Sundsvall: Kundcentermedarbetare Pension & Försäkring, SEB Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundcentermedarbetare Pension & Försäkring, SEB Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-27 // Varaktighet: Heltid

ArbetsbeskrivningSedan SEB grundades år 1856 har vårt fokus på kunder och långsiktiga relationer varit kärnan i vår framgång. Vi strävar efter att driva positiv förändring genom att tillhandahålla kapital för att hjälpa alla att nå sina mål och accelerera framsteg mot en hållbar morgondag. Som en ledande finansiell bank i norra Europa kommer vi att hjälpa dig att växa och ge dig befogenhet att ta på dig mer ansvar för att skapa verklig skillnad. Välkommen till SEB.
Som medarbetare på kundcenter kommer du att hjälpa kunder med deras frågeställningar i diverse pension- och livförsäkringsfrågor. Du har telefon som ditt främsta arbetsverktyg och du kommer både ta emot samtal och ringa till befintliga kunder i diverse kundvårdande aktiviteter.
Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och har lätt för att förstå kundens behov och skapa förtroende, där känsla för service och integritet är viktigt. Du är professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation. Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalité.
Med andra ord gör du skillnad för varje kund varje dag.
Start för tjänsten är 4:e november2024.
Våra arbetstider är som standard 08.00-16.30 och efter en tid har vi möjlighet att erbjuda arbete hemifrån/motsvarande
Vem är du?SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt och digitalt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke? Utöver detta ser vi även att du:
• Har en gymnasieexamen, gärna inom ekonomi
• Har lätt att se helheter och kan obehindrat navigera i olika datasystem
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
• Som person kan du hantera stressade situationer på ett lugnt sätt
• Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov
• Du är en effektiv problemlösare och kommunicerar väl med både kunder och kollegor
• Du är initiativtagande och drivs av att ständigt bidra till verksamhetens utvecklingsarbete
• Har du examen från högskola eller universitet är det meriterande
• Har du även ett ekonomiskt intresse är det meriterande

Välkommen med din ansökan!
Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö,Sundsvall och Luleå medverksamhet i hela Sverige.Följ oss gärna på Linkedin!
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interimsom är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, ochAmendo Techsom arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.
Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Regional Branch Manager Gitte Thorsénpå gitte.thorsen@amendo.se eller Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom på mathilda.carlbom@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
#LI-GT1
#kundservice

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare.

Rådgivare inom sak, liv och pension

Läs mer Apr 23
Vi expanderar! Tack vare ett ökat intresse av våra tjänster söker vi nu rådgivare till vår avdelning Rådgivning online med placering i Sundsvall.

Det här gör du som rådgivare på Folksam
Som rådgivare inom Rådgivning online får du ta hand om hela kundens behov av försäkringar inom sak, liv och pension. Vi möter kunden där det passar denne, företrädesvis via videosamtal, då vi vet att det ger kunden en större trygghet.

Vi jobbar tillsammans i team, för närvarande är vi tre team som behöver förstärkas upp. 

Som nyanställd erbjuder vi dig en gedigen utbildning under ett mentorskap. Utbildningen avslutas med en certifiering. I teamet jobbar vi med aktiv träning och lärande av varandra. Du får bred kunskap om Folksam, och hela vårt produktutbud samt goda förutsättningar för att lyckas i jobbet som rådgivare.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att nå dem. Du är en lagspelare och trivs med att tillhöra ett säljteam. Du kommunicerar tydligt, engagerat och på ett förtroendeingivande sätt samt har intresse och förmåga att hjälpa våra kunder genom behovsbaserad försäljning. 

Vi ser gärna att du har lätt för att anpassa dig när förutsättningarna ändrar sig och gillar utveckling. Har du erfarenhet av uppsökande och behovsbaserad försäljning är det ett plus. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har god datavana. Det är en fördel att du har språkkunskaper utöver svenska och engelska för att kunna möta och ge service till alla våra kunder. Du har en avslutad gymnasieutbildning med slutbetyg.

Vi är nyfikna på vem du är och vad du kan bidra med, i samband med dina ansökan kommer du få svara på några korta urvalsfrågor som är kopplade till jobbet som kundrådgivare, går du vidare i rekryteringsprocessen kommer vi att använda oss av tester som ett första steg i rekryteringsprocessen. Håll utkik om vidare information i din mejl. 

Det här jobbet omfattas av lagen om försäkringsdistribution. Innan anställning kommer vi därför att göra bakgrundskontroller. 

Utvecklas tillsammans med oss
Folksam är ett kundägt företag med stort fokus på hållbarhetsfrågor. Vi har många roliga, utvecklande jobb och hos oss har du goda chanser till en spännande karriär med bra förmåner. Vi tror på ett hållbart arbetsliv och jobbar aktivt med inkludering och mångfald. Vi erbjuder flexibiliteten att varva arbete på kontoret med att jobba hemifrån utifrån verksamhetens behov. Våra trevliga kontor runt om i landet ger mötesplatser för samarbete, lärande och en gemensam kultur – tillsammans skapar vi engagemang och kraft framåt! På folksam.se/jobb-och-karriar kan du läsa mer och se filmer om hur det är att jobba på Folksam.

Så söker du jobbet
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 12 maj 2024. Vi gör urval löpande under ansökningstiden, så skicka in din ansökan redan idag. 

Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta gruppchef Linda Sundell 070-831 53 08.

Fackliga representanter: Forena Tommy Wallin 076-125 30 72, Handels Mikael A Carlsson 070-831 51 32 och Akademikerföreningen Ann-Louise Andersson 070-831 61 44.

Folksamgruppen erbjuder försäkringar och långsiktigt sparande som skapar trygghet i livets alla skeden. Vi är cirka 4 000 medarbetare och vår vision är att våra kunder ska känna sig trygga i en hållbar värld. Vi engagerar oss i det våra kunder bryr sig om och är måna om att de är rätt försäkrade.

Ansök nu

Studenter till If Företag på deltid

Läs mer Jul 24
Vi söker nu för kunds räkning studenter till tjänsten som försäkringsrådgivare. Tjänsten är på deltid 20% och arbetstiderna är förlagda vardagar kvällstid. Sök ett utvecklande och värdefullt extrajobb!

If välkomnar dig till en kultur som bygger på tillit och förtroende, de värnar om dig som medarbetare då de anses vara företagets viktigaste resurs. Ifs anställda lägger hjärtat i arbetet och går den extra milen för kunderna såväl som för varandra, även i situationer där de med korta tidsfrister behöver förklara komplexa frågor. Hos If hjälps alla åt för att lyckas.

I den här rollen hjälper du Ifs företagskunder att bli rätt försäkrade, de finns för små och medelstora företag oavsett vad det gäller. För att säkerställa att företagskunderna är rätt försäkrade i alla delar, kommer du se över helheten och ge kvalitativ rådgivning. Du kommer hjälpa kunder som kontaktar If om skadefrågor, där du informerar och hjälper kunden vidare i sitt skadeärende via hemsidan eller till någon av skaderådgivarna som tar vid i skadeärendet. Telefon och de interna systemen kommer bli dina primära verktyg. Du inleds med en utbildning som ger dig kunskaper om Ifs försäkringar, system och försäljning.

Tjänsten förväntas starta den 8 september och sker på deltid, 20 % under terminerna. Under semesterperiod ser vi gärna att du vill arbeta heltid och den dialogen sker tillsammans med din närmsta ledare. Arbetstiderna är förlagda vardagar mellan 16–19. Du arbetar cirka 11 pass/månad och lägger önskemål om vilka tider du kan och har möjlighet att jobba. Tjänsten inleds med en 3,5 veckor lång introduktionsutbildning, förlagd på vardagar till största del under dagtid, men med möjlighet till flexibilitet.

Detta är ett rekryteringsuppdrag där StudentConsulting hanterar den första kontakten med dig som är intresserad och sedan överlämnar detta till kund. Eventuella frågor besvaras av Caroline Cato på StudentConsulting caroline.cato@studentconsulting.com. Tänk på att väl genomarbetade ansökningshandlingar där du tydligt beskriver din erfarenhet ökar dina chanser i urvalsprocessen. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Din profil
Vi söker dig med rätt attityd, inställning och engagemang. Du har en stark kommunikativ förmåga samt en trovärdig, positiv och lösningsorienterad inställning. I kontakt med kunderna är det viktigt att du förstår och kan sätta dig in i kundens behov. Att göra skillnad för kunden och ge högklassig service är viktigt för dig.

Du har också:
• Möjlighet att kombinera dina studier med ett extrajobb
• Pågående studier på eftergymnasial nivå med planerad examen tidigast VT2024
• Obehindrade språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska

If har en stark tro på att mångfald leder till bättre resultat och en ännu mer välmående arbetsplats. Avdelningen speglar detta genom en stor variation på ålder, bakgrund, kompetenser och kön bland rådgivarna. Detta är även något StudentConsulting strävar efter i sina rekryteringsprocesser. Denna roll omfattas av lagen om försäkringsdistribution. Du kommer därför att få genomgå en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Studenter till If Företag på deltid

Läs mer Jun 27
Vi söker nu för kunds räkning studenter till tjänsten som försäkringsrådgivare. Tjänsten är på deltid 20% och arbetstiderna är förlagda vardagar kvällstid. Sök ett utvecklande och värdefullt extrajobb!

If välkomnar dig till en kultur som bygger på tillit och förtroende, de värnar om dig som medarbetare då de anses vara företagets viktigaste resurs. Ifs anställda lägger hjärtat i arbetet och går den extra milen för kunderna såväl som för varandra, även i situationer där de med korta tidsfrister behöver förklara komplexa frågor. Hos If hjälps alla åt för att lyckas.

I den här rollen hjälper du Ifs företagskunder att bli rätt försäkrade, de finns för små och medelstora företag oavsett vad det gäller. För att säkerställa att företagskunderna är rätt försäkrade i alla delar, kommer du se över helheten och ge kvalitativ rådgivning. Du kommer hjälpa kunder som kontaktar If om skadefrågor, där du informerar och hjälper kunden vidare i sitt skadeärende via hemsidan eller till någon av skaderådgivarna som tar vid i skadeärendet. Telefon och de interna systemen kommer bli dina primära verktyg. Du inleds med en utbildning som ger dig kunskaper om Ifs försäkringar, system och försäljning.

Tjänsten förväntas starta den 8 september och sker på deltid, 20 % under terminerna. Under semesterperiod ser vi gärna att du vill arbeta heltid och den dialogen sker tillsammans med din närmsta ledare. Arbetstiderna är förlagda vardagar mellan 16–19. Du arbetar cirka 11 pass/månad och lägger önskemål om vilka tider du kan och har möjlighet att jobba. Tjänsten inleds med en 3,5 veckor lång introduktionsutbildning, förlagd på vardagar till största del under dagtid, men med möjlighet till flexibilitet.

Detta är ett rekryteringsuppdrag där StudentConsulting hanterar den första kontakten med dig som är intresserad och sedan överlämnar detta till kund. Eventuella frågor besvaras av Caroline Cato på StudentConsulting caroline.cato@studentconsulting.com. Tänk på att väl genomarbetade ansökningshandlingar där du tydligt beskriver din erfarenhet ökar dina chanser i urvalsprocessen. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Din profil
Vi söker dig med rätt attityd, inställning och engagemang. Du har en stark kommunikativ förmåga samt en trovärdig, positiv och lösningsorienterad inställning. I kontakt med kunderna är det viktigt att du förstår och kan sätta dig in i kundens behov. Att göra skillnad för kunden och ge högklassig service är viktigt för dig.

Du har också:
• Möjlighet att kombinera dina studier med ett extrajobb
• Pågående studier på eftergymnasial nivå med planerad examen tidigast VT2024
• Obehindrade språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska

If har en stark tro på att mångfald leder till bättre resultat och en ännu mer välmående arbetsplats. Avdelningen speglar detta genom en stor variation på ålder, bakgrund, kompetenser och kön bland rådgivarna. Detta är även något StudentConsulting strävar efter i sina rekryteringsprocesser. Denna roll omfattas av lagen om försäkringsdistribution. Du kommer därför att få genomgå en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Amendo Bemanning & Rekrytering AB .

SEB i Sundsvall söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Frontofficepersonal
Läs mer Aug 15
ArbetsbeskrivningNu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande och start kommer att vara under hösten.
Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen.
På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.
Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.

Vem är du?Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB.
För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete- God telefon- och datorvana- Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen- Genuint intresse av bank/finans
Meriterande är:
- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi- Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete
Vad erbjuder vi?På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.
Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat:
Möjlighet att önska din arbetstid och schema
Förmånlig bolåneränta
Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier.
Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag
Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus.

Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com)Nästa steg i rekryteringsprocessenNär du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervjuDu kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Frågor och kontaktVi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag.
I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager:Gitte Thorsén,gitte.thorsen@amendo.se eller vårTalent Acquisition Manager:Mathilda Carlbom,mathilda.carlbom@amendo.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom med bolagsansvar

Controller
Läs mer Feb 9
Arbetsbeskrivning

Redovisningsekonom som ingår i ett Shared Service Center i ett ekonomiteam i Sundsvall.

I denna tjänst kommer du att vara ansvarig för bolag inom koncernen och ha ett nära samarbete med dina kollegor, en grupp som jobbar tätt ihop med utpräglad laganda. För att passa för denna tjänst får du gärna komma med tidigare erfarenhet från en konsultverksamhet, det är även meriterande om du har jobbat med projektredovisning vid ett tidigare tillfälle.

I arbetsuppgifterna ingår:

- · Fakturering och kundreskontra samt uppdragsredovisning

- · Leverantörsreskontra

- · Månadsbokslut och rapportering till koncernen

- · Likviditetsprognoser

- · Skatte- och avgiftsredovisning

- · Kvartalsvisa prognoser i samarbete med VD

- · Ansvara för kontakter med revisorer samt upprätta årsredovisning och bolagsdeklaration

- · Löpande bokföring

- · Tidrapportering och utläggsredovisning



Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med några års dokumenterad erfarenhet av liknande arbete på till exempel en redovisningsbyrå eller som ekonomiansvarig i ett mindre bolag.

Vi söker dig som är prestigelös och som trivs i en föränderlig miljö. Som person är du lyhörd och kommunikativ och har en hög integritet. Vi ser gärna att du kommer från en organisation där du visat prov på god prioriteringsförmåga och är stresstålig och van med tighta deadlines. Vi gillar att jobba hårt mot gemensamma mål men samtidigt vill också ha roligt längs resans gång, därför är också utrymme för gemenskap och skratt viktigt för oss.

Det är meriterande om du har goda kunskaper och erfarenheter i Excel och Unit 4 Business World. Du pratar obehindrat svenska och engelska i både tal och skrift.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke.

Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/ ), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/ ), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)!

Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

Frågor och kontakt
Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Gitte Thorsén, gitte.thorsen@amendo.se eller Margaretha Palmbäck, margaretha.palmback@amendo.se.

Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

LI-MP1

Ansök nu