Sundsvall: Controller till myndighet i Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Controller till myndighet i Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-20 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Vi söker en Controller till en myndighet som är inne i ett förändringsarbete där man bland annat infört en ny modell för ledning- och styrning av verksamheten samt ett nytt sätt att sätta mål, planera, prioritera och följa upp verksamheten. Din roll som Controller tillsammans med teamet innebär att skapa en struktur med tillhörande processer för planering och uppföljning, anpassa olika stödsystem för att tillhandahålla information samt att skapa kvalitetssäkrade rutiner för arbetsmoment som ska utföras både inom teamet och av olika roller i verksamheten.

I din roll som Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Arbeta aktivt med ekonomistyrning i syfte att säkerställa ekonomistyrningsstruktur och information som behövs samt uppföljning av verksamheten 
• Arbeta med budget och prognoser på olika nivåer i organisationen
• Göra analyser av ekonomiskt resultat och hantering av avvikelser
• Vara ett stöd till chefer, projekt och styrgrupper i planering och uppföljning av ekonomiskt resultat
• Ta fram beslutsunderlag inför beslut om prioriteringar och investeringar
• Göra presentationer av planer, beslutsunderlag, analyser mm till olika lednings forum mm
• Utveckla, dokumentera och implementera processer och rutiner inom området

Samtidigt som utvecklingsarbetet pågår ska den löpande verksamheten med planering, budget, prognoser, uppföljning och rapportering upprätthållas. Under året ska även ett nytt ekonomisystem upphandlas.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Controller är ett konsultuppdrag på 75-100% med överenskommes om omfattning efter hand. Uppdraget beräknas starta 2025-02-15 och pågå till och med 2025-12-31.

Uppdraget ska till största delen utföras på plats på myndighetens kontor i Sundsvall 

Krav för tjänsten:
• Akademisk examen inom ekonomi eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig 
• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med ekonomistyrning 
• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta som controller eller motsvarande på statlig myndighet
• Mycket goda kunskaper i Svenska i tal och skrift
• Erfarenhet av att driva utvecklings- och förbättringsarbete inom ekonomistyrningsområdet
• Erfarenhet av att stötta ledning och chefer i budget och uppföljningsarbete
• Erfarenhet av olika stödsystem för planering och rapportering, tidredovisning mm
• Mycket goda kunskaper i Excel

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
 
Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av att arbeta med affärssystemet Unit4 ERP Agresso
• Erfarenhet från en myndighet med uppdrag som innefattar handläggning och utbetalning av förmåner, som anställd eller konsult.

Ange var i CV eller likvärdigt de uppgifter finns som styrker meritvärden enligt ovan

Om dig:
Vi söker en självgående och erfaren Controller som kan bidra både i det löpande arbetet och det pågående utvecklingsarbetet. Du är strukturerad och levererar resultat med hög kvalitet inom givna tidsramar. Du trivs i samarbeten, bidrar till ett positivt arbetsklimat och är lyhörd för andras idéer och perspektiv. Du kommunicerar tydligt och pedagogiskt, och har förmågan att förklara komplexa processer på ett lättbegripligt sätt.

Du tar ansvar, agerar proaktivt och söker lösningar på problem. Du är van att fatta egna beslut och tar initiativ när det behövs. Vidare är du flexibel, kan prioritera vid förändrade förutsättningar och ser förändringar som en möjlighet att utvecklas och driva arbetet framåt.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-01-23

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Controller

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Controller.

Controller med inriktning mot transport!

Läs mer Apr 30
För vår kunds räkning söker vi en controller med inriktning mot transport. Uppdraget är placerat i en verksamhet som ansvarar för planering, anskaffning och transport av råvaror till industriell produktion.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Rollen är bred med huvudsaklig tonvikt på administration. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat registrering och hantering av transportavtal, prisräkningsadministration, uppföljning och utredningsarbete. Du kommer även att arbeta med systemstöd för transportledning samt bistå i analys av utfall och i budget- och prognosarbete.

Uppdraget sker i nära samarbete med affärsutvecklare och transportledare och passar dig som trivs i en roll med kombinerat administrativt och analytiskt innehåll.

Vår kund står inför ett större teknikskifte där nya digitala verktyg kommer att spela en central roll. Du kommer att vara en nyckelperson i omställningen och erbjuds en spännande möjlighet att bidra aktivt i förändringsarbetet.

Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av administration inom ekonomi, logistik eller motsvarande område
• God systemvana och förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetssätt
• Intresse för analys och uppföljning
• En strukturerad och självgående arbetsstil
• God samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga

Detta är en utvecklande roll hos en aktör inom en framtidsbransch med stort hållbarhetsfokus.

Låter det intressant? Välkommen att kontakta oss för mer information eller skicka in din ansökan redan idag.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Ansök nu

Två controller till Sundsvalls kommun

Läs mer Maj 7
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.

Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.

Vill du vara med och utveckla ekonomiarbetet och inom Vård- och omsorgsförvaltningen samt Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen vid Sundsvalls kommun? Ta möjligheten att arbeta som controller hos oss.

Som controller arbetar du på avdelningen Ekonomi och analys. Avdelningen består av 19 medarbetare med befattningar som controller, ekonomihandläggare, avgiftshandläggare, inköpssamordnare samt lokalstrateg och även chef för lokalintendenter.

Avdelningens uppdrag är att vara ett verksamhetsnära stöd till Vård- och omsorgsförvaltningen samt Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen. Dessa förvaltningar omfattar verksamhetsområdena äldreomsorg, hälso- och sjukvård, omsorg om personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg, vuxenutbildning, arbetsmarknadsinsatser och flyktingmottagande.

Avdelningen ansvarar för att samordna förvaltningarnas övergripande ekonomiarbete och fungerar som ett konsultativt stöd i dialogen med budgetansvariga chefer. Vi arbetar utifrån ett kommunövergripande och förvaltningsgemensamt perspektiv, med fokus på helhetens bästa. Som controller arbetar du nära både kollegorna inom avdelningen och verksamhetsstödet i förvaltningarna, och bidrar aktivt till att enhetschefer och ledning får tillgång till de beslutsunderlag som krävs för att styra och utveckla verksamheten i linje med uppsatta ekonomiska mål. Genom ditt arbete främjar du en effektiv verksamhet och en ekonomi i balans.

ARBETSUPPGIFTER
Som controller ansvarar du inom ditt verksamhetsområde för ekonomisk planering, budgetering, redovisning, uppföljning samt månadsvis rapportering. Du arbetar även med prognoser, analyser, utredningar, åtgärder och bokslut, samt den ekonomiska hanteringen av statsbidrag inom respektive verksamhetsområde.

Rollen innebär ett aktivt arbete med ekonomistyrning, där du främst fokuserar på ekonomiska mått och bland annat arbetar med:

• Jämförelser och analyser av verksamhetens effektivitet och måluppfyllelse i relation till resursanvändning och verksamhetsvolymernas utveckling där även verksamhetens kvalitet beaktas.
• Månadsvis uppföljning av verksamhetsvolymer och insatsmix.
• Omvärldsanalyser och bedömningar av verksamhetens förutsättningar.
• Föredragningar och presentationer.
• Ärenden och tjänsteskrivelser.

I arbetet för en effektiv verksamhet kan du också komma att driva och/eller medverka i specifika utredningar, uppdrag eller projekt där verksamhet, ekonomi, effektivitet och resultat står i fokus.

Tjänsterna som controller kommer att vara inriktad mot verksamheterna Omsorgen om funktionshindrade och Hälso- och sjukvård inom Vård- och omsorgsförvaltningen. 

Över tid kan inriktningen mot angivna verksamhetsområden komma att förändras.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen inom ekonomi och några års aktuell arbetslivserfarenhet av ekonomi-/controllerarbete inom offentlig eller privat sektor. Om du har arbetslivserfarenhet från offentlig sektor av ekonomi-/controllerarbete så är det meriterande om den är från verksamhetsområdena Äldreomsorg eller Omsorg om funktionshindrade. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att vara ett konsultativt stöd till chefer. 

Du kan utrycka dig mycket väl i tal och skrift i svenska språket. Eftersom vi arbetar i Office-programmen, särskilt Excel men även Word och PowerPoint, förutsätts att du har goda kunskaper och en förmåga att vidareutveckla dessa. Du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem och lär dig snabbt nya IT-system, såsom personalsystem, verksamhetssystem och beslutstöd. Vi ser också att du har en vilja att kontinuerligt utveckla dina tekniska färdigheter.

Som ett verksamhetsnära stöd är det av stor vikt att du har ett konsultativt förhållningssätt, med en god känsla för när du behöver stötta och/eller vägleda. I samarbete med andra är viktigt att du är lyhörd och pedagogisk. Du är van vid att ta dig an uppgifter både i samarbete med andra och självständigt, där du tar egna initiativ för att driva och utveckla arbetet.  För att trivas i rollen behöver du ha en mycket god analytisk förmåga samt förmåga att sammanställa, analysera och presentera ekonomiska mått, nyckeltal och statistik på ett pedagogiskt vis. Du ser samband och helheter, och har förmågan att växla mellan ett strategiskt och operativt perspektiv. Du är strukturerad med god förmåga att prioritera och hålla uppsatta tidsramar.

Vi sätter stort värde vid dina personliga egenskaper

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Finansiell controller i Sundsvall

Läs mer Apr 30
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Enheten för verksamhetsstyrning ingår i IT Ledningsstaben och har i uppdrag att stödja ledningen med beslutsunderlag och styrningsinformation. Enheten driver och utvecklar ekonomisk planering och uppföljning i nära dialog med andra enheter och verksamhetsområden, med målet att skapa struktur, transparens och ett sammanhållet styrningsarbete.

Analys, uppföljning och ledningsstöd
Vi söker dig som vill bidra till att forma arbetssätt, verktyg och samarbeten – med målet att skapa goda förutsättningar för kvalitativa beslutsunderlag inom finansiell controlling.  Som controller har du en viktig roll i att ge chefer det ekonomiska stöd de behöver för att kunna leda och styra verksamheten mot uppsatta mål. Du är ett stöd i frågor som rör planering, prognostisering och uppföljning av ekonomiska utfall. Du arbetar nära verksamheten i team och ingår i en enhet med både controllers och verksamhetsutvecklare – där samarbete och lärande står i fokus.

Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som


• har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har specialistkompetens och sakkunskap inom finansiell controlling
• har goda kunskaper i Excel för beräkningar och prognoser
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat  
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god kommunikativ förmåga, i tal och skrift
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
• har god pedagogisk förmåga.

Det är meriterande om du


• har erfarenhet av att arbeta som controller
• har erfarenhet av den statliga redovisningsmodellen
• har erfarenhet av ekonomisystemet Raindance eller motsvarande ekonomisystem
• har erfarenhet av it-verksamhet
• har erfarenhet av verksamhets- eller ekonomistyrning
• är proaktiv och van vid förändringsarbete.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Sundsvall.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Fredrik Garbell, tel 010-118 71 75 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Linnéa Palmkvist, mejl linnea.palmkvist@forsakringskassan.se och tel 010-113 10 46 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Olle Dahlberg, Saco-S Amelie Johansson och Seko Eliza Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 20 maj 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Urval sker löpande under rekryteringsprocessen.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

Ansök nu

Kvalitetscontroller

Läs mer Apr 29
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.

Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för äldreomsorg, hälso- och sjukvård samt stöd och omsorg till personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen har cirka 2 800 medarbetare och en omsättning på drygt 2,1 miljarder kronor. Förvaltningen ansvarar för myndighetsutövning samt verkställighet av beslutade insatser inom SoL, LSS och HSL. Majoriteten av insatserna utförs i egen regi.

På förvaltningens stab är vår målsättning att skapa förutsättningar och ge stöd till förvaltningsledning och nämnd. Vård- och omsorgsförvaltningen organiserar nu stabsfunktioner som kvalitetscontroller, utredare, samordnande verksamhetsstrateg, utbildningssamordnare, utvecklingsledare och kommunikatör. Stabens funktioner samarbetar nära verksamhetsstrateger för äldreomsorg, stöd och omsorg samt hälso- och sjukvård, och med medarbetare som utgör gemensamt verksamhetsstöd till förvaltningen.

Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till en förvaltning med god kvalitet och effektivitet.

ARBETSUPPGIFTER
Kvalitetscontroller ansvarar för verksamhetsplanering och tertialuppföljning på förvaltningsövergripande nivå. I rollen ingår också att, utifrån ett förvaltningsövergripande perspektiv, på olika sätt bidra till förvaltningens systematiska kvalitetsarbete med utgångspunkt i SOSFS 2011:9.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ansvara för att verksamhetsplan och tertialrapporter upprättas på förvaltningsövergripande nivå
• Uppföljning av kvalitet inom förvaltningens verksamhetsområden samt Hemtjänst LOV
• Bidra till utveckling av det systematiska kvalitetsarbetet på förvaltningsövergripande nivå
• Utveckla och uppdatera modulen för SOSFS 2011:9 i förvaltningens styr- och uppföljningssystem på förvaltningsövergripande nivå
• Rådgivning, kunskapsspridning, samverkan och erfarenhetsutbyte i syfte att bidra till förbättring och utveckling av kommunens vård- och omsorg
• Omvärldsbevaka samt medverka i förvaltningsövergripande projekt och utvecklingsarbeten
• Ta fram beslutsunderlag till nämnd, svara på initiativ, remisser, motioner och skriva tjänsteutlåtanden
• Utredning enligt lex Sarah kan förekomma
• Vid samhällsstörningar kan rollen komma att ingå i förvaltningens krisstab

Tjänsten ställer krav på samverkan med chefer, strateger och andra parter inom förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Akademisk utbildning motsvarande 180 högskolepoäng (kandidatexamen) inom ett område som arbetsgivaren finner relevant för uppdraget
• Erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg i kommunal regi
• Goda kunskaper inom lagar som styr förvaltningens uppdrag, särskilt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade
• Erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete samt verksamhetsstyrning/-uppföljning
• Grundläggande IT-kunskaper
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då uppdraget kräver detta

Meriterande kunskaper:

• Erfarenhet av arbete med stödsystem som används i verksamheter för analys och uppföljning
• Dokumenterad utbildning i kvalitetsarbete

Vi söker en person som är känslomässigt stabil, har god självinsikt och är trygg i sig själv. Du är flexibel och anpassar dig lätt till förändrade omständigheter. Du kommunicerar tydligt och effektivt, och har en strukturerad arbetsstil där du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är målfokuserad och arbetar målmedvetet mot resultat. Vidare har du en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra människor.

Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Regioncontroller Asfalt Swerock

Läs mer Apr 14
Vi söker nu en engagerad och driven regioncontroller som kommer att ha det övergripande controlleransvaret för Region Nord inom Peab Asfalt och Swerock Sverige.
 
I rollen ingår löpande arbete med ekonomisk styrning, uppföljning och analys av verksamheten bland annat genom:
Aktivt stöd och bollplank till verksamhetens chefer i ekonomiska frågor
Ansvar för sammanställning av månadsbokslut, prognoser, rapporter och ekonomisk dokumentation
Analyser och uppföljning av verksamheten
Säkerställa att den ekonomiska rapporteringen sker enligt koncernens regelverk
Medverkan i utvecklingsarbete av olika ekonomi- och systemprojekt

 
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi, gärna civilekonom, och minst fem års erfarenhet av Business Controlling. Erfarenhet från bygg- eller entreprenadbranschen är önskvärd men även en bakgrund inom industri är meriterande. Du bör ha god förståelse för redovisning och avancerade kunskaper i Excel.
 
Som person är du inte bara analytisk och noggrann, utan också relationsinriktad och lyhörd för verksamhetens behov. Du trivs med att arbeta nära produktionen och ser det som en självklarhet att vara ett stöd för dina kollegor.
Placeringsort är flexibel med Sundsvall som förstahandsval men även Umeå eller Luleå är möjliga alternativ. Tjänsten innebär en del resor i regionen vilket ger dig chansen att verkligen lära känna vår verksamhet.
 
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig controller för Asfalt/Swerock Marcus Hagström telefon 0725-33 32 38 eller HR-chef Marianne Oelker Johansson, marianne.oelkerjohansson@peab.se.
 
Hur du ansöker
För att komma till vårt rekryteringssystem där du skickar in din ansökan klickar du på "Sök tjänsten" nedan. Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Urval sker löpande och vi kan därför komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi följer våra interna rekryteringsrutiner och undanber oss kontakt från rekryteringsföretag, bemanningsföretag och annonsleverantörer.
 
Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
 
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
 
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Adecco Sweden AB .

Vi söker studenter för terminalarbete hos kund!

Lagerarbetare
Läs mer Maj 12
Är du student med mer än ett år kvar av dina studier som söker extra- och sommarjobb? Då kanske detta är något för dig!

Om tjänsten
Vi söker fler medarbetare på deltid till vår kund i Sundsvall, både för terminal och budbilskörning! Vanliga arbetsuppgifter i terminalen kan vara att scanna och sortera paket, manuellt eller med maskin, samt lasta bilar med paket för leverans till paketskåp. Arbetstider varierar med skift och är förlagt till vardagar. Som budbilschaufför är arbetsuppgifterna också att köra lastad bil till paketskåp enligt tilldelad rutt och placera ut paketen och hantera returer.

Tjänsten som terminalarbetare är ett konsultuppdrag på deltid vid behov hos kund, start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som studerar och har minst ett år kvar av dina studier och som är intresserad av att arbeta inom logistik och terminal. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av fysiskt arbete och med uppgifter som kräver högt tempo och precision. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av lager- och terminalarbete, samt B-körkort.

Som person är du lättlärd och ansvarstagande. Du är duktig på att passa tider och arbetar effektivt och noggrant för att nå uppsatta mål. Som en del i ett team är det viktigt att du har god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ange i din ansökan vilken studietakt du läser samt i vilken omfattning du tror att du kommer vara tillgänglig för arbete.

Om anställningen
För denna tjänst erbjuds en anställning via Adecco Student och arbetet sker på plats ute hos vår kund i Sundsvall.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ange din studietakt och i vilken omfattning du tror att du kommer vara tillgänglig för arbete.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Frida Olsson på frida.olsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Processledare inom förvaltning av IT avtal

Expeditionsföreståndare, sjukvård
Läs mer Maj 12
Om uppdraget

Region Västernorrland driver tillsammans med åtta andra regioner ett gemensamt utbyte av journalsystem s.k. FVIS programmet. Idag pågår uppbyggnaden av den gemensamma systemförvaltningen för de regioner som ingår programmet, Sussa (Strategisk utveckling av sjukvårdsstödjande applikationer). 

Som en del i uppbyggnaden så finns det ett behov av stöd i det regiongemensamma arbetet kring avtalsrelaterade frågor. Du kommer i rollen arbeta aktiv med avtalsförvaltning, i avtalsrelaterade frågor inom ramen för Sussa samverkan.

Huvudansvar

• Ansvara för planering och koordinering
• Utveckla och implementera projektstrategier för att uppnå mål inom tidsramar
• Samarbete med tvärfunktionella team för att säkerställa smidig projektimplementering
• Övervaka framsteg och utföra regelbundna granskningar för att hålla projektet inom budgeten
• Säkerställa att kvalitet och prestanda möter företagsstandarder och kundförväntningar

Dina färdigheter

• Minst 5 års erfarenhet av processledning/projektledning i en liknande roll
• Talar och skriver svenska flytande och kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt
• Bred kunskap och erfarenhet av JAVA samt systemtest
• Erfarenheter med avtalshantering inom FVIS. 
• Erfarenheter med avtalshantering inom SUSSA kundgrupp eller liknande
• Erfarenheter av aktiv avtalsförvaltning för komplexa avtal med ordervärde 100 miljoner SEK+

Om tjänsten

Anställningen startar under juni 2025 och pågår fram till augusti 2026 med möjlighet till förlängning fram till augusti 2027. Arbetet utförs på plats i antingen Sundvall eller i Härnösand. Uppdraget är ett konsultuppdrag där Adecco kommer bli arbetsgivare och du blir kommer bli uthyrd till vår kund. Resor mellan regionerna kan förekomma.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Självklart har vi kollektivavtal.

Om rekryteringsprocessen

Adecco använder tester som en del av rekryteringsprocessen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Urval kommer göras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Oskar Gardeström 073-684 70 38 alternativ oskar.gardestrom@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vi söker studenter för terminalarbete hos kund!

Lagerarbetare
Läs mer Apr 3
Är du student med mer än ett år kvar av dina studier och söker extrajobb på sidan av? Då kanske detta är något för dig!

Om tjänsten
Vi söker terminalarbetare på deltid till vår kund i Sundsvall. Vanliga arbetsuppgifter i terminalen kan vara att scanna och sortera paket, manuellt eller med maskin, samt lasta bilar med paket för leverans till paketskåp. Arbetstider varierar med skift och är förlagt till vardagar.

Tjänsten som terminalarbetare är ett konsultuppdrag på deltid vid behov hos kund, start enligt överenskommelse. 

Om dig
Vi söker dig som studerar och har minst ett år kvar av dina studier. Du är intresserad av att arbeta inom logistik och terminal samt ser vi gärna att du har B-körkort. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av fysiskt arbete och med uppgifter som kräver högt tempo och precision. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av lager- och terminalarbete.

Som person är du lättlärd och ansvarstagande. Du är duktig på att passa tider och arbetar effektivt och noggrant för att nå uppsatta mål. Som en del i ett team är det viktigt att du har god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ange i din ansökan vilken studietakt du läser samt i vilken omfattning du tror att du kommer vara tillgänglig för arbete.

Om anställningen
För denna tjänst erbjuds en anställning via Adecco Student och arbetet sker på plats ute hos vår kund i Sundsvall.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ange din studietakt och i vilken omfattning du tror att du kommer vara tillgänglig för arbete.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Frida Olsson på frida.olsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vi söker studenter för terminalarbete hos kund!

Lagerarbetare
Läs mer Jan 30
Om tjänsten
Vi söker terminalarbetare och även budbilschaufförer på deltid till vår kund i Sundsvall. Vanliga arbetsuppgifter i terminalen kan vara att scanna och sortera paket, manuellt eller med maskin, samt lasta bilar med paket för leverans till paketskåp. Som chaufför är arbetsuppgifterna också att köra lastad bil till paketskåp enligt tilldelad rutt och placera ut paketen och hantera returer. Arbetstider varierar med skift.

Tjänsten som terminalarbetare och budbilschaufför är ett konsultuppdrag på deltid vid behov hos kund, start enligt överenskommelse. 

Om dig
Vi söker dig som studerar och gärna har minst en termin kvar av dina studier. Du är intresserad av att arbeta inom logistik och terminal samt har B-körkort. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av fysiskt arbete och med uppgifter som kräver högt tempo och precision. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av lager- och terminalarbete.

Som person är du lättlärd och ansvarstagande. Du är duktig på att passa tider och arbetar effektivt och noggrant för att nå uppsatta mål. Som en del i ett team är det viktigt att du har god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ange i din ansökan vilken studietakt du läser samt i vilken omfattning du tror att du kommer vara tillgänglig för arbete.

Om anställningen
För denna tjänst erbjuds en anställning via Adecco Student och arbetet sker på plats ute hos vår kund i Sundsvall.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ange din studietakt och i vilken omfattning du tror att du kommer vara tillgänglig för arbete.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Frida Olsson på frida.olsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Identitets- och behörighetsadministratör

Systemadministratör
Läs mer Jan 27
Arbetsbeskrivning: 

Vi på Adecco söker efter en administratör för hantering av identitets- och behörighetsadministration för vår kund. Uppdraget handlar om id- och behörighetssystem kopplade till arbetsprocesser och prestanda, där det även ingå proaktivt arbete för undvikande och hantering av felincidenter. Projektet syftar till att genom vidmakthållande effektivisera arbetssätt för gemensam styrning, kontroll och utveckling av relation, avtal och löpande leverans mellan olika parter. Det innebär även vidareutveckling av verksamhetsbehov av förändrings- och utvecklingsarbete. I uppdragsrollen ingår även dokumentation och överföring av kompetens till personal. 

Avtalad omfattning för konsultuppdraget är heltid eller deltid beroende på köparens behov, beräknad omfattning är 60 %, och sträcker sig mellan den 1 april 2025 till 31 mars 2026. Placering är i Västernorrland; vår kund har kontor i Härnösand, Sollefteå, Sundsvall och Örnsköldsvik. Det kan förekomma resor i rollen, och det finns möjlighet till hybridarbete i överenskommelse med uppdragsgivare. 

 

Krav: 

• Erfarenhet av Identity Governance and Administration (IGA) och Identity & Access Management (IAM). 
• Har deltagit i flera större uppdrag inom IGA och IAM och levererat med hög kvalitet. 
• Erfarenhet av införande och förvaltning av IGA-verktyg i större organisationer. 
• Mycket goda kunskaper om One Identity Manager (OIM) 
• Goda kunskaper i Angularutveckling 
• Kunskaper om olika katalogtjänster, exempelvis LDAP, , AD och Microsoft EntraID. 
• Bred kunskap om integration mellan olika system och systemtest. 
• Goda kunskaper om Java.
• Mycket god förmåga att skapa hållbara lösningar baserat på uppdragsgivares förutsättningar och enligt ”best practice” för OIM. 
• Mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. 
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. 

 

Kontaktuppgifter:
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Fredrika Holm via fredrika.holm@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Handläggare till Myndigheten för digital förvaltning

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 20
Om tjänsten
Vi söker en erfaren Handläggare till Myndighet för digital förvaltning (Digg) vars uppdrag är att samordna och stödja den förvaltningsgemensamma digitaliseringen i syfte att göra den offentliga förvaltningen mer effektiv och ändamålsenlig. Myndigheten ska också stötta regeringen med underlag och analyser. Som Handläggare kommer du bland annat att utföra analys- och uppföljningsarbete inom digital utveckling men även andra arbetsinsatser kan bli aktuellt. Placeringsort är i Stockholm eller Sundsvall.

Uppdraget innebär kostnads-nyttoanalys av byggblocken som ingår i den långsiktiga planen. Kostnads-nyttoanalyserna ska ta sin utgångspunkt i effekterna för offentlig förvaltning, fördelat på kommun, region och statliga myndigheter för i
(förekommande fall) slutkunder och nyttan för samhället i stort. Kostnads-nyttoanalyserna ska göras med grund i den modell för nyttoanalys som Digg utvecklat under 2020.

 I de fall det inte är möjligt eller motiverat att beräkna nyttorna i kronor ska dessa beskrivas kvalitativt. Parallellt med uppdraget kommer Digg att genomföra egna specifika exempelberäkningar inom ramen för infrastrukturen. Det är därför viktigt med en nära dialog mellan dig och myndigheten.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Handläggare är ett konsultuppdrag med start från och med 2025-04-03 och beräknas pågå till och med 2026-04-02 med möjlighet till en förlängning á tolv (12) månader.
Uppdraget uppskattas till 100 % under avtalstiden, men omfattningen kan variera över tid.

Arbete kan ske på distans men Digg kräver närvaro en (1) dag per vecka på kontoret i Sundsvall eller Stockholm. 

Krav för tjänsten:
• Arbetat med analys och uppföljning av offentlig förvaltnings digitalisering på nationell nivå under de senaste 3 åren
• Minst 10 års erfarenhet av arbete inom svensk offentlig förvaltning
• Erfarenhet av digitalisering inom svensk offentlig förvaltning 
• Förståelse för de förutsättningar som råder inom svensk offentlig förvaltning 
• Genomfört utveckling av uppföljningsmodeller inom digitaliseringsområdet 
• Genomfört uppföljningar av minst två större (>100 respondenter) inom offentlig förvaltning under de senaste fem åren 
• Vara van att skriva rapporter och presentationer 
• Erfarenhet av workshopledning/facilitering 
• Erfarenhet från forskarutbildning och/eller innehar Doktorsexamen 
• God social förmåga 

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-02-02.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu