Sundsvall: Senior Ekonomihandläggare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior Ekonomihandläggare i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-26 // Varaktighet: Heltid

Är du en erfaren och självgående ekonomihandläggare som har statlig erfarenhet och som är redo att ta nästa kliv i en utvecklande roll? 

Vi vill förstärka vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. 

Om jobbet
Vi söker en erfaren ekonomihandläggare till enheten Lednings- och verksamhetsstöd. Enheten har ett övergripande ansvar för enhetlig styrning och uppföljning. Utöver det samordnar och stödjer enheten Diggs löpande leveranser och utvecklingssinsatser så att de bidrar till att uppnå myndighetens mål och vision. Allt detta tillsammans med övrig utveckling av vår roll gör att vi har behov av att förstärka ekonomi- och redovisningsområdet med en senior ekonomihandläggare.

Som senior ekonomihandläggare kommer du att:


• I huvudsak arbeta med löpande redovisning och kund- och leverantörsreskontra
• Arbeta med inköp och e-handel
• Bistå i arbetet med ekonomisk uppföljning och prognos
• Delta i arbetet med att starta upp, utveckla och etablera tidredovisning på myndigheten
• Delta i redovisning av EU-projekt
• Utföra övrig ekonomiadministration.

Vi söker dig som tycker om att samarbeta med andra människor, är lyhörd och smidig i samarbetet. Som person tar du eget ansvar, är självgående, flexibel och kan därmed hantera ständiga förändringar. Vi vill att du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Vidare är du lugn och tillmötesgående i ditt bemötande med ett intresse och en vilja att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser

• Samarbetsförmåga - du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter prestigelöst och med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande
• Strukturerad - du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar
• Serviceinriktad - du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar
• Självgående - du tar ansvar för din uppgift. Strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.

Kunskaper
Ska-krav

• Du har inom den senaste åttaårsperioden minst fem års erfarenhet av ekonomiarbete varav 3 år från statlig myndighet.

Erfarenheter
Ska-krav

• Du har goda erfarenheter och kunskaper inom Agresso och Proceedo
• Du har erfarenhet av att arbeta på ett kundorienterat sätt med en god vana av att leverera service, något du också trivs med
• Du har erfarenhet av arbete med e-handel
• Du kan se och hålla ordning på detaljer och du är digitalt kompetent, där du med lätthet tar dig an nya digitala verktyg.

Bör-krav

• Har du goda kunskaper i excel är det meriterande.

Utbildning
Du har en eftergymnasialutbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

 

Om Digg och vad vi erbjuder
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

När vi är i Diggs lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamhetens och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.

Vi erbjuder


• Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning 
• Placeringsort är Sundsvall.
• Resor förekommer och dess antal kan variera över tid.
• Jobbet är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• Generösa förmåner. Läs mer på digg.se

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 6 oktober 2024.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Monica Grahn som nås på 070-654 35 64. Fackliga kontaktpersoner är Arvid Perbo för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Ekonomiassistent.

Ekonomiassistent till företag i Sundsvall

Läs mer Mar 20
Om tjänsten

Är du strukturerad, noggrann och trivs i en administrativ roll med ekonomisk inriktning? Vill du vara en del av ett team där digitalisering och effektivisering är i fokus? Då kan detta vara tjänsten för dig! Detta är initialt ett sommaruppdrag som för rätt person har goda möjligheter till förlängning och övergång till anställning hos kund.

Vi söker en ekonomiassistent som tillsammans med övriga kollegor ansvarar för hela leverantörsreskontraflödet för kunden. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma inom ekonomi/redovisning, t ex kortadministration, internfakturering, kontoavstämningar och påminnelsehantering.

Här får du möjlighet att utvecklas inom ekonomi och redovisning samtidigt som du bidrar till att skapa effektiva processer för kunden.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent ansvarar du för att hantera inkommande leverantörsfakturor genom ankomstregistrering, scanning och matchning mot inköpsorder. Du säkerställer att fakturorna konteras korrekt och att de följer behörighetsflöden innan betalning genomförs. Vid eventuella avvikelser eller frågor har du en nära dialog med både interna och externa parter för att lösa dem på ett smidigt sätt.

En viktig del av arbetet är att använda AI och machine learning-baserade system för att automatisera tolkning och bokföring av leverantörsfakturor. Du förväntas även bidra till att förbättra och effektivisera ekonomiska processer, samt delta i olika digitaliserings- och utvecklingsprojekt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar även:

• Betalningar och hantering av påminnelser samt inkasso
• Systemansvar för leverantörssystemet
• Rekvisitionshantering och kortadministration, inklusive kvittohantering
• Delaktighet i bokslutsarbete och kontoavstämningar
• Internfakturering och hantering av avvikelser i leverantörsfakturor

Kvalifikationer

Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du är trygg i din kompetens inom leverantörsreskontra och trivs i en roll där du får arbeta med hela flödet. Du har ett öga för detaljer, är flexibel och drivs av att förbättra processer och arbetssätt. Du uppskattar att arbeta i ett team där samarbete, humor och god stämning är viktigt. Vidare tror vi att du trivs i en organisation där det händer mycket, där det är högt i tak och en god teamanda.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Minst treårig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• Några års erfarenhet av leverantörsreskontra eller redovisning
• Goda kunskaper i redovisning och ekonomiska flöden
• God systemvana och intresse för digitala verktyg inom ekonomi
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Branscherfarenhet från fordonsbranschen är en fördel

Har du erfarenhet av ekonomisystem såsom MediusGo/Ascendo, Palette, Unit4 och Kobra är det meriterande.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ansök nu

Leverantörsadministratör till företag i Sundsvall

Läs mer Mar 19
Om tjänsten

Är du strukturerad, noggrann och trivs i en administrativ roll med ekonomisk inriktning? Vill du vara en del av ett team där digitalisering och effektivisering är i fokus? Då kan detta vara tjänsten för dig! Detta är initialt ett sommaruppdrag som för rätt person har goda möjligheter till förlängning och övergång till anställning hos kund.

Vi söker en leverantörsadministratör som tillsammans med övriga kollegor ansvarar för hela leverantörsreskontraflödet för kunden. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma inom ekonomi/redovisning, t ex kortadministration, internfakturering, kontoavstämningar och påminnelsehantering.

Här får du möjlighet att utvecklas inom ekonomi och redovisning samtidigt som du bidrar till att skapa effektiva processer för kunden.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

I rollen som leverantörsadministratör ansvarar du för att hantera inkommande leverantörsfakturor genom ankomstregistrering, scanning och matchning mot inköpsorder. Du säkerställer att fakturorna konteras korrekt och att de följer behörighetsflöden innan betalning genomförs. Vid eventuella avvikelser eller frågor har du en nära dialog med både interna och externa parter för att lösa dem på ett smidigt sätt.

En viktig del av arbetet är att använda AI och machine learning-baserade system för att automatisera tolkning och bokföring av leverantörsfakturor. Du förväntas även bidra till att förbättra och effektivisera ekonomiska processer, samt delta i olika digitaliserings- och utvecklingsprojekt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar även:

• Betalningar och hantering av påminnelser samt inkasso
• Systemansvar för leverantörssystemet
• Rekvisitionshantering och kortadministration, inklusive kvittohantering
• Delaktighet i bokslutsarbete och kontoavstämningar
• Internfakturering och hantering av avvikelser i leverantörsfakturor

Kvalifikationer

Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du är trygg i din kompetens inom leverantörsreskontra och trivs i en roll där du får arbeta med hela flödet. Du har ett öga för detaljer, är flexibel och drivs av att förbättra processer och arbetssätt. Du uppskattar att arbeta i ett team där samarbete, humor och god stämning är viktigt. Vidare tror vi att du trivs i en organisation där det händer mycket, där det är högt i tak och en god teamanda.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Minst treårig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• Några års erfarenhet av leverantörsreskontra eller redovisning
• Goda kunskaper i redovisning och ekonomiska flöden
• God systemvana och intresse för digitala verktyg inom ekonomi
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Branscherfarenhet från fordonsbranschen är en fördel

Har du erfarenhet av Erfarenhet av ekonomisystem såsom MediusGo/Ascendo, Palette, Unit4 och Kobra är det meriterande.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ansök nu

Är du ekonomistudent och vill arbeta extra på distans?

Läs mer Jan 31
Studerar du ekonomi och vill ta dina första steg in i arbetslivet? Hos vår kund får du möjligheten att arbeta på timbasis och utvecklas i en dynamisk och lärorik miljö. Vi söker drivna och ambitiösa ekonomi­studenter som vill bidra med sin kompetens och hjälpa småföretag att växa.
Som konsult omsätter du dina teoretiska kunskaper i praktiken genom att lösa redovisningsfrågor, hantera bokföring och ge ekonomiska samt företagsrättsliga råd. Du får även möjlighet att arbeta med företagsdeklarationer, bokslut och årsredovisningar inom olika branscher.
Du behöver inte vara expert – vi hjälper dig på vägen! Våra erfarna kollegor stöttar din utveckling som redovisningskonsult, och vi investerar löpande i din kompetensutveckling så att du kan nå din fulla potential.
Vi söker dig som:
? Studerar ekonomi på högskola eller universitet
? Har stark kommunikativ förmåga i tal och skrift
? Trivs med varierande arbetsuppgifter och högt tempo
? Är självgående, ansvarsfull och ambitiös
? Har en känsla för service och brinner för företagande
? Är socialt smart och en schysst kollega
Tjänsten är på deltid (minst 50%) och kan utföras på distans från valfri plats. Timlön 155 kr
Vill du kickstarta din karriär och utvecklas i en inspirerande miljö?
Välkommen in med din ansökan, vi rekryterar löpande!

Ansök nu

Är du ekonomistudent och vill arbeta extra på distans?

Läs mer Jan 31
Studerar du ekonomi och vill ta dina första steg in i arbetslivet? Hos vår kund får du möjligheten att arbeta på timbasis och utvecklas i en dynamisk och lärorik miljö. Vi söker drivna och ambitiösa ekonomi­studenter som vill bidra med sin kompetens och hjälpa småföretag att växa.
Som konsult omsätter du dina teoretiska kunskaper i praktiken genom att lösa redovisningsfrågor, hantera bokföring och ge ekonomiska samt företagsrättsliga råd. Du får även möjlighet att arbeta med företagsdeklarationer, bokslut och årsredovisningar inom olika branscher.
Du behöver inte vara expert – vi hjälper dig på vägen! Våra erfarna kollegor stöttar din utveckling som redovisningskonsult, och vi investerar löpande i din kompetensutveckling så att du kan nå din fulla potential.
Vi söker dig som:
? Studerar ekonomi på högskola eller universitet
? Har stark kommunikativ förmåga i tal och skrift
? Trivs med varierande arbetsuppgifter och högt tempo
? Är självgående, ansvarsfull och ambitiös
? Har en känsla för service och brinner för företagande
? Är socialt smart och en schysst kollega
Tjänsten är på deltid (minst 50%) och kan utföras på distans från valfri plats.
Vill du kickstarta din karriär och utvecklas i en inspirerande miljö? Timlön 155 kr
Välkommen in med din ansökan, vi rekryterar löpande!

Ansök nu

Hyresadministratör Förvaltnings AB Castor

Läs mer Feb 6
Hyresadministratör till Förvaltnings AB Castor
Är du en lösningsfokuserad, strukturerad, glad och kundfokuserad person som gillar att ha varierade arbetsuppgifter? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar? Då kan tjänsten som hyresadministratör vara ditt nästa steg i karriären.
Om oss
Förvaltnings AB Castor har som affärsidé att erbjuda bostadsrättföreningar ett tryggt och enkelt boende. Det gör vi med mångårig erfarenhet av att förvalta bostadsrättsföreningar och vi erbjuder helhetslösningar som ekonomisk och teknisk förvaltning samt fastighetsskötsel och lokalvård. Våra kunder finns från Luleå i norr till Norrköping i söder. Vi har vårt säte i Sundsvalls centrum med ett 50-tal medarbetare och vi ingår i koncernen Fenix Holding som har nära 450 medarbetare. Med personlig anda, passion och omtanke skapar våra duktiga medarbetare starka och långvariga kundrelationer.
Om tjänsten
I rollen som hyresadministratör är du företagets ansikte utåt och tar emot och välkomnar besökare, svarar i telefon, ansvarar för ett antal föreningar som bl. a innefattar hyresavisering, medlemskontakter, löpande bokföring och betalning av leverantörsfakturor, hanterar felanmälningar, nyckelutlämning och posthantering. Du ingår i företagets hyrgrupp där ni tillsammans ser till att våra kunder får en personlig service som präglas av enkelhet och trygghet för våra kunder. Tjänsten innebär stor självständighet och eget ansvar vilket gör det till en viktig funktion för oss.
Kvalifikationer
Vi söker dig som tycker om att arbeta serviceinriktat i samarbete med andra och gillar att tänka nytt och att bidra med smarta lösningar i en föränderlig miljö. Som person är du en öppen och glad lagspelare. Samtidigt som du planerar ditt arbete på ett effektivt sätt är du även flexibel och ser dig själv jobba i en föränderlig miljö. Vi tror även att du har en god förmåga att arbeta självständigt och under stort ansvar. Vi ser gärna att du har gymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande och god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet. Har du kunskaper inom kund- och leverantörsreskontra eller tidigare erfarenhet av hyresadministration så är det meriterande.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Myndigheten För Digital Förvaltning

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Myndigheten För Digital Förvaltning .

HR-administratör med god initiativförmåga

Personaladministratör
Läs mer Mar 24
Nytt
Har du erfarenhet av administration inom hela HR-området och gillar att ha roligt på jobbet? Digg växer och nu behöver vi utöka vårt HR-team med en ny kollega, kanske är det du?

Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. 

Om jobbet

Nu söker vi en HR-administratör till HR-teamet vid enheten för lednings- och verksamhetsstöd. Idag är vi tre HR-specialister och en HR-chef som samarbetar nära varandra och den övriga verksamheten och är beroende av ett gott samarbete och förmågan att självständigt driva frågor. Nu behöver vi utöka vår verksamhet med en administratör för att möta verksamhetens behov i takt med att Digg växer. 
Som HR-administratör kommer du arbeta med administration inom hela HR-området och med löpande lönehantering gentemot vår externa löneleverantör. Det innebär att du kommer få en central roll med många kontaktytor att samarbeta med. Mer precist kommer du att:


• ansvara för vår funktionsbrevlåda och svara på frågor från verksamhetens chefer och medarbetare
• stötta, vägleda och eventuellt utbilda chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor
• arbeta med rekryteringsadministration och onboarding av nyanställda
• ta fram statistik, besvara enkäter och undersökningar inom HR-området
• vara myndighetens operativa kontaktperson mot Statens servicecenter som hanterar våra löner
• administration inom arbetsmiljö- och samverkansfrågor, till exempel bokningar av möten och ta anteckningar vid dessa
• administration inom personalsäkerhetsområdet
• uppdatera vårt intranät löpande med HR-information
• delta i utvecklingsarbeten inom HR och löneområdet
• hantera övrig administration inom HR-området

Om dig

För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser


• Samarbetsförmåga. Hos oss går laget före jaget. Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.
• Självgående. Tar ansvar för sin uppgift. Strukturer själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.
• Serviceinriktad. Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar.
• Kvalitetsmedveten. Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa.

Kunskaper

Krav


• Övergripande kännedom om HR-områdets processer
• Kunskap i att kunna bearbeta, sammanställa och i viss mån presentera data inom HR-området
• God kunskap om digitala verktyg. Du tar dig med lätthet an nya digitala verktyg
• Mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt

Erfarenheter

Krav


• Minst tre års erfarenhet av självständigt arbete med bred HR-administration inom den offentliga sektorn
• Erfarenhet av arbete i något lönesystem

Meriterande


• Erfarenhet av att tolka och ge stöd till verksamhet utifrån de statliga kollektivavtalen
• Erfarenhet av att ta fram processer inom HR-området

Utbildning

Du har en eftergymnasial utbildning inom HR-området eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant.  

Om Digg

Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

Eventuell organisationsförändring

I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan.

Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring

Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör.

Diggs huvudkontor finns i centrala Sunsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret som minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.  Distansarbetets omfattning varierar mellan olika personer utifrån verksamhetens behov.

Vi erbjuder


• tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning 
• placeringsort är Sundsvall
• resor förekommer och dess antal kan variera över tid.
• jobbet är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se

Sök

Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är söndag den 13:e april.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Monica Grahn, monica.grahn@digg.se. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Verksamhetsarkitekter

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Mar 20
Vill du vara med och forma framtidens digitala identitet och säkerhet?

Har du erfarenhet av arkitektur och brinner för identitet, behörighet och digital infrastruktur? Vill du bidra till att stärka Sveriges digitala ekosystem och arbeta i en miljö där samverkan, innovation och samhällsnytta står i fokus? Digg söker nu verksamhetsarkitekter som vill leda utvecklingen inom identitets- och behörighetshantering samt den europeiska digitala identitetsplånboken.

Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. 

Om jobbet
Nu söker vi flera verksamhetsarkitekter till enheten för datadelning. Enheten arbetar med lösningar för datadelning samt identitet- och behörighetsfrågor som stödjer offentlig sektors digitalisering. Som verksamhetsarkitekt kommer du att spela en central roll i att analysera, utforma och implementera lösningar inom olika områden. Just nu behöver vi förstärka inom identitet- och behörighetsområdet samt i arbetet med den europeiska identitetsplånboken. 

I arbetet ingår bland annat att:


• Leda arbetet med att utveckla verksamhetsarkitekturen i nära samarbete med aktörer från både verksamhet och it.
• Samordna insatser mellan olika intressenter och säkerställa att lösningarna möter både strategiska mål och verksamhetens behov.
• Dokumentera och förmedla lösningar på ett sätt som är förståeligt för såväl tekniska som verksamhetsnära målgrupper.

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser

• Helhetssyn: 
• Samarbetsförmåga: 
• Kvalitetsmedveten: 
• Initiativtagande: 

Kunskaper
Krav

• God förståelse för verksamhetsarkitektur, inklusive förmåga att analysera och dokumentera processer samt krav och samband mellan olika verksamhetsområden.
• Förmåga att formulera och kommunicera mål, strategier och handlingsplaner på ett pedagogiskt och målgruppsanpassat sätt.
• Bred arkitektonisk kompetens tex inom ramverk, modeller/metoder, teknik information och/eller process/verksamhet.
• Kan leda workshops, möten och diskussioner.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det innebär att du uttrycker dig både muntligt och skriftligt på ett pedagogiskt sätt så att mottagaren ska förstå och den röda tråden bibehålls. Du behöver kunna presentera både muntlig och skriftlig information på möten och i andra forum såväl internt som externt.

Meriterande

• Kunskap om e-legitimering, e-underskrift och eIDAS-förordningen

Erfarenheter
Krav 

• Arbetat minst 5 år som arkitekt eller liknande roll samt har erfarenhet av lösningsarkitektur
• Erfarenhet av att arbeta med utveckling och förvaltning av verksamhetskritiska digitala lösningar
• Erfarenhet av att samverka med aktörer från både verksamhet och IT
• Erfarenhet av att etablera verksamhet kopplat till nya it-tjänster
• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av mjukvaruutveckling med agil metodik
• Erfarenhet av att kunna dokumentera och förmedla lösningar för utvecklare såväl som för verksamheten 

Meriterande

• Erfarenhet av arbete med identitetsfederationer, e-legitimationer och/eller auktorisation
• Erfarenhet av att implementera förvaltningsgemensamma lösningar och samordna insatser mellan olika aktörer
• Arbetat med lösningar baserade på öppen källkod 

Utbildning
Du har en akademisk utbildning inom systemvetenskap eller datavetenskap, alternativt anna erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.

Om Digg och vad vi erbjuder
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla. När vi är i Diggs lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamhetens och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.

Vi erbjuder


• tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning.
• placeringsort är Sundsvall eller Stockholm
• resor förekommer och dess antal kan variera över tid.
• jobbet är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se

I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. En utgångspunkt är att de uppgifter som Digg och PTS har ska vara oförändrade. Vårt arbete med att digitalisera Sverige kommer fortsätta, vi hoppas du vill vara med på resan. 

Digg och PTS får uppdrag att utreda sammanslagning för att stärka Sveriges digitalisering

Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 11 april, 2025.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Joakim Nyström på tel 010 484 73 92. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Digital kommunikatör

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Mar 19
Bli en del av ett grymt kommunikationsteam med utvecklande och roliga uppdrag! Vi söker dig som är i början av din karriär och tycker om att arbeta operativt med att planera, producera och publicera innehåll i våra digitala kanaler.

Vi vill förstärka vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här.

Om jobbet
Vi söker en kommunikatör till kommunikationsenheten. På enheten arbetar vi både strategiskt och operativt med att stötta ledning och medarbetare i interna och externa kommunikationsfrågor som är prioriterade utifrån Diggs uppdrag, mål och leveranser. 

Som kommunikatör kommer du att:


• skriva och publicera texter såsom nyhetsartiklar, pressmeddelanden, presentationer, webbinnehåll på digg.se och vårt intranät
• arbeta strategiskt och operativt med Diggs sociala kanaler
• planera och genomföra webbinarier 
• arbeta som kommunikationsstöd i uppdrag som utvecklar digitala tjänster för offentlig sektor

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser

• Samarbetsförmåga - du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett kontruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande
• Strukturerad - du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar. 
• Självgående - du tar ansvar för din uppgift. Strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.

Kunskaper

• Goda kunskaper i att producera nyhetsartiklar, pressmeddelanden, webbinnehåll och korta budskap i våra sociala kanaler.
• Självständigt planera, genomföra, följa upp och vidareutveckla kommunikationsinsatser
• Kunskap om de lagar, riktlinjer och standarder som offentliga aktörers webbplatser ska efterleva.
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska. Det innebär att du uttrycker dig både skriftligt och muntligt på ett pedagogiskt sätt så att mottagaren ska förstå och den röda tråden bibehålls. Du kan presentera både muntlig och skriftlig information på möten eller andra forum såväl internt som externt. Du är en god skribent med förmåga att utforma budskap, tydliggöra och kommunicera komplex information

Erfarenheter
Krav

• Erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete under de senaste tre åren
• Erfarenhet av att planera och genomföra webbinarier 
• Erfarenhet av publicering i sociala medier för en arbetsgivare 
• Erfarenhet av webbpublicering i Sitevision

Meriterande

• Erfarenhet av agila arbetssätt
• Erfarenhet av webbanalys i Matomo

Utbildning
Du har en akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap om minst tre år eller annat erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Om Digg och vad vi erbjuder
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

När vi är i Diggs lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamhetens och medarbetarens behov, men det förväntas att du är på kontoret minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.

Vi erbjuder

• tillsvidareanställning med start omgående, anställningen inleds med sex månaders provanställning
• placeringsort är Sundsvall
• resor förekommer och dess antal kan variera över tid
• jobbet är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se

Eventuell organisationsförändring
I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan.

Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 1 april 2025.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Maria Boija på tel 010 484 73 94. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Strategisk och erfaren kommunikatör

Kommunikationsstrateg
Läs mer Mar 19
Har du erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete inom offentlig förvaltning? Gillar du att arbeta med kommunikationsinsatser i samverkan med många olika aktörer? Vill du vara med och skapa samhällsnytta med oss? 

Vi vill förstärka vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. 

Om jobbet
Vi söker en erfaren kommunikatör till kommunikationsenheten. På enheten arbetar vi både strategiskt och operativt med att stötta ledning och medarbetare i interna och externa kommunikationsfrågor som är prioriterade utifrån Diggs uppdrag, mål och leveranser. 

Som kommunikatör kommer du att:


• arbeta som kommunikationsstöd i uppdrag som utvecklar digitala tjänster för offentlig sektor
• arbeta med analys, strategi, genomförande och utvärdering av kommunikationsinsatser
• skriva och publicera texter såsom nyhetsartiklar, pressmeddelanden, presentationer, webbinnehåll på digg.se och vårt intranät
• planera och genomföra webbinarier 
• arbeta med nyhetsvärdering, budskapsformuleringar och ge stöd till chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser

• Samarbetssförmåga - du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.
• Strategisk - du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Du ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar dina handlingar till dessa. 
• Helhetssyn - du tar ansvar för att förstå och agera i enlighet med Diggs uppdrag på en övergripande nivå. Du har lätt för att sätt dig in i och växla mellan olika perspektiv soch ser till hela verksamhetsns bästa i beslut och handling. 

Kunskaper

• Kan självständigt planera, genomföra, följa upp och vidareutveckla kommunikationsinsatser
• Goda kunskaper i att producera nyhetsartiklar, pressmeddelanden, webbinnehåll och korta budskap i våra sociala kanaler
• Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt. Det innebär att du uttrycker dig både skriftligt och muntligt på ett pedagogiskt sätt så att mottagaren ska förstå och den röda tråden bibehålls. Du behöver kunna presentera både muntlig och skriftlig information på möten eller andra forum såväl internt som externt. Du är en god skribent med förmåga att utforma budskap, tydliggöra och kommunicera komplex information.
• Kunskap om de lagar, riktlinjer och standarder som offentliga aktörers webbplatser ska efterleva

Erfarenheter
Krav

• Minst fem års erfarenhet av kvalificerat strategiskt och operativt kommunikationsarbete i en politiskt styrd organisation från den senaste 10 årsperioden
• Erfarenhet av att ta fram kommunikationsplaner och budskapsformulering
• Erfarenhet av att arbeta med kriskommunikation
• Erfarenhet av webbpublicering i Sitevision
• Erfarenhet av planera och genomföra webbinarier

Meriterande

• Erfarenhet av agila arbetssätt
• Erfarenhet av beställarrollen för kommunikationstjänster

Utbildning
Du har en akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap (minst 3 års akademiska studier) eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Om Digg
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

Eventuell organisationsförändring
I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan.

Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring

Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör.

Diggs huvudkontor finns i centrala Sunsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret som minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.  Distansarbetets omfattning varierar mellan olika personer utifrån verksamhetens behov.

Vi erbjuder


• tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning
• placeringsort är Sundsvall
• resor förekommer och dess antal kan variera över tid
• jobbet är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se

 

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 1 april 2025.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Maria Boija på tel 010-484 73 94. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare

Verksamhetskonsult, IT
Läs mer Feb 6
Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Under de senaste åren har Digg vuxit mycket. Nu är vi inne på en spännande utvecklingsresa. Vill du vara med? Läs mer om Digg här. 

Om jobbet
Nu söker vi en verksamhetsutvecklare till enheten identitet och auktorisation som är en del av avdelningen för tillit och säkerhet. Avdelningen ansvarar för infrastruktur och tjänster för elektronisk identifiering, auktorisation och underskrift samt att vår verksamhet bedrivs inom ramen för gällande säkerhetskrav. Enheten ansvarar för auktorisationssystem för elektronisk identifiering och arbete med eIDAS samt arbetet med att främja användningen av elektronisk identifiering och underskrift.

Digg har i regleringsbrevet för 2025 fått i uppdrag att utveckla en digital identitetsplånbok i enlighet med eIDAS-förordningen.

Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta i deluppdraget med att bygga en långsiktig organisation för uppdraget att vara plånboksutfärdare.  I detta ingår bland annat funktioner som förvaltning, support, kundtjänst, kommunikation, spärrhantering osv. I arbetet ingår att ta fram ett förslag på organisation samt nödvändiga processer och rutiner.

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser

• Samarbetsförmåga. Hos oss går laget före jaget. Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.
• Strukturerad. Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
• Uthållig. Förblir motiverad och effektiv trots bakslag och besvikelser. Arbetar på tills projekt är avslutade eller resultat uppnådda.
• Mål och resultatorienterad. Arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Förändrar sin inriktning när målen ändrar sig. 

Erfarenheter
Krav

• Minst 5 års erfarenhet av rollen verksamhetsutvecklare
• Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
• Erfarenhet av processmodellering och att ta fram nya processer och rutiner
• Erfarenhet av att analysera olika typer av material
• Erfarenhet av att facilitera workshops
• Erfarenhet av att arbeta utifrån agila arbetssätt

Meriterande

• Erfarenhet av att bygga upp en ny organisation eller verksamhet
• Erfarenhet av EU-arbete

Kunskaper
Krav

• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Utbildning
Du har en akademisk utbildning (minst 3 års akademiska studier) eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

 

Om Digg och vad vi erbjuder
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. En utgångspunkt är att de uppgifter som Digg och PTS har ska vara oförändrade. Vårt arbete med att digitalisera Sverige kommer fortsätta, vi hoppas du vill vara med på resan. 

Digg och PTS får uppdrag att utreda sammanslagning för att stärka Sveriges digitalisering

Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör.

Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret minst en dag i veckan och när arbetet kräver det. 

 

Vi erbjuder


• tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning 
• placeringsort är Sundsvall
• resor förekommer och dess antal kan variera över tid.
• jobbet är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är fredag 23 februari 2025.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta Johan Gellerstedt via epost johan.gellerstedt@digg.se. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Medarbetare till vår IT-support

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 21
Digg avser att etablera en funktion som hanterar servicebegäran samt första stegen i en incidenthantering, en it-nära support. Funktionen är Digg gemensam och tänkt att bemannas av ett team som kommer att arbeta tätt tillsammans. Av den anledningen söker vi nu medarbetare till den nya funktionen. Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. 

Om jobbet
Enheten för systemledning består av it-arkitekter, specialister och olika stödfunktioner. Vår enhet arbetar inom flera områden och stöder hela myndigheten. Teamet som ska bemanna den nya funktionen kommer att arbeta enligt våra etablerade processer, baserade på ramverket FitSM, med ett stort mått av vidareutveckling av metoder och arbetssätt. Nu söker vi X medarbetare för att påbörja etableringen av funktionen. 

Teamet kommer att bygga upp metoder, arbetssätt för och arbeta med bland annat:


• incidentmottagning och dess hantering.
• utveckling för hantering av it-nära ärendehantering, exempelvis genom att hantera fler typer av beställningar, förbättra verktygsstödet rapportering av status på ärenden, minska personberoendet med mera.
• effektivisering av hanteringen av behörigheter, både gällande att förenkla beställning av behörigheter för nya medarbetare och konsulter. Även vara delaktig i återkommande uppföljning av tilldelade behörigheter, något som kommer att vara ett krav i ett kommande säkerhetsledningssystem.
• administrationen av utrustning såsom basarbetsplatser, telefoner, tillbehör med mera.
• utförandet av tekniknära delar i ärenden för tjänster och anslutning till tjänster.
• support och tekniskt stöd till interna användarna gällande exempelvis samarbetsverktyg.

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser och erfarenheter:

Kompetenser

• Serviceinriktad. Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar.    
• Samarbetsförmåga. Hos oss går laget före jaget. Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.    
• Ansvarstagande. Du tar aktivt ansvar, arbetar mot mål, fokuserar på och levererar resultat i prioriteringar, planering och dina handlingar. Du har lätt för att ställa om och ändra inriktning när förutsättningarna förändras. Genom din prestigelöshet tar du ditt ansvar och gör det som behöver göras.    
• Initiativtagande. Tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.    
• Flexibel. Har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar.

Kunskap

• Kunskap av att arbeta i Jira
• Kunskap om incidentmottagning och incidenthantering
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Erfarenheter
Krav


• Minst 1 års erfarenhet av arbete med it-support eller annan support som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Minst 1 års erfarenhet av arbete med incidentmottagning och incidenthantering.

Meriterande


• Erfarenhet av att utveckla och leda processer inom it till exempel incident, problem eller servicebegäran.
• Erfarenhet av att utveckla och förvalta verktyg för it-support exempelvis ITSM-verktyg.
• Erfarenhet av att arbeta med verktygen Jira och Confluence.
• Erfarenhet av att utveckla organisation eller funktion för support inom it.
• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning. 

Utbildning
Du har en akademisk utbildning inom it eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Om Digg och vad vi erbjuder
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

Hos oss arbetar omkring 180 engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör.

Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamhetens och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.

Vi erbjuder


• Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning.
• Placeringsort är Sundsvall.
• Resor förekommer och dess antal kan variera över tid.
• Jobbet är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• Det kan även komma att bli aktuellt med beredskapstjänstgöring.
• Generösa förmåner. Läs mer på digg.se

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 2025-02-02.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Martin Bylund på mejl martin.bylund@digg.se. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu