Sundsvall: Handläggare Företagsavdelningen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handläggare Företagsavdelningen i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-27 // Varaktighet: Heltid

Bolagsverket är en myndighet placerad i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du jobba hos en spännande och uppskattad myndighet där du får fylla en viktig funktion för Sveriges företagare?
Är du kunnig i och intresserad av handläggning och kundservice?

Då finns möjligheten! Vi förstärker nu vår personalstyrka och söker ett antal handläggare till Företagsavdelningen.

Företagsavdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring av företagsuppgifter. Våra handläggare jobbar med många varierande arbetsuppgifter, inom flera områden och med olika ärendetyper. Som handläggare hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att handlägga, utreda, bedöma och besluta i olika ärenden med stöd av lagar och regler. Du har daglig kontakt med våra kunder där du ger dem support och service genom att svara på frågor på ett professionellt sätt och med kunden i fokus. Det sker via telefon men även skriftligt, både på svenska och på engelska.

Du ansvarar själv för dina egna ärenden där du och dina kollegor har ett nära samarbete. Vårt arbete är omväxlande i sin svårighetsgrad och varierar mellan självständigt arbete och arbete tillsammans med kollegor och andra berörda parter.

Hos oss finns möjlighet till utveckling, då vi har många olika områden och uppgifter samt flexibilitet i arbetet. Som handläggare kan du jobba med olika typer av handläggning av ärendetyper som finns inom vår avdelnings uppdrag och alla dessa kan bli aktuella över tid.

Låter detta intressant, läs vidare!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tycker det är viktigt att ditt jobb blir utfört på bästa sätt, med hög kvalitet och goda resultat. Du är noggrann i ditt arbete och tar ansvar för dina arbetsuppgifter för att nå dina mål och du kan behålla fokus i arbetet även när det är mycket att göra.

Som person gillar du att lära dig nya saker, har lätt för att lära och är öppen för att pröva nya arbetssätt. Du vågar ställa frågor och du är bra på att kommunicera tydligt med dina kollegor och kunder.

Du kan jobba självständigt, men du trivs i samarbete med dina arbetskamrater så att ni tillsammans når ett gott resultat för kundernas bästa.

Känner du igen dig i den beskrivningen?

Då kan du vara den vi söker om du har:
- genomförd och godkänd 3- årig gymnasieutbildning eller motsvarande.
- för tjänsten relevanta eftergymnasiala studier.
- 2-3 års aktuell arbetslivserfarenhet av handläggning samt support och kundservice via telefon och/eller i skrift från verksamhet med arbetsuppgifter av handläggande- och kundservicekaraktär.
- erfarenhet av arbete med granskning, hantering och registrering av ärenden.
- erfarenhet av arbete med kundtjänst, tex telefon, mejl, chatt.
- erfarenhet av arbete som inneburit beslutsfattande.
- god datorvana genom att enkelt kunna navigera i olika datasystem samt en förmåga att snabbt sätta dig in i och använda digitala verktyg.

Du behöver också kunna kommunicera obehindrat både muntligt och skriftligt på svenska och engelska i dina dagliga kontakter med arbetskamrater och kunder.

Det är meriterande om du dessutom har:
- erfarenhet av handläggning och kundservice inom statlig verksamhet.

Utvecklingen går snabbt och förändringar sker ständigt både inom och utanför Bolagsverket, vilket även förändrar vår handläggarroll. Automatiserade processer innebär att handläggningen går mer och mer åt utredningar och beslut av mer komplex karaktär. Därför kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att du vill och har förmåga att växa och utvecklas med vår verksamhet.

Du kommer att arbeta i Bolagsverkets fina lokaler vid hamnen i centrala Sundsvall. Vi erbjuder våra medarbetare flera hälsofrämjande aktiviteter och möjlighet att till viss del arbeta på distans.

Varmt välkommen med din ansökan!
Skicka in den så snart du kan, vi gör urval löpande.

ÖVRIGT
Bifoga endast CV.

Placeringsort är Sundsvall.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Backofficepersonal

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Backofficepersonal.

Handläggare Företagsavdelningen - vikariat

Läs mer Maj 12
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Nu finns möjligheten att fylla en viktig funktion för Sveriges företagare! Vi söker vikarier till vår företagsavdelning.

Företagsavdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring av olika företagsuppgifter.

Som handläggare hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att handlägga, utreda, bedöma och besluta i olika ärenden med stöd av lagar och regler. Du har daglig kontakt med våra kunder där du ger dem support och service genom att svara på frågor på ett professionellt sätt med kunden i fokus.

Som vikarie kommer du främst arbeta med handläggning och kundservice på företagsavdelningens enheter starta företag och uppdatera företag. Du granskar och registrerar ärenden för aktiebolag men även andra företagsformer. Du bemannar även vår kundtjänst där vi tar emot och löser kundsamtal, både på svenska och på engelska.

Du ansvarar för dina egna ärenden där du och dina kollegor har ett nära samarbete.

Även handläggning av andra ärendetyper som finns inom avdelningen kan bli aktuellt utifrån behov i verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som kan arbeta strukturerat och självständigt.
Du är noggrann, följer våra arbetssätt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och håller tidsramar. Det är viktigt för dig att du utför ditt jobb på bästa sätt och med kvalitet och du har förmåga att kan behålla fokus i arbetet även om det är mycket att göra.

Som person gillar du att lära dig nya saker, har lätt för att lära och är öppen för att pröva nya arbetssätt. Du vågar ställa frågor och du är bra på att kommunicera tydligt med dina kollegor och kunder.

Du kan samarbeta bra med dina arbetskamrater så att ni tillsammans når ett gott resultat för våra kunders bästa.

Känner du igen dig i den beskrivningen?

Du kan vara den vi söker om du har:
- slutförd och godkänd gymnasieutbildning.
- cirka ett års aktuell arbetslivserfarenhet av handläggning samt support och kundservice via telefon och/eller skriftligt. Vi vill att du har haft det som huvudsysselsättning under denna tid.
- erfarenhet av arbete med granskning, hantering och registrering av ärenden.
- erfarenhet av arbete med kundtjänst, t.ex. telefon, mejl, chatt.
- erfarenhet av att ha fattat olika former av beslut i ditt arbete.
- god datorvana genom att enkelt kunna navigera i olika datasystem samt har förmåga att snabbt sätta dig in i och använda digitala verktyg.

Du behöver också kunna kommunicera obehindrat både muntligt och skriftligt på svenska och engelska i dina dagliga kontakter med arbetskamrater och kunder.

Det är meriterande om du dessutom har:
- erfarenhet av handläggning och kundservice från statlig verksamhet

Du kommer att arbeta i Bolagsverkets fina lokaler vid hamnen i centrala Sundsvall. Vi erbjuder våra medarbetare flera hälsofrämjande aktiviteter och vi ger möjlighet att till viss del arbeta på distans.

Varmt välkommen med din ansökan!
Ansök så snart du kan, vi gör urval löpande.

ÖVRIGT
Bifoga endast ditt CV.

Vikariatens längd varierar i tid.
Vikariaten är som handläggare på Företagsavdelningen. Du blir sedan placerad inom ett område utifrån din erfarenhet och kompetens.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Transportledare/administratör/ekonom

Läs mer Apr 9
VTG är inne i en expansiv och spännande utveckling, och behöver därför stärka upp transportledningen och administration. Vill du var med på vår resa?
VTG är ett fristående och oberoende bolag som erbjuder sina kunder kompletta tjänster inom anläggning, entreprenad och logistik, samt försäljning av bergkrossmaterial. Som en av Västernorrlands största anläggnings- och entreprenadföretag, med en omsättning över 600 miljoner kronor, har VTG 126 delägare/leverantörer med ca 450 enheter i form av maskiner, anläggnings- och transportfordon samt egna bergtäkter. VTG finns idag representerade med kontor på flera orter i Västernorrland och har sitt arbetsfält huvudsakligen i Västernorrlands län. Läs mer om VTG på www.vtg.se
Din roll
Vi letar nu efter en transportledare/administratör som kommer att hantera VTG.s dagliga orderflöde och ge exceptionell support till våra kunder och leverantörer. I den här tjänsten kommer du att tillhöra affärsstödsteamet och bland annat övervaka och hantera det dagliga flödet av ordrar, fakturera, avräkna leverantörer och löpande ansvara för god ekonomisk kontroll på affärerna.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
· Transportledning
· Orderhantering
· Försäljning
· Fakturering
· Avräkning
· Projektadministration
· Ekonomiuppföljning
· Dagliga kontakter med interna och externa kunder
Krav
· Vi söker dig som har gymnasial utbildning inom något av ekonomi, teknik eller logistik eller likvärdigt
· Mycket god systemvana
· Grundläggande kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel
Meriterande
· Erfarenhet av arbete inom ekonomi
· Erfarenhet av arbete med transportledning inom logistik och anläggning
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är ansvarstagande, har god datavana, känner dig trygg med att jobba i olika system och inte har några problem med att växla mellan olika uppgifter beroende på vad affären kräver för att maximera kundnyttan. Du är en noggrann person som värderar högt att lämna ifrån dig ett arbete med hög kvalité, samtidigt som du är en lagspelare som jobbar för att teamet tillsammans ska prestera på högsta nivå. Ditt driv och engagemang använder du tillsammans med din nyfikenhet på att utveckla och själv utvecklas, för att tillsammans med ditt team på bästa sätt bidra till nöjda kunder och en bra affär för VTG.


Det är bra om du kan börja arbeta hos oss före sommaren.
Resor kan komma att förekomma i tjänsten.
Placeringsort på något av VTG.s kontor i Sollefteå, Sundsvall eller Kramfors.


VTG arbetar aktivt med att utveckla riktlinjerna för hur verksamheten skall bedrivas på ett etiskt, socialt och miljömässigt riktigt sätt.
I rekryteringsprocessen eftersträvas en jämn könsfördelning och vi värdesätter etnisk och kulturell mångfald.


Vill du vara med och påverka VTG.s resa härifrån till framtiden? Skicka in din ansökan med personligt brev och CV senast 30 april till rekrytering@vtg.se
Intervjuer kommer att hållas löpande.
För mer information om tjänsten kontakta ekonomichef Joacim Ahlmark på joacim.ahlmark@vtg.se
Facklig kontakt i VTG.s Unionen klubb: Helena Nyberg, helena.nyberg@vtg.se

Ansök nu

Sommarvikarier - handläggning

Läs mer Feb 10
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

ARBETSUPPGIFTER
Har du nyligen tagit studenten, pluggar du vidare eller är du relativt ny i arbetslivet? Är du kundorienterad och vill hjälpa andra? I så fall kan vi erbjuda flera olika lärorika sommarvikariat som kan ge dig användbar och värdefull erfarenhet och en inblick i vår verksamhet. Dessutom bidrar du till samhällsnyttan!

För att du ska kunna erbjudas just dessa sommarvikariat behöver du ha fyllt 18 år när du börjar ditt jobb. Du kommer att vara semestervikarie för vår ordinarie personal, främst under perioden juni - augusti, med start 9 eller 16 juni. Därför vill vi att du ska kunna jobba hela den period du blir erbjuden.

I den här annonsen söker du sommarvikariat inom handläggning på Företagsavdelningen. Avdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring av företagsuppgifter.

Hos oss har du möjlighet att jobba inom följande områden:

• Handläggning inom företagsregistrering
Som handläggare inom företagsregistrering granskar och registrerar du ändringar i företag.

• Handläggning inom årsredovisning
Som handläggare inom årsredovisning kommer du främst att kontrollera och registrera årsredovisningar.

För båda områdena kan arbetet innebära att du ger stöd och svarar på kundfrågor både muntligt via telefon men även skriftligt, både på svenska och engelska. Du kommer även att analysera och bedöma olika typer av underlag och med stöd av lagar och regler gör du en bedömning och fattar beslut.

KVALIFIKATIONER
*Vad behöver du ha för att gå vidare i denna rekrytering?
Vi vill att du både har slutfört din gymnasieutbildning och har fyllt 18 år när du börjar jobba.

Du behöver vara bra på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, så att du på ett tydligt sätt kan kommunicera med dina arbetskamrater och hjälpa våra kunder. Du är van att använda dator som arbetsverktyg.

*Vad ökar dina chanser?
Vi ser helst att du har aktuellt erfarenhet av att ha arbetat med kundsupport och rådgivning i någon form, helst via telefon men även via e-post och chatt eller att du har annan erfarenhet som vi bedömer som relevant för arbetsuppgifterna.

Har du dessutom pågående eller nyligen avslutade eftergymnasiala studier inom ett område som är relevant för jobbet ser vi det som positivt. Har du tidigare jobbat hos oss de senaste åren så är det också ett plus.

*Hur är du som person?
Du är ambitiös och noggrann och tycker om att lära dig nya saker och vill göra ett bra jobb. Du tar ansvar och kan behålla fokus även när det är mycket att lära sig eller mycket att göra. Du är bra på att ställa frågor och söka information och du tycker om att samarbeta med dina arbetskamrater för att resultatet ska bli bra.

Du kommer att arbeta på plats i våra fina lokaler i hamnen och du får utbildning och introduktion som hjälper dig att komma in i arbetsuppgifterna.

Vi tar emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg och senast 2 mars. Vi jobbar med löpande urval så om du är intresserad av ett sommarvikariat skicka din ansökan redan idag! Du behöver bara bifoga ditt CV.

Välkommen att söka till oss!

ÖVRIGT
Bifoga ditt CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och erbjuder hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Orderadministratör / Administratör

Läs mer Nov 19
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.

Läs gärna mer om hur det är att jobba som konsult på Telia här

Om företaget:

Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle.

Digitaliseringen har kopplat?samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid.

Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser!

Arbetsuppgifter:

Som orderadministratör arbetar du med orderläggning och registrering i flertalet system. Du löser och hanterar en stor variation av beställningar till privatkunder. Du hanterar även felregistreringar och avvikelser, där din uppgift är att se till att ärendet blir löst och att berörda parter är informerade. I rollen ingår kontakt med både dina kollegor och kunder. Du tillhör en avdelning med nya och erfarna kollegor i samma roll. Tillsammans arbetar ni för att hitta bra lösningar och säkerställa nöjda kunder.

Första veckorna på din anställning erbjuds du en introduktion och utbildning. Därefter har du kontinuerlig dialog med din närmsta chef på Telia och Bravura. Du får stöttning i ditt dagliga arbete för att ta nästa steg i din utveckling och få kunskap inom ytterligare kompetensområden. Beroende på din utveckling och intresse finns det goda möjligheter att vidareutveckla din karriär inom Telia.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:
• Administrera order, felregistreringar och avvikelser
• Supportera ärenden via telefon och chatt
• Samarbeta med kollegor för att lösa kundens behov

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Mycket god känsla för service
• Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska
• Erfarenhet inom kundservice är meriterande
• Goda tekniska kunskaper är meriterande

För att trivas i rollen som kundtjänstmedarbetare på Telia bör du ha en god känsla för service och motiveras av att leverera lösningar efter kunders behov. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är lyhörd samt empatisk i ditt bemötande. Rollen kräver att du tar eget ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du bör även trivas med ett varierat arbetstempo samt att arbeta mot uppsatta mål. Har du dessutom ett tekniskt intresse är du rätt för den här rollen!

Övrig information:

Start: Januari
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Bolagsverket

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Bolagsverket .

Sektionschef Företagsavdelningen

Sektionschef, offentlig förvaltning
Läs mer Nov 7
Nytt
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige – samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för att leda och motivera medarbetare genom ett coachande förhållningssätt?

Vi söker nu en engagerad och utvecklingsinriktad sektionschef till enheten gemensamma funktioner.

Företagsavdelningen har ett samlat ansvar för de processer och tjänster som stödjer företagaren, allt ifrån att starta företag, till att uppdatera information och hantera förändringar under företagets gång. 

Enheten för gemensamma funktioner består av två sektioner med medarbetare som leds av en sektionschef. Enheten arbetar för att förenkla och leverera service med hög kvalitet och ansvarar för Bolagsverkets generella ärendeprocess, inkommande och utgående posthantering och diarieföring av ärenden, för registratorsfunktionen, arkivfunktionen och Bolagsverkets kundservice.  Den nu aktuella sektionen ansvarar för inkommande och utgående post, skanning och diarieföring samt med handläggning av vissa ärendetyper inom avdelningen. Sektionen har idag 21 medarbetare.

Som sektionschef har du ett helhetsansvar för både verksamhet och personal inom sektionen. Du ansvarar för sektionens produktion, kompetens och kvalitet och dina medarbetares arbetsmiljö. Du leder och utvecklar sektionens arbete med fokus på produktion, kompetensförsörjning, kvalitet och en god arbetsmiljö genom ett närvarande och coachande ledarskap. Du har en nära dialog med dina medarbetare som du tillsammans med driver utveckling av metoder och arbetssätt för ökad effektivitet och för att stärka verksamheten. Tillsammans skapar ni en effektiv och kvalitativ verksamhet som präglas av god service och hög kundnöjdhet.

Du kommer att ingå i enhetens ledningsgrupp som består av en annan sektionschef, kundservicekoordinator, verksamhetsanalytiker och verksamhetsutvecklare. Som medlem i ledningsgruppen bidrar du till utveckling inom enhetens verksamhetsområden.

Som vår nya sektionschef kommer du bland annat att:

• Företräda myndigheten som arbetsgivare och ansvara för att uppdraget utförs i enlighet med styrningen från riksdag och regering samt den internt beslutade styrningen
• Ha verksamhets- och personalansvar för sektionens medarbetare
• Med ett närvarande ledarskap planera, följa upp och kommunicera uppdraget för att nå önskade resultat
• Leda, coacha och motivera medarbetare
• Arbeta aktivt för en god arbetsmiljö
• Driva utveckling med fokus på ständiga förbättringar
• Bidra aktivt till att enhetsledningen når sina mål och levererar enligt uppdrag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• slutförd gymnasieutbildning
• minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat som chef med personalansvar den senaste femårsperioden
•  aktuell och relevant erfarenhet av arbete som chef i en produktionsintensiv  verksamhet
• mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och god förståelse i engelska.

Det är meriterande om du har ledarskapsutbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten, till exempel coachutbildning.

Som person och ledare är du resultatorienterad och har ett coachande förhållningssätt. Du sätter upp mål för dig själv och ditt team, där ni arbetar tillsammans för att nå dem, och du har förmågan att anpassa inriktningen när målen förändras. Du leder med fokus på gemensamma mål, där gruppens framgång alltid går före det egna. Du är trygg i ditt ledarskap och leder, motiverar och coachar andra på ett sätt som skapar engagemang och delaktighet, samtidigt som du tydligt fördelar ansvar, ger mandat och har mod att fatta beslut.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med vår ledarskapspolicy. Chefer på Bolagsverket:

• beaktar helheten
• agerar medvetet i vardagen
• kommunicerar kontinuerligt
• skapar förutsättningar

Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans.

Vill du bli vår nya kollega? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga endast CV.

Om du har skyddade personuppgifter ska du inte registrera ansökan i rekryteringssystemet. Kontakta istället den rekryterande chefen för att lämna in din ansökan på annat sätt. Du hittar kontaktuppgifterna i annonsen. Du behöver då ange tydligt på din ansökan att du har skyddade personuppgifter. Det är endast om du har skyddade personuppgifter som din ansökan kan undantas från att bli offentlig handling.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba med oss: https://bolagsverket.se/jobbamedoss/vierbjuder.5080.html

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Infrastrukturutvecklare - middleware

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Nov 5
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige – samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vi står inför en spännande systemförnyelse som innebär många nya tekniska lösningar. Nu söker vi en erfaren och driven it-specialist inom middlewareområdet som vill vara med och bidra till ökad samhällsnytta. Välkommen att söka till vår it-avdelning.

Vi erbjuder

Vi är mitt i en spännande utvecklingsfas där vi utforskar ny teknik för att lösa problem och bygga tjänster som ger direkt värde för våra kunder. Här blir du en del av enheten it-produktion; vi är cirka 40 medarbetare som jobbar i team.

Hos oss möts du av ett engagerat gäng med stark sammanhållning; vi stöttar varandra och har roligt på jobbet. Du kommer få arbeta i en kvalificerad grupp som bidrar till Bolagsverkets utveckling. På enheten it-produktion arbetar cirka 40 medarbetare i team med fokus på samarbete och kvalitet.

Hos oss finns stora möjligheter till kompetensutveckling och vi vill främja personlig och professionell utveckling samt möjliggöra anpassning till nya tekniska lösningar och arbetsmetoder.

Bolagsverket erbjuder även flera hälsofrämjande aktiviteter och möjlighet att till viss del arbeta på distans. Vi har en modern arbetsmiljö i våra lokaler centralt vid hamnen i Sundsvall.

Dina arbetsuppgifter

Som infrastrukturutvecklare hos oss får du en central roll i arbetet med att utveckla, förvalta och automatisera vår middlewaremiljö. Du kommer att arbeta nära både drift och systemutveckling, med fokus på stabilitet, säkerhet och effektivitet i våra plattformar.

Arbetet omfattar bland annat:

· Förvaltning och vidareutveckling av befintliga plattformar och lösningar

· Felsökning, konfigurering och optimering av våra tekniska miljöer

· Planering och genomförande av driftsättningar

Du kommer att arbeta med flera produkter som knyter samman systemutveckling och infrastruktur, bland annat Kubernetes, Splunk, Kafka och Vault.

I rollen ingår även att leda uppdrag och utredningar som rör uppsättning och konfiguration av tekniska miljöer. Du blir en del av ett kunnigt team och får möjlighet att påverka tekniska val och bidra till Bolagsverkets fortsatta digitala utveckling.

Vår teknik

Bolagsverkets virtualiserade miljö bygger på VMware och servrarna bygger på Suse Linux Enterprise Server och Windows Server. Vårt programspråk är Java och våra scriptpråk är Bash, Python och Perl. 

Så, låter detta som ett lockande och spännande uppdrag? Vill du ha ett jobb där du kan styra över din egen tid och få balans mellan jobb och fritid? Är svaret ja, då kommer du trivas hos oss!

KVALIFIKATIONER
Vi behöver dig som är strukturerad och kan organisera och planera ditt arbete väl samtidigt som du är idérik och tycker om att hitta nya förbättrings- och angreppssätt. Du har ett intresse av och förmåga till att vilja lära dig nya saker och utvecklas och hålla dig uppdaterad inom ditt specialistområde.

I din roll är det viktigt att du samarbetar bra med andra och lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du är också analytisk och har en god problemlösningsförmåga och tar egna initiativ där du ser att det behövs. 

Du har även:

• en aktuell akademisk examen inom it eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi kan bedöma som likvärdig inom arbetsområdet datateknik. 
• flerårig erfarenhet av Linuxmiljöer
• lätt att uttrycka dig i både tal och skrift både på svenska och engelska. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av något av följande områden:

• Större komplexa IT-miljöer
• Containerteknologier såsom Kubernetetes, Docker elller likande
• Automatisering, virtualisering, programspråk såsom Bash, Python och Perl
• Konfigurationsverktyg som Saltstack, ansible eller liknande
• Produkter för köhantering
• Infrastruktursäkerhet

För oss är det viktigt att du är rätt person som vill utvecklas tillsammans med oss. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är också viktigt att du har ett intresse för säkerhet då vi jobbar mycket med att säkerställa att vår miljö uppfyller Bolagsverkets mycket högt ställda krav på säkerhet.

Arbetstid utanför ordinarie kontorstid förekommer. 

Placeringsort Sundsvall.

Låter detta som något för dig? Skicka in en ansökan och berätta mer om dig och vad du är intresserad av så tar vi det därifrån. Skicka gärna in din ansökan redan idag, vi hanterar ansökningarna löpande.

ÖVRIGT
Bifoga endast CV.

Om du har skyddade personuppgifter ska du inte registrera ansökan i rekryteringssystemet. Kontakta istället den rekryterande chefen för att lämna in din ansökan på annat sätt. Du hittar kontaktuppgifterna i annonsen. Du behöver då ange tydligt på din ansökan att du har skyddade personuppgifter. Det är endast om du har skyddade personuppgifter som din ansökan kan undantas från att bli offentlig handling.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket. För vissa tjänster görs även säkerhetsprövning.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och erbjuder friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare - brottsförebyggande arbete

Verksamhetskonsult
Läs mer Okt 31
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige – samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du bidra till ett tryggare näringsliv för våra företagare och ett mer motståndskraftigt samhälle?

Bolagsverket stärker sitt brottsförebyggande arbete och söker nu en erfaren verksamhetsutvecklare till vår avdelning för brottsförebyggande arbete. Här får du möjlighet att vara delaktig i att bygga upp en verksamhet som utvecklas från att ha fokus på service och förenkling till att också omfatta kontroll och förebyggande åtgärder i samverkan med andra myndigheter inom området.

Vårt uppdrag

Enheten Kontroll 1 ansvarar för analys och samverkan på strategisk och taktisk nivå inom Bolagsverkets brottsförebyggande arbete. Tillsammans med andra myndigheter och offentliga aktörer arbetar vi för att förhindra att företag används i ekonomisk brottslighet.

I enhetens uppdrag ingår även ansvar för att driva och ingå i myndighetsgemensamma samverkansuppdrag, regeringsuppdrag som tilldelas Bolagsverket och andra myndigheter samt leda och driver utvecklingsarbete internt inom myndighetens brottsförebyggande arbete.

Arbetsuppgifter

Som verksamhetsutvecklare hos oss kommer du att:

- delta och driva externa samverkansuppdrag med andra myndigheter och aktörer inom brottsförebyggande arbete.

- delta och driva regeringsuppdrag som tilldelas Bolagsverket samt ingå i regeringsuppdrag som drivs av andra myndigheter.

- driva interna uppdrag för att utveckla myndighetens verksamhet inom det brottsförebyggande området.

- samverka med andra avdelningar på Bolagsverket.

- leda utvecklingsuppdrag vid behov av förändringar i arbetsprocesser och it-system

- arbeta praktiskt med verksamhetsutvecklande aktiviteter, utredningar och analyser.

- samordna aktiviteter, följa upp status och driva arbetet framåt.

- analysera och omsätta verksamhetsbehov och krav till lösningar eller förbättringar.

Vi erbjuder

Hos Bolagsverket blir du del av en modern och samhällsviktig myndighet med uppdrag att skapa trygghet och transparens i företagandet. Vi erbjuder ett utvecklande arbete med engagerade kollegor, flexibla arbetsformer och goda möjligheter till utveckling.

Bolagsverket erbjuder flera hälsofrämjande aktiviteter och möjlighet att till viss del arbeta på distans utifrån verksamhetens behov. Vi har en modern arbetsmiljö i våra fina lokaler centralt vid hamnen i Sundsvall och vi kan även erbjuda arbetsplats i Stockholm.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är strukturerad i ditt arbetssätt och har stor analytisk förmåga. Du trivs i en roll där du får kombinera strategi med praktiskt genomförande. Du är trygg i din roll, tydlig i dina ställningstaganden och bidrar till ett gott samarbete och förtroende, både inom organisationen och i samverkan med andra. Du motiveras av att bidra till samhällsnytta och vill vara en del av ett viktigt utvecklingsarbete i en myndighet i förändring, där du bidrar med dina erfarenheter, nya kunskaper och synsätt.

För denna roll behöver du ha:

• akademisk examen inom ett för verksamheten relevant område (exempelvis juridik, ekonomi/revision, kriminologi, säkerhet) eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt
• flerårig erfarenhet av att leda större uppdrag eller projekt
• erfarenhet av kontrollverksamhet inom myndighet eller offentlig sektor
• erfarenhet av att utveckla arbetssätt och leda förändringsarbete
• erfarenhet av att arbeta nära utvecklingsteam, till exempel som produktägare
• erfarenhet av agila arbetssätt
• erfarenhet av och god förmåga att kommunicera tydligt, pedagogiskt och målgruppsanpassat
• goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift 

Vi ser det som meriterande om du dessutom har:

• erfarenhet av strukturerad riskhantering
• erfarenhet av att arbeta utifrån förändrade lagkrav och rättsliga bedömningar 

Vill du vara med och utveckla Bolagsverkets roll i det brottsförebyggande arbetet?

Varmt välkommen med din ansökan! Skicka in din ansökan så snart du kan, vi gör urval löpande.

ÖVRIGT
Bifoga endast CV.

Placeringsort Sundsvall eller Stockholm.

Om du har skyddade personuppgifter ska du inte registrera ansökan i rekryteringssystemet. Kontakta istället den rekryterande chefen för att lämna in din ansökan på annat sätt. Du hittar kontaktuppgifterna i annonsen. Du behöver då ange tydligt på din ansökan att du har skyddade personuppgifter. Det är endast om du har skyddade personuppgifter som din ansökan kan undantas från att bli offentlig handling.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket. För vissa tjänster förekommer säkerhetsprövning.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Infrastrukturutvecklare - middleware

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Okt 21
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vi står inför en spännande systemförnyelse som innebär många nya tekniska lösningar. Nu söker vi en erfaren och driven it-specialist inom middlewareområdet som vill vara med och bidra till ökad samhällsnytta. Välkommen att söka till vår it-avdelning.

Vi erbjuder

Vi är mitt i en spännande utvecklingsfas där vi utforskar ny teknik för att lösa problem och bygga tjänster som ger direkt värde för våra kunder. Här blir du en del av enheten it-produktion; vi är cirka 40 medarbetare som jobbar i team.

Hos oss möts du av ett engagerat gäng med stark sammanhållning; vi stöttar varandra och har roligt på jobbet. Du kommer få arbeta i en kvalificerad grupp som bidrar till Bolagsverkets utveckling. På enheten it-produktion arbetar cirka 40 medarbetare i team med fokus på samarbete och kvalitet.

Hos oss finns stora möjligheter till kompetensutveckling och vi vill främja personlig och professionell utveckling samt möjliggöra anpassning till nya tekniska lösningar och arbetsmetoder.

Bolagsverket erbjuder även flera hälsofrämjande aktiviteter och möjlighet att till viss del arbeta på distans. Vi har en modern arbetsmiljö i våra lokaler centralt vid hamnen i Sundsvall.

Dina arbetsuppgifter

Som infrastrukturutvecklare hos oss får du en central roll i arbetet med att utveckla, förvalta och automatisera vår middlewaremiljö. Du kommer att arbeta nära både drift och systemutveckling, med fokus på stabilitet, säkerhet och effektivitet i våra plattformar.

Arbetet omfattar bland annat:

· Förvaltning och vidareutveckling av befintliga plattformar och lösningar

· Felsökning, konfigurering och optimering av våra tekniska miljöer

· Planering och genomförande av driftsättningar

Du kommer att arbeta med flera produkter som knyter samman systemutveckling och infrastruktur, bland annat Kubernetes, Splunk, Kafka och Vault.

I rollen ingår även att leda uppdrag och utredningar som rör uppsättning och konfiguration av tekniska miljöer. Du blir en del av ett kunnigt team och får möjlighet att påverka tekniska val och bidra till Bolagsverkets fortsatta digitala utveckling.

Vår teknik

Bolagsverkets virtualiserade miljö bygger på VMware och servrarna bygger på Suse Linux Enterprise Server och Windows Server. Vårt programspråk är Java och våra scriptpråk är Bash, Python och Perl. 

Så, låter detta som ett lockande och spännande uppdrag? Vill du ha ett jobb där du kan styra över din egen tid och få balans mellan jobb och fritid? Är svaret ja, då kommer du trivas hos oss!

KVALIFIKATIONER
Vi behöver dig som är strukturerad och kan organisera och planera ditt arbete väl samtidigt som du är idérik och tycker om att hitta nya förbättrings- och angreppssätt. Du har ett intresse av och förmåga till att vilja lära dig nya saker och utvecklas och hålla dig uppdaterad inom ditt specialistområde.

I din roll är det viktigt att du samarbetar bra med andra och lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du är också analytisk och har en god problemlösningsförmåga och tar egna initiativ där du ser att det behövs. 

Du har även:

• en aktuell akademisk examen inom it eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi kan bedöma som likvärdig inom arbetsområdet datateknik. 
• flerårig erfarenhet av Linuxmiljöer
• lätt att uttrycka dig i både tal och skrift både på svenska och engelska. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av något av följande områden:

• Större komplexa IT-miljöer
• Containerteknologier såsom Kubernetetes, Docker elller likande
• Automatisering, virtualisering, programspråk såsom Bash, Python och Perl
• Konfigurationsverktyg som Saltstack, ansible eller liknande
• Produkter för köhantering
• Infrastruktursäkerhet

För oss är det viktigt att du är rätt person som vill utvecklas tillsammans med oss. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är också viktigt att du har ett intresse för säkerhet då vi jobbar mycket med att säkerställa att vår miljö uppfyller Bolagsverkets mycket högt ställda krav på säkerhet.

Arbetstid utanför ordinarie kontorstid förekommer. 

Placeringsort Sundsvall.

Låter detta som något för dig? Skicka in en ansökan och berätta mer om dig och vad du är intresserad av så tar vi det därifrån. Skicka gärna in din ansökan redan idag, vi hanterar ansökningarna löpande.

ÖVRIGT
Bifoga endast CV.

Om du har skyddade personuppgifter ska du inte registrera ansökan i rekryteringssystemet. Kontakta istället den rekryterande chefen för att lämna in din ansökan på annat sätt. Du hittar kontaktuppgifterna i annonsen. Du behöver då ange tydligt på din ansökan att du har skyddade personuppgifter. Det är endast om du har skyddade personuppgifter som din ansökan kan undantas från att bli offentlig handling.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket. För vissa tjänster görs även säkerhetsprövning.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och erbjuder friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Infrastrukturutvecklare - databas

Databasutvecklare
Läs mer Okt 21
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en erfaren it-specialist med fokus på databaser och vill bidra till ökad samhällsnytta? Vill du vara med och utveckla vår Postgre-miljö? Vi söker dig till vår it-avdelning.

 Vi erbjuder

Vi är mitt i en spännande utvecklingsresa där vi hela tiden utforskar ny teknik i syfte att lösa problem och bygga tjänster som direkt ger värde för våra kunder. Här blir du en del av enheten IT-produktion; vi är cirka 40 medarbetare som jobbar i team.

Här arbetar du tillsammans med engagerade kollegor som delar med sig av sin kunskap, stöttar varandra och bidrar till en positiv laganda.

Bolagsverket erbjuder generösa kompetensutvecklingsmöjligheter, flera hälsofrämjande aktiviteter och möjlighet att till viss del arbeta på distans. Vi har en modern arbetsmiljö i våra fina lokaler centralt vid hamnen i Sundsvall.

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir bland annat utveckling, förvaltning och vidareutveckling av Bolagsverkets databasplattformar. Du kommer också delta i olika uppdrag och utredningar, med uppgifter som rör uppsättning/konfiguration av tekniska miljöer.

Dessutom kommer du att arbeta med planering av driftsättningar, felsökning, konfigurering och optimering av produktområdets ingående komponenter.

Då vi står inför en systemförnyelse kommer ditt arbeta att innebära att jobba med nya och spännande tekniska lösningar.

Rollen innebär möjlighet att sätta sig in i och vara med och forma vår Postgre-miljö för större volymer samt säkerställa att miljön uppfyller Bolagsverkets mycket högt ställda krav på säkerhet.

Vår teknik

Bolagsverkets virtualiserade miljö bygger på VMware och servrarna bygger på Suse Linux Enterprise Server och Windows Server. Vårt programspråk är Java och våra scriptpråk är Bash, Python och Perl. 

Så, vill du ha ett jobb där du får både utmaningar och utveckling, samtidigt som du kan styra över din egen tid och få balans mellan jobb och fritid? Är svaret ja, då kommer du trivas hos oss!

KVALIFIKATIONER
Vi behöver dig som är strukturerad och kan organisera och planera ditt arbete väl samtidigt som du är idérik och tycker om att hitta nya förbättrings- och angreppssätt. Du har ett driv och en vilja att lära dig området, söka möjligheter till utveckling och hålla dig uppdaterad inom ditt specialistområde.

I din roll är det viktigt att du samarbetar bra med andra och lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du är också analytisk och har en god problemlösningsförmåga och tar egna initiativ där du ser att det behövs. 

Du har även:

• en aktuell akademisk examen inom it eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi kan bedöma som likvärdig inom arbetsområdet databas. 
• cirka 5 års erfarenhet inom databasområdet.
• lätt att uttrycka dig i både tal och skrift både på svenska och engelska. 

Det är meriterande om du har utbildning i och/eller erfarenhet av något av följande områden:

• databasområdet i stora komplexa miljöer
• Postgre 
• Oracle
• scriptprogramering
• Linux
• Infrastruktursäkerhet

För oss är det viktigt att du är rätt person som vill utvecklas tillsammans med oss. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är också viktigt att du har ett intresse för säkerhet då vi jobbar mycket med att säkerställa att vår miljö uppfyller Bolagsverkets mycket högt ställda krav på säkerhet.

Arbetstid utanför ordinarie kontorstid förekommer. 

Placeringsort Sundsvall.

Låter detta som något för dig? Skicka in en ansökan och berätta mer om dig och vad du är intresserad av så tar vi det därifrån. Skicka gärna in din ansökan redan idag, vi hanterar ansökningarna löpande.

ÖVRIGT
Bifoga endast CV i din ansökan.

Placeringsort Sundsvall.

Om du har skyddade personuppgifter ska du inte registrera ansökan i rekryteringssystemet. Kontakta istället den rekryterande chefen för att lämna in din ansökan på annat sätt. Du hittar kontaktuppgifterna i annonsen. Du behöver då ange tydligt på din ansökan att du har skyddade personuppgifter. Det är endast om du har skyddade personuppgifter som din ansökan kan undantas från att bli offentlig handling.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket. För vissa tjänster förekommer säkerhetsprövning.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och erbjuder friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Infrastrukturutvecklare - linux

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Okt 21
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en problemlösande infrastrukturutvecklare som har ett stort intresse för it-arkitektur och samtidigt vill göra samhällsnytta?

Vi erbjuder
Som medarbetare hos oss ingår du i en mindre enhet med engagerade kollegor som aktivt delar erfarenheter och samarbetar för att nå gemensamma mål. Tillsammans säkerställer vi en stabil drift genom felsökning, optimering och vidareutveckling av Bolagsverkets Linux- och automatiseringsplattform.

Vi är mitt i en spännande utvecklingsfas där vi löpande utforskar ny teknik i syfte att lösa problem och bygga tjänster som direkt ger värde för våra kunder. Här blir du en del av enheten it-produktion; vi är cirka 40 medarbetare som jobbar i team.

Bolagsverket erbjuder generösa kompetensutvecklingsmöjligheter, flera hälsofrämjande aktiviteter och möjlighet att till viss del arbeta på distans. Vi har en modern arbetsmiljö i våra fina lokaler centralt vid hamnen i Sundsvall.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med utveckling, förvaltning och vidareutveckling av Bolagsverkets Linuxplattform. Vi arbetar tillsammans med planering av driftsättningar, felsökning, konfigurering och optimering av produktområdets ingående komponenter. Som infrastrukturutvecklare kommer du även att delta i uppdrag och utredningar, med uppgifter som rör uppsättning/konfiguration av tekniska miljöer.

Du kommer även att få arbeta nära andra interna roller, leverantörer och kunder.

Vår teknik
Bolagsverkets virtualiserade miljö bygger på VMware och servrarna bygger på Suse Linux Enterprise Server och Windows Server. Vårt programspråk är Java och våra scriptpråk är Bash, Python och Perl.

Så, vill du ha ett jobb där du kan styra över din egen tid och få balans mellan jobb och fritid samtidigt som du får vara med och utveckla vår automatiserings- och Linuxplattform? Är svaret ja, då kommer du trivas hos oss!

KVALIFIKATIONER
Vi behöver dig som är nyfiken, strukturerad och analytisk och som har ett stort intresse för it-arkitektur. Förutom förmågan att se helheten, framför allt när det kommer till felsökning och utvärdering av ny teknik, tycker du om variation i ditt arbete.

Du trivs med att samarbeta med andra och arbetar systematiskt och tar egna initiativ där du ser att det behövs. Dessutom brinner du för problemlösning och det hjälper dig att nå resultat.

Du har även:
• en aktuell akademisk examen inom it eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi kan bedömer som likvärdig inom arbetsområdena systemteknik och Linux/Unix applikationsservrar.
• flera års erfarenhet och mycket goda kunskaper av Linux och serverdrift.
• erfarenhet av integration och it-infrastruktur.

Du kan lätt uttrycka dig i både tal och skrift både på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har kunskap inom något av följande områden:
• Större komplexa IT-miljöer.
• Konfigurationsverktyg som Saltstack, ansible eller liknande.
• Automatiseringslösningar som vRealize Automation.
• Containerteknologier såsom Docker, Podman eller liknande.
• Automatisering, virtualisering, programspråk såsom Bash, Python och Perl
• AI utifrån infrastrukturperspektivet.
• Infrastruktursäkerhet

För oss är det viktigt att du är rätt person som vill utvecklas tillsammans med oss. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är också viktigt att du har ett intresse för säkerhet då vi jobbar mycket med att säkerställa att vår miljö uppfyller Bolagsverkets mycket högt ställda krav på säkerhet.

Arbetstid utanför ordinarie kontorstid förekommer.
Placeringsort Sundsvall.

Låter detta som något för dig? Skicka in en ansökan och berätta mer om dig och vad du är intresserad av så tar vi det därifrån. Skicka gärna in din ansökan redan idag, vi hanterar ansökningarna löpande.

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.
Bifoga endast CV i din ansökan.

Om du har skyddade personuppgifter ska du inte registrera ansökan i rekryteringssystemet. Kontakta istället den rekryterande chefen för att lämna in din ansökan på annat sätt. Du hittar kontaktuppgifterna i annonsen. Du behöver då ange tydligt på din ansökan att du har skyddade personuppgifter. Det är endast om du har skyddade personuppgifter som din ansökan kan undantas från att bli offentlig handling.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket. För vissa tjänster förekommer säkerhetsprövning.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och erbjuder friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu