Sundsvall: Servicehandläggare till Statens servicecenter, Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicehandläggare till Statens servicecenter, Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

På servicekontoret i Sundsvall är vi ca sju medarbetare. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.
Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.

Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Arbetat minst två år, under de senaste fem åren, inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten.

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Vidare är det meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete med fysiskt kundmöte inom någon av våra samarbetsmyndigheter

Övrigt
Anställningen är tillsvidare och på heltid 
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning
Startdatum efter överenskommelse
Placeringsort Sundsvsll
Vi har ej möjlighet till distansarbete
Denna anställning kräver godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Som anställd kan du även komma att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 22 oktober, 2024.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka i 44 Sundsvall.


Statens servicecenter

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.

Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som .

Handläggare i Sundsvall

Läs mer Jan 21
Vill du arbeta på en myndighet där ditt arbete verkligen gör skillnad? Ta chansen att kombinera din noggrannhet med din vilja att ge förstklassig service i en roll som utvecklar både dig och företagsklimatet!
Om uppdraget
Vi söker handläggare som brinner för struktur och kundkontakt! Hos vår kund i Sundsvall får du möjlighet att hjälpa företag med allt från registreringar till rådgivning. Med start i april 2025 till och med september 2025. Sök till enspännande heltidstjänst på plats hos kunden, där vierbjuder dig en chans att växa i din yrkesroll och bidra till Sveriges företagsklimat.Tjänsten är på heltid (100 %) och innebär arbete vid kundens kontor i Sundsvall, under kontorstid på helgfria vardagar.
Eftersom flera konsulter börjar samtidigt är det avgörande att du är tillgänglig för start den 1 april, då en gemensam upplärning äger rum. Detta säkerställer att du snabbt kommer in i rollen och får en bra start tillsammans med dina kollegor.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som handläggare inom företagsregistrering blir du en viktig del av processen som hjälper företag att växa och utvecklas. Du granskar och registrerar förändringar i företagsuppgifter med noggrannhet och precision – varje detalj räknas!
Det kan bli aktuellt att du arbetarinom telefoni, då blir du företagarnas första kontakt, där du med lyhördhet och engagemang svarar på frågor om allt från att starta ett företag till hur man bäst avvecklar det. Du är deras guide genom regler och rutiner och hjälper dem att känna sig trygga i sina beslut.

Dina kvalifikationer
Gymnasium eller likvärdig utbildning och kunna visa upp betyg
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunskaper i MS Office eller likvärdiga verktyg
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift
Du är van att använda en pc med tillhörande program som arbetsredskap

Meriterande krav
Tidigarearbete med kundsupport och rådgivning i någon form, helst via telefon men även via mail och chatt



Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 30mars.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg: annelie.hammarborg@bemannia.se Elvira Henningsson: elvira.henningsson@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på,Annelie Hammarborg:072 169 30 00Elvira Henningsson: 076 013 22 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Handläggare i Sundsvall

Läs mer Feb 7
Vill du arbeta på en myndighet där ditt arbete verkligen gör skillnad? Ta chansen att kombinera din noggrannhet med din vilja att ge förstklassig service i en roll som utvecklar både dig och företagsklimatet!
Om uppdraget
Vi söker handläggare som brinner för struktur och kundkontakt! Hos vår kund i Sundsvall får du möjlighet att hjälpa företag med allt från registreringar till rådgivning. Med start i april 2025 till och med september 2025. Sök till en spännande heltidstjänst på plats hos kunden, där vi erbjuder dig en chans att växa i din yrkesroll och bidra till Sveriges företagsklimat. Tjänsten är på heltid (100 %) och innebär arbete vid kundens kontor i Sundsvall, under kontorstid på helgfria vardagar.
Eftersom flera konsulter börjar samtidigt är det avgörande att du är tillgänglig för start den 1 april, då en gemensam upplärning äger rum. Detta säkerställer att du snabbt kommer in i rollen och får en bra start tillsammans med dina kollegor.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som handläggare inom företagsregistrering blir du en viktig del av processen som hjälper företag att växa och utvecklas. Du granskar och registrerar förändringar i företagsuppgifter med noggrannhet och precision – varje detalj räknas!
Det kan bli aktuellt att du arbetar inom telefoni, då blir du företagarnas första kontakt, där du med lyhördhet och engagemang svarar på frågor om allt från att starta ett företag till hur man bäst avvecklar det. Du är deras guide genom regler och rutiner och hjälper dem att känna sig trygga i sina beslut.

Dina kvalifikationer
Gymnasium eller likvärdig utbildning och kunna visa upp betyg
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunskaper i MS Office eller likvärdiga verktyg
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift
Du är van att använda en pc med tillhörande program som arbetsredskap

Meriterande krav
Tidigare arbete med kundsupport och rådgivning i någon form, helst via telefon men även via mail och chatt



Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 30 mars.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg: annelie.hammarborg@bemannia.se Elvira Henningsson: elvira.henningsson@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på, Annelie Hammarborg: 072 169 30 00 Elvira Henningsson: 076 013 22 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Handläggare till Varberg

Läs mer Jan 22
Vill du vara en del av en samhällsviktig verksamhet och bidra med din kompetens? Skicka in din ansökan redan idag!
Om uppdraget
Vi söker nu fyra handläggare till en statlig myndighet i Varberg. I denna roll får du möjlighet att göra skillnad genom att hantera viktiga ärenden med precision och ansvar.Uppdraget är på heltid (100%), med start den 3e mars och pågår 6 månader framåt.Arbetet sker på plats i myndighetens lokaler i Varberg.En UC-kontroll kommer att genomföras inför anställning.
Dina arbetsuppgifter
Som handläggare kommer du att ha en central roll i att hantera och följa upp ärenden. Ditt arbete innebär att analysera information, skapa beslutsunderlag och säkerställa att arbetet sker i enlighet med gällande lagar och riktlinjer. Du kommer också självständigt att fatta beslut i enklare ärenden.
Exempel på dina ansvarsområden:
Genomföra löneutredningar och säkerställa korrekta beslut
Utföra tillgångsutredningar för att säkerställa myndighetens krav
Hantera och besluta i enklare mål och ärenden som kräver noggrannhet och struktur

Dina kvalifikationer
Grundläggande högskolebehörighet
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Kunskaper inom MS-Office eller liknande

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete och trivs med att arbeta självständigt utifrån lagar och bestämmelser. Du är strukturerad, analytisk och har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-02-05.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson, elvira.henningsson@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 076 013 22 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Handläggare till Varberg

Läs mer Jan 31
Vill du vara en del av en samhällsviktig verksamhet och bidra med din kompetens? Skicka in din ansökan redan idag!
Om uppdraget
Vi söker nu fyra handläggare till en statlig myndighet i Varberg. I denna roll får du möjlighet att göra skillnad genom att hantera viktiga ärenden med precision och ansvar.Uppdraget är på heltid (100%), med start den 3e mars och pågår 6 månader framåt.Arbetet sker på plats i myndighetens lokaler i Varberg.En UC-kontroll kommer att genomföras inför anställning.
Dina arbetsuppgifter
Som handläggare kommer du att ha en central roll i att hantera och följa upp ärenden. Ditt arbete innebär att analysera information, skapa beslutsunderlag och säkerställa att arbetet sker i enlighet med gällande lagar och riktlinjer. Du kommer också självständigt att fatta beslut i enklare ärenden.
Exempel på dina ansvarsområden:
Genomföra löneutredningar och säkerställa korrekta beslut
Utföra tillgångsutredningar för att säkerställa myndighetens krav
Hantera och besluta i enklare mål och ärenden som kräver noggrannhet och struktur

Dina kvalifikationer
Grundläggande högskolebehörighet
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Kunskaper inom MS-Office eller liknande

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete och trivs med att arbeta självständigt utifrån lagar och bestämmelser. Du är strukturerad, analytisk och har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-02-05.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson, elvira.henningsson@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 076 013 22 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

GK söker Servicekoordinator i Sundsvall

Läs mer Aug 6
GK är ett av Skandinaviens ledande företag inom teknisk entreprenad och servicepartnerskap. Är du en strukturerad, lösningsorienterad och kommunikativ person med en stark känsla för service? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Skicka in din ansökan redan idag – start är omgående!
Om tjänsten
GK erbjuder lösningar och tjänster inom ventilation, byggnadsautomation, rör och kyla och är en av de främsta aktörerna inom dessa områden i Skandinavien. Deras kontor i Sundsvall har en familjär och öppen arbetskultur. Som anställd bidrar du till att göra skillnad genom att utveckla, bygga och erbjuda smarta tekniska lösningar som minskar klimatpåverkan från både gamla och nya byggnader. Hos oss är det handlingarna som räknas!
Vi söker nu en servicekoordinator för en heltidstjänst med placering i Sundsvall. Som servicekoordinator kommer du att hantera fakturor och order, utföra administrativa uppgifter samt ge support och service till både externa och interna parter. Vi letar efter dig som trivs med att arbeta serviceinriktat och strukturerat samt har en god förmåga att bygga relationer.
Du erbjuds
En administrativ roll med möjligheter att skapa relationer inom hela företaget
Erfarenheter inom order- och fakturahantering
Möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan på sikt
En företagskultur med familjär stämning, mycket skratt och värme
Stöd och coachning från engagerade kollegor och chefer

Arbetsuppgifter
Hantering av fakturor och order
Ge support till kollegor inom hela företaget samt till företagets kunder

Vi söker dig som
Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Har viss erfarenhet av service och/eller administration
Har god system- och datorvana

Meriterande
Tidigare erfarenhet av en koordinerande roll
Erfarenhet av att arbeta i systemet Unit4

För att lyckas i rollen tror vi att du
Är energisk, positiv och har en framåtlutad inställning
Är lösningsorienterad och tar egna initiativ
Har god förmåga att kommunicera och bygga relationer, både internt och externt
Arbetar strukturerat och systematiskt, och trivs med administrativa uppgifter

Om GK
Som medarbetare inom GK bidrar du till att göra skillnad. Inom GK drivs vi av att utveckla, bygga och drifta smarta tekniska lösningar som minskar klimatpåverkan från gamla och nya byggnader. För oss är det handlingarna som räknas. Vi arbetar som ett team där varje individs insats är avgörande för att vi ska lyckas tillsammans. Vår vision är att vara en klimatförebild och prioritera hållbarhet i allt vi gör, med ambitionen att skapa verklig förändring i byggbranschen och samhället i stort.
På GK är våra ledord inkluderande, nyfikna och ansvarstagande (INA). Vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, respekterar varandras specialkunskaper och arbetar tillsammans för att skapa ett hållbart arbetsklimat. Vi är nyfikna på innovation och utveckling och tar ansvar för att leverera pålitliga och hållbara lösningar. På GK kan du vara dig själv och förvänta dig att bli respekterad, oavsett var du kommer ifrån eller vem du älskar. Mångfald och inkludering handlar för oss om att erkänna och respektera varandra att hitta styrka i det som gör oss lika och olika. Kvalificerade kandidater som känner igen sig i våra värderingar inkluderande, nyfiken och ansvarstagande uppmuntras att ansöka hos oss.
Ansökan
Är du redo att ta första steget till en spännande resa tillsammans med oss på GK? Då är du välkommen med din ansökan!
Hos oss kan du söka utan CV och ansökningsbrev. Istället ber vi dig att besvara några korta frågor. Ansökan skickas elektroniskt via vårt rekryteringssystem.Vi tillämpar löpande urval i den här rekryteringen så skicka in din ansökan med en gång.
Provanställning kan tillämpas.
För den här tjänsten kan det bli aktuellt att du som slutkandidat får göra en ekonomisk och juridisk bakgrundskontroll. Syftet med bakgrundskontrollen är inte att sålla bort utan kontrollen görs för att både du och vi ska känna oss trygga med anställningen. Hör av dig till rekryterande chef om du vill veta mer om bakgrundskontrollen och varför den görs.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Statens Servicecenter

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Statens Servicecenter .

Sommarjobb som servicehandläggare i Sundsvall

Servicehandläggare
Läs mer Mar 4
Vi söker nu dig som vill hjälpa oss under sommarens semesterperiod i rollen som servicehandläggare på servicekontoret i Sundsvall. 

Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service till besökare genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samarbetsmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.

Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har: 
• En pågående eller avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Minst två års erfarenhet inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten
• Kunskaper i informationssökning och vana att använda e-tjänster

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Dessutom är det meriterande om du har:
• Aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på statligt servicekontor i Statens servicecenters, Skatteverkets eller Försäkringskassans regi

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad under perioden juni - augusti
Anställningen är 100%
Startdatum efter överenskommelse
Anställningen är placerad på servicekontoret i Sundsvall
Vi har ej möjlighet till distansarbete
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll.


Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 21 mars. 
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 13.



Statens servicecenter

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.

Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Sommarjobb som servicehandläggare i Sundsvall

Servicehandläggare
Läs mer Feb 10
Vi söker nu dig som vill hjälpa oss under sommarens semesterperiod i rollen som servicehandläggare på servicekontoret i Sundsvall. 

Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service till besökare genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samarbetsmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.
Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.

Gå gärna in på vår hemsida, www.statenssc.se, och kolla på filmen "Detta gör ett servicekontor".

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om 80p/120hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Minst två års erfarenhet inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten
• Kunskaper i informationssökning och vana att använda e-tjänster

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Dessutom är det meriterande om du har:
• Aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på statligt servicekontor i Statens servicecenters, Skatteverkets eller Försäkringskassans regi

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad under perioden juni till augusti 
Anställningen är 100%.
Startdatum efter överenskommelse. 
Anställningen är placerad på servicekontoret i Sundsvall.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll.


Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 3 mars. 
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Vi planerar att genomföra intervjuer v.12. 


Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Sommarjobb som servicehandläggare i Sundsvall

Servicehandläggare
Läs mer Feb 7
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi söker nu dig som vill hjälpa oss under sommarens semesterperiod i rollen som servicehandläggare på servicekontoret i Sundsvall. Sommarvikariat gör att vi kan prova på hur väl vi trivs med varandra inför en möjlig framtida anställning.

Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samarbetsmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.

Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• En pågående eller avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Minst två års erfarenhet inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten
• Kunskaper i informationssökning och vana att använda e-tjänster

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Dessutom är det meriterande om du har:
• Intresse av framtida arbete som servicehandläggare hos oss
• Aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på statligt servicekontor i Statens servicecenters, Skatteverkets eller Försäkringskassans regi

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad under perioden juni till augusti 
Anställningen är 100%.
Startdatum efter överenskommelse. 
Anställningen är placerad i Sundsvall.
Resor kan förekomma.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 6 mars. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Vi planerar att genomföra intervjuer v.12


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ansök nu