omsorg i någon av följande verksamheter:
• Socialpsykiatriboenden
• Individstöd

Vi har fem boenden med inriktning mot psykiska funktionsnedsättningar. På boendena ger man stöd åt personer som på grund av psykisk ohälsa har funktionsnedsättning och/eller missbruksproblematik. Dessa boenden har även ett kommunalt hälso- och sjukvårdsansvar.

Individstöd är en insats för personer som bor i egen bostad och har psykisk ohälsa. Insatsens uppdrag är att utgå från den enskildes behov, så att denne ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Exempel på insatser kan vara att bryta social isolering, stödja personen med struktur och planering eller att stötta vid myndighetskontakter.

Du erbjuds ett utvecklande och viktigt jobb i gemenskap med engagerade kollegor. Du kommer att få värdefull erfarenhet inom yrket och goda chanser till fortsatt arbete inom Sundsvalls kommun.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna innebär att utföra de insatser som är aktuella för dagen utifrån den enskildes genomförandeplan. Det kan innebära att vara ett socialt stöd, handleda och motivera till aktivering. Målet är att stödja personerna till en ökad självkänsla, struktur i vardagen och social gemenskap.
Arbetsuppgifterna kan också omfatta fysisk omvårdnad, städ, tvätt, mathållning och medicindelegering.

Vi söker sommarvikarier under perioden juni-augusti med tillträde enligt överenskommelse. Vi ser det som ett plus om du har möjlighet att börja arbeta på timmar så snart som möjligt. Arbetstiden är förlagd dagar, kvällar och helger. Vissa tjänster innebär vaken natt- eller dygnstjänstgöring med jour.

KVALIFIKATIONER
KRAV: Vad behöver du för att gå vidare i rekryteringsprocessen?

• Minst 2 månaders erfarenhet av arbete inom psykiatri, vård och omsorg eller pedagogiskt arbete, alternativt undersköterskeutbildning eller annan utbildning inom beteendevetenskap som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

• Goda svenskakunskaper motsvarande SFI D är ett krav då arbetet innebär att du har en nära dialog och samarbete med både kollegor och den enskilde.

• Du ska ha fyllt 18 år när du tillträder din tjänst.

• Grundläggande digitala kunskaper krävs då arbetet innebär att dokumentera och använda digitala hjälpmedel.

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med människor och har lätt för att samarbeta med kollegor. Du har förmågan att sätta dig in i någon annans perspektiv och är lyhörd i mötet med den enskilde. Du är flexibel och lugn även vid ändrade omständigheter eller stressade situationer. Som person är du trygg och stabil, ser relationer i sitt rätta perspektiv och skiljer på det personliga och professionella. Eftersom det även förekommer ensamarbete är det också viktigt att du kan arbeta självständigt.


MERITERANDE: Vad ökar dina chanser till anställning?

Vi ser det som meriterande om du har utbildning inom psykiatri, vård, omsorg, eller pedagogik, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Arbetslivserfarenhet av missbruk, funktionsnedsättning inom psykiatri eller NPF samt erfarenhet av lågaffektivt bemötande.

B-körkort är önskvärt (inom Individstöd är körkort ett krav). Du bör vara bekväm med att få delegering för läkemedel och i vissa fall insulin. Det är önskvärt att du är tillgänglig för arbete under hela sommaren och är flexibel med arbetstider.

OBS! Är du befintlig timvikarie hos oss idag och vill arbeta på samma arbetsplats som sommarvikarie under semesterperioden pratar du med din chef och behöver inte söka via denna annons. Erbjudandet om friskvårdskort och extra löneutbetalning gäller även dig som timvikarie som arbetar heltid på schema under semesterperioden.

ÖVRIGT
Ansökningsprocessen går till så här:

• Du skickar in din ansökan genom att svara på några urvalsfrågor samt bifogar CV (det är viktigt att ditt CV är uppdaterat och innefattar tidigare utbildningar och anställningar. Uppge även tidsperioder).
• Har du relevant utbildning vill vi att du bifogar betyg/examensbevis/studieintyg i din ansökan.
• Vi rekryterar löpande utifrån aktuella behov.
• Går du vidare i processen kommer du kontaktas via mejl.

Vi genomför intervjuer under perioden januari-maj vilket innebär att du kan bli aktuell för sommarvikariat även om det kan dröja innan du blir kontaktad. Urval sker löpande, ansök redan idag.

OBS! Har du skyddade personuppgifter ska du inte söka via denna annons. Vänligen kontakta Bemanningsenheten på 060-191919 och be om att få bli kopplad till den vikariesamordnare som är ansvarig över denna hantering.

Innan en anställning på socialpsykiatrin begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/

Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Legitimerad Logoped

Logoped
Läs mer Mar 21
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.

Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.

Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.

Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.

I Barn- och utbildningsförvaltningen ska vi tillsammans bidra till en helhetssyn gällande barn och elevers lärande. Vi jobbar för att varje barn och elev i Sundsvall ska möta sin bästa och hållbara skola, och få goda förutsättningar att välja sin framtid. Som logoped är din tjänst placerad inom verksamheten Lärande och Hälsa, där du tillsammans med andra professioner bidrar till att undanröja hinder för barns utveckling och lärande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ingå i en professionsgrupp tillsammans med övriga logopeder inom förskola och grundskola. Du arbetar i nära samarbete med förskolans ledningsorganisation på uppdrag av verksamhetschef. I flera av dina uppdrag samarbetar du dessutom med förskolans specialpedagoger.

Arbetsuppgifter:

• Kvalificerat stöd inom förskolans verksamheter i form av fortbildning, handledning och konsultation, där logopedens kompletterande kompetens bidrar till att skapa en språkligt tillgänglig utbildning utifrån barns skiftande behov. Fokus ligger på tidiga insatser.
• Som logoped ingår det att bidra till förvaltningsövergripande utvecklingsuppdrag.
• Viss arbetstid kan förläggas i förskoleklass, och kvällstjänstgöring kan förekomma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad logoped med erfarenhet av arbete i förskola och/eller skola, särskilt inom fortbildning, handledning och konsultation.

Meriterande är om du har utbildning inom konsultations- eller handledningsprocesser och erfarenhet av verksamhetsutveckling.

En god förståelse för förskolans och skolans samhällsuppdrag är också meriterande.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du har god förmåga att se möjligheter, samarbeta och skapa goda relationer. Du har initiativförmåga, ansvarskänsla och inga svårigheter med att arbeta självständigt. För arbetet krävs både struktur och flexibilitet.

Du har mycket god förmåga att hantera svenska i tal och skrift.

B-körkort är ett krav.

Vid begäran skall logopedlegitimation för tjänsten lämnas in.

Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Yrkeslärare

Yrkeslärare
Läs mer Mar 20
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.

Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.

Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.

Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.

På Hedbergska skolområde studerar cirka 1 100 elever med vägledning och stöd av cirka 100 medarbetare inom olika funktioner.

Hedbergska skolområde består av skolhusen Hedbergska, GA-huset och Altinska. Restaurang- och livsmedelsprogrammet, med sina drygt 80 elever, har till största delen undervisning på Altinska. Huvudverksamheten ligger inom ungdomsgymnasiet, men skolan bedriver även en väl fungerande verksamhet inom vuxenutbildningen. Såväl gymnasieskolan som vuxenutbildningen utbildar elever inom inriktningen kök och servering.

Vi har ett mycket nära samarbete med branschen och näringslivet. Det innebär att vi kan erbjuda en intressant och framtidsinriktad utbildning till våra elever och också vara en viktig aktör i att tillgodose branschens behov av arbetskraft.

ARBETSUPPGIFTER
Undervisning i yrkesämnen inom restaurang- och livsmedelsprogrammet, inriktning servering, samt ansvar för i yrket vanligt förekommande arbetsuppgifter. I uppdraget ingår bland annat kurserna Barteknik, Drycker och ansvarsfull alkoholservering, Måltid och bransch.

Uppdraget innefattar även praktiskt arbete och handledning av elever i skolans lunch- och middagsverksamhet. Som lärare i gymnasieskolan ingår det att vara mentor för en mindre grupp elever, vilket bland annat innebär ansvar för att följa och stödja elevernas sociala och studiemässiga utveckling. I tjänsten ingår att ha ett naturligt samarbete med lärare, övrig personal i skolan och externa kontakter. Kontakter med näringslivet är viktiga utifrån utbildningens utveckling och elevernas arbetsplatsförlagda utbildning (APL). Du förväntas också vara en aktiv del i att utveckla och informera om utbildningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gärna har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, såsom högskola, YH-utbildningar, KY-utbildningar, yrkeslärarutbildning eller liknande.

Du har erfarenhet av arbete inom servering och besitter bred kunskap inom modernt matsalshantverk och drycker. Du har stor kunskap inom modern gastronomi samt kunskaper i entreprenörskap.

Du är en person som ser möjligheter och är van att ta initiativ.

Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt, är trygg i din roll och har ett stort intresse för att arbeta med ungdomar och vuxna.

Du är flexibel som person och bra på att motivera elever samt anpassa din undervisning. Vi ser gärna att du är självständig i ditt arbete, samtidigt som du trivs i samarbete med dina kollegor. En fördel är om du har grundläggande kunskaper för att kunna göra enkla digitala trycksaker, som exempelvis menyer.

För att passa i denna roll tror vi att du är/har:

• Flexibel: Elevernas bästa är alltid i fokus, och ditt förhållningssätt präglas av att se möjligheterna i förändringar. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter.
• Kommunikativ och tydlig: Kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp.
• Samarbetsförmåga: Arbetar på ett konfliktfritt sätt, dvs. lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt med andra människor och kan relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt.
• Ledarskap: Leder och motiverar andra för att effektivt nå mål. Samordnar olika grupper och jobbar för att vara en referenspunkt för andra. Skapar engagemang och delaktighet.
• Strukturerad och kvalitetsmedveten: Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och mognad.

Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Planarkitekt

Planarkitekt
Läs mer Mar 24
Nytt
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.

Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.

Vill du vara med och forma framtiden för vår kommun?

Sundsvall har satt offensiva mål med att skapa 5 000 nya jobb till år 2030, att bli klimatneutrala och att utjämna sociala skillnader.

Stadsbyggnadskontoret är en central drivkraft i kommunen, med ansvar för att utveckla, planera och sköta om vår stad och kommun. Med uppdrag att ta fram detaljplaner, jobba med bygglovverksamhet samt sköta kommunens gator, parker och skog, bidrar vi till att skapa attraktiva och växande livsmiljöer för våra invånare.

Planavdelningen ansvarar för kommunens detaljplanering. Vi arbetar med allt från nya stadsdelar, nya industriområden, bostadsområden, handelsområden och samhällsnyttiga fastigheter. Avdelningen består av elva medarbetare och en chef.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och utveckla den bebyggda miljön i kommunen. Hos oss får du chansen att arbeta med varierande och spännande projekt och vara en del av ett dedikerat team som värdesätter samarbete, effektivitet och utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Som planarkitekt ansvarar du för att ta detaljplaner från start till mål. Det innebär att du arbetar fram planhandlingar som plankarta och planbeskrivning och ser till att nödvändiga planeringsunderlag tas fram.

Du ansvarar för att ställa frågor, skapar förståelse och hittar lösningar för att uppnå korrekta avvägningar mellan enskilda och allmänna intressen. I arbetet är det viktigt att du kommunicerar muntligt och skriftligt på ett korrekt men ändå lättförståeligt sätt. Bland annat kommer du att föredra dina ärenden på samrådsmöten och andra typer av möten t.ex. på Stadsbyggnadsnämnden.

Du ger rådgivning vid plantolkningsfrågor. Vid frågor som kräver ett större perspektiv ansvarar du för att samordna det. Du kommer också att arbeta med andra frågor inom samhällsplanering. Detta kan utgöras av olika typer av remisser men också som deltagande i olika samhällsbyggnadsprojekt.

Du kommer att samarbeta nära med förvaltningens övriga medarbetare, såsom trafikplanerare, landskapsarkitekter och bygglovhandläggare. Utöver kollegorna på stadsbyggnadskontoret kommer du att arbeta med andra förvaltningar och bolag inom Sundsvalls kommunkoncern.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom stadsplanering, fysisk planering eller samhällsplanering. Vi förutsätter att du har kunskaper inom detaljplanering och samhällsplanering samt kännedom om svensk lagstiftning gällande detaljplanering och samhällsplanering. Vidare är du väl förtrogen med vardagliga digitala redskap och system som t.ex. Adobe- och Officepaketet.

Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av att upprätta detaljplaner
• erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation

 Till detta uppdrag söker vi dig som är strukturerad och har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter, uppnår resultat och trivs bra med att samarbeta med andra människor. Du är lösningsorienterad och har förmågan att lösa komplicerade problem. Du ser samband i ett större sammanhang, men du behöver också kunna omsätta det till praktisk handling för att uppnå avsett resultat.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Yrkeslärare

Yrkeslärare
Läs mer Mar 20
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.

Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.

Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.

Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.

På Hedbergska skolområde studerar cirka 1 100 elever med vägledning och stöd av ungefär 100 medarbetare inom olika funktioner.

Hedbergska skolområde består av skolhusen Hedbergska, GA och Altinska. Försäljnings- och serviceprogrammet, med cirka 150 elever, har till största delen undervisning på Hedbergska. Vi har ett mycket nära samarbete med branschen och näringslivet, vilket innebär att vi kan erbjuda en intressant och framtidsinriktad utbildning till våra elever samt vara en viktig aktör i att tillgodose branschens behov av arbetskraft.

ARBETSUPPGIFTER
Undervisning i yrkesämnen, bland annat kurserna servicekunskap, entreprenörskap, företagsekonomi samt ansvar för de arbetsuppgifter som är vanliga inom yrket. Som lärare i gymnasieskolan ingår det att vara mentor för en mindre grupp elever, vilket bland annat innebär ansvar för att följa och stödja elevernas sociala och studiemässiga utveckling. I tjänsten ingår även att ha ett naturligt samarbete med lärare, annan personal i skolan och externa kontakter. Externa kontakter med näringslivet är viktiga för utbildningens utveckling och elevernas arbetsplatsförlagda utbildning (APL).

• Du förväntas också vara en aktiv del i att utveckla och informera om utbildningen.
• Du använder aktuella undervisningsformer och metoder, integrerar de senaste trenderna inom försäljning och service i undervisningen, samtidigt som du skapar en engagerande och kreativ lärandemiljö.
• Du utvecklar framtidens försäljningspersonal genom att undervisa om grundläggande försäljningsprinciper, marknadsföring och kundrelationer.
• Du skapar branschkontakter genom att etablera kontakter med företag och organisationer för att möjliggöra arbetsplatsförlagt lärande (APL) och öppna dörrar för studenternas framtida karriärer.
• Du arbetar även med grafisk kommunikation och produktion."

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gärna har en eftergymnasial utbildning inom relevant område och erfarenhet av arbete inom försäljnings- och servicebranschen samt kompetens inom digital layout och grafisk kommunikation.

Du är en person som ser möjligheter och är van vid att ta initiativ. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt, är trygg i din roll och har ett stort intresse för att arbeta med ungdomar. Vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att samarbeta med dina kollegor.

För att passa i denna roll tror vi att du är/har:

• Flexibel: Du vill alltid arbeta för att elevernas bästa ska vara i fokus, och ditt förhållningssätt präglas av att se möjligheterna i förändringar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
• Kommunikativ och tydlig: Du kommunicerar på ett tydligt sätt, säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du påminner och följer upp.
• Samarbetsförmåga: Du arbetar på ett konfliktfritt sätt genom att lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt med elever, kollegor och vårdnadshavare.
• Strukturerad och kvalitetsmedveten: Du är aktiv i det systematiska kvalitetsarbetet, planerar, följer upp och analyserar kursmål samt programmets mål.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, såsom förmågan att skapa en god lärandemiljö, samarbeta med kollegor och hantera utmaningar i skolan.

Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu