Sundsvall: Produktsamordnare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktsamordnare i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-27 // Varaktighet: Heltid

Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

ARBETSUPPGIFTER
Enheten Informationsförsörjning behöver förstärkning och söker nu en till produktsamordnare.

Vårt uppdrag är att utifrån näringslivets behov enkelt, effektivt och säkert tillgängliggöra information i de register som vi tillhandahåller.

Informationsförsörjningsenheten ansvarar för Bolagsverkets informationsförmedling, det vill säga försäljningsverksamhet och övriga informationstjänster.

Som produktsamordnare arbetar du med kundsupport till våra kunder genom daglig kundkontakt, som sker både muntligt och skriftligt, även kommunikation på engelska förekommer.

Arbetsuppgifterna består främst av:
• kundsupport via telefon och e-post.
• besvara detaljfrågor om Bolagsverkets produkt- och tjänsteutbud.
• orderhantering och fakturering.
• hantering av leveranser på produkter som levereras manuellt.
• avtalshantering och diarieföring.

Som ett led i den digitalisering som pågår inom informationsförsörjningsområdet och Bolagsverket i stort är nya supportfunktioner under uppbyggnad och arbetet på enheten utvecklas löpande i takt med dessa.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är öppen, serviceinriktad och har lätt för att skapa nya kontakter. Du är bra på att söka information, lyssna in och lära dig nya saker för att kunna förbättra ditt arbete och hjälpa våra kunder ytterligare.

Då arbetet ofta är självständigt, behöver du kunna jobba strukturerat, styra ditt eget arbete och vid behov fatta beslut som rör ditt arbete.

Du har vana av att hantera varierande behov i ditt arbete och du kan hålla ditt fokus i olika situationer och bedöma vad som behöver prioriteras.

Vi vill att du har en fullgjord gymnasieutbildning och påbörjade eller avslutade eftergymnasiala studier eller annan relevant erfarenhet som vi kan bedöma som likvärdig.

Du behöver också ha aktuell erfarenhet av att jobba operativt med kundsupport via telefon och e-post.

Eftersom vi har mycket kundkontakter via telefon och e-post behöver du behärska både svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Om du studerat något på högskolenivå som är relevant för arbetsuppgifterna ser vi det som meriterande.

Vi ser gärna att du även har erfarenhet av arbete med processer, system och produkt-/tjänsteutbud från det statliga området. Erfarenhet av och intresse för digitala tjänster och produkter samt viljan och förmågan att hjälpa kunder med deras tekniska frågor är också en merit.

Känner du igen dig och tycker att detta låter intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Backofficepersonal

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Backofficepersonal.

Service Delivery Manager

Läs mer Maj 30
As a Service Delivery Manager at Orange Cyberdefense you are responsible for maintaining strong customer relationships and improving our services to maintain high customer satisfaction. You will be responsible for a number of our (Key) Accounts in Sweden and work closely with the team engaging in this customer. You will develop into a challenging position where you guide the customer to a safer business as a trusted advisor.
In this position you will both enable and drive a proactive business-level dialogue and a performance management approach that is focused on maintaining a service culture and delivering value. You will engage with the customer to plan, monitor and implement solutions in collaboration with our delivery teams and vendors. It is important for you to understand the customers business, assist in the prioritization of projects and ensure that projects align with the customer IT strategy.
This position is based in Sundsvall.

Key Responsibilities
Maintaining positive relationships with customers through continuous dialogue with purpose to identify customer needs and overseeing service delivery within the company context
Works across technical and business teams to achieve results, and to ensure the right quality of work is achieved
Point of management escalation and contact internally and externally for service delivery issues
Proposes improvements based on customer feedback and own findings
Ensuring customers’ priorities for new or changed products and services
Maintain an awareness of current and proposed technology challenges and concerns within the IT security industry and recommend potential solutions to meet expectations and forecasted requirements
Stay abreast of new technologies and their ability to provide a competitive edge to assigned systems


Who are you?
We believe you have a strong operational experience in managing the delivery of services and support for demanding enterprise customers. You are passionate and enthusiastic for the customers and their needs. You should have a good technical understanding and base level of technical awareness and it is meritorious if you have previous experience of working in a security focused business.
Requirement for the position:
Previous experience within Service Management and/or Project Management
Fluently in both English and Swedish because of customer requirements
Swedish Citizenship because of security classification (customer requirements)
Open for commuting to the customers occasionally

The following qualities are highly valued:
Good understanding of ITIL and similar IT Service Management frameworks
Good conceptual understanding of the typical enterprise customer security and network solutions and services
People skills with a team spirit – we work together to find the best solution
You enjoy building long term customer relations, understand the customers’ needs and establish realistic expectations
You have an in-depth feel for making sure achieve win-win opportunities for customers and own organization
Appreciate and curious working in a company with the core values; humble commitment, innovation, respect, simplicity and trust


How to apply
Apply for the position through this job ad. If you have any further questions please contact responsible recruiter: fanny.westergren@orangecyberdefense.com.

Ansök nu

Service Delivery Manager

Läs mer Maj 20
As a Service Delivery Manager at Orange Cyberdefense you are responsible for maintaining strong customer relationships and improving our services to maintain high customer satisfaction. You will be responsible for a number of our (Key) Accounts in Sweden and work closely with the team engaging in this customer. You will develop into a challenging position where you guide the customer to a safer business as a trusted advisor.
In this position you will both enable and drive a proactive business-level dialogue and a performance management approach that is focused on maintaining a service culture and delivering value. You will engage with the customer to plan, monitor and implement solutions in collaboration with our delivery teams and vendors. It is important for you to understand the customers business, assist in the prioritization of projects and ensure that projects align with the customer IT strategy.
This position is based in Sundsvall.

Key Responsibilities
Maintaining positive relationships with customers through continuous dialogue with purpose to identify customer needs and overseeing service delivery within the company context
Works across technical and business teams to achieve results, and to ensure the right quality of work is achieved
Point of management escalation and contact internally and externally for service delivery issues
Proposes improvements based on customer feedback and own findings
Ensuring customers’ priorities for new or changed products and services
Maintain an awareness of current and proposed technology challenges and concerns within the IT security industry and recommend potential solutions to meet expectations and forecasted requirements
Stay abreast of new technologies and their ability to provide a competitive edge to assigned systems


Who are you?
We believe you have a strong operational experience in managing the delivery of services and support for demanding enterprise customers. You are passionate and enthusiastic for the customers and their needs. You should have a good technical understanding and base level of technical awareness and it is meritorious if you have previous experience of working in a security focused business.
Requirement for the position:
Previous experience within Service Management and/or Project Management
Fluently in both English and Swedish because of customer requirements
Swedish Citizenship because of security classification (customer requirements)
Open for commuting to the customers occasionally

The following qualities are highly valued:
Good understanding of ITIL and similar IT Service Management frameworks
Good conceptual understanding of the typical enterprise customer security and network solutions and services
People skills with a team spirit – we work together to find the best solution
You enjoy building long term customer relations, understand the customers’ needs and establish realistic expectations
You have an in-depth feel for making sure achieve win-win opportunities for customers and own organization
Appreciate and curious working in a company with the core values; humble commitment, innovation, respect, simplicity and trust


How to apply
Apply for the position through this job ad. If you have any further questions please contact responsible recruiter: fanny.westergren@orangecyberdefense.com.

Ansök nu

Miljö-, och Arbetsmiljösamordnare

Läs mer Maj 17
Vår grymma miljö & arbetsmiljösamordnare ska flytta söder ut så nu söker en ny samordnare till vår Hållbarhetsavdelning på Berners!
Om jobbet I din arbetsroll kommer du huvudsakligen vara ansvarig för vårt kemikaliehanteringssystem uppdatera säkerhetsdatablad och göra riskanalyser, samordna arbetsmiljöutbildningar arbeta med tillståndsprocesser och arbeta med övergripande frågor som rör brandskyddsarbetet internt. Du kommer bistå i arbetet till CSRD-rapportering utifrån dina ansvarsområden.
Arbetet är operativt och innebär såväl praktiskt som att administrativt stötta platschefer med riskanalyser, skydds- och miljöronder samt aktivt delta vid revisioner. I rollen ser vi gärna att du håller utbildningar/informerar om kemikalier och miljöfrågor som rör verksamheten.
Om dig Vi lägger stor vikt vid att du är drivande, självgående, utvecklingsorienterad och ansvarsfull. För att lyckas i rollen behöver du även ha en pedagogisk och kommunikativ förmåga där du på ett tydligt och självklart sätt får med dig din omgivning. Du har ett strukturerat arbetssätt och trivs med att driva flera frågor parallellt. Du behöver ha kunskap om miljölagstiftningen, kunna tolka och tillämpa miljö-, och kemikalielagstiftning gällande företagets produkter samt lagstadgad rapportering till myndigheter.
B-körkort är ett krav då det förekommerresor i tjänsten mellan våra anläggningar.
Vi på Berners erbjuderHos oss på Berners finns goda utvecklingsmöjligheter och omväxlande arbetsuppgifter i en spännande och expansiv organisation. Vi erbjuder en arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang.
Förmåner Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar
Friskvårdsbidrag och tillgång till Feelgood plus
Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening
Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp
Möjlighet att leasa förmånscykel via Epassi BIKE
Rabatter på boende i Skistars anläggningar

Ansökan: Ansökan är öppen till 9/6. Vi jobbar löpande med urval och intervjuer så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidaterna.

Ansök nu

Orderadministratör / Administratör / Start omgående

Läs mer Jul 12
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.

Läs gärna mer om hur det är att jobba som konsult på Telia här

Om företaget:

Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle.

Digitaliseringen har kopplat?samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid.

Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser!

Arbetsuppgifter:

Som orderadministratör arbetar du med orderläggning och registrering i flertalet system. Du löser och hanterar en stor variation av beställningar till privatkunder. Du hanterar även felregistreringar och avvikelser, där din uppgift är att se till att ärendet blir löst och att berörda parter är informerade. I rollen ingår kontakt med både dina kollegor och kunder. Du tillhör en avdelning med nya och erfarna kollegor i samma roll. Tillsammans arbetar ni för att hitta bra lösningar och säkerställa nöjda kunder.

Första veckorna på din anställning erbjuds du en introduktion och utbildning. Därefter har du kontinuerlig dialog med din närmsta chef på Telia och Bravura. Du får stöttning i ditt dagliga arbete för att ta nästa steg i din utveckling och få kunskap inom ytterligare kompetensområden. Beroende på din utveckling och intresse finns det goda möjligheter att vidareutveckla din karriär inom Telia.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:
• Administrera order, felregistreringar och avvikelser
• Supportera ärenden via telefon och chatt
• Samarbeta med kollegor för att lösa kundens behov

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Mycket god känsla för service
• Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska
• Erfarenhet inom kundservice är meriterande
• Goda tekniska kunskaper är meriterande

För att trivas i rollen som kundtjänstmedarbetare på Telia bör du ha en god känsla för service och motiveras av att leverera lösningar efter kunders behov. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är lyhörd samt empatisk i ditt bemötande. Rollen kräver att du tar eget ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du bör även trivas med ett varierat arbetstempo samt att arbeta mot uppsatta mål. Har du dessutom ett tekniskt intresse är du rätt för den här rollen!

Övrig information:

Start: Augusti/September
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Bolagsverket

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Bolagsverket .

BI-utvecklare

Metodanalytiker, IT
Läs mer Sep 23
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en driven BI-utvecklare med inriktning mot ETL-flöden och delar vårt intresse för visualisering av data?
Då kan du vara just den vi letar efter!

Enheten Ekosystem och analys ansvarar för övergripande innovationsledning, omvärldsbevakning samt analys av framtida trender och behov. Vi har också det samlade ansvaret för bland annat dataanalys, data management och AI.

Vårt analysteam har som fokus att samla in, analysera och presentera relevanta insikter för att underlätta beslutsfattande och strategisk planering. Vi jobbar med verksamhetsnära utveckling av beslutsstödsystem, statistisk analys och uppföljning av AI-modeller.

Som BI-utvecklare har du en viktig roll att leda och stödja vår verksamhet på resan mot att bli mer datadriven. Ditt uppdrag innebär att hantera och forma data genom processer som till exempel dataextraktion, datatransformation, deployment och optimering för att skapa smidiga och effektiva dataflöden.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som arbetar strukturerat och har stor samarbetsvilja. Du strävar efter att nå uppsatta mål och möta upp förväntningar i ditt arbete.

Vidare har du analytisk förmåga, en hög grad av flexibilitet med förmågan att anpassa dig till förändrade omständigheter vilket gör dig till en tillgång i teamet. Med en lösningsorienterad inställning och drivkraft möter du utmaningar med siktet att hitta innovativa lösningar.

I detta uppdrag behöver du ha:

- Akademisk utbildning med inriktning mot datavetenskap, datateknik eller annan relevant utbildning alternativt annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
- Några års erfarenhet av arbete med Business Intelligence-verktyg och dataintegrationsplattformar (t.ex. SAS eller liknande).
- Erfarenhet av BI-rapportering och datavisualisering med relevanta verktyg.
- God förståelse för dataarkitektur och erfarenhet av datamodellering i en datadriven verksamhet.
- Kompetens i och erfarenhet av programmering med exempelvis språk som R eller Python.
- Vana vid att använda samarbetsverktyg som Jira och Confluence.
Samt goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Det är meriterande om du dessutom har:

- Erfarenhet av datamanagement för utveckling av AI- och maskininlärningsmodeller.
- Kunskap om BI-plattformar och orkestreringsverktyg.
- Erfarenhet av Linux och andra relevanta teknologier.

Låter detta intressant? Varmt välkommen att skicka in din ansökan så tar vi dialogen vidare!

ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev till din ansökan.

Placeringsort är Sundsvall.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

För oss är lärandet i arbetet viktigt. Därför främjar vi personlig och professionell utveckling samt möjliggör anpassning till ny teknik och arbetsmetoder.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra.
Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. För när du kan utvecklas och må bra, gör du även ett bra jobb.
Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i vårt fina och centralt belägna kontor i Sundsvall.

Bolagsverket har som statlig myndighet fina förmåner och erbjuder möjlighet att till viss del arbeta på distans. Läs mer om alla våra förmåner på https://bolagsverket.se/omoss/jobbahososs.2437.html

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Enhetschef Brottsförebyggande avdelningen

Sektionschef, offentlig förvaltning
Läs mer Sep 12
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

Från 1 januari inrättar vi en ny avdelning vars uppdrag är att ansvara för Bolagsverkets brottsförebyggande arbete. Det innefattar kravställning på kontrollsystem i övrig verksamhet (kvalitet och riktighet), hantera identifierade avvikelser, själva identifiera avvikelser samt analysera och åtgärda risker. Avdelningens ansvar innefattar även utveckling, kvalitetssäkring, registrering, ärendehantering och kundservice inom området.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en utvecklingsinriktad ledare som söker nya utmaningar och tillsammans med oss vill bygga upp en ny avdelning? Vi behöver stärka upp med en enhetschef till enheten Kontroll 2.

Som enhetschef ansvarar du för enhetens budget, verksamhetsresultat och verksamhetsutvecklingsinsatser. Du har personal- och arbetsmiljöansvar för enhetens cirka 16 medarbetare. I rollen som enhetschef har du ett taktiskt ansvar att leda, driva och utveckla verksamheten så effektivt som möjligt och med rätt kvalitet. Du skapar engagemang för att möta framtidens behov och verkar för en arbetsmiljö som stimulerar till samarbete och utvecklingsfokus. Genom ett närvarande ledarskap säkerställer du tillsammans med dina medarbetare en hög kvalitet på den löpande verksamheten med både bra service och nöjda kunder.

Enheten ansvarar bland annat för att tillsammans med enheten Kontroll 1:
- samordna ansvaret för det brottsförebyggande arbetet
- samordna det fortsatta utvecklingsarbetet inom området och att det sker i takt med vår förändringsagenda
- handlägga granskningsärenden - något som sker efter en fördjupad kontroll med utgångspunkt från Bolagsverkets brottsförebyggande ansvar
- samverka med specialister samt ge rådgivning till handläggare
- samordna metodutveckling inklusive genomförande och implementering av nuvarande och kommande analysverktyg
- driva samverkan och informationsutbyte med andra myndigheter på strategisk och operativ nivå.

Du rapporterar direkt till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp där ni tillsammans ansvarar för att avdelningens uppdrag genomförs.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• relevant akademisk utbildning eller aktuell arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• flerårig erfarenhet av att arbeta som chef och ledare med personal- och resultatansvar
• erfarenhet och förmåga att leda en organisation framåt och vidareutveckla såväl verksamhet och arbetsgrupp för att nå uppsatta mål
• erfarenhet av att arbeta taktiskt och operativt med olika utvecklings- och förändringsarbeten inom offentlig verksamhet
• god förmåga att kommunicera på svenska samt engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har arbetat som chef i verksamhet som är av medialt intresse och med ett utredande uppdrag.

Som person har du förmåga till helhetssyn och kan se både större och mer långsiktiga perspektiv. Du tänker strategiskt och tar hänsyn till verksamhetens bästa i agerande och beslut. Ditt ledarskap präglas av tydlighet och du arbetar mot uppsatta mål och fokuserar på resultat. Du är en trygg och stabil ledare som får människor att växa genom ett närvarande ledarskap och gott samarbete. Du har lätt för att skapa ett förtroendefullt klimat samt en kultur och tillit som motiverar till att arbeta med ständiga förbättringar och ser möjligheter i detta.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med vår ledarskapskompass. Chefer på Bolagsverket

• beaktar helheten
• agerar medvetet i vardagen
• kommunicerar kontinuerligt
• skapar förutsättningar

Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

Förutom vårt kontor i Sundsvall har Bolagsverket även kontorsplatser i centrala Stockholm, men du behöver på regelbunden basis kunna arbeta i Sundsvall.

Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

HR-specialist

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Sep 3
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

ARBETSUPPGIFTER
Nu behöver vi stärka upp med en HR-specialist till vårt HR-team som idag består av sex engagerade medarbetare.

I rollen som HR-specialist arbetar du med rådgivning till chefer inom myndigheten. Du ger kvalitetssäkert, konstruktivt och operativt stöd utifrån verksamhetens behov.

Har du erfarenhet av lönebildning och trivs i en roll där ditt fokus är att stödja chefer i hela lönebildningsområdet? Gillar du dessutom att jobba konsultativt och verksamhetsnära, då kan det här vara en roll för dig!

Du kommer att leda och samordna myndighetens lönebildningsarbete vilket bland annat innefattar lönesättning vid nyanställningar och årliga lönerevision- och lönekartläggningsprocesser. Du kommer vara ett stöd i frågor kopplade till centrala och lokala avtal om lön och andra ersättningar. Inom dessa frågor kommer du arbeta i HR-/lönesystemet Heroma.

Du ansvarar tillsammans med övriga HR-specialister och HR-administratörer för att hantera verksamhetens löpande behov av stöd och service inom hela HR-området. En stor del handlar om att ge stöd och service i rekrytering- och anställningsprocessens olika steg.

Inom HR arbetar vi agilt och teambaserat och tillsammans med dina kollegor bidrar du till enhetens utveckling av processer och arbetssätt.

Som HR-specialist är det viktigt att du företräder etablerade riktlinjer, processer och gällande lagstiftning. Vi ser det som självklart att du omvärldsbevakar och trendspanar inom ditt expertområde.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som samarbetar bra med andra samtidigt som du är självgående, strukturerad och driver ditt eget arbete framåt.

Då du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor utgår vi från att du trivs med att arbeta i team och har en hög servicekänsla. I rollen kommer du ha många kontakter och vi förutsätter att du är kommunikativ och duktig på att skapa och bibehålla goda relationer.

Som person är du stabil och trivs i en dynamisk miljö där du ser möjligheter i förändring. Vidare är du öppen för att prova nya arbetssätt och ny teknik.

Förutom det har du även:

• relevant akademisk examen eller kompetens som utvecklats utifrån flerårig erfarenhet av arbetsområdet och som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• flerårig erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete, specifikt inom lönebildning och med konsultativt chefsstöd
• erfarenhet av att tolka och tillämpa arbetsrättsliga lagar och avtal
• erfarenhet av att arbeta i digitala HR-system
• god förmåga i svenska språket i både tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av statliga villkorsavtal och särregleringar.

Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Agil teammedlem med inriktning krav/test

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 14
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

ARBETSUPPGIFTER
Vi är mitt i en spännande utvecklingsresa där vi hela tiden utforskar ny teknik i syfte att lösa problem och bygga tjänster som direkt ger värde för våra kunder. Vi behöver stärka upp med fler stjärnor och söker nu en engagerad person som har sin kompetens inriktad mot agilt krav- och testarbete.

Våra utvecklingsteam består av olika kompetenser där arbetet präglas av samarbete, gemensamt ansvarstagande och ständigt lärande, både vad gäller arbetssätt, tekniker och verktyg. Teamets arbete och ansvar omfattar vidmakthållande, vidareutveckling och nyutveckling av de it-tjänster och it-komponenter som teamet ansvarar för. På Bolagsverket och i teamet kommer du att få arbeta med härliga kollegor som är hjälpsamma, tillitsfulla och lösningsorienterade.

I din roll kommer du att delta med stort engagemang i utvecklingsarbetet från inledande kravställning och analys till implementering, test och driftsättning med fokus på krav och test. Inom utvecklingsteamet tar ni ett stort ansvar och hjälper varandra där det finns behov för att tillsammans nå era leveransmål.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdig för rollen
• minst 3 års erfarenhet av kravhantering och/eller testarbete (både manuella och/eller automatiserade) inom IT
• erfarenhet av arbete i medelstora eller stora it-organisationer med inriktning på krav och test inom förvaltning, ny- och vidareutveckling av it-stöd
• förmågan att uttrycka dig mycket väl på svenska och väl på engelska i tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du har:
• kunskap om och några års erfarenhet av att praktiskt arbeta i agila team och tillämpning av agila arbetssätt (exempelvis SAFe, Scrum eller Kanban)
• kunskap om och några års erfarenhet av att praktiskt arbeta med tillgänglighetstester och Beteende Driven utveckling (BDD)
• kunskap om och några års erfarenhet av ett eller flera testverktyg (exempelvis Jira Xray, Gherkin, Selenium, Cypress m.m.)
• kunskap om och erfarenhet av tillgänglighets- och UX-arbete i samband med krav- och/eller testarbete
• praktisk erfarenhet av att arbeta med och i ITIL-processerna.

Som person tycker du om att samarbeta med andra och du lyssnar, kommunicerar och löser problem på att konstruktivt sätt. Du söker gärna möjlighet till utveckling, gillar att lära dig nya saker och är öppen för förändringar. Vidare har du en förmåga att se vad som kan förbättras och ser logik och samband i komplex information eller miljö.

Vill du veta mer om arbetssätt, verktyg, testning, programspråk eller vårt agila arbetssätt? Gå in och läs här:
Systemutveckling på Bolagsverket:
https://bolagsverket.se/omoss/jobbahososs/jobbameditpabolagsverket/systemutvecklingpabolagsverket

Placeringsort är Sundsvall.

Låter detta som något för dig? Skicka in en ansökan och berätta mer om dig så tar vi det därifrån.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.

Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans men du behöver på regelbunden basis kunna arbeta på plats på kontoret i Sundsvall.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Avdelningschef till Företagsavdelningen

Avdelningschef, statlig
Läs mer Jun 19
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och driva digitaliseringen framåt och förenkla vardagen för Sveriges företagare? Drivs du av möjligheten att arbeta med innovativa lösningar och moderna arbetssätt? Vi söker dig som brinner för att leverera service till kunder och som trivs med att arbeta i en dynamisk och utvecklingsinriktad verksamhet.
Låter det intressant? Då har vi jobbet för dig.

Bolagsverket har en stor och produktionsintensiv registreringsverksamhet. Avdelningen består av fyra enheter och har ca 270 medarbetare.

I rollen som avdelningschef är du ansvarig för Bolagsverkets ärendehandläggning och kundservice, där din förmåga att förstå och tillgodose våra kunders behov spelar en central roll. Genom samverkan både internt och externt strävar du efter att hitta innovativa lösningar för att förbättra och förenkla våra tjänster. Tillsammans med din ledningsgrupp leder och samordnar du verksamheten och dess utvecklingsinsatser. Du säkerställer att vår verksamhet och våra tjänster drivs effektivt, rättssäkert och med hög kvalitet, både nu och i framtiden.

Som avdelningschef har du en strategisk och övergripande roll med ansvar för budget, resultat och personal. Du inspirerar och engagerar för att möta dagens och framtidens behov och strävar efter att skapa en arbetsmiljö som främjar samarbete, kreativitet och utvecklingsfokus.

Rapportering sker till generaldirektören och du ingår i Bolagsverkets strategiska ledningsgrupp där ni tillsammans ansvarar för genomförandet av myndighetens uppdrag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• flerårig aktuell erfarenhet av ledarskap och av att leda andra chefer
• goda kunskaper om och erfarenhet av statlig eller annan offentlig verksamhet
• erfarenhet av att leda och driva produktionsintensiv verksamhet
• erfarenhet av arbete med strategiska utvecklings- och förändringsarbeten i större omfattning
• goda kunskaper i svenska och engelska

Vi söker en ledare som är tydlig, trygg och kommunikativ i sitt ledarskap. Du är mål- och resultatorienterad och välkomnar digitala verktyg och processer för att nå fram. Ditt förhållningssätt präglas av nytänkande och framåtanda, med vilja, förmåga och mod att driva utveckling.

Ditt ledarskap genomsyras av tillit och förtroende och du är skicklig på att leda genom andra och att skapa engagemang och delaktighet. Det visar sig genom goda relationer och samarbeten såväl inom som utanför verksamheten. Du har god förmåga och erfarenhet av att strategiskt planera, prioritera, koordinera och följa upp såväl pågående som nya verksamhetsövergripande arbeten.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med vår ledarskapspolicy. Chefer på Bolagsverket:

• beaktar helheten
• agerar medvetet i vardagen
• kommunicerar kontinuerligt
• skapar förutsättningar

Befattningen ingår i den lokala chefskretsen och omfattas av chefsavtalet.

Placeringsort: Sundsvall eller enligt överenskommelse. Förutom vårt kontor i Sundsvall har Bolagsverket även kontorsplatser i centrala Stockholm, men du behöver på regelbunden basis kunna arbeta i Sundsvall.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Har du frågor angående tjänsten så kontakta Generaldirektör Inga Otmalm, åter i tjänst 2 augusti.
Övrig tid kontakta Heléne Lindquist.

Bifoga personligt brev och CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu