Sundsvall: Supporttekniker till Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Supporttekniker till Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-27 // Varaktighet: Heltid

Avdelningen infrastruktur ansvarar för Mittuniversitetets IT, Servicecenter, fastighet och campusservice. Avdelningen består av ca 70 medarbetare och är verksam både i Östersund och i Sundsvall. Inom avdelningen hanteras bland annat teknisk support, utveckling, drift, informationssäkerhet, telefoni, servicecenter, vaktmästeri, tryckeri, lokaler och hyresavtal. Avdelningen har både ett operativt och ett strategiskt ansvar inom dessa områden.



IT Supporten har som uppdrag att erbjuda Mittuniversitetets medarbetare, studenter och externa intressenter en enhetlig, lättillgänglig och behovsanpassad service och support.

Enheten består av ca 17 medarbetare fördelat på två orter.


Arbetsuppgifter

Du kommer främst att arbeta i vår Support med stöd till våra användare och studenter.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innefatta:

- Hantering av inkommande ärenden via vår supporttelefon och vårt ärendehanteringssystem
- Support och felsökning av kundspecifika applikationer samt standardapplikationer som t ex Microsoft Office 365, Windows samt Mac.
- Teknisk på-platsen support för medarbetare och studenter
- Skapa och underhålla informationspaket t ex lathundar/FAQ
- Leda mindre projekt
- Support på telefoner
- Utveckla området gällande processer, metoder och arbetssätt


Kvalifikationer

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial IT-utbildning eller liknande erfarenhet.

Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av arbetsuppgifterna enligt ovan. De operativsystem vi vill att du behärskar är Windows, Android och OSX/iOS. Du bör även ha erfarenhet av och behärska Active Directory - rättigheter/ behörigheter/GPO:er.

Det är meriterande om du har erfarenhet av ramverket ITIL och då främst avseende incidenthantering.

I ditt arbete kommer du kommunicera på både på svenska och engelska. Därför är goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och engelska ett krav.

För att trivas i rollen som supporttekniker så behöver du vara serviceinriktad och trivas med kundkontakt. Vidare behöver du kunna kommunicera väl och ha förståelse för att olika individer tar till sig information och kunskap på olika sätt. Arbetet innebär både självständigt arbete och arbete i grupp. Du behöver därför vara bekväm med att själv strukturera och ansvara för ditt arbete och dina leveranser men även tycka om att samarbete med andra. Du ska tycka att det är roligt att arbeta med problemlösning och lösa komplicerade problem. En stor del av arbetet är teamwork.

Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av en liknande roll under minst 2 år. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Anställning och tillträde

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Anställningsort: Sundsvall


Information

Närmare upplysningar lämnas av enhetschef Christer Backlund Enered, tfn 010-142 88 07.

 

Ansökan

Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-10-21.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Supporttekniker till Telia Company! - Sundsvall

Läs mer Okt 3
Har du goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC och teknisk felsökning? Har du certifiering inom Office 365, Azure eller CCNA? Om du vill bli en del av ett framgångsrikt företag in IT och telefoni, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker en medarbetare till ett spännande uppdrag hos vår kund Telia Company och deras kontor i Sundsvall. De behöver en IT-supporttekniker till sitt team. Telia erbjuder en mängd kommunikationstjänster och bidrar varje dag till att forma den digitala omvandlingen i Norden och Baltikum. Deras produkter och tjänster har en avgörande roll i kampen mot att lösa nuvarande och framtida samhälls- och miljöutmaningar.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som IT-supporttekniker får du möjlighet att utnyttja allt det du redan kan om teknik för att lösa kundernas problem. Hos Telia får du varje dag chansen att hjälpa och utveckla andra människor genom att se till att kunderna har en fungerande IT-arbetsplats. I ditt arbete kommer du att ansvara för ett antal kunder som har IT-supportavtal med Telia. Du hjälper kunden med allt ifrån att installera ett mailprogram till att sätta upp en virtuell maskin för en server. Supporten sker genom guidning över telefon och email, eller direkt med fjärrstyrning ifrån Telias kontor.
Telia vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos Telia blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen tror vi att du är en lagspelare som trivs med att träffa nya människor och är social. Du är engagerad och har ett starkt inre driv, samtidigt som du är pålitlig och ansvarstagande. Som person är du strukturerad och noggrann, med en passion för problemlösning. Dessutom har du ett stort intresse för teknik och är nyfiken på att ständigt lära dig nya saker.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT
Goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC, teknisk felsökning
Certifiering inom Office 365, Azure eller t.ex. CCNA
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34754 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Supporttekniker till Telia Company! - Sundsvall

Läs mer Sep 16
Har du goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC och teknisk felsökning? Har du certifiering inom Office 365, Azure eller CCNA? Om du vill bli en del av ett framgångsrikt företag in IT och telefoni, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker en medarbetare till ett spännande uppdrag hos vår kund Telia Company och deras kontor i Sundsvall. De behöver en IT-supporttekniker till sitt team. Telia erbjuder en mängd kommunikationstjänster och bidrar varje dag till att forma den digitala omvandlingen i Norden och Baltikum. Deras produkter och tjänster har en avgörande roll i kampen mot att lösa nuvarande och framtida samhälls- och miljöutmaningar.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som IT-supporttekniker får du möjlighet att utnyttja allt det du redan kan om teknik för att lösa kundernas problem. Hos Telia får du varje dag chansen att hjälpa och utveckla andra människor genom att se till att kunderna har en fungerande IT-arbetsplats. I ditt arbete kommer du att ansvara för ett antal kunder som har IT-supportavtal med Telia. Du hjälper kunden med allt ifrån att installera ett mailprogram till att sätta upp en virtuell maskin för en server. Supporten sker genom guidning över telefon och email, eller direkt med fjärrstyrning ifrån Telias kontor.
Telia vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos Telia blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen tror vi att du är en lagspelare som trivs med att träffa nya människor och är social. Du är engagerad och har ett starkt inre driv, samtidigt som du är pålitlig och ansvarstagande. Som person är du strukturerad och noggrann, med en passion för problemlösning. Dessutom har du ett stort intresse för teknik och är nyfiken på att ständigt lära dig nya saker.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT
Goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC, teknisk felsökning
Certifiering inom Office 365, Azure eller t.ex. CCNA
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34754 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

IT-tekniker till TeamNorr i Sundsvall

Läs mer Aug 22
Vill du få möjlighet att jobba i IT-branschen? Ta då chansen och skicka in din ansökan redan idag!!
Just nu söker vi dig som vill jobba som IT-tekniker hos oss. Vi är ett växande företag med korta beslutsvägar och en stark kultur av att hålla samman och arbeta mot en gemensam målbild. Vi jobbar för en samverkande kultur som innebär att vi stöttar varandra att må bra, trivas, utvecklas och prestera. Vi vill alltid kundens bästa och hjälper varandra över orterna för att lösa kundens problem. Dessutom ser vi till att ha roligt ihop och att lära av varandra oavsett vilket kontor vi arbetar på.


Din vardag hos oss
Vi jobbar tillsammans i team och du kommer att tillsammans med dina kollegor arbeta med installationer, support, planering, felavhjälpning, utbyte av IT-utrustning hos vår kund.


Om dig
Som person är du driven, nyfiken samt målmedveten och tar dig an dina arbetsuppgifter med stort ansvar. Du är även strukturerad och ansvarstagande då vi jobbar mot höga mål. Du är serviceinriktad och trivs i en roll som innebär många kontaktytor där du möter kunden på ett rejält och smidigt sätt.


För att rollen ska bli rätt för dig behöver du:
teknisk grundkompetens
vana av felsökning
förmåga att förklara tekniska lösningar på ett lättförståeligt sätt
goda kunskaper i svenska i tal och skrift
B-körkort



För att få vistas i kundens lokaler så krävs utdrag från belastningsregistret.
Vi erbjuder
en rolig och utvecklande roll, där du får möjlighet att påverka och samverka med hela vårt team
fast lön
kollektivavtal
friskvårdstimme
friskvårdsbidrag



Våra kunder ska uppleva oss som rejäla och smidiga.
Rejäla för att vi håller vad vi lovar, är tydliga, återkopplar och följer upp att vi gjort ett bra arbete.
Smidiga för att vi är enkla att ha att göra med och för att vi gör livet lättare för våra kunder. Och inte minst att vi visar vårt fokus på kundens bästa.


Placering: Sundsvalls sjukhus
Anställningsform: 6 månaders provanställning och därefter tillsvidare.
Start: Så snart som möjligt.
Sista ansökningsdag: Vi kör löpande intervjuer tills vi hittat våra nya stjärnor, så vänta inte för länge – det brukar gå fort hos oss.
Kontaktinformation: Fra?gor kring tja?nsten? Kontakta va?r HR-konsult, Elin Lantz, elin.lantz@teamnorr.se


Ansök: Skicka ditt CV och personliga brev via e-post till
jobb@teamnorr.se Märk mejlet ”IT-tekniker Sundsvall”

Ansök nu

Supporttekniker till Telia Company!

Läs mer Aug 22
Har du goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC och teknisk felsökning? Har du certifiering inom Office 365, Azure eller CCNA? Om du vill bli en del av ett framgångsrikt företag in IT och telefoni, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker en medarbetare till ett spännande uppdrag hos vår kund Telia Company och deras kontor i Sundsvall. De behöver en IT-supporttekniker till sitt team. Telia erbjuder en mängd kommunikationstjänster och bidrar varje dag till att forma den digitala omvandlingen i Norden och Baltikum. Deras produkter och tjänster har en avgörande roll i kampen mot att lösa nuvarande och framtida samhälls- och miljöutmaningar.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som IT-supporttekniker får du möjlighet att utnyttja allt det du redan kan om teknik för att lösa kundernas problem. Hos Telia får du varje dag chansen att hjälpa och utveckla andra människor genom att se till att kunderna har en fungerande IT-arbetsplats. I ditt arbete kommer du att ansvara för ett antal kunder som har IT-supportavtal med Telia. Du hjälper kunden med allt ifrån att installera ett mailprogram till att sätta upp en virtuell maskin för en server. Supporten sker genom guidning över telefon och email, eller direkt med fjärrstyrning ifrån Telias kontor.
Telia vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos Telia blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen tror vi att du är en lagspelare som trivs med att träffa nya människor och är social. Du är engagerad och har ett starkt inre driv, samtidigt som du är pålitlig och ansvarstagande. Som person är du strukturerad och noggrann, med en passion för problemlösning. Dessutom har du ett stort intresse för teknik och är nyfiken på att ständigt lära dig nya saker.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT
Goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC, teknisk felsökning
Certifiering inom Office 365, Azure eller t.ex. CCNA
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34754 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Mittuniversitetet

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Mittuniversitetet .

Biträdande lektor i journalistik/medie- och kommunikationsvetenskap

Universitets- och högskolelektor
Läs mer Sep 19
Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem har verksamhet på både Campus Östersund och Campus Sundsvall. Vid institutionen bedrivs utbildning och forskning inom de ämnen som faller under områdena Kommunikation, Kvalitetsteknik och Informationssystem.



Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna besta?r av lika delar forskning och undervisning.

Som bitra?dande lektor fo?rva?ntas du efterhand kunna ta en ledande roll inom ett eller flera av de tre o?vergripande forskningsomra?den som ho?r till forskningscentret Demicom: medieutveckling/journalistik, organisationskommunikation/strategisk kommunikation samt politisk kommunikation.

Fo?rutom att bedriva egen forskning, fo?rva?ntas du aktivt ta ansvar fo?r att so?ka externa medel fo?r nya forskningsprojekt, ba?de ensam och tillsammans med andra. Vi fo?rva?ntar oss att din forskning har samha?llsrelevans, men samtidigt bo?r den vara teoretiskt va?l fo?rankrad i samha?llsvetenskapen.

 

Beho?righet

Beho?rig att ansta?llas som bitra?dande lektor a?r enligt 4 kap. 4a§ HF, den som har avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens. Fra?mst bo?r den komma ifra?ga som har avlagt doktorsexamen eller uppna?tt motsvarande kompetens ho?gst fem a?r innan tiden fo?r anso?kan av ansta?llningen som bitra?dande lektor har ga?tt ut, se Mittuniversitetets ansta?llningsordning samt enligt Fakulteten fo?r naturvetenskap, teknik och mediers faststa?llda regler och anvisningar fo?r ansta?llning som bitra?dande lektor pa? vetenskaplig grund.

Ditt a?mne fo?r forskning och doktorsexamen bo?r vara journalistik eller medie- och kommunikationsvetenskap.

 

Bedo?mningsgrunder

Den so?kandes vetenskapliga och pedagogiska skicklighet ska vara tillra?ckligt god, ba?de kvalitativt och kvantitativt. En bitra?dande lektor som ansta?lls inom Fakulteten fo?r naturvetenskap, teknik och medier vid Mittuniversitetet ska bedo?mas ha en mycket god framtida vetenskaplig potential, i enlighet med Fakulteten fo?r naturvetenskap, teknik och mediers regler och anvisningar fo?r ansta?llning som bitra?dande lektor pa? vetenskaplig grund.

Fo?r denna ansta?llning kra?vs relevanta a?mneskunskaper fo?r ansta?llningens inneha?ll och de arbetsuppgifter som inga?r, ba?de ifra?ga om forskning och undervisning. Stor vikt i bedo?mningen la?ggs vid:

- Bredd och djup i fra?ga om vetenskaplig publicering
- Vetenskaplig kompetens som knyter an till forskningscentret Demicoms forskningsomra?den
- Att ha planerat, so?kt och erha?llit forskningsmedel i konkurrens med andra
- En genomarbetad forskningsplan fo?r ansta?llningstiden
- Generell pedagogisk skicklighet
- En stor bredd ifra?ga om metodkunskaper, framfo?r allt kvantitativa och digitala

Vikt la?ggs ocksa? vid:

- Ett nationellt och internationellt kontaktna?t
- Erfarenheter av att samverka med det omgivande samha?llet

Personliga egenskaper

Hänsyn kommer också att tas till hur du genom dina erfarenheterr och kompetens bedöms komplettera och stärka institutionen och dess framtida utveckling. Du bör ha god samarbetsförmåga, det vill säga både kunna sammarbeta väl och driva enskilt arbete. Du bör således besitta förmåga att ingå i andras projekt och initiera egna, samt ingå i redan framtagna undervisningsmoment och utvecklas nya.

 

Handla?ggning

Beredning av ansta?llningen fo?ljer de former som anges i ho?gskolefo?rordningens 4 kap. och fortga?r i enlighet med Mittuniversitetets ansta?llningsordning.

 

Ansta?llning och tilltra?de

Ansta?llningen omfattar 100% i fyra a?r med start enligt o?verenskommelse. Besta?mmelser ga?llande ansta?llning som bitra?dande lektor finns i Ho?gskolefo?rordningen (1993:100), 4 kap. 12a§.

Som bitra?dande lektor kan du anso?ka om befordran till en ansta?llning som universitetslektor. Befordran inneba?r tillsvidareansta?llning som universitetslektor. A?mnesomra?det fo?r lektoratet ska vara detsamma eller ligga i na?ra anslutning till det a?mnesomra?de som ga?ller fo?r denna ansta?llning. Anso?kan om befordran till universitetslektor bereds pa? samma grunder och med samma kvalitetskriterier som vid o?vrig rekrytering av universitetslektorer.

Ansta?llningsort: Sundsvall

 

Information

Na?rmare upplysningar la?mnas av proprefekt Lottie Jangdal, lottie.jangdal@miun.se, 010-142 84 81, och centrumledare fo?r Demicom Ingela Wadbring, ingela.wadbring@miun.se, 070-333 27 16. Se a?ven institutionens hemsida.

 

Anso?kan

Anso?kningshandlingar ska vara pa? engelska.

Till anso?kan ska bifogas meritfo?rteckning, redogo?relse fo?r dokumenterad vetenskaplig och pedagogisk verksamhet, inkl. vidimerade intyg o?ver vetenskaplig och pedagogisk meritering, fullsta?ndig publikationslista samt ho?gst 5 vetenskapliga publikationer som sa?rskilt a?beropas.

Bila?gg en mix av skrifter fo?r att visa pa? bredd, inte enbart traditionella artiklar.

En beskrivning av pa?ga?ende forskningsprojekt ma?ste inga? samt en plan fo?r de fyra a?ren som ansta?llningen ga?ller. Planen bo?r omfatta ba?de den forskning som den so?kande avser att bedriva, och vilka externa medel som den so?kande avser att so?ka.

Inkludera a?ven en lista pa? ledningsuppdrag av olika slag.

Va?lkommen med din anso?kan via va?rt rekryteringssystem senast 2024-11-14

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Vikarierande universitetsadjunkt i kriminologi

Universitets- och högskoleadjunkt
Läs mer Sep 6
Gaskeuniversiteete/Mittuniversitetet är beläget mitt i det sydsamiska området i Saepmie. Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap är en ortsövergripande institution med verksamhet på Campus Sundsvall och Campus Östersund. Verksamheten inkluderar forskning och utbildning inom ämnena: engelska, genusvetenskap, historia, kriminologi, litteraturvetenskap, samhällskunskap, sociologi, statsvetenskap, svenska som andraspråk och svenska språket. Forskningen bedrivs inom respektive ämne samt inom Risk and Crisis Research Center (RCR), Forum för Genusvetenskap (FGV) och DEMICOM.



Kriminologiämnet är lokaliserat i Sundsvall och bildar där gemensam organisationsenhet med sociologi.

Kriminologiämnet har examensrätt på grundläggande nivå inom utbildning och strävar efter att utvecklas mot en komplett akademisk miljö med full examensrätt. Ämnet sjösätter hösten 2024 ett kandidatprogram och ger sedan tidigare både campusförlagd och distansbaserad undervisning. Merparten av ämnets forskning bedrivs inom området våld och brottsprevention. Till ämnet söker vi nu en universitetsadjunkt i kriminologi med anställningssort Sundsvall.


Arbetsuppgifter

Till arbetsuppgifterna hör undervisning inom utbildning på grundläggande nivå. Undervisningen bedrivs vid Mittuniversitetets campusort Sundsvall inom kriminologiämnets utbildningsprogram samt fristående kursutbud. Detta inkluderar både campusförlagd och distansbaserad undervisning. I anställningen ingår administration och kompetensutvecklingstid enligt gällande arbetstidsavtal och lokala riktlinjer. Vidare förväntas du bidra till enhetens utveckling och sammanhållning. Detta förutsätter närvaro på arbetsplatsen. Arbetsuppgifterna kan om lämpligt också inkludera arbete i forskningsprojekt.


Behörighet

Den som ska anställas som universitetsadjunkt ska vara behörig enligt de krav som beskrivs i https://www.miun.se/anstallningsordning. Behörig för anställning som universitetsadjunkt i kriminologi är den som avlagt magisterexamen i kriminologi eller närliggande ämne, genomgått högskolepedagogisk utbildning eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper samt visat pedagogisk skicklighet (HF 4 kap. 4§).


Övriga krav

Den sökande ska kunna utföra administrativa och pedagogiska arbetsuppgifter som förutsätter förståelse av, och förmåga att använda, såväl svenska som engelska. Undervisningen sker företrädesvis på svenska, varför goda kunskaper i svenska är av stor betydelse.

Vikt läggs också vid personliga egenskaper såsom social kompetens och god samarbetsförmåga. Vidare behöver du kunna arbeta självständigt, vara flexibel och ha en god förmåga att planera ditt arbete.

 

Bedömningsgrunder

Som bedömningsgrunder vid anställning av en universitetsadjunkt gäller graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet för anställningen. Prövningen av den pedagogiska skickligheten ska ägnas lika stor omsorg som prövningen av andra behörighetsgrundande förhållanden.

För adjunkt ligger fokus i bedömningen på den pedagogiska skickligheten, avseende både campus- och distansutbildning och förmåga att självständigt hantera digitala lärplattformar. Bedömningen görs även utifrån erfarenhet av arbete med kurser i kriminologi eller närliggande ämnen på universitetsnivå. Erfarenhet av forskning är meriterande, gärna med relevans för kriminologi, och särskilt meriterande är erfarenhet inom området våld och brottsprevention.


Anställning och tillträde

Anställningen är ett vikariat på heltid från och med 2024-12-01 eller enligt överenskommelse/dock längst till och med 2025-11-30.

Anställningsort: Sundsvall/Sjädtavallie

Lön: Månadslön, individuell lönesättning tillämpas.


Information

Ytterligare information lämnas av proprefekt Magnus Granberg, mailto:magnus.granberg@miun.se eller tfn 010-142 84 36 och ämnesföreträdare Sara Skott, mailto:sara.skott@miun.se eller tfn 010-142 78 21.


Handläggning

Beredning av anställningen fortgår i enlighet med https://www.miun.se/anstallningsordning.

 

Ansökan

Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska.

Till ansökan ska bifogas

- meritförteckning
- redogörelse för dokumenterad vetenskaplig och pedagogisk verksamhet, inkl. intyg över vetenskaplig och pedagogisk meritering

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-10-31.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Vikarierande universitetslektor i kriminologi

Universitets- och högskolelektor
Läs mer Sep 6
Gaskeuniversiteete/Mittuniversitetet är beläget mitt i det sydsamiska området i Saepmie. Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap är en ortsövergripande institution med verksamhet på Campus Sundsvall och Campus Östersund. Verksamheten inkluderar forskning och utbildning inom ämnena: engelska, genusvetenskap, historia, kriminologi, litteraturvetenskap, samhällskunskap, sociologi, statsvetenskap, svenska som andraspråk och svenska språket. Forskningen bedrivs inom respektive ämne samt inom Risk and Crisis Research Center (RCR), Forum för Genusvetenskap (FGV) och DEMICOM.



Kriminologiämnet är lokaliserat i Sundsvall och bildar där gemensam organisationsenhet med sociologi.

Kriminologiämnet har examensrätt på grundläggande nivå inom utbildning och strävar efter att utvecklas mot en komplett akademisk miljö med full examensrätt. Ämnet sjösätter hösten 2024 ett kandidatprogram och ger sedan tidigare både campusförlagd och distansbaserad undervisning. Merparten av ämnets forskning bedrivs inom området våld och brottsprevention. Till ämnet söker vi nu en universitetslektor i kriminologi med anställningsort Sundsvall.

 

Arbetsuppgifter

Till arbetsuppgifterna hör undervisning inom utbildning på grundläggande nivå. Undervisningen bedrivs vid Mittuniversitetets campusort Sundsvall inom kriminologiämnets utbildningsprogram samt fristående kursutbud. Detta inkluderar både campusförlagd och distansbaserad undervisning. I anställningen ingår administration och kompetensutvecklingstid enligt gällande arbetstidsavtal och lokala riktlinjer och fria forskningsmedel. Vidare förväntas du bidra till enhetens utveckling och sammanhållning. Detta förutsätter närvaro på arbetsplatsen. Arbetsuppgifterna kan om lämpligt också inkludera arbete i forskningsprojekt.


Behörighet

Den som ska anställas som universitetslektor ska vara behörig enligt de krav som beskrivs i
https://www.miun.se/anstallningsordning samt enligt de krav som beskrivs i https://www.miun.se/medarbetare/universitetet/huv/Namnd-och-rad/Anstallningsrad/handlaggningsordningar/.

Behörig för anställning som universitetslektor är den som avlagt doktorsexamen i kriminologi eller närliggande ämne, genomgått högskolepedagogisk utbildning eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper samt visat pedagogisk skicklighet (HF 4 kap. 4§).

 

Övriga krav

Den sökande ska kunna utföra administrativa och pedagogiska arbetsuppgifter som förutsätter förståelse av, och förmåga att använda, såväl svenska som engelska. Undervisningen sker företrädesvis på svenska, varför goda kunskaper i svenska är av stor betydelse.

Vikt läggs också vid personliga egenskaper såsom social kompetens och god samarbetsförmåga. Vidare behöver du kunna arbeta självständigt, vara flexibel och ha en god förmåga att planera ditt arbete.

 

Bedömningsgrunder

Som bedömningsgrunder vid anställning av en universitetslektor gäller graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet för anställningen. Prövningen av den pedagogiska skickligheten ska ägnas lika stor omsorg som prövningen av andra behörighetsgrundande förhållanden, däribland vetenskaplig skicklighet.

Fokus i bedömningen ligger på den pedagogiska skickligheten, avseende både campus- och distansutbildning och förmåga att självständigt hantera digitala lärplattformar. Här är dokumenterad erfarenhet av arbete med kurser i kriminologi eller närliggande ämnen på universitetsnivå viktigt. Fokus i bedömningen ligger också på forskningsmeriter och dokumenterad erfarenhet av forskningsarbete. Särskilt meriterande är erfarenhet inom området våld och brottsprevention.

 

Handläggning

Beredning av anställningen följer de former som anges i högskoleförordningens 4 kap. och fortgår i enlighet med https://www.miun.se/anstallningsordning.


Anställning och tillträde

Anställningen är ett vikariat på heltid från och med 2024-12-01 eller enligt överenskommelse/dock längst till och med 2025-11-30.


Information

Ytterligare information lämnas av proprefekt Magnus Granberg, mailto:magnus.granberg@miun.se eller tfn 010-142 84 36 och ämnesföreträdare Sara Skott, mailto:sara.skott@miun.se eller tfn 010-142 78 21.

Anställningsort: Sundsvall/Sjädtavallie

Lön: Månadslön, individuell lönesättning tillämpas.



Ansökan

Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska.

Till ansökan ska bifogas

- meritförteckning
- redogörelse för dokumenterad vetenskaplig och pedagogisk verksamhet, inkl. intyg över vetenskaplig och pedagogisk meritering
- publikationslista samt högst 10 vetenskapliga publikationer som särskilt åberopas.

Se övriga instruktioner till sökande i https://www.miun.se/medarbetare/universitetet/huv/Namnd-och-rad/Anstallningsrad/handlaggningsordningar/. 

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-10-31.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Ekonomispecialist med samordningsansvar för universitetets budgetprocess

Ekonomikonsult
Läs mer Okt 4
Nytt
Avdelningen för ekonomi och planering ansvarar för universitetets ekonomistyrning, redovisning, bokslut, budget- och prognosarbete, ekonomiska uppföljningar och analyser, ekonomiadministration, fakturahantering, resetjänst, verksamhetsplanering och -uppföljning, samt upphandling. Avdelningens uppdrag är att arbeta med såväl löpande operativ verksamhet som med utveckling och strategiska frågor inom ansvarsområdena. Avdelningen består av enheterna Redovisning och Verksamhetsekonomi och en stab.



Tjänsten som ekonomispecialist med ansvar för budgetprocessen är placerad på enheten Redovisning som har verksamhet både i Östersund och Sundsvall.

Enheten hanterar bland annat budget, fakturor, löpande redovisning och uppföljning, bokslut och årsredovisning samt resesamordning. En viktig del i arbetet är att ge god service och stöd till verksamheten i ekonomifrågor. Avdelningen arbetar i ekonomisystemet UBW (Agresso) och använder Hypergene för budgetering och uppföljning.

Du är en av sex ekonomispecialister och du har samordningsansvar för universitetets budget- och prognosprocess.


Arbetsuppgifter ??

Universitetets budgetprocess bygger på den statliga budgetprocessen, rådande styrmodeller och finansiella uppdrag i propositioner och regleringsbrev. I tjänsten ingår att förvalta modellen och vid behov utveckla. Vidare ingår upprättande av budgetförutsättningar samt uppföljning och analyser av budget som även dokumenteras till universitetets ledning och styrelse. Delar av arbetet genomförs i nära samarbete med universitetets planeringsfunktion.  I tjänsten ingår systemansvar för Hypergene.

Du arbetar även med övriga arbetsuppgifter inom enheten, exempelvis bokslut, uppföljningar och analyser, samt med de finansiella delarna i delårsrapport och årsredovisning. Vidare ingår att aktivt delta i utveckling och anpassning av universitetsgemensamma ekonomiprocesser, redovisnings- och styrmodeller samt genomföra internutbildningar. Universitetsgemensamma ekonomifrågor hanteras löpande inom enheten och fördelas mellan ekonomispecialister efter ansvarsområden.


Din bakgrund

Vi söker dig som har:

- Relevant högskoleexamen
- Flerårig erfarenhet av arbete med redovisning och budget
- God kunskap om ekonomistyrning och ekonomiprocesser i offentlig verksamhet
- God förmåga att kommunicera och dokumentera på svenska och engelska

Vidare är det meriterande om du har:

- Erfarenhet av arbete med ekonomi inom högskolesektorn eller annan statlig verksamhet
- Erfarenhet av UBW och Hypergene
- Erfarenhet av systemadministration

 

Dina egenskaper  

Rollen ställer krav på att du ska vara strukturerad, ha en mycket god analytisk förmåga och vara problemlösande. Vidare är du serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du arbetar självständigt inom tjänstens ansvarsområden.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Anställning och tillträde

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Anställningsort: Sundsvall eller Östersund


Information

Närmare upplysningar lämnas av enhetschef Beatrice Olsson, mailto:Beatrice.Olsson@miun.se, tfn 010-142 84 58

 

Ansökan

Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-10-28.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Assistenter till institutionen för hälsovetenskaper, i ämnet omvårdnad

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Sep 13
Institutionen för hälsovetenskaper har verksamhet på Campus Sundsvall och Campus Östersund. Verksamheten utbildar och forskar inom en rad ämnen, där fokuset är människan, hälsa och välmående.



Institutionen erbjuder kurser, grundutbildningar och utbildning på avancerad nivå. Våra grundutbildningsprogram är folkhälsovetenskapliga programmet, idrottsvetenskapligt program, programmet för psykisk hälsa/ohälsa, programmet för hälsa och rehabilitering i arbetslivet samt sjuksköterskeutbildning. Forskningen är mångvetenskaplig och bedrivs inom ämnena folkhälsovetenskap, idrottsvetenskap, medicinsk vetenskap, omvårdnad och rehabiliteringsvetenskap, samt vid Nationellt vintersportcentrum (NVC).



Ämnet omvårdnad bedriver utbildning på grund-, avancerad- och forskarutbildningsnivå samt forskning inom omvårdnad.

Institutionen utbildar sjuksköterskor och specialistsjuksköterskor.

Vi söker nu assistenter till klinisk träningsavdelning under höstterminen 2024.

 

Arbetsuppgifter

Uppdraget innebär att handleda studenter i praktiska moment med början efter terminsstart. Detta är även ett bra tillfälle för dig att repetera olika moment och träna handledning. Du som tar uppdraget får ersättning och ett intyg till ditt CV.

 

Din bakgrund 

Du ska vara student på sjuksköterskeprogrammet i termin 4, 5 eller 6 under höstterminen 2024.

 

Dina egenskaper
I rollen som assistent krävs att du är engagerad och insatt i de praktiska moment som förekommer i sjuksköterskeutbildningen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Anställning och tillträde
Intermittent anställning. Arbetet utförs under höstterminen 2024 med tillträde vid terminsstart.

 

Anställningsort: Sundsvall.

 

Information
Närmare upplysningar lämnas av KTA-ansvariga lärare Marie Ericsson marie.ericsson@miun.se och Erika Gillström erika.gillstrom@miun.se eller proprefekt Lars Hammarström lars.hammarstrom@miun.se. Se även avdelningens hemsida http://www.miun.se/omv/

Ansökan
Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska. Bifoga ett personligt brev där du berättar om dig själv.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-10-10.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu