Sundsvall: Handläggare utbetalning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handläggare utbetalning i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Handläggare utbetalning dödsfall | Skandia | Sundsvall

Gillar du att utvecklas och utmanas på jobbet så hamnar du rätt för här utvecklar vi ständigt vår kompetens inom försäkring och juridik. Vi är ett härligt gäng med en lärande kultur och fin sammanhållning. Vi arbetar med en stor bredd av försäkringsprodukter, både liv- och sparförsäkringar ägda av privatpersoner eller företag. Har du kunskaper om försäkringar och försäkringssystem så är det extra värdefullt för oss.

Vi har som uppdrag att hantera kunders försäkringar efter dödsfall. Det är varierande arbetsuppgifter med fokus på administration och utredning. Vi gör ändringar och utbetalningar av försäkringar till förmånstagarna. I jobbet ingår även att göra utredningar av varierat slag och att hämta in handlingar från bl.a. Skatteverket och familjejurister. Vi hanterar allt från enkla till mer omfattande och komplexa ärenden.

Via telefon och mejl har vi kontakt med bl.a. dödsbon, efterlevande, jurister och rådgivare.
Vi söker dig som förstår kundvärdet och agerar utifrån kundens och Skandias bästa. Du gillar att jobba mot uppsatta mål och har en vilja att ständigt utveckla din kompetens. Det är naturligt för dig att jobba både enskilt och i grupp. Viktiga egenskaper för att klara rollen är egen drivkraft, serviceinriktad, strukturerad och lösningsfokuserad. Vi kommer att lägga stor vikt på personliga egenskaper vid rekryteringen.

Du har utbildning på lägst gymnasienivå, vi ser gärna att du även har eftergymnasial utbildning och/eller ett par års arbetslivserfarenhet, har du en bakgrund inom försäkring ser vi det som extra meriterande.

Förutom det så vill vi att du:


- Har god datavana och erfarenhet av officepaketet

-
Har förmågan att ta in ny information och använda den i dagligt arbete


-
Drivs av att arbeta mot uppsatta mål


-
Strävar efter att utvecklas


-
Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift


Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start så snart som möjligt. Vi tillämpar provanställning och hanterar ansökningar löpande, så sök så snart som möjligt för att inte missa chansen. 

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Försäkringshandläggare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Försäkringshandläggare.

Administratör, extrajobb

Läs mer Feb 10
Är du en driven, engagerad och ansvarstagande student som vill utvecklas både professionellt och personligt? Hos Söderberg & Partners finns din chans att både dryga ut studentkassan och samla värdefulla erfarenheter. Vi är ett av Sveriges ledande bolag inom förmedling av försäkringar och finansiella produkter.

Du arbetar med löpande administration tillsammans med dina kollegor. Detta innebär att du kommer att administrera försäkringshandlingar i vårt egenutvecklade system för både Sverige, Norge och Danmark - och får därmed möjlighet att arbeta dynamiskt i en nordisk miljö.

Du erbjuds:


- Ett flexibelt och meriterande extrajobb med en introduktionsplan som innehåller utbildning, e-learning, handledning och stöttning från erfarna kollegor.

- En arbetsplats med ett engagerat hållbarhetsarbete och en kultur som präglas av värdeorden modig, driven, hjälpsam och ansvarsfull. Här kan du läsa mer om våra värderingar och mer om vårt hållbarhetsarbete finner du här.

Vi söker dig som studerar heltid på eftergymnasial nivå (exempelvis universitet eller högskola) och har minst 2 terminer kvar av dina studier. Du har god datorvana och är tillgänglig att arbeta regelbundet, ca 8-16h/veckan, vid sidan av dina studier. Det finns möjlighet att arbeta heltid under sommaren.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete med fördel inom försäkringsbranschen.

För att trivas och prestera i rollen söker vi dig som är målmedveten och har en stark ansvarskänsla för arbetet du tar dig för. Vi ser även att du är flexibel och strukturerad med god syn för detaljer, samt att du kan kommunicera affärsmässigt med kunder eller kollegor i tal och skrift. Varmt välkommen in med din ansökan!

Placering: Sundsvall, Kyrkogatan 22Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.
Kontaktperson: Emelie Viklund, emelie.viklund@soderbergpartners.se




Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Administratör inom Liv & Pension

Läs mer Jan 23
Vill du utvecklas i en bred administrativ roll i ett ledande bolag i finans- och försäkringsbranschen? Har du intresse av pension och försäkring? Då har vi rollen för dig!

Söderberg & Partners admininstrationsenhet i Sundsvall växer och vi söker just nu flera administratörer.

Våra administratörer är navet i vår verksamhet och ger stabilitet och förtroende till rådgivare och kunder. Du specialiserar dig på administration inom liv och pension. Som administratör utvecklar du en hög kunskap inom ditt område och stöttar våra rådgivare och kunder i de administrativa processerna. Det kan exempelvis handla om att teckna försäkringar, avsluta försäkringar, skicka ut blanketter till kunder, se till att anställda blir inbokade på rådgivningsmöten samt svara på frågor och leverera uppgifter till kundföretaget. Du blir en sammanhållande länk mellan rådgivarna, försäkringsbolagen och kunderna och arbetet är både självständigt och varierande. Oftast har administratören en kontaktperson på respektive företag som du har återkommande kontakt med, du har även kontakt med en mängd olika försäkringsbolag och till viss del även de anställda på kundföretagen.

Uppläggen för kundföretagen varierar och olika försäkringsbolag har olika regler och hantering vilket gör tjänsten bred och varierande. Vi sätter stort värde på att ge bra kundservice, och att hjälpa kunderna med information.

Våra interna utbildningar är gedigna, och även om du arbetar självständigt stöttar vi varandra i teamen och hjälps åt att lösa olika frågeställningar.



Kvalifikationer:


- Tidigare erfarenhet av administration.
- Självgående, serviceinriktad och noggrann.

- Kan identifiera dig med våra värderingar att vara Ansvarsfull, Hjälpsam, Driven och Modig.
- Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av försäkringsadministration eller har en utbildning inom vad vi bedömer är relevant område, exempelvis försäkring.

Placering: Kyrkogatan 22, SundsvallTillträdesdag: Snarast enligt överenskommelseSista ansökningsdag: 2025-02-23




Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

HANDLÄGGARE - TJÄNSTEPENSION

Läs mer Maj 24
ArbetsuppgifterUtbetalning och Avstämning är en viktig del av Pensionsservice hos vår kundoch består av ett team på 13 engagerade medarbetare. Här arbetar du med att handlägga kommunala tjänstepensioner åt kunder och har daglig kontakt via mail och telefon för att säkerställa bästa möjliga service.
Vi söker nu en noggrann och ansvarsfull Handläggare som vill bli en del av vår kunds team. I rollen kommer du att hantera administrativa uppgifter relaterade till kommunala tjänstepensioner, vilket inkluderar både löpande administration och kundkontakt.
Kvalifikationer Erfarenhet av administrativt arbete är ett krav – du har tidigare arbetat med administration och har goda organisatoriska färdigheter.
Erfarenhet av Microsoft Office är ett krav – du är van att arbeta i program som Word, Excel och Outlook.
Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du har: Erfarenhet av stordatamiljö och webbaserade program – om du har erfarenhet av att arbeta med stora datamängder och webbaserade system, är det ett stort plus.
Erfarenhet av kommunala tjänstepensioner och avtal – kunskap inom detta område är mycket värdefullt för rollen.
Försäkringskunskap inom pension – förståelse för pensionsförsäkringar är en fördel.

Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget som Handläggareså är dunoggrann och strukturerad, du har en god förmåga att organisera ditt arbete och håller ordning på detaljer. Du ärkommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift och trivs med kundkontakt. Slutligen så är duserviceinriktad och har ett genuint intresse för att hjälpa kunder och ge bästa möjliga service.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-01-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Sundsvall. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Vid tilldelat uppdrag kommer du behöva beställa ut ett utdrag ur belastningsregistret och visa upp för kund.

Ansök nu

Kundcentermedarbetare Pension & Försäkring, SEB Sundsvall

Läs mer Apr 12
Kundcentermedarbetare Pension & Försäkring, SEB Sundsvall
Sedan SEB grundades år 1856 har vårt fokus på kunder och långsiktiga relationer varit kärnan i vår framgång. Vi strävar efter att driva positiv förändring genom att tillhandahålla kapital för att hjälpa alla att nå sina mål och accelerera framsteg mot en hållbar morgondag. Som en ledande finansiell bank i norra Europa kommer vi att hjälpa dig att växa och ge dig befogenhet att ta på dig mer ansvar för att skapa verklig skillnad. Välkommen till SEB.
Som medarbetare på kundcenter kommer du att hjälpa kunder med deras frågeställningar i diverse pension- och livförsäkringsfrågor. Du har telefon som ditt främsta arbetsverktyg och du kommer både ta emot samtal och ringa till befintliga kunder i diverse kundvårdande aktiviteter.
Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och har lätt för att förstå kundens behov och skapa förtroende, där känsla för service och integritet är viktigt. Du är professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation. Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalité.
Med andra ord gör du skillnad för varje kund varje dag.
Vem är du?
SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt och digitalt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke? Utöver detta ser vi även att du:
• Har en gymnasieexamen, gärna inom ekonomi
• Har lätt att se helheter och kan obehindrat navigera i olika datasystem
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
• Som person kan du hantera stressade situationer på ett lugnt sätt
• Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov
• Du är en effektiv problemlösare och kommunicerar väl med både kunder och kollegor
• Du är initiativtagande och drivs av att ständigt bidra till verksamhetens utvecklingsarbete
• Har du även ett ekonomiskt intresse är det meriterande
Välkommen med din ansökan!
Skicka in ditt CV tillsammans med en kort beskrivning av dig själv, gärna så snart som möjligt då urvalet görs löpande. Sista ansökningsdag är 2024-04-20.
Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö,Sundsvall och Luleå medverksamhet i hela Sverige.Följ oss gärna på Linkedin!
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interimsom är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, ochAmendo Techsom arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.
Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Regional Branch Manager Gitte Thorsénpå gitte.thorsen@amendo.se eller Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom på mathilda.carlbom@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
#LI-GT1
#kundservice

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Livförsäkringsbolaget Skandia, Ömsesidigt

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Livförsäkringsbolaget Skandia, Ömsesidigt .

Kundservicemedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 5
Drivs du av att på ett öppet, enkelt och engagerat sätt ge våra kunder bästa tänkbara service? Har du tidigare erfarenhet av service och trivs i att arbeta med telefonen som ditt främsta verktyg? Då kan tjänsten som kundservicemedarbetare hos oss vara rätt nästa steg i karriären. Nu söker vi dessutom 3 nya kollegor till våra team!

Om rollen som kundservicemedarbetare

Tjänsten innebär att du kommer att besvara frågor genom inkommande samtal och vägleda kunder i ärenden som rör försäkringar, med fokus på liv och långsiktigt sparande. Du kommer även att skapa mervärde för kunderna genom försäljning och erbjuda en helhetslösning som bidrar till trygghet genom hela livets skeenden.

Det är en roll där du successivt får chansen att lära dig mer och får möjlighet att ta större ansvar, exempelvis genom att hantera mer avancerade administrativa uppgifter samt möta våra kunder i sociala kanaler. Du har självklart massor av engagerade kollegor till din hjälp – närmare bestämt 20 personer fördelade på två team.

Tjänsten inleds med en fyra veckor lång utbildning där du och dina nya kollegor får den grundläggande kunskap som krävs för att lyckas i rollen. Det är en fantastisk möjlighet att snabbt komma in i arbetet och bygga viktiga relationer med ditt nya team.

Här får du med andra ord du goda möjligheter att utvecklas! Vi genomgår just nu stora förändringar, vilket innebär att om du har viljan och engagemanget kan du på sikt växla in i andra roller och bredda din kompetens inom flera olika områden.

För att lyckas i rollen

Vi tror att du som söker tjänsten som kundservicemedarbetare förstår kundvärdet och agerar utifrån kundens och Skandias bästa. Du har en vilja att ständigt lära mer och utveckla din kompetens inom försäkringsområdet. Du trivs i att jobba såväl enskilt som i grupp samt drivs av att jobba mot uppsatta mål. För att trivas riktigt bra i rollen tror vi även att det är viktigt att du har en egen drivkraft, är serviceinriktad och lösningsfokuserad.


Vi ser även att du:

- Har en avslutad gymnasial utbildning
- Har god datorvana och erfarenhet av Officepaketet
- Har förmåga att ta in ny information och använda den i dagligt arbete
- Strävar efter att utveckla din kompetens
- Har goda kunskapar i svenska och engelska i båda tal och skrift
Har du tidigare erfarenhet från
försäkringsbranschen är det meriterande för tjänsten. Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper.
Vad händer nu?
I samband med din ansökan kommer du att få svara på ett par urvalsfrågor (du behöver med andra ord inte skicka med ett personligt brev), bifoga även ditt CV. Går du vidare från första steget kommer du att få genomföra ett personlighets- och logiskt test som är en del av urvalsprocessen.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst (vi tillämpar provanställning) med placering på vårt kontor i Sundsvall. Den inleds med en utbildning som startar den 7 januari 2025 och pågår under fyra veckor. Det är därför avgörande att du kan börja den 7/1 2025.
Vi tillämpar löpande urval så sök redan idag för att inte missa chansen.
Varmt välkommen med din ansökan!


Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu

Försäkringshandläggare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 5
Om rollen som försäkringshandläggare

Då vi sedan en tid tillbaka är inne i en spännande fas här på Skandia så söker vi nu fler medarbetare till vår kundserviceenhet företag, där du kommer ingå i vad vi kallar team Livsfall. Det händer otroligt mycket hos oss just nu, där stort fokus ligger på att digitalisera och göra det ännu enklare för våra kunder och självklart även för oss medarbetare. Du kommer med andra ord att få en viktig roll i att guida våra kunder i våra digitala flöden.

I rollen växlar du mellan att hjälpa våra kunder via telefon/chatt, säker meddelandehantering och utmanande administrativa uppgifter för att säkerställa våra kunders kommande och pågående pensionsutbetalningar.

Du blir en del av ett team med 20 engagerade kollegor, så här finns verkligen möjlighet att utvecklas för den som vill. Dagarna delas in i olika block där du som medarbetare tar emot inkommande telefoni från våra försäkringskunder eller arbetar med administrativ handläggning med fokus på ärenden gällande utbetalning av pension. Teamet jobbar mot ett gemensamt mål varje månad för att säkerställa att våra kunder som ska gå i pension får sin utbetalning i rätt tid.


För att lyckas i rollen

Vi söker dig som drivs av att på ett öppet, enkelt och engagerat sätt skapa mervärde och ge den bästa tänkbara servicen till våra kunder. För att klara den här rollen ser vi att du har några års erfarenhet av en liknande roll.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att passa i rollen har du en positiv attityd, god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team. Samtidigt kan du arbeta självständigt, planera och organisera ditt arbete. Du skapar ett förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartners med en känsla för service. Du kan ta egna beslut grundade på riktlinjer och regelverk, uttrycker dig väl i tal och skrift och har datorvana.

Givet att vi är på en förändringsresa, både när det gäller processer och digitalisering är det viktigt att du vill utvecklas och har förmåga att ta in ny kunskap löpande.

Du har utbildning på lägst gymnasienivå, vi ser gärna att du även har eftergymnasial utbildning. Har du en bakgrund inom försäkring ser vi det som extra meriterande.


Vad händer nu?

I din ansökan kommer du att få svara på ett par urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten och som baseras på de krav vi ställer. Går du vidare till nästa steg kommer du att få genomföra ett personlighetstest och ett logiskt test som är en del av rekryteringsprocessen.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst (vi tillämpar provanställning) med placering i Sundsvall eller Göteborg.

Vi genomför löpande urval så sök så snart som möjligt för att inte missa chansen!


Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 5
Drivs du av att på ett öppet, enkelt och engagerat sätt ge våra kunder bästa tänkbara service? Har du tidigare erfarenhet av service och trivs i att arbeta med telefonen som ditt främsta verktyg? Då kan tjänsten som kundservicemedarbetare hos oss vara rätt nästa steg i karriären. Nu söker vi dessutom 3 nya kollegor till våra team!

Om rollen som kundservicemedarbetare

Tjänsten innebär att du kommer att besvara frågor genom inkommande samtal och vägleda kunder i ärenden som rör försäkringar, med fokus på liv och långsiktigt sparande. Du kommer även att skapa mervärde för kunderna genom försäljning och erbjuda en helhetslösning som bidrar till trygghet genom hela livets skeenden.

Det är en roll där du successivt får chansen att lära dig mer och får möjlighet att ta större ansvar, exempelvis genom att hantera mer avancerade administrativa uppgifter samt möta våra kunder i sociala kanaler. Du har självklart massor av engagerade kollegor till din hjälp – närmare bestämt 20 personer fördelade på två team.

Tjänsten inleds med en fyra veckor lång utbildning där du och dina nya kollegor får den grundläggande kunskap som krävs för att lyckas i rollen. Det är en fantastisk möjlighet att snabbt komma in i arbetet och bygga viktiga relationer med ditt nya team.

Här får du med andra ord du goda möjligheter att utvecklas! Vi genomgår just nu stora förändringar, vilket innebär att om du har viljan och engagemanget kan du på sikt växla in i andra roller och bredda din kompetens inom flera olika områden.

För att lyckas i rollen

Vi tror att du som söker tjänsten som kundservicemedarbetare förstår kundvärdet och agerar utifrån kundens och Skandias bästa. Du har en vilja att ständigt lära mer och utveckla din kompetens inom försäkringsområdet. Du trivs i att jobba såväl enskilt som i grupp samt drivs av att jobba mot uppsatta mål. För att trivas riktigt bra i rollen tror vi även att det är viktigt att du har en egen drivkraft, är serviceinriktad och lösningsfokuserad.


Vi ser även att du:

- Har en avslutad gymnasial utbildning
- Har god datorvana och erfarenhet av Officepaketet
- Har förmåga att ta in ny information och använda den i dagligt arbete
- Strävar efter att utveckla din kompetens
- Har goda kunskapar i svenska och engelska i båda tal och skrift
Har du tidigare erfarenhet från
försäkringsbranschen är det meriterande för tjänsten. Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper.
Vad händer nu?
I samband med din ansökan kommer du att få svara på ett par urvalsfrågor (du behöver med andra ord inte skicka med ett personligt brev), bifoga även ditt CV. Går du vidare från första steget kommer du att få genomföra ett personlighets- och logiskt test som är en del av urvalsprocessen.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst (vi tillämpar provanställning) med placering på vårt kontor i Sundsvall. Den inleds med en utbildning som startar den 7 januari 2025 och pågår under fyra veckor. Det är därför avgörande att du kan börja den 7/1 2025.
Vi tillämpar löpande urval så sök redan idag för att inte missa chansen.
Varmt välkommen med din ansökan!


Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 30
Drivs du av att på ett öppet, enkelt och engagerat sätt ge våra kunder bästa tänkbara service? Har du tidigare erfarenhet av service och trivs i att arbeta med telefonen som ditt främsta verktyg? Då kan tjänsten som kundservicemedarbetare hos oss vara rätt nästa steg i karriären. Nu söker vi dessutom 3 nya kollegor till våra team!

Om rollen som kundservicemedarbetare

Tjänsten innebär att du kommer att besvara frågor genom inkommande samtal och vägleda kunder i ärenden som rör försäkringar, med fokus på liv och långsiktigt sparande. Du kommer även att skapa mervärde för kunderna genom försäljning och erbjuda en helhetslösning som bidrar till trygghet genom hela livets skeenden.

Det är en roll där du successivt får chansen att lära dig mer och får möjlighet att ta större ansvar, exempelvis genom att hantera mer avancerade administrativa uppgifter samt möta våra kunder i sociala kanaler. Du har självklart massor av engagerade kollegor till din hjälp – närmare bestämt 20 personer fördelade på två team.

Tjänsten inleds med en fyra veckor lång utbildning där du och dina nya kollegor får den grundläggande kunskap som krävs för att lyckas i rollen. Det är en fantastisk möjlighet att snabbt komma in i arbetet och bygga viktiga relationer med ditt nya team.

Här får du med andra ord du goda möjligheter att utvecklas! Vi genomgår just nu stora förändringar, vilket innebär att om du har viljan och engagemanget kan du på sikt växla in i andra roller och bredda din kompetens inom flera olika områden.

För att lyckas i rollen

Vi tror att du som söker tjänsten som kundservicemedarbetare förstår kundvärdet och agerar utifrån kundens och Skandias bästa. Du har en vilja att ständigt lära mer och utveckla din kompetens inom försäkringsområdet. Du trivs i att jobba såväl enskilt som i grupp samt drivs av att jobba mot uppsatta mål. För att trivas riktigt bra i rollen tror vi även att det är viktigt att du har en egen drivkraft, är serviceinriktad och lösningsfokuserad.


Vi ser även att du:

- Har en avslutad gymnasial utbildning
- Har god datorvana och erfarenhet av Officepaketet
- Har förmåga att ta in ny information och använda den i dagligt arbete
- Strävar efter att utveckla din kompetens
- Har goda kunskapar i svenska och engelska i båda tal och skrift
Har du tidigare erfarenhet från
försäkringsbranschen är det meriterande för tjänsten. Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper.
Vad händer nu?
I samband med din ansökan kommer du att få svara på ett par urvalsfrågor (du behöver med andra ord inte skicka med ett personligt brev), bifoga även ditt CV. Går du vidare från första steget kommer du att få genomföra ett personlighets- och logiskt test som är en del av urvalsprocessen.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst (vi tillämpar provanställning) med placering på vårt kontor i Sundsvall. Den inleds med en utbildning som startar den 7 januari 2025 och pågår under fyra veckor. Det är därför avgörande att du kan börja den 7/1 2025.
Vi tillämpar löpande urval så sök redan idag för att inte missa chansen.
Varmt välkommen med din ansökan!


Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 29
Drivs du av att på ett öppet, enkelt och engagerat sätt ge våra kunder bästa tänkbara service? Har du tidigare erfarenhet av service och trivs i att arbeta med telefonen som ditt främsta verktyg? Då kan tjänsten som kundservicemedarbetare hos oss vara rätt nästa steg i karriären. Nu söker vi dessutom 3 nya kollegor till våra team!

Om rollen som kundservicemedarbetare

Tjönsten innebär att du kommer att besvara frågor genom inkommande samtal och vägleda kunder i ärenden som rör försäkringar, med fokus på liv och långsiktigt sparande. Du kommer även att skapa mervärde för kunderna genom försäljning och erbjuda en helhetslösning som bidrar till trygghet genom hela livets skeenden.

Det är en roll där du successivt får chansen att lära dig mer och får möjlighet att ta större ansvar, exempelvis genom att hantera mer avancerade administrativa uppgifter samt möta våra kunder i sociala kanaler. Du har självklart massor av engagerade kollegor till din hjälp – närmare bestämt 20 personer fördelade på två team.

Tjänsten inleds med en fyra veckor lång utbildning där du och dina nya kollegor får den grundläggande kunskap som krävs för att lyckas i rollen. Det är en fantastisk möjlighet att snabbt komma in i arbetet och bygga viktiga relationer med ditt nya team.

Här får du med andra ord du goda möjligheter att utvecklas! Vi genomgår just nu stora förändringar, vilket innebär att om du har viljan och engagemanget kan du på sikt växla in i andra roller och bredda din kompetens inom flera olika områden.

För att lyckas i rollen

Vi tror att du som söker tjänsten som kundservicemedarbetare förstår kundvärdet och agerar utifrån kundens och Skandias bästa. Du har en vilja att ständigt lära mer och utveckla din kompetens inom försäkringsområdet. Du trivs i att jobba såväl enskilt som i grupp samt drivs av att jobba mot uppsatta mål. För att trivas riktigt bra i rollen tror vi även att det är viktigt att du har en egen drivkraft, är serviceinriktad och lösningsfokuserad.


Vi ser även att du:

- Har en avslutad gymnasial utbildning
- Har god datavana och erfarenhet av Officepaketet
- Har förmåga att ta in ny information och använda den i dagligt arbete
- Strävar efter att utveckla din kompetens
- Har goda kunskapar i svenska och engelska i båda tal och skrift
Har du tidigare erfarenhet från
försäkringsbranschen är det meriterande för tjänsten. Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper.
Vad händer nu?
I samband med din ansökan kommer du att få svara på ett par urvalsfrågor (du behöver med andra ord inte skicka med ett personligt brev), bifoga även ditt CV. Går du vidare från första steget kommer du att få genomföra ett personlighets- och logiskt test som är den en del av urvalsprocessen.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst (vi tillämpar provanställning) med placering på vårt kontor i Sundsvall. Den inleds med en utbildning som startar den 6 januari 2025 och pågår under fyra veckor. Det är därför avgörande att du kan börja den 6/1 2025.
Vi tillämpar löpande urval så sök redan idag för att inte missa chansen.
Varmt välkommen med din ansökan!


Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 29
Drivs du av att på ett öppet, enkelt och engagerat sätt ge våra kunder bästa tänkbara service? Har du tidigare erfarenhet av service och trivs i att arbeta med telefonen som ditt främsta verktyg? Då kan tjänsten som kundservicemedarbetare hos oss vara rätt nästa steg i karriären. Nu söker vi dessutom 3 nya kollegor till våra team!

Om rollen som kundservicemedarbetare

Tjänsten innebär att du kommer att besvara frågor genom inkommande samtal och vägleda kunder i ärenden som rör försäkringar, med fokus på liv och långsiktigt sparande. Du kommer även att skapa mervärde för kunderna genom försäljning och erbjuda en helhetslösning som bidrar till trygghet genom hela livets skeenden.

Det är en roll där du successivt får chansen att lära dig mer och får möjlighet att ta större ansvar, exempelvis genom att hantera mer avancerade administrativa uppgifter samt möta våra kunder i sociala kanaler. Du har självklart massor av engagerade kollegor till din hjälp – närmare bestämt 20 personer fördelade på två team.

Tjänsten inleds med en fyra veckor lång utbildning där du och dina nya kollegor får den grundläggande kunskap som krävs för att lyckas i rollen. Det är en fantastisk möjlighet att snabbt komma in i arbetet och bygga viktiga relationer med ditt nya team.

Här får du med andra ord du goda möjligheter att utvecklas! Vi genomgår just nu stora förändringar, vilket innebär att om du har viljan och engagemanget kan du på sikt växla in i andra roller och bredda din kompetens inom flera olika områden.

För att lyckas i rollen

Vi tror att du som söker tjänsten som kundservicemedarbetare förstår kundvärdet och agerar utifrån kundens och Skandias bästa. Du har en vilja att ständigt lära mer och utveckla din kompetens inom försäkringsområdet. Du trivs i att jobba såväl enskilt som i grupp samt drivs av att jobba mot uppsatta mål. För att trivas riktigt bra i rollen tror vi även att det är viktigt att du har en egen drivkraft, är serviceinriktad och lösningsfokuserad.


Vi ser även att du:

- Har en avslutad gymnasial utbildning
- Har god datavana och erfarenhet av Officepaketet
- Har förmåga att ta in ny information och använda den i dagligt arbete
- Strävar efter att utveckla din kompetens
- Har goda kunskapar i svenska och engelska i båda tal och skrift
Har du tidigare erfarenhet från
försäkringsbranschen är det meriterande för tjänsten. Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper.
Vad händer nu?
I samband med din ansökan kommer du att få svara på ett par urvalsfrågor (du behöver med andra ord inte skicka med ett personligt brev), bifoga även ditt CV. Går du vidare från första steget kommer du att få genomföra ett personlighets- och logiskt test som är en del av urvalsprocessen.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst (vi tillämpar provanställning) med placering på vårt kontor i Sundsvall. Den inleds med en utbildning som startar den 6 januari 2025 och pågår under fyra veckor. Det är därför avgörande att du kan börja den 6/1 2025.
Vi tillämpar löpande urval så sök redan idag för att inte missa chansen.
Varmt välkommen med din ansökan!


Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu