Sundsvall: Sektionschef Drakfastigheter

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sektionschef Drakfastigheter i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-30 // Varaktighet: Heltid

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Med målen att skapa 5000 nya jobb till 2030, att bli klimatneutrala samt att utjämna de sociala skillnaderna så jobbar vi hårt för att vara hållbara och ligga i framkant. Vi är långt framme när det gäller att använda digitalisering för att ställa om och utveckla våra verksamheter.

Just nu är framtidstron stark i Sundsvall. När den gröna vågen av nyindustrialisering nu sveper fram över Norrland är Sundsvall ett starkt kort för etableringar och tillväxt. Vi ser en efterfrågan på mark, fler företag, en växande bostadsmarknad och ett växande universitet.

Drakfastigheter är en del av Sundsvalls kommuns fastighetsförvaltning och verksamheten är placerad inom Kommunstyrelsekontoret. Vi ansvarar för fastighetsförvaltning, städning och löpande drift samt ny-, om- och tillbyggnader i kommunala lokaler. Tillsammans med de kommunala förvaltningarna arbetar vi för att erbjuda sundsvallsborna lokaler och miljöer att trivas och utvecklas i.

ARBETSUPPGIFTER
Projekt- och specialistfunktionen ansvarar för investeringsprojekt på kommunala fastigheter i Sundsvalls kommun. På beställning från förvaltningssektionen ansvarar projekt- och specialistfunktionen för all nybyggnation, om- och tillbyggnader av våra fastigheter.
Som sektionschef på projekt- och specialistfunktionen ansvarar du för att leda och fördela arbetet samt att fördela projekt och beställningar inom sektionen.

I rollen som sektionschef leder och fördelar du arbetet och driver utveckling av verksamheten. Du har personalansvar för 16 projektledare, byggledare och specialister samt budgetansvar för sektionen. Du planerar och följer upp sektions arbete, ger stöd och coaching till dina medarbetare.
Du bidrar aktivt i att driva och delta i utvecklingsarbete inom sektionen och Drakfastigheter. Sektionschefen ingår i Drakfastigheters ledningsgrupp och rapporterar till fastighetschef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskolekompetens inom bygg, ingenjör, ekonomi eller kunskaper och färdigheter förvärvade genom arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Du har några års dokumenterad erfarenhet av en chefsbefattning med budget- och personalansvar där du uppnått mycket goda resultat vad gäller bemötande och leverans. Vidare har du några års erfarenhet av beställarroll inom bygg, entreprenad eller installationsbranschen samt av projektledning. Du har god svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Har du har kunskap och erfarenhet entreprenadjuridik samt kunskap inom lagen om offentlig upphandling och hållbarhetsområdet är det meriterande. Likaså om du har erfarenhet av projektledning inom bygg. Du är affärsmässig i ditt sätt att leda och styra och kan göra avvägningar mellan nytta och kostnader.

Vi söker en trygg, stabil ledare som förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du skapar engagemang och delaktighet samt har god förmåga att kommunicera verksamhetens uppsatta mål och resultat. Din samarbetsförmåga är god och du relaterar till berörda på ett lyhört sätt. Du har erfarenhet och intresse av att arbeta med människor med olika bakgrund.
Det är också av vikt att du har en vilja att utveckla, effektivisera och förbättra verksamheten samtidigt som du verkar för helheten.

Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas vilket då kan innebära krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning innan påbörjad anställning i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585).

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som .

Enhetschef Brottsförebyggande avdelningen

Läs mer Sep 12
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

Från 1 januari inrättar vi en ny avdelning vars uppdrag är att ansvara för Bolagsverkets brottsförebyggande arbete. Det innefattar kravställning på kontrollsystem i övrig verksamhet (kvalitet och riktighet), hantera identifierade avvikelser, själva identifiera avvikelser samt analysera och åtgärda risker. Avdelningens ansvar innefattar även utveckling, kvalitetssäkring, registrering, ärendehantering och kundservice inom området.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en utvecklingsinriktad ledare som söker nya utmaningar och tillsammans med oss vill bygga upp en ny avdelning? Vi behöver stärka upp med en enhetschef till enheten Kontroll 2.

Som enhetschef ansvarar du för enhetens budget, verksamhetsresultat och verksamhetsutvecklingsinsatser. Du har personal- och arbetsmiljöansvar för enhetens cirka 16 medarbetare. I rollen som enhetschef har du ett taktiskt ansvar att leda, driva och utveckla verksamheten så effektivt som möjligt och med rätt kvalitet. Du skapar engagemang för att möta framtidens behov och verkar för en arbetsmiljö som stimulerar till samarbete och utvecklingsfokus. Genom ett närvarande ledarskap säkerställer du tillsammans med dina medarbetare en hög kvalitet på den löpande verksamheten med både bra service och nöjda kunder.

Enheten ansvarar bland annat för att tillsammans med enheten Kontroll 1:
- samordna ansvaret för det brottsförebyggande arbetet
- samordna det fortsatta utvecklingsarbetet inom området och att det sker i takt med vår förändringsagenda
- handlägga granskningsärenden - något som sker efter en fördjupad kontroll med utgångspunkt från Bolagsverkets brottsförebyggande ansvar
- samverka med specialister samt ge rådgivning till handläggare
- samordna metodutveckling inklusive genomförande och implementering av nuvarande och kommande analysverktyg
- driva samverkan och informationsutbyte med andra myndigheter på strategisk och operativ nivå.

Du rapporterar direkt till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp där ni tillsammans ansvarar för att avdelningens uppdrag genomförs.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• relevant akademisk utbildning eller aktuell arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• flerårig erfarenhet av att arbeta som chef och ledare med personal- och resultatansvar
• erfarenhet och förmåga att leda en organisation framåt och vidareutveckla såväl verksamhet och arbetsgrupp för att nå uppsatta mål
• erfarenhet av att arbeta taktiskt och operativt med olika utvecklings- och förändringsarbeten inom offentlig verksamhet
• god förmåga att kommunicera på svenska samt engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har arbetat som chef i verksamhet som är av medialt intresse och med ett utredande uppdrag.

Som person har du förmåga till helhetssyn och kan se både större och mer långsiktiga perspektiv. Du tänker strategiskt och tar hänsyn till verksamhetens bästa i agerande och beslut. Ditt ledarskap präglas av tydlighet och du arbetar mot uppsatta mål och fokuserar på resultat. Du är en trygg och stabil ledare som får människor att växa genom ett närvarande ledarskap och gott samarbete. Du har lätt för att skapa ett förtroendefullt klimat samt en kultur och tillit som motiverar till att arbeta med ständiga förbättringar och ser möjligheter i detta.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med vår ledarskapskompass. Chefer på Bolagsverket

• beaktar helheten
• agerar medvetet i vardagen
• kommunicerar kontinuerligt
• skapar förutsättningar

Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

Förutom vårt kontor i Sundsvall har Bolagsverket även kontorsplatser i centrala Stockholm, men du behöver på regelbunden basis kunna arbeta i Sundsvall.

Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Enhetschef med it-kompetens

Läs mer Jun 26
Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall.

Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet.

SPV:s verksamhet under generaldirektören är organiserad i enheter och leveransområden. En enhet leds av en enhetschef och ett leveransområde leds av en leveranschef. Samtliga chefer ingår i myndighetens operativa ledning. Medarbetarna ingår i team som finns på de olika enheterna. Vi ser att samarbetet mellan de olika chefsrollerna och teamen är en viktig nyckel för en väl fungerande verksamhet.

Nu söker vi en enhetschef som vill vara med och utveckla vår verksamhet framåt.

ARBETSUPPGIFTER
Att vara chef på SPV innebär att du är en statlig arbetsgivarföreträdare som följer den gemensamma statliga arbetsgivarpolitiken. Med uppdraget som chef på SPV följer ett ansvar att se till att verksamheten bedrivs effektivt, säkert och med god kvalitet och service. Allt enligt den statliga värdegrunden. Chefen ansvarar också för att risker inom ansvarsområdet identifieras och hanteras.

Som enhetschef på SPV har du personal- och budgetansvar för dina medarbetare samt ansvar att säkerställa att de team som ingår i din enhet levererar enligt plan. Du leder en enhet bestående av cirka 30 medarbetare verksamma inom it-området. Medarbetarna är indelade i olika team där varje team har en teamsamordnare. Inom enheten finns idag team som ansvarar för teknisk utveckling och förvaltning av it-system och plattform. Även ansvar för behörigheter, avtal och licenser finns hos team på enheten.

Du arbetar aktivt med kompetensförsörjningsfrågor för att säkra kompetens och förmågor på kort och lång sikt. Dels genom att kontinuerligt analysera kompetensen inom din enhet i relation till SPV:s långsiktiga behov och dels genom din medverkan i SPV:s kompetensråd. Där arbetar du tillsammans med andra enhetschefer och tar ett gemensamt ansvar för vår övergripande kompetensförsörjning på både strategisk och taktisk nivå. Allt i nära dialog med cheferna för våra leveransområden.

Du uppmuntrar till ett prestigelöst och konstruktivt samarbete och skapar förutsättningar för att utveckla både gruppen och individerna i gruppen. Arbetsmiljöarbete ligger dig varmt om hjärtat och du är en god kommunikatör som skapar mening, arbetsglädje och sammanhang genom framför allt dialog.

Som chef hos oss verkar du också aktivt för att SPV klarar hela sitt uppdrag. I ditt arbete förväntas du samarbeta nära med alla leveransområden och med alla enheterna i syfte att se till att myndigheten totalt sett klarar att leva upp till ställda förväntningar. För att skapa sammanhang för den egna verksamheten behöver du ha en förståelse för SPV i sin helhet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen inom relevant område alternativt erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du
har flerårig erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har även mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• ledarskap i teambaserad organisation
• ledarskap och arbete inom offentlig förvaltning
• ledarskap inom It-området.

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.

Som person:
• är du flexibel. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och
förhållningssätt. Du ser också möjligheterna i förändringar.

• har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt.
Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

• har du en god ledarskapsförmåga. Du kan leda och motivera för att effektivt nå gemensamma mål. Du samordnar
grupper och blir en referenspunkt för andra samt skapar engagemang och delaktighet.

• har du ett gott omdöme. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Du väger samman komplex information och olika
typer av hänsynstaganden samt visar gott omdöme när du uttalar dig, agerar och tar beslut.

• har du en helhetssyn. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela
verksamhetens bästa när du agerar och tar beslut.

Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 2) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare.
Du måste också ha svenskt medborgarskap för att kunna få den här sortens säkerhetsklassade tjänst.
Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här på Säkerhetspolisens webbplats:
https://www.sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/sakerhetsskyddsatgarder/personalsakerhet.html

Slutkandidaterna i rekryteringsprocessen kan komma att genomgå tester som en del av urvalsprocessen.

ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och
ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Ansök nu

Vikarierande enhetschef

Läs mer Jun 13
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en utvecklingsinriktad ledare som söker nya utmaningar? Då har vi jobbet för dig. Nu söker vi en vikarierande enhetschef till enheten Finansiell information.

Enheten Finansiell information består av tre sektioner med medarbetare som leds av sektionschefer. Enheten ansvarar för granskning och registrering av årsredovisningar, hantera förseningsavgifter, registrering av vinstutdelning och delårsrapporter samt diverse tillståndsgivning. Enheten står inför flera spännande utmaningar då lagstiftning som påverkar området kommer att genomföras inom kort.

Som enhetschef ansvarar du för enhetens budget, verksamhetsresultat och verksamhetsutvecklingsinsatser. Du har det yttersta personal- och arbetsmiljöansvaret för enhetens medarbetare och ett direkt personalansvar för sektionscheferna.

I rollen som enhetschef har du ett taktiskt ansvar att leda, driva och utveckla verksamheten så effektivt som möjligt och med rätt kvalitet. Du skapar engagemang för att möta framtidens behov och verkar för en arbetsmiljö som stimulerar till samarbete och utvecklingsfokus. Genom ett närvarande ledarskap säkerställer du tillsammans med dina medarbetare en hög kvalitet på den löpande verksamheten med både bra service och nöjda kunder.

I ledningsgruppen för enheten Finansiell information ingår idag tre sektionschefer och två verksamhetsutvecklare.

Du rapporterar direkt till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp där ni tillsammans ansvarar för att avdelningens uppdrag genomförs.

Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- relevant akademisk utbildning eller aktuell arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
- flerårig erfarenhet av att arbeta som chef och ledare med personal- och resultatansvar
- erfarenhet och förmåga att leda en organisation framåt och vidareutveckla såväl verksamhet och arbetsgrupp för att nå uppsatta mål
- erfarenhet av att arbeta taktiskt och operativt med olika utvecklings- och förändringsarbeten, antingen inom offentlig eller privat verksamhet
- en god förmåga att kommunicera på svenska samt engelska i tal och skrift är en förutsättning

Som person har du förmåga till helhetssyn och kan se både större och mer långsiktiga perspektiv. Du tänker strategiskt och tar hänsyn till verksamhetens bästa i agerande och beslut. Ditt ledarskap präglas av tydlighet och du arbetar mot uppsatta mål och fokuserar på resultat. Du är en trygg ledare som får människor att växa genom ett närvarande ledarskap och skapar en kultur och tillit som främjar ständiga förbättringar. Du har lätt för att motivera andra till att arbeta med förändring och ser möjligheter i detta. Du har lätt för att samarbeta och att skapa ett förtroendefullt klimat.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med vår ledarskapspolicy. Chefer på Bolagsverket

• beaktar helheten
• agerar medvetet i vardagen
• kommunicerar kontinuerligt
• skapar förutsättningar

Befattningen ingår i den lokala chefskretsen och omfattas av chefsavtalet

ÖVRIGT
Placeringsort: Sundsvall

Ansök nu

Tullverket söker gruppchef spaning

Läs mer Maj 14
Vill du jobba med spännande och utvecklande arbetsuppgifter tillsammans med ditt team och bidra till Tullverkets brottsbekämpande verksamhet? Då ska du söka den här tjänsten som gruppchef för en spaningsgrupp i Sundsvall!

Tullverket har som uppdrag att begränsa den organiserade och storskaliga brottsligheten och förhindra den illegala införseln av narkotika- och dopingpreparat, alkohol, tobak, vapen och andra varor som hotar liv, hälsa och miljö. Tullverket ska bidra till att minska antalet kriminella nätverk som ägnar sig åt narkotika-, alkohol- eller tobakssmuggling eller ekonomisk brottslighet.

Tullverket består av fyra operativa avdelningar; kontrollavdelningen, uppbördsavdelningen, underrättelseavdelningen och tullkriminalavdelningen. Tullkriminalavdelningen ansvarar för Tullverkets brottsutredande verksamhet och teknisk inhämtning. Verksamheten arbetar inom ramen för förundersökning av brott eller åtgärder som ska leda till förundersökning av brott i syfte att lagföra huvudmän bakom brottslighet, minska lönsamheten av brottslighet samt påtagligt störa kriminella aktiviteter.

Tullverkets förundersökningsverksamhet består av ett nationellt IT- och teknikcentrum med ansvar för hemliga tvångsmedel, spaningsteknik och IT-forensik, Tullverkets laboratorium samt fyra tullkriminalenheter som ansvarar för var sitt geografiskt område, Syd, Väst, Öst och Nord. Enheten i Nord är uppdelade i verksamhetsområden: spaning och utredning.

Om tjänsten

Som gruppchef för spaning ska du operativt styra, leda, följa upp och utveckla verksamheten genom att säkerställa att din grupp fungerar väl och levererar goda resultat i linje med mål, strategier och aktivitetsplan.

Som gruppchef förväntas du stödja dina medarbetares utveckling genom bl.a. medarbetarsamtal och lönesamtal samt arbeta med lärande och erfarenhetsutbyte, som en del i ett kontinuerligt förbättrings- och utvecklingsarbete. I chefsuppdraget ingår även att utveckla rutiner, metoder och processer enligt fattade beslut. Som gruppchef ansvarar du också för ledning av arbetsplatsträffar samt ansvarar för arbetsmiljöarbetet som följer av särskild delegering

Som gruppchef krävs att du företräder uppdragsgivaren, är arbetsgivare och verkställer fattade beslut. Ditt chefsuppdrag utövas genom ledarskapet som handlar om att styra verksamheter och leda människor. Det grundläggande uppdraget för myndighetens chefer är att utöva ett gott ledarskap och därigenom åstadkomma goda resultat genom sina medarbetare, i linje med uppdraget och utifrån tillgängliga resurser. För Tullverkets chefer och dess ledarskap är tre centrala utgångspunkter formulerade; uppdraget, samverkan och prioritering.

I arbetet ingår även brottsutredningsarbete.

Vi söker dig som har:


• Tullverkets brottsbekämpningsutbildning eller annan brottsbekämpningsutbildning som Tullverket bedömer vara likvärdig.
• Genomförd och godkänd vapenutbildning (pistol).
• Genomförd och godkänd konflikthanteringsutbildning inklusive kommunikation, självskydd, OC-spray och batong.
• Goda kunskaper i såväl svenska som engelska, och god förmåga att uttrycka sig tydligt i tal och skrift.
• Körkort, behörighet B.
• Svenskt medborgarskap.

Det är meriterande om du har:


• Ledarskapsutbildning.
• Genomförd och godkänd spaningsutbildning (grund och/eller fördjupad).
• Erfarenhet som chef med verksamhets -och personalansvar.

Personliga egenskaper


• Mod – att fatta och fullfölja beslut, ta tag i utmaningar och pröva nya idéer.
• God kommunikativ förmåga – som tydliggör riktning och ramar, och skapar mening och samförstånd genom inkluderande, inlyssnande och engagerande dialog.
• Psykologisk trygghet – i termer av integritet och förmåga att hantera såväl egna som andras reaktioner, tankar och känslor.
• Nyfikenhet och prestigelöshet – genom att utforska och utmana sig själv och andra i att tänka nytt och göra annorlunda i syfte att stimulera lärande och innovation.
• Ha förmåga att tillvarata mångfald – vad gäller kompetens, erfarenheter och perspektiv för att utveckla verksamheten och hantera den ökande komplexiteten vi agerar i.
• Positiv människosyn – med intresse för människor och deras utveckling.
• Samarbetsförmåga – säkerställa god samverkan inom gruppen och i relation till andra grupper och enheter.
• Ha förmåga att aktivt arbeta för en god arbetsmiljö.
• Gott omdöme – Kunna uppträda som en god representant för Tullverket såväl internt som externt.

Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig

Genom att jobba på Tullverket har du ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och kompetensutveckling högt och är vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor.

Övrigt

Referensnummer: TV-2024-11283.

Placeringsort: Sundsvall.

Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning.

Inom Tullverket tillämpas tidsbegränsade chefsförordnanden på 5 år med möjlighet till förlängning.

Individuell lönesättning tillämpas.

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse.

Resor i tjänsten förekommer.

Oregelbunden arbetstid.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket.

Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald.

För mer information och ansökan

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa eller maila enhetschef Fredrik Leijerholt, 090-18 55 22.  Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Tullverkets PA-support, 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Erland Solander, 060-67 25 02 och för Saco-S, Lena Edehag, 08-456 58 68.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 3 juni. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Sundsvalls kommun

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Sundsvalls kommun .

Vård- och omsorgspersonal till Sundsvalls kommun

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Okt 1
Sundsvall växer, och med det ökar också behoven inom vård och omsorg. För att möta den växande efterfrågan satsar vi i höst på en större rekryteringskampanj och söker kvalificerad personal inom flera yrkesområden. Vår målsättning är inte bara att fylla de akuta behoven, utan att bygga en långsiktigt hållbar arbetskraft. Genom att fokusera på rätt kompetens och kontinuerlig utveckling skapar vi förutsättningar för en stabil och hållbar bemanning, där våra medarbetare kan utvecklas och trivas i sina yrkesroller för en trygg och kvalitativ vård och omsorg, både idag och imorgon.

Vi söker vård- och omsorgspersonal till någon av följande verksamheter:
• Äldreboende
• Hemtjänst
• Servicehus
• Stöd och omsorg - omsorgsboenden för unga eller vuxna med funktionsnedsättning
• Personlig assistans
• Aktivitetscenter

De geografiska områdena vi söker personal till är centrala Sundsvall, Matfors/Stöde, Njurunda/Kvissleby, Granlo/Granloholm Alnö och Indal.

Såhär går ansökan till:
• Läs igenom annonsen och gå sedan vidare till ansökan.
• I ansökan kommer du att få svara på ett antal urvalsfrågor, bland annat vilken tjänst och område som du är intresserad av.
• I din ansökan ska du också skicka in dina betyg eller yrkesbevis som kan styrka din utbildning, vi kan inte bedöma din ansökan innan dess.

ARBETSUPPGIFTER
Du har ett ansvarsfullt uppdrag där du ger stöd åt personer med behov av vård och omsorg. Du utgör ett stöd i deras dagliga liv och gör det möjligt för dem att kunna leva sin vardag så normalt som möjligt utifrån sina önskemål och behov.

Omvårdnadsarbetet på de olika verksamheterna varierar utifrån den enskildes individuella behov av stöd. Inom vissa verksamheter är det mer omfattande omvårdnadsbehov och i andra fall handlar det om att ge stöd och handledning för att främja den enskildes självständighet.

Du kan kolla på filmer från medarbetare och läsa mer om verksamheterna och arbetsuppgifterna här: https://sundsvall.se/naringsliv-och-arbete/jobb-och-praktik/lediga-jobb-i-kommunen/jobb-inom-vard-och-omsorg.

KVALIFIKATIONER
Undersköterska och specialistundersköterska demens
• Godkänd utbildning i nationella utbildningspaketet Vård- och omsorgsprogrammet eller motsvarande äldre utbildningar inom vård och omsorg samt motsvarande inom Vuxenutbildningen.
• Det är önskvärt om du har grundläggande arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg.
• För specialistundersköterska ska du har vidareutbildning inom demens och det är önskvärt med erfarenhet inom demens.

Stödassistent
Vi söker dig som antingen:
• gått vård- och omsorgsprogrammet med specialisering inom programfördjupning funktionsnedsättning/psykiatri.
• är undersköterska med inriktning inom utvecklingsstörning/psykisk ohälsa.
• gått barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete eller pedagogiskt arbete.
• Det är önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta med funktionsnedsättningar, LSS-verksamhet och/eller psykiatri.
• Det är önskvärt om du har grundläggande arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg.

Personlig assistent
• Du är utbildad undersköterska eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Vi söker dig som är kvinna och för en av tjänsterna söker vi dig utan pälsallergi, detta eftersom brukarna har det behovet.
• Du har tidigare arbetslivserfarenhet av personlig assistans med stor sjukvårdande/omvårdande erfarenhet.

För samtliga roller söker vi dig som har god kommunikativ förmåga att ge information på svenska till den enskilde vård- och omsorgstagaren, kollegor och anhöriga. Det är viktigt att du har god muntlig och skriftlig framställan att dokumentera i journalsystem kring den enskilde vård- och omsorgstagaren. Du har minst läst svenska 1 eller svenska som andraspråk 1.

För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du har grundläggande IT-kunskap samt kompetens i Officepaketets delar Outlook och Word. Det är meriterande om du är van att arbeta med verksamhetssystem som exempelvis Heroma, Life Care och Time Care.

Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap i lågaffektivt bemötande. I vissa verksamheter är även B-körkort är ett krav, till exempel inom hemtjänst och verksamheter i ytterområden.

Inom våra verksamheter krävs utdrag ur belastningsregistret. Det beställer du via polisens hemsida genom denna länk:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/

ÖVRIGT
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Lärare i biologi till IBDP, Västermalms skola

Lärare i gymnasieskolan
Läs mer Sep 30
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.

Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.

Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun är en del av den gröna omställningen i Norra Sverige där det står klart med en stor etablering som kommer att leda till många nya jobb och därmed många nya invånare. Vi förbereder oss för fullt med att bland annat bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.

Sundsvalls gymnasium/Västermalm är en attraktiv och centralt belägen skola; just nu har över 1000 elever valt att genomföra sin gymnasieutbildning hos oss! På Västermalm finns 7 gymnasieprogram: Naturvetenskapsprogrammet, Teknikprogrammet, Bygg- och anläggning, Fordons- och Transportprogrammet, Industritekniska programmet, El- och energiprogrammet samt Vård- och omsorgsprogrammet!

Västermalm erbjuder även gymnasieingenjörsutbildning och arbetet med att starta upp International Baccalaureate Diploma Programme pågår! Vi är IB kandidatskola och är aspiranter för att bli IB-skola 2025. Västermalms skolenhet innefattar även anpassad gymnasieskola och de individuella alternativen.

Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs, har eleven i fokus, vi vågar testa nytt och utvecklas! Vi har fina ändamålsmässiga lokaler, ett eget skolbibliotek och stora möjligheter, vi söker nu en engagerad gymnasielärare till vårt team. Är du den vi söker?

This is a fantastic opportunity to join our School as we aspire to become a fully accredited IB World School in preparation for programme introduction in August 2025.

ARBETSUPPGIFTER
Sundsvalls gymnasium would like to recruit a committed and knowledgeable teacher to both the International Baccalaureate (IB) Diploma Programme and the Swedish national curriculum.

Du kommer i första hand att undervisa på IBDP (International Baccalaureate Diploma Programme). Undervisningsspråket är engelska. Du förväntas aktivt delta i uppbyggnaden av International Baccalaureate Diploma Programme på Västermalm.

KVALIFIKATIONER
I första hand söker vi dig som är legitimerad gymnasielärare i biologi i kombination med t.ex. kemi, engelska eller samhällskunskap. Du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift i engelska samt svenska språket. Erfarenhet av att undervisa på IBDP är meriterande.

Du är flexibel, kunnig, engagerad och ser möjligheter i förändringar. Du har en god samarbetsförmåga, gillar att arbeta i team, och har även god förmåga att arbeta självständigt. Vi önskar rekrytera en lärare som har ett starkt engagemang för undervisning på engelska och IBDP-programmet!

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Leg. fysioterapeut till Fysioterapienheten, Sundsvalls Kommunrehab

Fysioterapeut
Läs mer Okt 4
Nytt
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.

Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun är en del av den gröna omställningen i Norra Sverige där det står klart med en stor etablering som kommer att leda till många nya jobb och därmed många nya invånare. Vi förbereder oss för fullt med att bland annat bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.

Vi är inne i en "baby-boom" och behöver förstärka med fler fysioterapeuter i vår verksamhet.

Vi är en stabil enhet där det inom verksamheten finns 25 fysioterapeutkollegor, så det finns goda möjligheter till kollegialt stöd. Hos oss får du en individuellt anpassad introduktion och vi tillämpar mentorskap. Detta för att du ska få de bästa förutsättningarna att komma in i ditt uppdrag som fysioterapeut. Många av oss har jobbat länge, och vi beskriver vårt arbetsklimat som öppet, stöttande och tryggt. Som ny kollega tillåts man att våga fråga.

Vår arbetsplats präglas av öppenhet och att alla individer ska behandlas jämlikt och med respekt. Vi främjar samhörighet och har roligt tillsammans.

Fysioterapeuter, arbetsterapeuter och rehabassistenter bildar tillsammans Sundsvalls Kommunrehab. Vi sitter alla tillsammans i våra fina lokaler i Nacksta. Att vi sitter tillsammans ger möjligheten till ett nära utbyte av erfarenheter och är på så vis en bidragande faktor till att stärka varandra och våra kompetenser. Fysioterapeut och arbetsterapeut kompletterar varandra i geografiska team, där samverkan i tvärprofessionella team är en central del i arbetet.

Sundsvalls kommun har en MAR och en Hjälpmedelssamordnare som verksamhetsstöd.

ARBETSUPPGIFTER
Som fysioterapeut hos oss bedrivs insatserna i patientens egen bostad, på särskilda boenden och socialpsykiatriboenden. Fysioterapeutens arbete är mycket varierande, du prioriterar och organiserar din arbetsdag både självständigt och tillsammans med dina kollegor utifrån de ärenden du ansvarar för.

Vi har ett nära tvärprofessionellt samarbete med arbetsterapeuter, sjuksköterskor, rehabassistenter, omvårdnadspersonal samt enhetschefer. Du kommer att delta i regelbundna teamträffar med vård- och omsorgstagarens behov i fokus.

Som fysioterapeut hos oss gör du en funktionsbedömning, tar till vara på och utvecklar vård- och omsorgstagarens fysiska funktioner genom både specifik träning samt vardagsrehabilitering i patientens hemmiljö. De allra flesta personer vill vara så självständiga som möjligt vilket du ska vara med och bidra till med din specifika kompetens. Du kommer även att ha insatser som är bevarande och kompenserande. Du bedömer även behovet av, och förskriver personliga hjälpmedel. Handledning, råd, stöd och instruktion till vård- och omsorgstagare, anhöriga och omsorgspersonal är en viktig del av arbetet.

Är du nyfiken på hur vi arbetar så har vi även möjlighet att erbjuda dig ett arbetsplatsbesök.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut och som har ett genuint intresse för äldreomsorg. Du ska kunna kommunicera väl muntligt och skriftligt på svenska.

Som person är du ansvarstagande och trygg med att strukturera upp och planera det egna arbetet, samt att fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du har lätt för att samarbeta med andra och ser värdet av ett gott samarbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetet innefattar bilkörning och du måste inneha B-körkort för manuell växellåda.

ÖVRIGT
Sundsvalls kommun erbjuder dig bland annat:
• Kompetensutveckling.
• Hälsofrämjande åtgärder såsom friskvårdskort/friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
• Tillägg till föräldraförsäkringen.
• Extra semesterdagar när du fyllt 40 år.
• Möjlighet till att semesterväxla mot fler semesterdagar.
• Medlemskap i Sundsvalls Kommuns fritidsförening.

Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Lärare i åk 2 till Stöde skola

Grundlärare, förskoleklass och 1-3
Läs mer Okt 3
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.

Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.

Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun är en del av den gröna omställningen i Norra Sverige där det står klart med en stor etablering som kommer att leda till många nya jobb och därmed många nya invånare. Vi förbereder oss för fullt med att bland annat bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.

Stöde skola ligger i Ljungans natursköna dalgång, fyra mil väster om Sundsvall. Stöde skola har elever från förskoleklass till årskurs nio samt en internationell klass. Många av barnen har skolskjuts till och från skolan. Besök gärna vår egen hemsida och vår blogg!

Stöde skola arbetar aktivt med att lyfta elevernas självkänsla. Vi förmedlar att vi vuxna har höga förväntningar och en tro på allas förmåga, vilket vi tror ger en högre måluppfyllnad. Hos oss får du ett ämnesöverskridande samarbete mellan pedagogerna. Stöde skola har en stark tradition av entreprenöriellt lärande.

Vi arbetar entreprenöriellt med ett starkt fokus på våra elevers självkänsla. På Stöde skola utvecklas vi tillsammans för framtiden!

ARBETSUPPGIFTER
Mentor och lärare i åk 2. Undervisning i alla ämnen förutom bild och idrott och hälsa.

KVALIFIKATIONER
Du ska vara utbildad Lärare med legitimation för undervisning i årskurserna f-3. Tidigare erfarenhet som grundskolelärare F-3 är meriterande men vi söker även nyexaminerade lärare. Du är väl insatt i skolans styrdokument och kan omsätta dem i praktiken.

Du är en driven pedagog med god samarbetsförmåga och du har ett positivt förhållningssätt.

Du är en ledare i klassrummet och precis som dina blivande kollegor är det viktigt att du känner glädje, att dina arbetsuppgifter är utmanande och utvecklande. Du har höga förväntningar på dina elever och du hjälper dem att nå sin potential. Du arbetar för ett inkluderande förhållningssätt. Du är driven i att utveckla verksamheten och tillsammans med dina kollegor arbeta med LGR 22. Du bidrar till att kvalitetsutveckla vår skola.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Bostadslots till Öppenvård BOS

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Okt 2
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.

Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun är en del av den gröna omställningen i Norra Sverige där det står klart med en stor etablering som kommer att leda till många nya jobb och därmed många nya invånare. Vi förbereder oss för fullt med att bland annat bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.

Inom Individ- och arbetsmarkandsförvaltningen (IAF) ingår Individ- och familje-omsorgen, arbetsmarknad och vuxenutbildning. Förvaltningen består av fyra verksamhetsområden; Barn, unga och familj, Vuxenutbildning, Arbetsmarknad och Missbruk och psykisk ohälsa. Inom Verksamhetsområdet missbruk och psykisk ohälsa ingår enheten Öppenvård Bostadssociala gruppen (BOS).

Verksamhetens mål är att förmedla insikter, hopp, stöd och färdigheter till personer med beroendeproblematik samt samsjuklighet, så att de under-eller efter slutförd behandling kan leva ett drogfritt alternativt bättre liv och på sikt klara av eget boende. Öppenvård BOS har sedan en organisationsförändring 2022 arbetat med att utveckla och forma arbetssätt utifrån evidensbaserade behandlingsmetoder och stöd. Ansvaret och mandaten för hur insatsen utformas ligger hos öppenvården och baseras på den beskrivning av den enskildes behov som myndighetsutövningen lämnar i sitt uppdrag.

Enheten består idag av 6 bostadslotsar, 2 socialsekreterare bostad först och en enhetschef, vars huvuduppdrag är att ge stöd till enskilda som till följd av beroendesjukdom och/eller psykisk ohälsa har beviljats bostadsinsats i någon av socialtjänstens olika bostadslösningar; bostadssocialt kontrakt, träningslägenhet eller bostad först.

Till enheten söker vi nu två drivna och engagerade bostadslotsar! En av tjänsterna är en tillsvidareanställning och den andra är ett vikariat på ett år.

ARBETSUPPGIFTER
Som bostadslots arbetar du med att ge stöd till enskilda som till följd av beroendesjukdom och/eller psykisk ohälsa har beviljats bostadsinsats som en del i vårdkedjan. Du arbetar på uppdrag från socialsekreterare utifrån individens behov av stöd för att uppnå bibehållen nykterhet och skapa förutsättningar för att bo i ordinärt boende efter man genomgått behandling.

I arbetsuppgifterna ingår att:
• Ge den enskilde stöd i det vardagliga livet tex hur man sköter sin bostad på ett bra sätt
• Hantera akuta ärenden och störningar på uppdrag av chef i samtliga lägenheter
• Motivera den enskilde att bibehålla sin nykter- och drogfrihet i form av motiverande/stödjande samtal och ÅP (återfallsprevention)
• Tillsammans med den enskilde upprätta en genomförandeplan samt dokumentera enligt SoL

På kvällar och helger arbetar ni alltid 2 och 2 med egna ärenden samt att ni tillsammans har ansvar för att hantera det som dyker upp akut i samtliga ärenden. Stort fokus ligger på motiverande arbete för att bibehålla nykterhet och stötta enskild till att ta nya steg i rehabiliteringsprocessen. Detta förutsätter att du som bostadslots bygger upp förtroendefulla relationer, vilket ofta påbörjas redan innan den enskilde lämnar behandlingshemmet.

Arbetstiden är schemalagd dag, kväll och helg. Helgarbete var 3:e helg.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med människor, har lätt för att skapa förtroendefulla relationer, är tålmodig och bra på att möta olika människor utifrån deras förutsättningar och behov. Du har en god samarbetsförmåga och jobbar bra i team samtidigt som du kan arbeta självständigt, då ensamarbete förekommer. Du är trygg, flexibel, tydlig och ansvarstagande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
•Två års eftergymnasial utbildning med inriktning mot socialt arbete exempelvis behandlingsassistent och behandlingspedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.
• God datorvana.
• Körkort B.

Meriterande är erfarenhet av kommunens verksamhetssystem som till exempel Treserva. Det är även meriterande att ha kunskap och erfarenhet av målgruppen, tidigare erfarenhet av att arbeta med bostadssociala kontrakt, missbruksbehandling eller socialtjänst. Utbildning i en eller flera av arbetsmetoderna; Case Management, MI, motivationshöjande behandling (MET), återfallsprevention (ÅP), eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig bedöms även meriterande.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Biträdande rektor till Stige skola

Biträdande rektor
Läs mer Okt 4
Nytt
Är du en engagerad ledare med passion för pedagogisk utveckling? Stige skola, belägen i natursköna Indalsälvens dalgång, söker nu en biträdande rektor som vill vara med och forma framtidens lärande. Tillsammans med Lidens skola erbjuder vi en unik miljö där kultur, friluftsliv och utomhuspedagogik står i fokus. Våra skolor, små men dynamiska, ger dig stora möjligheter att påverka och utveckla verksamheten för både elever och personal.

ARBETSUPPGIFTER
Som biträdande rektor på Stige skola kommer du att spela en central roll i skolans pedagogiska och organisatoriska arbete. Du har personalansvar för årskurs F-6 och fritidshemmet och kommer att driva utvecklingen av undervisningen och lärmiljön för våra drygt 100 elever. Vi arbetar nära tillsammans, och du får stora möjligheter att påverka skolans utvecklingsarbete genom kollegialt lärande och gemensamma mål.

Vi ser det som självklart att skapa en trygg och transparent organisation där alla känner sig delaktiga. Med din erfarenhet och ditt pedagogiska ledarskap kommer du att stödja och utmana våra lärare för att uppnå högsta kvalitet i undervisningen och säkerställa att våra elever når sina mål. Du leder även APT, personalkonferenser och utvecklingssamtal och har en viktig roll i att bygga relationer med både elever, vårdnadshavare och medarbetare.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
• Verksamhets- och personalansvar för årskurs F-6 och fritidshemmet
• Driva skolutveckling och arbeta för en tillgänglig lärmiljö för alla elever
• Leda det systematiska kvalitetsarbetet i nära samarbete med rektor och personal
• Arbeta operativt i den dagliga verksamheten och samverka med vårdnadshavare
• Stödja och utveckla pedagogernas arbete genom ledarskap och kollegialt lärande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• Har en pedagogisk högskoleutbildning och flerårig erfarenhet inom grundskolan eller gymnasiet
• Har erfarenhet av skolutveckling och är väl insatt i grundskolans styrdokument, lagar och systematiska kvalitetsarbete
• Är en trygg och tydlig ledare med förmåga att skapa förtroende och bygga starka relationer
• Har B-körkort, goda IT-kunskaper och är van att arbeta med verksamhetssystem och Office-paketet
• Är engagerad, lösningsorienterad och har en helhetssyn på skolans utveckling

Meriterande är erfarenhet av pedagogiskt ledarskap i årskurs F-6 och fritidsverksamhet, samt kunskaper inom arbetsmiljö och arbetsrätt samt erfarenhet av andra system som används inom Sundsvalls kommun; Heroma, Qlik sense, Stratsys, PMO.

På Stige skola möter vi varje elev och medarbetare där de är och tillsammans skapar vi förutsättningar för lärande. Hos oss får du möjlighet att ta nästa steg i din karriär som skolledare, i en miljö som präglas av gemenskap, nytänkande och en stark framtidstro.
Tjänsten är ett vikariat tom 2025-08-31 men kan ev förlängas.

Vill du vara med och göra skillnad? Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av vårt engagerade team på Stige skola!

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu