Sundsvall: Sommarjobb som växeltelefonist på försäkringsbolag i Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sommarjobb som växeltelefonist på försäkringsbolag i Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-27 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten

Vi på KFX HR-partner söker nu en trevlig och vältalig växeltelefonist för ett sommarjobb på ett försäkringsbolag i Sundsvall. Är du framåt, har en stark vilja för att ge god service och tidigare erfarenhet av att arbeta som växeltelefonist? Skicka i så fall in din ansökan redan idag!

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Hos vår kund arbetar du med att bemanna försäkringsbolagets koncernväxel under sommaren och ansvarar för att ge kunden ett förstklassigt bemötande och hänvisa dem rätt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

• Ta emot inkommande samtal
• Koppla vidare kundens samtal
• Enklare administration

Kvalifikationer

För att du ska passa som växeltelefonist gillar du att ge service på en hög nivå, är administrativt lagd och har en god simultanförmåga då du ofta kommer försättas i situationer där flera saker behöver göras samtidigt. Vi ser gärna att du har föreliggande studier och kan fortsätta arbeta som konsult via oss på andra deltidsuppdrag under hösten vid sidan av dina studier.

Utöver detta ser vi att du har:

• Tidigare erfarenhet av arbeta med telefon som främsta arbetsverktyg, till exempel som kundtjänstmedarbetare eller växeltelefonist
• God administrativ vana samt en förmåga att lätt lära sig nya system
• Flytande kunskaper i svenska i engelska, både i tal och skrift

Tidigare erfarenhet av liknande jobb är starkt meriterande.

Övrigt

Start: 2 juni

Omfattning: Heltid (v.23-33)

Plats: Sundsvall

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Växeltelefonist

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Växeltelefonist.

Växelhandläggare vid Hovrätten för Nedre Norrland

Läs mer Mar 24
Nytt
Vilka är vi
Hovrätten för Nedre Norrland är en av landets sex hovrätter. Domstolens huvudsakliga uppgift är att pröva de mål och ärenden som överklagas från de fem tingsrätterna i Västernorrlands, Gävleborgs och Jämtlands län. Förutom att handlägga mål har hovrätten i uppdrag att utbilda fiskaler och assessorer i den fyraåriga domarutbildningen. Hovrätten har även att yttra sig över lagförslag m.m. som regeringen remitterar till hovrätten samt att pröva de ärenden som överklagas från Rättshjälpsmyndigheten.

Hovrätten är belägen i centrala Sundsvall och har ungefär 55 medarbetare. Hovrätten för Nedre Norrland är en domstol som ständigt utvecklar arbetsformerna för att uppfylla medborgarnas krav på rättssäkerhet, god service, öppenhet och tillgänglighet. Vi har ett öppet och trivsamt arbetsklimat där allas delaktighet och ansvarstagande värdesätts.

Vi söker en växelhandläggare med tilläggsuppgifter som receptionist till Hovrätten för Nedre Norrland.


Vill du ha ett meningsfullt arbete i en av samhällets viktigaste verksamheter? Då kan detta vara ett jobb för dig!


Genom vårt arbete stöttar vi den demokratiska grunden, och det vi gör är viktigt – för din och allas rättssäkerhet.


Beskrivning av arbetsuppgifter

Som växelhandläggare är din huvudsakliga uppgift att snabbt, korrekt och professionellt hantera inkommande samtal till tjugo domstolar. Du avgör om samtalet ska kopplas vidare eller om du kan svara direkt med hjälp av verksamhetsstöd och sökfunktioner. Målsättningen är att så långt som möjligt kunna ge svar direkt i telefonisttjänsten. Du ingår i en grupp på sex växelhandläggare. Ni är var och en kontaktperson för 3-4 domstolskunder var. Du uppdaterar även uppgifter i olika IT-system. 


I receptionistuppgifterna ingår att ge god service till besökare samt hantera passerkort, lås och larm. Dessutom har vi ett rullande schema där man har ansvar för övervakning och stängning efter avslutade förhandlingar. Vid dessa tillfällen kan det bli aktuellt med arbete efter ordinarie kontorsarbetstid.


Alla växelhandläggare genomgår en intern utbildning.


Kvalifikationer


• Godkänd gymnasieexamen, eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig

• Mycket god datorvana

• God förmåga att uttrycka dig i tal på svenska och engelska

• Minst ett par års aktuell erfarenhet av telefoni i växel eller kundtjänst


Om dig

I rollen som växelhandläggare är du domstolarnas ansikte utåt och ofta den första kontakt allmänheten har med en domstol. Detta ställer mycket höga krav på förmågan att ge ett gott och professionellt bemötande samt hög service.


Du har utpräglad känsla för service och tycker om att hjälpa andra människor. Du är positiv, ansvarstagande, noggrann och har ett gott omdöme. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo.


Eftersom vi arbetar i team är det viktigt att du har lätt för att samarbeta och bidrar till ett gott arbetsklimat.


För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Vi erbjuder

Vi erbjuder en bra arbetsmiljö och förmåner som underlättar för dig både på och utanför arbetet. Några av våra förmåner är:



• Minst 28 dagars semester

• Friskvårdsbidrag 3000 kronor

• En friskvårdstimme varje vecka

• Våra lokaler, kontorsarbetsplatser och arbetsredskap är moderna och ergonomiska


Praktisk information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.


Omfattning: Heltid


Arbetstid: Ordinarie veckoarbetstid är måndag till fredag mellan 07:45 och 16:12. Då verksamheten tillåter finns möjlighet till flextid.


Tillträde: Enligt överenskommelse


Löneform: Sveriges Domstolar tillämpar individuell lönesättning.


Sista ansökningsdag är den 13 april 2025


För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. Svara på våra urvalsfrågor samt bifoga personligt brev och CV. Vi läser ansökningarna löpande så varmt välkommen med din ansökan redan i dag.


Arbetsgivarens referensnummer: 2025/0123

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare sökes

Läs mer Jan 24
Vi expanderar vårt team och söker nu en serviceinriktad och kommunikativ kundtjänstmedarbetare. I denna roll kommer du att vara företagets ansikte utåt och spela en nyckelroll i att erbjuda våra kunder en förstklassig serviceupplevelse. Vi värdesätter teamarbete, professionalism och en positiv attityd.

Detta är ett konsultuppdrag.

Arbetsuppgifter:

* Besvara kundförfrågningar via telefon, e-post och sociala medier.
* Lösa kundproblem på ett effektivt och professionellt sätt.
* Ge information och vägledning om våra produkter och tjänster.
* Registrera och uppdatera kunddata i vårt CRM-system.
* Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa en hög servicenivå.
* Kontinuerligt lära sig om nya produkter och tjänster för att kunna ge bästa möjliga rådgivning.

Kvalifikationer:

* Erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller serviceyrken är meriterande.
* Goda kommunikationsförmågor på svenska och engelska, både i tal och skrift.
* Förmåga att snabbt lära sig nya system och processer.
* Ett positivt förhållningssätt och förmåga att hantera stressiga situationer.
* Problemlösningsförmåga och förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.

Ansökan

Sök tjänsten genom att skicka ditt CV och personliga brev till oss. Vi ser fram emot din ansökan!

Vårt erbjudande
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals populära arbetsgivare som våra kunder. På manpower.se hittar du mängder av lediga jobb över hela landet. Du kan söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Oavsett vilket får du en trygg och flexibel anställning med stora möjligheter att bygga nya erfarenheter.

Ansökan och kontaktuppgifter
För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vi tar inte emot ansökningar via e-post men vid frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta konsultchef Ideal shala via e-post: Ideal.shala@manpower.se
Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Lokalt i Sundsvall har vi nu funnits i 25 år. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Dansktalande kundservicemedarbetare

Läs mer Okt 16
Vi søger en dansktalende medarbejder til vores kundeservice.
Vi ønsker, at du taler flydende dansk og kan håndtere svensk og engelsk.
Vi arbetar med flera uppdragsgivare och tar emot många samtal varje dag.
Hos oss arbetar du i en familjär atmosfär, fräsch lokal centralt i stan och inte minst kul på jobbet! Wecall satsar på sina anställda och vi har roliga aktiviteter både på och utanför arbetsplatsen.
Vi söker nu 1 kundservicemedarbetare / telefonist till vårt kontor i Sundsvall.
Omfattningen är 75% med möjlighet att jobba upp till 100%.


Tjänsten innebär i första hand att ta hand om våra kunder genom inkommande samtal. Vi varvar växel, telefonpassning och kundtjänst. Inget samtal är det andra likt!
Utöver inkommande samtal kommer arbetet till viss del också innefatta mejlhantering och chatt.
Du kommer att ingå i ett glatt team där alla håller ett högt tempo och sprider positiv energi till varandra och våra kunder.
Vi söker dig som är van att arbeta med telefonen och datorn som ditt främsta redskap.
Du behöver behärska danskar, svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, meriterat är om du kan fler språk, gärna de nordiska språken: finska och norska.


Du som person är
- Strukturerad
- Noggrann
- Punktlig
- Ansvarsfull
- Stresstålig
Vi ser gärna att Du har tidigare erfarenhet inom kundtjänst eller liknande serviceyrken, men det är inte ett krav. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder varje nyanställd en individuell utbildningsplan där vi varvar teoripass, praktisk träning, medlyssning och coaching.


Arbetstiden är förlagd Måndag-fredag.


Är du den vi söker?
Skicka din ansökan med CV och personligt brev till ansokan@wecall.se


Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Växelhandläggare med tilläggsuppgifter som receptionist

Läs mer Okt 5
Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.



https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/ 


 




Hovrätten för Nedre Norrland söker en växelhandläggare med tilläggsuppgifter som receptionist
Arbetsuppgifter
Telefonväxelns viktigaste uppgift är att snabbt, korrekt och professionellt hantera och förmedla inkommande samtal till tjugo domstolar.

Som växelhandläggare är ditt uppdrag att utreda vad den som ringer vill och avgöra om samtalet ska kopplas vidare eller om du själv, med hjälp av verksamhetsstöd och andra sökfunktioner, kan svara på frågan. Målsättningen är att så långt som möjligt kunna ge svar direkt i telefonisttjänsten.

I arbetsuppgifterna som växelhandläggare ingår även att vara kundansvarig och kontaktperson gentemot 3-4 av våra domstolskunder och att uppdatera uppgifter i olika IT-system som används i växelarbetet.

I arbetsuppgifterna som receptionist ingår att ge service till våra besökande, besökshantering, administrera passerkort, viss hantering av lås och larm m.m. Dessutom har vi ett rullande schema med cirka 8 veckors intervall där man har ansvar för övervakning och stängning efter avslutade förhandlingar. Vid dessa tillfällen kan det bli aktuellt med arbete efter ordinarie kontorsarbetstid.

För att säkerställa hög kompetens hos våra växelhandläggare har vi som krav att alla ska genomgå en intern utbildning för växelhandläggare.

Kvalifikationer
I rollen som växelhandläggare och receptionist är du domstolarnas ansikte utåt och ofta den första kontakt allmänheten har med en domstol. Detta ställer mycket höga krav på förmågan att ge ett gott och professionellt bemötande samt hög service.

Du har gymnasiekompetens, mycket god datorvana samt uttrycker dig väl på svenska och engelska. Minst ett par års aktuell erfarenhet av telefoni i växel eller kundtjänst är ett krav. Det är meriterande med erfarenhet från arbete i en statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet.

Du har utpräglad känsla för service och tycker om att hjälpa andra människor. Du är också positiv, ansvarstagande, flexibel, noggrann, och har ett gott omdöme. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo.

Eftersom vi arbetar i team är det viktigt att du har lätt att samarbeta och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du medverkar aktivt till utveckling av verksamheten. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper och lämplighet för anställningen.

Vi erbjuder dig
Hovrätten är en arbetsgivare som tar ansvar för och bryr sig om sina medarbetare. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs!

Vi erbjuder ett stimulerande, meningsfullt och roligt arbete. Vi har individuell lönesättning, erbjuder minst 28 dagar semester och i vårt friskvårdserbjudande ingår t.ex. friskvårdsbidrag och massage.

Vi lägger stor vikt vid att ha en bra arbetsmiljö och våra lokaler, kontorsarbetsplatser och arbetsredskap är moderna och ergonomiska.

Vilka är vi
Hovrätten för Nedre Norrland är en av landets sex hovrätter. Domstolens huvudsakliga uppgift är att pröva de mål och ärenden som överklagas från de fem tingsrätter i Västernorrlands, Gävleborgs och Jämtlands län. Förutom att handlägga mål har hovrätten i uppdrag att utbilda fiskaler och assessorer i den 4-åriga domarutbildningen.

Hovrätten är belägen i centrala Sundsvall och har ungefär 50 medarbetare. Vid domstolen ingår en växel där sex medarbetare ger service till tjugo domstolar. Växeln har även ansvar för servicen i hovrättens och kammarrättens gemensamma reception.

Hovrätten för Nedre Norrland är en domstol som ständigt utvecklar arbetsformerna för att uppfylla medborgarnas krav på rättssäkerhet, god service, öppenhet och tillgänglighet.  Vi har ett öppet och trivsamt arbetsklimat där allas delaktighet och ansvarstagande värdesätts.





För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från KFX HR-partner Skandinavien AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från KFX HR-partner Skandinavien AB .

Ekonomiassistent till företag i Sundsvall

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 20
Om tjänsten

Är du strukturerad, noggrann och trivs i en administrativ roll med ekonomisk inriktning? Vill du vara en del av ett team där digitalisering och effektivisering är i fokus? Då kan detta vara tjänsten för dig! Detta är initialt ett sommaruppdrag som för rätt person har goda möjligheter till förlängning och övergång till anställning hos kund.

Vi söker en ekonomiassistent som tillsammans med övriga kollegor ansvarar för hela leverantörsreskontraflödet för kunden. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma inom ekonomi/redovisning, t ex kortadministration, internfakturering, kontoavstämningar och påminnelsehantering.

Här får du möjlighet att utvecklas inom ekonomi och redovisning samtidigt som du bidrar till att skapa effektiva processer för kunden.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent ansvarar du för att hantera inkommande leverantörsfakturor genom ankomstregistrering, scanning och matchning mot inköpsorder. Du säkerställer att fakturorna konteras korrekt och att de följer behörighetsflöden innan betalning genomförs. Vid eventuella avvikelser eller frågor har du en nära dialog med både interna och externa parter för att lösa dem på ett smidigt sätt.

En viktig del av arbetet är att använda AI och machine learning-baserade system för att automatisera tolkning och bokföring av leverantörsfakturor. Du förväntas även bidra till att förbättra och effektivisera ekonomiska processer, samt delta i olika digitaliserings- och utvecklingsprojekt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar även:

• Betalningar och hantering av påminnelser samt inkasso
• Systemansvar för leverantörssystemet
• Rekvisitionshantering och kortadministration, inklusive kvittohantering
• Delaktighet i bokslutsarbete och kontoavstämningar
• Internfakturering och hantering av avvikelser i leverantörsfakturor

Kvalifikationer

Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du är trygg i din kompetens inom leverantörsreskontra och trivs i en roll där du får arbeta med hela flödet. Du har ett öga för detaljer, är flexibel och drivs av att förbättra processer och arbetssätt. Du uppskattar att arbeta i ett team där samarbete, humor och god stämning är viktigt. Vidare tror vi att du trivs i en organisation där det händer mycket, där det är högt i tak och en god teamanda.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Minst treårig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• Några års erfarenhet av leverantörsreskontra eller redovisning
• Goda kunskaper i redovisning och ekonomiska flöden
• God systemvana och intresse för digitala verktyg inom ekonomi
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Branscherfarenhet från fordonsbranschen är en fördel

Har du erfarenhet av ekonomisystem såsom MediusGo/Ascendo, Palette, Unit4 och Kobra är det meriterande.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ansök nu

Leverantörsadministratör till företag i Sundsvall

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 19
Om tjänsten

Är du strukturerad, noggrann och trivs i en administrativ roll med ekonomisk inriktning? Vill du vara en del av ett team där digitalisering och effektivisering är i fokus? Då kan detta vara tjänsten för dig! Detta är initialt ett sommaruppdrag som för rätt person har goda möjligheter till förlängning och övergång till anställning hos kund.

Vi söker en leverantörsadministratör som tillsammans med övriga kollegor ansvarar för hela leverantörsreskontraflödet för kunden. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma inom ekonomi/redovisning, t ex kortadministration, internfakturering, kontoavstämningar och påminnelsehantering.

Här får du möjlighet att utvecklas inom ekonomi och redovisning samtidigt som du bidrar till att skapa effektiva processer för kunden.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

I rollen som leverantörsadministratör ansvarar du för att hantera inkommande leverantörsfakturor genom ankomstregistrering, scanning och matchning mot inköpsorder. Du säkerställer att fakturorna konteras korrekt och att de följer behörighetsflöden innan betalning genomförs. Vid eventuella avvikelser eller frågor har du en nära dialog med både interna och externa parter för att lösa dem på ett smidigt sätt.

En viktig del av arbetet är att använda AI och machine learning-baserade system för att automatisera tolkning och bokföring av leverantörsfakturor. Du förväntas även bidra till att förbättra och effektivisera ekonomiska processer, samt delta i olika digitaliserings- och utvecklingsprojekt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar även:

• Betalningar och hantering av påminnelser samt inkasso
• Systemansvar för leverantörssystemet
• Rekvisitionshantering och kortadministration, inklusive kvittohantering
• Delaktighet i bokslutsarbete och kontoavstämningar
• Internfakturering och hantering av avvikelser i leverantörsfakturor

Kvalifikationer

Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du är trygg i din kompetens inom leverantörsreskontra och trivs i en roll där du får arbeta med hela flödet. Du har ett öga för detaljer, är flexibel och drivs av att förbättra processer och arbetssätt. Du uppskattar att arbeta i ett team där samarbete, humor och god stämning är viktigt. Vidare tror vi att du trivs i en organisation där det händer mycket, där det är högt i tak och en god teamanda.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Minst treårig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• Några års erfarenhet av leverantörsreskontra eller redovisning
• Goda kunskaper i redovisning och ekonomiska flöden
• God systemvana och intresse för digitala verktyg inom ekonomi
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Branscherfarenhet från fordonsbranschen är en fördel

Har du erfarenhet av Erfarenhet av ekonomisystem såsom MediusGo/Ascendo, Palette, Unit4 och Kobra är det meriterande.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ansök nu

Ställföreträdande butikschef till butik i Birsta City

Butikschef
Läs mer Feb 3
Om tjänsten

Har du erfarenhet av att arbeta med detaljhandel och service? Vill du ta nästa steg i din karriär och ta på dig en större ansvarsroll? Vi söker just nu en driven och engagerad person som vill vara med på en spännande resa inom detaljhandeln som ställföreträdande butikschef!

Som ställföreträdande butikschef blir du en del av ett team där du tillsammans med butikschefen delar ansvaret för butiken. Tjänsten är på cirka 60% och passar perfekt för dig som söker en flexibel roll där du får kombinera ansvarstagande med teamwork. För rätt person finns även möjligheter att kombinera denna tjänst med fler deltidstjänster i våra andra verksamheter.

Du blir anställd av KFX och arbetar på plats hos vår kund. Arbetstiderna är varierande och inkluderar dagar, kvällar och helger. I rollen kommer du att hantera en kombination av operativa, administrativa och strategiska uppgifter. Du behöver vara noggrann med detaljer men samtidigt ha förmågan att se helheten, vilket är avgörande för att kunna sätta och uppnå både kortsiktiga och långsiktiga mål för verksamheten.

Tillsammans med butikschefen och teamet är du med och driver verksamheten framåt med fokus på effektiv kostnadskontroll, ökad försäljning och butikens fortsatta framgång.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Som ställföreträdande butikschef kommer du bland annat att:

• Bidra till att butiken följer riktlinjer för utbud, prissättning och inspiration, i samarbete med butikschefen.
• Säkerställa att butiken alltid är i toppform – ren, organiserad, välfylld och inspirerande, och ta ansvar för detta vid butikschefens frånvaro.
• Aktivt arbeta med kundnöjdhet genom att välkomna och hjälpa kunder och skapa en positiv butiksupplevelse.
• Stötta och coacha medarbetare i den dagliga driften, och bidra till att skapa inspiration, motivation och engagemang i teamet.
• Hantera administrativa uppgifter kopplade till butikens drift och planering, i dialog med butikschefen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är affärsmässig och tycker om att arbeta med människor, vilket är avgörande för att lyckas i rollen som ställföreträdande butikschef. I samarbete med butikschefen kommer du att vara en nyckelspelare i att leda och utveckla butiken, vilket kräver att du har tidigare erfarenhet från detaljhandel eller dagligvaruhandel och är trygg i att arbetsleda medarbetare.

Du har en naturlig förmåga att samarbeta med både medarbetare och butikschefen för att uppnå butikens mål. Vidare är du ansvarstagande, handlingskraftig och positiv. Det innebär att du tar initiativ och löser problem när de uppstår, samtidigt som du ser möjligheter för förbättring och bidrar till att förverkliga dessa tillsammans med teamet och butikschefen.

Kommunikation är en av dina styrkor – du är tydlig, lyhörd och har ett coachande förhållningssätt som motiverar och engagerar dina kollegor. Du bidrar aktivt till ett positivt samarbetsklimat och säkerställer att alla arbetar mot gemensamma mål.

Men det viktigaste är att du har ett genuint intresse för service och en stark vilja att skapa en inspirerande och positiv kundupplevelse.

Tjänsten passar dig som:

• Kan arbeta dagtid, kvällar och helger.
• Har tidigare erfarenhet inom detaljhandel.
• Kan flytande svenska och engelska, i både tal och skrift.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: Deltid ca. 60%

Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ansök nu

B-chaufför sökes till uppdrag i Sundsvall

Specialtransportförare
Läs mer Jan 27
Om tjänsten

Vi söker en driven och ansvarsfull medarbetare som vill arbeta som chaufför för lätt lastbil samt enklare montering av produkter. Tjänsten utgår från Sundsvall och Timrå, men vissa uppdrag kan innebära arbete på annan ort och övernattning. Du kommer att vara en viktig del i vår kunds team och vara delaktig i både transport och montering. Vi värdesätter goda ledaregenskaper, men framförallt en vilja att bidra till kundens gemensamma mål: hög kvalitet i arbetet.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Med lång erfarenhet, kompetens och nära relationer är vi en ovanligt personlig HR-partner i en alltmer digital värld. Vi ser våra konsulter som mer än bara en resurs vi hyr ut, våra kandidater som kunder och våra kunder som samarbetspartners.

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Våra ledord på KFX är stolthet, omtanke och engagemang och dessa genomsyrar allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Som chaufför kommer du att köra lätt lastbil för att transportera material och produkter till olika kunder. Ditt arbete inkluderar även enklare montering på plats, där du kommer att använda dina praktiska färdigheter och verktyg för att sätta ihop produkter enligt ritningar. Vissa uppdrag kan kräva övernattning på annan ort, så flexibilitet i arbetet är viktigt. Du kommer att samarbeta nära med både kollegor och externa partners för att säkerställa att alla uppgifter utförs på ett effektivt och kvalitetsmedvetet sätt.

Kvalifikationer

För att trivas i rollen behöver du ha körkort för bil (B) och vana av att arbeta som chaufför av lätt lastbil. Erfarenhet av enklare montering och att kunna läsa ritningar är meriterande. Du bör ha ett praktiskt sinne och en god förståelse för verktyg och material, samt en stark förmåga att lösa problem. God fysisk kondition och förmåga att ta i när det behövs är också viktigt. Som person är du en lagspelare som har lätt för att samarbeta med både kollegor och externa samarbetspartners. Tidigare erfarenhet av att leda andra är meriterande.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare till ABF Västernorrland i Örnsköldsvik

Administrativ utvecklare
Läs mer Jan 27
Om tjänsten

Rollen som verksamhetsutvecklare erbjuder en unik blandning av både operativa och strategiska uppgifter med flexibilitet och ansvar. Ditt uppdrag omfattar att skapa och driva folkbildningsinitiativ tillsammans med det lokala föreningslivet, med en mångfald av spännande arbetsuppgifter, inklusive uppsökande verksamhet, administration och projektledning.

Som en del av vårt team kommer du att vara involverad i olika serviceuppgifter och behöver vara bekväm med att möta och hjälpa människor samt skapa och genomföra projekt tillsammans med dina kollegor.

Om företaget

Arbetarnas Bildningsförbund (ABF) är Sveriges ledande studieförbund. Vi erbjuder studiecirklar, kurser, föreläsningar samt kulturarrangemang i alla landets kommuner.

Vi sätter folkbildning i fokus och fungerar som en pedagogisk resurs för våra medlems- och samarbetsorganisationer. ABF Västernorrland omfattar kommunerna Sundsvall, Timrå, Härnösand, Kramfors, Sollefteå samt Örnsköldsvik

Kvalifikationer

Vi söker någon med erfarenhet av föreningsliv med en gedigen förståelse för deras strukturer och dynamik. Det är viktigt att du delar och förstår arbetarrörelsens värderingar och kan integrera dem i ditt arbete. Då du har målstyrd arbetstid innebär det frihet under ansvar och du får således stor möjlighet att styra din arbetstid och därför är flexibilitet och anpassningsbarhet nyckelfaktorer. Du förväntas således arbeta med varierande arbetstider och vara beredd att delta i exempelvis kvällsmöten och evenemang inom föreningslivet. Körkort och tillgång till egen bil är nödvändigt för att kunna möta olika behov och krav i arbetet.

Vidare ser vi att du har:

· ett strukturerat och självständigt arbetssätt

· ett kreativt tänk som bidrar till att utveckla ABFs verksamheter

· hög social kompetens

· god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, både i skrift och muntligt

· goda tekniska kunskaper och väl bekant med Officepaketet och Microsoft Teams

Dessa kvalifikationer är avgörande för att framgångsrikt utföra arbetsuppgifterna som verksamhetsutvecklare. Vi uppmuntrar kandidater som uppfyller dessa krav att skicka in sin ansökan redan idag.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Thomas Nygren på thomas.nygren@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ansök nu