Sundsvall: Verksamhetsutvecklare till ABF Västernorrland i Örnsköldsvik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Verksamhetsutvecklare till ABF Västernorrland i Örnsköldsvik i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-27 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten

Rollen som verksamhetsutvecklare erbjuder en unik blandning av både operativa och strategiska uppgifter med flexibilitet och ansvar. Ditt uppdrag omfattar att skapa och driva folkbildningsinitiativ tillsammans med det lokala föreningslivet, med en mångfald av spännande arbetsuppgifter, inklusive uppsökande verksamhet, administration och projektledning.

Som en del av vårt team kommer du att vara involverad i olika serviceuppgifter och behöver vara bekväm med att möta och hjälpa människor samt skapa och genomföra projekt tillsammans med dina kollegor.

Om företaget

Arbetarnas Bildningsförbund (ABF) är Sveriges ledande studieförbund. Vi erbjuder studiecirklar, kurser, föreläsningar samt kulturarrangemang i alla landets kommuner.

Vi sätter folkbildning i fokus och fungerar som en pedagogisk resurs för våra medlems- och samarbetsorganisationer. ABF Västernorrland omfattar kommunerna Sundsvall, Timrå, Härnösand, Kramfors, Sollefteå samt Örnsköldsvik

Kvalifikationer

Vi söker någon med erfarenhet av föreningsliv med en gedigen förståelse för deras strukturer och dynamik. Det är viktigt att du delar och förstår arbetarrörelsens värderingar och kan integrera dem i ditt arbete. Då du har målstyrd arbetstid innebär det frihet under ansvar och du får således stor möjlighet att styra din arbetstid och därför är flexibilitet och anpassningsbarhet nyckelfaktorer. Du förväntas således arbeta med varierande arbetstider och vara beredd att delta i exempelvis kvällsmöten och evenemang inom föreningslivet. Körkort och tillgång till egen bil är nödvändigt för att kunna möta olika behov och krav i arbetet.

Vidare ser vi att du har:

· ett strukturerat och självständigt arbetssätt

· ett kreativt tänk som bidrar till att utveckla ABFs verksamheter

· hög social kompetens

· god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, både i skrift och muntligt

· goda tekniska kunskaper och väl bekant med Officepaketet och Microsoft Teams

Dessa kvalifikationer är avgörande för att framgångsrikt utföra arbetsuppgifterna som verksamhetsutvecklare. Vi uppmuntrar kandidater som uppfyller dessa krav att skicka in sin ansökan redan idag.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Thomas Nygren på thomas.nygren@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Administrativ utvecklare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Administrativ utvecklare.

Omställningsledare

Läs mer Apr 8
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.

Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.

Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, arbetsmarknadsåtgärder, integration och vuxenutbildning. Med cirka 700 medarbetare arbetar vi för att ge barn, unga och vuxna stöd till självständighet, god livskvalité och utbildning till egen försörjning. Förvaltningen är i ständig utveckling och befinner sig i en expansiv fas med uppdrag på lokal, regional och nationell nivå. 

Socialtjänsten står inför en omfattande förändring med införande av den nya socialtjänstlagen som träder i kraft den 1 Juli 2025. Vi söker nu en omställningsledare som vill vara med och leda detta utvecklingsarbete för att säkerställa en hållbar och effektiv anpassning av verksamheten.

ARBETSUPPGIFTER
Som omställningsledare har du ett övergripande ansvar att utifrån styrgruppens ledning, planera, genomföra och följa upp omställningsarbetet i enlighet med den nya socialtjänstlagen och andra förändringsprocesser som "God och nära vård". Du säkerställer att organisationens arbetssätt, processer och rutiner anpassas för att möta lagens krav samtidigt som välfärdstjänsterna förbättras och genomförs på ett hållbart och effektivt sätt. 

I ditt uppdrag ingår även att:

• Leda och samordna omställningsarbetet enligt tidsplan och budget.
• Koordinera och delta i samverkan mellan kommunen, regionen och nationella aktörer.
• Säkerställa att omställningen sker i enlighet med gällande lagar och riktlinjer.
• Stödja chefer och medarbetare i förändringsarbetet och implementering av nya arbetssätt.
• Arbeta med förändringsledning, utbildning och kommunikation för att skapa förståelse och engagemang.
• Kartlägga och analysera nuvarande processer för att identifiera behov av utveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med akademisk examen som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget i kombination med flerårig arbetslivserfarenhet inom för tjänsten relevant område. Du har erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation och vi ser det meriterande om du har erfarenheter av att leda och driva komplexa utvecklingsarbeten. Du har god digital kompetens med goda dator kunskaper samt grundläggande kunskaper i AI. Tjänsten kräver god förmåga att utrycka sig i tal och skrift såväl på svenska som på engelska, samt B-körkort är ett krav. 

För att lyckas i rollen som omställningsledare ser vi att du är en strukturerad och lösningsorienterad person som har förmåga att planera, organisera och driva arbetet och förändringsprocesser framåt på ett effektivt sätt. Då rollen innebär att leda andra genom förändring, har du en naturlig förmåga att motivera andra samt att skapa delaktighet i utvecklingsarbetet. Som omställningsledare har du många kontaktytor både inom och utanför organisationen vilket kräver bra kommunikation med förmåga att anpassa ditt budskap till olika målgrupper samt skapa engagemang kring förändringsarbetet och den omställning som krävs.

ÖVRIGT
Annette Hulten- Sveriges skolledare annette.hulten@sundsvall.se 

Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Beredskapssamordnare till Region Västernorrland

Läs mer Dec 5
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större.

Regionledningsförvaltningen har tre huvuduppdrag, att stödja kärnverksamheternas processer, ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen samt stöd till Regiondirektören.
Verksamheten Juridik arkiv säkerhet ingår som en självständig verksamhet inom område Stöd och samordning och har ett brett uppdrag med bland annat säkerhet/krisberedskap, juridik och regionarkiv.
Vi söker nu en krisberedskapssamordnare som ska vara delaktig i och driva regionens pågående arbete med framtagande av kontinuitetsplaner. Tjänsten avser en tillsvidareanställning med tillträde 2025-01-31.


Beredskapssamordnare till Region Västernorrland

Arbetsuppgifter

Deltaga i och driva arbetet med övergripande risk- och sårbarhetsanalyser samt utifrån lagd grundplan planera och genomföra kontinuitetsanalyser
Stödja verksamheter vid frågor samt i övrigt medverka i relaterade arbetsuppgifter


Övrig information

Kvalifikationer

Vi söker dig som
Har akademisk examen inom samhällsskydd och beredskap
Har B-körkort

Det är meriterande för tjänsten om du
Har dokumenterad arbetslivserfarenhet inom området samhällsskydd och beredskap

För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper
Självgående
Samarbetsförmåga
Pedagogisk insikt
Strukturerad

Region Västernorrland
Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. 
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se).
Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare till ABF Västernorrland i Sundsvall

Läs mer Nov 12
Om Arbetarnas Bildningsförbund

Arbetarnas Bildningsförbund (ABF) är Sveriges ledande studieförbund. Vi erbjuder studiecirklar, kurser, föreläsningar samt kulturarrangemang i alla landets kommuner.

Vi sätter folkbildning i fokus och fungerar som en pedagogisk resurs för våra medlems- och samarbetsorganisationer. ABF Västernorrland omfattar kommunerna Sundsvall, Timrå, Härnösand, Kramfors, Sollefteå samt Örnsköldsvik

Om tjänsten:

Rollen som verksamhetsutvecklare erbjuder en unik blandning av både operativa och strategiska uppgifter med flexibilitet och ansvar. Ditt uppdrag omfattar att skapa och driva folkbildningsinitiativ tillsammans med det lokala föreningslivet, med en mångfald av spännande arbetsuppgifter, inklusive uppsökande verksamhet, administration och projektledning.
Som en del av vårt team kommer du att vara involverad i olika serviceuppgifter och behöver vara bekväm med att möta och hjälpa människor samt skapa och genomföra projekt tillsammans med dina kollegor.

Kvalifikationer

Vi söker någon med erfarenhet av föreningsliv med en gedigen förståelse för deras strukturer och dynamik. Det är viktigt att du delar och förstår arbetarrörelsens värderingar och kan integrera dem i ditt arbete. Då du har målstyrd arbetstid innebär det frihet under ansvar och du får således stor möjlighet att styra din arbetstid och därför är flexibilitet och anpassningsbarhet nyckelfaktorer. Du förväntas således arbeta med varierande arbetstider och vara beredd att delta i exempelvis kvällsmöten och evenemang inom föreningslivet. Körkort och tillgång till egen bil är nödvändigt för att kunna möta olika behov och krav i arbetet.

Vidare ser vi att du har:

• ett strukturerat och självständigt arbetssätt


• god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, både i skrift och muntligt


• goda tekniska kunskaper och väl bekant med Officepaketet och Microsoft Teams


• erfarenhet av innehållsskapande teknisk förmåga och en vilja att utvecklas inom detta


• Dessa kvalifikationer är avgörande för att framgångsrikt utföra arbetsuppgifterna som verksamhetsansvarig. Vi uppmuntrar kandidater som uppfyller dessa krav att skicka in sin ansökan redan idag.

• Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
• Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Thomas Nygren (thomas.nygren@kfx.se)

Omfattning: Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Administratör inom Liv och Pension

Läs mer Maj 13
Vill du utvecklas i en bred administrativ roll i ett ledande bolag i finans- och försäkringsbranschen? Har du intresse och erfarenhet av pension och försäkring? Då har vi rollen för dig!

Våra administratörer är navet i vår verksamhet som ger stabilitet och förtroende till rådgivare och kunder. Du specialiserar dig på administration inom liv och pension. Som administratör utvecklar du en hög kunskap inom ditt område och stöttar våra rådgivare och kunder i de administrativa processerna. Du blir en sammanhållande länk mellan rådgivarna, försäkringsbolagen och kunderna och arbetet är både självständigt och varierande. Just nu söker vi tre nya medarbetare till tre olika team då vi är i en växande fas.

Kvalifikationer:

-
Har tidigare erfarenhet av administration.

-
Kan identifiera dig med våra värderingar att vara Ansvarsfull, Hjälpsam, Driven och Modig.


Det är meriterande om du har erfarenhet av försäkringsadministration eller har en utbildning inom vad vi bedömer är relevant område, exempelvis försäkring.

Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, värdesätter goda relationer och förstår vikten av god kommunikation. Du har en god förmåga att arbeta självgående samt har en vilja att självständigt lösa problem och ta ansvar för dina arbetsuppgifter.

Kontoret på Kyrkogatan 22 i Sundsvall är till stor del specialiserat på administration och support och bistår Söderberg & Partners kontor runt om i landet med olika tjänster. För närvarande arbetar här ca 200 medarbetare. Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att välkomna vår nya medarbetare! Vi ser gärna att tjänsterna kan påbörjas omgående med viss flexibilitet för uppsägningstid.


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från KFX HR-partner Skandinavien AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från KFX HR-partner Skandinavien AB .

Studenter sökes till receptionistjobb på Birsta City, Sundsvall

Receptionist
Läs mer Apr 4
Om tjänsten

Är du arbetsvillig och brinner för service? Då kan det vara just dig vi letar efter!

Vi söker dig som är ute efter ett extrajobb vid sidan av dina studier och är flexibel för att kunna arbeta kvällar och helger som receptionist i informationsdisken på Birsta City, Sundsvall. Vi söker dig som vill vara i händelsernas centrum och kan ge service i världsklass.

Vi erbjuder dig ett trevligt arbete på ett härligt företag med mycket kundkontakt. Du arbetar oftast ensam på plats men kommer ingå i en arbetsgrupp där du och dina kollegor delar på arbetspassen under veckans alla dagar.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Som receptionist i informationsdisken möter du dagligen kunder som söker snabb och effektiv hjälp.

I din arbetsroll kan följande arbetsuppgifter ingå:

• Leverera service i världsklass till hyresgäster och externa besökare
• Ansvara för försäljning av presentkort, matchbiljetter och en viss del administrativa arbetsuppgifter
• Assistera och guida kunder vid behov
• Assistera vid events
• Svara i telefon och på mejl

Kvalifikationer

Vi söker dig som förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. Du är lösningsorienterad, lugn och har en inställning att allt kan lösa sig! Om du studerar på distans och är delvis tillgänglig dagtid är det meriterande.

I övrigt ser vi gärna att du:

• Har en annan huvudsaklig sysselsättning
• Kan hantera enklare administrativa uppgifter
• Talar och skriver flytande svenska samt kan göra dig förstådd på engelska (meriterande med fler språk)
• Duktig på både verbal och skriftlig kommunikation
• Tar stort ansvar över informationsdisken, är självständig och ödmjuk

Receptionsvana är meriterande men viktigast är din personlighet och ditt sinne för service.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: behovsanställning/extra vid behov

Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ansök nu

Extrajobb som butikssäljare till Circuit, Birsta City i Sundsvall

Säljassistent
Läs mer Mar 28
Om tjänsten

Är du studerande eller har en sysselsättning på minst 50% och nu söker ett extrajobb vid sidan av din ordinarie sysselsättning?

Just nu söker vi dig som vill vara med på en väldigt spännande resa och vill använda dina servicekunskaper som butikssäljare på Circuit!

Du blir anställd av KFX och arbetar ute hos vår kund Birsta City. Tjänsten är på deltid, främst eftermiddagar/kvällar och helger.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Om företaget

Ingka Centres skapar mötesplatser som Birsta City där människor kan mötas, uppleva och interagera, om och om igen. Tillsammans med IKEA och andra partners skapar dem ett komplett erbjudande för kunder och besökare, en miljö där de många människorna kan shoppa, äta, umgås och uppleva saker tillsammans. Ingka Centres driver idag mer än 47 mötesplatser i 15 länder tillsammans.

Circuit är en helt ny cirkulär destination i Birsta City. Ett kurerat retailkoncept där inspiration och möjligheter till cirkulära val för en mer hållbar framtid ligger i fokus. Tillsammans med fantastiska partners som alla brinner för hållbarhet kommer Circuit testa, utveckla och erbjuda produkter & tjänster i cirkulär anda.

Arbetsuppgifter

Som säljare för Circuit kommer du bland annat att:

• Se till att popup-områdena följer instruktionerna om utbud, prissättning och inspiration.
• Se till att Circuit är i utmärkt form – ren, organiserad, välfylld och inspirerande.
• Säkra kundnöjdhet genom att prata med kunderna, prata om Circuit och hjälpa dem.

Kvalifikationer

Vi behöver dig med utomordentlig servicekänsla samt intresse och kunskap inom cirkularitet och hållbarhet. I denna tjänst värdesätter vi främst dina personliga egenskaper och tror att du som söker är social, service minded och vågar ta egna initiativ. Vidare ser vi även att du som söker tjänsten är studerande eller har en annan sysselsättning på minst 50%.

Övrigt

Omfattning: Deltid, extra vid behov. Främst vardagar 13.30-20.15 och helger 9.45-14/14-18.15

Start: Omgående

Personlighetstest och bakgrundskontroll kan komma att göras på slutkandidater. Vi arbetar också med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen – skicka därför in din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se

Ansök nu

Ekonomiassistent till företag i Sundsvall

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 20
Om tjänsten

Är du strukturerad, noggrann och trivs i en administrativ roll med ekonomisk inriktning? Vill du vara en del av ett team där digitalisering och effektivisering är i fokus? Då kan detta vara tjänsten för dig! Detta är initialt ett sommaruppdrag som för rätt person har goda möjligheter till förlängning och övergång till anställning hos kund.

Vi söker en ekonomiassistent som tillsammans med övriga kollegor ansvarar för hela leverantörsreskontraflödet för kunden. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma inom ekonomi/redovisning, t ex kortadministration, internfakturering, kontoavstämningar och påminnelsehantering.

Här får du möjlighet att utvecklas inom ekonomi och redovisning samtidigt som du bidrar till att skapa effektiva processer för kunden.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent ansvarar du för att hantera inkommande leverantörsfakturor genom ankomstregistrering, scanning och matchning mot inköpsorder. Du säkerställer att fakturorna konteras korrekt och att de följer behörighetsflöden innan betalning genomförs. Vid eventuella avvikelser eller frågor har du en nära dialog med både interna och externa parter för att lösa dem på ett smidigt sätt.

En viktig del av arbetet är att använda AI och machine learning-baserade system för att automatisera tolkning och bokföring av leverantörsfakturor. Du förväntas även bidra till att förbättra och effektivisera ekonomiska processer, samt delta i olika digitaliserings- och utvecklingsprojekt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar även:

• Betalningar och hantering av påminnelser samt inkasso
• Systemansvar för leverantörssystemet
• Rekvisitionshantering och kortadministration, inklusive kvittohantering
• Delaktighet i bokslutsarbete och kontoavstämningar
• Internfakturering och hantering av avvikelser i leverantörsfakturor

Kvalifikationer

Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du är trygg i din kompetens inom leverantörsreskontra och trivs i en roll där du får arbeta med hela flödet. Du har ett öga för detaljer, är flexibel och drivs av att förbättra processer och arbetssätt. Du uppskattar att arbeta i ett team där samarbete, humor och god stämning är viktigt. Vidare tror vi att du trivs i en organisation där det händer mycket, där det är högt i tak och en god teamanda.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Minst treårig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• Några års erfarenhet av leverantörsreskontra eller redovisning
• Goda kunskaper i redovisning och ekonomiska flöden
• God systemvana och intresse för digitala verktyg inom ekonomi
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Branscherfarenhet från fordonsbranschen är en fördel

Har du erfarenhet av ekonomisystem såsom MediusGo/Ascendo, Palette, Unit4 och Kobra är det meriterande.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Lön: individuell lönesättning

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ansök nu

Leverantörsadministratör till företag i Sundsvall

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 19
Om tjänsten

Är du strukturerad, noggrann och trivs i en administrativ roll med ekonomisk inriktning? Vill du vara en del av ett team där digitalisering och effektivisering är i fokus? Då kan detta vara tjänsten för dig! Detta är initialt ett sommaruppdrag som för rätt person har goda möjligheter till förlängning och övergång till anställning hos kund.

Vi söker en leverantörsadministratör som tillsammans med övriga kollegor ansvarar för hela leverantörsreskontraflödet för kunden. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma inom ekonomi/redovisning, t ex kortadministration, internfakturering, kontoavstämningar och påminnelsehantering.

Här får du möjlighet att utvecklas inom ekonomi och redovisning samtidigt som du bidrar till att skapa effektiva processer för kunden.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

I rollen som leverantörsadministratör ansvarar du för att hantera inkommande leverantörsfakturor genom ankomstregistrering, scanning och matchning mot inköpsorder. Du säkerställer att fakturorna konteras korrekt och att de följer behörighetsflöden innan betalning genomförs. Vid eventuella avvikelser eller frågor har du en nära dialog med både interna och externa parter för att lösa dem på ett smidigt sätt.

En viktig del av arbetet är att använda AI och machine learning-baserade system för att automatisera tolkning och bokföring av leverantörsfakturor. Du förväntas även bidra till att förbättra och effektivisera ekonomiska processer, samt delta i olika digitaliserings- och utvecklingsprojekt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar även:

• Betalningar och hantering av påminnelser samt inkasso
• Systemansvar för leverantörssystemet
• Rekvisitionshantering och kortadministration, inklusive kvittohantering
• Delaktighet i bokslutsarbete och kontoavstämningar
• Internfakturering och hantering av avvikelser i leverantörsfakturor

Kvalifikationer

Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du är trygg i din kompetens inom leverantörsreskontra och trivs i en roll där du får arbeta med hela flödet. Du har ett öga för detaljer, är flexibel och drivs av att förbättra processer och arbetssätt. Du uppskattar att arbeta i ett team där samarbete, humor och god stämning är viktigt. Vidare tror vi att du trivs i en organisation där det händer mycket, där det är högt i tak och en god teamanda.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Minst treårig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• Några års erfarenhet av leverantörsreskontra eller redovisning
• Goda kunskaper i redovisning och ekonomiska flöden
• God systemvana och intresse för digitala verktyg inom ekonomi
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Branscherfarenhet från fordonsbranschen är en fördel

Har du erfarenhet av Erfarenhet av ekonomisystem såsom MediusGo/Ascendo, Palette, Unit4 och Kobra är det meriterande.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ansök nu

Ställföreträdande butikschef till butik i Birsta City

Butikschef
Läs mer Feb 3
Om tjänsten

Har du erfarenhet av att arbeta med detaljhandel och service? Vill du ta nästa steg i din karriär och ta på dig en större ansvarsroll? Vi söker just nu en driven och engagerad person som vill vara med på en spännande resa inom detaljhandeln som ställföreträdande butikschef!

Som ställföreträdande butikschef blir du en del av ett team där du tillsammans med butikschefen delar ansvaret för butiken. Tjänsten är på cirka 60% och passar perfekt för dig som söker en flexibel roll där du får kombinera ansvarstagande med teamwork. För rätt person finns även möjligheter att kombinera denna tjänst med fler deltidstjänster i våra andra verksamheter.

Du blir anställd av KFX och arbetar på plats hos vår kund. Arbetstiderna är varierande och inkluderar dagar, kvällar och helger. I rollen kommer du att hantera en kombination av operativa, administrativa och strategiska uppgifter. Du behöver vara noggrann med detaljer men samtidigt ha förmågan att se helheten, vilket är avgörande för att kunna sätta och uppnå både kortsiktiga och långsiktiga mål för verksamheten.

Tillsammans med butikschefen och teamet är du med och driver verksamheten framåt med fokus på effektiv kostnadskontroll, ökad försäljning och butikens fortsatta framgång.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Som ställföreträdande butikschef kommer du bland annat att:

• Bidra till att butiken följer riktlinjer för utbud, prissättning och inspiration, i samarbete med butikschefen.
• Säkerställa att butiken alltid är i toppform – ren, organiserad, välfylld och inspirerande, och ta ansvar för detta vid butikschefens frånvaro.
• Aktivt arbeta med kundnöjdhet genom att välkomna och hjälpa kunder och skapa en positiv butiksupplevelse.
• Stötta och coacha medarbetare i den dagliga driften, och bidra till att skapa inspiration, motivation och engagemang i teamet.
• Hantera administrativa uppgifter kopplade till butikens drift och planering, i dialog med butikschefen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är affärsmässig och tycker om att arbeta med människor, vilket är avgörande för att lyckas i rollen som ställföreträdande butikschef. I samarbete med butikschefen kommer du att vara en nyckelspelare i att leda och utveckla butiken, vilket kräver att du har tidigare erfarenhet från detaljhandel eller dagligvaruhandel och är trygg i att arbetsleda medarbetare.

Du har en naturlig förmåga att samarbeta med både medarbetare och butikschefen för att uppnå butikens mål. Vidare är du ansvarstagande, handlingskraftig och positiv. Det innebär att du tar initiativ och löser problem när de uppstår, samtidigt som du ser möjligheter för förbättring och bidrar till att förverkliga dessa tillsammans med teamet och butikschefen.

Kommunikation är en av dina styrkor – du är tydlig, lyhörd och har ett coachande förhållningssätt som motiverar och engagerar dina kollegor. Du bidrar aktivt till ett positivt samarbetsklimat och säkerställer att alla arbetar mot gemensamma mål.

Men det viktigaste är att du har ett genuint intresse för service och en stark vilja att skapa en inspirerande och positiv kundupplevelse.

Tjänsten passar dig som:

• Kan arbeta dagtid, kvällar och helger.
• Har tidigare erfarenhet inom detaljhandel.
• Kan flytande svenska och engelska, i både tal och skrift.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: Deltid ca. 60%

Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ansök nu

B-chaufför sökes till uppdrag i Sundsvall

Specialtransportförare
Läs mer Jan 27
Om tjänsten

Vi söker en driven och ansvarsfull medarbetare som vill arbeta som chaufför för lätt lastbil samt enklare montering av produkter. Tjänsten utgår från Sundsvall och Timrå, men vissa uppdrag kan innebära arbete på annan ort och övernattning. Du kommer att vara en viktig del i vår kunds team och vara delaktig i både transport och montering. Vi värdesätter goda ledaregenskaper, men framförallt en vilja att bidra till kundens gemensamma mål: hög kvalitet i arbetet.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Med lång erfarenhet, kompetens och nära relationer är vi en ovanligt personlig HR-partner i en alltmer digital värld. Vi ser våra konsulter som mer än bara en resurs vi hyr ut, våra kandidater som kunder och våra kunder som samarbetspartners.

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Våra ledord på KFX är stolthet, omtanke och engagemang och dessa genomsyrar allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Som chaufför kommer du att köra lätt lastbil för att transportera material och produkter till olika kunder. Ditt arbete inkluderar även enklare montering på plats, där du kommer att använda dina praktiska färdigheter och verktyg för att sätta ihop produkter enligt ritningar. Vissa uppdrag kan kräva övernattning på annan ort, så flexibilitet i arbetet är viktigt. Du kommer att samarbeta nära med både kollegor och externa partners för att säkerställa att alla uppgifter utförs på ett effektivt och kvalitetsmedvetet sätt.

Kvalifikationer

För att trivas i rollen behöver du ha körkort för bil (B) och vana av att arbeta som chaufför av lätt lastbil. Erfarenhet av enklare montering och att kunna läsa ritningar är meriterande. Du bör ha ett praktiskt sinne och en god förståelse för verktyg och material, samt en stark förmåga att lösa problem. God fysisk kondition och förmåga att ta i när det behövs är också viktigt. Som person är du en lagspelare som har lätt för att samarbeta med både kollegor och externa samarbetspartners. Tidigare erfarenhet av att leda andra är meriterande.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ansök nu