Hitta ansökningsinfo om jobbet Socialsekreterare till Missbruk och psykisk ohälsa myndighetsutövning i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.
Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.
Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun är en del av den gröna omställningen i Norra Sverige där det står klart med en stor etablering som kommer att leda till många nya jobb och därmed många nya invånare. Vi förbereder oss för fullt med att bland annat bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.
Inom Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen (IAF) ingår Individ- och familjeomsorgen, arbetsmarknad och vuxenutbildning. Förvaltningen består av fyra verksamhetsområden och till verksamhetsområdet Missbruk och Psykisk ohälsa söker vi nu en socialsekreterare till gruppen för Psykisk ohälsa som är en del av vår enhet för myndighetsutövning. Övriga grupper på enheten är gruppen för Missbruk och gruppen för Bostadssociala kontrakt. Enheten leds av en enhetschef och två samordnare. Arbetsplatsen är lokaliserad i Sundsvalls kommunhus med goda buss- och tågförbindelser.
ARBETSUPPGIFTER
Som socialsekreterare med inriktning psykisk ohälsa arbetar du med klienter från 18-65 år. Dina arbetsuppgifter består av att utifrån SoL utreda och bedöma behov samt fatta beslut om insatser som kan stödja personer med psykisk funktionsnedsättning i vardagen. Insatserna ska ske i delaktighet tillsammans med den enskilde för att hitta lösningar utifrån hens behov. Som socialsekreterare är du också ansvarig för uppföljning av beviljat bistånd. I uppdraget ingår även stöd- och motivationsarbete och samarbete med vårdgivare, myndigheter och andra aktörer.
Du deltar också aktivt i enhetens utvecklingsarbete och erbjuds löpande kompetensutveckling, juridisk handledning samt processhandledning.
KVALIFIKATIONER
Utbildning
Krav: Socionomexamen eller annan akademisk examen om minst 180 hp som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Meriterande: Motiverande samtal
Erfarenhet
Meriterande: erfarenhet av arbete med psykisk ohälsa och samsjuklighet, erfarenhet av handläggning av bistånd enl. SoL gällande psykisk funktionsnedsättning
Språk
Krav: Goda kunskaper i svenska språket i skrift och tal
IT
Krav: Goda kunskaper i Officepaketet
Meriterande: Goda kunskaper i Procapita, goda kunskaper i Prator
Övriga
Krav: B-körkort
Personliga egenskaper:
God samarbetsförmåga
Flexibel
Självgående
Strukturerad
Energisk
Kreativ
ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.