Sundsvall: Ekonomidirektör till Sundsvalls kommun

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomidirektör till Sundsvalls kommun i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-02 // Varaktighet: Heltid

Just nu gör Sundsvalls kommun århundradets tillväxtresa och vi söker dig som vill vara med och bidra som ekonomidirektör!

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede och planerar för tillväxt och befolkningsökning de närmaste åren. Det ställer nya krav på kommunen att växla upp för att möta samhällsomvandlingen. Rollen som ekonomidirektör är central genom att arbeta med strategisk ekonomistyrning, planering och uppföljning samt driva utvecklings- och förändringsarbete.

Kommunen har ett brett samhällsuppdrag och ca 7 500 medarbetare samt en omsättning på 8,3 miljarder kronor. Stadsbacken, kommunens bolagskoncern, har 547 medarbetare och en omsättning på 2,1 miljarder kronor.

Avdelningen ekonomi- och verksamhetsstyrning leds av ekonomidirektör och består av 22 medarbetare, varav 10 direktrapporterade medarbetare samt en enhetschef. Inom avdelningen finns ansvarsområdena redovisning, budget, verksamhetsstyrning, investerings- och lokalplanering, internbank samt upphandling/inköp.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvuduppdrag som ekonomidirektör innebär ett strategiskt ansvar för ekonomistyrning, planering och uppföljning samt driva utvecklings- och förändringsarbete. Du förväntas bidra till tydliga beslutsunderlag och en ekonomiprocess med hög kvalitet samt tillse att chefer i organisationen får bra förutsättningar i sitt arbete med budget och uppföljning.
Du är föredragande i kommunstyrelsen i ekonomifrågor och medverkar i att utveckla kommunens arbete med sina ledningsprocesser.

Uppdraget innefattar även att analysera och kommunicera samhällsekonomisk och kommunalekonomisk utveckling, driva effektiviseringsarbete, investeringsplanering och fastighetsstrategiska frågor, finansieringsfrågor genom ansvar för kommunens internbank samt upphandlings- och inköpsfrågor på strategisk nivå.

Du är direkt underställd kommundirektör och ingår i kommundirektionen där du förväntas medverka till hela kommunkoncernens utveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker vi dig som har en för tjänsten relevant akademisk utbildning med ekonomisk inriktning. Det är meriterande om du har genomfört chefs- eller ledarskapsutbildning.

Du har flerårig chefserfarenhet inom verksamhetsområdet i en större komplex verksamhet. Du har även flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete på strategisk nivå, arbete med budgetprocesser, uppföljning, prognostisering och redovisning samt kvalificerat boksluts-, redovisnings- och ekonomiarbete. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet arbete med förändringsledning på strategisk nivå och offentlig upphandling. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd verksamhet samt erfarenhet av att möta media. Du kan utrycka dig mycket väl i tal och skrift i svenska och engelska språket och vi förutsätter att du har god datavana. För tjänsten krävs B-körkort.

Du är en erfaren ledare som trivs med att leda i förändring och med vårt uppdrag i fokus tillämpar du ett inkluderande, delegerande och utvecklande ledarskap som speglar sig i våra ledord mod, helhetssyn och öppenhet. Din förmåga att se samband i ett större sammanhang och analysera effekter av olika val är mycket god men du behöver också på ett flexibelt sätt kunna omsätta det till praktisk handling för att uppnå avsett resultat. Du besitter god förmåga att kommunicera och skapa delaktighet kring verksamhetens mål genom att på ett tydligt sätt säkerställa styrningen.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning innan påbörjad anställning i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585).

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Ekonomidirektör/Finanschef

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Ekonomidirektör/Finanschef.

Ekonomidirektör/CFO

Läs mer Jan 25
Bilbolaget Invest Sundsvall AB söker sin nästa Ekonomidirektör/CFO

Vår koncern
Bilbolaget Invest Sundsvall AB är moderbolag i en koncern med fyra affärsområden; Bilbolaget Personbilar, Bilbolaget Lastvagnar, Toyota samt Fastigheter. Koncernen har idag 680 anställda och omsätter ca 4,5 miljarder med god lönsamhet. Per den 1 juli 2022 när Bilbolaget har tillträtt sina planerade förvärv kommer vi att omsätta 4,7 mdr kr i årstakt med drygt 800 anställda.

 

Vi representerar Volvo, Toyota, Ford, Renault, Dacia och Volvo lastvagnar på 25 anläggningar från Luleå i norr till Norrtälje i söder. Huvudkontoret finns i Sundsvall.

Bilbolaget är privatägt av familjen Persson sedan tre generationer - Martin Persson är styrelseordförande och bröderna Henrik och Anders är också verksamma i koncernen. Vi är ett ungt team med externrekryterade kreativa och drivande ledare i våra bolag.

 

Affärsverksamheten bedrivs i separata bolag med egna styrelser och verkställande direktörer. Under de senast tio åren har koncernen expanderat kraftfullt och är nu tredje största Volvoåterförsäljare i Sverige. Under 2022 kommer Uppsalaregionen, tidigare Upplands Motor och Bilia, att integreras i koncernen.

 

Vår ekonomidirektör lämnar i sommar sin befattning för att övergå till styrelsearbete inom koncernen vilket föranleder denna ersättningsrekrytering.

 

Din roll

 

Vår bransch står inför spännande förändringar såsom elektrifieringen av bilflottan, nya affärsmodeller exempelvis onlineförsäljning kontra bilhallar och bilägande kontra hyr-och delningstjänster. Även branschens traditionella roller med generalagent och återförsäljare utmanas av nya agentmodeller. Vi söker dig som kan leda våra administrativa avdelningar med ca 30 medarbetare. Vi prioriterar ledaregenskaper och självständighet före detaljkunskap. Du skall vara en affärsorienterad och drivande CFO. Befattningen utgår huvudsakligen från Sundsvall men Gävle och Uppsala är alternativa orter. Beroende på vår geografiska spridning förekommer frekvent resor inom våra distrikt. Du rapporterar till styrelseordförande, tillika VD för koncernen, Martin Persson.

 

I rollen ingår bland annat att:

 

• Stärka och stödja affärsverksamheten med analyser i nära kontakt med vår organisation.
• Leda och utveckla medarbetarna inom våra administrativa avdelningar.
• Vara en aktiv kraft i våra ledningsgrupper för att nå uppställda mål.
• Driva utvecklingsprojekt och förändringsarbete inom det administrativa området med focus på funktionella och effektiva processer och rapporter.
• Övergripande ansvara för finansiell planering, skatter, bokslut och rapportsystem.
• Tillsammans med styrelseordföranden sköta kontakter med revisor och bank.

 

Vem är du?

 

Vi söker dig som har en akademisk examen med bred erfarenhet från ekonomiområdet. Du ska ha förmåga att bidra till trivsel i en organisation med hög aktivitetsnivå i en omvärld under kraftig förändring. Erfarenhet från fordonsbranschen är meriterande, men inte avgörande.

 

Du erbjuds:

 

En spännande, drivande och utvecklande roll inom ett familjeägt bolag, med stora möjligheter och chansen att få vara med på en resa, utöver det vanliga.

 

I detta rekryteringsuppdrag har Bilbolaget Invest Sundsvall AB valt att samarbeta med Jurek Finance.

 

För frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Catharina Airiman på mejl: catharina.airiman@jurek.se

 

Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.

 

Du är varmt välkommen att söka till detta uppdrag via vår hemsida www.jurek.se.

 

Vi ser fram emot att höra från dig redan idag!

 

Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

CFO / Finanschef till expansiva Agtira

Läs mer Dec 21
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt av Agtira.

Om företaget:

Agtira är ett spännande forsknings- och utvecklingsföretag inom livsmedelssektorn. I början av 2021 togs beslutet att inte enbart sälja vertikalodlade grönsaker och fisk från deras egen anläggning i Härnösand. De erbjuder numera Sveriges livsmedelshandlare deras kompletta system för ”urban farming” inuti eller alldeles intill stormarknaderna, vissa även med fiskodling. Agtira har blivit mycket uppmärksammat för sin hållbara och klimatsmarta livsmedelsproduktion, som innebär att kunderna alltid får färska varor, helt utan transporter.

Agtira har sitt huvudkontor i Härnösand, men de räknar med att deras unika system kommer att levereras till ett stort antal stormarknader över hela Sverige. Placeringsort för tjänsten är flexibel.

Lär känna Agtira genom informationen på deras hemsida: https://www.agtira.com/

Arbetsuppgifter:

I rollen som CFO har du övergripande ansvar för ekonomin, däribland redovisning, ekonomistyrning, rapportering, revision och uppföljning. I ditt team ingår en ekonomi- och HR-ansvarig samt en ekonomiassistent där du har fullt personalansvar. Som CFO är du även en del av Agtiras ledningsgrupp. Rollen som CFO är en ny roll inom bolaget, vilket innebär att du som CFO sätter upp ramar och rutiner samt skapar processer för hur ditt team ska arbeta.

En stor del av ansvaret i rollen innebär att hantera frågor kring budget, kapitalanskaffning och finansiering. Du arbetar med finansiering av bolaget i stort, men också finansieringsfrågor kopplat till Agtiras affärsmodeller där du stöttar säljorganisationen i framtagning av offerter och liknande. Agtira är ett noterat bolag och som CFO rapporterar du mot investerare och aktieägare kvartalsvis.

Agtira kommer även att tillsätta en vice VD under 2022. Rollen som vice VD kommer att tilldelas CFO eller COO beroende på personlig lämplighet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Universitets-/högskoleutbildning inom ekonomi
• God erfarenhet av strategiskt ekonomiarbete
• Erfarenhet av kapitalanskaffning och finansiering
• Erfarenhet från börsnoterat bolag är meriterande
• Erfarenhet från forsknings- och utvecklingsbolag är meriterande
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

I rollen som CFO ser vi att du har en god förmåga att planera och strukturera arbetet, då du ansvarar för att sätta rutiner och processer för ekonomiarbetet. Vidare har du en god förmåga att kommunicera både i tal och skrift, eftersom du dagligen samarbetar med andra funktioner inom företaget samt kommunicerar utåt mot investerare och aktieägare. Då Agtira är ett företag under tillväxt är det viktigt att du vågar ta egna initiativ och har erfarenhet av att driva ekonomifrågor självständigt. Vi ser därav att du är en driven person med hög ambitionsnivå och en vilja att utvecklas.

I rollen som vice VD är det av stor vikt att du är bekväm med att självständigt arbeta fram och hålla presentationer för aktieägare och potentiella investerare. Erfarenheter från att möta media är också meriterande.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Denna tjänst är inte platsbunden, vi välkomnar ansökningar från alla orter
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: CFO, ekonomichef, chef, ledare, ledarskap, controller, finans, kapital, redovisning, ekonomistyrning, budget, ekonomi, ekonom, Härnösand

Ansök nu

Finance Manager till Easit

Läs mer Jul 20
Easit AB är ett svenskt mjukvaruföretag med förstklassig konsulting inom system och affärsutveckling. Med egenutvecklade produkter för Enterprise Service Management och Data Management, levererar vi kraftfulla lösningar för stora bolag och verksamheter inom både privata och offentliga sektorn. Vi finns i Sundsvall och Stockholm och har idag ca 90 anställda. Easit tillhör Jonas Software i UK och som i sin tur ingår i en stor börsnoterad koncern CSI Software med säte i Kanada och som äger ca 700 bolag. Läs mer på: www.easit.se
Är du en affärsdriven och analytisk person som trivs med ett helhetsansvar för ekonomisidan? Vill du jobba med internationell redovisning och rapportering? Då ska du söka tjänsten som Finance Manager hos Easit. Du erbjuds en ansvarsfull roll där du blir vår nyckelperson för hela ekonomifunktionen.
Rollen innebär övergripande ansvar för att ta fram och leverera information kring bolagets redovisning och finansiella transaktioner. Du sköter uppföljning, kontroll och analys såväl operativt som strategiskt. Du rapporterar till bolagets VD och har i ditt team två direktrapporterande personer. Utöver det svenska Finance teamet kommer du vara en del av en större internationell grupp vilka är baserade i UK och Canada.
Dina arbetsuppgifter innefattar: ta fram månads- och kvartalsrapporter, moms- och skattedeklarationer, identifiera och utreda avvikelser, förbereda prognoser, leverera underlag till revisorer, upprätta periodiska finansiella rapporter, skatteberäkningar och kassaflödesprognoser, kommunicera och stötta chefer inom det finansiella området samt vara delaktig i processutveckling och förändringsprojekt.
Vi söker dig med ett starkt affärsfokus, ledarerfarenhet och med goda finansiella kunskaper. Som person har du en god analytisk förmåga där struktur och noggrannhet är viktigt. Du är van att arbeta självständigt och kan hantera arbetsuppgifter som kräver tidsfrister. Eftersom du har många interna och externa kontaktytor lägger vi stor vikt vid din samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är mån om att alltid ge bästa möjliga service och kvalitet samt trivs i en högpresterande miljö där initiativ och problemlösning värderas högt.
Vi söker dig som är utbildad ekonom och med flera års arbetslivserfarenhet inom ekonomisidan. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i ett större internationellt Shared Service Finance så ser vi det som meriterande. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice, framförallt i Excel samt har goda kunskaper i ekonomisystem. Du behärskar svenska flytande och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift samt har en mycket god nivå på engelska.
Tjänsten avser anställning hos Easit, omfattning heltid, med placering på kontoret i Sundsvall. Då vi även finns etablerade i Stockholm innefattar tjänsten ibland resa mellan kontoren.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna Ottosson anna.ottosson@rutinera.se 070-380 70 47 eller Petra Elf 070-760 64 47 petra.elf@rutinera.se Din ansökan registrerar du på: www.rutinera.se OBS! ange att du söker tjänsten "Finance Manager Easit". Då urval och intervjuer sker löpande är du välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 15 augusti 2021.

Ansök nu

Östersunds kommun rekryterar Ekonomidirektör

Läs mer Maj 21
Var med och jobba framåt med hjärtat för ett bättre Östersund. Östersunds Kommun har mer än 5 600 personer anställda i sju förvaltningar. Vi verkar inom 400 olika yrken och jobbar mot ett gemensamt mål: att göra medborgarnas liv rikare, enklare och tryggare. Östersunds kommun är stället för dig som vill jobba framåt med hjärtat. För oss är alla medborgare lika viktiga. Ett barn på förskolan, en bygglovssökande villaägare eller en vårdsökande pensionär. Hos oss har du möjligheter att som individ påverka hur vi genomför vårt gemensamma arbete och vara med och bidra till ett bättre Östersund. Vi är engagerade och visar omtanke för varandra och dem vi är till för.

Då vår nuvarande ekonomidirektör lämnar länet för annan tjänst rekryterar vi dennes efterträdare.

Område Ekonomi

I sitt arbete har Ekonomidirektören hjälp av sina medarbetare inom Område Ekonomi. Området har tre huvudområden; budget, finans och redovisning. Funktionen arbetar med den kommunövergripande ekonomin, kommunstyrelsens ekonomi och uppsiktsplikt samt samordnande och rådgivande ut mot förvaltningarna i kommunen. Arbetet sker tillsammans med förvaltningarna och holdingbolaget Östersunds Rådhus AB utifrån kommunstyrelsens uppsiktsplikt. Kommunen omsätter dryga 4 miljarder kronor. Bolagskoncernen omsätter ca 9,6 miljarder kronor och har en omslutning på dryga 15 miljarder kronor.

Arbetsuppgifter

Som ekonomidirektör är du direkt underställd kommundirektören som även är förvaltningschef för Kommunledningsförvaltningen. Du ingår i kommunledningsgruppen tillsammans med förvaltningscheferna. I uppdraget ingår, förutom personalansvar för tre direktrapporterande medarbetare, fokus på god ekonomisk hushållning, kassaflöden, resultaträkning, investeringar, upplåning och analys. Du kommer också att ha dialog med politikerna och kreditvärderingsinstitut. En viktig del i arbetet är att arbeta med förbättringar av processerna och utvecklingsprojekt inom ekonomiområdet.

I ditt uppdrag ingår att ha nära kontakt med dina enhetschefer, kommundirektören, budgetcontroller och till stor del förvaltningscheferna och dess ekonomer. Stort fokus läggs på budget och uppföljning och processutveckling. Du utgör ett stöd till VD gällande exempelvis uppsiktplikten i de kommunalägda bolagen.

Vem är du?

Vi söker dig som har akademiskt utbildning inriktning ekonomi och mångårig erfarenhet av att ha arbetat med ekonomisk verksamhet i stor organisation. Du har god kännedom om de lagar som styr kommunal verksamhet. Vi ser en fördel på att du har erfarenheter från politiskt styrd verksamhet och en god förståelse för den politiska processen och effekten av fattade beslut.

Du har flerårig erfarenhet av att vara chef och är van att driva utvecklingsprocesser för en ökad samverkan mellan olika enheter.

Som person är prestigelös, har en förmåga att lyssna in och även ta hjälp av andra.

Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via jeffersonwells.se där du laddar upp CV och personligt brev i pdf-format. Om du har frågor är välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 alt mail annakarin.bergqvist@jeffersonwells.se

Sista ansökningsdag är: 31 maj

Vi välkomnar din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Sundsvalls kommun

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Sundsvalls kommun .

Badvärd med friskvårdsintresse till Matforshallen

Badvakt
Läs mer Sep 9
Nytt
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Matforshallen är en av fem inomhusbad i Sundsvalls kommun.

Matforshallen är känd som det varma, familjevänliga badet med friskvårdsinriktning, samt en föreningsvänlig träningsanläggning. Anläggningen inrymmer simhall med en 25 m bassäng, brottningshall, sporthall och ett gym.

Matforshallen ska skapa goda förutsättningar för medborgare och besökare att utöva en mångfald av fritidsaktiviteter på våra anläggningar. Vi ska erbjuda idrotts- och fritidsaktiviteter i en attraktiv miljö och en trygg mötesplats.

Målgruppen omfattar idrottsföreningar, allmänheten och skolor. Anläggningarna nyttjas av alla åldersgrupper och utgörs av såväl idrottsutövare, skolelever och allmänhet.

Våra anläggningar ska kännetecknas av generösa öppettider, god skötsel, god tillgänglighet och ett gott värdskap.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som badvärd arbetar du med alla arbetsuppgifter som förekommer på arbetsplatsen såsom badbevakning, simundervisning, lokalvård, kassa, försäljnings- och receptionsarbete, genomföra och leda gruppverksamheter, ge god kundservice och utföra viss teknisk service. Arbetsrotation är en naturlig del i verksamheten och arbetet innefattar kvälls- och helgtjänstgöring. Även visst ensamarbete förekommer.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten är det ett krav att vara sim- och livräddningskunnig (Guldbojen). Det är meriterande med utbildning/erfarenhet inom friskvård, kassa, lokalvård samt erfarenhet av simundervisning.

Som person tycker du om att möta människor och skapa goda relationer, ett gott värdskap är viktigt för oss. Du har god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ett krav är god förmåga i svenska språket i tal och skrift samt B-körkort.

ÖVRIGT
Inom Sundsvalls kommun organiseras verksamheten för alla bad inom Idrott- och fritidsavdelningen och Sim- och sporthallsenheten. För att kunna upprätthålla en god service mot kommuninvånarna och ta vara på den kompetens som finns i organisationen har man som anställd arbetsskyldighet inom hela avdelningen. Vid behov kan till exempel tjänstgöring vid annat bad bli aktuellt, särskilt viktigt under lov och semesterperioder då vi hjälps åt att bemanna baden.

Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Lärare i bild åk 3-9 och SO åk 7-9 till Sundsvalls Montessoriskola

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Sep 5
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.

Varje dag möter våra ca 3 000 medarbetare inom Barn- och utbildningsförvaltningen tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter. Varje dag finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling.

Sundsvalls Montessoriskola är belägen vid det fina Sidsjöområdet och det är nära till både sjö och vacker skogsmiljö. Skolan har i dagsläget drygt 240 elever. På skolan finns fyra arbetslag, F-3, 4-6, 7-9 samt fritidshem.

För att stimulera elevernas utveckling och lärande arbetar vi enligt Montessoripedagogiken. Pedagogiken följer barnet genom hela skoltiden, från småbarnsavdelningen i förskolan till och med årskurs 9. Vi sätter eleven i centrum och strävar efter att ge varje elev bästa möjliga förutsättningar att utveckla sin fulla potential. Arbetet sker delvis i åldersblandade grupper.

Läs mer om oss här:
https://sundsvall.se/4.373c03e918a26582b5912780.html
https://www.facebook.com/people/Sundsvalls-Montessoriskola-F-9/100085827706755/
https://www.instagram.com/sundsvalls_montessoriskola/?igshid=YmMyMTA2M2Y

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer undervisa i bild i årskurs 3-9 samt so i årskurs 8. Du utgår från elevens individuella behov i planering och genomförande av undervisning för att ge varje elev bästa möjliga inlärningssituation. Mentorskap är en del av din tjänst. Du deltar i arbetslagets arbete med bland annat temaplanering och kvalitetsarbete med Montessoripedagogiken som grund.

KVALIFIKATIONER
Vi söker en legitimerad lärare med behörighet att undervisa i So-ämnen för årskurs 7-9 samt bild för årskurs 3-9. Det är meriterande om du har Montessoriutbildning, erfarenhet eller viss kunskap om montessoripedagogiken, men det är inget krav.

Du ska ha erfarenhet av undervisning i grundskolan.

Du har ett gott ledarskap. Vi vill att du har en god förmåga att skapa goda relationer med elever och kollegor. Du har en god kommunikationsförmåga, ett tydligt ledarskap och god förmåga att samarbeta. Du reflekterar över din undervisning och hur den kan utvecklas genom utvärdering och tillämpning av Montessoripedagogiken och aktuell forskning som en del av skolans systematiska kvalitetsarbete.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Förskollärare till Tallvägens förskola och Ejdervägens förskola

Förskollärare
Läs mer Sep 3
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.

Varje dag möter våra ca 3 000 medarbetare inom Barn- och utbildningsförvaltningen tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter. Varje dag finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling.

Nu har du som förskollärare möjlighet att fortsätta utveckla tillgängliga lärmiljöer tillsammans med förskollärarkollegor och erfarna barnskötare. Om du som person tycker om att arbeta nära naturen så har du kommit rätt eftersom våra förskolor är belägna nära hav och skog.

Bredsand ligger 7 km från Sundsvalls centrum med goda kommunikationer. Våra prioriterade områden är lärande för hållbar utveckling och språk och kunskapsutvecklande arbetssätt. Vill du som förskollärare vara delaktig och få möjlighet att fortsätta utveckla utbildningen och undervisningen så ska du söka till oss.

Tallvägens förskola och Ejdervägens förskola består av 4 avdelningar vardera. Här har du som förskollärare stora möjligheter att tillsammans med kollegor utforma barnens lärmiljöer utifrån ett utforskande förhållningssätt.

Då området är en spännande mötesplats för olika kulturer och språk kommer du som har en positiv syn, är lyhörd, nyfiken och närvarande att trivas hos oss!

Alla avdelningar arbetar med ett gemensamt projekt vänskap och relationer i vårt Bredsand. Vi har samarbete med BVC, Kvissleby bibliotek och socialtjänsten.

Vi har höga ambitioner och söker nu i ett första skede fyra förskollärare som har möjlighet att arbeta i par.

Vi erbjuder dig
Nära samarbete med verksamhetsnära specialpedagog- anställd på våra förskolor
Nära samarbete med verksamhetsnära utvecklingscoach- anställd på våra förskolor
Avsatt tid på schemat för förskollärare
Kontinuerliga nätverk för förskollärare
Arbeta i par med förskollärare på samma avdelning
Mentor för nya förskollärare
Vi arbetar för färre barn i våra barngrupper
Arbetskläder och friskvårdkort

ARBETSUPPGIFTER
Som förskollärare är du ansvarig för utbildningen och undervisningen på avdelningen och bidrar till hela förskolans pedagogiska arbete.

Tillsammans med ditt arbetslag skall du planera, genomföra, dokumentera, följa upp och analysera den utbildning och undervisning ni erbjuder barnen.

Självständigt och tillsammans med kollegor arbeta med utvecklande av de pedagogiska miljöerna och undervisning utifrån läroplanens mål och intentioner.

KVALIFIKATIONER
Du som söker är legitimerad förskollärare.

Som person är du engagerad, nyfiken och driven. Vi sätter stort värde på ett lösningsinriktat förhållningssätt.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Städpersonal till Sundsvalls kommun - timvikariat

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Aug 30
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.
Drakfastigheter är Sundsvalls kommuns fastighetsförvaltare. Vi ser till att kommunens lokaler erbjuder en trivsam miljö för dem som vistas där genom att forma och utveckla våra fastigheter i nära samarbete med de kommunala verksamheter som hyr dem. Allt för att Sundsvalls kommun ska bedriva sin verksamhet i effektiva, ändamålsenliga och klimatsmarta lokaler.

Drakfastigheter är idag en verksamhet inom Kommunstyrelsekontorets förvaltning med ca 230 anställda. Utöver fastighetsförvaltning, städning och löpande drift ansvarar vi för ny-, om- och tillbyggnader i kommunala lokaler. Tillsammans med de kommunala förvaltningarna arbetar vi för att erbjuda sundsvallsborna lokaler och miljöer att trivas och utvecklas i.

Genom att arbeta professionellt vårdar vi kommunens lokaler och bidrar till hållbarhet. Lokalvården är viktig för alla som vistas i lokalerna då det påverkar både trivsel och hälsa och med kunden i fokus utför vi små och stora insatser. Som städare hos Drakfastigheter är du en av dem som arbetar närmast kunden vilket innebär att du är en viktig lagspelare i vårt serviceåtagande samt i vårt utvecklingsarbete. Vår verksamhet är utspridd över kommunens fastigheter och finns bland annat inom förskola och skola, vård- och omsorg samt inom administrativa verksamheter.
Vi arbetar ergonomiskt med moderna redskap och metoder för en bra arbetsmiljö som främjar god hälsa för vår personal.

Drakfastigheter söker nu timvikarier inom städ. Är du en av dem vi söker?

Vår rekryteringsprocess är digital och kommer utföras via videointervjuer som du själv svarar på när det passar dig. Vid behov eller önskemål erbjuds även telefonintervju.

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som städare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att rengöra arbetsytor, golv samt golvvård. Du rengör även gemensamma utrymmen och toaletter enligt givna instruktioner. Vidare hanterar du hjälpmedel som exempelvis städvagn och städmaskiner.

Arbetet är ofta förlagt till fler än en arbetsplats och arbetsplatserna kan vara av olika karaktär. Du arbetar både självständigt och i grupp. Tillsammans med din grupp planerar du uppdragen och utföranden av den regelmässiga och periodiska städningen. Ni löser tillsammans de utmaningar du och din grupp ställs inför i ert arbete. Utöver städuppdraget ingår dokumentation av arbete och egenkontroller samt uppföljningar med våra kunder. Hantering av beställningar av varor samt felanmälningar är också arbetsuppgifter som ingår i tjänsten som städare.


KVALIFIKATIONER
I din ansökan är det viktigt att du skickar in ett uppdaterat CV med tidigare arbetslivserfarenheter och utbildningar, där tidsperioder/årtal framgår.

Krav: B-körkort!

Arbetet ställer krav på att du ska kunna uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift (motsvarande längst SFI D-nivå). Du ska kunna läsa och förstå instruktioner samt kommunicera via telefonsamtal, sms, e-post, chattfunktioner och andra kommunikationskanaler. Vi förutsätter att du har grundläggande datorkunskaper, kan hantera appar och Officepaket etc.

Det är meriterande om du har erfarenhet av professionellt arbete med lokalvård samt att du har kunskaper om lämpliga metoder, städmaterial och övriga produkter. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av serviceyrken.

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Du är serviceinriktad och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare tar du ansvar för kundmötet och strävar efter att levererar kvalitet. Du har en god fysisk förmåga och är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har förmåga att självständigt och i grupp planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du har en bra samarbetsförmåga och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

Inom våra verksamheter krävs utdrag ur belastningsregistret. Det beställer du via polisens hemsida genom denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

ÖVRIGT
Ansökningsprocessen går till så här:

• Du skickar in din ansökan genom att svara på några urvalsfrågor samt bifogar CV (det är viktigt att ditt CV är uppdaterat och innefattar tidigare anställningar och utbildningar. Uppge även tidsperioder).
• Har du relevant utbildning vill vi att du bifogar betyg/examensbevis/studieintyg i din ansökan.
• Vi rekryterar löpande utifrån aktuella behov.
• Går du vidare i processen kommer du kontaktas via mejl.

OBS! Har du skyddade personuppgifter ska du inte söka via denna annons. Vänligen kontakta Bemanningsenheten på 060-191919 och be om att få bli kopplad till den vikariesamordnare som är ansvarig över denna hantering.

Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Tvätteribiträde till Sundsvalls kommun Drakfastigheter - Timvikariat

Tvätteriarbetare/Tvättbiträde
Läs mer Sep 3
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.
Drakfastigheter är Sundsvalls kommuns fastighetsförvaltare. Vi ser till att kommunens lokaler erbjuder en trivsam miljö för dem som vistas där genom att forma och utveckla våra fastigheter i nära samarbete med de kommunala verksamheter som hyr dem. Allt för att Sundsvalls kommun ska bedriva sin verksamhet i effektiva, ändamålsenliga och klimatsmarta lokaler.

Drakfastigheter är idag en verksamhet inom Kommunstyrelsekontorets förvaltning med ca 230 anställda. Utöver fastighetsförvaltning, städning och löpande drift ansvarar vi för ny-, om- och tillbyggnader i kommunala lokaler. Tillsammans med de kommunala förvaltningarna arbetar vi för att erbjuda sundsvallsborna lokaler och miljöer att trivas och utvecklas i.

Drakfastigheters Tvättstuga ombesörjer att leverera rent färdigpackat städmaterial till städsektionen, där smittat material kan förekomma. Vår verksamhet är utspridd över kommunens fastigheter och finns bland annat inom förskola och skola, vård- och omsorg samt inom administrativa verksamheter. Genom arbetet i vår serviceverksamhet är Tvättstugan en viktig del av Drakfastigheter.
Som Tvätteribiträde hos Drakfastigheter är du en viktig lagspelare i vårt serviceåtagande samt i vårt utvecklingsarbete. Tvättstugan är den självklara partnern för leverans av städmaterial. Allt arbete och beteende ska genomsyras av Sundsvalls kommuns värdeord, mod, öppenhet och helhetssyn.
Drakfastigheter söker nu timvikarier till Tvättstugan. Är du en av dem vi söker?

Vår rekryteringsprocess är digital och kommer utföras via videointervjuer som du själv svarar på när det passar dig. Vid behov eller önskemål erbjuds även telefonintervju.

ARBETSUPPGIFTER
Grundläggande arbetsuppgift som tvätteribiträde är sortering av inkommande gods, tvättservice, packning enligt beställningslista för leverans till kund. Arbetet varieras mellan olika stationer för att skapa utveckling och förståelse för hela processen. Du arbetar både självständigt och i grupp. Du tillsammans med gruppen planerar uppdragen, ni löser tillsammans de utmaningar du och din grupp ställs inför i ert arbete. I arbetet ingår även kundkontakter via telefon och mejl.

KVALIFIKATIONER
I din ansökan är det viktigt att du skickar in ett uppdaterat CV med tidigare arbetslivserfarenheter och utbildningar, där tidsperioder/årtal framgår.

Det är meriterande om du har arbetat som tvätteribiträde. Övrigt som är meriterande är grund och/eller gymnasieutbildning och erfarenhet av serviceyrken samt av kundmöten. Vidare att du har grundläggande datorkunskaper, kan hantera appar och Officepaket.

Arbetet ställer krav på att du ska kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift (motsvarande lägst SFI D-nivå). Du ska kunna läsa och förstå instruktioner samt kommunicera via telefonsamtal, sms, e-post, chattfunktioner och andra kommunikationskanaler.

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Du är serviceinriktad och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare tar du ansvar för kundmötet och strävar efter att levererar kvalitet. Du har en god fysisk förmåga och är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har förmåga att självständigt och i grupp planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du har en bra samarbetsförmåga och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

Inom våra verksamheter krävs utdrag ur belastningsregistret. Det beställer du via polisens hemsida genom denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

ÖVRIGT
Ansökningsprocessen går till så här:

• Du skickar in din ansökan genom att svara på några urvalsfrågor samt bifogar CV (det är viktigt att ditt CV är uppdaterat och innefattar tidigare anställningar och utbildningar. Uppge även tidsperioder).
• Har du relevant utbildning vill vi att du bifogar betyg/examensbevis/studieintyg i din ansökan.
• Vi rekryterar löpande utifrån aktuella behov.
• Går du vidare i processen kommer du kontaktas via mejl.

OBS! Har du skyddade personuppgifter ska du inte söka via denna annons. Vänligen kontakta Bemanningsenheten på 060-191919 och be om att få bli kopplad till den vikariesamordnare som är ansvarig över denna hantering.

Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Kockar till Sundsvalls kommun - timvikariat

Kock, storhushåll
Läs mer Aug 27
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.
Sundsvalls Mat & Måltider står för den offentliga gastronomin i Sundsvalls Kommun. Varje dag tillagas cirka 15 000 måltider inom Sundsvalls kommun. För Sundsvalls Mat & Måltider är det viktigt för att skapa goda måltider för matgästerna och att arbeta för en hållbar mål-tidsorganisation.

Sundsvalls Mat och Måltider har totalt ca 100 kök, både större produktionskök och mindre tillagningskök. Produktionsköken tillagar måltider även till andra enheter och tillagningsköken tillagar måltider för den egna enheten. Det finns även kök som inte har egen tillagning utan bara enklare beredning såsom uppvärmning.

Mat och Måltiders kök är belägna på någon av kommunens förskolor, skolor eller äldreboende. Arbetstiderna är dagtid mån-fre utan helgtjänstgöring. Arbetspassen sträcker sig ofta mellan kl. 06.30 och 07.00 15.00 eller 15.30.

ARBETSUPPGIFTER
I köken arbetar kockar och måltidspersonal och arbetet leds på arbetsplatser med flera medarbetare av en köksansvarig kock. Som kock förväntas du vara delaktig i samtliga arbetsuppgifter som finns i våra kök och restauranger då vi tillämpar arbetsrotation.

Köket är en central plats på enheten. Det innebär att ett respektfullt samarbete och samverkan med övrig verksamhet är en viktig del av arbetet.

KVALIFIKATIONER
Krav:
• Kockutbildning. (Restaurang- och livsmedelsprogrammet (gymnasium) eller annan utbildnings som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, t.ex. Vuxenutbildningen till kock, 1 år, storhushållsutbildning i kombination med erfarenhet).
• God svenska i tal och skrift samt god läskunnighet i svenska.

Vi söker dig som är drivande, nytänkande och möter våra matgäster med värme och professionalitet. Du har god kunskap och stort engagemang för måltidsupplevelsen. Du har lätt att samarbeta med matgäster, kollegor och övrig personal.

MERITERANDE: Vad ökar dina chanser till anställning?

• Livsmedelshygienutbildning
• Utbildning inom specialkost
• Utbildning i Värdskap/Bemötande
• Vi ser det även som meriterade om du har arbetat några år i kök och har erfarenhet av tillagning av specialkost.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.





ÖVRIGT
Ansökningsprocessen går till så här:

• Du skickar in din ansökan genom att svara på några urvalsfrågor samt bifogar CV (det är viktigt att ditt CV är uppdaterat och innefattar tidigare utbildningar och anställningar. Uppge även tidsperioder).
• Har du relevant utbildning vill vi att du bifogar betyg/examensbevis/studieintyg i din ansökan.
• Vi rekryterar löpande utifrån aktuella behov.
• Går du vidare i processen kommer du kontaktas via telefon eller mejl.

OBS! Har du skyddade personuppgifter ska du inte söka via denna annons. Vänligen kontakta Bemanningsenheten på 060-191919 och be om att få bli kopplad till den vikariesamordnare som är ansvarig över denna hantering.

Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu