Sundsvall: Verksamhetschef Alnö Vårdcentral

Hitta ansökningsinfo om jobbet Verksamhetschef Alnö Vårdcentral i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-27 // Varaktighet: Heltid

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Doktor.se:s vision är vara det självklara valet vid första vårdkontakt. Vår ambition är att bli en av landets största digifysiska vårdgivare med målet att alltid ge rätt vård på rätt plats i rätt tid.

Nu söker vi en?Verksamhetschef med klinisk bakgrund till Doktor.se Alnö Vårdcentral i Sundsvall. Vi har cirka 6200 listade patienter på Alnö Vårdcentral och mycket hög patientnöjdhet. Alnö Vårdcentral är en av Doktor.se:s tre vårdcentraler i Sundsvallsregionen. Vi är cirka 20 medarbetare, och utgör ett sammansvetsat team som jobbar för och med varandra. Vi lägger också stor vikt vid flexibilitet och medarbetarutveckling.

Som verksamhetschef ingår du i ett nätverk tillsammans med våra andra verksamhetschefer inom Doktor.se koncernen. Du har även tillgång till våra stödfunktioner såsom ekonomi, HR, chefläkare, marknadsavdelning och IT-avdelning.

Om rollen

I uppdraget som verksamhetschef kommer du få möjlighet att arbeta med utveckling och struktur på en väletablerad vårdcentral. Uppdraget innebär dels att du leder din verksamhet, men även att du är en ambassadör för Doktor.se och därmed arbetar för att upprätthålla goda relationer med patienter, uppdragsgivare och myndigheter.

Att arbeta på en vårdcentral med digifysiska arbetssätt innebär nya arbetsmetoder där flera av dem är under utveckling och uppbyggnad. Du och ditt ledarskap är därför en viktig förutsättning för verksamhetens utveckling och framgång.

Ditt uppdrag är:

Leda och fördela verksamheten genom dina medarbetare. Du har med detta ett ansvar för medarbetarresan på vårdcentralen och är ansvarig för att driva igenom Doktor.se:s årliga medarbetaraktiviteter samt eventuella förändringar.



Ha resultat- och budgetansvar för din enhet med uppföljning och rapportering, både internt och till regionen.



Ansvara för att det systematiska arbetsmiljö- och kvalitetsarbetet i verksamheten följs och därmed att god kvalitet levereras.



Säkerställa att Doktor.se:s vision och verksamhetsmodell för digifysisk vård implementeras och efterlevs på vårdcentralen.


Om dig

Vi söker dig med ett tydligt och transparent ledarskap. Vi ser att du är trygg i din roll som ledare och har förmåga att skapa engagemang hos dina medarbetare i en föränderlig miljö. Du har en kommunikativ förmåga och hög social kompetens som hjälper dig att styra verksamheten mot de mål som avtal, föreskrifter och lagar föreskriver samt våra uppsatta koncernmål.

Vi söker dig med följande kvalifikationer:

God chefs- eller ledarskapserfarenhet inom primärvården eller likvärdig erfarenhet inom hälso- och sjukvård



God förmåga att uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska samt grundläggande kunskaper inom engelska



Du är?specialistläkare inom allmänmedicin eller distriktssköterska?och kan kombinera din ledarroll med att arbeta kliniskt


Vi erbjuder dig

Hos oss får du en arbetsplats att utvecklas på, fenomenala kollegor och att bli en del av en växande vårdkoncern med många kontaktytor. Tillsammans skapar vi härlig teamkänsla, fin gemenskap och stark kultur

Vi erbjuder dig också:

Kollektivavtal



Tjänstepension



Friskvårdsbidrag


Mer praktiska detaljer

Önskad start är så snart det går, men lämpligt datum pratar vi ihop oss om i slutet av processen



Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning



Din placering kommer vara på Doktor.se Alnö Vårdcentral


Kan det vara dig vi söker?

Då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är fylla i dina kontaktuppgifter och svara på några urvalsfrågor. Bifoga CV är frivilligt.

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Verksamhetschef, hälso- och sjukvård

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Verksamhetschef, hälso- och sjukvård.

Verksamhetschef till Administrativt stöd, Region Västernorrland

Läs mer Sep 10
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större.

Verksamheten Administrativt stöd har i uppdrag att tillsammans med sju andra verksamheter arbeta med stöd och service för våra tre förvaltningar. Administrativt stöd är en mångfacetterad verksamhet som finns spridd på olika orter i länet där följande enheter ingår:
Ekonomistöd
HR-närstöd
Inköp och upphandling
Kommunikation
Säkerhet och beredskap

Verksamheten är nyskapad i syfte att matcha den del av regionledningsförvaltningens nya organisation som benämns Stöd och service och som träder i kraft 2025. Under de kommande åren kommer stödet delvis att standardiseras och utvecklas för att möta organisationens behov. Vi eftersträvar mångfald och välkomnar sökande som kan bidra till att utveckla mångfalden bland våra chefer och medarbetare.
Vi söker nu en verksamhetschef till Administrativt stöd. Som chef i Region Västernorrland företräder du arbetsgivaren och utövar ett ledarskap som har sin grund i god självinsikt och präglas av ärlighet, öppenhet, ansvarskänsla och personligt mod.


Verksamhetschef till Administrativt stöd, Region Västernorrland

Arbetsuppgifter

Som verksamhetschef har du ansvar för verksamhet, ekonomi och era resultat. Tilldelade resurser förväntas användas på ett klokt och betryggande sätt. Du har även ansvar för personal och arbetsmiljö, samt för att en ständig utveckling bedrivs i samarbete med dina medarbetare och kollegor.
Rollen innebär att du är chef på mellanchefsnivå för fem enhetschefer. Du arbetar och bidrar i olika verksamhetsprocesser inom Region Västernorrland och deltar aktivt i verksamhetsplanering, uppföljning och olika utvecklingsprojekt mm. Samverkan med fackliga organisationer är en viktig del i frågor som rör både arbetsmiljö och verksamhetsutveckling.
Du ingår tillsammans med dina sju kollegor i servicedirektörens ledningsgrupp, där ni tillsammans arbetar med att utveckla stöd- och servicetjänsterna mot en mer processinriktad förvaltning som aktivt bedriver tjänsteutveckling. Det kräver nya arbetssätt med större inslag av digitalisering och utvecklade samarbeten såväl internt som tillsammans med andra aktörer regionalt och nationellt.
Vi välkomnar dig som är trygg i att leda i förändringstider och drivs av en vilja att tillsammans med andra bidra till goda resultat utifrån olika perspektiv. Här ges du som trivs med att arbeta i en generalistroll möjlighet att både få bidra med kompetens och skaffa nya erfarenheter och lärdomar med oss på vår utvecklingsresa.

Övrig information

Region Västernorrland
Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. 
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se).
Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Kvalifikationer

Vi söker dig som
Har akademisk, eller annan, utbildning som är relevant för uppdraget
Har minst tre års erfarenhet av chefsskap
Har erfarenhet av att leda andra chefer
Har kompetens som bedöms relevant för verksamhetens innehåll och uppdrag
Genom en god kommunikativ förmåga kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Det är meriterande om du
Har kompetens och erfarenhet kring processer och roller i processtyrning
Har erfarenhet av att arbeta i en generalistroll
Har dokumenterad erfarenhet av ledarskap i förändring
Har god erfarenhet av att driva utveckling

För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper
Samarbetsförmåga
Stabil
Kulturell medvetenhet
Ledarskap
Helhetssyn

Ansök nu

Verksamhetschef till Administrativ service, Region Västernorrland

Läs mer Sep 10
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större.

Verksamheten Administrativ service har i uppdrag att tillsammans med sju andra verksamheter arbeta med stöd och service för våra tre förvaltningar. Inom verksamheten ingår följande enheter:
Arkiv och diarium
HR-service i form av lönehantering, rekryteringsstöd samt Kompetenscentrum
Kundtjänst i form av telefoni, receptioner, centralkassor och kundtjänst inom fastighet

Verksamheten är nyskapad i syfte att matcha den del av regionledningsförvaltningens nya organisation som benämns Stöd och service och som träder i kraft 2025. Under de kommande åren kommer stödet delvis att standardiseras och utvecklas för att möta organisationens behov. Vi eftersträvar mångfald och välkomnar sökande som kan bidra till att utveckla mångfalden bland våra chefer och medarbetare.
Vi söker nu en Verksamhetschef till Administrativ service. Som chef i Region Västernorrland företräder du arbetsgivaren och utövar ett ledarskap som har sin grund i god självinsikt och präglas av ärlighet, öppenhet, ansvarskänsla och personligt mod.


Verksamhetschef till Administrativ service, Region Västernorrland

Arbetsuppgifter

Rollen innebär att du är första linjens chef för regionarkivet och diariet, samtidigt som du är chef på mellanchefsnivå för de två enhetschefer som är verksamma inom HR-service och Kundtjänst. Du arbetar och bidrar i olika verksamhetsprocesser som finns inom Region Västernorrland och deltar i verksamhetsplanering, uppföljning och olika utvecklingsprojekt mm. Samverkan med fackliga organisationer är vanligt förekommande och en viktig del i frågor som rör både arbetsmiljö och verksamhetsutveckling.
Du deltar tillsammans med dina sju kollegor i servicedirektörens ledningsgrupp. Du har tillgång till stöd i bland annat ekonomi- respektive HR-frågor.

Övrig information

Kvalifikationer

Vi söker dig som
Har akademisk, eller annan, utbildning som är relevant för uppdraget
Har chefserfarenhet om minst tre år
Har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Det är meriterande om du
Har kompetens som bedöms relevant för verksamhetens innehåll och uppdrag
Har god erfarenhet av att driva utveckling
Har dokumenterad erfarenhet av ledarskap i förändring
Har kompetens och erfarenhet kring processer och roller i processtyrning
Har erfarenhet av arbete med frågor som rör diarium och arkiv
Har erfarenhet av serviceverksamhet

För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper
Samarbetsförmåga
Mål - och resultatorienterad
Ledarskap
Serviceinriktad
Utvecklingsinriktad

Region Västernorrland
Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. 
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se).
Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Verksamhetschef till Vårdservice, Region Västernorrland

Läs mer Sep 10
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större.

Verksamheten Vårdservice har i uppdrag att tillsammans med sju andra verksamheter arbeta med stöd och service för våra tre förvaltningar. Inom verksamheten ingår följande enheter som finns spridda på olika orter i länet:
Kostenheter som företrädesvis ansvarar för mat till länets tre sjukhus
Transportenheter som ansvarar för olika former av transporter av såväl patienter inom sjukhusen som transport av hjälpmedel, läkemedel och post etc.

Verksamheten är nyskapad i syfte att matcha den del av regionledningsförvaltningens nya organisation som benämns Stöd och service och som träder i kraft 2025. Under de kommande åren kommer stödet delvis att standardiseras och utvecklas för att möta organisationens behov. Vi eftersträvar mångfald och välkomnar sökande som kan bidra till att utveckla mångfalden bland våra chefer och medarbetare.
Vi söker nu en Verksamhetschef till Vårdservice i Region Västernorrland. Som chef i Region Västernorrland företräder du arbetsgivaren och utövar ett ledarskap som har sin grund i god självinsikt och präglas av ärlighet, öppenhet, ansvarskänsla och personligt mod.


Verksamhetschef till Vårdservice, Region Västernorrland

Arbetsuppgifter

Rollen innebär att du är chef på mellanchefsnivå för fem enhetschefer.
Du arbetar och bidrar i olika verksamhetsprocesser inom Region Västernorrland och deltar aktivt i verksamhetsplanering, uppföljning och olika utvecklingsprojekt. Samverkan med fackliga organisationer är vanligt förekommande och en viktig del i frågor som rör både arbetsmiljö och verksamhetsutveckling. Du ingår tillsammans med dina sju kollegor i servicedirektörens ledningsgrupp. Du har tillgång till stöd i bland annat ekonomi- respektive HR-frågor.

Övrig information

Kvalifikationer

Vi söker dig som
Har chefserfarenhet om minst tre år
Har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
Har akademisk, eller annan, utbildning som är relevant för uppdraget

Det är meriterande om du
Har kompetens som bedöms relevant för verksamhetens innehåll och uppdrag
Har kompetens och erfarenhet kring processer och roller i processtyrning
Har god erfarenhet av att driva utveckling
Har dokumenterad erfarenhet av ledarskap i förändring

För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper
Samarbetsförmåga
Mål - och resultatorienterad
Ledarskap
Tydlig

Region Västernorrland
Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. 
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se).
Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Meet a Group international AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Meet a Group international AB .

DBA Db2 Unix/Linux

Databasadministratör
Läs mer Sep 30
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Do you have what it takes to thrive in the vibrant world of IT consulting? VIPAS AB, a burgeoning company, proudly invites you to embark on your next engaging project as our 
About VIPAS :

Imagine a world where your business technology perfectly aligns with your goals—efficient, scalable, and innovative. At VIPAS AB, that’s exactly what we strive to create. As an IT consulting company, we don’t just offer services; we deliver tailored solutions using cutting-edge technologies like Java and Python. Our team is well-versed in software development, DevOps, and engineering, bringing years of experience and expertise. Think of us as your trusted guide, leading your organization through the landscape of modern tech adoption, ensuring every step is taken with confidence and foresight.

Job Description:

We are seeking two IT technicians level 3, each at 100% of a full-time position. One of the full-time positions is currently available. Proficiency in Swedish is mandatory for this position.

The consultant will be on-site at the Försäkringskassan offices in Sundsvall for approximately two weeks for the project initiation. After that, the assignment can be performed remotely upon agreement. Parts of the assignment may need to be carried out in Sundsvall, approximately once a month.

The assignment involves designing, implementing, operating, and maintaining Db2 databases. The consultant will be part of a database team and perform tasks as a resource in development teams in one or more parallel projects. On-call duty may be included in the assignment.

Location: Sundsvall (Remote work is OK)

Key Responsibilities:

The offered consultant must meet the following skills and experience requirements. It is important that the consultant has current knowledge, so each skill and experience listed below must have been at least partially acquired within the last 7 years.

The offered consultant must have skills in database management and database design, as well as a good understanding of performance implications.

The offered consultant must have at least 3 years of experience as a DBA in relational databases on Unix/Linux platforms.

The offered consultant must have at least 2 years of experience designing logical and physical databases using Power Designer or equivalent.


Requirements:

Experience as a DBA in Db2 on Unix/Linux platforms.



Security Clearance

The assignment requires that the offered consultant undergoes a security clearance. The consultant may not start the assignment before the security clearance is approved.

Why Join Us?

Vipas AB offers attractive employment packages for IT consultants, aligned with the Teknikföretagen (Almega) collective agreement. Clients Working with us provides opportunities in diverse industries, allowing you flexibility and growth. If you’re driven and eager to face new challenges, join the VIPAS family.

You'll be part of an innovative team driving the future of telecom, Automotive, Retail, and Banking. If you're ready to take on challenging projects and grow your career in a cutting-edge environment, this is the opportunity for you!

Apply Now & Please feel free to reach me at shivani@vipas.se & contact me at +46727635140.

Note: Please do apply if you have Sweden PR/ citizenship OR a Sweden work permit.

Please note! We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately.How to Apply:

Interested candidates are encouraged to apply by submitting their resume and cover letter. Join us in driving innovation in the VIPAS AB!

Please note! We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before the deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately.

Ansök nu

Ny ledare till vårt Sundsvallkontor!

Affärsområdeschef
Läs mer Sep 20
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Har du förmågan att förstå kundernas behov och omvandla dem till framgångsrika affärer, samtidigt både vill och kan du bygga en framgångsrik enhet?
Då är du vår nya ledare!

Frontwalker är en växande IT-koncern med bred geografisk spridning i Sverige. Vi är idag drygt 50 anställda och vi finns på fyra orter i landet. Hos oss hittar du vassa medarbetare inom systemutveckling, IT Management, kravanalys, test och mycket mer. Du blir en del av ett team där vi tillsammans arbetar för att driva och utveckla digitala affärer, mjukvara och människor.

Vi är på väg in i en ny era av affärsdriven tillväxt och vi söker nu en driven ledare som kan ta ansvar för våra konsulter, affärer och för vårt befintliga kontor i Sundsvall. Är du rätt person kan du säkert stärka vår närvaro i städer intill Sundsvall som Örnsköldsvik, Härnösand och Hudiksvall.

Du ska ha förmågan och viljan att bygga upp en framgångsrik enhet över tid. Du drivs av affärer och tillväxt och att skapa en arbetsplats där konsulterna trivs och utvecklas långsiktigt.

Vi är en verksamhet som tror på ett tätt samarbete mellan alla orter och att tillsammans är vi som bäst.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som ledare för ett av våra kontor ansvarar du för att utveckla våra affärer hos såväl nya som befintliga kunder och att leda och utveckla ett växande team av drivna medarbetare - det viktigaste vi har. Du kommer att få ansvar för budget, resultat, beläggning och personal. Tillsammans med övrig ledning i Frontwalker koncernen driver du verksamheten framåt.

Rollen innefattar:

Försäljning på både nya och befintliga kunder

Personal och beläggningsansvar

Arbeta med att utveckla verksamheten

Ekonomi och budgetansvar

Du rapporterar till koncernchef och ingår i koncernens ledningsgrupp.


Vem är du?

Du har flera års erfarenhet från en säljande roll, gärna från ett medelstort konsultbolag. Vi ser att du haft helhetsansvar för personal, budget, och erfarenhet av verksamhetsutveckling. Du har ett stort kontaktnät i området och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom skogsindustrin, försvaret eller myndigheter.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Du är affärsdriven och har lätt för att skapa förtroende och bygga relationer för att vidareutveckla kontakten med våra kunder och våra medarbetare. Du har lätt för att samarbeta både inom ledningsgruppen och övriga organisationen. Vi tror på att kommunikation är nyckeln. Du har ett pannben och ger inte upp vid första taget!

Utöver det har du har en relevant examen från en högskole- eller universitetsutbildning. Du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Om oss

Frontwalker är en erfaren IT-partner som i över 35 år har hjälpt privata företag och offentlig sektor att växa genom skräddarsydda digitala lösningar. Vi arbetar nära våra kunder och tar ett helhetsansvar från strategi till utveckling och förvaltning, med fokus på innovation och hållbara resultat. Med team runt om i Sverige och en stark teknisk expertis levererar vi lösningar som både förbättrar verksamheter och möter framtidens utmaningar.

Vi tror på styrkan i långsiktiga partnerskap. Genom nära samarbete med våra kunder, medarbetare och ägare skapar vi lösningar som inte bara möter dagens behov, utan också driver utveckling framåt.

Tillsammans skapar vi värde och relevans, och bygger en framtid där digitala lösningar gör skillnad.

Vill du vara en Frontwalker?

Vad väntar du på? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta Anette Billing 0725021783, anette.billing@frontwalker.se
eller mejla till rekrytering@frontwalker.se.

Varmt välkommen att höra av dig!

Ansök nu

Medicinsk Fotterapeut

Medicinsk fotterapeut
Läs mer Sep 19
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Söker en vikarie på deltid. Du ska vara utbildad Medicinsk Fotterapeut, och har du erfarenhet är det meriterande. På kliniken har vi 3 behandlingsrum, en liten butiksdel samt en webbshop. Du ska kunna arbeta med alla på kliniken förekommande sysslor, vara självgående och flexibel.

Ansök nu

Medicinsk Fotterapeut

Medicinsk fotterapeut
Läs mer Okt 5
Nytt
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Söker en vikarie på deltid. Du ska vara utbildad Medicinsk Fotterapeut, och har du erfarenhet är det meriterande. På kliniken har vi 3 behandlingsrum, en liten butiksdel samt en webbshop. Du ska kunna arbeta med alla på kliniken förekommande sysslor, vara självgående och flexibel.

Ansök nu

Site Manager

Logistikchef
Läs mer Sep 13
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

About us:
In 2022, Instabee was founded after combining Budbee and Instabox - two leading last-mile delivery companies with three consumer-facing brands: Budbee, Instabox, and Porterbuddy. Instabee serves millions of consumers across Europe with convenient deliveries and is on track to become the leading European e-commerce enabler. Always with the merchant at heart.

We are obsessed with radically simplifying the parcel shipping and receiving experience. Instabee has swiftly emerged as a force to reckon with in the industry, serving thousands of merchants and millions of consumers.

About the role as Site Manager:
As Site Manager in Sundsvall, you will be responsible for managing our terminal, fleet, and driver operations to ensure outstanding but cost-efficient service delivery. As a leader you empower our employees to effectively carry out their duties, to take responsibility for our business, and develop in their roles. You will also ensure that the site works for high customer satisfaction and good delivery quality. In this role you will be reporting to the Regional Manager North and work closely with the other Site Managers in the region.

You will, among other things:




Develop the site by initiating and implementing tactical and strategic activities and improvement work that aligns with Instabee's long-term strategies and goals.





Lead, coach and follow up with your employees in their respective assignments.







Managing sorting and driving operations at the terminal to ensure we meet delivery deadlines and without errors.





Analyze and identify cost drivers and be responsible for achieving a cost-effective business.





Managing the scheduling of staff to ensure cost efficiency and staff motivation.





Ensuring the safety of our employees and providing a good work environment.





Being responsible for the recruitment, retention, and development of staff, including performance reviews.







Responsible for the site's budget and KPIs.





Who you are:
We are looking for a leader with experience in managing teams.
You are a responsible team-player with the ability to combine high ambitions with a prestigeless approach. In order to be successful in this role you will need to be comfortable with an environment characterized by fast pace, rapid changes and growth.




Experience as a leader in a similar role, preferably from a growing and/or production-oriented business.





You have a strategic mindset and you come up with creative solutions to challenges.







Experienced in handling staff issues, taking care of teams, and developing staff skills.





You are a role model and have an understanding of how to create a successful culture and strong, healthy teams.





Union negotiation expertise and experience in occupational health and safety is a plus.





Fluent in both Swedish and English





Join our global expansion and unlock endless career opportunities. Apply today!

This recruitment process consists of personality and logical tests via Alva Labs and background checks via Verifiera as a review of previous public criminal records. The result is public information that is handled confidentially. This is mandatory for all recruitment processes at Instabee in Sweden.

Ansök nu

Personlig assistent i Sundsvall

Personlig assistent
Läs mer Sep 25
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Nu söker vi assistenter till en liten flicka som behöver hjälp dygnet runt och ska få flytta hem från sjukhuset med sin familj. Familjen bor i en villa i Njurunda, vilket ligger ca 20 minuters bilresa söder om Sundsvall. Här bor flickan, som är några månader gammal tillsammans med sin mamma, pappa och 2,5 år gamla storasyster. Som assistent kommer du vara en viktig del av deras liv då flickan behöver ständig tillsyn dygnet runt. Då flickan andas genom en trakeostomi kommer ni alltid att arbeta två assistenter med uppdragsgivaren för att säkerställa att hennes andning fungerar korrekt. En stor del av arbetet är att förebygga stopp i kanylen genom att regelbundet ta bort slem genom att suga med en slang (sugkateter) och ge slemlösande inhalationer.

Som assistent får du anpassad introduktion i de medicinska uppgifterna kring trakeostomin. Introduktionen sker över flera dagar och avser teoretiska och praktiska moment tillsammans med flickan och sjukhuspersonalen. Därefter sker fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget.


Vem är du som sökande?
Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. Personkemin och samspelet mellan dig som personlig assistent assistent och uppdragsgivaren med familj är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. För oss betyder det att du är ansvarsfull, empatisk och lyhörd. Som assistent med en uppdragsgivare som har andningshjälp behöver du kunna arbeta noggrant enligt instruktioner, även när det är bråttom.  Vi ser därför att du är trygg som person och trivs med att ta initiativ, både självständigt och i samspel med andra i grupp.

En förutsättning för att du ska kunna ta dig till och från arbetet på de tider som schemaläggs. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Därför bedömer vi att du som assistent behöver ha B-körkort och tillgång till egen bil för att kunna arbeta i uppdraget.

 

Om Novum Assistans
Novum Assistans är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället.

Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent.

Om anställningen
Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal (Personlig Assistans: Fremia/Kommunal). Anställningsform som tillämpas är viss tid så länge uppdraget varar.

Arbetstiderna varierar och du som assistent kan få arbeta dag, kväll och nattpass baserat på din schemaläggning.

Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. 

För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9) och finns på webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Ansök nu