Sundsvall: Masterdata Administratörer till Biometria

Hitta ansökningsinfo om jobbet Masterdata Administratörer till Biometria i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-27 // Varaktighet: Heltid

Nu finns möjligheten för dig som är på jakt efter en instegsroll på ett spännande bolag som har utveckling i fokus! Trivs du i en administrativ roll där du får glänsa med din förmåga att vara noggrann? Då kan detta vara ett perfekt första, eller nästa steg i din karriär! Vi söker dig som kan starta i november och välkomnar varmt din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN

Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. De mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer de att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Detta genom att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden samt erbjuda tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer via en plattform de bygger nya moderna tjänster på.

Till Sundsvall söker vi nu två administratörer som kommer att ha en avgörande roll i Biometrias arbete för att lansera sitt nya affärssystem Viol 3. I rollen kommer du tillsammans med dina kollegor ansvara för att flytta över masterdata in i Biometrias nya system, där din förmåga att vara effektiv och noggrann kommer att vara till stor hjälp. Du välkomnas in i ett team som besitter mycket god kompetens inom området och som inte tvekar att hjälpa till när det behövs, och kommer inledningsvis ha en mentor som stöd för att ge dig bästa förutsättningar in i rollen.

Du erbjuds
- En instegsroll på ett företag med goda karriärmöjligheter
- En självständig roll där du får ta stort eget ansvar
- En inledande utbildning för att kunna bli självgående i de specifika arbetsuppgifterna
- Trevliga kollegor och bra mentorskap

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administration av datamängder utifrån inkomna beställningar via ärendehanteringssystemet Salesforce
* Löpande kontakt med kunder och kollegor över telefon för att utreda beställningsunderlag
* Arbete i olika IT system kopplade till VIOL 3 plattformen för att säkerställa korrekt data


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad examen från universitet inom IT, teknik eller ekonomi, alternativt erfarenhet från en liknande roll
- Är obehindrad i svenska samt har goda kunskaper i engelska då båda språken används i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper i Microsoft Office paketet och känner dig bekväm med att jobba i Excel

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att jobba i affärssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stresstolerant
- Målmedveten
- Ansvarstagande

Övrig information:
- Start: Början av november
- Omfattning: Heltid, tidsbegränsat uppdrag fram till juni 2025
- Arbetstider: 08:00-17:00
- Placering: Sundsvall

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Systemadministratör

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Systemadministratör.

Projektadministratör

Läs mer Mar 7
För kunds räkning söker vi nu en engagerad och strukturerad administratör för uppdrag hos vår kund. Är du tillgänglig omgående? Då kan du vara den vi söker!
Om rollen
Som projektadministratör hos vår kund kommer du att arbeta med administration från projektens start till slut. Du kommer bland annat att hantera ärenden, sammanställa dokument och säkerställa smidiga administrativa processer. Du kommer att vara en viktig länk mellan projektledare, kunder och tekniker för att säkerställa framgångsrika projektutföranden. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
Ta emot ärenden och rapportera dessa genom ärendehanteringssystemet Bäst
Följa upp projektet i nära samarbete med projektledare och stationstekniker
Sammanställa dokumentation och lägga in bilagor för att säkerställa att alla nödvändiga dokument finns i projektet
Till viss del ansvara för fakturering och ekonomisk uppföljning

Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Du har goda kunskaper i Office-paketet och förmågan att hantera olika ärendehanteringssystem. Som person har du en strukturerad och noggrann arbetsstil och tycker det är roligt att hantera flera projekt samtidigt. Du är en lagspelare och besitter förmågan att samarbeta med olika intressenter. Ekonomisk förståelse och intresse av ekonomisk uppföljning är meriterande.
Krav för tjänsten
Fullständig gymnasieutbildning
Tidigare arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
Tidigare erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem/affärssystem
Flytande i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i Office-paketet

Meriterande för tjänsten
Goda kunskaper i affärssystemet Bäst eller SAP
Goda kunskaper i excel

Övrigt
Startdatum: Omgående
Omfattning: Heltid
Uppdragsform: Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra och uthyrd till kund den första tiden med goda möjligheter till att tjänster övergår i en tillsvidareanställning hos kund
Ort: Sundsvall
Säkerhetsprövning och drogtest kommer att göras innan en eventuell anställning.
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via +4676 023 02 17 eller line@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Extrajobb på distans utanför kontorstid: Jour av Linuxsystem (SRE/DevOps)

Läs mer Feb 12
Älskar du Linux? Då kan vi ha det perfekta extrajobbet för dig som önskar ett extrajobb som utförs på distans utanför ordinarie kontorstid.
Din uppgift kommer att vara att delta i ett rullande jourschema tillsammans med andra mycket Linuxkunniga kollegor.
Jouren avser drift av ett antal Linuxmiljöer med servermjukvara som i princip uteslutande består av öppen mjukvara (open source).
Djupgående Linuxkunskap, erfarenhet av uppsäkring av Linuxmiljöer samt grundmurat intresse för öppen mjukvara är starkt meriterande för rollen.
Har du erfarenhet av någon eller några av nedanstående mjukvaror är även det meriterande:
Ansible
Docker
Elasticsearch
Grafana
Grafana Loki
Grafana Tempo
Kubernetes (K3s)
MongoDB
My
Nginx
Postgre
Prometheus
RabbitMQ
Traefik
Uvicorn
uWSGI
XCP-ng

För att ansöka, skicka ett kort mail till jobs@scalability.se och inkludera referensen "jour" i ämnesraden så tar vi det därifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Applikationsdriftstekniker inom Windows

Läs mer Nov 13
Vi säker en analytiskt, lyhörd och kommunikativ Applikationsdriftstekniker inom Windows till ett långt uppdrag hos vår kund Försäkringskassan i Sundsvall.

Uppdraget avser applikationsdriftstekniker inom Windows och förutsätter teknisk kompetens om Windows operativsystem samt erfarenhet från underhåll i Windows servermiljö samt central skanningshantering. 



Arbetet som Applikationsdriftstekniker innebär både slutanvändarkontakter, leverantörskontakter samt intern problemlösning och felsökning i olika teamkonstellationer. Allt arbete sker utifrån ITIL:s ramverk och dess processer.

Övertid kan ingå i uppdraget.

Vi söker dig som har minst tre (3) års erfarenhet av:

Arbete med Windows server
Arbete utifrån ITIL och dess regelverk


Vidare ställs det krav på ett (1) års erfarenhet av arbete med drift av IT-system för storskalig central skanningslösning för digitalisering av fysiska handlingar. Med storskalig menas över 500 000 dokument per månad.

Det är meriterande med erfarenhet av plattformen Abbyy Flexicapture som är ett IT-system för storskalig central skanningslösning för digitalisering av fysiska handlingar.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB .

VA-projektör till Sweco

Civilingenjör, väg- och vattenbyggnad
Läs mer Sep 16
Har du ett stort engagemang för att utvecklas ytterligare inom VA-projektering och är redo för nästa steg i karriären? Nu söker vi en analytisk och driven VA-projektör som trivs att arbeta med varierande uppdrag. Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN

Hos Sweco får du möjlighet att vara med och forma ett hållbart samhälle i en organisation som tar ansvar och skapar verklighet av visioner. Tillsammans med kunniga och engagerade kollegor arbetar du med en helhetssyn på hållbar hantering av vatten i urbana och industriella projekt. Projekten har varierande storlek och du kan arbeta med allt från mindre lokala projekt till större regionala uppdrag. Arbetet sker i nära samarbete med andra teknikområden vilket skapar möjligheter att bredda din kompetens och utmana dig själv.

I rollen som VA-projektör kommer du att arbeta med allt från tidiga skeden och idéstadium till att definiera lösningar i projekteringsfasen. Du kommer bland annat att arbeta med projektering och dimensionering av ledningar samt med framtagning av tekniska beskrivningar.

Du erbjuds
- Att vara delaktig i varierande och spännande projekt
- Bli en del av ett sammansvetsat, hjälpsamt och familjärt team med kompetens inom olika områden relaterade till VA och stadsplanering
- Goda utvecklingsmöjligheter i Europas ledande arkitektur- och teknikkonsultbolag

VI SÖKER DIG SOM
- Har en civil-, högskole eller yh-utbildning med naturvetenskaplig inriktning alternativt inom VA-projektering
- Har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter kopplat till VA-projektering
- Har erfarenhet av arbete med programvara för VA-projektering
- Har ett stort tekniskt intresse
- Är obehindrat på svenska i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet
- Innehar B-körkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Serviceinriktad
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om SWECO här.

Ansök nu

Junior automationsingenjör till Sundsvall!

Automationsingenjör, elkraft
Läs mer Okt 4
Nytt
Vill du arbeta med automation på ett världsledande företag inom sin bransch? I denna roll får du en engagerad chef och kollegor som ger dig möjlighet att utveckla dina kunskaper! Du får dessutom jobba med varierande kunder och uppdrag. Låter det intressant? Läs vidare och sök jobbet!

OM TJÄNSTEN

I rollen som automationsingenjör hos vår kund blir du en viktig del av företaget som levererar lösningar och tjänster inom digitalisering, elektrifiering och automation för deras kunder. Företagets erbjudande innefattar allt från kundanpassade automationslösningar till tjänster för avancerad analys och service. Här finns goda utvecklings- och karriärmöjligheter så om du vill utmana dig själv och bygga grunden för en spännande framtid kan det vara dig vi söker.

Du erbjuds
- En varierande roll där du får möjlighet att arbeta med den senaste tekniken, i nära samarbete med kollegor och kunder
- En instegsroll där du får utmana dig själv med möjligheten att på sikt bli direktanställd hos företaget
- En gedigen introduktion samt en utsedd handledare som du arbetar tätt tillsammans med under din första tid

VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskole- eller civilingenjörsexamen med inriktning mot el, automation, data eller motsvarande alternativt arbetslivserfarenhet av en liknande roll
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift då arbetet sker i ett globalt företag
- Har B-körkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Administratör till erkänt teknikbolag!

Personaladministratör
Läs mer Sep 20
Vi söker nu en administratör för ett tidsbegränsat uppdrag hos ett ledande företag inom tekniksektorn. Rollen är placerad strax utanför Ånge med start omgående. Uppdraget är tidsbegränsat och sträcker sig fram till den 28 februari.
Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Som administratör kommer du att vara en nyckelperson i teamet, där du stöttar i olika administrativa processer och säkerställer att kontorsflödet fungerar smidigt.
Du kommer att utföra en mängd administrativa och kontorsrelaterade uppgifter i enlighet med organisationens fastställda rutiner. Rollen innefattar att ge administrativt stöd till interna kunder, liksom till andra avdelningar och medarbetare, enligt de riktlinjer som anges i organisationens processer.

Du erbjuds
- Ett stimulerande och varierande arbete hos ett stort och väletablerat företag
- En trevlig arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas i din yrkesroll

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta tekniker och platschefer i deras dagliga arbete
* Administrativ support till organisationens avdelningar och medarbetare
* Delta i projekt kopplat till datasystem och hantera administrationen kring dessa
* Hantera certifieringar samt uppdatera utbildningsmaterial
* Hjälpa till med administrativa uppgifter kopplade till personalhantering


VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetat i en administrativ roll tidigare och har vana av att hantera olika system
- Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift då det krävs i intern kommunikation
- Har B-körkort
- Har en god kommunikativ förmåga då du kommer att ha många kontaktytor i rollen

Det är meriterande om du har
- Ett intresse för teknik
- Erfarenhet av arbete i support eller kundtjänst

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ansvarstagande
- Socialt självsäker

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Junior elnätsprojektör till E.ON i Sundsvall!

Projekteringsingenjör, elkraft
Läs mer Aug 29
Är du elkraftsingenjör på jakt efter en möjlighet för framtiden? Just nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som elnätsprojektör på E.ON. I denna roll får du möjligheten att arbeta på ett företag med ett stort hållbarhetsfokus och spännande projekt inom elnät och energidistribution. Vill du vara med på E.ONs resa mot mer energieffektiva lösningar? Välkommen in med din ansökan, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN

E.ON producerar, distribuerar och säljer förnybar energi i form av el, fjärrvärme och kyla till privatpersoner och företag. Detta gör de med ambitionen att förenkla vardagen och utveckla samhället. E.ON strävar mot en mer hållbar framtid vilket genomsyras i deras utveckling av energilösningar.

I rollen som junior elnätsprojektör kommer du tillsammans med dina kollegor att driva ombyggnation och utveckling av befintligt elnät. Till en början kommer du att introduceras i rollen utifrån din erfarenhetsnivå för att sedan kunna arbeta mer självständigt i de projekt du tilldelas.

Tidigare konsult som nu är en del av E.ON berättar:

"E.ON har verkligen gett mig goda förutsättningar till personlig utveckling för min arbetsroll som lokalnätsprojektör. Att få projektera framtidens elnät och samtidigt erbjudas möjligheten till att ta stort ansvar för diverse lokalnätsprojekt har bidragit till en lärorik och utmanade arbetsplats. Jag kan varmt rekommendera E.ON till den som har viljan att lära sig nya saker och samtidigt vill bidra till Sveriges energiomställning."

Du erbjuds:
- Möjligheten att arbeta i ett härligt och sammansvetsat team med en stark lagkänsla och mycket kompetens
- En lärorik och utvecklande tjänst på en uppskattad arbetsplats med intressanta projekt
- En dedikerad konsultchef som stöttar dig i din utveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Projektera om- och nybyggnadsprojekt inom elnät, el-distribution samt energidistribution
* Producera ritningar och kalkyler till projekt
* Driva projekt fram till investeringsbeslut samt övergripande ansvara över korrekt implementering av projekt
* Arbeta med frågor kopplat till energiomställningen, så som lösningar inom eldriven trafik och småskaliga förnyelsebara källor


VI SÖKER DIG SOM
- I första hand är elkrafts- eller elingenjör på civil- eller högskolenivå, alternativt har en slutförd elkraftingenjörsexamen från yrkeshögskola kombinerat med relevant erfarenhet
- Har B-körkort
- Har mycket goda kunskaper inom svenska och engelska då det krävs i dokumentation och kommunikation

Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet som projektör eller erfarenhet av arbete kopplat till projekt inom el- och energidistribution

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Självutvecklande
- Resultatinriktad

Vi ser att du har en drivande personlighet som ständigt är ute efter att lära sig mer och utvecklas.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om E.ON här.

Ansök nu

Lead Developer D365 till Biometria

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 9
Har du erfarenhet av att arbeta med utveckling och integration i Microsoft Dynamics 365 F&O? Vi söker nu dig som tillsammans med Biometria vill vara med och utveckla ett helt nytt IT-system som kommer förändra, effektivisera och modernisera hela skogsbranschen! Sök tjänsten redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN

Biometria är en central aktör inom svensk skogsnäring och de befinner sig just nu i en spännande utvecklingsfas. Som Lead Developer inom området Redovisning & Transport kommer du ha du en central roll i utvecklingen av deras helt nya IT-system.

Du erbjuds:
- En nyckelroll i utvecklingsfasen av ett nytt IT-system som kommer revulotionera svensk skogsindustri
- Att vara en del av ett framåtsträvande företag där du får arbeta med den allra senaste tekniken
- En flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta på distans

Vill du veta mer om hur det är att arbeta på Biometria?
Läs intervjuer med några av deras medarbetare här.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Lead Developer har du en avgörande roll där du tillsammans med utvecklingsteamet hanterar Microsoft Dynamics 365 (Finance and Operations) i den molnbaserade plattformen. Förutom att arbeta med utveckling och integration kommer du också ansvara för att leda, coacha och utveckla dina teammedlemmar.

VI SÖKER DIG SOM
- Har ett par års erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 (Finance and Operations), både när det kommer till utveckling och integration
- Har goda kunskaper i programmeringsspråket X++
- Har erfarenhet av verktyget Azure Devops
- Har ett genuint intresse för ledarskap
- Är obehindrad i svenska i både tal och skrift då det krävs för kommunikation med kollegor samt dokumentation

Det är meriterande om du har:
- Tidigare erfarenhet av att leda och coacha andra

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ansvarstagande
- Hjälpsam
- Intellektuellt nyfiken

Övrigt: Tjänsten är 100% på distans

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu