Sundsvall: Servicehandläggare till Statens servicecenter, Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicehandläggare till Statens servicecenter, Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

På servicekontoret i Sundsvall är vi ca sju medarbetare. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.
Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.

Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Arbetat minst två år, under de senaste fem åren, inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten.

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Vidare är det meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete med fysiskt kundmöte inom någon av våra samarbetsmyndigheter

Övrigt
Anställningen är tillsvidare och på heltid 
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning
Startdatum efter överenskommelse
Placeringsort Sundsvsll
Vi har ej möjlighet till distansarbete
Denna anställning kräver godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Som anställd kan du även komma att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 22 oktober, 2024.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka i 44 Sundsvall.


Statens servicecenter

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.

Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som .

GK söker Servicekoordinator i Sundsvall

Läs mer Aug 6
GK är ett av Skandinaviens ledande företag inom teknisk entreprenad och servicepartnerskap. Är du en strukturerad, lösningsorienterad och kommunikativ person med en stark känsla för service? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Skicka in din ansökan redan idag – start är omgående!
Om tjänsten
GK erbjuder lösningar och tjänster inom ventilation, byggnadsautomation, rör och kyla och är en av de främsta aktörerna inom dessa områden i Skandinavien. Deras kontor i Sundsvall har en familjär och öppen arbetskultur. Som anställd bidrar du till att göra skillnad genom att utveckla, bygga och erbjuda smarta tekniska lösningar som minskar klimatpåverkan från både gamla och nya byggnader. Hos oss är det handlingarna som räknas!
Vi söker nu en servicekoordinator för en heltidstjänst med placering i Sundsvall. Som servicekoordinator kommer du att hantera fakturor och order, utföra administrativa uppgifter samt ge support och service till både externa och interna parter. Vi letar efter dig som trivs med att arbeta serviceinriktat och strukturerat samt har en god förmåga att bygga relationer.
Du erbjuds
En administrativ roll med möjligheter att skapa relationer inom hela företaget
Erfarenheter inom order- och fakturahantering
Möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan på sikt
En företagskultur med familjär stämning, mycket skratt och värme
Stöd och coachning från engagerade kollegor och chefer

Arbetsuppgifter
Hantering av fakturor och order
Ge support till kollegor inom hela företaget samt till företagets kunder

Vi söker dig som
Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Har viss erfarenhet av service och/eller administration
Har god system- och datorvana

Meriterande
Tidigare erfarenhet av en koordinerande roll
Erfarenhet av att arbeta i systemet Unit4

För att lyckas i rollen tror vi att du
Är energisk, positiv och har en framåtlutad inställning
Är lösningsorienterad och tar egna initiativ
Har god förmåga att kommunicera och bygga relationer, både internt och externt
Arbetar strukturerat och systematiskt, och trivs med administrativa uppgifter

Om GK
Som medarbetare inom GK bidrar du till att göra skillnad. Inom GK drivs vi av att utveckla, bygga och drifta smarta tekniska lösningar som minskar klimatpåverkan från gamla och nya byggnader. För oss är det handlingarna som räknas. Vi arbetar som ett team där varje individs insats är avgörande för att vi ska lyckas tillsammans. Vår vision är att vara en klimatförebild och prioritera hållbarhet i allt vi gör, med ambitionen att skapa verklig förändring i byggbranschen och samhället i stort.
På GK är våra ledord inkluderande, nyfikna och ansvarstagande (INA). Vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, respekterar varandras specialkunskaper och arbetar tillsammans för att skapa ett hållbart arbetsklimat. Vi är nyfikna på innovation och utveckling och tar ansvar för att leverera pålitliga och hållbara lösningar. På GK kan du vara dig själv och förvänta dig att bli respekterad, oavsett var du kommer ifrån eller vem du älskar. Mångfald och inkludering handlar för oss om att erkänna och respektera varandra att hitta styrka i det som gör oss lika och olika. Kvalificerade kandidater som känner igen sig i våra värderingar inkluderande, nyfiken och ansvarstagande uppmuntras att ansöka hos oss.
Ansökan
Är du redo att ta första steget till en spännande resa tillsammans med oss på GK? Då är du välkommen med din ansökan!
Hos oss kan du söka utan CV och ansökningsbrev. Istället ber vi dig att besvara några korta frågor. Ansökan skickas elektroniskt via vårt rekryteringssystem.Vi tillämpar löpande urval i den här rekryteringen så skicka in din ansökan med en gång.
Provanställning kan tillämpas.
För den här tjänsten kan det bli aktuellt att du som slutkandidat får göra en ekonomisk och juridisk bakgrundskontroll. Syftet med bakgrundskontrollen är inte att sålla bort utan kontrollen görs för att både du och vi ska känna oss trygga med anställningen. Hör av dig till rekryterande chef om du vill veta mer om bakgrundskontrollen och varför den görs.

Ansök nu

Handläggare till myndighet

Läs mer Sep 17
Är du en erfaren handläggare som vill vara med och bidra till utvecklingen av Sveriges digitala förvaltning? Vi söker nu en engagerad och strukturerad handläggare till kund. Här får du möjlighet att arbeta med varierande uppgifter i en dynamisk miljö, där du blir en viktig del i att stödja digitaliseringen av den offentliga sektorn.

Arbetsuppgifter:

Som handläggare hos oss kommer du att:

* Svara på frågor via e-post och telefon från privatpersoner, aktörer inom offentlig förvaltning samt medarbetare inom andra enheter på myndigheten.
* Handlägga ärenden som bland annat gäller anslutning av aktörer till våra tjänster, från ansökan till beslut.
* Utföra administrativa uppgifter inom myndigheten, såsom dokumenthantering och ärenderegistrering.
* Ta emot och registrera incidenter som rör tjänster som levereras av myndigheten, och säkerställa att de hanteras och åtgärdas i tid.

Kvalifikationer (ska-krav):

Vi söker dig som uppfyller följande krav:

* Minst två (2) års akademiska studier eller annan erfarenhet som bedöms som likvärdig.
* Minst tre (3) års erfarenhet av arbete som handläggare på kundtjänst/support de senaste fem åren.
* Minst tre (3) års erfarenhet av att handlägga ärenden från ansökan till beslut inom en myndighet/offentlig förvaltning eller motsvarande.
* Minst ett (1) års erfarenhet av arbete med att registrera i ärendehanteringssystem.
* Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning (kommun, region eller statlig myndighet) eller motsvarande.
* Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt.
* God samarbetsförmåga - du trivs med att arbeta tillsammans med andra och har lätt för att samarbeta över enhetsgränser.
* Självständighet - du kan självständigt driva och hantera olika processer och arbetsuppgifter.

Meriterande:



* Erfarenhet av digitala system och plattformar inom offentlig förvaltning.
* Erfarenhet av att arbeta i en myndighetsmiljö med krav på noggrannhet och uppföljning av ärenden.





Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar på plats hos våra kunder. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Ideal shala via e-post: Ideal.shala@manpower.se. Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för ditt uppdrag.

Ansök nu

Handläggare sökes med start i september

Läs mer Jul 30
Vi söker nu handläggare till vår verksamhet för ett spännande bemanningsuppdrag!
Startdatum: 2024-09-23
Slutdatum: 2025-09-22 med möjlighet till förlängning
Arbetsuppgifter:
Svara på frågor via e-post och telefon från privatpersoner, aktörer inom offentlig förvaltning samt kollegor inom andra avdelningar
Handlägga ärenden, inklusive anslutning av aktörer till våra tjänster
Utföra olika administrativa uppgifter
Ta emot och registrera incidenter relaterade till våra tjänster

Du kommer att vara anställd av Barona och stationerad i Sundsvall. Arbetet utförs huvudsakligen på plats på kontoret, med möjlighet till distansarbete 1-2 dagar i veckan efter de första 2 månaderna.
Vem är du som söker?
Minst två (2) års akademiska studier eller motsvarande erfarenhet
Minst fyra (4) års erfarenhet av kundtjänst/support, inklusive arbete med kundrelationer via e-post och telefon
Erfarenhet av ärendehandläggning
God samarbetsförmåga
Utmärkta kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt
Vi söker dig som är lösningsorienterad, strukturerad och lättlärd. Du motiveras av att påverka och hjälpa såväl kunder som interna avdelningar och trivs i en miljö där det händer mycket. Vidare har du en god förmåga att kommunicera på ett förtroendegivande sätt och är bekväm med/har vana av att arbeta med telefon och mail som redskap. Att fokusera på kunden är du van vid och är professionell i ditt kundbemötande. Du uppskattar att arbeta utefter uppsatta mål och finner ett driv i att uppnå dessa tillsammans med dina kollegor. Du har en hög arbetsmoral, har ett flexibelt förhållningssätt och kan naturligt skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter. Det är av stor vikt att du som handläggare är lyhörd för kundens behov samtidigt som du agerar som en god representant för företaget för att hitta bästa möjliga lösning för samtliga parter. Du är van att arbeta självständigt men du är även en utpräglad lagspelare som sätter laget före jaget.
Meriterande:
Erfarenhet av arbete med juridiska frågor
Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning (kommun, region, statlig myndighet)
Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem


Detta är ett längre konsultuppdrag och med goda möjligheter till förlängning. 
Tjänsten är på heltid och tillträds efter överenskommelse. Arbetstider är vardagar under kontorstider. Konkurrenskraftig lön samt tillkommande förmåner ingår via kollektivavtal.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Nilsson på elin.nilsson@barona.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Gör skillnad i en dynamisk miljö och bli en del av ett engagerat team i Sundsvall. Välkommen med din ansökan!


Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999 bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på https://barona.se/om-barona

Ansök nu

Administratör till Stöd och Omsorg

Läs mer Maj 24
Älskar du variation och utmaningar? Då har vi den perfekta tjänsten för dig! Som administratör hos oss kan du förvänta dig en arbetsdag fylld med olika arbetsuppgifter och möjligheten att utvecklas kontinuerligt i din vardag. Är du redo att använda din kompetens och vara en viktig del av vår organisation?

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Vård och omsorgsförvaltningens uppdrag är att tillgodose goda livsvillkor för Sundsvalls kommuns äldre och personer med funktionsvariationer. Vi bedriver verksamhet inom hälso- och sjukvård, hemtjänst, äldreomsorg samt stöd och omsorg.

Stöd och omsorg ger riktade insatser enligt Lagen om särskilt stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och bedriver utförarverksamheter inom området funktionsnedsättning för barn och vuxna. Majoriteten av alla insatser inom LSS utförs i egen regi som leds av cirka 30 chefer som utgår från centralt placerat kontor. Utöver chefsled så har verksamhetsområdet utvecklande stödfunktioner så som verksamhetsstrateg, metodutvecklare och dokumentationsutvecklare.

Vi arbetar med ett förhållningssätt som präglas av tillitsbaserad ledning, styrning och utveckling. Målsättningen med detta förhållningssätt är att arbeta med att förändra kultur och arbetssätt med fokus på verksamhetens syfte och medborgarens behov.

Vi söker tre administratörer som vill bidra med sin erfarenhet och kompetens till vårt team.

Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som administratör är varierande och utgår till stor del på uppdrag av eller i samråd med chef.

I ditt uppdrag ingår:
• Schemaläggning
• Sakgranskning av dokument
• Hantering av personalassistans mot Försäkringskassan
• Översyn av utförda timmar
• Samordning av utbildningar
• Stödinsatser i delegeringsutbildning
• Viss vikarieanskaffning
• Registrering av personalförändringar i våra system
• Saldokorrigering
• Bokföringsordrar
• Posthantering, beställning av varor samt förrådsbeställningar

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av administrativt arbete i en större organisation. Erfarenhet av schemaläggning och arbete i olika verksamhetssystem är en förutsättning för den här tjänsten. En avslutad gymnasieutbildning krävs medan eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande.

Tjänsten ställer krav på goda kunskaper i svenska i såväl tal som i skrift samt goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du har goda kunskaper i engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av Flexiste, Heroma, TimeCare, Procapita, LifeCare, Stella, Aiai, Visma eller Raindance.

Vi söker dig som förstår din egen roll och har hela verksamhetens bästa till grund för ditt agerande. Du är flexibel och har förmågan att anpassa dig till olika arbetsuppgifter och förändringar. Du är strukturerad och kan hantera flera uppgifter samtidigt och prioritera dem effektivt. Du är självgående och trivs med att utföra dina arbetsuppgifter genom professionell service. Du trivs med att arbeta i team och bidrar till teamet genom att dela kunskap och stödja dina kollegor för att gemensamt nå målen.

Urval sker löpande. Intervjuer kan förekomma innan sista ansökningsdag, så du är välkommen med din ansökan redan idag. Provanställning kan förekomma.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Statens Servicecenter

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Statens Servicecenter .

Sommarjobb som servicehandläggare i Sundsvall

Servicehandläggare
Läs mer Mar 4
Vi söker nu dig som vill hjälpa oss under sommarens semesterperiod i rollen som servicehandläggare på servicekontoret i Sundsvall. 

Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service till besökare genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samarbetsmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.

Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har: 
• En pågående eller avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Minst två års erfarenhet inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten
• Kunskaper i informationssökning och vana att använda e-tjänster

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Dessutom är det meriterande om du har:
• Aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på statligt servicekontor i Statens servicecenters, Skatteverkets eller Försäkringskassans regi

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad under perioden juni - augusti
Anställningen är 100%
Startdatum efter överenskommelse
Anställningen är placerad på servicekontoret i Sundsvall
Vi har ej möjlighet till distansarbete
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll.


Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 21 mars. 
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 13.



Statens servicecenter

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.

Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Sommarjobb som servicehandläggare i Sundsvall

Servicehandläggare
Läs mer Feb 10
Vi söker nu dig som vill hjälpa oss under sommarens semesterperiod i rollen som servicehandläggare på servicekontoret i Sundsvall. 

Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service till besökare genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samarbetsmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.
Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.

Gå gärna in på vår hemsida, www.statenssc.se, och kolla på filmen "Detta gör ett servicekontor".

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om 80p/120hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Minst två års erfarenhet inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten
• Kunskaper i informationssökning och vana att använda e-tjänster

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Dessutom är det meriterande om du har:
• Aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på statligt servicekontor i Statens servicecenters, Skatteverkets eller Försäkringskassans regi

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad under perioden juni till augusti 
Anställningen är 100%.
Startdatum efter överenskommelse. 
Anställningen är placerad på servicekontoret i Sundsvall.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll.


Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 3 mars. 
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Vi planerar att genomföra intervjuer v.12. 


Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Sommarjobb som servicehandläggare i Sundsvall

Servicehandläggare
Läs mer Feb 7
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi söker nu dig som vill hjälpa oss under sommarens semesterperiod i rollen som servicehandläggare på servicekontoret i Sundsvall. Sommarvikariat gör att vi kan prova på hur väl vi trivs med varandra inför en möjlig framtida anställning.

Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samarbetsmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.

Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• En pågående eller avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Minst två års erfarenhet inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten
• Kunskaper i informationssökning och vana att använda e-tjänster

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Dessutom är det meriterande om du har:
• Intresse av framtida arbete som servicehandläggare hos oss
• Aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på statligt servicekontor i Statens servicecenters, Skatteverkets eller Försäkringskassans regi

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad under perioden juni till augusti 
Anställningen är 100%.
Startdatum efter överenskommelse. 
Anställningen är placerad i Sundsvall.
Resor kan förekomma.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 6 mars. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Vi planerar att genomföra intervjuer v.12


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ansök nu