Sundsvall: Försäljning- och Operativ Chef till ÅMV Production Distansarbete erbjuds

Hitta ansökningsinfo om jobbet Försäljning- och Operativ Chef till ÅMV Production Distansarbete erbjuds i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-30 // Varaktighet: Heltid

ÅMV Production befinner sig i en expansiv tillväxtfas och söker nu Försäljnings- och Operativ Chef som kommer spela en nyckelroll i att leda och vidareutveckla företaget.Vi söker dig som kan axla en bred roll och som vill vara med och driva tillväxt i en expansiv och innovativ organisation. En strategisk ledare med en välutvecklad kommunikativ förmåga som har en passion för försäljning och operativ utveckling. Du blir en värdefull del av en engagerad ledningsgrupp och får möjligheten att arbeta i ett företag som kombinerar traditionellt hantverk med modern teknik.


Om tjänsten


ÅMV Production söker nu en engagerad och resultatinriktad Försäljnings- och Operativ Chef som vill bidra till deras fortsatta framgång. I denna roll ansvarar du för att skapa och genomföra strategier för att fortsatt driva stark försäljningstillväxt, bygga långsiktiga kundrelationer och positionera företaget som en ledande aktör inom den mekaniska industrin. Du kommer även att övervaka driften av deras tre fabriker inom mekanisk industri och tillverkning, med fokus på hög produktionskvalitet och effektivitet, särskilt inom tillverkningen av deras innovativa produkt Flexiheater som är en tjältiningsmaskin. Du säkerställer produktionskvalitet och effektivitet samt följer upp efterlevnad av säkerhets- och miljöstandarder. Du kommer att ha ett nära samarbete med VD och ledningsgruppen för att säkerställa att ÅMV Productions försäljnings- och driftmål uppnås så att verksamheten fortsätter att expandera lönsamt, du rapporterar om verksamhetsresultat och kommer ansvara för att driva på processer med förbättringsstrategier för att främja innovation och konkurrenskraft. Som Försäljnings- och Operativ Chef är du en värdefull resurs för att ta ÅMV Production till nya framgångar, säkerställa fortsatt tillväxt och öka företagets lönsamhet ännu mer i en snabbt växande marknad.


Vad har Robert Ohlsson, VD, att säga om tjänsten och företaget?


”ÅMV Production AB är ett familjärt företag som kombinerar traditionellt hantverk med modern teknik inom tillverkning av tunnplåtsprodukter. Vi tar hand om hela processen – från råmaterial till färdig produkt och strävar alltid efter att leverera hög kvalitet och pålitliga lösningar. Vår vision är att växa tillsammans med våra kunder och medarbetare, med målet att nå en omsättning på 100 miljoner kronor inom tre år. Vi sätter stort värde på en arbetsmiljö där alla känner sig delaktiga, och där trivsel och stolthet över arbetet går hand i hand.
Med fokus på expansion i Norden, och särskilt genom vår produkt Flexiheater, ser vi fram emot en fortsatt resa tillsammans med våra samarbetspartners och kunder där du kommer ha en viktig roll!”


Vem är du?


Vi söker dig som några års erfarenhet i en ledande roll inom försäljning och/eller operationell verksamhet, gärna inom mekanisk industri eller tillverkningssektorn. Du är en säker och trygg ledare med god affärsförståelse och en dokumenterad förmåga att driva både försäljnings- och verksamhetsstrategier. För att lyckas i rollen krävs det att du är väldigt kommunikativ, analytisk och lösningsorienterad med förmågan att fatta välgrundade beslut. B-körkort är krav för tjänsten.


Meriterande för rollen:
Erfarenhet av projektledning och att leda fungerande team är meriterande.
Arbetat i Monitor är mediterande.



Arbetstider:


Tjänsten innebär huvudsakligen arbetstider mellan 06:30-16:00 på vardagar och 06:30-13:20 på fredagar. Flexibilitet är dock viktigt i rollen, andra arbetstider kan förekomma efter överenskommelse.


Arbetsort:


ÅMV Production ligger i Åsele men bor man inte på orten är distansarbete är fullt möjligt. Rollen inkluderar resor där tjänstebil ingår, resorna förekommer framför allt inom norra Norrland, även områden längst med kusten.


Ansökningsförfarande:


Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. ÅMV Production samarbetar med Norra Resurs i denna rekryteringsprocess, och tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du anställs direkt hos ÅMV Production. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Maria Berggren på maria.berggren@norraresurs.se.


Välkommen med din ansökan och bli en del av ÅMV Production!


Om Åsele Mekaniska Verkstad AB (ÅMV)
Åsele Mekaniska Verkstad AB (ÅMV) startades 1991 och i och med förvärvet av Scantec AB 1994 som sysslade med grovsmide och konstruktioner, utvecklades ÅMV till en plåtbearbetningsverkstad. Därefter har ett flertal nya kunder tillkommit och försäljningen har ökat successivt under de senaste åren. ÅMV Production ABs satsning på hög kvalitet, effektivitet och leveranssäkerhet har inneburit att man levererar till många större företag. Sedan 2012 så ingår ÅMV Production AB i koncernen Storskogen.


Om oss
Norra Resurs är en aktör inom rekrytering och bemanning i Norrland. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs din pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i Norrland.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Försäljningschef

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Försäljningschef.

Säljchef Sundsvallsbutiken - Riddermark BIl

Läs mer Apr 6
Erfaren Säljchef med passion och engagemang sökes!

Vi letar efter en driven och erfaren Säljchef som brinner för att leda och motivera säljteam till framgång. Som Säljchef kommer du att vara ansvarig för att utveckla och implementera strategier för att öka försäljningen samt förvalta och coacha ditt team mot uppsatta mål. Vi söker en individ som inte bara har erfarenhet inom försäljning, utan även är passionerad och engagerad i sitt arbete.
Den ideala kandidaten för rollen som Säljchef är en energisk individ med skinn på näsan, som kan inspirera och leda genom sitt exempel.
Du bör vara en ödmjuk person som trivs väldigt bra med att utbilda och stötta säljteamet i deras utveckling.
Att vara strukturerad och ha förmågan att arbeta målinriktat är mycket viktiga egenskaper som vi värdesätter.

Erfarenhet och Kvalifikationer:
• Minst 5 års erfarenhet av att leda säljteam med dokumenterat goda resultat.
• Dokumenterad framgång inom försäljning och utveckling av försäljningsstrategier.
• God förståelse för marknaden och branschtrender inom försäljning är meriterande
• Förmåga att analysera data och dra slutsatser för att optimera försäljningsprocessen.
Personliga egenskaper:
• Passionerad och engagerad inom försäljning.
• Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att motivera och inspirera andra.
• Stark ledaregenskaper med förmågan att skapa ett positivt och resultatinriktat arbetsklimat.
• Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Vad företaget erbjuder dig som anställd:
• Möjligheten att vara en del av ett framgångsrikt team och bidra till företagets tillväxt.
• Utmanande och stimulerande arbetsmiljö där din insats uppskattas och erkänns.
• Möjlighet till personlig och professionell utveckling genom kontinuerlig utbildning och coachning.
• Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor.
Om du är en erfaren säljchef med passion och engagemang, samt tror att du har vad som krävs för att leda och inspirera ett framgångsrikt säljteam, så se till att skicka in din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande, och vi ser fram emot att välkomna en ny nyckelperson till vårt team.
 
Intervjuer sker löpande, ansök idag! 



Vi är idag ca 600 anställda fördelade på 14 butiker, ett logistikcenter och ett huvudkontor. Trots vår storlek beskrivs vi ofta som ett mindre familjebolag, här får du vara med och påverka och hjälpa till att hela tiden driva vår tillväxt i rätt riktning med fler och nöjdare kunder. Riddermark bil är ett utav Sveriges mest expansiva företag, den självklara marknadsplatsen för begagnade bilar. Stolt leder vi utvecklingen inom försäljning och avyttring av begagnade bilar genom lagarbete, nytänkande och lyhördhet. Med flera stora anläggningar i Sverige hjälper vi privatpersoner och företag med sina bilaffärer. Vi bygger och utvecklar egna IT-system om vi helt enkelt anser att det saknas tillräckligt bra sådana, och varje dag strävar vi efter att göra allting lite bättre. Våra medarbetare rekryteras främst för sina värderingar.

Ansök nu

Sales Representative

Läs mer Maj 16
Job Description
A day in the life of a Sales Representative
As a sales representative, you will be a valued member of the Pet Specialty Retailing (PSR) and VET team, where you will build close relationships with customers together with the Pet Specialty Retailing team. In your daily work, you will support PSR and VET team to secure the Sales growth and financial targets in the geographical district of northern part with preferable living location around Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik in Sweden through managing and developing Royal Canin visibility, sales, and recommendation within the frame of Royal Canin strategy and values.
This includes relations, trainings, driving recommendation, in-store excellence, and great execution of Royal Canin strategy through handling customer requirements and questions, planning and prioritizing local marketing budget and driving plan according to guidelines and fulfilling KAM-assignments. You will also handle administration in different systems as well as keeping hardware and software in good shape and up to date.
What are we looking for?
We are looking for a service-minded person that is not afraid to learn new things.
You enjoy interacting with customers and have a passion for first experiences in sales.
You are good at creating strong relationships, trust, and long-term engagement with customers.
You like working independently and managing work in a structured way, yet you are also a team player.
Positive attitude and mindset and being agile in fast moving environment are among your strengths.
You speak Swedish and English, as English is our corporate language.
Additionally, you have strong understanding and experience with MS Office and CRM systems.
Possess and maintain a valid driver's license (qualify for fleet insurance criteria).
Ability to physically lift large quantities of product.

What will be your key responsibilities?
Implement Perfect Store standards through leveraging Category Management selling methodology to gain distribution of core and innovative SKU's
Build and develop customer relationships in long term, following sales statistics and providing full sales support to customers.
Visit and contact customers according to plan and assignment for the period
Proactively sell Royal Canin products, campaigns, values and knowledge to customers to ensure the continuous growth in sales
Contribute recommendations in PSR by educating and sharing health, nutrition and product knowledge to customers
Provide best possible Royal Canin brand visibility in shops, using Royal Canin portfolio, follow guidelines in planograms, motivate secondary placements and excellent campaign execution
For Key Accounts, assist KAM in monitoring agreed activities such as campaigns, visibility, shelves and contribute to trainings of these shops
Ensure right communication available for end-consumers including in-shelf brand communication and product information
Use sales data to improve sales out of shops through analysis and best practice sharing
Full responsibility of administration such as reporting visits in CRM, time, mileage, and receipts
Continuously build own knowledge about health nutrition to be able to offer high quality service to customers
Active participation in team- and sales meetings planned by the company
Responsible of annual agreed personal business objectives and personal development plan

What can you expect from Mars?
Work with over 130,000 like-minded and talented Associates, all guided by The Five Principles.
Join a purpose driven company, where we're striving to build the world we want tomorrow, today.
Best-in-class learning and development support from day one, including access to our in-house Mars University.
An industry competitive salary and benefits package, including company bonus.

Ansök nu

HSB Södra Norrland söker Affärschef för Västernorrland

Läs mer Apr 16
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 26 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter.

HSB Södra Norrland verkar i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Vi servar ca 450 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i regionen. Till vår hjälp har vi drygt 260 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning med placering i Sundsvall.


Är du självgående, utvecklingsinriktad och vill vara med och forma en viktig roll i ett flexibelt och dynamiskt företag? Vi söker en driven affärschef med erfarenhet inom försäljning och fastighetsförvaltning - är du rätt person för utmaningen? Ansök nu!



Arbetsbeskrivning

I rollen som Affärschef kommer du att ha ett omfattande och strategiskt ansvar för både kundrelationer, nykundsbearbetning och försäljning inom Västernorrlands län.

En nyckelkomponent i ditt arbete är att etablera och upprätthålla långvariga och goda kundrelationer genom regelbundna och proaktiva kontakter. Du kommer också att säkerställa att kunderna är väl informerade om väsentliga uppdateringar som rör deras partnerskap med oss.

I denna roll kommer du att ha ansvar för att identifiera och skapa nya affärsmöjligheter, där din förmåga att bygga starka och långvariga relationer blir avgörande. Du har lätt för att kommunicera effektivt med olika intressenter, anpassa ditt tillvägagångssätt efter olika behov och säkerställa ett gott samarbete, vilket kommer att bidra till att stärka vår marknadsposition och öka våra marknadsandelar. En viktig del av ditt arbete kommer vara att ta fram och presentera attraktiva avtalsförslag. Detta innebär bland annat att ta fram offerter, lämna anbud och upprätta avtal. Du kommer också att ha ansvar för nykundsbearbetning, kundavstämningar, resultatuppföljning och budget. Vidare genomför du kundträffar och kundaktiviteter, för att stärka relationerna och säkerställa långsiktig kundnöjdhet. Du kommer aktivt att arbeta för ett effektivt och välkoordinerat samarbete mellan olika affärsområden, vilket är avgörande för att uppnå gemensamma mål.

I tjänsten ingår kontorsansvar och vi ser gärna att du har styrelseuppdrag i ett antal bostadsrättsföreningar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid vårt kontor i Sundsvall. Tjänsten innebär resor varvid B-körkort är ett krav.

Vem är du

Vi söker en driven, utvecklingsinriktad och social person med stark förmåga att bygga och vårda relationer. Du har en akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet, gärna inom fastighetsförvaltning, samt en gedigen bakgrund inom försäljning. Styrelse- och föreningserfarenhet är meriterande. Du trivs i ett dynamiskt, fritt och flexibelt arbetsklimat där egna initiativ uppmuntras och där du ges möjlighet att påverka arbetssätt, även om du har förståelse för behovet att arbeta utifrån processer och rutiner.

Som person är du självgående och tar ansvar för dina uppgifter, samtidigt som du har ett tydligt fokus på samarbete och gemensamma mål. Du har lätt för att förstå kunders behov och skapa förtroendefulla, långsiktiga relationer. Din kommunikativa förmåga innebär att du på ett tydligt och engagerande sätt kan förmedla budskap både internt och externt. Som kundansvarig behöver du ha förmåga att lyssna in kundens behov och synpunkter. Du har dessutom goda administrativa kunskaper och en förmåga att strukturera och hantera flera uppgifter parallellt.

HSB förknippas med trygghet och för att trivas i organisationen bör du dela HSBs värderingar och ha förståelse för kooperationen och att våra kunder många gånger är våra ägare.

Kontakt

I rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells och du är välkommen att kontakta Karin Frisendahl, 070-3774546, karin.frisendahl@jeffersonwells.se. Din ansökan vill vi ha via länken senast den 11 maj.

Ansök nu

Säljchef

Läs mer Mar 19
Arbetsbeskrivning
Som säljchef hos oss på Ahlsell el-installation ansvarar du för att leda och utveckla vår säljavdelning. Du har en central roll i att leda och driva olika försäljningsaktiviteter inom vårt segment och utveckla nya affärer i regionen. Du ansvarar och arbetar nära dina sju innesäljare och tre utesäljare och coachar dem i deras utveckling. Placeringsort är Örnsköldsvik, Östersund eller Sundsvall och ansvarsområdet är Västernorrland/Jämtland. 
Som säljchef är du ansvarig för att upprätthålla starka kundrelationer och säkerställa kundnöjdheten. Du arbetar också med försäljningsanalys och regionala målsättningar. Som chef har du stöd i andra ledare, HR och kollegor. Här är Medarbetarengagemang ett övergripande mål och det önskar vi att du är med och utvecklar.
Vi söker dig som har ett starkt ledarskap och förmåga att inspirera och motivera din personal. Du är kommunikativt stark och har ett öppet, samarbetsorienterat och resultatinriktat arbetssätt. Du är van att arbeta med mål, uppföljning och feedback.
Du har tidigare arbetserfarenhet från försäljning, gärna inom El-installation, samt av ledarskap. Du får gärna ha erfarenhet från en liknande roll och har du dessutom tidigare erfarenhet från branschen eller produktkunskap ser vi det som en fördel. Att du har tekniskt intresse ser vi som självklart. 
På Ahlsell kommer du till en varm kultur där våra värdeord enkelhet, ansvar och öppenhet genomsyrar vår verksamhet. Värdeorden beskriver hur vi arbetar och hur vi förhåller oss till kunder, leverantörer, samhället och inte minst, till varandra. 
Vår vision på Ahlsell - Vi bygger ett mer hållbart samhälle - beskriver vad vår verksamhet och erbjudande syftar till. På Ahlsell är vi en del av våra kunders vardag, vi hjälper dem att göra det enklare att vara proffs. På Ahlsell är medarbetarna det viktigaste vi har och tillsammans med vårt engagemang och kunskap kan vi varje dag bli bättre än igår. För att trivas hos oss gillar du att jobba i en öppen, positiv och entreprenörsdriven kultur där du får möjlighet att växa och utvecklas. Helt enkelt ”den bästa tiden i ditt arbetsliv” som är vårt medarbetarlöfte till dig.
Vi har sedan starten vuxit oss stora, idag är vi marknadsledande, men behållit vår entreprenörsanda. Hos oss säljer du inte bara produkter, du erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras processer. Här blir du en del av Sveriges största säljorganisation. Vi får ofta höra att vi är vänliga och tillmötesgående, det gör oss stolta. Vi tar vår position på allvar och arbetar för att bidra till att göra det enklare att bygga ett bättre och mer hållbart samhälle. 
Våra medarbetare beskriver Ahlsell som en arbetsplats där samarbetet och teamkänslan med kollegor är stark. Vi har en arbetskultur som kännetecknas av tillit och öppenhet. För oss är det viktigt att ta tillvara på våra medarbetares olikheter och vi vill verka för en inkluderande kultur där du kan vara dig själv. Det finns stora möjligheter att utvecklas och växa inom Ahlsell – du påverkar din egen väg framåt. 
Tjänsten är heltid 100% och vi ser gärna att du utgår från kontoren i Sundsvall, Östersund eller Örnsköldsvik. Tillsättning enl överenskommelse. 
I denna rekrytering samarbetar Ahlsell med Randstad. Vi ser fram emot din ansökan på www.randstad.se, senast 2025-04-07. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Pernilla Keusch, senior recruiting consultant, pernilla.keusch@randstad.se. 
För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV.
Fackliga representanter för Unionen når du via Lena Bergman, telefon 072- 716 98 31.
För Randstad och Ahlsell är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Ahlsell strävar efter att anställa nya kollegor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenhet. Tester kan förekomma som en del i vår kompetensbaserade rekryteringsprocess. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 



Ansvarsområden
Att leda, coacha och utveckla dina medarbetare
Ansvara för att utveckla och planera försäljningsstrategin inom ditt segment
Delaktig i att bygga och upprätthålla starka kundrelationer samt säkerställa kundnöjdheten
Jobba med försäljningsanalys och regionala målsättningar




Kvalifikationer
Vi söker dig som:
har akademisk utbildning eller annan kunskap som kan värderas lika
är en modern relationsdriven ledare
har förmågan att inspirera och motivera dina medarbetare
är samarbetsorienterad och resultatinriktad
är tekniskt intresserad
har erfarenhet av försäljningsledning




Erfarenhet
Styrning av försäljningsresultat
Försäljningsledning
Försäljningsutveckling


Om företaget

Ahlsell Sverige AB
Ahlsell finns där människor bor, arbetar och lever sina liv. Som ledande distributör av teknisk installation driver vi tillsammans med våra kunder utvecklingen för de som tillverkar, installerar, bygger, reparerar och underhåller. Med ett brett sortiment av hållbara produkter och tjänster, vår specialistkunskap och med logistik i världsklass är det vårt jobb att göra våra professionella kunders vardag enklare. Med en omsättning på ca 50 miljarder SEK, ca 7 500 medarbetare, över 300 butiker och fyra centrallager, gör vi allt för att uppfylla vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs.

Ansök nu

Försäljningschef/ Franchisetagare till DigitalOWL i Sundsvall

Läs mer Jan 12
Bli Franchisetagare för DigitalOWL i din stad.
Vi söker efter en Försäljningschef / Team leader / Account Manager.
DigitalOWL: Din Chans att Leda Digital Transformation
Vem är vi:
DigitalOWL är en innovativ digitalbyrå som driver digital transformation genom skräddarsydda lösningar inom sökmotoroptimering, digital marknadsföring, webbutveckling, AI-lösningar och leadsgenerering. Vi erbjuder mer än bara ett jobb - vi erbjuder en entreprenörsresa!
Vad Vi Erbjuder:
• Ekonomiska MöjligheterKonkurrenskraftig grundersättning
• Provisionsbaserade intäkter
• Resultatbonusar
• Tillväxtincitament
• Professionell UtvecklingNationellt Advisory Board
• Personlig executive coaching
• Ledarskapsutbildningar
• Mentorprogram
• Operativt StödKomplett digital verktygslåda
• 360° administrativt stöd
• Färdiga säljprocesser
• Nationellt expertnätverk
Vår Ideala Kandidat:
• Krav:5+ år inom sälj/marknad/entreprenörskap
• Dokumenterad B2B-försäljningserfarenhet
• Starkt tech-nätverk
• Ledaregenskaper & Personlig Profil:Strategiskt helhetsperspektiv
• Extremt resultatfokuserad
• Teambuilding-förmåga
• Innovativ mindset
• Stark kommunikatör
• Digital passion
• Mod att ta kalkylerande risker
• Förmåga att omsätta vision till handling


Ansökningsprocess:
1. Skicka din ansökan via formuläret
2. Vi granskar alla ansökningar noggrant
3. Vi kontaktar endast kandidater som matchar profilen
Viktigt att notera: Detta är en unik möjlighet att bli företagsägare, inte en traditionell anställning. Vi hanterar alla ansökningar konfidentiellt och urval sker löpande.Missa inte denna unika chans att bli en del av DigitalOWL-familjen och leda den digitala utvecklingen i din stad.
Ta chansen att få ditt drömjobb, göra skillnad och växa med oss på DigitalOWL!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Norra Resurs Rekrytering & Bemanning AB

Hittar inga andra jobb i Sundsvall från Norra Resurs Rekrytering & Bemanning AB .