Sundsvall: Vi söker dig - nyexaminerade gymnasieekonom till långsiktig tjänst

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker dig - nyexaminerade gymnasieekonom till långsiktig tjänst i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-23 // Varaktighet: Heltid

Är du redo för nya utmaningar inom ekonomiområdet, eller har du nyligen avslutat din ekonomiutbildning på gymnaiset? Vi söker för kunds räkning en junior ekonomiassistent för en tjänst på heltid, tillsvidare.

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi. Du kommer att arbeta nära ekonomerna och stötta i olika ekonomirelaterade uppgifter. I din roll kommer du vara projektledarna behjälplig med diverse administrativa uppgifter i den löpande verksamheten. Rätt person kommer att bli en mycket viktig del av företagets fortsatta utveckling. Du kommer utöver detta ansvara för receptionen och vara ansiktet utåt, då du är den som tar emot kunder och besökare.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara;
• Ansvara för receptionen och telefon.
• Hantera enklare ekonomirelaterade arbetsuppgifter
• Vara behjälplig i andra administrativa arbetsuppgifter utifrån behov.
• Vara projektledarna behjälplig med diverse administrativa uppgifter.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt anställd hos kund. Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning med provanställning som start. Du kommer att arbeta på deras kontor i Sundsvall och tjänsten förväntas starta upp i så snart vi har hittat rätt person. Arbetstiderna är vardagar, kontorstider.

DETTA SÖKER VI

Vem är du? För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du är ansvarsfull, strukturerad och noggrann. Du ska även ha lätt för att kommunicera och samarbeta med andra.

Kvalifikationer:

- Gymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
- Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift
- God datorvana och stark administrativ förmåga
- Erfarenhet av ekonomiskt arbete är meriterande

Placeringsort: Sundsvall

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär inom ekonomi, ser vi fram emot din ansökan!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Ekonomiassistent.

Erfaren ekonomiassistent till spännande uppdrag i Sundsvall

Läs mer Apr 11
Till vår kund i Sundsvall söker vi nu en erfaren ekonomiassistent som också har erfarenhet av orderhantering och viss projektadministration. Uppdraget är tänkt att starta så snart som möjligt, gärna under maj och pågå året ut. För rätt person kan det finnas möjlighet till anställning hos kunden.

Om tjänsten
Rollen är bred och du får möjlighet att arbeta med ett stort nätverk inom bolaget, både med externa och interna kunder. Du tillhör ett team som tillsammans arbetar med olika ansvarsområden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Till arbetsuppgifterna kan nämnas hantering av det dagliga flödet av ordrar, fakturerering, arbete kring leverantörer och fakturor och löpande ansvara för god ekonomisk kontroll på affärerna.

Lämplig bakgrund
För att vara lyckosam i denna roll ser vi att du har erfarenhet av arbete inom ekonomi eller logistik och har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i olika system, samt erfarenhet Excel.

Personliga egenskaper
Som person är du kommunikativ, noggrann och sätter högt värde i att bidra med kvalitet. Du är nyfiken och trygg i att arbeta i en bred roll och med uppgifter som varierar i sin karaktär.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Rebecca Persson på rebecca.persson@sjr.se. Vi intervjuar löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-04-30.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2025/04/SJR-bild-scaled.jpg

Ansök nu

Ekonomihandläggare - leverantörsreskontra

Läs mer Apr 15
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du jobba hos en spännande och uppskattad myndighet där du får fylla en viktig funktion för Sveriges företagare?

Vi söker nu en ekonomihandläggare inom leverantörsreskontra till vår ekonomienhet på Staben.

Våra inköp/beställningar och fakturahantering hanteras av leverantörsreskontran. Beställningar görs elektroniskt och vi strävar efter automatisk ordermatchning.

Eftersom leverantörsreskontran hanterar hela kedjan från inköp/beställning till faktura och avstämning av bokföring behöver du vara intresserad av alla delar i kedjan.

Inköpsrollen är en administrativ roll som innebär både interna och externa kontakter då det handlar om att stötta organisationen med att göra beställningar och hålla kontakt med olika leverantörer.

Vi är nu inne i ett utvecklande arbete med att byta ekonomisystem vilket kommer att förändra både våra arbetsuppgifter och arbetssätt framåt.

KVALIFIKATIONER
Vi arbetar i team och därför är det viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra och lyssna, kommunicera och hitta lösningar på ett snabbt och konstruktivt sätt.

Det är också viktigt att du är självständig och självgående i dina arbetsuppgifter.

Du behöver vara strukturerad och kunna planera ditt arbete samt ha prioriteringsförmåga och en vilja att lära dig nya arbetsuppgifter och arbetsverktyg.

Vi söker dig som har:
- genomförd och godkänd gymnasieutbildning.
- 2-3 års aktuell erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra på statlig myndighet.
- aktuell erfarenhet av att arbeta med inköpsrelaterade uppgifter på statlig myndighet.
- aktuell erfarenhet av systemen Agresso och Visma Proceedo.

Du behöver ha en god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift, då arbetet innebär många olika kontakter internt och externt. Arbetet kräver även att du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel och Word.

Det är meriterande om du har:
- mer än 3 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra på statlig myndighet.
- erfarenhet av att arbeta med Lagen om offentlig upphandling (LoU).

Du kommer att arbeta i Bolagsverkets fina lokaler vid hamnen i centrala Sundsvall. Vi erbjuder våra medarbetare möjlighet att till viss del arbeta på distans.

Välkommen med din ansökan!
Vi gör urval löpande.

ÖVRIGT
Bifoga endast CV.

Placeringsort är Sundsvall.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Apr 9
NorthX Biologics är en kontraktsutvecklings- och tillverkningsorganisation som erbjuder tjänster och stöd vid utveckling och tillverkning av biologiska läkemedel som används i vacciner, genterapi och andra avancerade applikationer. Vi har en lång tradition av läkemedelstillverkning och har tillverkat GMP-klassade läkemedel sedan 1992. Vi är erkända som en nationell innovationshub för avancerad terapi och vacciner, och har utökat vår utvecklingskapacitet för att möta våra kunders behov.
Vi söker nu en erfaren ekonomiassistent till vår anläggning i Matfors. Du kommer ingå i ett team som arbetar brett över hela företaget.
Exempel på förekommande uppgifter:

Löpande redovisning


Avstämning av konton


Kund/leverantörsreskontra


Administrativa uppgifter


Lönehantering


Bankbetalningar


Vi söker dig som är strukturerad, samarbetsorienterad med ett stort driv. Rollen innebär självständigt arbete och stort eget ansvar.
Ett krav för sökande är: Minst 4 års arbetslivserfarenhet inom området
Meriterande om du också har kunskap av affärssystemet Jeeves
Utbildning och erfarenhet

Gymnasieutbildning mot ekonomi


Minst 4 års arbetslivserfarenhet inom området


God kommunikationsförmåga i tal och skrift, både svenska och engelska


Mycket goda kunskaper inom excel


Systemvana


Övriga relevanta utbildningar


 
Tjänsten rapporterar till chefen för Admin & Accounting och är en tillsvidareanställning
 
För mer information kontakta:
Maria Melin, Head of Admin & Accounting
maria.melin@nxbio.com

Maria Rynell, CFO
maria.rynell@nxbio.com

Unionen, Jan Atterhagen 
jan-anders.atterhagen@nxbio.com

Akademikerna, Lina Kejerhag   
lina.kejerhag@nxbio.com

Ansök nu

Ekonomiassistent till företag i Sundsvall

Läs mer Mar 20
Om tjänsten

Är du strukturerad, noggrann och trivs i en administrativ roll med ekonomisk inriktning? Vill du vara en del av ett team där digitalisering och effektivisering är i fokus? Då kan detta vara tjänsten för dig! Detta är initialt ett sommaruppdrag som för rätt person har goda möjligheter till förlängning och övergång till anställning hos kund.

Vi söker en ekonomiassistent som tillsammans med övriga kollegor ansvarar för hela leverantörsreskontraflödet för kunden. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma inom ekonomi/redovisning, t ex kortadministration, internfakturering, kontoavstämningar och påminnelsehantering.

Här får du möjlighet att utvecklas inom ekonomi och redovisning samtidigt som du bidrar till att skapa effektiva processer för kunden.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent ansvarar du för att hantera inkommande leverantörsfakturor genom ankomstregistrering, scanning och matchning mot inköpsorder. Du säkerställer att fakturorna konteras korrekt och att de följer behörighetsflöden innan betalning genomförs. Vid eventuella avvikelser eller frågor har du en nära dialog med både interna och externa parter för att lösa dem på ett smidigt sätt.

En viktig del av arbetet är att använda AI och machine learning-baserade system för att automatisera tolkning och bokföring av leverantörsfakturor. Du förväntas även bidra till att förbättra och effektivisera ekonomiska processer, samt delta i olika digitaliserings- och utvecklingsprojekt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar även:

• Betalningar och hantering av påminnelser samt inkasso
• Systemansvar för leverantörssystemet
• Rekvisitionshantering och kortadministration, inklusive kvittohantering
• Delaktighet i bokslutsarbete och kontoavstämningar
• Internfakturering och hantering av avvikelser i leverantörsfakturor

Kvalifikationer

Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du är trygg i din kompetens inom leverantörsreskontra och trivs i en roll där du får arbeta med hela flödet. Du har ett öga för detaljer, är flexibel och drivs av att förbättra processer och arbetssätt. Du uppskattar att arbeta i ett team där samarbete, humor och god stämning är viktigt. Vidare tror vi att du trivs i en organisation där det händer mycket, där det är högt i tak och en god teamanda.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Minst treårig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• Några års erfarenhet av leverantörsreskontra eller redovisning
• Goda kunskaper i redovisning och ekonomiska flöden
• God systemvana och intresse för digitala verktyg inom ekonomi
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Branscherfarenhet från fordonsbranschen är en fördel

Har du erfarenhet av ekonomisystem såsom MediusGo/Ascendo, Palette, Unit4 och Kobra är det meriterande.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Lön: individuell lönesättning

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ansök nu

Leverantörsadministratör till företag i Sundsvall

Läs mer Mar 19
Om tjänsten

Är du strukturerad, noggrann och trivs i en administrativ roll med ekonomisk inriktning? Vill du vara en del av ett team där digitalisering och effektivisering är i fokus? Då kan detta vara tjänsten för dig! Detta är initialt ett sommaruppdrag som för rätt person har goda möjligheter till förlängning och övergång till anställning hos kund.

Vi söker en leverantörsadministratör som tillsammans med övriga kollegor ansvarar för hela leverantörsreskontraflödet för kunden. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma inom ekonomi/redovisning, t ex kortadministration, internfakturering, kontoavstämningar och påminnelsehantering.

Här får du möjlighet att utvecklas inom ekonomi och redovisning samtidigt som du bidrar till att skapa effektiva processer för kunden.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

I rollen som leverantörsadministratör ansvarar du för att hantera inkommande leverantörsfakturor genom ankomstregistrering, scanning och matchning mot inköpsorder. Du säkerställer att fakturorna konteras korrekt och att de följer behörighetsflöden innan betalning genomförs. Vid eventuella avvikelser eller frågor har du en nära dialog med både interna och externa parter för att lösa dem på ett smidigt sätt.

En viktig del av arbetet är att använda AI och machine learning-baserade system för att automatisera tolkning och bokföring av leverantörsfakturor. Du förväntas även bidra till att förbättra och effektivisera ekonomiska processer, samt delta i olika digitaliserings- och utvecklingsprojekt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar även:

• Betalningar och hantering av påminnelser samt inkasso
• Systemansvar för leverantörssystemet
• Rekvisitionshantering och kortadministration, inklusive kvittohantering
• Delaktighet i bokslutsarbete och kontoavstämningar
• Internfakturering och hantering av avvikelser i leverantörsfakturor

Kvalifikationer

Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du är trygg i din kompetens inom leverantörsreskontra och trivs i en roll där du får arbeta med hela flödet. Du har ett öga för detaljer, är flexibel och drivs av att förbättra processer och arbetssätt. Du uppskattar att arbeta i ett team där samarbete, humor och god stämning är viktigt. Vidare tror vi att du trivs i en organisation där det händer mycket, där det är högt i tak och en god teamanda.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Minst treårig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• Några års erfarenhet av leverantörsreskontra eller redovisning
• Goda kunskaper i redovisning och ekonomiska flöden
• God systemvana och intresse för digitala verktyg inom ekonomi
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Branscherfarenhet från fordonsbranschen är en fördel

Har du erfarenhet av Erfarenhet av ekonomisystem såsom MediusGo/Ascendo, Palette, Unit4 och Kobra är det meriterande.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Studentconsulting Sweden AB (Publ) .

Vi söker studenter som vill arbeta på lager under terminerna och i sommar!

Terminalarbetare
Läs mer Apr 16
Vill du arbeta extra under året och ha ett garanterat sommarjobb på schema? Vi söker nu lagerarbetare till vår kund Systembolaget och deras varudepå i Birsta. Introduktioner för tjänsten sker löpande med omgående start!

Systembolagets varudepåer lagerför hela Systembolagets sortiment och levererar varor till butiker, ombud och privatpersoner i stora delar av landet. Ledorden på varudepån är kundnöjdhet och kvalitet, vilket genomsyrar hela verksamheten. Arbetsuppgifterna är främst orderplock till butik eller kund! Ledorden på arbetsplatsen är kundnöjdhet och kvalitet, vilket genomsyrar hela verksamheten. Är du noggrann, flexibel och har ett öga för detaljer så kan du vara den vi söker!

Du behöver ha ett truckkort eller ha en vilja att lära dig då arbetsuppgifterna främst genomförs med trucken. För att få ett truckkort via oss vill vi att du kan arbeta minst ett år framåt och ha god tillgänglighet i sommar (juni-augusti) och vara tillgänglig för omgående introduktion.

Arbetstiderna för detta jobb är varierade under öppettiderna och det kan förekomma både morgon- och kvällsjobb under högsäsong. Resterande del av året samt under introduktionen behöver du vara tillgänglig dagtid 7-16. Introduktioner för tjänsten sker löpande.

DETTA SÖKER VI

För att vara aktuell för tjänsten behöver du:
- Ha studier eller annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, vi behöver se intyg på detta
-Vara minst 20 år (pga alkohollagen) då du hanterar alkohol på arbetsplatsen
- Ha truckkort eller en vilja att lära dig
- Vara tillgänglig för introduktion omgående och först och främst kunna arbeta på schema under sommaren för att sedan kunna arbeta extra vid behov även resterande del av året
- Behärska god svenska i tal och skrift

Vi ser gärna att du har minst ett år kvar på dina studier och ser långsiktigt på en anställning via oss! Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på StudentConsulting men arbetar ute hos vår kund i Birsta!

Låter detta som något för dig? Sök tjänsten redan idag, vi arbetar med löpande intervjuer och urval

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Sommarjobba som terminalarbetare på kvällstid!

Terminalarbetare
Läs mer Apr 10
Är du noggrann och söker ett fysiskt arbete? Vi söker nu för vår kunds räkning dig som vill jobba kvällar i sommar.

Vår kund PostNord erbjuder kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden och är ledande inom sitt område. Arbetet vid terminalen består främst av manuell posthantering. Arbetet kommer att vara förlagt till vardagar, måndag till fredag mellan 18:30-21:30 vecka 26-32.

Arbetet innebär att du blir anställd hos StudentConsulting och jobbar som vår uthyrda konsult hos vår kund som har sin arbetsplats på Kolvägen i Sundsvall.

DETTA SÖKER VI

Du som söker måste vara studerande eller har en annan anställning på minst 50%. Det är en förutsättning att du kan jobba den aktuella perioden, måndag-fredag 18:30-21:30 vecka 29-32.

Som person är du positiv, engagerad och klarar av att jobba under bitvis hög arbetsbelastning. Vidare är du flexibel, ansvarsfull uppskattar att jobba såväl ensam som i team. Du har gymnasiekompetens, grundläggande datorvana samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är meriterande men inte ett krav. Låter detta som något för dig? Anmäl ditt intresse redan idag, intervjuer och urval kommer att ske löpande. Dessa tjänster kommer att tillsättas så fort vi hittat rätt kandidater.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Sommarjobba som terminalarbetare nattetid!

Terminalarbetare
Läs mer Apr 10
Är du noggrann och söker ett fysiskt arbete? Vi söker nu för vår kunds räkning dig som vill jobba nätter i sommar.

Vår kund PostNord erbjuder kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden och är ledande inom sitt område. Arbetet vid terminalen består främst av manuell posthantering. Arbetet kommer att vara förlagt till vardagar, måndag till fredag mellan 02:30-06:30 vecka 26-32.

Arbetet innebär att du blir anställd hos StudentConsulting och jobbar som vår uthyrda konsult hos vår kund som har sin arbetsplats på Kolvägen i Sundsvall.

DETTA SÖKER VI

Du som söker måste vara studerande eller har en annan anställning på minst 50%. Det är en förutsättning att du kan jobba den aktuella perioden, måndag-fredag 02:30-06:30 vecka 29-32.

Som person är du positiv, engagerad och klarar av att jobba under bitvis hög arbetsbelastning. Vidare är du flexibel, ansvarsfull uppskattar att jobba såväl ensam som i team. Du har gymnasiekompetens, grundläggande datorvana samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är meriterande men inte ett krav. Låter detta som något för dig? Anmäl ditt intresse redan idag, intervjuer och urval kommer att ske löpande. Dessa tjänster kommer att tillsättas så fort vi hittat rätt kandidater.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare till Effnet

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Apr 14
Brinner du för programmering, har ett genuint teknikintresse och är intresserad av att jobba med teknologi i framkant inom 5G och framtidens telekommunikation? Då har vi tjänsten för dig!

Effnet är ett växande bolag med platt organisation och korta beslutsvägar. Samarbetsvilja och en inkludering genomsyrar företagets processer och de strävar kontinuerligt efter att nå produktivitet och effektivitet. Kollegorna uppmuntras att ta initiativ och delta i alla olika aspekter av arbetet. Som anställd finns det unika möjligheter att utvecklas tillsammans med vårt team som har mycket hög kompetens inom 5G, mjukvarudesign och programmering. Bolagets globala kunder och partners ger dig även en möjlighet att, om du så önskar, bygga ditt professionella nätverk av människor runt om i världen och att anta olika roller som berikar din egen utveckling samt delta i företagets affärsutveckling.

Nu söker vi å Effnets vägnar en mjukvaruutvecklare som vill jobba med ledande teknologi inom 5G. Om du har ett stort intresse av programmering, problemlösning och av att lära dig så har du nu möjlighet att bli en del av och utvecklas tillsammans med Effnets team.

Som del av Effnets utvecklingsteam kommer ni med agila arbetssätt tillsammans att bygga ny funktionalitet i Effnets befintliga och nya produkter. Du kommer att programmera i C/C++, med stöd och funktionalitet från de modernaste versionerna av C++-standarden.

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du kommer bli direkt anställd av Effnet. Effnet erbjuder en möjlighet att arbeta på distans och du kan därför befinna dig var du vill i landet. Du kommer i så fall bli inbjuden till Effnets kontor i Luleå under din introduktion samt regelbundet efter det, exempelvis för att vara med i våra personalaktiviteter. Detta är en heltidstjänst med start omgående eller så snart vi hittar rätt person.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som hunnit få några års erfarenhet av mjukvaruutveckling. Det absolut viktigaste är att vi ser att du har ett stort genuint intresse för teknik och programmering samt;

Det är meriterande om:
• Du har en examen inom datateknik
• Du har kunskaper inom C++
• Du har programmering som hobby och har projekt på github som du är stolt över.

Du talar och skriver engelska utan problem.

Du drivs av din vilja att utvecklas och utöka dina kunskaper inom mjukvaruutveckling och telekommunikation. Du har lätt för att samarbeta med andra och ser dig själv som en lagspelare.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Henna Vaalto via e-post: Henna.Vaalto@studentconsulting.com.

Låter detta som en tjänst för dig? Passa på att söka redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Kundmedarbetare till Kvdbil i Sundsvall - sommarjobb på heltid

Ordermottagare
Läs mer Mar 25
För vår kunds räkning söker vi dig som vill kombinera ditt genuina bilintresse med service och kundmöten!

Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar. Årligen säljer vi runt 26 000 bilar. När vi går till jobbet varje dag gör vi det med stävan om att jobba mot en schysstare bilbransch – med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av!

Arbetsuppgifterna varierar och omfattar allt från att utföra kontroller av nyinkomna bilar till kundmöten med köpande och säljande kunder till en hel del administrationsuppgifter. Jobbet innebär omfattande kundkontakt och tidigare erfarenhet av butiksarbete och liknande är meriterande.

Anställningen är på heltid och startar vecka 28 och pågår till och med vecka 33. Arbetstiderna är måndagar-fredagar 8-17.

DETTA SÖKER VI

Vi ser att du tycker om att skapa struktur, gillar att ha många bollar i luften och tar egna initiativ till att lösa problem både självständigt och i team. För dig är god service en självklarhet och du strävar alltid mot att ge kunden den bästa kundupplevelsen i kontakten med oss. Du har ett genuint bilintresse och vi ser gärna att du tidigare har jobbat med administrativa uppgifter samt kundkontakt.

Krav:

• Körkort (manuell växellåda)
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Tillgänglig att arbeta heltid hela perioden.

Detta är ett bemanningsuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting och uthyrd till vår kund Kvdbil i Sundsvall. Vi jobbar med löpande urval och platsen kommer tillsättas så snart vi hittat rätt person. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Kundmottagare till MittSverige Vatten & Avfalls återvinningscentral!

Parkarbetare/Utemiljöarbetare/Miljövärd
Läs mer Apr 2
Vi söker serviceinriktade kundmottagare till MittSverige Vatten & Avfalls återvinningscentral i Sundsvall. Har du studier eller ett annat jobb på minst 50% och vill jobba extra så är det här en perfekt för dig.

Vill du bli en vardagshjälte? På MittSverige Vatten & Avfall arbetar vi för ett hållbart samhälle. Vår ständiga närvaro hos natur och människor gör att vi har ett stort ansvar och en viktig roll för ett fungerande kretslopp. I våra tre ägarkommuner Sundsvall, Timrå och Nordanstig bor över 120 000 invånare. Det är för dem, men kanske ännu mer tillsammans med dem, vi arbetar för att driva, utveckla, och bidra med kunskap inom vatten- och avfallsfrågor. Alltid med hållbarhet och miljö i fokus. Våra värdeord – Mod, Öppenhet och Helhetssyn – ska alltid genomsyra verksamheten.

Affärsområde Avfall och Återvinning ansvarar för all hantering av hushållsavfall i Sundsvalls kommun. Vi är för närvarande tre anställda som arbetar med avfallshanteringen och sju anställda som arbetar med återvinningscentralerna. Vårt uppdrag är att se till att den monopoltjänst som åligger kommunen att utföra hanteras på ett resurseffektivt sätt för största möjliga samhällsnytta. Utöver återvinningscentralerna upphandlas det mesta av det faktiska utförandet av vårt uppdrag.

Arbetsuppgifter
Som kundmottagare på vår återvinningscentral är du tillsammans med dina kollegor med och verkställer arbetsuppgifterna på ett produktivt och effektivt sätt utifrån gällande målsättning och styrande dokument.

På ett trevligt och tillmötesgående sätt hjälper och informerar du kunder som besöker återvinningscentralen. I arbetsuppgifterna ingår även anläggningsskötsel som t.ex. sopkärlshantering, materialhantering, ta emot och sortera det miljöfarliga avfallet, rapportering för avhämtning av material, hålla rent och snyggt på hela området m.m.
Arbetet sker utomhus i alla väder. Du hoppar in och jobbar extra när behov uppstår, både på vardagar samt helger nu under vår och sommar.
Start sker enligt överenskommelse.

DETTA SÖKER VI

Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst är det ett krav att du studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% samt att du kan jobba varannan helg samt extra vid behov.
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och erfarenhet av arbete inom service eller maskin- och anläggning. Erfarenhet av arbete på återvinningscentral är meriterande.

Du har grundläggande datakunskaper. Det är meriterande om du har hjullastarkort och ADR-behörighet.

Du är en person som brinner för service och har en god samarbetsförmåga. Du har ett naturligt eget driv och är självgående. Som kundmottagare är du en lagspelare som delar vårt engagemang och aktivt bidrar till att nå företagets mål. Vi ser också att du är prestigelös och har ett strukturerat arbetssätt. Vi ser gärna att du har ett intresse för miljöfrågor och vill värna om miljön.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting och uthyrd till vår kund. Vi jobbar med löpande urval och platserna tillsätts så snart vi hittar rätt kandidater. Så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu