Sundsvall: Leveranschef Fastighetsdrift och utemiljö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Leveranschef Fastighetsdrift och utemiljö i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-12-20 // Varaktighet: Heltid

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Riksbyggen söker erfaren och driven Leveranschef för fastighetsdrift och utemiljö.

I Riksbyggen arbetar vi långsiktigt och utvecklar hela tiden vår verksamhet för att på bästa sätt kunna tillgodose våra kunders behov. Vår kärnverksamhet är bostadsrättsföreningar, men vi har även många uppdrag åt privata och offentliga fastighetsägare och företag. 

Hos oss gör du skillnad
Som leveranschef har du ett övergripande ansvar för kvalitet och effektivitet i leveransen mot kund, både genom den egna verksamheten och genom underleverantörer. Ditt främsta uppdrag är att vara en god ledare för verksamhetens medarbetare. Du leder teamet dels genom underställda gruppchefer men har också direktrapporterande medarbetare. I rollen som leveranschef ingår du i ledningsgruppen för Marknadsområde Mellersta Norrland.

I din roll som ledare ingår att skapa engagemang och motivation liksom förutsättningar för medarbetare att kunna utvecklas och ta eget ansvar. Du har också en viktig uppgift att forma ett positivt arbetsklimat och en dynamisk arbetsplats där mål, arbetsuppgifter och ansvar är tydliga men där man samtidigt har roligt och utvecklas och där initiativkraft, affärsmannaskap och servicekänsla premieras.

I ditt chefsansvar ingår även frågor som resursplanering, kompetens­försörjning och förebyggande friskvård. Ansvar att säkerställa en god och säker arbetsmiljö är en självklarhet liksom att genomföra medarbetar- och lönesamtal. 

I rollen förutsätts du ha ett nära samarbete med säljorganisationen. Du deltar i budget- och prognosarbetet samt uppföljning av resultatet som sker på kundnivå snarare än verksamhetsnivå. Helhetsperspektivet är viktigt. Du kommer även representera Riksbyggen på några av våra kunders styrelsemöten som ledamot.

Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang
Du är en engagerad ledare som har erfarenhet att driva förändringsarbete. Du har god samarbetsförmåga och hög servicekänsla och motiveras av att utveckla verksamheter. Du har en mycket god kommunikativ förmåga både i tal och skrift och har god analytisk förmåga. Du brinner för goda relationer internt såväl som externt och vill jobba i ett värderingsstyrt företag där samverkan, nytänkande, trygghet och långsiktighet är fundamentalt. 

Du behöver ha:
- Relevant akademisk utbildning på universitet-/högskolenivå, t.ex. inom fastighetsteknik, företagsekonomi, eller
arbetslivserfarenhet vi bedömer likvärdig
- Erfarenhet av att leda chefer och förändringsarbete
- God erfarenhet av resultat- och budgetansvar
- Erfarenhet av fastighetsdrift, teknisk förvaltning eller fastighetsanknutna tjänster/produkter

Det är meriterande med erfarenhet av:
- Arbetsledning inom personalintensiv verksamhet med kollektivanställd personal
- Erfarenhet från bostadsrättsföreningar, kommersiella fastigheter eller leverans av förvaltningstjänster

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Sundsvall eller Östersund. Arbetet förutsätter närvaro på båda orter och det förekommer även arbete på andra orter inom marknadsområdet. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Tjänsten kräver B-körkort. Viss del av arbetet kan ske kvällstid, detta kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid.  

Vid frågor kontakta gärna marknadsområdeschef Karin Eriksson, email: karin.eriksson@riksbyggen.se

Välkommen med din ansökan via www.riksbyggen.se under Lediga jobb.  Sista ansökningsdag är 12 januari 2025. Vi arbetar med löpande urval, så ansök redan idag.

Klicka på länken om du är nyfiken på Riksbyggen. Är du nyfiken på hur det är hos oss? Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

 


Klicka på länken om du är nyfiken på Riksbyggen.
Är du nyfiken på hur det är hos oss?

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Driftchef, fastighet

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Driftchef, fastighet.

Arbetsledare fastighetsskötsel

Läs mer Apr 17
Vi söker nu en arbetsledare med erfarenhet inom trädgård- och parkförvaltning till vårt kontor i Sundsvall.
Som arbetsledare hos oss på Höga Kusten Skog & Fastighet kommer du att arbeta en stor del administrativt, självständigt och tillsammans med dina kollegor.
De huvudsakliga administrativa arbetsuppgifterna är att följa upp tidrapportering, hantera arbetsordrar, attestera fakturor, planera inköp och beställningar, medverka och stödja vid driftmöten samt upphandling. Ansvara för samordning och arbetsledning av personal/säsongspersonal och underentreprenörer. Du kommer även att vara en viktig länk mellan arbetsgrupp och produktionschef.
I arbetsuppgifterna ingår att genomföra rondering och uppföljning för att kvalitetssäkra att utfört arbete håller hög kvalité och utförs enligt kundens krav. Det innefattar förståelse för kontraktshandlingar och skötselplaner. Du kommer att utföra tillsyn och skötsel av inre fastighetsskötsel och grönområden/utemiljö, snöröjning och halkbekämpning. Du ansvar för löpande kontakt med hyresgäster, kunder och entreprenörer etc.


Vem söker vi?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbetsledning inom fastighetsförvaltning och/eller trädgårdsarbete. Meriterande är:
kunskaper inom fastighetsförvaltning
utbildad trädgårdsingenjör eller trädgårdsmästare,
kvalificerad eller med relevant utbildning inom området,
tidigare erfarenhet av trädgårdsarbete.
BE kort, motorsågskörkort, heta arbeten, ledarskapsutbildning, hjullastarvana.

Du har god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad med ett bra bemötande mot hyresgäster, kunder och medarbetare. Som person är du bra på att planera och strukturera men även prioritera ditt arbete när förutsättningar eller situationer förändras. Du har god administrativ förmåga och är van vid att arbeta i olika fastighetssystem. Då dator är ett naturligt inslag i arbetet ser vi att du har god datorvana, där du ser digitaliseringen som en utvecklings- och förbättringsmöjlighet i ditt arbete.

Om anställningen:
Lön
Lönetyp: Fast månads-, vecko- eller timlön

Anställningsvillkor
Heltid
Provanställning/Tillsvidare

Krav
B-körkort
Erfarenhet inom fastighets eller grönyteskötsel med personalansvar.
Du uttrycker dig väl på svenska både i tal och skrift.


Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning, tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Frågor och ansökan
Välkommen in med din ansökan senast 2024-05-11.
Ansökningar lämnas endast digitalt via vårat rekryteringsformulär.
Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma bli tillsatt innan sista ansökningsdagen.

Ansök nu

Facility manager

Läs mer Mar 14
Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall.

Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet.

Nu söker vi en erfaren Facility manager till oss på SPV.
Är du den drivna, självgående och problemlösande person som vi söker till detta uppdrag?

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Facility manager på SPV har du en nyckelposition för att säkerställa lokalernas dagliga drift och arbetsmiljö. Du jobbar löpande med ärendehantering kopplat till fastigheten och den dagliga verksamheten i huset, både internt och externt. Du kommer att tillhöra Team arbetsplats, ett team som präglas av problemlösning och serviceanda.

Här är några av de arbetsuppgifter ingår i din roll:

• Hantera säkerhetsfrågor, larm och inpassering
• Miljöarbete som innebär att hålla ihop det fysiska miljöarbetet på myndigheten, kopplat till fastigheten
• Vara kontaktperson för alla leverantörer, entreprenörer och fastighetsägare
• Delta i och driva projekt som rör fastigheterna och dess verksamheter
• Säkerställa rutiner och processer för drift och underhåll, exempelvis för besök och posthantering
• Hantera AV-teknik i mötesrum och på konferenser
• Vara kontaktperson för hyresgäster i huset
• Brandskydd
• Ansvara för avtal och kostnader kopplade till fastigheten
• Driva upphandlingar tillsammans med våra upphandlare
• Ansvara för inredning och utrustning


KVALIFIKATIONER
Du har en avslutad gymnasieutbildning. Du har en utbildning inom Facility management eller motsvarande, alternativt en längre dokumenterad erfarenhet i rollen som fastighetsförvaltare eller liknande.
Du kommunicerar väl både muntligt och skriftligt på svenska.

Vi ser gärna att du har:
• erfarenhet av rollen som teamledare eller liknande
• erfarenhet av fastighetsskötsel
• avtalskompetens
• erfarenhet av att arbeta med säkerhetsfrågor
• erfarenhet inom brandskydd

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.
Som person:

• är du initiativtagande. Du tar eget initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och du strukturerar själv upp ditt arbete och driver dina processer framåt.

• är du relationsskapande. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och nätverk samt upprätthåller relationer.

• har du ledaregenskaper. Du har förmågan att leda, motivera och förse andra med arbetsuppgifter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Du skapar engagemang och delaktighet.

• är du affärsmässig. Du förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.

• har du en helhetssyn. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 2) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Du måste också ha svenskt medborgarskap för att kunna få den här sortens säkerhetsklassade tjänst.
Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här på Säkerhetspolisens webbplats: https://www.sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/sakerhetsskyddsatgarder/personalsakerhet.html

Slutkandidaterna i rekryteringsprocessen kan komma att genomgå tester som en del av urvalsprocessen. Intervjuer sker på plats i Sundsvall.

ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 240 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och
ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Ansök nu

Driftchef

Läs mer Maj 4
Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!Om tjänsten
Som Driftchef ansvarar du för att leda och styra driftuppdraget, vilket inkluderar allt ifrån planering, budgetering, genomförande, optimering, uppföljning och analyser. Centralt i ditt uppdrag är att säkerställa en enhetlig fastighetsdrift både inom ditt fastighetsområde men även inom bolaget som helhet. Vidare ska du bevaka utvecklingen på marknaden kontinuerligt, i och med den höga förändringstakt som råder så är det viktigt att du jobbar proaktivt för att kompetenssäkra verksamheten för framtiden.

I rollen kommer du att leda ett kompetent team av drifttekniker och det blir ditt ansvar att coacha dem i driften av fastigheterna. Du kommer att ansvara för 8 förvaltningsenheter i södra Norrland. Med stort engagemang förväntas du och ditt team vara med att bidra till att uppnå fastighetsområdets driftmål och önskade resultat. Som Driftchef rapporterar du till vår Fastighetsområdeschef Norr.

Utöver ovanstående ingår följande i rollen som Driftchef:


• Felavhjälpande underhåll
• Myndighetsbesiktningar 
• Planera och säkerställa gott SBA-arbete
• Säkerställa att vi uppnår våra energisparmål och klimatmål
• Arbeta enligt Sunda hus & Miljöbyggnad
• Köldmediarapporter
• Samverkan med samfälligheter
• Ansvar och uppföljning av jour
• Ekonomiskt ansvar för drift och felavhjälpande

Om dig
Vi söker dig som har högskole- eller YH-ingenjörsutbildning, alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. För att lyckas i rollen har du flerårig erfarenhet av driftverksamhet inom fastighetsbranschen och har tidigare haft arbetsledande befattningar. Det är meriterande om du har erfarenhet av de speciella utmaningar som våra säkerhetsfastigheter medför. Det är även värdefullt om du har utbildning inom fastighetsdrift, ledarskap, energioptimering eller fastighetsrelaterade miljö- och hållbarhetsfrågor.

Som person ser vi att du har mycket goda ledaregenskaper och beslutsförmåga. Du är driven, initiativtagande och trivs med att arbeta både på egen hand och i team. Vi värdesätter god samarbets- och kommunikationsförmåga högt.

Till rollen som Driftchef söker vi dig som vill utöva ett närvarande ledarskap och som motiveras av att coacha dina medarbetare till framgång. Vi värdesätter prestigelöshet och söker en person som känner engagemang för såväl de stora frågorna som detaljerna. Vidare har du intresse och förståelse för kundens behov och ett utpräglat sinne för service och affärsmannaskap samtidigt som du är förändringsbenägen och trivs i ett dynamiskt arbetsklimat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Placering
Din placeringsort kommer att vara Sundsvall men du ansvarar för fastigheter som är belägna i södra Norrland och resor ingår i tjänsten, därav är körkort ett krav. Då vår verksamhet är rikstäckande kan även resor utanför ditt fastighetsområde förekomma. 

Tillträde
Enligt överenskommelse. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 21 maj. 

Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).

Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28

Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 34 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 200 medarbetare.

Ansök nu

Passionerad och affärsdriven Service Manager till ISS Sundsvall

Läs mer Okt 5
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Till vår verksamhet hos kund söker ISS en passionerad, affärsdriven Service Manager som brinner för sitt team och som vill vara med på en expansiv resa tillsammans med en dedikerad kund.

Tjänsten

Du blir en del av ett team om fyra Service Managers med ansvar för varsin region i Sverige under ledning av Key Account Manager. Ni utgör ledningsgruppen för kontraktet där ni tillsammans ansvarar för att driva och utveckla kunden mot uppsatta mål på ett arbetssätt som tydligt präglas av ISS värderingar: kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap.

Kunden har kontor rikstäckande med huvudkontor i Stockholm. I rollen som Service Manager har du ansvar för personal, drift och ekonomi för 25 kontor fördelat på två regioner som täcker mellersta och norra Sverige. Du förväntas kontinuerligt bevaka branschen och arbeta aktivt för att öka den organiska tillväxten. Stor vikt läggs vid merförsäljning, tjänsteutveckling och noggrann uppföljning då vi befinner oss i en intensiv expansion tillsammans med kund.

Ledarskapet

Ditt team växer och är för närvarande 10 personer placerade på olika orter, vilket kräver att du klarar att leda och fördela arbete på distans. Du inspirerar och ger dina medarbetare bästa förutsättningar för att kunna utföra sina uppgifter. För oss på ISS betyder teamet allt, därför är ledarskap viktigt. Genom ditt goda ledarskap förväntas du skapa förutsättningar för dina medarbetare att kunna leverera, utvecklas och känna sig som en del av teamet trots att ni befinner er på olika platser.

Vem är du?

Vi söker dig som har en passion för service, gillar att göra affärer och brinner för ditt team. Att sträva mot total kundnöjdhet genom att leverera med hög och jämn kvalitet är självklart för dig. Du har en dokumenterad historik av tidigare genomförd affärsutveckling och triggas av att äga hela processen från behov till lösning, implementering och uppföljning. Du är en erfaren ledare med fina meriter från dina tidigare lagspelare som uppskattar dig för att du får andra att känna sig sedda, kommunicerar tydligt och skapar en miljö där andra mår bra och vågar växa.

Vi har ett starkt partnerskap och nära relation med vår kund där din förmåga till att skapa förtroende för långsiktiga relationer är avgörande för ett lyckat samarbete. Tillsammans strävar ni efter ständiga förbättringar och utveckling av ISS leverans. Du är trygg i dig själv och triggas av att våga testa nya vägar och är villig att lägga ner jobbet som krävs.

Du har erfarenhet från en personalintensiv servicebransch och kommunicerar flytande på svenska och engelska i både tal och skrift, samt är en van användare av Microsoft Office och andra vanligt förekommande IT-miljöer. Krav på eftergymnasial utbildning och körkort. ISS är en global organisation med stort fokus på utveckling för sina medarbetare. Inom ISS organisation finns goda möjligheter till utveckling inom brett varierande områden.

Anställningens omfattning

Tillsvidaretjänst på 100% med 6 mån provtidsanställning. Start snarast efter överenskommelse. Arbetstider är kontorstider mån-fre. 1-2 resor i veckan inom Sverige. Placeringsort efter överenskommelse, möjligt Stockholm eller Sundsvall.

Löpande rekrytering vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 2021-11-05.

Vid frågor om tjänsten, kontakta Petra Westring, Key Account Manager, 073-436 02-74.

Observera, vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Välkommen att ansöka genom att gå in på vår hemsida: www.issworld.com/jobbahososs/se och registrera ditt personliga brev och CV. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte kunna hanteras.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Riksbyggen ekonomisk förening

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Riksbyggen ekonomisk förening .

Drifttekniker

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Apr 14
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen!

Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet.

Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder.
Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss.



Hos oss gör du skillnad
Som drifttekniker arbetar du med tekniskt komplexa byggnader som kräver stor fastighetsteknisk kompetens. Du arbetar med energi- och driftövervakning, utför service, identifierar avvikelser och utför avhjälpande underhåll.   
Du kommer att arbeta i kundteam, i ett nära samarbete med andra drifttekniker, tekniska förvaltare och fastighetsskötare.

Arbetet är omväxlande, socialt och mycket självständigt med ett stort eget ansvar. Du kommer att ha en stor frihet att på egen hand lösa de arbetsuppgifter du ställs inför i ditt arbete. Hos oss är datorn och telefonen ett självklart arbetsredskap och varje arbetsorder hanteras digitalt. I arbetsuppgifterna ingår bl a:


• Tillsyn och skötsel av fastigheternas tekniska system
• Utföra service på  värme, ventilation och kylsystem samt hantera tillhörande styr- & reglersystem
• Identifiera och lösa avvikelser samt felavhjälpande underhåll i tekniska system och installationer
• Anmäla avvikelser till fastighetens förvaltare
• Beakta att alla arbeten sker efter gällande myndighetskrav
• Larmhantering  
• Mätaravläsning av vatten, el och värme, inmatning av värden i energisystem och analysering av värden tillsammans med energicontroller
• Anläggningsskötare för fastigheternas sprinkler- och brandlarmsystem
• Utföra systematiskt brandskyddsarbete  
• Tilläggsarbeten från beställare
• Administration, t ex kundrapportering, energistatistik, arbetsorderhantering, etc.

Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang
Du har driftteknikerutbildning på minst gymnasienivå alternativt likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. En bred fastighetsteknisk kompetens genom flera års relevant arbetslivserfarenhet från värme och ventilationssystem, styr och- reglerteknik är en förutsättning för arbetet. Vi ser gärna att du har grundläggande el-kunskaper för felsökning samt kännedom om gällande myndighetskrav.

Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog med kunder och dina kollegor. Du kan arbeta självständigt, har en stor problemlösningsförmåga och jobbar på ett affärsmässigt sätt.

Du tycker om att ge god service och agerar alltid professionellt i dina kundkontakter. Du vill vara med och skapa en bra och långsiktig hållbar miljö. Du har en god förmåga att arbeta administrativt med hjälp av digitala verktyg, och har en god förmåga att uttrycka dig väl i så väl tal och skrift.

Tjänsten kräver B-körkort och är placerad i Sundsvall men arbete på andra orter inom marknadsområde kan förekomma. Visst kvällsarbete kan ibland förekomma.  

Riksbyggen ser mångfald som en styrka och strävar efter att skapa en inkluderande arbetsmiljö. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb, senast 2025-05-11. Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!

Vid frågor om tjänsten kontakta leveranschef Marcus Häggqvist, marcus.haggqvist@riksbyggen.se



Övrigt
Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen.


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Drifttekniker

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Jul 8
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Vad ska du göra?
Som drifttekniker arbetar du med tekniskt komplexa byggnader som kräver stor fastighetsteknisk kompetens. Du arbetar med energi- och driftövervakning, utför service, identifierar avvikelser och utför avhjälpande underhåll.   
Du kommer att arbeta i kundteam, i ett nära samarbete med andra drifttekniker, tekniska förvaltare och fastighetsskötare.

Arbetet är omväxlande, socialt och mycket självständigt med ett stort eget ansvar. Du kommer att ha en stor frihet att på egen hand lösa de arbetsuppgifter du ställs inför i ditt arbete. Hos oss är datorn och telefonen ett självklart arbetsredskap och varje arbetsorder hanteras digitalt. I arbetsuppgifterna ingår bl a:


• Tillsyn och skötsel av fastigheternas tekniska system
• Utföra service på  värme, ventilation och kylsystem samt hantera tillhörande styr- & reglersystem
• Identifiera och lösa avvikelser samt felavhjälpande underhåll i tekniska system och installationer
• Anmäla avvikelser till fastighetens förvaltare
• Beakta att alla arbeten sker efter gällande myndighetskrav
• Larmhantering  
• Mätaravläsning av vatten, el och värme, inmatning av värden i energisystem och analysering av värden tillsammans med energicontroller
• Anläggningsskötare för fastigheternas sprinkler- och brandlarmsystem
• Utföra systematiskt brandskyddsarbete  
• Tilläggsarbeten från beställare
• Administration, t ex kundrapportering, energistatistik, arbetsorderhantering, etc.

Vem är du?
Du har driftteknikerutbildning på minst gymnasienivå alternativt likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. En bred fastighetsteknisk kompetens genom flera års relevant arbetslivserfarenhet från värme och ventilationssystem, styr och- reglerteknik är en förutsättning för arbetet. Vi ser gärna att du har grundläggande el-kunskaper för felsökning samt kännedom om gällande myndighetskrav.

Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog med kunder och dina kollegor. Du kan arbeta självständigt, har en stor problemlösningsförmåga och jobbar på ett affärsmässigt sätt.

Du tycker om att ge god service och agerar alltid professionellt i dina kundkontakter. Du vill vara med och skapa en bra och långsiktig hållbar miljö. Du har en god förmåga att arbeta administrativt med hjälp av digitala verktyg, och har en god förmåga att uttrycka dig väl i så väl tal och skrift.

Tjänsten kräver B-körkort och är placerad i Sundsvall men arbete på andra orter inom marknadsområde kan förekomma. Visst kvällsarbete kan ibland förekomma.  

Vi arbetar nära våra kunder och som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb, senast 2024-08-25. Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!

Vid frågor om tjänsten kontakta Leveranschef Patrik Mikelsson, patrik.mikelsson@riksbyggen.se


Klicka på länken om du är nyfiken på Riksbyggen.
Är du nyfiken på hur det är hos oss?

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Biträdande projektledare Ombyggnad

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jun 10
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Vår ombyggnadsverksamhet är en viktig del för Riksbyggens helhet och för det långsiktiga engagemanget hos våra kunder. Vi har fortsatt fokus på att vår ombyggnadsverksamhet ska växa kraftigt de närmaste åren. Nu söker vi en biträdande projektledare till Sundsvall.

Hos oss gör du skillnad

I den här rollen som biträdande projektledare kommer du arbeta mycket tillsammans med våra mer erfarna projektledare vilket innebär stora utvecklingsmöjligheter. I våra större projekt kommer du arbeta tillsammans med en av dina kollegor och tillsammans driver ni projekten framåt. Arbetsuppgifterna kommer bland annat innehålla boendekontakt, kontakt med entreprenörer, protokollföring, syn på arbetsplats, arkivering, ekonomisk uppföljning.

Du kommer även få huvudansvar för något enklare projekt för att få känsla för helheten. Med tiden bedöms andelen egna projekt kunna öka vilket ger möjlighet till att efterhand ta mer ansvar och avancera till projektledare.

Projekten börjar som regel med utredningsuppdrag där behov och möjligheter inventeras och presenteras innan kunden fattar beslut om projektering och upphandling. Efter upphandling har vi ett unikt koncept för våra ombyggnadsprojekt, där vi erbjuder ett helhetsåtagande till fast pris som totalentreprenör.

Löpande kontakt med kunder och entreprenörer och ett nära samarbete med vår fastighetsförvaltning är viktiga nycklar till framgångsrika ombyggnadsprojekt.

Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang

Vi söker en byggingenjör från svensk högskola. Alternativt söker vi dig med annan ingenjörsutbildning och med arbetslivserfarenhet från flera delar av entreprenörs- och fastighetsbranscherna.

Som person är du ambitiös, noggrann, ansvarstagande och initiativrik.

Det är viktigt att du kan kommunicera väl på svenska i både tal och skrift och att du har förmåga att uttrycka dig pedagogiskt och tydligt. I vår ombyggnadsverksamhet arbetar du nära våra kunder vilket kräver att du känner dig bekväm i att föra en dialog med såväl lekmän som med professionella i ditt arbete.

Placeringsort för den här tjänsten är Sundsvall, men arbete kan även förekomma på andra orter inom marknadsområdet.

Det krävs B-körkort och tillgång till egen bil. I tjänsten som är en heltidstjänst förekommer en del möten på kvällstid. 

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Ansökan
Skicka din ansökan till senast den 2024-08-18, urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök idag! Under veckorna 27 t.o.m. 31 är det paus i rekryteringsarbetet p.g.a. semster.

Vid frågor kontakta marknadsområdeschef Veronica Söderberg, telefon: 060-169158 eller email: veronica.soderberg@riksbyggen.se.


Klicka på länken om du är nyfiken på Riksbyggen.
Är du nyfiken på hur det är hos oss?

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Fastighetsskötare

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Apr 23
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Vad ska du göra?
Nu söker vi medarbetare som kan förstärka vår verksamhet i Sundsvall. Som medarbetare i vårt fastighetsskötarteam kommer du att få ett mångsidigt jobb där du arbetar både med inre och yttre skötsel hos våra kunder. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att hantera felanmälningar, mindre fastighetsreparationer, ronderingar, gräsklippning, ogräsrensning, sandupptagning, skräpplockning m.m. Hos oss är datorn och telefonen självklara arbetsredskap och varje arbetsorder hanteras digitalt.

Det är ett varierande jobb där den ena dagen inte är den andra lik. Eftersom du dagligen kommer att träffa en massa människor, ställs det krav på att du är både social och professionell och brinner för att leverera riktigt bra service till våra kunder.

Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Är det här du?
Just nu söker vi personer med erfarenhet från fastighetsskötaryrket sedan tidigare. Det är meriterande om du har erfarenhet inom trädgård och har växtkunskap. Du är praktiskt lagd, gillar att möta människor och leverera service med ett värmande leende.

Som person trivs du bra med att arbeta både självständigt och i samarbete med ett team och du har lätt för att kommunicera både i gruppen och med kunder. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.

I din ansökan vill vi att du bifogar CV och personligt brev. I ditt personliga brev vill vi att du beskriver vad du gör för att ge bra kundbemötande. B-körkort är ett krav för denna tjänst.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via riksbyggen.se, under Jobb & Karriär, senast den 26 maj 2024.

Kontakt

Om du har frågor gällande tjänsten, vänligen kontakta leveranschef Patrik Mikelsson, patrik.mikelsson@riksbyggen.se


Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.

Är du nyfiken på hur det är hos oss?

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Förvaltare

Fastighetsförvaltare
Läs mer Apr 19
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Riksbyggen satsar och söker ytterligare en förvaltare till vår verksamhet i Sundsvall.

Hos oss gör du skillnad
Som förvaltare har du en central roll i vår kundorienterade organisation. Du har ansvar för den löpande dialogen med våra kunder, som är bostadsrättsföreningar och kommersiella kunder belägna i Sundsvall, Timrå, Ånge, Härnösand, Sollefteå och Kramfors.

Du får full tillgång till all den breda fastighetskompetens som finns inom Riksbyggen. Du säkerställer att kundernas behov kombineras med rätt resurser från Riksbyggen. Detta innebär att du har ett nära samarbete med andra förvaltare, ekonomer, kundansvariga, drifttekniker och fastighetsskötare.

Du är kontaktperson gentemot bostadsrättsmedlemmar och hyresgäster - i frågor som rör den tekniska förvaltningen.

Förvaltaren ansvarar för löpande förvaltning och drift av våra kunders fastigheter. I detta ingår planering, upphandling och genomförande av mindre underhållsprojekt samt ansvar för kontakter gentemot myndigheter och leverantörer. Andra ansvarsområden är revidering och upprättande av underhållsplaner, hantera försäkringsfrågor och störningsärenden, hantera myndighetskontroller, tillsyn och underhållsbesiktningar.

Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang
Du har akademisk utbildning från universitet/högskola med inriktning mot fastighetsförvaltning, byggnads- och/eller fastighetsteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen. Du har erfarenhet av att arbeta med kundrelationer och har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vidare ser vi att du har kunskap kring de lagar och myndighetskrav som är aktuella inom området och att du har erfarenhet av att tolka och upprätta upphandlings- och avtalsdokument.

Har du erfarenhet av styrelseuppdrag eller arbete i en bostadsrättsförening ser vi det som en fördel.

Vi söker dig som är kundorienterad och har förmågan att se och möta våra kunders behov – du vill vara med och utveckla samt skapa bra boendemiljöer. Du ger god service och agerar alltid professionellt. Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog där proaktivitet och återkoppling till kunden är mycket viktig. Du har stor problemlösnings-förmåga och vill jobba på ett affärsmässigt sätt. Du gillar att arbeta mot mål och att hitta nya sätt att utveckla dig själv och verksamheten omkring dig.

Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil. Tjänsten är tillsvidareanställning med placering i Sundsvall men arbete även på andra orter i marknadsområdet kan förekomma. Marknadsområdet geografi är Jämtland samt Västernorrlands län. 

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via https://www.riksbyggen.se/om-riksbyggen/jobb-och-karriar/lediga-tjanster/, senast 19 maj 2024, vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vid frågor kontakta leveranschef Simon Nordin, email: simon.nordin@riksbyggen.se

 

 


Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.

Är du nyfiken på hur det är hos oss?

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu